سرخط خبرها

ps34

کاربر سایت
Aug 20, 2011
4,301
نام
مهدی
🍀بصورت رسمی تایید شد در ۲۷ فروردین راک ‌استار با بازگشت تمام وقت همه‌ی کارکنانش پس از ۴ سال بخاطر اپیدمی کرونا وارد مرحله پایانی ساخت بازی GTA VI شده است.
انتظار می‌رود تا خرداد ماه و کنفرانس های متعدد مانند سامر گیم شاهد یک اطلاعیه جدید از طرف راک‌استار باشیم

1713204322886.png

🍀مشخصات کامل و جزئیات بیشتری از پلی استیشن ۵ پرو:

🔸تام ورن از The Verge به اسناد طراحی این کنسول دست پیدا کرده و مشخصات کامل این کنسول را در گزارش جدیدش به اشتراک گذاشته است:

🔸پلی استیشن ۵ پرو در حال حاضر با نام رمزی Trinity شناخته می‌شود و قرار است دارای یک GPU قدرتمندتر و همچنین حالتی برای افزایش سرعت CPU باشد. سونی می‌خواهد این کنسول توانایی بسیار بالاتری برای رندر کردن رهگیری پرتو (Ray Tracing) و یا افزایش رزولوشن و فریم ریت بازی‌ها داشته باشد.

🔸سونی انتظار دارد GPU کنسول پرو نسبت به مدل پایه حدودا ۴۵ درصد سریع‌تر باشد. این پردازنده گرافیکی بزرگ‌تر است و از سیستم حافظه سریع‌تری استفاده می‌کند.

🔸سونی Trinity را «نسخه بالا رده پلی استیشن ۵» توصیف می‌کند و می‌خواهد همچنان به فروش کنسول استاندارد ادامه دهد.

🔸تام ورن می‌گوید که کیت‌های آزمایشی این کنسول اکنون در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارند و از تمام بازی‌هایی که در ماه آگوست برای دریافت مجوز ثبت می‌شوند، انتظار دارد که با PS5 Pro سازگار باشند.

🔸اشاره کردیم که GPU‌ کنسول جدید قرار است قدرتمندتر باشد، اما CPU همچنان با مدل معمولی یکسان خواهد بود. با این حال کنسول پرو یک حالت اضافه دارد که فرکانس پردازنده را به ۳.۸۵ گیگاهرتز ارتقا می‌دهد که نسبت به حالت عادی، یعنی ۳.۵ گیگاهرتز، ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

🔸پلی استیشن ۵ پرو تغییراتی هم در سیستم حافظه اعمال کرده است. حافظه PS5‌ معمولی با سرعت ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه عمل می‌کند، اما سونی برای PS5 Pro آن را ۲۸ درصد افزایش داده و به ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه رسانده است.

🔸افزایش حافظه در دسترس و سرعت آن «شاید» برای فناوری PSSR یا PlayStation Spectral Super Resolution کاربردی باشد. PSSR یک فناوری آپ‌اسکیلینگ (Upscaling) و عملا رقیب سونی برای DLSS و FSR است که کاربردش، بهبود فریم ریت و کیفیت تصویر بازی‌ها است.

🔸در واقع PSSR به شکلی طراحی شده که جایگزین سیستم آنتی آلیزینگ (Anti-Aliasing) یا آپ‌اسکیلینگ کنونی بازی‌ها شود. سونی می‌گوید که ورودی‌های این فناوری تقریبا مشابه DLSS و FSR‌ هستند و پشتیبانی کامل از HDR هم وجود دارد.

🔸اگر همه چیز مطابق انتظار پیش برود، پلی استیشن ۵ پرو پاییز امسال راهی بازار می‌شود و تا آن موقع چندین بازی با پشتیبانی از ویژگی‌های این کنسول در دسترس قرار گیرند.
 

ps34

کاربر سایت
Aug 20, 2011
4,301
نام
مهدی
🔥سیستم تروفی‌های پلی‌استیشن به پی‌سی می‌آید

بر اساس اطلاعات منتشر شده از رابط کاربری نسخه پی‌سی بازی Ghost of Tsushima، این بازی اولین عنوان انحصاری پلی‌استیشن روی پی‌سی خواهد بود که از سیستم تروفی‌های پلی‌استیشن پشتیبانی خواهد کرد.همچنین بازی به دلیل وجود حالت آنلاین، از کراس پلتفرم هم پشتیبانی می‌کند

