سونی رسما از PlayStation 5 Pro رونمایی کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بنظر شما ps5 pro با قیمت 700 دلار یا 800 یورو ارزش خرید دارد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    226

Adam

عضو تحریریه
ps5proo.jpg

سونی به طور رسمی کنسول پلی استیشن 5 پرو را معرفی کرد. کنسول جدید در تاریخ 7 نوامبر با قیمت 700 دلار / 700 پوند / 800 یورو عرضه خواهد شد. البته جعبه کنسول شامل یک SSD دو ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense است، اما یک دیسک درایو باید جداگانه خریداری شود. به گفته سونی، PS5 Pro دارای طراحی منطبق با خانواده کلی محصولات PS5 است.

کنسول PS5 Pro در جریان لایو استریمی توسط معمار سیستمهای سونی، Mark Cerny رونمایی شد. PS5 Pro دارای یک GPU بزرگتر است که ردیابی پرتوهای پیشرفته (ray tracing) و ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-driven upscaling) را برای عناوین موجود و جدید محیا می‌کند. طبق گفته سونی، PS5 Pro دارای پردازنده گرافیکی با 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر نسبت به کنسول فعلی PS5 و 28 درصد حافظه سریعتر است. در مجموع، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند. ray tracing پیشرفته اجازه می‌دهد تا این تکنولوژی درون بازی با سرعت دوبرابر و گاهی سه برابر نسبت به کنسول PS5 اجرا شود. در آخر سونی PS5 Pro Resolution Super Spectral PlayStation را معرفی می‌کند، یک ارتقاء مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ارائه وضوح تصویر واضح‌تر استفاده می‌کند.

به گفته سونی، از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به PS5 Pro Game Boost اشاره کرد که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی‌های PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است.

Hideaki Nishino، مدیر عامل کسب و کار سونی گفت: ما PS5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه دادیم، زیرا بسیاری از آنها خواستار کنسولی شده‌اند که گرافیک بالاتری با نرخ فریم بهتری در 60FPS داشته باشد. موفقیتهای ما با PS5 بدون میلیون‌ها بازیکنی که در طول سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند و عشق خود به بازی را با ما به اشتراک گذاشته‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود. بازیکنان هر کدام از گزینه‌های کنسول را انتخاب کنند، چه PS5 یا PS5 Pro، ما می‌خواهیم بهترین تجربه بازی را برای همه به ارمغان بیاوریم که متناسب با نیازهایشان باشد.

 
آخرین ویرایش:
هر چیزی تو دنیا یک منطق و عرفی پشتش هست وقتی هر شرکتی از این منطق و عرف به نفع مالی خودش خارج میشه اون کارش تبدیل میشه به توهین به شعور مخاطب تو دنیا شرکتها و مشتریهاشون حالت ارباب و رعیتی ندارن و ارتباطشون روابط مندانه هست و این ساختار طی سالیان سال شکل گرفت و هر شرکتی بخواد این ساختار بشکنه باید جلوش گرفت وگرنه دنیا تبدیل میشه به یک چیزی مثل رابطه ایرانخودرو و مردم ایران که هر چیزی بندازن جلومان باید دست بوسشان باشیم!
محمد امین جان،

شما میتونی 5 استاندارد رو بخری، غیر اینه؟ 5 استاندارد بده؟ اگر پرو نبود مشکلی داشت؟

اگر جوابت خیر است، که حق با منه، اگر جوابت بله است، حق با توست...
 
دوما سود تو فروش لوازم جانبیه. اپل هم برای حفظ محیط زیست شارژر و کابل نمیفروشه (دو بار)
چرا سونی وقتی میبینیه این همه لوازم جانبیش خریدار داره سودشو نبره؟

سوما گفته شد که احتمالا نسخه دیسک درایو همزمان با عرضه GTA VI تولید میشه و این نسخه هم تخفیف میخوره
سونی PS5 اورجینال 4 سال پیش بعلاوه لوازم جانبی و خدماتش رو افزایش قیمت داده, اونوقت شما ادعا میکنی کنسول Pro (که دیسک درایو و پایه‌ش قاپیده شده) احتمالا ظرف 1 سال کاهش قیمت بخوره, اونم بخاطر GTA VI که سالهاست سونی براش دندون تیز کرده نهایت بهره رو ببره!
 
آخرین ویرایش:
سونی PS5 اورجینال 4 سال پیش بعلاوه لوازم جانبی و خدماتش رو افزایش قیمت داده, اونوقت شما ادعا میکنی کنسول Pro (که دیسک درایو و پایه‌ش قاپیده شده) احتمالا ظرف 1 سال کاهش قیمت بخوره, اونم بخاطر GTA VI که سالهاست سونی براش دندون تیز کرده نهایت بهره رو ببره!
بله ادعا میکنم. دیگه؟

یه جوری میگید سونی پایه رو قاپیده که! توی نسخه اسلیم هم پایه ای در کار نیست، در ضمن کاری نداره هر کی 30 دلار نداره کنسول بخوابونه! امنیت استفاده ازش هم بیشتره پایه هم لازم نداره.
 
دقیقش این هست که مردم "مجبور نیستند" کلا پرو رو بخرند عزیزم، مردم خیلی راحت میتونند اگر پرو رو نمیپسندند، استاندارد یا اسلیم بخرند،

تامام، اگرم برای شما تامام نشده که، به خودتون و دنیای انتزاعی تون مربوط میشه،

دیگه وقتی لانچ پی اس تری رو با 5 پرو مقایسه میکنید بدون در نظر گرفتن کانتکست، نهایت بی منطق بودنتون نمایان میشه.... کسی که اپسیلون با کنسول ها و روندشون اشنا باشه، این مقایسه رو انجام نمیده... مگر اینکه ورسس و کل کل، منطقش رو خاموش کرده باشه، میخواد ناظم مثلا بی طرف باشه، یا فن بوی با طرف...
سکوی تماشاچی تو استادیوم جای تحلیل مفصل نیست، حالا اگر توقع دیگه ای داری باید بگم متاسفانه اینجا استودیو ESPN نمیشه :))
 
  • Cool
Reactions: MrElectricWizard
بله ادعا میکنم. دیگه؟

یه جوری میگید سونی پایه رو قاپیده که! توی نسخه اسلیم هم پایه ای در کار نیست، در ضمن کاری نداره هر کی 30 دلار نداره کنسول بخوابونه! امنیت استفاده ازش هم بیشتره پایه هم لازم نداره.
متاسفانه در اشتباهید. همین هفته سونی قیمت DualSense رو هم 5 دلار افزایش داد.

images.jpg
 
  • Poker Face
Reactions: m.a.t
متاسفانه در اشتباهید. همین هفته سونی قیمت DualSense رو هم 5 دلار افزایش داد.

View attachment 349539
بازم ربطی نداره
چیزی که ما داریم درباره ش صحبت مکنیم بحث یک سال دیگه س که خیلی اتفاقات میوفته بیوفته. سال دیگه اگه همین اکانت رو داشتی ونوم جان بیا منو تگ کن بگو چرا تخفیف نخورد
 
