ســـواران تاریکی " نقدی کامل بر بازی Darksiders II "

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین

MGAME67f91e95e348de24fc5cb58755242f6b.jpg

  • Darksiders II
  • PC, Xbox 360, Playstation 3
  • Published by THQ
  • Developed by Vigil Games
  • French release: Available
  • US release: Available


مقدمه :


THQ ناشری بزرگ و قدیمی است که اثار خوبی را عرضه کرده . البته در این مدت این ناشر در وضعیت بدی به سر میبرد و گواه ان هم حضور نداشتن در نمایشگاه های E3 2012 , GAMESCOM 2012 و کنسل شدن اکثر عنوانی این ناشر بزرگ یا واگذاری حق امتیاز انها به دیگر ناشران است . همین موارد و اخراج تعدادی از کارمندان باعث شده که تنها امید این شرکت فعلا همین بازی باشد که احتمالا برای همه پلتفرمها و حتی WII U هم شاید عرضه شود تا بتواند این ناشر را از ورشکستگی در اورد و این ناشر یاد و خاطره Midway را دو باره زنده نکند . . با این حال امید این ناشر به این بازی و موفقیت ان است .

Darksiders IIا چند ماه قبل به سبکی عجیب در نمایشگاه E3 معرفی شد و البته مورد پسند هواداران بازی هم قرار گرفت ! .این بازی از همان شماره اول خود برای رقابت با عناوین بزرگی مثل Castlevania و God of War و .... وارد بازار رقابتی شد و صد البته به موفقیت هم رسید . در طول مدت ساخت بازی ، از نظر فنی بازی تغییرات زیادی نداشته . Vigil سازنده بازی 2 گروه از بازیباز ها را مد نظر قرار داده . هم بازیبازهایی که بازی را تمام کرده اند و هم بازی بازی هایی که تا به حال بازی نکرده اند . برای دسته دوم این بازی یک خط داستانی جدید دارد و چیزی را هم از دست نخواهند داد . اما دسته اول دوم هم با اینکه خط داستانی را یکبار تجربه کرده اند ، اما میتوانند شاهد تمامی ابعاد کامل وقایع باشند و البته شاید هم برای این دسته این وقابع تکراری باشد ! البته با اینکه بازی تقلیدی از بازیهای مشابه بود ، ولی به قدری کامل بود که یک عنوان با المانهای جدید به حساب میامد . تقلید زمانی خوب است که باعث پیشرفت شود ! در این بازی تقلید کاملتر هم شده و مقداری از بازی Diablo هم قاطی بازی شده !

اما ایا این بازی موفق بوده ؟!




داستان کلی بازی :


روایت داستان در این بازی همچون بازی قبل است و تفاوت خاصی نکرده . منتها داستان به جای روایت از دید war " جنگ " ، اینبار از دید Death " مرگ " انجام میشود و بازیباز همان داستان بازی قبلی را از دیدDeath خواهند دید . بعد از شروع اخر الزمان ، جنگ بین شیاطین و فرشتگان اغاز میشود و شورای سوخته Death را به عنوان مجازات برای نبرد با شیاطین احظار میکند . این شورا در غیاب دیگر سواران تاریکی و طبق یک توطئه برنامه ریزی شده war را مسئول شورع جنگ میداند و حال Death اماده است تا از حیثیت برادرش دفاع کند و توطئه شورای سوخته را برملا کند. جنگ به 100 سال زندان محکوم شده و زمانی که این موضوع با Death گفته میشود او باعصبانیت دستش را به میز میکوبد و میگوید : " من برادرم را خوب میشناسم " " او هرگز این کار را نمیکند و برای علیه او توطئه کردند "


Darksiders-II-360-PS3-PC.jpg

Death شخصیت اصلی بازی


گرافیک :


