سریال The Last of Us

نظرم در مورد قسمت دوم
من برعکس دوستان زیاد با بازیگرا مشکلی نداشتم از اول (البته که به نظرم میشد انتخاب های بهتری انجام داد) مخصوصا پدرو پاسکال که به نظرم کارش درسته ولی متاسفانه در نهایت این قضیه خودش رو نشون داد و به نظرم بلا رمزی اون حس غم و خشم (شاید هم حسرت) که موقع مرگ جول داشت رو نتونست از پسش بر بیاد . واقعا توی بازی صد برابر صحنه احساسی تر بود.البته شاید دلیلش توجه زیاد به جزِیات در بازی بود که حساسیت منو بالا برده نسبت به سریال که احتمالا کسانی که گیم رو بازی نکردن اذیت نکنه. ولی در کل قسمت خیلی خوبی بود اگر از این مشکل فاکتور بگیریم.
با این روندی که سریال داره پیش میره بعیده کار به فصل دیگه برسه مگه اینکه طرفدارا رو با معرفی پارت 3 در اخر فصل دوم سوپرایز کنن!
سریال فعلا ۴ فصل کردن احتمالا این فصل الی فصل بعد کلا ابی فصل ۴ هم سانتا باربارا
 
  • Like
Reactions: VITAMIN2X
من چند بار به این مسئله اشاره کردم... ولی کسی جدی نمی گرفت... انگار افراد زیادی هستن که این مسئله رو بهش پی بردن... سریال تلو... اون چیزی نیست که بازی بود... در واقع سریال تلو یک سافت ریبوت یا بهتر و درست ترش Reimagination هست! از نکاتی که بولد کردم بگیرید... تا انتخاب های بازیگران!


سریال پایبند به اون چیزی نیست که از بازی اول به ما معرفی شده بود! قرار بود این دنیا پر از شخصیت خاکستری باشه... نه شخصیت قهرمانی داریم.... نه شخصیت کاملا تاریکی... جول تو بازی یک ضد قهرمان بود... اما اون نحوه فیلم برداری همه چیزو عوض کرد... تو فرم سینمایی تو داری فوکوس می کنی که بگی این فرد به موقع چه نیروی سیاهی رو با خودش حمل می کنه... حالا این رفتار جول تو قسمت آخر... ریسمانی می ده به منتقد سینما و تلویزیون... که جول باید با عواقب این رفتارش تو این قسمت مواجه بشه... من کاری ندارم سریال یا بازی کدومشون مسیر درستی رو پیش گرفتن... ولی چرا همچین چیزی رو به مخاطب ها تو همون 2013 ندادن؟!





ما تو بازی شاید خیلی از شخصیت پردازی الی رو توی دیالوگ های گیمپلی باهاش مواجه بشیم... حتی اون چیزی که از گذشته الی تو بازی به ما به تصویر کشیده شد... تو یه dlc بعد از انتشار بازی بود... ولی تو سریال اون لالو ها باز همونم چپوندن... با کلی فوکوس دوربین روی بلارمزی باز نتونستن اون شخصیت پردازی که تو نسخه یک برا الی انجام شده بود رو انجام بدن... چه بسا ما تو نسخه یک واقعا از الی خوشمون میاد... از انتخاب بلارمزی بگیرید تا اینکه واقعا کیفیت شخصیت پردازی این کاراکتر مثل بازی نبود... برای مخاطبان جدید فرنچایز که با سریال با این مجموعه آشنا شدن، هدف اولیه ND برا پارت 2 حالا منطقی بنظر میاد...





حالا اصلا چرا برام این قضیه مهم هست؟ بالاخره از این سریالم مستند هایی ساخته می شه... به مستند های بازی هم اشاراتی خواهد شد... همین بازتعریف سریال از داستان... آلت دست ریتارد های هالیوود می شه که آره مخاطب های ویدیو گیم سطحی بودن و این رفتارا منطقی نبوده... و برای این افراد سوژه بحث درست کنند!





اونطرفم که یه مظلوم مصیبت دیده رو کردن جای ابی

اونطرفم پازل رو هم که چیدی... چی از این بهتر





اتفاقا من می گم سریال اثر درست تری برای انتقال هدف پیام اخلاقی داستان مخصوصا پیام پارت 2 هست و از خوده بازی پیام رو بهتر منتقل می کنه(تو روایت خوده بازی با اختلاف بهتره... صرفا همون پیام و هدفی که تو ذهنشون داشتن تو ساختار سریال بدون فرض وجود بازی بسیار درست در اومده)

دیگه وقتی خالق نحوه روایت رو اجازه داده عوض بشه... نشون میده منتقد های پارت 2تو یکسری از مسائل کاملا حق داشتن...





اگه مثل گس ساختن... craig mazin هم فرنچایزو گروگان گرفته...و نزاشته به روایت بازی پایبند باشن...

بهتره دراکمن استوری بزاره به عوامل HBO صفت هموفوب اوتاکو بده:دی
همونطور که گفته بودم...پروژه به درستی داره انجام می شه;)
1000003519.jpg
 
  • Like
Reactions: Verkha
قسمت دوم خیلی خوب بود. چیزای زیادی نشون دادن که تو بازی ندیدیم و نمیشد هم داخل بازی نشونشون داد. مهمترین بخشش هم جکسون بود و اون حجم بالای اینفکتدها که حمله میکنن سمت جکسون و حتی واردش میشن. قشنگ ورلد وار ز رو ریختن تو تلو. خیلی دوس داشتم اونجارو. یه سری تغییرات دیگه و جابه‌جا شدن شخصیتا هم داشتیم که برای سریال مناسب بودن به نظرم. در مورد اون سکانس مهم و اساسی هم دیگه فکر کنم همه میدونستیم قرار نیست تاثیرگذاری بازی رو برامون داشته باشه. فکر کنم حتی برای اونی که بازی رو انجام نداده هم اونقدر گیرایی نداشته باشه اما بازم خیلی خوب بود از پسش براومدن به نظرم. یه نکته جالب در مورد آیزاک که رئیس گروه WLFها هستش تو این قسمت اشاره میشه. ابی میگه که رئیسمون یه کُد داره که میگه آدمایی که نمیتونن از خودشون دفاع کنن رو نکشیم! آیزاک یکی از کثافت‌ترین شخصیتای بازی بود تا جایی که ما دیدیم و شناختیمش. دوس دارم بدونم تو سریال چیکارش کردن. خوش گذشت خلاصه. واقعا دلم خواست بازم برم سر وقت بازی. تو روحتون.
 
من درباره اپیزود دوم چیز برای گفتن ندارم؛ فقط دوتا از متن‌های قدیمی‌ام (در همین تاپیک) که ارتباطی به «مرگ زودهنگام» کاراکتر در مدیوم سریال دارد را بازنشر می‌کنم:
در مورد اینکه چیز جدیدی نیست که درست می‌گی و نمونه زیاد داره، از جمله توی یه سری از محبوب‌ترین سریال‌های این سال‌ها که خودت هم مثال زدی.
ولی به نظرم توی مدیوم بازی، اوضاع یه ذره متفاوته.

توی بازی‌ها هم نمونه داشتیم که شخصیت اصلی منهدم می‌شه، ولی کاری که The Last of Us 2 کرد از این جهت متفاوت بود که یکی از محبوب‌ترین قهرمانان صنعت بازی توسط یه شخصیت جدید کشته شد و بعدش باید ۱۰،۱۱ ساعت با همون قاتل بازی می‌کردیم و با گذشته‌ش، همراهانش و ماجراهایی که در گذشته و زمان حاضر پشت سر می‌ذاره روبه‌رو می‌شدیم.
همچین چیزی رو نمی‌شه با این میزان تأثیرگذاری توی فیلم/سریال پیاده‌سازی کرد. چون خبری از عنصر گیم‌پلی و فرو رفتن توی نقش نیست و به عنوان یه بیننده ماجراها رو دنبال می‌کنیم. نه اینکه کنترل قاتل شخصیت محبوب‌مون رو به دست بگیریم و مجبور باشیم ازش در برابر خطرات دفاع کنیم و کلی زحمت بکشیم که طرف نمیره و در عین حال داستان زندگی‌ش رو دنبال کنیم.
برخلاف سریال که این قضیه جوری شروع می‌شه که مخاطب با ابی هم‌دردی بکنه، توی بازی خبری از این چیزها هم نبود و کلاً نحوه روایت متفاوت بود! :دی یه دختر غول‌پیکر با قیافه نه‌چندان جذاب می‌اومد با چوب گلف می‌کوبید توی سر قهرمان قصه و تا ساعت‌ها بعدش هم نمی‌دونستیم طرف دقیقاً کیه.
در نهایت می‌رسیدیم به بخش دوم بازی و تازه متوجه می‌شدیم که ابی کی بوده و چرا این کار رو کرده. برعکس سریال که می‌خواستن کار راحت‌تری در برابر مخاطب‌ها داشته باشن و هم یه بازیگر دوست‌داشتنی رو انتخاب کردن و هم از اول اعلام می‌شه که این دخترک، پدرش رو به خاطر جول از دست داده و حالا اومده انتقام بگیره.
بازی The Last of Us 2 از دو جهت به مخاطبین خودش شوک وارد می‌کرد. یکی همون صحنه قتل، یکی هم فرو رفتن در نقش قاتل که به نظرم می‌تونه یکی از تفاوت‌های جالب مدیوم بازی با فیل/سریال باشه. حیف که متأسفانه لیک شدن بازی گند زد به این قضیه و خیلی‌ها دو ماه قبل از اینکه تجربه‌ش کنن، در جریان چیزهای مختلف بودن و این‌طوری کلاً نحوه روایت داستان نابود می‌شه.
 
در مورد اینکه چیز جدیدی نیست که درست می‌گی و نمونه زیاد داره، از جمله توی یه سری از محبوب‌ترین سریال‌های این سال‌ها که خودت هم مثال زدی.
ولی به نظرم توی مدیوم بازی، اوضاع یه ذره متفاوته.

توی بازی‌ها هم نمونه داشتیم که شخصیت اصلی منهدم می‌شه، ولی کاری که The Last of Us 2 کرد از این جهت متفاوت بود که یکی از محبوب‌ترین قهرمانان صنعت بازی توسط یه شخصیت جدید کشته شد و بعدش باید ۱۰،۱۱ ساعت با همون قاتل بازی می‌کردیم و با گذشته‌ش، همراهانش و ماجراهایی که در گذشته و زمان حاضر پشت سر می‌ذاره روبه‌رو می‌شدیم.
همچین چیزی رو نمی‌شه با این میزان تأثیرگذاری توی فیلم/سریال پیاده‌سازی کرد. چون خبری از عنصر گیم‌پلی و فرو رفتن توی نقش نیست و به عنوان یه بیننده ماجراها رو دنبال می‌کنیم. نه اینکه کنترل قاتل شخصیت محبوب‌مون رو به دست بگیریم و مجبور باشیم ازش در برابر خطرات دفاع کنیم و کلی زحمت بکشیم که طرف نمیره و در عین حال داستان زندگی‌ش رو دنبال کنیم.
برخلاف سریال که این قضیه جوری شروع می‌شه که مخاطب با ابی هم‌دردی بکنه، توی بازی خبری از این چیزها هم نبود و کلاً نحوه روایت متفاوت بود! :دی یه دختر غول‌پیکر با قیافه نه‌چندان جذاب می‌اومد با چوب گلف می‌کوبید توی سر قهرمان قصه و تا ساعت‌ها بعدش هم نمی‌دونستیم طرف دقیقاً کیه.
در نهایت می‌رسیدیم به بخش دوم بازی و تازه متوجه می‌شدیم که ابی کی بوده و چرا این کار رو کرده. برعکس سریال که می‌خواستن کار راحت‌تری در برابر مخاطب‌ها داشته باشن و هم یه بازیگر دوست‌داشتنی رو انتخاب کردن و هم از اول اعلام می‌شه که این دخترک، پدرش رو به خاطر جول از دست داده و حالا اومده انتقام بگیره.
بازی The Last of Us 2 از دو جهت به مخاطبین خودش شوک وارد می‌کرد. یکی همون صحنه قتل، یکی هم فرو رفتن در نقش قاتل که به نظرم می‌تونه یکی از تفاوت‌های جالب مدیوم بازی با فیل/سریال باشه. حیف که متأسفانه لیک شدن بازی گند زد به این قضیه و خیلی‌ها دو ماه قبل از اینکه تجربه‌ش کنن، در جریان چیزهای مختلف بودن و این‌طوری کلاً نحوه روایت داستان نابود می‌شه.

