سونی رسما از PlayStation 5 Pro رونمایی کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بنظر شما ps5 pro با قیمت 700 دلار یا 800 یورو ارزش خرید دارد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    294

Adam

عضو تحریریه
ps5proo.jpg

سونی به طور رسمی کنسول پلی استیشن 5 پرو را معرفی کرد. کنسول جدید در تاریخ 7 نوامبر با قیمت 700 دلار / 700 پوند / 800 یورو عرضه خواهد شد. البته جعبه کنسول شامل یک SSD دو ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense است، اما یک دیسک درایو باید جداگانه خریداری شود. به گفته سونی، PS5 Pro دارای طراحی منطبق با خانواده کلی محصولات PS5 است.

کنسول PS5 Pro در جریان لایو استریمی توسط معمار سیستمهای سونی، Mark Cerny رونمایی شد. PS5 Pro دارای یک GPU بزرگتر است که ردیابی پرتوهای پیشرفته (ray tracing) و ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-driven upscaling) را برای عناوین موجود و جدید محیا می‌کند. طبق گفته سونی، PS5 Pro دارای پردازنده گرافیکی با 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر نسبت به کنسول فعلی PS5 و 28 درصد حافظه سریعتر است. در مجموع، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند. ray tracing پیشرفته اجازه می‌دهد تا این تکنولوژی درون بازی با سرعت دوبرابر و گاهی سه برابر نسبت به کنسول PS5 اجرا شود. در آخر سونی PS5 Pro Resolution Super Spectral PlayStation را معرفی می‌کند، یک ارتقاء مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ارائه وضوح تصویر واضح‌تر استفاده می‌کند.

به گفته سونی، از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به PS5 Pro Game Boost اشاره کرد که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی‌های PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است.

Hideaki Nishino، مدیر عامل کسب و کار سونی گفت: ما PS5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه دادیم، زیرا بسیاری از آنها خواستار کنسولی شده‌اند که گرافیک بالاتری با نرخ فریم بهتری در 60FPS داشته باشد. موفقیتهای ما با PS5 بدون میلیون‌ها بازیکنی که در طول سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند و عشق خود به بازی را با ما به اشتراک گذاشته‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود. بازیکنان هر کدام از گزینه‌های کنسول را انتخاب کنند، چه PS5 یا PS5 Pro، ما می‌خواهیم بهترین تجربه بازی را برای همه به ارمغان بیاوریم که متناسب با نیازهایشان باشد.

 
آخرین ویرایش:
خب ویدیوها کم کم داره میاد.تا الان نتیجه گیریم اینه که برا ps5 معمولی ۳ خط دار باید ۶۰ تومن بدیم 😁
ووکانگ اصلا پچ پرو نگرفته نمیدونم فاز این کاناله چی بوده که همچین ویدیویی داده بیرون :D

هرچند با همون گیم بوست هم سر یه بازی مثل الدن رینگ که پچ نگرفته واقعا نتیجه خیلی خوب بوده به نظرم.
 
من یادمه ps4 pro که اومد 1.650 اولش بود معمولی هم 1.200 قیمتش بود
که خودم 1 فروختم 1.650 یکی خریدم
یعنی 450 هزار تومن اختلافشون بود حالا کاری ندارم سونی نسل قبل 100 دلار اضافه کرد این نسل 300 دلار یا اگر با دیسک خورش مقایسه کنیم 200 دلار می شه اما حتی اگه فرض بگیریم این کنسول چند ماه دیگه 50 میلیون می شه(با فرض محال اینکه دلار تا چند ماه دیگه همین 70 بمونه که نمی مونه) اختلاف پرو با معمولی دیسک خورش نزدیک 20 میلیونه
یعنی 25 میلیون کنسولت می فروشی دقیقا دوبلش 25 میلیون دیگه باید روش بذاری تا پرو بهت بدن
یعنی جدا توی یک نسل 7 8 ساله ارزش پولمون به کجا رسیده که کنسولی که باید 2 میلیون می شد 50 میلیون شده
همین فرمون ادامه بدن نسل بعدی کنسول میلیاردی باید بخریم
 
