منبع
رده بندی بهترین بازی های سال از نظر gamesradar
25) Mario Kart World
24) Two Point Museum
23) Dying Light: The Beast
22) Monster Hunter Wilds
21) Ninja Gaiden 4
20) Assassin's Creed Shadows
19) Pokémon Legends: Z-A
18) Split Fiction
17) Lost Records: Bloom & Rage
16) Battlefield 6
15) Death Stranding 2: On the Beach
14) Peak
13) Dispatch
12) Avowed
11) Blue Prince
10) Kingdom Come: Deliverance 2
9) The Outer Worlds 2
8) Elden Ring Nightreign
7) Ghost of Yotei
6) Silent Hill f
5) Indiana Jones and the Great Circle
4) Hollow Knight: Silksong
3) Donkey Kong Bananza
2) Hades 2
1) Clair Obscur: Expedition 33
یوشیدا: استودیوهای ژاپنی احتمالاً نمیتوانند با مقیاس و سرعت تولید بازیهای چینی مانند Genshin Impact یا Honkai: Star Rail رقابت کنند
Shuhei Yoshida، چهره باسابقه صنعت بازی و مدیر ارشد پیشین شرکت Sony Interactive Entertainment، در جریان حضورش در رویداد WePlay Expo 2025 گفت که روند تولید بازی در چین شگفت انگیز است. به گفته او، چینیها هم در جابجایی نیرو و هم در روند تولید بسیار سریع عمل میکنند.
یوشیدا به تجربه خود از تعامل با سازندگان Genshin Impact اشاره کرد و گفت ساخت بازی به شیوه Hoyoverse برای سازندگان ژاپنی امکانپذیر نیست نه فقط به خاطر بودجه، بلکه به دلیل ساختارهای قانونی و محدودیتهایی که روند توسعه در ژاپن دارد.
او تأکید کرد که یکی از دلایل قدرت بازیهای چینی این است که آن شرکتها میتوانند نیروی انسانی زیادی با ساعات کاری طولانی، استخدام و مدیریت کنند؛ چیزی که در ژاپن قابل انجام نیست.
به علاوه، یوشیدا درباره پروژه جدید هویوورس به نام Varsapura که با UE5 در حال ساخت است گفت که این احتمال وجود دارد که شرکت بخواهد فراتر از سبک انیمه-مانند Genshin و Honkai حرکت کند و وارد ساخت بازی های واقعی و سطح بالا شود.