تنها نکته مثبت بازی در بازی قبل سبک هنری و گرافیکی بازی بود و چیزی خاصی نداشت . این سبک تا به الان حفظ شده و علاوه بر ان محیط های بازی گسترش بیشتری پیدا کرده است . اما گرافیک این بازی با هیچ یک از بازی های روز قابل قیاس نیست و از این نظر بسیار ضعیف طراحی شده و گرافیک تکنیکی ضعیفی دارد که بزرگترین نقطه ضعف بازی است . در بازی گاهی شاهد صحنه های زیبایی هستیم که حقیقتا ارزش یک بار توقف را دارد . هر چند طراحان بازی محیطهای جالب و خوبیرا طراحی کرده ند . اما گرافیک و موتور بازی اگر پیشرفته تر و بهتر میبود ، شاهد بازی ای به مراتب بهتر میشدیم . مراحل بازی از نظر طراحی و معماری به قدری خوب و متفاوت طراحی شده اند که کمتر میشود 2 مرحله شبیه هم را در بازی دید . همچنین جزئیات بازی و طراحی کاراکترها و شخصیت ها بسیار بهتر از نسخه قبلی شده و پیشرفت خوبی را در محیط و افزایش گرافیک بازی به نسبت نسخه قبل شاهد هستیم.



گیم پلی :

در این بازی و برخلاف عنوان قبلی اسب مخصوص قهرمان ( Despair به معنای یاس ! ) از همان اول در دسترس است و همیشه هم یک کلاغ وفادار بازیباز را دنبال میکند که ( Dust به معنای گرد و خاک ! ) نام دارد و بازیکن میتواند او را احضار کند .علاوه بر این 2 موجود ، سواری های دیگری هم در بازی هستن که بازیباز میتواند از انها استفاده کند . همچنین اولین پیشرفت مهم بازی در بخش گیم پلی بازی مربوط به قسمت inventory بازی است که قابلیت هایی اضافه را مانند تسلیحات اضافه و اسلحه های ثانویه و اولیه را دارد . همچنین ویژگی های مختلفی به این بازی و inventory اضافه شده که بازی را بسیار شبیه بازی های نقش افرینی میکند . از طرفی سیستم نبرد بازی که رابطه ی مستقیمی با inventory دارد هم بسیار پیشرفته تر شده و شبیه بازی Diablo شده ! مثل بخش جدای " درخت مهارت ها " در بخش inventory بازی . همچنین در این بازی قابلیت Quick Action هم وجود دارد که برای کنسولها هم بهینه شده و باعث میشود که به راحتی سلاح های مورد نیاز خود را انتخاب کنید . در گیم پلی بازی جدید همچنان انوع Loot وجود دارد و بازیباز میتواند با بازکردن جعبه ها و گشت و گذار در بازی انها را پیدا کند . همانند نسخه اول در این بازی هم اسلحه های اختصاصی وجود دارد که فقط با گشتن در مراحل و حل معماهای بازی میشود انها را پیدا کرد .

Darksiders-II-August-2-600x300.jpg

اسب مخصوص ( Despair به معنای یاس ! )



مرگ همچون شاهزاده ایرانی بر روی دیوار ها میتواند حرکت کند و محیط بازی را همانطور که گفتیم ، میتوانید با وسیله های مختلف بپیماید . همچنین در بازی توانایی سفر سریع هم وجود دراد تا بازیباز بتواند در محیط راحت تر جابه جا شود . گیم پلی اصلی بازی در بخش مهارت ، به 2 بخش کاملا متفاوت تقسیم شده : این 2 کلاس به ترتیب جنگجو و جادوگر هستند . این مهارات ها نهایتا 40 عدد هستند و هر کدامشان به سه دسته ( Tire ) تقسیم میشوند . که سطح اول شامل ازاد کردن انها و سطح بعد شامل افزایش یک قابلیت و بهبود همان ویژگی به کار میرود . همچینین بعد از هر مرحله شما میتوانید یا ، 1 Level خود را بالا ببرید و یا اینکه یک قدرت جدیدی را بخرید . در این بازی پیشرفت و تنوع به حدی است که تقریبا هیچ دو بازیبازی ارتقاهایشان یکی نیست . همچنین در این بازی شخصی سازیهای خوبی هم اضافه شده که میتوانید بر ، کاراکتر خود اعمال کنید .

-جنگجو Warrior یا " harbinger " : این گروه قابلیت استفاده از ابر قدرت ها به صورت محدود و قدرتی های مختلف را دارد .

- جادوگر یا " necromancer " : این گروه هم قابلیت احضار انواع جادوها همچون احضار ارتش کلاغ ها و ... را دارد .

گیم پلی بازی بسیار متنوع است و شامل انواع و اقسام ماموریت های مختلف به همرا NPC های مختلف میشود که بازیباز را حتی سر کار هم میگذارند . البته گیم پلی بازی ایراداتی هم دارد که مهمترین نکته ان باگ های گاه و بیگاهی است که در بازی ظاهر میشوند . گیم پلی بازی بازیباز را میتواند به چالش بکشد و معمولا به مشکل خاصی برخورد نمیکند . گیم پلی کلی بازی و هر مرحله شامل درگیریهای کلی است که در پایان هر مرحله به یک غول ختم میشود .
همچنین در اکثر زمان بازی در سیاه چال سپری میشود و در این سیاه چالها شاهد معماهای مبتکرانه جالبی هم هستیم . مثلا برخی از این پازلها به قدری متفاوت و جالب هستند که باید با استفاده از چند نوع قدرت و .... انها را باز کرد . برخی از این سیاه چالها بسیار طولانی هستند . هرچند که کلیت بازی و ... به انها پیوند خورده .


البته بزرگترین ایرادا بازی در سیاه چال اسلحه ای به نام Salvation است که بسیاربد طراحی شده و اصلا خوش دست نیست . دیگر مشکل بازی مردن بازیباز و Load شدن بازی و میان پرده های میان ان است که بسیار بد و رو اعصاب طراحی شده ! .


Darksiders-II-600x300.jpg

مناظری زیبا در بازی که واقعا ارزش لحظه ای توقف را دارد .


هوش مصنوعی و فیزیک :

دشمنان در بازی به خوبی طراحی شده اند و همه چیز در این بازی علاوه بر هوش مصنوعی ، به مهارت های بازیباز بستگی دارد . هوش مصنوعی در NPC های بازی شامل اکثر بازیهای روز است و تعریف چندانی ندارد . اما غول بازی کاملا اسکریپت شده است و بعد از اینکه قلق این غول به دست شما افتاد به راحتی قابل شکست است و هوش مصنوعی پیپیده ای ندارد !




صداگذاری و موسیقی :

موسیقی بازی توسط Jesper Kyd افسانه ای نواخته شده . کسی که بازیهایی همچون سری Assassin's Creed ، Borderlands 2 ، Forza Motorsport 4 ، Hitman از اثار او هستند . کیفیت اثار و موسیقی Jesper Kyd به قدری بالاست که حرفی برای گفتن باقی نمیگذارد . صدا گذاری بازی هم که در سطح بسیار بالایی است و اصلا جای نقدی را باقی نگذاشته . البته صدای دوبله بازی و صدا گذاری شخصیتها هم به نحو احسن انجام گرفته تا این بخش را بیش از پیش کامل کند .
220px-Assassins-Creed-Revelations-Score-Jesper-Kyd.jpg


Jesper Kyd افسانه ای


نتیجه گیری :

این بازی پیشرفت و تقلیدی بسیار خوب و رو به جلو نسبت به نسخه قبلی بازی است و به قدری مراحل مختلف ارائه میدهد که ارزش بازی را دو چندان میکند . این بازی حتی ارزش بازی کردن دوباره ، را هم دارد و در بازی انواع و اقسام وسایل مخفی و راز های مختلف وجود دارد که بازی را بسیار با ارزش میکند .




" امتیازات و متای بازی "

امتیاز کلی : 8.8

داستان : 9.5
گرافیک : 7.5
گیم پلی : 9.5
هوش مصنوعی و فیزیک : 8
صدا کذاری و موسیقی : 9.5

wrjz6ddhqk3hxn6nj96y.jpg


 
آخرین ویرایش:

