سرخط خبرها

این بازی اونقدر خفنه که به عنوان یه ایرانی معمولی رو به پایین، ۱۰۰$ هم باشه باز میخرم. تا ۱۲۰ هم میخرم. بقیه هم میخرن😁
GTA کلا یه لیگ دیگه‌ست.
مگر اینکه خروجی فاجعه بشه و نمرات خیلی پایین بگیره که بعید می‌دونم.
 
Bloober Team سازنده عنوان تحسین شده Silent Hill 2 Remake، داره روی یک بازی انحصاری ترسناک برای کنسول نینتندو سوییچ کار میکنه با اسم رمز Project M که برای انتشار در سال 2026 برنامه ریزی شده.
View attachment 396051
Bloober Team Confirms Upcoming Games, Including 2026 Releases for Project F and Project M in New Development Update
یکی بلوبر از برق بکشه .....

جدای از شوخی ، وقتی می بینم یک استدیو نوپا در حال تبدیل شدن به یک برند قوی در ژانر ترس می شه خوشحالم . بازی کرونوس عالی بود . ریمیک سایلنت هیل ۲ عالی

عالی داره پیش می رود . ترکیب ساخت بازی های ارجینال و جدید و ریمیک عناوین کونامی .


امیدوارم روزی دد اسپیس هم احیا بشه و شاهد شماره ۴ به همراه بازی کالیستو پروتکل ۲ باشیم .


ژانر ترس ، غریب افتاده و باید بیشتر بهش پرداخته بشود مخصوصا وحشت بقا فضایی
 
یکی بلوبر از برق بکشه .....

جدای از شوخی ، وقتی می بینم یک استدیو نوپا در حال تبدیل شدن به یک برند قوی در ژانر ترس می شه خوشحالم . بازی کرونوس عالی بود . ریمیک سایلنت هیل ۲ عالی

عالی داره پیش می رود . ترکیب ساخت بازی های ارجینال و جدید و ریمیک عناوین کونامی .


امیدوارم روزی دد اسپیس هم احیا بشه و شاهد شماره ۴ به همراه بازی کالیستو پروتکل ۲ باشیم .


ژانر ترس ، غریب افتاده و باید بیشتر بهش پرداخته بشود مخصوصا وحشت بقا فضایی
  • 2025 ------ Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition (Nintendo Switch 2)
  • I Hate This Place (PC, PS5, Switch, Xbox Series X|S)-----29/1/2026
  • Project F-----2026
  • Star Trek: Infection (Meta Quest 3S, Meta Quest 3, SteamVR)-----11/12/2025(December)
در مورد پروژه F اطلاعاتی نداریم البته.
موتورشون روشن شده به قول شما.
 
7053.jpg
براساس آگهی‌های شغلی رسمی مایکروسافت، استودیوی World’s Edge (سازنده مجموعه Age of Empires) در حال جذب نیرو برای دو موقعیت جدید است: مهندس ارشد آنریل و مهندس اصلی گیم‌پلی آنریل. این آگهی‌ها به‌طور واضح اشاره دارند که نسخه‌های آینده مجموعه Age of Empires با موتور Unreal Engine ساخته خواهند شد.

در توضیحات آمده که این افراد مسئول طراحی و ساخت ساختار فنی نسل بعدی بازی‌های AOE خواهند بود و باید تجربه‌ی عمیقی در توسعه با آنریل، سیستم‌های گیم‌پلی، شبکه، بهینه‌سازی و پشتیبانی از چند پلتفرم داشته باشند. همچنین اشاره شده که باید توانایی همکاری با تیم‌های خارجی و هدایت آن‌ها را داشته باشند.


این آگهی‌ها تأیید می‌کنند که Age of Empires 5 یا پروژه‌های بعدی مجموعه، از موتور اختصاصی قبلی خارج شده و به Unreal Engine منتقل می‌شوند.

احتمالاً استودیوی Relic Entertainment دیگر در نسخه‌های بعدی نقشی نخواهد داشت.

 
clair-obscur-expedition-33-next-game-might-not-be-rpg.jpg


بازی بعدی سازندگان Clair Obscur: Expedition 33 ممکن است اثری کاملا متفاوت باشد.

طی مصاحبه‌ای با وبسایت Washington Post، گیوم بروچ از بنیانگذاران و‌ کارگردان استودیوی سندفال، در رابطه با بازی بعدی استودیو گفت: "ما نمیخواهیم برای بازی بعدی که میسازیم خودمون رو محدود به داستان، سبک هنری یا گیم پلی خاصی بکنیم، فقط میخواهیم اون بازی حس اصیل و قابل احترام بودن داشته باشد و با عشق ساخته شود."

بروچ همچنین در رابطه با اندازه و استخدام نیروی بیشتر برای استودیو گفت: " مسیر عادی برای هر شرکتی که به چنین موفقیتی دست پیدا میکند این است که بگوییم، "خب بیاید بزرگتر بشیم و افراد بیشتری رو استخدام کنیم"، اما این مسیری نیست که ما به دنبال آن هستیم. ما می‌خواهیم به نوعی مثل یک خانه هنری کوچک باقی بمونیم. در عین اینکه کوچک و سرزنده باقی می مونیم، جایی باشیم که فقط بازی هایی رو که واقعا دوست داریم و می‌خواهیم بازی کنیم میسازیم."

Clair Obscur: Expedition 33 devs’ next game might not be an RPG as the team doesn’t “want to be constrained” by any genre
 
بازی بعدی سازندگان Clair Obscur: Expedition 33 ممکن است اثری کاملا متفاوت باشد.

طی مصاحبه‌ای با وبسایت Washington Post، گیوم بروچ از بنیانگذاران و‌ کارگردان استودیوی سندفال، در رابطه با بازی بعدی استودیو گفت: "ما نمیخواهیم برای بازی بعدی که میسازیم خودمون رو محدود به داستان، سبک هنری یا گیم پلی خاصی بکنیم، فقط میخواهیم اون بازی حس اصیل و قابل احترام بودن داشته باشد و با عشق ساخته شود."

بروچ همچنین در رابطه با اندازه و استخدام نیروی بیشتر برای استودیو گفت: " مسیر عادی برای هر شرکتی که به چنین موفقیتی دست پیدا میکند این است که بگوییم، "خب بیاید بزرگتر بشیم و افراد بیشتری رو استخدام کنیم"، اما این مسیری نیست که ما به دنبال آن هستیم. ما می‌خواهیم به نوعی مثل یک خانه هنری کوچک باقی بمونیم. در عین اینکه کوچک و سرزنده باقی می مونیم، جایی باشیم که فقط بازی هایی رو که واقعا دوست داریم و می‌خواهیم بازی کنیم میسازیم."
دمشون گرم.
اینها خودشون زخم خورده و فراری از همون کمپانیهای شکم گنده هستن و میدونن که نباید اون اشتباه رو تکرار کنن.
استودیوهایی مثل این روزی که اقدام به جذب کارمند بیشتر و بزرگتر شدن کنن شروع پایانشونه.
 
IMG_20251011_123126_668.jpg
جزئیات کنسول نسل بعدی Xbox که برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده، فاش شد — با APU جدید AMD Magnus
🔹 بزرگ‌ترین APU استفاده‌شده در تاریخ کنسول‌ها، با تراشه‌ای ۴۰۸ میلی‌متری و دو چیپلت متصل
🔹 پردازنده مبتنی بر معماری Zen 6 از AMD
🔹 کارت گرافیک با معماری RDNA 5 و چیپلت ۲۶۴ میلی‌متری، مشترک با مدل‌های دسکتاپ آینده
🔹 تا ۴۸ گیگابایت حافظه GDDR7
🔹 تراشه NPU مجتمع با توان ۱۱۰ TOPS برای پردازش‌های هوش مصنوعی
🔹 عرضه احتمالی در سال ۲۰۲۷، با قیمتی بیش از ۸۰۰ دلار
هدف مایکروسافت تبدیل Xbox جدید به دستگاهی هیبریدی بین کنسول و PC است — با قابلیت اجرای نسخه‌ای از ویندوز و رقابت مستقیم با بازار گیمینگ کامپیوتر.

منبع: چنل معتبر یوتوب moore's law is dead
قبلا این منبع خیلی از اتفاقات مهم رو leak کرده بود .
 
View attachment 396105
🎮 جزئیات کنسول نسل بعدی Xbox که برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده، فاش شد — با APU جدید AMD Magnus
🔹 بزرگ‌ترین APU استفاده‌شده در تاریخ کنسول‌ها، با تراشه‌ای ۴۰۸ میلی‌متری و دو چیپلت متصل
🔹 پردازنده مبتنی بر معماری Zen 6 از AMD
🔹 کارت گرافیک با معماری RDNA 5 و چیپلت ۲۶۴ میلی‌متری، مشترک با مدل‌های دسکتاپ آینده
🔹 تا ۴۸ گیگابایت حافظه GDDR7
🔹 تراشه NPU مجتمع با توان ۱۱۰ TOPS برای پردازش‌های هوش مصنوعی
🔹 عرضه احتمالی در سال ۲۰۲۷، با قیمتی بیش از ۸۰۰ دلار
هدف مایکروسافت تبدیل Xbox جدید به دستگاهی هیبریدی بین کنسول و PC است — با قابلیت اجرای نسخه‌ای از ویندوز و رقابت مستقیم با بازار گیمینگ کامپیوتر.

منبع: چنل معتبر یوتوب moore's law is dead
قبلا این منبع خیلی از اتفاقات مهم رو leak کرده بود .
موس و کیبورد هم می خوره ؟
 
یه سئوال راجب آینده ی زبان فارسی در بازیها از هوش مصنوعی پرسیدم، بد ندیدم جوابشو اینجا بزارم

صنعت گیمینگ، فکر می‌کنم آینده خیلی روشنه. بذار قدم‌به‌قدم توضیح بدم و بر اساس داده‌های واقعی گزارش‌های ۲۰۲۴- پیش‌بینی کنم. این پیش‌بینی بر اساس پیشرفت‌های فعلی هست که نشون می‌دن چقدر سریع داره همه زبان‌ها رو پوشش می‌ده.

  • ترجمه متن و زیرنویس: الان هم در بازی‌هایی مثل Cyberpunk 2077، The Witcher 3 یا حتی indie games، فارسی به عنوان گزینه زیرنویس پشتیبانی می‌شه (به خاطر جامعه گیمرهای ایرانی بزرگ، حدود ۳۰ میلیون گیمر فعال). اما این بیشتر manual یا semi-AI هست و کامل نیست.
  • دوبله صوتی: هنوز نادره. مثلاً در بازی‌های AAA مثل Assassin's Creed یا FIFA، دوبله فارسی وجود نداره چون هزینه‌بره (هر دقیقه dubbing حدود ۱۰۰-۵۰۰ دلار هزینه داره). اما AI داره تغییرش می‌ده.
  • نقش AI: ابزارهایی مثل Rask AI و Maestra الان دوبله AI فارسی رو برای ویدیوها و بازی‌های ساده (مثل Roblox) ساپورت می‌کنن. مثلاً lip-sync (هماهنگی لب‌ها با صدا) و voice cloning (کپی صدای کاراکتر) در ۱۳۰+ زبان، از جمله فارسی، کار می‌کنه. این ابزارها ۸۰% هزینه و زمان رو کم می‌کنن.
پیش‌بینی من: تا چند سال آینده؟
  • کوتاه‌مدت (۲-۳ سال آینده، یعنی تا ۲۰۲۷-۲۰۲۸):
    • همه زبان‌ها رو ساپورت کنه: AI مثل ChatGPT یا مدل‌های جدید (مثل Grok-3/4 از xAI) همه ۷۰۰۰+ زبان رو پوشش می‌دن، از جمله فارسی. بازی‌های نسل جدید (PS6/Xbox بعدی) احتمالاً زیرنویس و ترجمه real-time رو با AI ادغام می‌کنن. مثلاً در ۲۰۲۵، شرکت‌هایی مثل Deepdub real-time dubbing رو برای broadcasting راه‌اندازی کردن، و این به بازی‌ها می‌رسه.
    • دوبله کاراکترها: برای indie games و موبایل (مثل Genshin Impact)، دوبله AI فارسی کاملاً ممکنه. اما برای AAA، هنوز hybrid (AI + human editing) باشه چون مسائل فرهنگی (مثل جوک‌ها یا شعرها در بازی‌های narrative مثل God of War) نیاز به چک انسانی داره.
    • مثال: Roblox الان از AI dubbing برای user-generated content استفاده می‌کنه، و تا ۲۰۲۷، بازی‌های بزرگ مثل GTA VI ممکنه گزینه‌های AI-localized رو تست کنن.
  • میان‌مدت (۴-۵ سال آینده، تا ۲۰۲۹-۲۰۳۰):
    • کاملاً AI-driven: هوش مصنوعی همه زبان‌ها رو نه تنها ساپورت، بلکه به صورت dynamic (بر اساس رفتار بازیکن) localize می‌کنه. مثلاً کاراکترها با صدای کلون‌شده فارسی حرف بزنن، و lip-sync خودکار باشه. گزارش‌های ۲۰۲۵ نشون می‌دن که AI localization تا ۸۰% سریع‌تر از روش‌های سنتیه، و برای بازارهای نوظهور مثل ایران (با ۵۰ میلیون کاربر اینترنت گیمینگ)، استودیوها مجبور می‌شن سرمایه‌گذاری کنن.
    • چالش‌ها: مسائل اخلاقی (مثل حقوق صداپیشگان) و کیفیت فرهنگی حل می‌شه، چون AI مثل ModelWiz (از Alocai) حالا project-specific train می‌شه.
  • بلندمدت (۵+ سال، بعد ۲۰۳۰): بازی‌ها کاملاً multilingual از پایه ساخته می‌شن، با AI که همه چیز (از دیالوگ تا UI) رو real-time ترجمه و دوبله می‌کنه. فارسی نه تنها ساپورت، بلکه به عنوان یکی از ۱۰ زبان برتر (به خاطر جمعیت ۱۲۰ میلیونی) اولویت می‌گیره.
چرا اینقدر سریع؟
  • روندهای صنعت: در NAB ۲۰۲۵، AI dubbing انفجاری رشد کرده (از ۲۰۱۸ تا حالا، ۱۰۰۰% بهبود در کیفیت). شرکت‌هایی مثل Lionbridge و Localsoft Games از AI برای ۵۰+ زبان استفاده می‌کنن، و فارسی در لیستشونه (ابزارهایی مثل VEED و Dubverse فارسی رو پوشش می‌دن).
  • مزایا برای بازی‌سازها: کاهش هزینه از میلیون‌ها دلار به هزاران، و دسترسی به بازارهای جدید (ایران یکی از ۱۰ بازار بزرگ گیمینگ خاورمیانه‌ست).
  • مثال واقعی: Maestra و Resemble AI الان voice cloning فارسی رو برای بازی‌ها تست می‌کنن، و تا ۲۰۲۷، در بازی‌هایی مثل Fortnite یا Valorant ادغام می‌شه.
GTA VII یا Elder Scrolls VI به نظرم تا ۳-۵ سال دیگه (۲۰۲۸-۲۰۳۰)، بازی‌های نسل جدید مثل
دوبله AI فارسی کامل رو داشته باشن – نه فقط زیرنویس، بلکه صدای کاراکترها با لهجه ایرانی! اگر بخوای، می‌تونم ابزارهای AI خاص برای تست دوبله فارسی رو معرفی کنم یا پیش‌بینی رو بر اساس بازی خاصی تنظیم کنم. تو چی فکر می‌کنی، کدوم بازی رو اول دوبله فارسی می‌بینی؟
 
View attachment 396105
جزئیات کنسول نسل بعدی Xbox که برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده، فاش شد — با APU جدید AMD Magnus
🔹 بزرگ‌ترین APU استفاده‌شده در تاریخ کنسول‌ها، با تراشه‌ای ۴۰۸ میلی‌متری و دو چیپلت متصل
🔹 پردازنده مبتنی بر معماری Zen 6 از AMD
🔹 کارت گرافیک با معماری RDNA 5 و چیپلت ۲۶۴ میلی‌متری، مشترک با مدل‌های دسکتاپ آینده
🔹 تا ۴۸ گیگابایت حافظه GDDR7
🔹 تراشه NPU مجتمع با توان ۱۱۰ TOPS برای پردازش‌های هوش مصنوعی
🔹 عرضه احتمالی در سال ۲۰۲۷، با قیمتی بیش از ۸۰۰ دلار
هدف مایکروسافت تبدیل Xbox جدید به دستگاهی هیبریدی بین کنسول و PC است — با قابلیت اجرای نسخه‌ای از ویندوز و رقابت مستقیم با بازار گیمینگ کامپیوتر.

منبع: چنل معتبر یوتوب moore's law is dead
قبلا این منبع خیلی از اتفاقات مهم رو leak کرده بود .
اگر باز یه سری ضعیف‌تر بده، دیگه "دو" زد به MS و کنسولش.
یه کنسول هزار دلاری بده ولی کنسول ارزون نده. این کثافت سری اس رو دیگه نمی‌خوام ببینم😁


بزرگترین داستان این هست که ویندوز روش باشه، همکاران هکر گرامی مثل بره‌ تیکه پاره‌ش می‌کنن😁 یجوری باید سیستم اجرایی ویندوز و OS کنسول با هم ترکیب کنه و محدودیت دسترسی احرا کنه که حالت عادی نشه به خیلی از گزینه‌ها دسترسی داشت.😁
 
View attachment 396105
جزئیات کنسول نسل بعدی Xbox که برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده، فاش شد — با APU جدید AMD Magnus
🔹 بزرگ‌ترین APU استفاده‌شده در تاریخ کنسول‌ها، با تراشه‌ای ۴۰۸ میلی‌متری و دو چیپلت متصل
🔹 پردازنده مبتنی بر معماری Zen 6 از AMD
🔹 کارت گرافیک با معماری RDNA 5 و چیپلت ۲۶۴ میلی‌متری، مشترک با مدل‌های دسکتاپ آینده
🔹 تا ۴۸ گیگابایت حافظه GDDR7
🔹 تراشه NPU مجتمع با توان ۱۱۰ TOPS برای پردازش‌های هوش مصنوعی
🔹 عرضه احتمالی در سال ۲۰۲۷، با قیمتی بیش از ۸۰۰ دلار
هدف مایکروسافت تبدیل Xbox جدید به دستگاهی هیبریدی بین کنسول و PC است — با قابلیت اجرای نسخه‌ای از ویندوز و رقابت مستقیم با بازار گیمینگ کامپیوتر.

منبع: چنل معتبر یوتوب moore's law is dead
قبلا این منبع خیلی از اتفاقات مهم رو leak کرده بود .
(((قابلیت رقابت با بازار گیمینگ کامیپوتر))) 🤣
اصلا قابل درک نیست تا وقتی خود PC هست که قابلیت آپگرید و دهها برتری دیگه هم داره ( یه قلمش استفاده از کارتهای گرافیکی انودیا و برتری اون هست) اون موقع کسی پول بده برای چنین چیزی . این خودش یه PC عه دیگه چه کاریه خریدنش؟! حرکت‌های مایکروسافت هر سال مسخره و خنده دار تر از سالهای قبلش هست
 
View attachment 396105
جزئیات کنسول نسل بعدی Xbox که برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده، فاش شد — با APU جدید AMD Magnus
🔹 بزرگ‌ترین APU استفاده‌شده در تاریخ کنسول‌ها، با تراشه‌ای ۴۰۸ میلی‌متری و دو چیپلت متصل
🔹 پردازنده مبتنی بر معماری Zen 6 از AMD
🔹 کارت گرافیک با معماری RDNA 5 و چیپلت ۲۶۴ میلی‌متری، مشترک با مدل‌های دسکتاپ آینده
🔹 تا ۴۸ گیگابایت حافظه GDDR7
🔹 تراشه NPU مجتمع با توان ۱۱۰ TOPS برای پردازش‌های هوش مصنوعی
🔹 عرضه احتمالی در سال ۲۰۲۷، با قیمتی بیش از ۸۰۰ دلار
هدف مایکروسافت تبدیل Xbox جدید به دستگاهی هیبریدی بین کنسول و PC است — با قابلیت اجرای نسخه‌ای از ویندوز و رقابت مستقیم با بازار گیمینگ کامپیوتر.

منبع: چنل معتبر یوتوب moore's law is dead
قبلا این منبع خیلی از اتفاقات مهم رو leak کرده بود .
واقعن به خودم افتخار میکنم بابت پیش بینی های 10/10 ))
چندتا نکته.
- قیمت رو میگه بین 1200 تا 1500 دلار
- هدفش رقابت با ps6 نیست و کلن از لحاظ قدرت تو یه لیگ دیگس
- بازار pc گیمینگ رو هدف گرفته و پریبیلت ها
- به خاطر اینکه چیپلتها با نسخه DESKTOP یکسان هستند، قیمت تمام شده پایین تر میاد و مشکلی شبیه شایعات اخیر کنسول دستی ایکس باکس برای مایکروسافت پیش نمیاد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or