سرخط خبرها

مارک سرنی در گفتگو با دیجیتال فاندری:
-
-آیا شما جهش از PS5 Pro به سخت‌ افزار های آینده را بیشتر یک پیشرفت تدریجی می‌دانید ، یا یک لحظه دگرگون‌ کننده در نحوه ساخت بازی‌ ها توسط توسعه‌ دهندگان؟

-مارک سرنی: تمرکز ما به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده است. در گذشته ، ما عمدتا فناوری‌ های سفارشی ، فقط برای پلتفرم‌ پلی‌ استیشن ایجاد می‌ کردیم. اما اکنون با پروژه آمتیست (Project Amethyst) ، تمرکز بسیار بیشتری را بر مهندسی مشترک و توسعه مشترک با AMD بر روی سخت‌ افزارها و کتابخانه‌ های نقشه‌ راه آن‌ ها قرار داده‌ایم.
این تغییر ، تأثیر بسیار بزرگی خواهد داشت ، زیرا وقتی توسعه‌دهندگان بتوانند فناوری خود را با این درک بسازند که روی چندین پلتفرم مانند pc ها ، لپ‌ تاپ‌ ها ، کنسول‌ ها و غیره کار کند، استفاده از قابلیت‌ های جدید بسیار گسترده‌تر خواهد شد
1000002669.jpg
 
Shigeru Miyamoto خالق ماریو که 72 ساله شده، گفته که بخش عمده کار بر روی ماریوهای جدید را به عهده دیگر همکاران گذاشته است. اما خودش شخصا نیم ساعت اول پروژه های جدید را بازی میکند تا مطمئن شود که حس ماریو را به او میدهند. در سالگرد 40 سالگی Super Mario Bros، او ابراز امیدواری کرده که تا 10 سال دیگر و سالگرد 50 سالگی این سری، سلامت باقی بماند. او گفته:
"تا عنوان Super Mario Odyssey، حس میکنم آنچه را که در توان داشتیم روی سوییچ انجام دادیم. در گذشته هرگاه یک کنسول جدید عرضه میکردیم، یک بازی ماریوی جدید هم منتشر میکردیم. با خود فکر میکنم که تیم فعلی چگونه از عهده این چالش برمیاید. اما شاید بگویم که دیگر نظاره گر نخواهم بود!"
mario.jpg
‘It’s going to be fun’: Miyamoto discusses Mario Galaxy Movie and the future of Mario games | VGC
 
آخرین ویرایش:
اطلاعات جدید از کنسول مایکروسافت:

https://x.com/GAMERNEWSonX/status/1987879251484316157?t=L6jwmT54DTsnyZqtSHf9Gg&s=19

ایکس‌باکس با انبوهی از ویژگی‌های جدید توسعه‌دهندگان ایکس‌باکس GDK برای نسل بعدی آماده می‌شود

• مایکروسافت در تلاش است تا نحوه مدیریت HDMI، سایه‌زن‌های بازی‌های ویدیویی و انواع چیزهای اضافی در اکوسیستم ایکس‌باکس پی‌سی توسط ویندوز را بهبود بخشد.

• مایکروسافت در حال به‌روزرسانی ایکس‌باکس GDK است تا برای نسل بعدی آماده شود و ایکس‌باکس را با توسعه رایانه‌های شخصی هماهنگ‌تر کند.

• رابط برنامه‌نویسی کاربردی جدید GameInput: ورودی یکپارچه با تأخیر کم برای گیم‌پد، کیبورد، ماوس و دستگاه‌های سفارشی.

• ذخیره‌های بازی: همگام‌سازی ابری در ایکس‌باکس، رایانه شخصی و استیم.

• مدیر بسته بازی جدید ایکس‌باکس: ابزاری برای بسته‌بندی و آپلود نسخه‌های PC/Xbox.

• توسعه‌دهندگان می‌توانند یک بسته را با هر دو فایل اجرایی ARM64 + x64 بسازند.

• زمان اجرای بازی بین پلتفرمی: ورود به سیستم ایکس‌باکس، دوستان و دعوت‌ها را در پلتفرم‌های غیر ایکس‌باکس (مثلاً استیم) فعال می‌کند.

• PlayFab Unified SDK جایگزین SDKهای قدیمی‌تر، ماژولار و ساده‌تر می‌شود.

• ابزار/نصب‌کننده‌ی GDK برای کاهش پیچیدگی‌های قدیمی، سازماندهی مجدد شده‌اند.

هدف کلی آنها یکپارچه‌سازی اکوسیستم ایکس‌باکس و رایانه‌ی شخصی و آسان‌تر کردن توسعه‌ی بین پلتفرمی است.
 
هیچکدوم به خوبی استلاربلید 2 نمیتونه باشه:>:hide:

هرچند کاملا موافقم، اما به عنوان یه فن اصیل KH، دیدن نسخه بعدی رو حتا به دیدن استلار بلید 2 و هیجنات مربوطه ترجیح میدم:دی بخصوص که اگه گریزی به معرفی نسخه اصلی بزنیم و یادمون بیاد بازی چطور معرفی شد و چطور ری تریسینگشون رو به رخ کشیدن بیشتر مشتاق دیدن تیزر/تریلر نسخه دوم میشیم:دی اما چه کنیم که باز اگه حمل بر خودستایی نشه و محکوم نشیم به شوآف پارتنری هست و مباحثی چون هنرهای دستی/تجسمی از ما گذشته و پیر شدیم برای این حرف ها. و دُیُم اینکه چون عارفان و پارسایان KH رو از هر چه در این دنیای فانی هست بهتر و نیکوتر یافتیم که لذتی بالاتر از دیدن دوباره سورا و داستان های غیر قابل درک نومورا نیست:دی
 
Todd Howard مدیر توسعه Bethesda گفته که زمان زیادی تا انتشار عنوان The Elder Scrolls 6 باقی مانده و دعوت به صبر کرده و گفته نمیخواهد که طرفداران، مضطرب شوند. از معرفی این عنوان، 7 سال میگذرد.
او به انتشار ناگهانی و بی خبر The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered هم اشاره کرده و گفته که یک آزمایش بود و خوب از کار در آمد. او بیان کرده:
"دوست دارم که اعلام کنم و منتشر هم بکنم. سبک ایده آل من این است(نمیگویم حتما همینطور خواهد بود) که پس از مدتی بازی به صورت ناگهانی نمایان شود."
او اضافه کرده که سری The Elder Scrolls بسیار طولانی بوده و خوب است که مخاطبان کمی استراحت کنند. در عین حال گفته که Bethesda در حال حاضر مشغول تست The Elder Scrolls 6 است.
elder6.jpg
Todd Howard on 10 years of Fallout 4 and The Elder Scrolls 6: 'We needed a creative reset'
 
Todd Howard مدیر توسعه Bethesda گفته که زمان زیادی تا انتشار عنوان The Elder Scrolls 6 باقی مانده و دعوت به صبر کرده و گفته نمیخواهد که طرفداران، مضطرب شوند. از معرفی این عنوان، 7 سال میگذرد.
او به انتشار ناگهانی و بی خبر The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered هم اشاره کرده و گفته که یک آزمایش بود و خوب از کار در آمد. او بیان کرده:
"دوست دارم که اعلام کنم و منتشر هم بکنم. سبک ایده آل من این است(نمیگویم حتما همینطور خواهد بود) که پس از مدتی بازی به صورت ناگهانی نمایان شود."
او اضافه کرده که سری The Elder Scrolls بسیار طولانی بوده و خوب است که مخاطبان کمی استراحت کنند. در عین حال گفته که Bethesda در حال حاضر مشغول تست The Elder Scrolls 6 است.
View attachment 399987
Todd Howard on 10 years of Fallout 4 and The Elder Scrolls 6: 'We needed a creative reset'

7 years after it was announced, The Elder Scrolls 6 is ‘still a long way off’, Todd Howard says | VGC

1762791168770.png
 
هیدئو کوجیما: Predator: Badlands نمایانگر جهتگیری جدیدی برای هالیوود بر اساس فرهنگ گیمینگ و انیمه و مانگا است،



G5TL8aUb0AAf-5I.jpg G5TL8aQa4AAEdWW.jpg G5TL8aZbcAA73LO.jpg



هیدئو کوجیما با یک نقد فیلم دیگر برگشته است و این بار از Predator: Badlands ستایش فراوانی کرده است، غارتگر جدید در مورد روبات های سینتث انسان نما و غارتگر ها است،

کوجیما در توییتر نوشت: " چند روز پیش پشتم گرفت، پس مطمئن نبودم که بتونم تا اخر یک فیلم رو ببینم یا نه، اما مسلح به سلاح مخفی ام یعنی یک بالش نرم و بادی، من Predator: Badlands رو دیدم؛ یک فیلم 107 دقیقه ای کمر فرندلی :دی عالی بود"

کوجیما ادامه داد: " مطمئنم برخی طرفدار های با سابقه خواهند گفت، "این یک غارتگر نیست" من هم غارتگر 1987 جان مکترینن رو دوست دارم، اما کارگردان دن ترنختبرگ (کارگردان بدلندز) پیش از این با یک باز افرینی خارق العاده از استایل اصلی تونست "Prey" رو بسازد و ان ماموریت را کامل کند، Predator: Badlands فاز بعدی او را مشخص میکند، این فیلم بر اساس فیلم انیمیشن Predator: Killer of Killers ساخته شده است، این یک فیلم شخصیت محور در مورد غاتگر "دک" و شریکش "تثیا" (الی مثل همیشه دوست داشتنی) هست، به جای اینکه در مورد "ترس از شکار شدن" باشد. این یک فیلم اکشن کلاسیک کمدی هست که افرینش "دوستی" در حین شکار را نشان میدهد."

کوجیما ادامه داد: "شکست ناشی از ضعف، انزوا، سفر، تمرین، مواجهه، شورش، درگیری، رفاقت، خیانت، رستگاری، کوتاه امدن، اتحاد، انتقام، رشد، انتخاب، خانواده، .... و یک تهدید جدید"

"این مولفه ها طرح و برنامه اصلی مانگاهای جریان اصلی را شکل میدهد، مجله Weekly Shonen Jump از نماد های ان، همچنین این فیلم از ویژگی های بصری ویدئو گیم ها هم تاثیر عظیمی گرفته است، این نمایانگر نسل جدیدی از کارگردانان هست که فرهنگ "میم" مانگا و انیمه و گیمینگ کالچر را به ارث برده اند و جهتگیری جدیدی در سرگرمی های هالیوود را رهبری میکنند"

اقای کوجیما افزود: "به ویژه امیدوارم طرفداران جوان انیمه که معمولا از لایو اکشن های غربی اجتناب میکنند، این فیلم را امتحان کنند، حتی با چهره "زشت" دک، شما خودتون رو در حال سرمایه گذاری عاطفی از اوپنینگ سین پیدا میکنید، شما قطعا شیفته میشوید"

کوجیما اخیرا برداشت خود از سریال جدید وینس گیلیگان خالق برکینگ بد Pluribus هم به اشتراک گذاشته:

"بالاخره تونستم اپیزود اول سریال جدید وینس گیلیگان را ببینم، اوه خدای من این باورنکردنی است، از همان صحنه اول شما را به درون خود میکشد، وینس یک نابغه است"

A few days ago, I threw out my back, so I wasn’t sure I’d make it through to the end watching a movie. But armed with my secret weapon—an inflatable lumbar pillow into the chair—I watched “Predator: Badlands.” A back-friendly 107 minutes! And it was great!

I’m sure some long-time fans will say, “This isn’t Predator!” I, too, love John McTiernan’s Predator (1987). But director Dan Trachtenberg already pulled off a brilliant reimagining of the original style with “Prey,” successfully completing that mission. “Predator: Badlands”marks his next phase. It builds on the animated film, “Predator: Killer of Killers.” This is a character-driven movie about the Predator “Dek” and his partner “Thia” (Elle is, as always, adorable). Rather than a tale of “terror of being hunted,” it’s a classic, comedic action film that depicts the “friendship” born in the midst of the hunt.

“Failure of the weak, isolation, journey, training, encounter, rebellion, clash, comradeship, betrayal, redemption, reconciliation, unity, revenge, growth, choice, family—and a new threat.

”These elements form the very blueprint of mainstream Japanese manga storytelling, typified by “Weekly Shonen Jump.” The film also takes heavy visual inspiration from video games. It represents a new direction for Hollywood entertainment led by a new generation of filmmakers who have inherited the global ‘memes’ of manga, anime, and gaming culture.

I especially hope young anime fans who usually steer clear of live-action Western films will give this one a try. Even with Dek’s “ugly” face, you’ll find yourself emotionally invested from the opening scene. You’ll definitely get hooked.

Hideo Kojima says Predator: Badlands "represents a new direction for Hollywood entertainment" inspired by "manga, anime, and gaming culture"

 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or