habibmp3

کاربر سایت
Dec 5, 2011
1,236
نام
ابوالفضل
ممنون حسین جان به خاطر نقد خوبتون ...
مطمئنا در آینده نقدهای بهتری هم ازت خواهیم دید ...
به عنوان یکی از طرفداران متعصب این سری با اکثر قسمت های نقدت موافقم .. فقط یه نکته اینکه تو 10 دادن (در کل میگم) زیاد خساست به خرج نده! مثلا اگه این بازی از لحاظ گرافیک تکنیکی پایینه ولی در قسمت موسیقی و صداگذاری واقعا در حد اعلاییه .. به نظرم این قسمت حقش 10 بود.
راجع به گرافیک هم کاملا موافقم باهات و نمرش رو منطقی و خوب میدونم و مطمئنم همین نمره رو هم به خاطر طراحی کم نظیر هنری بازی بهش دادی .. واقعا تنوع محیط بسیار بسیار بالا هستش و به صورت چشم نوازی طراحی شدن .. منم خیلی جاها محو محیط شدم و مدتی فقط بهخ مناظر خیره نگاه کردم و لذت بردم ...
از لحاظ گرافیک هنری هم قسمت اول و هم این شماره حرفی رو باقی نمیگذاره ولی فقط امیدوارم تو شماره بعدی (که انشالله ساخته بشه) به گرافیک فنی هم اهمیت بدن ...
با اینکه شماره اول هم از لحاظ گیمپلی الگو برداری از بسیاری از بازی های این سبک بود ولی همه اقرار دارن که این کار رو فوق العاده عالی انجام داد ...
این شماره به غیر از داستان (که داستانشم منطقی و عالیه) در همه زمینه ها یک سر و گردن از شماره اول سبقت گرفته مخصوصا طراحی فوق العاده متنوع و عالی پازل ها و معما ها ... یه نکته بسیار مثبت تو این سری که سازنده هاش خیلی خوب تونستن از اون استفاده کنند اینه که حین بازی به معنای واقعی مجبوری از تمام امکاناتی که در اختیار داری استفاده کنی. حتی خیلی از بازی های بسیار بزرگ هم تو این زمینه نتونستن موفق باشن! مثلا توی آساسینز کرید گیمر امکانات خیلی زیادی داره ولی واقعا تا آخر بازی به کارت نمیاد بعضیاشون!
راجع به هوش مصنوعی هم به نظرم برای یک عنوان H&S خیلی عالیه .. البته تقریبا 8 ساعت ابتدای بازی با هیچگونه چالشی از لحاظ مبارزه مواجه نیستی ولی مبارزات نفسگیر از اونجا به بعد شروع میشه ...
راجع به المان های RPG هم سازندگانش دوباره نشون دادن که استاد کپی برداری هستن اونم کپی برابر با اصل که اصلا تو ذوق گیمر نمیخوره ... باور کنید من خودم از شماره های ابتدایی پرنس طرفدار شدیدش بودم و تا حتی همین آخری .. ولی این حرکات راه رفتن روی دیوار Death خیلی عالی و رضایتمند کار شده .. و یا الگو برداری از دیگر بازی ها .. کلا دارکسایدرز پکیج کامل و شیکی از تمام بازی های این سبک هستش که به راحتی با همشونم قابل رقابته ...
بازم ممنون ...
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
ممنون حسین جان به خاطر نقد خوبتون ...
مطمئنا در آینده نقدهای بهتری هم ازت خواهیم دید ...
به عنوان یکی از طرفداران متعصب این سری با اکثر قسمت های نقدت موافقم .. فقط یه نکته اینکه تو 10 دادن (در کل میگم) زیاد خساست به خرج نده! مثلا اگه این بازی از لحاظ گرافیک تکنیکی پایینه ولی در قسمت موسیقی و صداگذاری واقعا در حد اعلاییه .. به نظرم این قسمت حقش 10 بود.
راجع به گرافیک هم کاملا موافقم باهات و نمرش رو منطقی و خوب میدونم و مطمئنم همین نمره رو هم به خاطر طراحی کم نظیر هنری بازی بهش دادی .. واقعا تنوع محیط بسیار بسیار بالا هستش و به صورت چشم نوازی طراحی شدن .. منم خیلی جاها محو محیط شدم و مدتی فقط بهخ مناظر خیره نگاه کردم و لذت بردم ...
از لحاظ گرافیک هنری هم قسمت اول و هم این شماره حرفی رو باقی نمیگذاره ولی فقط امیدوارم تو شماره بعدی (که انشالله ساخته بشه) به گرافیک فنی هم اهمیت بدن ...
با اینکه شماره اول هم از لحاظ گیمپلی الگو برداری از بسیاری از بازی های این سبک بود ولی همه اقرار دارن که این کار رو فوق العاده عالی انجام داد ...
این شماره به غیر از داستان (که داستانشم منطقی و عالیه) در همه زمینه ها یک سر و گردن از شماره اول سبقت گرفته مخصوصا طراحی فوق العاده متنوع و عالی پازل ها و معما ها ... یه نکته بسیار مثبت تو این سری که سازنده هاش خیلی خوب تونستن از اون استفاده کنند اینه که حین بازی به معنای واقعی مجبوری از تمام امکاناتی که در اختیار داری استفاده کنی. حتی خیلی از بازی های بسیار بزرگ هم تو این زمینه نتونستن موفق باشن! مثلا توی آساسینز کرید گیمر امکانات خیلی زیادی داره ولی واقعا تا آخر بازی به کارت نمیاد بعضیاشون!
راجع به هوش مصنوعی هم به نظرم برای یک عنوان H&S خیلی عالیه .. البته تقریبا 8 ساعت ابتدای بازی با هیچگونه چالشی از لحاظ مبارزه مواجه نیستی ولی مبارزات نفسگیر از اونجا به بعد شروع میشه ...
راجع به المان های RPG هم سازندگانش دوباره نشون دادن که استاد کپی برداری هستن اونم کپی برابر با اصل که اصلا تو ذوق گیمر نمیخوره ... باور کنید من خودم از شماره های ابتدایی پرنس طرفدار شدیدش بودم و تا حتی همین آخری .. ولی این حرکات راه رفتن روی دیوار Death خیلی عالی و رضایتمند کار شده .. و یا الگو برداری از دیگر بازی ها .. کلا دارکسایدرز پکیج کامل و شیکی از تمام بازی های این سبک هستش که به راحتی با همشونم قابل رقابته ...
بازم ممنون ...