آخرین ویرایش:
ووکانگ اصلا پچ پرو نگرفته نمیدونم فاز این کاناله چی بوده که همچین ویدیویی داده بیرون :D

هرچند با همون گیم بوست هم سر یه بازی مثل الدن رینگ که پچ نگرفته واقعا نتیجه خیلی خوب بوده به نظرم.
دقیقا نکته مهم اینه که خیلی از بازی‌ها برای اجرا روی PS5 Pro آپدیت نشدن. ولی حتی بعضی از اون‌ها هم به خاطر قابلیت بوست، روی این کنسول بهتر اجرا می‌شن.
یعنی این یک نکته مثبت به حساب میاد که بازی حتی بدون دخالت سازنده‌هاش هم ممکنه فریم ریت بهتری روی PS5 Pro ارائه بده، ولی بعضی جاها از این ویژگی خوب هم سوژه درمیارن! :دی
 
ووکانگ اصلا پچ پرو نگرفته نمیدونم فاز این کاناله چی بوده که همچین ویدیویی داده بیرون :D

هرچند با همون گیم بوست هم سر یه بازی مثل الدن رینگ که پچ نگرفته واقعا نتیجه خیلی خوب بوده به نظرم.
داشتم ناامید میشدم :)
اصلا یادم نبود پچ باید بدن.مقایسش مثل این بود که مرحوم SX رو داره با ps5 مقایسه میکنه،از بس اختلافشون کم بود و یکم فریم ریت ps5 بیشتر بودش
 
  • Like
Reactions: He!n3ger
PS5 Pro Review - Powerful On Paper, Ordinary In Action

Having a technology like PSSR and a machine-learning chip in consoles is also impressive. But, for now, all of this is only exciting on paper; it's not enough to recommend over the alternative, cheaper options. And, ultimately, there is still a choice to be made between better visuals and performance, just with a less noticeable trade-off. I hope that one day the PS5 Pro really shows off what it can do to elevate games, but for now, this is a console you should get only if you've got cash to spare and just want to know you have the latest version of the console. For everyone else, a standard PS5 will do just fine.
 
میگیم بقیه نگرفتن الان این sm2 که پچ گرفته الان کجاش دو تا سه برابر تو ریترسینگ قویتره
مد 40 رو ps5 نتونستن به 60 برسونن
باید 10 برابر زوم کنی شاید فرقی ببینی
بگذریم rtgi خودش تو رچت و sp2 یه جاهایی بهتر از pssr عمل میکنه
یاد xsx برام زنده شد چقدر هایپ پشتش بود

اونایی که این بهانه رو میارن میگن پچ نگرفته مگه دولوپر میاد برای gpu جدیدی که میاد رو pc پچ میده
این ضعف طراح کنسول رو میرسونه
xbox که ضعف داره دلیل بر خوب بودن ps نیست
سال دیگه که cpu انویدیا میاد جفت amd .intel میرن تو باقالیا
سونی برای نسل بعد میرفت سراغ انویدیا خیلی بهتر بود
دیگه الان مشخص شده که سخت افزار خام دلیل بر برتر بودن نیست این تکنولوژی که حرف اول رو میزنه
 
آخرین ویرایش:
اینا بر اساس چی بررسی کردن؟ آپدیت بازی ها اومده مگه؟ :دی
بر این اساس که بعضی بازیها تو مد کوالیتی فریم آنلاک هستن حالا نهایتا تا ۶۰ فریم یا بیشتر
حالا اتفاقی که افتاده بعضی بازیها مثل الدن رینگ به خاطر gpu bound یا محدودیت قدرت gpu روی ps5 معمولی فریم بازی به ۶۰ نمی رسیده ولی روی pro بخاطر gpu قدرتمندتر فریم بعضی مواقع به 60 میرسه
بحث اینکه بازی مثل الدن رینگ باید از نو برای gpu پرو بهینه بشه یا نه اون دیگه بر میگرده به تصمیم بازیساز ولی با توجه به پیشرفت ابزارهای بازی‌سازی و درایورها شاید نیازی به این کار ندیده سازنده بازی.

فقط اون قسمت که pro با کارت گرافیک ۴ سال پیش rx6800xt داره مقایسه میشه و rx6800xt پایداری بیشتری داره تو فریم ریت از صد تا فحش بدتر هست
قبلا هم یه سری اطلاعت اومده بود که gpu کنسول تو بحث rasterization مالی نیست و در حد rx7700xt هست
فعلا نقطه قوت کنسول pro بحث ری تریسینگ هست که amd از نسل جدید هسته های پردازش ری تریسینگش استفاده کرده که اونم باید کارتهای با معماری rdna4 بیاد و بررسی بشه ببینیم تو چه سطحی هستن پردازش ری تریسینگشون.
 
بر این اساس که بعضی بازیها تو مد کوالیتی فریم آنلاک هستن حالا نهایتا تا ۶۰ فریم یا بیشتر
حالا اتفاقی که افتاده بعضی بازیها مثل الدن رینگ به خاطر gpu bound یا محدودیت قدرت gpu روی ps5 معمولی فریم بازی به ۶۰ نمی رسیده ولی روی pro بخاطر gpu قدرتمندتر فریم بعضی مواقع به 60 میرسه
بحث اینکه بازی مثل الدن رینگ باید از نو برای gpu پرو بهینه بشه یا نه اون دیگه بر میگرده به تصمیم بازیساز ولی با توجه به پیشرفت ابزارهای بازی‌سازی و درایورها شاید نیازی به این کار ندیده سازنده بازی.

فقط اون قسمت که pro با کارت گرافیک ۴ سال پیش rx6800xt داره مقایسه میشه و rx6800xt پایداری بیشتری داره تو فریم ریت از صد تا فحش بدتر هست
قبلا هم یه سری اطلاعت اومده بود که gpu کنسول تو بحث rasterization مالی نیست و در حد rx7700xt هست
فعلا نقطه قوت کنسول pro بحث ری تریسینگ هست که amd از نسل جدید هسته های پردازش ری تریسینگش استفاده کرده که اونم باید کارتهای با معماری rdna4 بیاد و بررسی بشه ببینیم تو چه سطحی هستن پردازش ری تریسینگشون.
البته مقایسه با rx6800 معمولی بود نه 6800xt:D
 
رو بحث فنی اطلاعاتی ندارم و این یه سواله برام اونم اینکه مگه الان از لحاظ سخت افزاری pro تقریبا 60 درصد قویتر از نسخه معمولی نیست؟اگه هست اونوقت باید یه بازی که رو نسخه معمولی 4k و 30 فریم اجرا میشد رو تو بدترین حالت 4k و (30*0.6=48) فریم خروجی بده.که البته با تکنیک pssr و کوفت و زهمار دیگه باید یه چیزای دیگه هم اضافه بشه
 
  • Like
Reactions: Love Console
رو بحث فنی اطلاعاتی ندارم و این یه سواله برام اونم اینکه مگه الان از لحاظ سخت افزاری pro تقریبا 60 درصد قویتر از نسخه معمولی نیست؟اگه هست اونوقت باید یه بازی که رو نسخه معمولی 4k و 30 فریم اجرا میشد رو تو بدترین حالت 4k و (30*0.6=48) فریم خروجی بده.که البته با تکنیک pssr و کوفت و زهمار دیگه باید یه چیزای دیگه هم اضافه بشه
تا اینجای کار ویدیو مقایسه الدن رینگ رو دیدم نهایتا تو بعضی جاها ۴۷ درصد فریم بیشتر می‌داده پرو و خیلی مواقع بین ۳۵ تا ۴۰ درصد بوده
این مقایسه رو دیجیتال فاندری از روی عمد برای این گذاشته بعلاوه چند تا مقایسه دیگه مثل dmc5 روی حالت فول تریسینگ که دقیقا قدرت خام پردازشی gpu کنسول مشخص بشه .

برای مقایسه pssr هم از aw2 استفاده کرده دیجیتال فاندری که pssr واقعا خوب کار کرده حالا درسته با فاصله کمی پشت سر dlss قرار میگیره ولی از fsr خیلی خیلی بهتره .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or