سرخط خبرها

9666.jpg

شایعه::سونی احتمالاً در حال آماده‌سازی نسخه‌ای ارزان‌تر از PlayStation 5 برای بازار ژاپن است.
طبق گزارش‌های منتشرشده از منابعی چون VICE و NotebookCheck، این مدل جدید ممکن است تنها در ژاپن عرضه شود و حدود 50 هزار ین (معادل تقریبی 330 دلار آمریکا) قیمت داشته باشد. گفته می‌شود این نسخه دیجیتال بوده و برخلاف مدل‌های فعلی، دارای قفل منطقه‌ای است؛ به این معنی که تنها در محدوده آسیا یا به‌طور مشخص در ژاپن قابل استفاده خواهد بود.

منبع اولیه این ادعا یک خرده‌فروش چینی است که مدعی شده سونی برای رقابت با موج فروش کنسول‌های نینتندو و احتمالاً نسخه بعدی Switch، به‌دنبال ارائه گزینه‌ای ارزان‌تر از PS5 در بازار داخلی ژاپن است.

 

Sony says Destiny 2’s “sales and user engagement have not reached” what it expected when it bought Bungie, “downwardly revising” projections as it records a ~$204M impairment loss on Bungie assets​



IMG_20251111_133623.jpg

خلاصه اینکه سونی میگه «فروش و جذب کاربر» بازی Destiny 2 به چیزی که هنگام خرید Bungie انتظار داشتیم، نرسیده و ظاهراً
حدود ۲۰۴ میلیون دلار ضرر داده
 
9669.jpg

شرکت Sony Group Corporation در گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۵ اعلام کرد عملکرد بازی Destiny 2 و میزان مشارکت کاربران آن پایین‌تر از انتظارات زمان خرید استودیو Bungie بوده است. به همین دلیل، سونی پیش‌بینی‌های تجاری این بخش را کاهش داده و حدود ۳۱.۵ میلیارد ین (حدود ۲۰۴ میلیون دلار) را به عنوان هزینه کاهش ارزش دارایی‌های Bungie ثبت کرده است.

در توضیحات رسمی آمده است:
«در خصوص Destiny 2، سطح فروش و مشارکت کاربران به انتظارات زمان خرید Bungie نرسیده است. بنابراین، پیش‌بینی‌های تجاری را کاهش دادیم و بخشی از دارایی‌های Bungie را مشمول هزینه کاهش ارزش کردیم.»

سونی تأکید کرده این کاهش شامل اعتبار خرید شرکت نمی‌شود، اما احتمال داده در آینده بخش‌هایی از دارایی‌های نامشهود نیز در صورت ادامه عملکرد ضعیف دچار افت ارزش شوند.​
 

شرکت Sony Group Corporation در گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۵ اعلام کرد عملکرد بازی Destiny 2 و میزان مشارکت کاربران آن پایین‌تر از انتظارات زمان خرید استودیو Bungie بوده است. به همین دلیل، سونی پیش‌بینی‌های تجاری این بخش را کاهش داده و حدود ۳۱.۵ میلیارد ین (حدود ۲۰۴ میلیون دلار) را به عنوان هزینه کاهش ارزش دارایی‌های Bungie ثبت کرده است.

در توضیحات رسمی آمده است:
«در خصوص Destiny 2، سطح فروش و مشارکت کاربران به انتظارات زمان خرید Bungie نرسیده است. بنابراین، پیش‌بینی‌های تجاری را کاهش دادیم و بخشی از دارایی‌های Bungie را مشمول هزینه کاهش ارزش کردیم.»

سونی تأکید کرده این کاهش شامل اعتبار خرید شرکت نمی‌شود، اما احتمال داده در آینده بخش‌هایی از دارایی‌های نامشهود نیز در صورت ادامه عملکرد ضعیف دچار افت ارزش شوند.​
یعنی جیم رایان و هالست اگه نسل 7 پوزیشن های الانشونو داشتن، پلی استیشن نسل 8 رو هم نمیدید. به طور کل سونی نابود میشد. شانس آوردن تو اوج فروش و درآمد و محبوبیت پلی استیشن این عتیقه ها اومدن رو کار.
جالبه حاضر نبودن 4 تا آپدیت مجانی برا بازیاشون بدن رو این نسل و هرکاری میکنن بتونن بابتش دوباره پول بگیرن از ملت، ولی حاضر بودن 3.5 میلیارد دلار پول بی زبونو سر یه استدیو تک آی پی نه چندان موفق آتیش بزنن.

شرایط پلی استیشن به خاطر بستری که تو نسل 7 براش درست کردن و گندکاریای مایکروسافت اونقدری که باید وخامتش به چشم نیاد شاید. ولی به نظرم جیم رایان و هرمن هالست و شان لیدن و حتی اواخر اندرو هاوس چنان کثافتی به وضعیت پلی استیشن زدن که در بهترین حالت رشدی که باید میداشت رو خیلی ضعیف تر کردن.
تمام این اداهای سونی و رفتارای ضرمشتریش و سوءاستفاده هاش نتیجشو تو نسل بعدی میبینه.
 
photo_2025-11-11_14-42-22.jpg

مدیر مالی سونی: PS5 تنها در میانه‌ی چرخه‌ی عمر خود قرار دارد و قصد داریم آن را طولانی‌تر کنیم

خانم Lin Tao، مدیر مالی سونی، در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که شرکت به دنبال گسترش چرخه‌ی عمر کنسول PS5 است:

«در مقایسه با چرخه‌های سنتی کنسول‌ها، عمر کنسول‌ها حالا طولانی‌تر شده است. به عنوان مثال، PS4 که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، حالا بیش از یک دهه از عمرش گذشته اما هنوز کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. از این منظر، ما معتقدیم که PS5 تنها در میانه‌ی مسیر خود است و برنامه داریم این چرخه را حتی بیش از این گسترش دهیم.»

Sony Plans To Expand PS5 Life Cycle, Says Its Only In The Middle

پ.ن: پس تا 2028 ایشالا خبری از کنسول نسل دهمی نیست و این خوشحال کننده س.
 
View attachment 400077

مدیر مالی سونی: PS5 تنها در میانه‌ی چرخه‌ی عمر خود قرار دارد و قصد داریم آن را طولانی‌تر کنیم

خانم Lin Tao، مدیر مالی سونی، در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که شرکت به دنبال گسترش چرخه‌ی عمر کنسول PS5 است:

«در مقایسه با چرخه‌های سنتی کنسول‌ها، عمر کنسول‌ها حالا طولانی‌تر شده است. به عنوان مثال، PS4 که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، حالا بیش از یک دهه از عمرش گذشته اما هنوز کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. از این منظر، ما معتقدیم که PS5 تنها در میانه‌ی مسیر خود است و برنامه داریم این چرخه را حتی بیش از این گسترش دهیم.»

Sony Plans To Expand PS5 Life Cycle, Says Its Only In The Middle

پ.ن: پس تا 2028 ایشالا خبری از کنسول نسل دهمی نیست و این خوشحال کننده س.
البته اینکه رقیب نداره و تک بازار شده بی دلیل نیست
 
  • Like
Reactions: HalfLife G
میک گوردون در مورد اولین کار موسیقی متن کامل خود بعد از Doom Eternal: چقدر میتوانیم ان را سنگین کنیم؟ من جدا در حال کاوش برای افراط در دیستورشن برای این پروژه هستم،

VWdytQFm4KW48ivgPTPBhn-650-80.jpg.png capsule_616x353.jpg


"این جشن گرفتن ان بدفرمی هست، شبیه یک نوع شورش"

میک گوردون موسیقیدان اهنگساز استرالیایی از شناخته شده ترین اهنگسازان بازی های ویدئویی هست، با امضای کاری پیشران، اینده نگارانه و به هم ریخته (دیستورت) خود در سبک متال، که کمک کرد موفقیت وسیع بازی های Doom و Wolfenstein از استودیوی ID Software توصیف شود و شکل بگیرد.

در 5 سال بعد از جدایی رسمی او از همکار سابقش بتزدا، گوردون در پروژه های متالی چون بخش مهمی از موسیقی عنوان Atomic Heart و همکاری در تولید موسیقی Absolum شرکت داشته است، که اخیرا فاش کرده در حال کار بر روی موسیقی متن کامل بازی Defect قرار دارد، شوتر اول شخص سایبرپانکی جاه‌طلبانه ای که توسط استودیو EmptyVessel Inc در حال توسعه میباشد، استودیویی متشکل از اعضای سابق ناتی داگ گرباکس و ای دی سافور،

Defect اولین بازی از استودیوی جدید EmptyVessel Inc، قول یک سینگل پلیر و مولتی پلیر و کواپ و نبرد های 4v4v4 را داده است، با سیستم گان پلی متمرکز بر کاوش و تغییر شکل (با تسخیر یا انتقال خوداگاهی) و فریبکاری، در دنیایی سایبرپانکی پر از اسمان خراش های عظیم که توسط یک هوش مصنوعی اقتدارگرا مدیریت و اداره میشود،

نظر گوردون از طریق هویت منحصر بفرد هنری بصری و ساختاری و گیم پلی Defect به این بازی جلب شد، او گفت: "این کمک میکند که من وارد شوم و کار خودم را انجام دهم" اما اینکه گوردون و Palalic (کارگردان بازی) قبلا در Doom 2016 و Eternal همکار بوده اند هم بی تاثیر نبود،

"وقتی کووید شروع شد، تعداد زیادی پروژه در حالت توقف قرار گرفتند چون مردم نمیدانستند چه میشود، من بالاخره توانستم به تعدادی پروژه ها پاسخ مثبت دهم"

Palalic کارگردان Defect، هنرمند طراحی شخصیت بر روی هر دو Doom هم بود، در عین حال به شکل مستقیم در "گروه کر متال" برای بسیاری از ترک های Eternal با گوردون همکاری داشت، او در این مورد میگوید: " فکر کنم میک یکی از با استعدادترین موسیقیدان هاییست که دیده ام، من به خاطر دارم که انجا بودم، و میک ناگهان شروع به گرفتن و زدن ضرب و تمپو کرد، بدون گوش کردن به چیز دیگری، و این کل تیم رو به سمت مورد نظر هدایت کرد"

گوردون میگوید یکی از مهم ترین اهداف او این هست که در هر پروژه ای با امضاهای مخصوص خود هویت اصلی را تحت شعاع قرار ندهد، او همچنان در حال کار بر روی 2 نوع از امضاهای تخصصی خود بر روی Defect هست، صداهای "Microtonal" که نوت هایی در فاصله کمتر از تقسیم 12 تایی مساوی در یک اکتاو هستند (در موسیقی مدرن هارمونی معمولا بین 12 نت مساوی یک اکتاو شکل میگیرد) همچنین تمرکز بر روی بیت های خارج از ریتم و تمپو، که محدود به یک میزان کسر زمان نیستند، با این وجود کاملا اگاهانه و ریتمیک هستند"

گوردون امیدوار است این تکنیک ها با هرج و مرج افسارگسیخته Defect هماهنگ شود "این همین جشن گرفتن ناهنجاری و بدفرمی (درون بازی) هست، تقریبا شبیه نوعی شورش، من همیشه تلاش میکنم این رو فراتر ببرم، همیشه فراتر، مثلا چقدر میتوانیم ان را سنگین کنیم؟ من جدا در حال بررسی افراط در دیستورشن (خروج از فرم و شکل اماده و تمیز موج اصلی صدا و وارد به هم ریختگی شدن) هستم، چقدر میتوانید ان را دیستورت کنید تا جنبه موسیقیایی اش از دست برود و بعد به ان برگردید؟"

ستینگ بازی همچنین او را به سمت استفاده از امضای اصلی سبک سایبرپانک یعنی سینتی‌سایزر سوق داده است، اما با خروجی متفاوت نسبت به کلیشه هایی از این دست که در سبک های زیر مجموعه سای فای، این روز ها دیده میشود.

اقای گوردون افزودند: " تنظیم این ساختار و تم پس زمینه ای در برابر این دنیای پاد ارمان‌شهر سایبرپانکی، ایده های متنوعی به من داد، مخصوصا در مورد سینتی‌سایزر ها و اینکه چگونه این Synth ها باید نمایانگر ماشنیهای انالوگ باشند، چیزی که در دل خوف و زشتی های این شهر، زنده و قابل لمس باشد"

"ما امروزه با سینتی‌سایزر ها به جایی رسیده ایم که صدای انها الزاما اینده نگرانه (فیوچرستیک) نیستند، در این مرحله سینتث ها هم یک گذشته ای دارند، من میخواهم به ان گذشته رجوع کنم، ان ها دیگر فقط راهی برای فرار به سوی اینده ای که هنوز شکل نگرفته نیستند"

صحبت از قدر نهادن و رجوع به گذشته شد، گوردون از یک منبع الهام بخش غافلگیرکننده برای کارش رو Defect گفت: "حسی که واقعا سعی در القای ان دارم، از فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles می اید، صحنه خارق العاده ای وجود دارد که تیم Shredder قصد دارند بچه ها را به خدمت بگیرند، ان ها کودکان را با ویدئوگیم و سیگار و اسکیتبورد به سازمان خود جذب میکنند، حس و حال اواخر دهه 80 و اوایل 90 را دارد" " این همان جایی هست که احساس میکنم اتفاق منحصر بفردی با موسیقی Defect رخ میدهد، این موسیقی از دنیا وام میگیرد سپس این نکات را با خود در بر میگیرد"

Mick Gordon is asking 'how heavy' can we get it, 'I'm really exploring the extremes of distortion with this project'​


Mick Gordon is asking 'how heavy can we get it?' in his first full game soundtrack since Doom Eternal: 'The actual feeling I'm trying to capture is from the Teenage Mutant Ninja Turtles movie'

DEFECT is a cyberpunk, squad-based immersive shooter set in a dystopian world ruled by an AI, a Judge Dredd inspired video game

defect-new-fps-game-mick-gordon-doom.jpg
 
Kojima Productions قصد دارد در همکاری با Dnsys که سازنده تجهیزات کمکی پوشیدنی(Exoskeleton) است، دقیقا همان نسخه ای را که در عنوان Death Stranding 2 وجود دارد(کمک به زانوها) به بازار عرضه کند.
این پروژه با همکاری و نظارت Yoji Shinkawa کارگردان هنری این استودیو انجام میشود تا کاملا به نسخه ای که در بازی است وفادار باشد. این محصول از انرژی باطری استفاده میکند و همانند نسخه ای که در بازی هست، دارای لامپ هایی برای نمایش میزان توان آنهاست. قدرت بخش پایینی بدن را افزایش داده و با برداشتن وزن بدن از روی مفاصل زانوها، از آنها حفاظت میکند. به نوعی شبیه سازی سیستم تعادل وزن در بازی.
2 دسامبر به بازار میاد.
kojima.jpg
exo1.jpeg
exo2.jpeg
exo3.jpeg
Death Stranding 2 Exoskeleton Brings The Game Into The Real World
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or