  • Like
Reactions: Destro and tboy2022
هر چیزی تو دنیا یک منطق و عرفی پشتش هست وقتی هر شرکتی از این منطق و عرف به نفع مالی خودش خارج میشه اون کارش تبدیل میشه به توهین به شعور مخاطب تو دنیا شرکتها و مشتریهاشون حالت ارباب و رعیتی ندارن و ارتباطشون روابط مندانه هست و این ساختار طی سالیان سال شکل گرفت و هر شرکتی بخواد این ساختار بشکنه باید جلوش گرفت وگرنه دنیا تبدیل میشه به یک چیزی مثل رابطه ایرانخودرو و مردم ایران که هر چیزی بندازن جلومان باید دست بوسشان باشیم!
میشه با کامنتات افلاطون و ارسطو رو از تو گور کشید بیرون.
ایران خودرو حق داره با سرمایه خودش هر نوع ماشینی با هر نوع کیفیتی و با هر قیمتی تولید کنه...ولی تو یه بازار آزادی که بقیه تولید کننده های خودرو، بدون محدودیت حضور دارن.اونوقت شما میتونی پیکان نخری و به شما هم ربطی نداره یکی دلش میخاد سمند بخره
الان هم تو بازاری که سونی داره محصول تولید میکنه، حتی شمایی که اعتقاد داری کار کردن برا انسان زشته و هر کی کار میکنه و عرق میریزه یه برده هستش هم میتونی بری کنسول خوب و با کیفیت و ارزون تولید کنی و دنبال مشتری باشی
 
آخرین ویرایش:
چقدر دلایلتون برا قانع کردن هم برا pc و ps5 تون مسخره هست.
همه چی رو ول کردید و میخواید سر اسمبل و ... هم دیگه رو قانع کنید واقعا عالی هستید.
اولا که واضحه pc گرونتره و بایدم باشه کل cpu و gpu کنسولی یه apu هست با یه رم مرکزی و واضحه که وقتی تو تعداد بالا این قطعات خریداری بشه هزینه اون بشدت کم میشه.
pc تک تک قطعاتش یه چیپ ساده نیست و هر قطعه رم مجزا داره و خنک کننده مجزا که واضحه باید گرونتر در بیاد.
_______
بعد برا قانع کردن همدیگه میتونید از کنترلرها و کیبرد و ماوس و لایبری بهره ببرید و اومدید سر قیمت
بحث شما سر گیمه و pc یه دستگاه هست که میتونه فعالیتهای مختلف رو هندل کنه، پس قیاس مع الفارق هست.
هر کی هر چی دوست داره، بره بخره. اینکه چقدر pspro میتونه گزینه ایده آلی باشه، با اومدنش و تغییرات، میشه فهمید
اینکه ps5 pro با اومدن gta 6 ارزون میشه، گل بخودیه. چون معنیش اینه الان داره گرون میفروشه و خوشحالید
واضح است که تمام کنسولها بخاطر هزینه های این نسلها و افزایش هزینه حمل و نقل و ... کاهش قیمت نداشتن و حتی افزایش دادن. پس گذر زمان برخلاف نسلهای قبل،باعث کاهش هزینه تولید نمیشه و اگه چنین چیزی رخ بخواد بده، یعنی داره گرون میفروشه اگه بعدا ارزون بشه
 
تا یه جاییش که بحث فنی هست من یه چیزی بگم : من هنوزم درک نمیکنم این همه جنجال برای پرو برای چیه‌. وجود چنین کنسولی یه آفر ویژه و البته اپشنال برای کسایی هست که دنبال تجربه بهترن و وسواس بیشتری رو ویژوال و پرفورمنس دارند. این حرکتو اکسباکس هم میکرد قابل تمجید بود.
بحث دوم که بیشتر بحث سونی فنهاس در مورد پرزنتیشن مراسم رونمایی بود که خب اون یه بحث جداست که تا قسمت زیادیش هم حق با فنهاست.

ولی در مجموع این کنسول با این قیمت توجیه داره برای یه طیف خاصی که دنبال کمال گرایی هستن.
البته که میشد حجم SSD رو کمتر کنن و قیمت رو ۶۰۰ دلار هم بزنند و احتمال این قضیه در آینده هم زیاده ولی خب سونی تصمیم گرفته کنسولی که داده دیگه از هر نظر کامل باشه. در مورد نداشتن درایو مگر حالا همه PC و لپتاپهای جدید درایو داره؟ این چیزی هست که تقریبا از مود روز هم افتاده. ولی بهرحال کنسول رو هرکی دوست داره میتونه درایو بهش اضافه کنه برای اونایی که ترجیح میدن آرشیو فیزیکی جمع کنند.
ولی واقعا نفس وجود این کنسول و مشخصات بسیار خوبی هم که داره واقعا شکی توش نیست که حرکت درستی بود . این کنسول هم قطعا فروش بیشتر از پیش بینی سونی خواهد کرد.

و اما این بحثایی که بجای این کنسول میشه PC جمع کرد هم واقعا عجیبه. اولا کلا برخی با بازی زدن با PC حال نمیکنن. میخوان یه چیزی باشه از سرکار که میان خونه رو مبل لش کنن و راحت و بی دردسر بازی کنن. حال و حوصله دردسر نصب استیم ، اوریجین و اپیک و یوپلی و از این ریجن به اون ریجن پریدن و درایور انویدیا و کرک کردن و انواع error ها و هزار کوفت زهر مار دیگه را ندارن و یا دوست دارن کنسول رو زیاد جابجا کنن.
دوم اینکه جمع کردن یه PC معادل این کنسول خیلی هزینه بیشتری میبره. حدود دو برابر .
سوم اینکه هنوز سونی بازیاشو دی وان برای پی سی نمیده و احتمال زیاد تا آخر این نسل هم همینطوره پس کسی که دوست داره بازیهای سونی رو زود بازی کنه PC براش فایده ای نداره.

اما در مورد اون دوتا اکانت که منشن کردی متأسفانه اوضاع فروم رو این دو نفر به گند کشیدند. یک روزی تو این فروم طرفهای مقابل (سونی فن و اکسباکس فن) کلی هم باهم بحث جدی میکردن حتی با اینکه نظر مخالف داشتن تو سر همدیگه هم میزدن ولی حداقل این وسط کلی اطلاعات به درد بخور رد و بدل میشد. الان وضعیت طوری شده این دو نفر فقط به قصد مسخره بازی پست میدن و همه هم ناراحت و ناراضی هستن از اینها ولی کسی رسیدگی نمیکنه.
رولی بیخیال اون اکانت ترولا شو.
اونا هدفشون تروله. تو چرا اینقد توجه میکنی؟
ببین رولی، من موافقم که وجود پی اس ۵ پرو خوبه، ولی مشکل قیمتشه! اگه کنسول با این قیمت خوب بفروشه، بعد این قیمت جا میوفته و برای نسل بعدم قیمت گرونتر داریم، مخصوصا با توجه به شایعه های کنار رفتن ایکس باکس.
اگرم بد بفروشه سونی متضرر میشه و توی بازیایی که قراره بسازه تاثیر میزاره! باید قبول کنیم که سونی قطب مهمی از صنعت گیم هست و تصمیماش روی همه گیمرا تاثیر میزاره.

مورد دیگه اینه که همه همیشه میگفتن کنسول به شدت ارزونه و قطعا ارزش خریدش بیشتره و تضمین میکنه که مثلا تا این تعداد سال همه بازیا رو به بهترین شکل اجرا میکنه.
الان با قیمت، این خاصیتِ کنسول از بین میره و یه سری کاربرا رو وادار میکنه که به پی سی هم فکر کنن.
در مورد اون لم دادن روی مبل کاملا با حرفت مخالفم.
کسی که میاد خونه و میخواد گیم بزنه خیلی براش فرقی نمیکنه روی صندلی بشینه یا روی مبل لم بده. در ضمن این روی مبل لم دادن برای پی سی هم هست😁
در مورد دردسر نصب استیم و اپیک و ... هم داری مغلطه میکنی😁 شاید اگه اینو ۱۰ سال پیش میگفتی واقعا به عده قبول میکردن ولی الان واقعا همه چی سر راست و راحته.
در مورد هزینه ۲ برابر هم حرفت هم درسته هم غلط. اگه پی سی جمع کنی با ۲ برابر قیمت پی اس ۵، قطعا حدود ۲ برابر هم بهتره.
من چن صفحه پیش گفتم که من ۲ ماه پیش سیستم جمع کردم ۱۲۰۰ یورو با 4070 super و سی پی یو zen 5.
قیمتش حدود ۳۰۰ تا با پی اس ۵ پرو فاصله داره، ولی قطعا هم تو ری تریسنیگ و هم قدرت بهتره.
 
محمد امین جان،

شما میتونی 5 استاندارد رو بخری، غیر اینه؟ 5 استاندارد بده؟ اگر پرو نبود مشکلی داشت؟

اگر جوابت خیر است، که حق با منه، اگر جوابت بله است، حق با توست...
حالا کاری به فن بازی ندارم تو ظاهر حرف شما درسته یعنی یه چیزه اپشنال بیرون دادی ملت دوست دارن میخرن دوست ندارن نمیخرن ولی یه بعد روانی داره اینکه واسه یسری افراد تجربه بازی کردن رو خراب میکنه حتما میپرسی چطوری جوابش اینه که منی که نسخه استاندارد رو دارم هر بازی که میخام بازی کنم همش باید استرس مقایسه رو داشته باشم همش تو ذهنم میگم نکنه رو پرو تجربه خیلی بهتری داشته باشم نکنه کیفیت بازی من خوب نباشه ناخواسته همش تو ذهنم میرم تو فازه مقایسه و اصلا نمیفهمم دارم چی بازی میکنم بعد باید بیام بشینم فکر کنم ایا پرو بخرم یا نخرم بعد اگه خریدم اصلا ارزششو داره نداره ... به خودم میام میبینم نسل تموم شده و من همش درگیر مقایسه بودم
یکی از اصلی ترین دلیل های خرید کنسول این بود که چند سال خیالت از این مقایسه ها راحت بود میشستی با خیال راحت بازیت رو میکردی همش تو فکر این مقایسه نبودی
یکی از دلایلی که بعضیا علیه کنسول پرو جهت میگیرن همینه
 
فقط قیمت کنسول برای مقایسه خوب نیست با کنسول برای آنلاین بازی کردن باید پول داد که سالی‌ ۸۰ دلاره و ۸ سال نسل هم بخریش می‌شه ۶۴۰ دلار با پول کنسول جمع بشه می‌شه ۱۳۴۰ دلار که باهاش می‌شه یه سیستم خیلی‌ خوب بست و هم بازی سونی رو بازی کرد هم مایکروسافت
 
فقط قیمت کنسول برای مقایسه خوب نیست با کنسول برای آنلاین بازی کردن باید پول داد که سالی‌ ۸۰ دلاره و ۸ سال نسل هم بخریش می‌شه ۶۴۰ دلار با پول کنسول جمع بشه می‌شه ۱۳۴۰ دلار که باهاش می‌شه یه سیستم خیلی‌ خوب بست و هم بازی سونی رو بازی کرد هم مایکروسافت
از الان واسه ۸ سال دیگه برنامه ریختی؟؟؟؟ این قیمت سیستم جمع کنی سه سال دیگه بازی میاد که سیستمی که جمع کردی نمیکشه. ۸ سال دیگه نسل بعد هم تموم شد ps7 داره میاد
 
از الان واسه ۸ سال دیگه برنامه ریختی؟؟؟؟ این قیمت سیستم جمع کنی سه سال دیگه بازی میاد که سیستمی که جمع کردی نمیکشه. ۸ سال دیگه نسل بعد هم تموم شد ps7 داره میاد
برنامه نریختم خرج کنسول رو گفتم توی یک نسل که بازی‌ میکنی‌
یعنی‌ سیستمی‌ که ۲۰۲۰ خریدن بچه‌ها بازی‌های الان رو نمی‌کشه؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or