سونی رسما از PlayStation 5 Pro رونمایی کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بنظر شما ps5 pro با قیمت 700 دلار یا 800 یورو ارزش خرید دارد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    294

Adam

عضو تحریریه
ps5proo.jpg

سونی به طور رسمی کنسول پلی استیشن 5 پرو را معرفی کرد. کنسول جدید در تاریخ 7 نوامبر با قیمت 700 دلار / 700 پوند / 800 یورو عرضه خواهد شد. البته جعبه کنسول شامل یک SSD دو ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense است، اما یک دیسک درایو باید جداگانه خریداری شود. به گفته سونی، PS5 Pro دارای طراحی منطبق با خانواده کلی محصولات PS5 است.

کنسول PS5 Pro در جریان لایو استریمی توسط معمار سیستمهای سونی، Mark Cerny رونمایی شد. PS5 Pro دارای یک GPU بزرگتر است که ردیابی پرتوهای پیشرفته (ray tracing) و ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-driven upscaling) را برای عناوین موجود و جدید محیا می‌کند. طبق گفته سونی، PS5 Pro دارای پردازنده گرافیکی با 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر نسبت به کنسول فعلی PS5 و 28 درصد حافظه سریعتر است. در مجموع، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند. ray tracing پیشرفته اجازه می‌دهد تا این تکنولوژی درون بازی با سرعت دوبرابر و گاهی سه برابر نسبت به کنسول PS5 اجرا شود. در آخر سونی PS5 Pro Resolution Super Spectral PlayStation را معرفی می‌کند، یک ارتقاء مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ارائه وضوح تصویر واضح‌تر استفاده می‌کند.

به گفته سونی، از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به PS5 Pro Game Boost اشاره کرد که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی‌های PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است.

Hideaki Nishino، مدیر عامل کسب و کار سونی گفت: ما PS5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه دادیم، زیرا بسیاری از آنها خواستار کنسولی شده‌اند که گرافیک بالاتری با نرخ فریم بهتری در 60FPS داشته باشد. موفقیتهای ما با PS5 بدون میلیون‌ها بازیکنی که در طول سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند و عشق خود به بازی را با ما به اشتراک گذاشته‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود. بازیکنان هر کدام از گزینه‌های کنسول را انتخاب کنند، چه PS5 یا PS5 Pro، ما می‌خواهیم بهترین تجربه بازی را برای همه به ارمغان بیاوریم که متناسب با نیازهایشان باشد.

 
آخرین ویرایش:
والا زمانی که لست ۲ رو، روی PS4 دیدم، مثل شما همین فکر رو میکردم و میگفتم PS5 چی میخواد بشه. ولی تو این ۲ سال و نیمی که PS5 خریدم، فقط گرافیک آلن ویک ۲ و اویل ۴ بود که منو از پولی که داده بودم راضی کرد.

به قول یکی که یادم نیست کی بود، حرف خوبی زد. گفت یا واقعا توان کنسولهای نسل ۹ در حد وعده وعیدها نبوده، یا سازنده ها یه مرگشون شده.
سازنده ها شعور و خلاقیت مانور دادن با تکنولوژی جدید رو ندارن، نسل های قبل براشون آسون بود چون ابعاد نقشه بازی رو وسیع میکردن و تعداد NPC زیاد میکردن و فلان ولی الان که مارکتینگ نسل حول محور نورپردازی و لود تایمه هیچکس پیدا نمیشه با اینا یه کار اساسی بکنه. این که کنسول فن ها به لطف سری اس و نسلی که بعد چهار سال هنوز بازی AAA بین نسلی داره بد عادت شدن و همه چیزو 4k60fps میخوان هم بهش اضافه شده.
 
درست میگی ولی در نظر بگیر گرافیک ها به قدری پیشرفت کردن که یک حالت پخته و کامل گرفتند، برای همین پیشرفت از این به بعد کند یا به شدت جزئیات محور است، خیلی زیاد شبیه یک مجسمه که در مراحل اول تراش تغییرات شگرفی داره ( عین تا نسل هفت بازی ها مثلا) و در مراحل بعدی این پیشرفت کند و به شدت جزئیات محور میشه... واقعی میشه، مثلا تفاوت نورپردازی کلاسیک وری تریسینگ عملا چند نسل تفاوته... اینا پیشرفت هایی هست که از این به بعد میبینیم، یعنی پیشرفت اساسی در جزئیات...
زمان ps2 هم میگفتن که گرافیک بازی ها یک حالت پخته و کامل گرفتند . همون زمان یادمه با هیجان میگفتن این بازی هست یا فیلم .

اینکه بخواد گرافیک بازی ها به نقطه اوج برسه سالها باید منتظر بود و امروز فرسنگ ها با اون روز فاصله داریم
 
کلا این aw2 از نظر من یه ناامیدی بزرگ بوده از لحاظ پرفورمنس
نشون داد اگه یه بازی یکم پارو فراتر بزاره از لحاظ گرافیک کنسول ها توانش رو ندارن
برعکس نسل های قبلی که ما همیشه سورپرایز میشدیم
پیشرفت سخت افزار داره خیلی کند میشه حداقل نسبت به قیمت
الان 5060 نسب به 3060 خیلی بخواد قویتر باشه 50 درصده در صورتی که نسل های قبلی اختلاف خیلی بیشتر بوده
 
کلا این aw2 از نظر من یه ناامیدی بزرگ بوده از لحاظ پرفورمنس
نشون داد اگه یه بازی یکم پارو فراتر بزاره از لحاظ گرافیک کنسول ها توانش رو ندارن
برعکس نسل های قبلی که ما همیشه سورپرایز میشدیم
پیشرفت سخت افزار داره خیلی کند میشه حداقل نسبت به قیمت
الان 5060 نسب به 3060 خیلی بخواد قویتر باشه 50 درصده در صورتی که نسل های قبلی اختلاف خیلی بیشتر بوده
واقعیتش من که دارم aw2 رو با rtx3090 و با ری تریسینگ روی حد آخر و Path tracing بالا و تنظیمات آخر گرافیک بازی میکنم میتونم این رو بگم بازی از لحاظ پرفرمنس داغونه و کلی افکت رهگیری پرتو گذاشته شده رو بازی که بازی بیخود و بی جهت سنگین شده و بنظرم از لحاظ گرافیک کلی چند تا عنوان دیگه کمتر از aw2 نباشن در حد و شاید بالاتر از aw2 هستن
دیجیتال فاندری هم نظر خودش رو گفته برام مهم نیست که گفته بهترین گرافیک نسل هست .

یه مورد دیگه در مورد pro
Alan Wake 2 PlayStation 5 Pro Display Modes Detailed; Quality Mode Will Feature Ray Tracing and 4K Resolution Output
خبر اجرای aw2 روی pro هست که جدیدا اومده
توضیحات کامله
The game's Quality and Performance modes in the game are both improved on the PS5 Pro, taking full advantage of the PlayStation Spectral Super Resolution upscaler to deliver better visuals and performance. Quality mode will offer 30 FPS gameplay with ray tracing and ray-traced reflections (opaque and transparent) with an internal resolution of 2176 x 1224 upscaled to 4K.

Performance mode, on the other hand, will sport significantly higher output resolution and more visual detail compared to the base PS5, offering better image stability, fog, volumetric lighting, and shadow accuracy. In this display mode, Alan Wake 2 will run at 60 frames per second with an internal resolution of 1536 x 864 upscaled to 4K, a much higher output than the base model's 1440p.

توضیح نداده مود پرفورمنس ری تریسینگ داره یا نه ولی احتمال زیاد بدون ری تریسینگ هست که بتونه به فریم ۶۰ برسه
در مورد مد کوالیتی چیزی در مورد اجرای Path Tracing گفته نشده و صرفا رهگیری پرتو نور و رفلکشن بوده.
 
