سونی بر روی PlayStation برای سود بیشتر تمرکز میکند

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
hiq8zq9y5m8pin3vptxb.jpg


درود

کمپانی سونی بسیار بیشتر بر روی PlayStation و سنسورهای دوربین تمرکز میکند تا سودش را در سه سال آینده 25 برابر کند. براساس گزارش Reuters رئیس سونی آقای Kaz Hirai گفته است که از بازار گوشی های هوشمند بر خواهد گشت جایی که نمیتواند با سامسونگ، اپل و شرکت های ارزان چینی رقابت کند. وی افزود شاید سونی در زمانی در اینده هم از بازار بزرگ تلویزیون ها که زمانی بسیار موفق بود کنار رود و " در حال چیدن استراتژی خروج" هستند.

در عوض سونی بیشتر روی PlayStation و سنسورهای دوربین تمرکز می کند که برای سال 2017/18 سودی معادل 4.2 میلیارد دلار را بدست خواهند آورد.

حدود یک سال پیش بود که سونی اعلام کرد که برند VAIO را به Japan Industrial Partners Inc. (JIP)i خواهد فروخت .

در همین حال برند PlayStation سونی بنظر میاید که بخوبی عمل میکند. ماه گذشته سونی اعلام کرد که 18.5 میلیون PlayStation4 فروخته است و 10.9 میلیون مشترک PlayStation Plus را داشته اند.
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,736
^^^

اینجور که بوش میاد یه استاد و تحلیلگر دیگه تو بازیسنتر ظهور کرده .:bighug:
حالا به ظهور و ... کار ندارم مخصوصا الان که یکشنبست ! ولی دوستمون درست می گن :
اولین محصول آنها یک پلوپز برقی بود، که هیچ‌گاه به بازار عرضه نشد. ابداع یک بالش الکتریکی گرم‌کننده نیز، موفقیت اندکی به همراه آورد، ولی در سال ۱۹۵۰، تولید اولین نوار ضبط صوت و دستگاه پخش آن در بازار ژاپن یک نقطه عطف پدید آورد. این محصول تایپ-جی نامیده شد.
سونی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یکم اطلاعاتمون رو بالا ببریم ، به جای اینکه همدیگرو مسخره کنیم.
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
به نظرم کار خوبی انجام میده. تمرکز روی گیم و حمایت از استدیوهای مختلف بازیسازی میتونه باعث تولید بازیهای انحصاری و شاهکار بشه که هر گیمری آرزو داره. اگر تمرکزش رو بیشتر کنه صد در صد برنده نسل 8 با اختلاف زیاد میشه و همون دوران طلایی PS2 دوباره تکرار میشه.

Sent from my GT-S7582 using Tapatalk
 

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
کلا برند سونی رو اکثرا به با کیفیتی میشناسن اما این چند سال اخیر بر عکس این به مردم ثابت شده والا جنس های قبلش مرگ نداشت
درسته این کمپانی مثل سابق نیست و بسیار بد مدیریت میشه ولی جالبه بدونین موسسه reputation institute که کارش آمار گیری هست و هر ساله میاد برند های مورد اعتماد مردم رو معرفی میکنه از سال 2010 به اینطرف سونی رو همیشه جزو Top 5 گذاشته، حتی 2 بار رده ی دوم بوده این طور هم نیست که دیگه یهو مردم اعتمادشون رو از دست داده باشند
این هم رده بندی سال 2014
 
