سرخط خبرها

شایعه(فعلا خیلی ضعیف): سونی fairgames رو کنسل کرده
View attachment 389203
چرا لایو سرویسای سونی اینطوری به فنا رفتن؟
یادمه می خواستن توی فاصله زمانی کم کلی گیم عرضه کنن به امید اینکه چند تاش موفق شه
و خب هلدایورز 2 هم موفق شد توی همون عرضه های اولیه شون
پس چرا همش کنسل کردن؟
تنها برداشتی که من از کنسل شدن بازی های گس سونی و تخته شدن استدیوهاش میکنم اینه که یه روز تو گروه تلگرامی بازیسازهای اونوری یکی یه پست میزاره: "حاجی شنیدید سونی میخواد بزنه تو خط لایو سرویس و قراره کلی پول بریزن وسط؟ وقتشه حسابی بکنیم!" بعد فرداش هرکی با یه طرح شخمی و صرفا منباب کندن از سونی میرن اونجا و قرارداد میبندن و بعد چند سال چاپیدن و بالا کشیدن پول های موجود ( و بعضا فرو کردن خود سونی با کلید واژه "به به عجب گیم خفنی شده!" یا این "استار وارز سونیه!" - که البته این کامنت ها هم میتونه از طریق همون گروه تلگرامی مذکور هماهنگ شده باشه، مثلا بیان از بازی های همیدگه تعریف کنن تا بیشتر مدیران سونی خر بشن) همگی میپیچن به بازی و سونی میمونه و یه گالن آشغال که یا باید کنسل کنه و یا اگه استدیو رو خریده تخته کنه درشو.

وگرنه من هیچ رقمه تو کتم نمیره چطور یکی میتونه یه سری بازی گس شروع کنه، رو استدیو سازنده سرمایه گذاری کلان کنه و بعد انقدر از نتیجه راضی باشه که بره کلا استدیو رو بخره و بعد یهو تو تست ها بفهمه انقدر آشغاله که باید کلا بازی رو کنسل و یحتمل استدیو رو هم ببنده بره پی کارش! میشه مگه؟
منطقی بود 😂
والا منم عجیبه برام
قضیه چیه انصافا
سونی هم اصولا موقع خریدا بی گدار به اب نمی زد
اینسامنیاک و سازنده ریترنال و ... ثابت می کنن این قضیه
اول چند اثر توسعه می دن وقتی کارشون خوب بود می خرن و گسترش می دن
پس عجیبه الان اینطوری شده
 
  • Like
Reactions: Love Console
چرا لایو سرویسای سونی اینطوری به فنا رفتن؟
یادمه می خواستن توی فاصله زمانی کم کلی گیم عرضه کنن به امید اینکه چند تاش موفق شه
و خب هلدایورز 2 هم موفق شد توی همون عرضه های اولیه شون
پس چرا همش کنسل کردن؟
1-لگبت
2-هیچ شناختی از ماهیت گس نداشتن... فرمول فان بودن و خاص بودن اون بازی هست... نه صرفا یک کپی دسته چندم از عناوین مطرح با بودجه های کلان چند صد میلیونی!

اون هلدایورزم که موفق شد...
چون نه لگبت بود
نه بودجه چند صد میلیونی داشت و نه چیزی بود که در زمان لانچش بازی شبیه اش باشه... در زمان خودش هلدایورز تونست یکسری فن بیس جمع کنه...!
 
شاید به خاطر این باشه که دیگه Woke و تفکر های ضد سرمایه‌گذاری (همانطور که شما یک بار از تحلیل تریلر این بازی اشاره کردید) دیگه خریدار ندارد و سونی از کنکورد درس گرفته ؟

جدا از اینکه با بازگشت بتلفیلد و البته کاد های همیشگی به علاوه این که Arc Raiders هم داره عرضه میشه و بازخورد های مثبتی گرفته، ژانر شوتر دیگه مناسب سونی نباشه. البته که حساب کنیم ژانر دیگه ای نمونده جز حالت Monster Hunter از فرانچایز هورایزن.

تو مقوله Survival هم که پر از این بازی ها و اخیراً Grounded 2 خوب عمل کرده. می‌مونه شبیه‌ساز زندگی که خب اونم...

به نظر من ووک و لگبت و این چیزا واقعا هیچ ربطی به این مساله ندارن و بیشتر خراک رسانه هاست نه اینکه منطق بیزنسی پشتش باشه. مساله اگه شکست فقط یه بازی بود میگفتیم آره، بخاطر اینکه ملت محتوا بازی رو پس زدن شکست خورد و نتونست پتانسیل هاش رو نشون بده و شد شکست تجاری. حتا کانکورد هم که هرکی بازی کرده میگه بازی بدی نبوده و دستکم از نظر گیم پلی فاجعه نبوده علت اصلی شکستش قیمت 40 دلاری و فری تو پلی نبودنه نه اینکه بگیم چون شخصیت هاش زشت بودن ملت بایکوتش کردن! محتوا ووک و لگبت هم مزید بر علت بوده نه عامل اصلی و به این دافعه کمک کرده نه اینکه استدلال کنیم بخاطر این شکست خورده. اما وقتی با یه سونامی شکست تجاری و کنسل شدن فله ای بازی های گس سونی رو برو هستیم یعنی نه با یک عامل که با عوامل مختلف و متعدد طرفیم (که حالا خیلی سطحی نگرانه بگیم ووک و لگبته) و باید بیشتر علت رو تو یه دید و استراتژی اشتباه دید نه محتوا خود بازی ها.

سونی میخواست تو زمان کم تعداد خیلی بالایی گس تولید کنه، بدون اینکه شناخت درستی از این بازار و بازی ها داشته باشه و متوجه باشه یه زمین بازی کاملا متفاوته و باید بازی هاش رو روی بیس بازی های موفق قبلی بسازه بره جلو تا به یه چیز خوب برسنه نه اینکه کور و فله ای 20 تا گیم بده بیرون به امید اینکه برند سونی و یا سابقه سازنده ها و تجربه خیلی خیلی گرون بانجی به کمکشون بیاد. نتیجه این اشتیاق وحشتناک زیاد و تولید عناوین زیاد در زمان کم و نداشتن تجربه کافی هم باعث شکست همه عناوینش شد. در صورتی که اگه با صبر و تومانینه بیشتر بازی میساخت و صبر میکرد اول بازخورد یکی دوتا بازی اول رو ببینه و بعد بر اساس فیدبک ها و تجارب بدست امده پروژه های بعدی رو تعریف کنه دستکم با دو تا ضرر میکشید کنار و یا میتونست رو ویرانه اونها یه پروژه موفق بیاره بالا. چون حالا تجربه داشت و میدونست زمین بازی چه شکلیه و قواعد به چه فرمی تعیین شدن.

اگه مشکل فقط ووک بود و لگبت که خوب دیگه اصلا مشکل به حساب نمیومد! خیلی راحت و سریع همه شخصیت هارو عوض میکردن و میشد یه بازی موفق! اگه فیرگیمز کنسل شده باشه واقعا دلیلش نمیتونه قیافه شخصیت هایی باشه که ندیدیم! قطعا ماهیت بازی ایراد داشته و سونی متوجه شده با کپی کردن ایده های تکراری یه سری گیم موفق دیگه و تنها به صرف اینکه جید ریموند رییس استدیو هست نمیشه پول در آورد و برای رسیدن به این مهم به چیزهای بیشتری نیازه، مثل ایده های بدیع تر و ساخت بهتر و برنامه های کلان تر برای ساپورت و ... که احتمالا رسیدن به اون ها در توان هیون نیست. به همین دلیل هم پروژه های گس نوتی داگ و بلو پوینت و بند و سونی لندن و فایراسپریت و یه دو جین استدیو دیگه مثل دی وی ایشن و چه و چه و چه رو کنسل کرد رفت پی کارشون! فکر نکنید همه این بازی ها لگبت بودن و سعی داشتن یه بشکه عن خالص رو به عنوان شخصیت اصلی و زن یا مرد ایده آل مدرن به خورد ما بدن! این تصور بیش از حد ساده انگارانه است.

مخلص کلام سونی وارد بازاری شد که شناختی ازش نداشت و به شدت هم شکست خورد و باخت داد. یه نسل رو کاملا به چخ داد رفت! علی رغم اینکه کنسول خوبی داره، دوآل سنس واقفعا خفنه و بازی های خوبی هم منتشر کرده اما سایه ای از سونی گذشته هم دیگه نیست و استدیوهاش یکی پشت اون یکی یا ریدن یا ریمستر و دری وری کراس جن دادن بیرون. متاسفانه درس خوبی هم از این شکست ها نگرفته و با قدرت بیشتر داره به ریدن ادامه میده و تنها نقطه امیدوار کننده اینه که دستکم از سانتا و نوتی داگ و اینا کشیده بیرون میتونیم انتظار داشته باشیم اینا به بازی خوب ساختن ادامه بدن. همین. من نکته مثبت دیگه تو این کمپانی که حالا برام به شدت غریبه است نمیبینم.
 
آخرین ویرایش:
تریلر معرفی بازی جدید از سری Gujian منتشر شد. این بازی با عنوان Swords and Legends که دنباله رسمی سری معروف Gujian در سبک RPG است، توسط استودیو چینی Shanghai Aurogon در حال توسعه و برای عرضه برای کنسول ها و پی سی در نظر گرفته شده است. طبق وبسایت رسمی سبک بازی اکشن RPG با روایت داستانی سینمایی و غنی همراه با ماموریت های جانبی و جستجوی قوی‌ و عمیق در جهان، که نه یک سولزلایک و نه کاملا جهان باز خواهد بود بلکه ساختار گیم پلی بیشتر به یک تجربه خطی گسترده نزدیک خواهد بود.



View attachment snL.mp4

《古剑奇谭》系列单机新作--《古剑》官网
 
تریلر معرفی بازی جدید از سری Gujian منتشر شد. این بازی با عنوان Swords and Legends که دنباله رسمی سری معروف Gujian در سبک RPG است، توسط استودیو چینی Shanghai Aurogon در حال توسعه و برای عرضه برای کنسول ها و پی سی در نظر گرفته شده است. طبق وبسایت رسمی سبک بازی اکشن RPG با روایت داستانی سینمایی و غنی همراه با ماموریت های جانبی و جستجوی قوی‌ و عمیق در جهان، که نه یک سولزلایک و نه کاملا جهان باز خواهد بود بلکه ساختار گیم پلی بیشتر به یک تجربه خطی گسترده نزدیک خواهد بود.



View attachment 389258

《古剑奇谭》系列单机新作--《古剑》官网
چه بازی هایی زیبایی معرفی میشه اینروزا از سازنده های چینی و ژاپنی
 
چه بازی هایی زیبایی معرفی میشه اینروزا از سازنده های چینی و ژاپنی
در واقع چینی و کره ای

تریلر معرفی بازی جدید از سری Gujian منتشر شد. این بازی با عنوان Swords and Legends که دنباله رسمی سری معروف Gujian در سبک RPG است، توسط استودیو چینی Shanghai Aurogon در حال توسعه و برای عرضه برای کنسول ها و پی سی در نظر گرفته شده است. طبق وبسایت رسمی سبک بازی اکشن RPG با روایت داستانی سینمایی و غنی همراه با ماموریت های جانبی و جستجوی قوی‌ و عمیق در جهان، که نه یک سولزلایک و نه کاملا جهان باز خواهد بود بلکه ساختار گیم پلی بیشتر به یک تجربه خطی گسترده نزدیک خواهد بود.



View attachment 389258

《古剑奇谭》系列单机新作--《古剑》官网
خیلی جذاب بود.
دیگه کم کم وقتشه که بازیهای اکشن از ویژگیهای سولزلایک بکشن بیرون و بیشتر به سمت اکشن برن.
مثل نینجا گایدن/DMC و...

مثال خوبش میشه Phantom Blade Zero که البته این ویژگیها رو داره ولی بیشتر اکشنه تا چیز دیگه ای.

واقعا جای این نوع از بازیها خالیه.
اما خب این اسم RPG که میاد مشخصه که بالاخره یه جایی اون ویژگیها خودشون رو نشون میدن.
 
در واقع چینی و کره ای
اره منظورم کره ای بود دقیقا ، عالین هم نیروی کار با کیفیت دارن منظورم گرافیست ، طراح و... اونم تعداد بالا هم استعداد و تکنولوژی های لازم رو دارن امیدوارم ریلیز هاشون بیشتر بشه و خلا عناوین غربی رو پر کنن
 
اواخر امسال...(احتمالا TGA)نیو آی پی بارلوگ و سانتامونیکا معرفی می شه

View attachment 389312
.
.
بروزرسانی: ظاهرا فیک بود:دی
به نظرم وک نبود که استودیو های سونی تموم کرد حذف کرانچ بود حذف کرانچ رسما پایان دوره طلایی استودیو های سونی بود یارو از 2018 داره یه قل دو قل میزنه و قول میدم تا 2030 هم بازیش نخواهد اومد
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
اواخر امسال...(احتمالا TGA)نیو آی پی بارلوگ و سانتامونیکا معرفی می شه

View attachment 389312
.
.
بروزرسانی: ظاهرا فیک بود:دی
سطح رسانه رو ببین ترو خدا. فاحشه توجه هستند این رسانه ها که ندیدن طرف فیکه!
 


همکاری سونی و مایکروسافت برای کراس اور Helldivers 2 و Halo:ODST رسما بیانیه ورود به یه عصر جدید تو دنیای ویدئو گیمه. برای من یه نفر که خیلی خیلی خبر هیجان انگیزیه و به همین مناسبت میخوام بالاخره Helldivers 2 رو بگیرم بازی کنم:دی

پ.ن: به نظرم دیگه وقتشه اونایی که شل نکرده بودنم واقعا وا بدن تموم بشه بره این کنسول واری که دیگه وجود نداره.
 


همکاری سونی و مایکروسافت برای کراس اور Helldivers 2 و Halo:ODST رسما بیانیه ورود به یه عصر جدید تو دنیای ویدئو گیمه. برای من یه نفر که خیلی خیلی خبر هیجان انگیزیه و به همین مناسبت میخوام بالاخره Helldivers 2 رو بگیرم بازی کنم:دی

پ.ن: به نظرم دیگه وقتشه اونایی که شل نکرده بودنم واقعا وا بدن تموم بشه بره این کنسول واری که دیگه وجود نداره.
سونی که آخرش یدونه فایتینگ درست و حسابی با کاراکترهای پلی‌استیشن نساخت (کاری با اون PSASBR مسخره ندارم!) ولی کاش حالا که انقدر اینا با همدیگه رفیق شدن، برن سراغ کپکام یا نامکو و... و یدونه فایتینگ PlayStation vs Xbox بسازن با حضور کاراکترهای دو طرف! :دی
 


همکاری سونی و مایکروسافت برای کراس اور Helldivers 2 و Halo:ODST رسما بیانیه ورود به یه عصر جدید تو دنیای ویدئو گیمه. برای من یه نفر که خیلی خیلی خبر هیجان انگیزیه و به همین مناسبت میخوام بالاخره Helldivers 2 رو بگیرم بازی کنم:دی

پ.ن: به نظرم دیگه وقتشه اونایی که شل نکرده بودنم واقعا وا بدن تموم بشه بره این کنسول واری که دیگه وجود نداره.
اول لوگو اکس باکس میاد بعد لوگو پلی استیشن استودیوز!


کنسول وار به اتمام رسید و پابلیشرز وار وارد میدان شد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or