هفته پیش؛ نمی‌دونم متن من رو درباره قسمت اول خوندی یا نه؛ برو ببین که حرف از تکنیک سناریونویسی راشومون زدم. دستِ کم می‌گیرید مدیوم سریال/سینما رو در ارائه تکنیک‌های داستان‌سرایی.

پ.ن: درباره اون دسته که می‌گن «سکانس» درنیومده؛ بگم کارگردان این قسمت «مارک مایلود» بوده که سکان هدایت اپیزود Conner's Wedding (ساکسشن) رو برعهده داشته؛ اونایی که می‌دونن! :D 🦢
 
آخرین ویرایش:
همونطور که گفته بودم...پروژه به درستی داره انجام می شه;)
View attachment 375760
لعنتی خیلی تو دل برو هست، مثل ابی بازی باهاش مشکل ندارم.:دی
توی بدن اشتباه گیر کرده بودن ، همونطور که علم پزشکی و قانون و حتی شرع! براشون اون کار رو تا حدودی تسهیل کرده! حق زندگی دارن و باید به حق و حقوقشون برسن .
حداقل از بعد جنسیت، این مسئله کلا از لحاظ علمی رد شده. همین الان هم تیم ترامپ در خود دولت آمریکا به کل ردش کرده.
به قول ترامپ:
"هرچقدر هم عمل و هورمون تزریق کنند جنسیت غیرقابل تغییر است."
 
حداقل از بعد جنسیت، این مسئله کلا از لحاظ علمی رد شده. همین الان هم تیم ترامپ در خود دولت آمریکا به کل ردش کرده.
به قول ترامپ:
"هرچقدر هم عمل و هورمون تزریق کنند جنسیت غیرقابل تغییر است."
منِ ضد وُک و این چیزا الان باید از تراجنسیتی دفاع کنم؟ :D
حداقل میگم توی همه ی این بحث های این چنینی ، این مورد از لحاظ پزشکی ، روانشناسی و فکری یه خورده پذیرفته شده تره!
بعدش حرف های ترامپ کجا ارزش ارجاع دادن داره؟!
 
منِ ضد وُک و این چیزا الان باید از تراجنسیتی دفاع کنم؟ :D
حداقل میگم توی همه ی این بحث های این چنینی ، این مورد از لحاظ پزشکی ، روانشناسی و فکری یه خورده پذیرفته شده تره!
بعدش حرف های ترامپ کجا ارزش ارجاع دادن داره؟!
همون قسمتی که پذیرفته شده، بازم جای بحث بسیار است، مخصوصا با لابی گری هایی که این وسط شده و خیلی از استدلال هایی که برای پذیرفته شدن بوجود اومدند از بیخ و ریشه نادرست هستند.
رئیس جمهور آمریکا ارزش ارجاع دادن نداره؟ بعدشم حرفی که میگه از لحاظ علمی کاملا درسته. DNA انسان کاملا غیرقابل تغییر است، از خلقت بشریت تا به الان اینطور بوده.:دی
 
ربطی نداره واقعاً. :دی از همون زمانی که The Last of Us 2 منتشر شد، خیلی‌ها از جمله خودم می‌گفتن این بازی کاری رو انجام داده که توی هیچ مدیوم دیگه‌ای قابل انجام نیست. چون مدیوم بازی چیزی به نام گیم‌پلی و فرو رفتن توی نقش داره و فقط داستان خالص نیست.
توی بازی TLoU2 روایت رو جوری جلو بردن که تا ساعت‌ها نمی‌دونستیم جریان چیه (البته اون‌هایی که براشون اسپویل نشده بود) و گیم‌پلی انقدر کشش داشت و کیفیتش بالا بود که آدم رو با خودش همراه می‌کرد و بعد از ۱۰،۱۵ ساعت که نفرت از قاتل جول رو تحمل می‌کردیم، یه شوک بزرگ بهمون وارد می‌شد و اون سمت ماجرا رو می‌دیدیم و در نقش قاتلِ شخصیت محبوب‌مون بازی می‌کردیم. ولی خیلی از مخاطب‌های سریال حال و حوصله ندارن که مثلاً ۶،۷ قسمت بشینن فقط ماجراهای الی و دینا رو ببینن تا بعدش تازه مشخص بشه جریان چیه. برای همین نحوه روایت سریال عوض شده و در کنارش تغییراتی مثل کاراکتر ابی رو داریم که ملوس‌تر از بازی هست تا سازنده‌های سریال کارشون راحت‌تر باشه و مخاطب رو سریع‌تر با خودشون همراه کنن. چون می‌دونن اگه یه تانک غول‌پیکر بدون پیش‌زمینه قبلی بیاد جول رو منهدم کنه، خیلی از مخاطب‌ها سخت‌تر باهاش ارتباط برقرار می‌کنن تا یه بانوی مظلوم و غمزده. :دی
-----
اگه قرار باشه تغییرات سریال نسبت به بازی نشون‌دهنده ایرادات بازی باشه، دیگه چیزی از نسخه اول TLoU نمی‌مونه و باید بندازیمش توی سطح زباله! :دی
یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های بازی، بیل بود که بخش جذابی از داستان رو باهاش همراه می‌شدیم و صحنه‌های به‌یادموندنی زیادی داشت. از اولین برخوردی که باهاش داشتیم و درگیری با الی تا ماجرای فرانک و صحنه‌های آخر. نه‌تنها نحوه روایت ماجراهای این شخصیت، بلکه کلاً همه‌چیزش به جز همجنسگرا بودنش توی سریال عوض شد. از یه مرد عصبی و پرخاشگر که توی بازی به جول و الی کمک می‌کنه و مدت‌ها از همسرش(!) یعنی فرانک فاصله گرفته و جنازه‌ش رو می‌بینه تبدیل شد به یه توت‌فرنگی‌خورِ مهربون و دوست‌داشتنی که تا آخر عمرش با فرانک می‌مونه و حتی یه ثانیه هم الی رو نمی‌بینه! پس باید بگیم شخصیت بیل توی بازی مشکلات اساسی داشته که این‌طوری ۱۸۰ درجه تغییرش دادن؟
یا کاراکتر تس که نحوه مرگش توی بازی و سریال کاملاً متفاوت بود.
همین‌طور شخصیت سم که توی سریال ناشنوا بود و توی بازی نه. اصلاً خیلی از بخش‌های مربوط به سم و هنری توی سریال عوض شده بود و از شخصیت‌پردازی این دو برادر (از جمله اینکه هنری توی سریال، مخبر Fedra یا همچین چیزی بود) تا ماجراهایی که باهاش روبرو شدن و نحوه روایت و تفاوت‌های مسیری که طی کردن و کل ماجراهای شخصیت کتلین و تلاش الی برای نجات سم و...، همگی با بازی متفاوت بودن.
یا چمیدونم همسر تامی که توی سریال سیاه‌پوست شده و لابد می‌شه نتیجه‌گیری کرد که نژادش توی بازی مشکل داشته و حالا اجازه دادن که اصلاح نژادی صورت بگیره و بچه هم به جمع‌شون اضافه می‌شه تا کانون خانواده گرم‌تر بشه. :دی همین‌طور یه سری از بخش‌های مربوط به دیوید.
انقدر تفاوت‌ها بین فصل اول و بازی اول زیاده (چه از نظر شخصیت‌پردازی و چه نحوه روایت) که حالا نمی‌شه تفاوت‌های فصل دوم و بازی دوم رو به حساب ایرادات بازی دوم گذاشت. یعنی اگه با این فرمول جلو بریم، باید بگیم قیافه الی هم توی بازی مشکل داشته و نمونه درستش همین سریال هست، وگرنه خالق بازی اجازه نمی‌داد که یه دختر ریزجثه با قیافه عجیب (حالا نگیم زشت که ناراحت بشه) به جای الی بازی کنه. :دی
نمیشه این رو برای کسایی که هر دو رو از طریق پلیرهای گوشیشون تماشا کردن توضیح داد .. ۵ سال پیش اینا رو گفتیم ،، الان هم بگیم تغییری تو کسی که نمی‌خواد و نمیتونه این رو بفهمه ایجاد نمیشه ....
 
  • Smile
Reactions: noctis-sm3
بعد از یک فصل و دیدن قسمت اول فصل دوم به نظرم "بلا رمزی" بازیگر خوبیه و صدای خوبی هم داره اما اصلا به شخصیت اصلی و الی نمیخوره و همچنان برام عجیبه که بازیگری با این ظاهر رو برای نقش الی انتخاب کردن.

نکته‌ی عجیب فصل دوم اینه که "دینا" تو بازی شبیه به جوونی‌های رضا پهلوی بود! اما اینجا یه بازیگر خوشگل انتخاب کردن که الی رو بُرد تو سایه. پرداختش طوری بود که انگار تصمیم داشتن مخاطب بیشتر باهاش همراهی کنه تا الی.

خطی کردن روایت داستان هم احتمالا برای این بوده که سریال ساده‌تر بشه و مخاطب بیشتری جذب کنه. اما برای من مثل اینه که "پالپ فیکشن" رو خطی روایت کنی.

در کل قسمت اول فصل دوم خوب بود اما در مقایسه با بازی خیلی عقبه. پارت دوم مثل بمب هسته‌ای در دنیای سرگرمی بود و "به نظرم" تنها ویدئوگیمی بود که نشون میداد این مدیوم میتونه از سینما بهتر باشه و فراتر بره.
 
اپیزود دوم بنظرم بیشتر شبیه فیلم سینمایی بلاک باستری پر هزینه بود ، ادم احساس میکرد داره world war Z 2 رو نگاه میکنه ، خیلی خفن ساخته بودن . همه چیز این اپیزود هم خوب بود و اون قضیه رو هم بخوبی دراورده بودن ، در کل وقتی موضوع خوب باشه تو هر مدیومی تاثیر خودش رو بخوبی میزاره . لازم به ذکر هست که این اپیزود بالاترین نمرات رو گرفته تا اینجا و تو imdb نمره پشم ریزون ۹.۴ رو تا اینجای کار گرفته .
حقیقتا خیلی لذت بردم و بنظرم شاهکار بود ، اون موزیک پایانی هم فک کنم همون الی ویلیامز داخل بازی بود ، در واقع با صدای بانو اشلی جانسون که تو سیزن اول نقش مادر الی رو بازی کرده بود .
بی صبرانه منتظر اپیزود بعدی ام .
یه جا هم دیدم دوستان در مورد سیزن ها صحبت میکردن بنظرم سیزن ۲ روایت گر داستان بخش الی بازی هست و سیزن ۳ هم روایت گر بخش ابی بازی و سیزن ۴ بنظرم بعد از tlou p3 میاد و اونو روایت میکنه .
از همه بازیگران هم تا حالا راضی بودم و گلایه ای نیست بخصوص پدرو پاسکال که ترکونده
 
جدای از بحثهایی که وجود داره نکته مثبتی که موفقیت سریال برای گیمرها داره به نظرم بیشتر از خود سریال برمیگرده به تضمین ساخت پارت 3 بازی.
یعنی با این موفقیتی که کسب کرده و طرفدارهای عنوان رو این حد گسترش دادن باید دیوونه باشن که نخوان ادامه بازی رو بسازن.
از این به بعد اگه دراکمن حتی بخواد هم دیگه نمیتونه نسازه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or