1713368088510.png 1713368099995.png

-----------------------------------------------------------------------------
🔴 طبق اعلامیه یوبیسافت عنوان XDefiant بزودی شامل یک دوره تست سرور خواهد شد.سرورها رأس ساعت ۲۰:۳۰ جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ به‌وقت ایران آغاز می‌شود و تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دردسترس کاربران ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5 و کامپیوتر خواهد بود. اکنون پیش دانلود شروع شده است و همه بازیکن‌ها امکان شرکت در تست سرورها را خواهند داشت.در هفته گذشته گزارش ها حاکی از آن بود این عنوان تا حد ممکن میخواهد گیم پلی خود را به فرانچایز COD و سری موفق ریبوت MW نزدیک کند

1713369212333.jpeg

-----------------------------------------------------------------------------

🔻کاربر توییتر Kurakasis ادعا کرده که Take-Two در حال آماده شدن برای معرفی سری جدیدی از Mafia در آینده نزدیک است.
طبق اطلاعات لو رفته توسط لیکری که قبلا جزئیات بازی‌های Metro Awakening و Rise of Hydra را به درستی افشا کرده بود، کمپانی Take-Two به زودی از نسخه جدید بازی Mafia رونمایی خواهد کرد. این بازی ظاهرا با موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده و گیم‌پلی بازی ترکیبی از مخفی‌کاری و لحظات اکشن خواهد بود.

1713368175152.png

-------------------------------------------------------------------------------------------------

🔻کمپانی Take-Two اعلام کرد در جهت کاهش هزینه‌ها قصد دارد پنج درصد از کارمندان خود را تعدیل کند. البته این کمپانی در کنار تعدیل کارمندان خود، چندین پروژه را نیز کنسل کرده‌است.

1713368335071.png

---------------------------------------------------------------------------

🔻سونی با همکاری یوتوب اطلاعات پلی‌استیشن ۵ پرو را حذف می‌کند!
بسیاری از کانال‌های گیمینگ یوتوب درباره سخت‌افزار و اطلاعات منتشرشده از پلی‌استیشن ۵ پرو درحال تولید محتوا هستند ولی سونی هم دست به کار شده و با همکاری یوتوب شروع به حذف ویدیوهایی کرده که درباره این کنسول صحبت می‌کنند

1713368421611.png

-------------------------------------------------------------------------
🔥کیانو ریوز صداپیشه نقش Shadow در فیلم سونیک ۳ خواهد بود

تاریخ اکران: ۳۰ آذر

1713368545998.png 1713368575861.png
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,376
نام
مــاکــان
اون فرق داره واقعا واركرفت اصلا شدنى نيست :D
تو هم 14 رو با گیم پد بازی نکردی:D
من بعد تجربش با گیم پد کلا امکان نداره تو اون فضا بازیی رو با موس/کیبورد بازی کنم.
مثل گیلدوارز 2 ، ESO ، New World و... همرو با گیم پد بازی کردم.
اگه ساپورت رسمی نداشته باشه همش دنبال یه راهی میگردم که حتما با گیم پد بازی کنم و بالاخره یه کاریش میکنم.

اصلا MMO وقتی لم میدی یا دراز میکشی و با گیم پد بازی میکنی تازه میفهمی یعنی چی.
سن بالاتر و عوارض سالها هشلهف نشستن پشت میز هم که مزید بر علت میشه.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,376
نام
مــاکــان
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,516
نام
محمد
نسخه اول Kingdom Come یه سری نکات مثبت داشت مثل طراحی فوق العاده محیط های اون دوران اونم با جزییات زیاد به همراه یه داستان جذاب که با کات سین های حماسی و خفن روایت میشد و من نمونه اش رو تو هیچ بازی دیگه ای ندیده بودم. گیم پلی هم خیلی به شبیه ساز نزدیک بود و کوچک ترین کارها رو هم باید برای هر عملی انجام می دادیم که در مجموع هم رضایت بخش بود. ولی سیستم مبارزات سم خالص بود :D سازنده می خواست این بخش رو هم واقع گرایانه درست کنه ولی اصلا مشخص نبود چی به چی هست و من هر چی هم تلاش کردم آخرش متوجه نشدم باید چیکار کنم و به همین خاطر بازی رو نیمه کاره رها کردم :D نسخه دوم اگر همون نکات مثبت نسخه قبل رو با سیستم مبارزات بهتر ارائه کنه خیلی عالی میشه. از نظر فنی هم البته نسخه قبل مشکل زیاد داشت که امیدوارم اینجا وضعیت بهتر بشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر