سرخط خبرها

تفاوتشون در چیاست این ۲ کنسول ؟

uRLwJ8c8xt4inwM3ZaFFhL-970-80.jpg (1).jpg
نمودار مقایسه‌ای مختصر بین دو نسخه از سری جدید کنسول‌های دستی ROG Xbox Ally یعنی ROG Xbox Ally (مدل پایه) و ROG Xbox Ally X (مدل پیشرفته) :
ROG_XboxAlly_vs_AllyX_EN.png
ویژگی ROG Xbox Ally (استاندارد) ROG Xbox Ally X (پیشرفته)

پردازنده (APU) AMD Ryzen Z2 A (Zen 2 + RDNA 2) AMD Ryzen AI Z2 Extreme (Zen 5 + RDNA 3.5 + NPU)

رم (RAM) 16 GB LPDDR5X 24 GB LPDDR5X

حافظه داخلی (SSD) 512 GB M.2 2280 1 TB M.2 2280

باتری 60 Wh 80 Wh

صفحه نمایش 7-اینچ IPS FHD (1080p), 120 Hz + VRR 7-اینچ IPS FHD (1080p), 120 Hz + VRR

وزن حدود 670 گرم حدود 715 گرم

طراحی و ارگونومی گریم‌های استاندارد; دکمه‌های ABXY شبیه Xbox گریم‌های ارگونومیک‌تر شبیه کنترلر Xbox + Impulse Triggers (بازخورد لرزشی موضعی)

پورت‌ها و اتصال‌ها USB-C، microSD، هدفون 3.5 میلی‌متری، Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.x نسخه‌ای به‌روزتر با USB4 / Thunderbolt 4 و امکانات مشابه

رابط کاربری (UI) تجربه جمع‌وجور Xbox full-screen بر پایه Windows 11 تجربه مشابه + عملکرد بهینه‌تر با کمک AI و ویژگی‌های نرم‌افزاری اضافه (مثل Auto SR و ضبط خودکار با AI)
---
جمع‌بندی

مدل استاندارد (ROG Xbox Ally) گزینه‌ای اقتصادی‌تر، سبک‌تر، با مشخصات مناسب و طراحی ارگونومیک اولیه است.

مدل X (ROG Xbox Ally X) بیشتر برای گیمرها و کاربرانی ساخته شده که دنبال تجربه‌ای قدرتمندتر، با باتری بزرگ‌تر، حافظه بیشتر، رم بالاتر و فناوری‌های پیشرفته‌تر هستند – مثلاً ریزپردازنده نسل جدید و Impulse Triggers برای بازخورد واقعی‌تر در بازی‌ها.
01y1m33opl2idko7rc9i2cojtsx3lp774688.png
مشخصات برجسته Lenovo Legion Go 2

نمایشگر
پنل 8.8 اینچی OLED با وضوح WUXGA (1920×1200)، نرخ تازه‌سازی 30–144 هرتز با پشتیبانی از VRR و گواهی HDR TrueBlack 1000.

پردازنده (CPU)
مجهز به AMD Ryzen Z2 یا Z2 Extreme (حافظه کش و توان پردازشی بیشتر در نسخه Extreme).

حافظه رم و ذخیره‌سازی
حداکثر تا 32 GB LPDDR5X (8000 MHz) رم و تا 2 TB PCIe Gen4 SSD + پشتیبانی microSD.

باتری
74 W·h، تقریباً ۵۰٪ ظرفیت بیشتر نسبت به نسخه قبلی.

ویژگی‌های اضافی

حسگر اثر انگشت در دکمه پاور

کنترلرهای TrueStrike بازطراحی‌شده با ارتقای ارگونومی و دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی (قابل استفاده با نسخه قبلی)

پایه (kickstand)، درگاه‌های USB4 در بالا و پایین، و بدنه‌ای ضخیم‌تر و سنگین‌تر (~920 گرم).

رابط کاربری Xbox در آینده
قرار است اولین دستگاه خارج از ایسوس باشد که «تجربه تمام‌صفحه‌ی Xbox» (Xbox Full-Screen Experience) را از بهار ۲۰۲۶ دریافت خواهد کرد — تجربه‌ای مشابه با رابط SteamOS.
---
جمع‌بندی سریع

ویژگی Lenovo Legion Go 2

نمایشگر 8.8″ OLED، 1920×1200، 30–144 Hz، HDR TrueBlack 1000
پردازنده AMD Ryzen Z2 یا Z2 Extreme
رم / ذخیره‌سازی تا 32 GB LPDDR5X، تا 2 TB SSD PCIe 4.0 + microSD
باتری 74 W·h (تقریباً ۵۰٪ بیشتر)
ویژگی‌های فیزیکی حسگر اثر انگشت، کنترلرهای ارتقا یافته، kickstand، وزن ~920 g
قیمت و عرضه از $1,049، عرضه از اکتبر ۲۰۲۵
پشتیبانی Xbox FSE انتظار برای بهار ۲۰۲۶

ROG_XboxAllyX_vs_LenovoLegionGo2_EN.png
 

Attachments

  • ROG_XboxAlly_vs_AllyX_EN.png
    ROG_XboxAlly_vs_AllyX_EN.png
    206.6 KB · مشاهده: 9
آخرین ویرایش:
این محصولاتی که معرفی میکنید رو ادم میبینه انگار داره تو سوپر مارکت قفسه شکلات هارو میبینه :D

دوست داری همه اشون رو داشته باشی چند تا چند تا،

ایکاش این مملکت هم بلاخره از ته دره و سقوط خارج شه و ایرانی هم مزه واقعی و حقیقی زندگی رو بچشه...
 
این محصولاتی که معرفی میکنید رو ادم میبینه انگار داره تو سوپر مارکت قفسه شکلات هارو میبینه :D

دوست داری همه اشون رو داشته باشی چند تا چند تا،

ایکاش این مملکت هم بلاخره از ته دره و سقوط خارج شه و ایرانی هم مزه واقعی و حقیقی زندگی رو بچشه...
nothing-lasts-forever-311784282a.jpg
 
Hideki Kamiya خالق Okami و Bayonetta گفته:
"اگر امکان احیای P.T وجود ندارد، Kojima باید یک بازی جدید با همان سبک بسازد. اگر Kojima-san اقدام نکند، شاید من دست به کار شوم. سبک وحشت را دوست ندارم. پس در این سبک نخواهد بود. در ضمن ایده ای هم ندارم."
View attachment 391982View attachment 391983
فکر کنم استاد کامیا دوباره جوگیر شده اول میگه من اینکارو میکنم بعد میگه نه ایده دارم ونه از سبک وحشت خوشم میاد استاد شما برو کاپکام راضی بکن ریمیک dmc بده به خودت همه راضی میشند
 

Pacific Drive در بسته الحاقی جدید Whispers in the Woods به یک بازی ترسناک فولکلور تبدیل خواهد شد.​

این DLC قرار است در اواخر سال ۲۰۲۵ برای پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی منتشر شود.
بسته الحاقی بازی با نام (زمزمه هایی در جنگل) تجربه‌ای تمام‌عیار از وحشت فولکلور (ترس آیینی)

witw_screenshot_bonus_04 (1).jpg

سبک folk horror (ترس فولکلور) به نوعی از وحشت گفته می‌شه که به جای هیولاهای مدرن یا ترس‌های روان‌شناختی، از عناصر سنتی، آیین‌های فراموش‌شده، باورهای محلی، و طبیعت اسرارآمیز استفاده می‌کنه. وقتی گفته می‌شه full folk horror یعنی بازی به‌طور کامل خودش رو وقف این سبک کرده — از طراحی محیط گرفته تا روایت، موسیقی، و حتی مکانیزم‌های گیم‌پلی

در این بسته‌ی جدید، سبک بصری بازی با فیلترهای دانه‌دار و دوربین دستی به سمت ترس فولکلور تغییر می‌کند. موسیقی وهم‌آلود، روایت پرتنش، و سازه‌های آیینی، فضای بازی را از حال‌وهوای علمی‌تخیلی به سمت آثار کلاسیکی مانند Wicker Man و Stalker سوق می‌دهند.
بازیکن با گروهی مرموز از فرقه‌گرایان مواجه می‌شود که به پدیده‌های غیرعادی علاقه‌مندند. داستان با صداپیشگان جدید روایت می‌شود و در سراسر بازی — از مراحل ابتدایی تا پس از پایان — قابل تجربه است.

مکانیزم جدیدی به نام «آرتیفکت‌ها» جایگزین آیتم‌های کلیدی قبلی (Anchors) شده‌اند. این آرتیفکت‌ها قوانین جدید و گاه خطرناکی را به دنیای بازی اضافه می‌کنند. مثلاً ممکن است یکی باعث شود هر بار که بازیکن بپرد، بوق ماشین به صدا درآید؛ و دیگری باعث شود هر بار که بوق زده شود، خودرو آسیب ببیند. ترکیب این اثرات می‌تواند چالش‌های غیرمنتظره‌ای ایجاد کند.

با وجود همه‌ی تغییرات، رابطه‌ی عمیق بازیکن با خودرو همچنان حفظ شده است — ماشین هم‌زمان آواتار، پناهگاه و نقطه‌ی ضعف بازیکن باقی می‌ماند.



witw_screenshot_06.jpg

منبع : polygon.com

پ.ن : فقط بازیسنتر که می تونه ۱ ساعت تمام وقتم بهش بدم با هدف فرستادن یک خبر کامل (با جزییات و معادل سازی درست)
سبز باشه پدر عشق که چه میکنی :D
 
آخرین ویرایش:

Pacific Drive در بسته الحاقی جدید Whispers in the Woods به یک بازی ترسناک فولکلور تبدیل خواهد شد.​

این DLC قرار است در اواخر سال ۲۰۲۵ برای پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی منتشر شود.
بسته الحاقی بازی با نام (زمزمه هایی در جنگل) تجربه‌ای تمام‌عیار از وحشت فولکلور (ترس آیینی)

View attachment 392099

سبک folk horror (ترس فولکلور) به نوعی از وحشت گفته می‌شه که به جای هیولاهای مدرن یا ترس‌های روان‌شناختی، از عناصر سنتی، آیین‌های فراموش‌شده، باورهای محلی، و طبیعت اسرارآمیز استفاده می‌کنه. وقتی گفته می‌شه full folk horror یعنی بازی به‌طور کامل خودش رو وقف این سبک کرده — از طراحی محیط گرفته تا روایت، موسیقی، و حتی مکانیزم‌های گیم‌پلی

در این بسته‌ی جدید، سبک بصری بازی با فیلترهای دانه‌دار و دوربین دستی به سمت ترس فولکلور تغییر می‌کند. موسیقی وهم‌آلود، روایت پرتنش، و سازه‌های آیینی، فضای بازی را از حال‌وهوای علمی‌تخیلی به سمت آثار کلاسیکی مانند Wicker Man و Stalker سوق می‌دهند.
بازیکن با گروهی مرموز از فرقه‌گرایان مواجه می‌شود که به پدیده‌های غیرعادی علاقه‌مندند. داستان با صداپیشگان جدید روایت می‌شود و در سراسر بازی — از مراحل ابتدایی تا پس از پایان — قابل تجربه است.

مکانیزم جدیدی به نام «آرتیفکت‌ها» جایگزین آیتم‌های کلیدی قبلی (Anchors) شده‌اند. این آرتیفکت‌ها قوانین جدید و گاه خطرناکی را به دنیای بازی اضافه می‌کنند. مثلاً ممکن است یکی باعث شود هر بار که بازیکن بپرد، بوق ماشین به صدا درآید؛ و دیگری باعث شود هر بار که بوق زده شود، خودرو آسیب ببیند. ترکیب این اثرات می‌تواند چالش‌های غیرمنتظره‌ای ایجاد کند.

با وجود همه‌ی تغییرات، رابطه‌ی عمیق بازیکن با خودرو همچنان حفظ شده است — ماشین هم‌زمان آواتار، پناهگاه و نقطه‌ی ضعف بازیکن باقی می‌ماند.



View attachment 392100

منبع : polygon.com

پ.ن : فقط بازیسنتر که می تونه ۱ ساعت تمام وقتم بهش بدم با هدف فرستادن یک خبر کامل (با جزییات و معادل سازی درست)
سبز باشه پدر عشق که چه میکنی :D
خود بازی روی PSN تخفیف خورده و ۲۰ دلار شده. حالا که DLCش هم رونمایی شده بنظرم بهترین فرصت خریدشه که اگه از سبک و سیاقش خوشتون میاد اصلا از دستش ندین.
 

Pacific Drive در بسته الحاقی جدید Whispers in the Woods به یک بازی ترسناک فولکلور تبدیل خواهد شد.​

این DLC قرار است در اواخر سال ۲۰۲۵ برای پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی منتشر شود.
بسته الحاقی بازی با نام (زمزمه هایی در جنگل) تجربه‌ای تمام‌عیار از وحشت فولکلور (ترس آیینی)

View attachment 392099

سبک folk horror (ترس فولکلور) به نوعی از وحشت گفته می‌شه که به جای هیولاهای مدرن یا ترس‌های روان‌شناختی، از عناصر سنتی، آیین‌های فراموش‌شده، باورهای محلی، و طبیعت اسرارآمیز استفاده می‌کنه. وقتی گفته می‌شه full folk horror یعنی بازی به‌طور کامل خودش رو وقف این سبک کرده — از طراحی محیط گرفته تا روایت، موسیقی، و حتی مکانیزم‌های گیم‌پلی

در این بسته‌ی جدید، سبک بصری بازی با فیلترهای دانه‌دار و دوربین دستی به سمت ترس فولکلور تغییر می‌کند. موسیقی وهم‌آلود، روایت پرتنش، و سازه‌های آیینی، فضای بازی را از حال‌وهوای علمی‌تخیلی به سمت آثار کلاسیکی مانند Wicker Man و Stalker سوق می‌دهند.
بازیکن با گروهی مرموز از فرقه‌گرایان مواجه می‌شود که به پدیده‌های غیرعادی علاقه‌مندند. داستان با صداپیشگان جدید روایت می‌شود و در سراسر بازی — از مراحل ابتدایی تا پس از پایان — قابل تجربه است.

مکانیزم جدیدی به نام «آرتیفکت‌ها» جایگزین آیتم‌های کلیدی قبلی (Anchors) شده‌اند. این آرتیفکت‌ها قوانین جدید و گاه خطرناکی را به دنیای بازی اضافه می‌کنند. مثلاً ممکن است یکی باعث شود هر بار که بازیکن بپرد، بوق ماشین به صدا درآید؛ و دیگری باعث شود هر بار که بوق زده شود، خودرو آسیب ببیند. ترکیب این اثرات می‌تواند چالش‌های غیرمنتظره‌ای ایجاد کند.

با وجود همه‌ی تغییرات، رابطه‌ی عمیق بازیکن با خودرو همچنان حفظ شده است — ماشین هم‌زمان آواتار، پناهگاه و نقطه‌ی ضعف بازیکن باقی می‌ماند.



View attachment 392100

منبع : polygon.com

پ.ن : فقط بازیسنتر که می تونه ۱ ساعت تمام وقتم بهش بدم با هدف فرستادن یک خبر کامل (با جزییات و معادل سازی درست)
سبز باشه پدر عشق که چه میکنی :D
حال کسایی عاشق یه باری اند و خبر DLC میاد

Happy Jennifer Aniston GIF
 
اون Super Game که سگا میگفت داره میسازه چی شد؟ خبری نیست ازشون؟
سوپر گیم صرفا یک بازی نیست، بلکه اسم پروژه بلند مدت سگا برای تغییر رویکردش و بازسازیش هست...
که با چند مفاهیم تعریفش کردن!

-احیای عناوین قدیمی

-انتشار بازی ها به صورت مولتی پلتفرم(کلا حداکثر پلتفرم رو اشاره کرده بودند)

-ساپورت حداکثری از زبان های ملل مختلف برا عناوینشون(این چیزا بیشتر تو سیاست های نسل شش تا اواسط هشت سگا بود که داره تغییرش می ده)

-ساخت یکسری عناوین آنلاین یا گس که بتونن به واسطه اون پلیر های جدید رو اضافه کنه به مشترکینش و احتمالا برای یکسری پروژه هاب بسازند

-از همه مهم تر، سگا می خواد اسکیل عناوینشو بزرگ کنه و یکسری بازی ها رو واقعا در حد AAA ها بهشون بودجه بده(چیزی که از سگا خیلی این یکی دو دهه کم دیدیم)
بطور کلی قرار نیست سگا صرفا تمرکز کنه روی ساخت عناوین Niche و کلا می خواد یکسری عناوین مین استریم تر کنار عناوین Nicheاش داشته باشه
 
آخرین ویرایش:
Nate Fox یکی از کارگردانان Ghost of Yotei در استودیوی Sucker Punch گفته روزی که Rockstar تاخیر عنوان GTA 6 تا سال 2026 را اعلام کرد، ما جشن گرفتیم. بعد از ماه ها، هنوز هم از این اتفاق سرمست هستیم!
انتشار اولیه GTA 6 برای پاییز امسال برنامه ریزی شده بود.
gh y.jpg
"We're all still hungover": Ghost of Yotei director says the GTA 6 delay prompted Sucker Punch to party like rockstars - "That was a great day"
 

Gran Turismo Tops the PS1 Charts in the US - Sales​

گرن توریسمو صدرنشین جدول فروش بازی‌های PS1 در آمریکا شد.

wp3601014-playstation-1-wallpapers.jpg

به مناسبت سی‌سالگی برند افسانه‌ای پلی‌استیشن، نگاهی دوباره به تاریخچه‌ی فروش بازی‌های کنسول PS1 نشان می‌دهد که عنوان محبوب و انقلابی Gran Turismo موفق شده صدر جدول فروش در ایالات متحده را از آن خود کند.

رتبه‌های بعدی جدول فروش، بازی ها :

Final Fantasy VII
فاینال فانتزی ۷

Crash Bandicoot
کراش بندیکوت

Metal Gear Solid
متال گیر سالید

منبع : vgchartz.com
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or