خیلی ممنونم.

ابلته خساست نیست . خوب 10 یعنی دون مشکل از همه نظر . وقتی میگیم گرافیک یعنی کلیت چیزی که تو بازی میبینیم . خوب کلیت همه چی تو بازی قوی نیست و فقط و فقط همونطورکه خودت گفتی این نمره گرافیک هم به خاطر بخش هنری بازی هست و گرنه تو گرافیک خیلی ضعیفه این بازی . اما صدا گذاری و گیم پلی اش خیلی پیشرفت داشته نسبت به نسخه قبلی .
 

habibmp3

کاربر سایت
Dec 5, 2011
1,236
نام
ابوالفضل
خیلی ممنونم.

ابلته خساست نیست . خوب 10 یعنی دون مشکل از همه نظر . وقتی میگیم گرافیک یعنی کلیت چیزی که تو بازی میبینیم . خوب کلیت همه چی تو بازی قوی نیست و فقط و فقط همونطورکه خودت گفتی این نمره گرافیک هم به خاطر بخش هنری بازی هست و گرنه تو گرافیک خیلی ضعیفه این بازی . اما صدا گذاری و گیم پلی اش خیلی پیشرفت داشته نسبت به نسخه قبلی .
خوب منم راجع به موسیقی بازی گفتم که به نظرم بی نقصه ...
ببین 10 دادن کاملا به این معنا نیست که یه اثر کاملا بی نقص و کامله! ولی وقتی قسمتی در اوج خودش قرار داره باید تقدیر بشه ازش ...
موسیقی و صداگذاری این بازی به نظرم در اوج خودشه ...
 

POOYA1989

Future Breed Machine
کاربر سایت
Jan 1, 2011
1,341
نام
Pooya
نقد شما به شدت به ویراستاری احتیاج دارد.
برای مثال:
...اما گرافیک این بازی با هیچ یک از بازی های روز قابل قیاس نیست و از این نظر بسیار ضعیف طراحی شده و گرافیک تکنیکی ضعیفی دارد که بزرگترین نقطه ضعف بازی است

به جای این جمله ی موهوم و نامیرا،خوب بود اینطور مینوشتید:
بزرگترین نقطه ضعف بازی گرافیک فنی آن می باشد،که اصلاً قابل قیاس با عناوین روز نیست!
 

azaz

کاربر سایت
Aug 25, 2011
34
نام
شهاب
من نسخه 1 رو همزمان با GOD of war 3 بازی کردم.
کاملا مشخص که در برابر اون شاهکار خیلی چیزها کم داشت، اما باز هم من رو وادار با بازی کرد .
نکته جالبش همینه، با این که بهترین نیست ، اما به شدت معتاد کنندست، مخصوصا داستان متفاوت و بیان خلاصه اون.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر