سرخط خبرها

IMG_20251011_210813_977.jpg
🚨 شایعه‌ای جدید از لیکر معروف KeplerL2 درباره‌ی PlayStation 6 🎮

🔹 گفته می‌شود سونی قصد دارد PS6 را در سال ۲۰۲۷ عرضه کند؛ یعنی چرخه‌ی عمر آن مانند نسل‌های قبلی حدود ۷ سال خواهد بود.

🔹 همکاری میان AMD و Sony همچنان ادامه دارد تا فناوری‌هایی تازه مانند Neural Arrays (ترکیبی از خوشه‌سازی و اشتراک Scratchpad) و Radiance Core – نسخه‌ی پیشرفته‌ای از RT Cores انویدیا – توسعه یابد.

🔹 تراشه‌ی جدید AMD Orion APU که با فناوری ۳ نانومتری TSMC ساخته می‌شود، عملکرد رهگیری پرتو را تا ۵ تا ۱۰ برابر بهتر از PS5 ارائه می‌دهد، درحالی‌که مصرف توان آن تنها ۱۶۰ وات است (در مقایسه با ۲۰۰ تا ۲۴۰ وات در PS5 Pro).

🔹 این کاهش مصرف انرژی به معنای حرارت کمتر و خنک‌کنندگی مؤثرتر است.

🔹 طبق شایعات پیشین، نسل جدید پلی‌استیشن شامل یک دستگاه قابل حمل نیز خواهد بود که مانند Nintendo Switch به پایه‌ی Dock متصل می‌شود و هر دو دستگاه از بازی‌های PS4 و PS5 پشتیبانی می‌کنند.

🔹 تراشه‌ی نسخه‌ی قابل حمل دارای ۱۶ واحد RDNA5 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز در حالت دستی و ۱.۶۵ گیگاهرتز در حالت Dock خواهد بود.
🔹 قیمت نسخه‌ی قابل حمل بین ۳۹۹ تا ۴۹۹ دلار تخمین زده می‌شود، که ارزان‌تر از ROG Ally X است.
🔹 قیمت کنسول اصلی نیز بین ۵۴۹ تا ۶۹۹ دلار خواهد بود.
🔹 برخی گزارش‌ها همچنین از نسخه‌ای اقتصادی با قیمت حدود ۵۰۰ دلار خبر داده‌اند که قدرتی پایین‌تر مانند Xbox Series S دارد.

منبع : لیکر معروف KeplerL2
 
تعدادی اسکرین شات از عنوان کنسل شده Everwild از نمونه کارهای یکی از اعضای سابق تیم سازنده منتشر شده که به نظر میرسد نزدیک به زمان کنسل شدن آن است. inventory و رابط کاربری در آنها قابل مشاهده است.
استودیوی بریتانیایی Rare سازنده Sea of Thieves بیش از 10 سال روی این عنوان کار میکرده.
ever.jpeg
1ev.jpg
Report: Screenshots for Rare's Everwild Unveiled, Featuring UI and More
 

Attachments

  • 6ev.jpg
    6ev.jpg
    110.5 KB · مشاهده: 9
  • 3ev.jpg
    3ev.jpg
    161.2 KB · مشاهده: 8
  • 2ev.jpg
    2ev.jpg
    159.3 KB · مشاهده: 10
همچنان تو شایعات پی اس 6 خبری از بکوارد پی اس تری وجود نداره :دی

خوش شانس باشیم، از اواسط نسل 10 یعنی حدود 2030، کم کم دونه دونه سلکتیو بازی های پی اس تری نسخه نسل جدیدشون به پی اس ان اضافه میشه (نسخه نسل جدید همون بازی حالا شاید اپتیمایز هم بشه حداقل از نظر رزولوشن شایدم فریم شایدم تکسچر و تروفی لیست جدید هم قائدتا میگیره اگر نسخه مثلا PS5 یا PS6 داشته باشه) دقیقا عین بازی های پی اس 2 و وان که از اواسط نسل 8 دقیقا به همین شکل کم کم اومدن به پی اس ان هنوزم البته همه اشون نیومدن...

طبق رسم بازی های 1 و 2 که اومدن، باید انتظار داشته باشیم پروفایل جدید و تروفی لیست جدید براشون حتمی باشه، شانس بیاریم اپتیمایز هم بشند، البته اگر شانس اصلی رو بیاریم و کل ماجرا نره برای PS7 .......

:l

پلاس پریمیوم ارشیو خیلی خوبی از پی اس تری برای استریم داره، اگه سونی بزنه کل اون ارشیو رو نسخه نسل جدید دانلودی هم براشون تدارک ببینه و بکوارد افلاین کنه، شاهکار میشه... البته که شتر و پنبه دانه :دی
 
تعدادی اسکرین شات از عنوان کنسل شده Everwild از نمونه کارهای یکی از اعضای سابق تیم سازنده منتشر شده که به نظر میرسد نزدیک به زمان کنسل شدن آن است. inventory و رابط کاربری در آنها قابل مشاهده است.
استودیوی بریتانیایی Rare سازنده Sea of Thieves بیش از 10 سال روی این عنوان کار میکرده.
View attachment 396363
View attachment 396359
Report: Screenshots for Rare's Everwild Unveiled, Featuring UI and More
واقعا دلیل کنسلی همچین عنوانی رو نمی‌فهمم. اگه یه بازی تو مراحل اولیش باشه باز منطقیه ولی بازی که ۱۰ سال داشته روش کار میشده و تموم کردن ساختش قطعا تصمیم منطقی تری نسبت به کنسل کردنش بود. حالا باز تمام زوایا معلوم نیست که وضعیت داخلی استودیو به چه شکل هست و نمیشه قضاوت کرد.
اگه اشتباه نکنم perfect dark از همین استودیو هم کنسل شده بود.
 
شایعه:
بنا به گفته Lunatic Ignus یک استدیو چینی یک بازی AAA بر اساس سریال Love,Death& Robots با آنریل انجین 5 در دست ساخت داره...
گفته اوایل ساخت هست... و احتمالا میره برای 2029...
1000009085.jpg
.
.
پ ن: حالا نمی دونم منظورش از این سریال چی هست... چون این سریال یک اثر انتولوژی هست که هر قسمت یک آرت استایل متفاوت داره... اگه واقعا بتونن یک بازی بسازن که چندین ارت استایل و ارت دایرکشن متفاوت داشته باشه در مقیاس AAA به شدت جذابه...مگر اینکه بر اساس یکی از قسمت های سریال ایده ای رو برداشته باشن و در حال ساخت باشند...

1000009087.jpg
 
آخرین ویرایش:
واقعا دلیل کنسلی همچین عنوانی رو نمی‌فهمم. اگه یه بازی تو مراحل اولیش باشه باز منطقیه ولی بازی که ۱۰ سال داشته روش کار میشده و تموم کردن ساختش قطعا تصمیم منطقی تری نسبت به کنسل کردنش بود. حالا باز تمام زوایا معلوم نیست که وضعیت داخلی استودیو به چه شکل هست و نمیشه قضاوت کرد.
اگه اشتباه نکنم perfect dark از همین استودیو هم کنسل شده بود.
گیم پلی نداشته به معنای واقع. یعنی ۱۰ سال فقط در حد کانسپت بوده. این اسکرین شات ها هم خیلی از المان ها و طراحی هاش مال Sea of Thieves هست. Perfect Dark هم همینطور بوده و بعد از ۸ سال فقط و فقط همون تریلر رو داشتن یعنی خارج از اون عملا چیزی وجود نداشته.
 
Marc-Alexis Côté رئیس گروه Assassin's Creed پس از 20 سال از Ubisoft جدا میشود. دو هفته پس از آنکه Vantage Studios مدیریت این فرنچایز را به دست گرفته است. این استودیو جدید توسط Ubisoft با 25 درصد سهام غول چینی یعنی Tencent ایجاد شد. پیشنهاد شغل مدیریتی هم در این استودیو به Côté داده شد. ولی او نپذیرفت.
acreed.jpg
cote.jpg

Assassin’s Creed boss Marc-Alexis Coté quits Ubisoft following start of new subsidiary | VGC
 
تعدادی اسکرین شات از عنوان کنسل شده Everwild از نمونه کارهای یکی از اعضای سابق تیم سازنده منتشر شده که به نظر میرسد نزدیک به زمان کنسل شدن آن است. inventory و رابط کاربری در آنها قابل مشاهده است.
استودیوی بریتانیایی Rare سازنده Sea of Thieves بیش از 10 سال روی این عنوان کار میکرده.
View attachment 396363
View attachment 396359
Report: Screenshots for Rare's Everwild Unveiled, Featuring UI and More
یاد بازی کنسل شده بلیزارد افتادم، تقریبا حال و هوای همون رو داشت.
 
1760461785934.png

نمرات Pokemon Legends: Z-A اومده و به نظر بیاد با بالاتر رفتن نقدها همین حول حوش 80 بچرخه

بگذریم
اون خیلی مهم نیست :دی

این هفته یه لیک به شدت... و وقتی میگم به شدت یعنی یه چیزی اون ور تر از به شدت از Game Freak زد بیرون که این قدر پرجزئیات ـه که آدم دهنش وا میمونه
جدا از دسترسی به سورس کدهای بیلدهای قدیمی تر Pokemon Legends: Z-A که قراره عرضه شه، لیکرها یه سری اطلاعات گسترده از اسناد و برنامه های گیم فریک تا آخر سال 2030 رو منتشر کردن

  • پوکمون نسل دهم، Pokemon Wind/ Pokemon Waves ـه و قراره سال 2026 عرضه شه. DLC بازی برای سال 2027 برنامه ریزی شده. محل وقایع بازی با الهام از مجمع الجزایز اندونزی طراحی شده
  • تقریبا یه بخش اعظمی از اطلاعات بازی از قبیل تم اصلی بازی، مکانیک های نوین گیم پلی و کانسپت های پروتوتایپ بازی کاملا لیک شدند
  • Project Ringo به عنوان بازی اصلی سری پوکمون برای عرضه تو سال 2028 برنامه ریزی شده عملا Pokemon Legends 3 هست و قراره 1000 سال قبل از وقایع پوکمون های مدرن اتفاق میفته.
  • گیم فریک و پوکمون کمپانی گویا خودشون اصلا از نتیجه ریمیک Diamond/Pearl راضی نبوده و تو اسناد اومده که تاکید دارن اگه پروژه ساخت ریمیک پوکمون های نسل 5 به بعد کلید خورد، باید خیلی ذوق و هنر و زمان بیشتری برای اون آثار بذارن
  • یه بازی AAA بزرگ دیگه هم از سری تو سبک MMO و با الهام از Xenoblade Chronicles X (درسته!! عکس بازی به عنوان منبع الهام تو اسناد کمپانی هست :دی) هم در حال ساخته. بازی یه اوپن ورلد بزرگ و ترکیبی از چهار ریجن چهار عنوان اصلی نسل های اول پوکمون ـه.
  • پوکمون نسل یازدهم هم بدون اشاره به هیچ جزئیاتی فقط مشخصه برای عرضه تو سال 2030 برنامه ریزی شده.
 
والتر هوزر پدر سَم و دَن هوزر (بنیانگذاران و رییس فعلی راکستار گیمز) اخیرا فوت شده است

InCollage_20251014_220049546_1.jpg

دن هوزر یکی از بنیانگذاران راکستار گیمز اخیرا در مقدمه رمان جدید خود فاش کرده است که پدرش والتر در حالی که او در حال تمام کردن رمان خود بود و در ماه June درگذشته است.

RIP Wally Houser (1934-2025) - UK Jazz News


قسمتی از رمان دن هوزر:

«به یاد پدرم، که در حین تمام کردن این کتاب درگذشت، و به مادرم، که با هم به من آموختند کتاب‌ها را دوست بدارم.»

والتر هوزر وکیل بسیاری از بندهای Jazz و سایر سبک‌های موسیقی بود و خودش هم در کلاب Ronnie Scott لندن هم به صورت حرفه‌ای ساکسیفون میزد و به Wally مشهور بود.

تالار مشاهیر Jazz، روزنامه گاردین و بسیاری از اهالی موسیقی فوت Walter Houser رو تسلیت گفته بودن و جالب بود که روزنامه گاردین در خبر خودش نوشته بود که از والتر هوزر ، جرالدین (همسر) و سم و دن به یادگار موندن.

در GTA IV احتمالا گذرتون به پیرمرد ساکسیفون زن برخورده که الان باید متوجه شده باشید که ایشون همون والتر هوزر، پدر سَم و دَن هوزر بودن.

IMG_20251014_215846_989.jpg
 
Brian Fleming مدیر و یکی از بنیانگذاران استودیوی Sucker Punch گفته که زمانی درباره پروژه بعدی تصمیم میگیرند که بخش مولتی پلیر Ghost of Yotei یعنی Legends در سال 2026 منتشر شود. اوبیان کرده که از یک استودیوی جمع و جور، توقع تعداد زیادی از بازی ها را به صورت همزمان نداشته باشید. به صورت نوبتی روی یک پروژه کار میکنیم. او گفته:
"هر برنامه ای که برای آینده داشته باشیم، چه ادامه Ghost باشد و یا بازگشت Sly، منوط به میزان تمرکز و وقتی است که میتوانیم به آن اختصاص دهیم. این بدان معنی است که واقعا یک کار رادر آنِ واحد میتوانیم انجام دهیم. اگر میتوانستیم بین 4 پروژه در حرکتِ دائم باشیم، ایرادی نداشت. ریمستر انجام میدادیم. فلان درخواست طرفداران را اجرا میکردیم و ....میتوانست حرکت محبوبی هم باشد."
Ghost-of-Yotei.jpg
Sucker Punch will remain a single-project studio after Ghost of Yotei, boss suggests | VGC
 
Brian Fleming مدیر و یکی از بنیانگذاران استودیوی Sucker Punch گفته که زمانی درباره پروژه بعدی تصمیم میگیرند که بخش مولتی پلیر Ghost of Yotei یعنی Legends در سال 2026 منتشر شود. اوبیان کرده که از یک استودیوی جمع و جور، توقع تعداد زیادی از بازی ها را به صورت همزمان نداشته باشید. به صورت نوبتی روی یک پروژه کار میکنیم. او گفته:
"هر برنامه ای که برای آینده داشته باشیم، چه ادامه Ghost باشد و یا بازگشت Sly، منوط به میزان تمرکز و وقتی است که میتوانیم به آن اختصاص دهیم. این بدان معنی است که واقعا یک کار رادر آنِ واحد میتوانیم انجام دهیم. اگر میتوانستیم بین 4 پروژه در حرکتِ دائم باشیم، ایرادی نداشت. ریمستر انجام میدادیم. فلان درخواست طرفداران را اجرا میکردیم و ....میتوانست حرکت محبوبی هم باشد."
View attachment 396562
Sucker Punch will remain a single-project studio after Ghost of Yotei, boss suggests | VGC
همین که گزینه بازگشت به اسلای رو میز کارشون هست و صحبتش هست خودش جای امیدواریه... اسلای نسل جدید چه شود...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or