آخرین ویرایش:

r0ss0neri

کاربر سایت
Jun 2, 2009
2,301
نام
MaHDi
من محصولات صوتی سونی رو هنوز جزو با کیفیت ها و خوب ها میدونم ! در ضمینه فیلم برداری و سنسور های پیشتازه ، اما خوب باز نه در ضمینه عکاسی ، نیکون و کانن بنظرم بهترن .
در کل سونی برند با کیفیتی هست . این مورد بر هیچکس پوشیده نیست . اما خب بخش موبایل چون ضرردهی زیادی داره ، احتمالا کامل جدا میشه از سونی .
در مورد شارپ ، تلویزیون 8300 هنوز بعد از دو سال جزو با کیفیت ترین های بازاره در رده تلویزیون های FHD .
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
مشکل دوستان اینه که فکر میکنن وقتی قرار باشه کسی بره تو بازار رقابت کنه فقط کافیه کیفیت داشته باشه ، مشکل سونی اینه که محصولاتش بالانس (کیفیت/قیمت) خوبی نداره . اصلا قضیه این نیست که مثلا مدل Flagship فلان کمپانی بهترین تی وی/دوربین / .... باشه یا نه چون فروش مدلهای Flagship کمپانیها اکثرا پایین و در سطح محدود هست که تو همون مقوله هم البته برندهای با کیفیت تر از سونی زیاد هستن چون اگر قرار بود همه دنبال کیفیت باشن الان مثلا تو مارکت تی وی ، پایونیر و پاناسونیک باید از همه برندهای پر فروش تر میشدن در حالیکه یکیشون که کلا از مارکت تی وی لفت داده اون یکیم در شرف خداحافظی از مارکت تی وی هست.
بزرگترین مشکلی که الان سونی داره اینه که نمیتونه قیمت بعضی محصولاتش رو رقابتی نگه داره مثلا شما یه مدل تی وی سونی هم کیفیت با سامسونگ یا حتی کیفیت پایینتر رو باید 20-30 درصد بالاتر از سامسونگ بخری به این میگن یه معامله بد.
همه فن سونی نیستن که برند سونی روی وسیله ای که میخرن براشون مهم باشه ملت دنبال deal خوبن ، این سرنوشت همه کمپانیهای ژاپنی هست که دیر یا زود باید از خیلی از مارکتهای Consumer Level خداحافطی کنن کما اینکه کردن ، نمونش: توشیبا ،هیتاچی ، ان ای سی ، و تا حدودی پاناسونیک.
فقط چیزی که در مورد سونی نگران کننده هست اینه که مثل توشیبا و هیتاچی و پاناسونیک خیلی پایه ای و صنعتی تو مارکت کار نکرده ، مثلا هیتاچی کارش ساختن قطعات الکتریکی برای قطارهای برقی تو دنیا هست ، توشیبا خیلی قطعات حساس و خاص منحصر به فرد تولید میکنه ، پاناسونیک اکثر قطعات الکتریکی کمپانیهای ماشین سازی و هواپیما سازی و باتری های ماشینهای الکتریکی رو میسازه ، ولی سونی سالهاس که محصولاتش خیلی اینترتیمنتی و Consumer Level هستن برای همین باید بیاد تو مارکت هزینه تبلیغات کنه و با برندهای ارزون فروش که مثل قارچ از کره جنوبی و چین و در آینده نزدیک هندو تایلند سبز میشن سرو کله بزنه و همین یکم قضیه رو برای سونی خطرناک کرده.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
این بحث که چی مال کی بوده چی مال من بوده وکی کیفیتش بهتر هست و.. خیلی سطحی نگریه.. دانش بازار یابی امروز میگه الان کی موفق هست؟ و چرا موفق شده؟

اینی که سونی کیفیتش بالا هست شکی نیست ولی کیفیت تنها یک عنصر از جذب بازار هست و موارد دیگه ای هم برای موفقیت وجود داره که تو کتاب های بازاریابی موجوده میتونید مطالعه کنید