  • Like
Reactions: benjohn
واقعیتش من که دارم aw2 رو با rtx3090 و با ری تریسینگ روی حد آخر و Path tracing بالا و تنظیمات آخر گرافیک بازی میکنم میتونم این رو بگم بازی از لحاظ پرفرمنس داغونه و کلی افکت رهگیری پرتو گذاشته شده رو بازی که بازی بیخود و بی جهت سنگین شده و بنظرم از لحاظ گرافیک کلی چند تا عنوان دیگه کمتر از aw2 نباشن در حد و شاید بالاتر از aw2 هستن
دیجیتال فاندری هم نظر خودش رو گفته برام مهم نیست که گفته بهترین گرافیک نسل هست .

یه مورد دیگه در مورد pro
Alan Wake 2 PlayStation 5 Pro Display Modes Detailed; Quality Mode Will Feature Ray Tracing and 4K Resolution Output
خبر اجرای aw2 روی pro هست که جدیدا اومده
توضیحات کامله
The game's Quality and Performance modes in the game are both improved on the PS5 Pro, taking full advantage of the PlayStation Spectral Super Resolution upscaler to deliver better visuals and performance. Quality mode will offer 30 FPS gameplay with ray tracing and ray-traced reflections (opaque and transparent) with an internal resolution of 2176 x 1224 upscaled to 4K.

Performance mode, on the other hand, will sport significantly higher output resolution and more visual detail compared to the base PS5, offering better image stability, fog, volumetric lighting, and shadow accuracy. In this display mode, Alan Wake 2 will run at 60 frames per second with an internal resolution of 1536 x 864 upscaled to 4K, a much higher output than the base model's 1440p.

توضیح نداده مود پرفورمنس ری تریسینگ داره یا نه ولی احتمال زیاد بدون ری تریسینگ هست که بتونه به فریم ۶۰ برسه
در مورد مد کوالیتی چیزی در مورد اجرای Path Tracing گفته نشده و صرفا رهگیری پرتو نور و رفلکشن بوده.
توقع Path Tracing از کنسول خیلی ناجوانمردانه است. کارت گرافیک‌های High End هم توی Path Tracing وضع حمل کردن. شما بدون FG روی 4080 هم خروجی خوبی نمی‌گیری.
 
توقع Path Tracing از کنسول خیلی ناجوانمردانه است. کارت گرافیک‌های High End هم توی Path Tracing وضع حمل کردن. شما بدون FG روی 4080 هم خروجی خوبی نمی‌گیری.
تا حدی حرفت رو قبول دارم
اینم در نظر داشته باش بازی روی مد کوالیتی داره با رزولوشن کمتر از 2k رندر میشه و تارگت 30 فریم بوده بعلاوه طراحی هسته ری تریسینگ مربوط به نسل جدید amd هست .
 
  • Like
Reactions: m.a.t
تا حدی حرفت رو قبول دارم
اینم در نظر داشته باش بازی روی مد کوالیتی داره با رزولوشن کمتر از 2k رندر میشه و تارگت 30 فریم بوده بعلاوه طراحی هسته ری تریسینگ مربوط به نسل جدید amd هست .
البته تارگت که ۳۰ فریم نیست و رو ۳۰ فریم لاک شده و اگر انلاک بود میشد فهمید رو 1260p که همون DLSS balanced هست چقدر بالاتر از 30fps میده.

DLSS /FSR /PSSR Balanced = 1260p

اگر شبیه RTX 4070 در نظر بگیریم اون کارت در DLSS Balanced حدود ۴۵ الی ۵۰ فریم میده البته در حالت ری تریس و نه پث تریس .
کارت 4070 در حالت PT حدود ۳۰ فریم میده در dlss balanced

اون کارت RTX 4080 هم رو DLSS Balanced حدود 60 فریم در حالت RT و 45 فریم در حالت Path Tracing میده که نشون میده بازی چقدر سنگینه. رزولوشن های 1440p و 2160p هم که دیگه هیچی فریم ریت میاد نزدیک ۳۰ و حتی زیر ۳۰ فریم.

کلا تو کیس این بازی اینکه رو فایو پرو RT فعال کردن خودش پیشرفت خوبیه چون این بازی کلا ذاتا سنگینه
 
زمان ps2 هم میگفتن که گرافیک بازی ها یک حالت پخته و کامل گرفتند . همون زمان یادمه با هیجان میگفتن این بازی هست یا فیلم .

اینکه بخواد گرافیک بازی ها به نقطه اوج برسه سالها باید منتظر بود و امروز فرسنگ ها با اون روز فاصله داریم
درست میگی شایدم من اشتباه کنم دوست خوبم 🙏
 
البته تارگت که ۳۰ فریم نیست و رو ۳۰ فریم لاک شده و اگر انلاک بود میشد فهمید رو 1260p که همون DLSS balanced هست چقدر بالاتر از 30fps میده.

DLSS /FSR /PSSR Balanced = 1260p

اگر شبیه RTX 4070 در نظر بگیریم اون کارت در DLSS Balanced حدود ۴۵ الی ۵۰ فریم میده البته در حالت ری تریس و نه پث تریس .
کارت 4070 در حالت PT حدود ۳۰ فریم میده در dlss balanced

اون کارت RTX 4080 هم رو DLSS Balanced حدود 60 فریم در حالت RT و 45 فریم در حالت Path Tracing میده که نشون میده بازی چقدر سنگینه. رزولوشن های 1440p و 2160p هم که دیگه هیچی فریم ریت میاد نزدیک ۳۰ و حتی زیر ۳۰ فریم.

کلا تو کیس این بازی اینکه رو فایو پرو RT فعال کردن خودش پیشرفت خوبیه چون این بازی کلا ذاتا سنگینه
با این مقایسه شما میشه این نتیجه رو گرفت که gpu پرو حتی از rtx4070 هم تو زمینه ری تریسینگ ضعیفتر هست یا شاید من به این نتیجه رسیدم
اینکه شما ۵۰ فریم بتونی بگیری با ری تریسینگ بعد بیای ۳۰ فریم لاک کنی ظلم به مصرف کننده هست
یه مورد دیگه که برام سواله چرا اینا رو مد پرفرمنس این همه رزولوشن رندر رو آوردن پایین با اینکه اسمی از ری تریسینگ آورده نشده یه کارتی در حد 4070 میتونه حداقل روی رندر 1080 شصت فریم رو بده.
 
با این مقایسه شما میشه این نتیجه رو گرفت که gpu پرو حتی از rtx4070 هم تو زمینه ری تریسینگ ضعیفتر هست یا شاید من به این نتیجه رسیدم
اینکه شما ۵۰ فریم بتونی بگیری با ری تریسینگ بعد بیای ۳۰ فریم لاک کنی ظلم به مصرف کننده هست
یه مورد دیگه که برام سواله چرا اینا رو مد پرفرمنس این همه رزولوشن رندر رو آوردن پایین با اینکه اسمی از ری تریسینگ آورده نشده یه کارتی در حد 4070 میتونه حداقل روی رندر 1080 شصت فریم رو بده.
تا زمانی که رو کنسول فریم ریت لاک هست واقعا این مقایسه هامون بجایی نمیرسه چون واقعا ما نمیدونیم تا کجا FPS میتونه بده.
بهرحال مشکل VRR Range پلی استیشن در پرو هنوز هم پابرجاست و از ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز رو فقط پوشش میده و تا زمانی که این مشکل از طرف سونی حل نشه شاید برخی سازنده ها تصمیم داشته باشن فریم ریت رو لاک کنند.
حتی دیشب الکس از DF هم میگفت این تنظیمات گرافیکی که رمدی برای نسخه PRO الن ویک ۲ گذاشته معادلش تو PC نیست و نمیشه مقایسه کرد باهمدیگه.
و بنظر خودم هم زیاد هم نباید خودمون را درگیر این قضایا کنیم. همونطور که گفتم نیمه پر لیوان را ببینم . کسی که به هر دلیلی نمیخواد با PC بازی کنه و میخواد رو کنسول بمونه اما از طرفی فریم ریت و ایمیج کوالیتی تصویر و فیچرهای گرافیکی مثل ری تریسینگ براش مهمه PS5 Pro گزینه خوبیه براش.
پرو و فیچرهایی که داره هم تازه اول کارشه و هنوز حتی ریلیز هم نشده‌ و به مرور کار دولوپرها باهاش راحت تر هم میشه و pssr هم چندتا آپدیت بخوره کیفیتش عالی میشه البته همین الانم خیلی خوبه و از FSR و سایر متدهای non AI بهتره منتها هنوز یه مقدار مونده به DLSS برسه ولی بازم کارکردش خوب بوده تا الان.
 
  • Like
Reactions: Destro
تا زمانی که رو کنسول فریم ریت لاک هست واقعا این مقایسه هامون بجایی نمیرسه چون واقعا ما نمیدونیم تا کجا FPS میتونه بده.
بهرحال مشکل VRR Range پلی استیشن در پرو هنوز هم پابرجاست و از ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز رو فقط پوشش میده و تا زمانی که این مشکل از طرف سونی حل نشه شاید برخی سازنده ها تصمیم داشته باشن فریم ریت رو لاک کنند.
حتی دیشب الکس از DF هم میگفت این تنظیمات گرافیکی که رمدی برای نسخه PRO الن ویک ۲ گذاشته معادلش تو PC نیست و نمیشه مقایسه کرد باهمدیگه.
و بنظر خودم هم زیاد هم نباید خودمون را درگیر این قضایا کنیم. همونطور که گفتم نیمه پر لیوان را ببینم . کسی که به هر دلیلی نمیخواد با PC بازی کنه و میخواد رو کنسول بمونه اما از طرفی فریم ریت و ایمیج کوالیتی تصویر و فیچرهای گرافیکی مثل ری تریسینگ براش مهمه PS5 Pro گزینه خوبیه براش.
پرو و فیچرهایی که داره هم تازه اول کارشه و هنوز حتی ریلیز هم نشده‌ و به مرور کار دولوپرها باهاش راحت تر هم میشه و pssr هم چندتا آپدیت بخوره کیفیتش عالی میشه البته همین الانم خیلی خوبه و از FSR و سایر متدهای non AI بهتره منتها هنوز یه مقدار مونده به DLSS برسه ولی بازم کارکردش خوب بوده تا الان.
یادمه نسل ۷ اکثرا یه pc خوب داشتن برای مولتی پلتفرمها و ۳۶۰ و ps3 برا انحصاریها

حتی بعضیا از pc می‌گذشتن یا خرج سخت افزار کمتر میکردن تا بتونن ps3 و بازیهاش رو بخرن

هنوزم برای من کنسول ملاکش بازی‌های انحصاری خوب و متنوعش هست که متاسفانه بدجور افتاده تو سراشیبی
تنها عاملی که شاید من رو ترغیب کنه به خرید پرو 60 فریم شدن بازیها باشه اونم فرست پارتی‌ها فقط که به لطف سونی دارن یکی یکی برای pc هم رلیز میشن
همون ری تریسینگ هم بعضیا متوجه نمیشن داخل بازی اصلا فعال هست یا نه.
 
تنها عاملی که شاید من رو ترغیب کنه به خرید پرو 60 فریم شدن بازیها باشه اونم فرست پارتی‌ها فقط که به لطف سونی دارن یکی یکی برای pc هم رلیز میشن
همون ری تریسینگ هم بعضیا متوجه نمیشن داخل بازی اصلا فعال هست یا نه.
خب اسمش روشه Pro
ساخته شده برای Pro ها :D
 
از DF یه مقایسه alan wake 2 دیدم سایه شاخه و برگ درختها توی pc خیلی دقیق و طبیعی افتاده بود روی دیوار .طوری بود که تمام شاخه های ریز سایه شون روی دیوار بود . این که گفتم مربوط به زیر نور افتاب افتاده بود . روی کنسول اصلا همچین چیزی ندیدم سایه ها خیلی تار و بهم چسبیده بود . خیلی دوس دارم ببینم pro میتونه همچین چیزی رو اجرا کنه یا نه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or