سونی رسما از PlayStation 5 Pro رونمایی کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بنظر شما ps5 pro با قیمت 700 دلار یا 800 یورو ارزش خرید دارد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    294

Adam

عضو تحریریه
ps5proo.jpg

سونی به طور رسمی کنسول پلی استیشن 5 پرو را معرفی کرد. کنسول جدید در تاریخ 7 نوامبر با قیمت 700 دلار / 700 پوند / 800 یورو عرضه خواهد شد. البته جعبه کنسول شامل یک SSD دو ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense است، اما یک دیسک درایو باید جداگانه خریداری شود. به گفته سونی، PS5 Pro دارای طراحی منطبق با خانواده کلی محصولات PS5 است.

کنسول PS5 Pro در جریان لایو استریمی توسط معمار سیستمهای سونی، Mark Cerny رونمایی شد. PS5 Pro دارای یک GPU بزرگتر است که ردیابی پرتوهای پیشرفته (ray tracing) و ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-driven upscaling) را برای عناوین موجود و جدید محیا می‌کند. طبق گفته سونی، PS5 Pro دارای پردازنده گرافیکی با 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر نسبت به کنسول فعلی PS5 و 28 درصد حافظه سریعتر است. در مجموع، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند. ray tracing پیشرفته اجازه می‌دهد تا این تکنولوژی درون بازی با سرعت دوبرابر و گاهی سه برابر نسبت به کنسول PS5 اجرا شود. در آخر سونی PS5 Pro Resolution Super Spectral PlayStation را معرفی می‌کند، یک ارتقاء مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ارائه وضوح تصویر واضح‌تر استفاده می‌کند.

به گفته سونی، از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به PS5 Pro Game Boost اشاره کرد که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی‌های PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است.

Hideaki Nishino، مدیر عامل کسب و کار سونی گفت: ما PS5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه دادیم، زیرا بسیاری از آنها خواستار کنسولی شده‌اند که گرافیک بالاتری با نرخ فریم بهتری در 60FPS داشته باشد. موفقیتهای ما با PS5 بدون میلیون‌ها بازیکنی که در طول سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند و عشق خود به بازی را با ما به اشتراک گذاشته‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود. بازیکنان هر کدام از گزینه‌های کنسول را انتخاب کنند، چه PS5 یا PS5 Pro، ما می‌خواهیم بهترین تجربه بازی را برای همه به ارمغان بیاوریم که متناسب با نیازهایشان باشد.

 
آخرین ویرایش:
خداوکیلی موندم سونی چه هیزم تری به یک سری فروخته که اینطوری ازش کینه به دل گرفتند :D

نمیدونم والا شایدم کینه از بحث های 5 10 15 سال پیش باشه، ولی حقیقتا عجیبه :D

واقعا ادم میمونه چی بگه :D به نظرم بهتره به پست های واکنش برانگیز پاسخی داده نشه، اینطوری هم تاپیک به اف نمیره هم شاید یک فرجی شد و اون کینه مورد نظر بلاخره خالی شد و دست از سر دوستان هم برداشت :D

خداوکیلی خیلی بده سر کنسول، سر بازی، سر عشق، واقعا عشق، اینطوری کینه و عقده از هم داشته باشیم، بحث ثیاثی نیست که، بازیه، عشقه... ما با عشق گیمر شدیم همه و برای همین تو این فروم هستیم...
 
برام عجیبه تو سال 2024 کسایی هستن که واقعا اعتقاد دارن دیجیتال فاندری (بیشتر منظورم ریچارد لدبتر و جان لینمن هستن) جبهه گیری میکنن و ایرادات الکی میگیرن و...
داریم خیلی هم داریم.
فقط بحثه بازی مورد نظره که از سونی باشه یا مایکرو.
همونهایی که الان از df دفاع میکنن اگه df خلاف نظر اونها بگه میگن فلانی تو df برای همه ثابت شدست که پلی استیشن یا ایکس باکس فنه.

تو همین تاپیک از هر دو سمت همچین کاربرهایی داریم.
 
داریم خیلی هم داریم.
فقط بحثه بازی مورد نظره که از سونی باشه یا مایکرو.
همونهایی که الان از df دفاع میکنن اگه df خلاف نظر اونها بگه میگن فلانی تو df برای همه ثابت شدست که پلی استیشن یا ایکس باکس فنه.

تو همین تاپیک از هر دو سمت همچین کاربرهایی داریم.
دقیقا منم همین منظورم بود.
 
بیشتر اپدیت های PS5PRO استودیو ها و ناشر ها فاجعه بودن ( صرفا اپ اسکیل با PSSR جایگزین کردن و چند تا افکت RT اضافه کردن و عملا هیچ بهینه سازی انجام ندادن )
فقط بازی های RE انجین به خاطر بهینه سازی خوب کپکام بیشترین ارتقا رو داشتن
حالت RT + رزولوشن RE4R از 40 تا 55 فریم به 75 تا 90 فریم رسیده
1730999375308.png 1731003921267.png

من rx6800xtدارم مقایسش با فایو پرو توهین به کارتمه اگه پرو بخواد مقایسه هم بشه با 4060نه کارتی مثل rx6800xt
1731004223923.png
1731004188589.png

---------------------
در مورد DF
در همین تست های PS5PRO یه نفر تو برزیل که حتی کپچر کارت 4K 120 فریم هم نداره ( مجبور شده RE4R با رزولوشن 1080 تست کنه ) چند لول بهتر از DF عمل کرده :-?? 8-|
بیشتر بازی ها رو تست کرده , حتی رزولوشن و عملکرد فاجعه DRS انجین ER اشکار کرده ( DRS انجین ER فشار میاره رزولوشن به 4K برسونه در حالی که وظیفه DRS پایین اوردن رزولوشن برای رسیدن به 60 فریم )
1731005508935.png

بعد ریچارد میگه ما نمیدونیم مشکل چیه :)) شاید CPU گلوگاه شده :)) احتمال داره DRS انجین هم مشکل داشته باشه :))
در تست baldur's gate 3 صرفا بخش شهر نمایش دادن و طوری القا کردن که انگار PS5PRO در BG3 بین 35 تا 50 فریم خروجی میده 8-| در دنیای واقعی و 100 تا 150 ساعت گیم پلی BG3 حداکثر 10 ساعت گیم پلی بازی داخل خیابان ( که به CPU فشار میاره ) اتفاق می افته و 90 تا 140 ساعت دیگه بازی روی 60 فریم لاک شده :-??
بازی که در 90 درصد گیم پلی حتی 1 افت فریم هم نداره تو ذهن ملت به عنوان 35 تا 50 فریم ثبت شده

در تست Dragon's Dogma 2 جهش عظیم پرفورمنس نمایش ندادن و صرفا گیر داده بودن به باگ RT 8-|
 
بیشتر اپدیت های PS5PRO استودیو ها و ناشر ها فاجعه بودن ( صرفا اپ اسکیل با PSSR جایگزین کردن و چند تا افکت RT اضافه کردن و عملا هیچ بهینه سازی انجام ندادن )
فقط بازی های RE انجین به خاطر بهینه سازی خوب کپکام بیشترین ارتقا رو داشتن
حالت RT + رزولوشن RE4R از 40 تا 55 فریم به 75 تا 90 فریم رسیده
View attachment 355974View attachment 355984


View attachment 355986
View attachment 355985

---------------------
در مورد DF
در همین تست های PS5PRO یه نفر تو برزیل که حتی کپچر کارت 4K 120 فریم هم نداره ( مجبور شده RE4R با رزولوشن 1080 تست کنه ) چند لول بهتر از DF عمل کرده :-?? 8-|
بیشتر بازی ها رو تست کرده , حتی رزولوشن و عملکرد فاجعه DRS انجین ER اشکار کرده ( DRS انجین ER فشار میاره رزولوشن به 4K برسونه در حالی که وظیفه DRS پایین اوردن رزولوشن برای رسیدن به 60 فریم )
View attachment 355989

بعد ریچارد میگه ما نمیدونیم مشکل چیه :)) شاید CPU گلوگاه شده :)) احتمال داره DRS انجین هم مشکل داشته باشه :))
در تست baldur's gate 3 صرفا بخش شهر نمایش دادن و طوری القا کردن که انگار PS5PRO در BG3 بین 35 تا 50 فریم خروجی میده 8-| در دنیای واقعی و 100 تا 150 ساعت گیم پلی BG3 حداکثر 10 ساعت گیم پلی بازی داخل خیابان ( که به CPU فشار میاره ) اتفاق می افته و 90 تا 140 ساعت دیگه بازی روی 60 فریم لاک شده :-??
بازی که در 90 درصد گیم پلی حتی 1 افت فریم هم نداره تو ذهن ملت به عنوان 35 تا 50 فریم ثبت شده

در تست Dragon's Dogma 2 جهش عظیم پرفورمنس نمایش ندادن و صرفا گیر داده بودن به باگ RT 8-|
داداش خودتو گول نزن مقایسه این کنسول با همون 4060اییه که مثل پرو که pssr داره اونم dlssداره که همون کارت باز قابلیت خیلییی خاصی داره بنام frame generationکه همین قابلیت ارزش خریدشو نسبت به پرو چندبرابر میکنه بعد ما ۸۰۰دلار نمیدیم که برای مثال الن ویک۲ رو روی ریتریسینگ ۳۰فریم بزنیم من با rx6800xt همین الن ویک رو native تنظیمات max روی 1440pبدون فریم جنریشن تا ۱۱۰فریمم میزنم توی محیط بسته محیط جنگلشم ۶۰تا۸۰ که وقتی ری تریس میزنم با losslessscalling تا ۶۰هم میره😉
 
بر این اساس که بعضی بازیها تو مد کوالیتی فریم آنلاک هستن حالا نهایتا تا ۶۰ فریم یا بیشتر
حالا اتفاقی که افتاده بعضی بازیها مثل الدن رینگ به خاطر gpu bound یا محدودیت قدرت gpu روی ps5 معمولی فریم بازی به ۶۰ نمی رسیده ولی روی pro بخاطر gpu قدرتمندتر فریم بعضی مواقع به 60 میرسه
بحث اینکه بازی مثل الدن رینگ باید از نو برای gpu پرو بهینه بشه یا نه اون دیگه بر میگرده به تصمیم بازیساز ولی با توجه به پیشرفت ابزارهای بازی‌سازی و درایورها شاید نیازی به این کار ندیده سازنده بازی.

فقط اون قسمت که pro با کارت گرافیک ۴ سال پیش rx6800xt داره مقایسه میشه و rx6800xt پایداری بیشتری داره تو فریم ریت از صد تا فحش بدتر هست
قبلا هم یه سری اطلاعت اومده بود که gpu کنسول تو بحث rasterization مالی نیست و در حد rx7700xt هست
فعلا نقطه قوت کنسول pro بحث ری تریسینگ هست که amd از نسل جدید هسته های پردازش ری تریسینگش استفاده کرده که اونم باید کارتهای با معماری rdna4 بیاد و بررسی بشه ببینیم تو چه سطحی هستن پردازش ری تریسینگشون.
کارت گرافیک میدرینج 4 سال پیش البته
 
  • Like
Reactions: Love Console
1000006677.jpg

فعلا اینو‌ داسته باشید تا برسم خونه:دی
اگه بازیه خاصیو خواستین تست کنم درخواست بدید :دی

پ.ن: وقتی لیاقت ندارن یه عده که صندلی جلو ماشین بشینن, سریع جاشونو میگیرن یه چیزایی :دی کمربندشم باید ببندم تازه :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • PXG

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or