تقریبا 50 سال پیش شرکتهای ژاپنی عموما بّنجل ساز و کپی ساز بودن و محصولاتشون طوری بود که مشتری یکبار گول میخورد و اون رو خریداری میکرد بعد یک دانشمند آمریکایی به اسم دمینگ اومد و به ژاپنی ها TQM رو آموزش داد یعنی مدیریت کیفیت فراگیر و از دل اون شرکتهای مثل سونی و پاناسونیک و تی یو تا و نیسان و... بیرون اومد که بازار دنیا رو گرفتن
بعد از ژاپن نوبت اروپا و آمریکا بود که TQM رو اجرا کنن و موفق بشن
حالا نوبت کشور های کره و چین و تایوان شده که این سیستم رو اجرا کنن البته با چندتا تغییر و چند تا تفاوت
همنطور که می دونید هزینه ها تو کشور های چین و کره و تایوان خیلی کمتر از ژاپن و اروپا و آمریکا هست و به طبع جنسی که تولید میکنن ارزونتر تموم میشه و همین مسئله میتونه بازار رو در دست بگیره و وقتی بازار رو در دست گرفت اونوقت و با بالا بردن قیمت سود زیادی میکنه
مثلا ساسونگ و ال جی در ابتدا با قیمت کم و سود حداقلی وارد بازار شدن و تونستن بازار رو در دست بگیرن و حالا با بالابردن کیفیت و قیمت به سود دهی رسیدن یا هیوندا یا کیا و...
الان شما شرکتهای چینی مثل هوواوی و شیئمائی و.. رو نگاه کنید خودشون دارن میگن ما عملا هیچ سودی روی گوشی هامون نمیکنیم مثلا سری هونور هوواوی رو بدون کمترین سودی عرضه میکنن و هدفشون گرفتن بازار هست که موفق هم شدن و از این به بعد باید شاهد محصولات گرونتر و با کیفیت تر از این دو شرکت باشیم

خلاصه الان اکثر کشور ها سطحشون رفته بالا و دارن TQM رو اجرا میکنن و هر کدوم هم درسهای بهتری رو از قبلی ها یاد میگیرن به خاطر همین هم جا برای شرکتهای دیگه تنگ تر میشه دیگه شما نمیتونید بگید چین همش داره جنس تقلبی میسازه و مفت نمی ارزه شما یک نگاه به لنوو بندازین!
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,936
نام
فرهاد
فقط چیزی که در مورد سونی نگران کننده هست اینه که مثل توشیبا و هیتاچی و پاناسونیک خیلی پایه ای و صنعتی تو مارکت کار نکرده ، مثلا هیتاچی کارش ساختن قطعات الکتریکی برای قطارهای برقی تو دنیا هست ، توشیبا خیلی قطعات حساس و خاص منحصر به فرد تولید میکنه ، پاناسونیک اکثر قطعات الکتریکی کمپانیهای ماشین سازی و هواپیما سازی و باتری های ماشینهای الکتریکی رو میسازه ، ولی سونی سالهاس که محصولاتش خیلی اینترتیمنتی و Consumer Level هستن برای همین باید بیاد تو مارکت هزینه تبلیغات کنه و با برندهای ارزون فروش که مثل قارچ از کره جنوبی و چین و در آینده نزدیک هندو تایلند سبز میشن سرو کله بزنه و همین یکم قضیه رو برای سونی خطرناک کرده.

البته مثلا خیلی از سازندهای گوشی هنوزم که هنوز دارن از لنزهای ساخت شرکت سونی رو دستگاهاشون استفاده میکنن.( مثلا از تکنولوژی هایی مثل "لرزش‌گیر اپتیکال" )
سونی داره یه کارخونه تو ژاپن تاسیس می کنه که تمرکزشون فقط روی ساخت بیشتر "سنسورهای دوربین های دیجیتال" هستش. اینطوری هم نیست که بگیم پایه ای عمل نکرده
 

Rover

کاربر سایت
Oct 11, 2007
1,059
نام
Vahid
البته مثلا خیلی از سازندهای گوشی هنوزم که هنوز دارن از لنزهای ساخت شرکت سونی رو دستگاهاشون استفاده میکنن.( مثلا از تکنولوژی هایی مثل "لرزش‌گیر اپتیکال" )
سونی داره یه کارخونه تو ژاپن تاسیس می کنه که تمرکزشون فقط روی ساخت بیشتر "سنسورهای دوربین های دیجیتال" هستش. اینطوری هم نیست که بگیم پایه ای عمل نکرده
داشتن تنها یک تکنولوژی پایه مثل سنسور کافی نیست.سونی نسل بعد PS هم ار دست میده.احتمالا PS5 نخواهیم داشت.همه دارند به سمت سیستم های کلود میروند.PS5 حتی میتونه باعث نابودی کامل سونی بشه.
به قول دوستان کیفیت تنها،کافی نیست.به نظر من حتی اگر Price–Performance Ratio خوبی هم داشته باشید باز کافی نیست.ارزان بودن محصولات چینی اصلا به شما اجازه نمیده این نسبت رو حفظ کنید.چین نهایتا کره رو هم به همین روز می اندازه.سونی هم تا الان به خاطر برندش و پلی استیشن و سنسور ئ سونی پیکچرز زنده مونده.
متاسفانه این اتفاقیه که دیر یا زود میافته و چند سال دیگه محصولات ساخت چین بازار رو پر میکنه. تویوتا الان در اوج به سر میبره.با قیمت بیشتر ،در فروش فاصله ای دو برابر با شرکت های کره ای داره.ولی نهایتا صنعت خودرو هم ابتدا به دست کره و بعد نهایتا چین میافته.شاید بعدش هم تبت و هند....
یادش بخیر دهه شصت و هفتاد و غول های استریو پاناسونیک،JVC ، کنوود، سونی و شرکت دوست داشتنی Aiwa :(
تا چند وقته دیگه شرکت های چینی معنی Performance و کیفیت ساخت رو عوض میکند.
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,936
نام
فرهاد
داشتن تنها یک تکنولوژی پایه مثل سنسور کافی نیست.سونی نسل بعد PS هم ار دست میده.احتمالا PS5 نخواهیم داشت.همه دارند به سمت سیستم های کلود میروند.PS5 حتی میتونه باعث نابودی کامل سونی بشه.
به قول دوستان کیفیت تنها،کافی نیست.به نظر من حتی اگر Price–Performance Ratio خوبی هم داشته باشید باز کافی نیست.ارزان بودن محصولات چینی اصلا به شما اجازه نمیده این نسبت رو حفظ کنید.چین نهایتا کره رو هم به همین روز می اندازه.سونی هم تا الان به خاطر برندش و پلی استیشن و سنسور ئ سونی پیکچرز زنده مونده.
متاسفانه این اتفاقیه که دیر یا زود میافته و چند سال دیگه محصولات ساخت چین بازار رو پر میکنه. تویوتا الان در اوج به سر میبره.با قیمت بیشتر ،در فروش فاصله ای دو برابر با شرکت های کره ای داره.ولی نهایتا صنعت خودرو هم ابتدا به دست کره و بعد نهایتا چین میافته.شاید بعدش هم تبت و هند....
یادش بخیر دهه شصت و هفتاد و غول های استریو پاناسونیک،JVC ، کنوود، سونی و شرکت دوست داشتنی Aiwa :(
تا چند وقته دیگه شرکت های چینی معنی Performance و کیفیت ساخت رو عوض میکند.

البته از الان نمیشه گفت نسل بعد PS5 به صوزت فیزیکی میاد یا به صورت سیستم کلود . در هر دو صورت سونی فکر نکنم مشکلی داشته باشه چون فک کنم سیستم Gaikai بدردش بخوره.
 

soorena

کاربر سایت
Nov 9, 2009
2,678
نام
علی
نسل بعد نهایتا 7 سال دیگه میاد.تا اون موقع واقعا بعید میدونم نسل بعد کنسول ها به صورت فیزیکی نیاد و صرفا بر اساس سیستم ابری باشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر