سرخط خبرها

یک روز شاکین که چرا ماکروسافت کنسول اقتصادی سریز S ساخته ؟ الانم شاکین چرا میخواد کنسول قوی بسازه
کلا ماکروسافت هر کاری بکنه سونی فن ها ناراضی اند
انگار کلا از دنیا خبر نداری.مرد مومن همین نسل 9 ماکروسافت هم کنسول ضعیف ساخته بود و هم کنسول قوی و قرار بود به قله ها برسه که فعلا تو کوهپایه اتراق کرده و داره استراحت میکنه.البته ماها که راضیم، چون به این نتیجه رسید که باید انحصاریهاش رو به ما هم بده
 
Sarah Bond رئیس ایکس باکس گفته که ایده بازی های انحصاری، دیگه محبوب نیست و از مُد افتاده.
ایشون فرموده که گیمرها از بازی های بزرگ و انحصاری عبور کردن. به عنوان دلیل و شاهد هم، Fortnite، Roblox و Minecraft رو مثال میزنه.
sarah-bond.jpeg

Exclusive Games Are "Antiquated," Xbox President Says
 
Sarah Bond رئیس ایکس باکس گفته که ایده بازی های انحصاری، دیگه محبوب نیست و از مُد افتاده.
ایشون فرموده که گیمرها از بازی های بزرگ و انحصاری عبور کردن. به عنوان دلیل و شاهد هم، Fortnite، Roblox و Minecraft رو مثال میزنه.
View attachment 397474

Exclusive Games Are "Antiquated," Xbox President Says
در مورد این تغییر سیاست مایکروسافت همین بس که بازی‌ای مثل Keeper که همین چند روز پیش منتشر شد، نسخه PS5 نداره. چون در طول مراحل اولیه تولید، مایکروسافت هنوز به این نکته مهم پی نبرده بوده که بازی‌های انحصاری از مُد افتادن و استودیو هم جمع و جور بوده و نتونسته سریع پورت PS5 رو آماده کنه!
کلاً سرعت تغییر استراتژی توی مایکروسافت انقدر زیاده که بعد از سرعت نور، رتبه دوم رو به خودش اختصاص می‌ده! :دی
از همون نسل هشتم که قرار بود کینکت قلب و روح اکس‌باکس باشه، ولی چند ماه بعد از عرضه کنسول منهدمش کردن تا ماجراهای «همیشه آنلاین بودن» و «محدودیت‌های بازی‌های دست دوم»، تا نسل فعلی که پروسه تولید Starfield رو برای PS5 متوقف کردن تا بازی روی کنسول‌ها در انحصار اکس‌باکس باشه، ولی جواب نداد تا یک سال بعدش که «فقط چهار تا بازی مایکروسافت» برای PS5 منتشر شد و باز یک سال بعدش که مشخص شد اصلاً مفهوم بازی‌های انحصاری از مُد افتاده! :دی
واقعاً هر تیم مدیریتی دیگه‌ای بود که این همه به بن‌بست می‌رسید و تغییر سیاست می‌داد، از اون شرکت شوت می‌شدن بیرون ولی این عزیزان به مخزن پول عظیم پدر دسترسی دارن و هر دفعه مشکلی پیش میاد، یه بشکن می‌زنن و می‌رن سراغ یه راه و روش دیگه و نهایتش هم یه سری از کارمندها و زیردست‌ها رو اخراج می‌کنن و بیانیه‌های احساسی می‌دن. بعد هم می‌رن ۸۰ میلیارد دلار از جیب پدر خرج می‌کنن و افتخار می‌کنن که با کمک Call of Duty و IPهای بلیزارد و بتزدا و... تونستن به درآمد بیشتری نسبت به قبل برسن! :دی
 
Sarah Bond رئیس ایکس باکس گفته که ایده بازی های انحصاری، دیگه محبوب نیست و از مُد افتاده.
ایشون فرموده که گیمرها از بازی های بزرگ و انحصاری عبور کردن. به عنوان دلیل و شاهد هم، Fortnite، Roblox و Minecraft رو مثال میزنه.
View attachment 397474

Exclusive Games Are "Antiquated," Xbox President Says
یک کاره Wow رو هم مثال میزدی.
MineSweaper چطوره؟
Solitaire و... روی ویندوز چطوره؟

پس بگو این گندکاریهای اخیر زیر سر کی بوده.
بیچاره اسپنسر ، چقدر بد و بیراه بهش گفتن و گفتیم.
سارا خانم مخلوق نسل بعدیه.
 
یک کاره Wow رو هم مثال میزدی.
MineSweaper چطوره؟
Solitaire و... روی ویندوز چطوره؟

پس بگو این گندکاریهای اخیر زیر سر کی بوده.
بیچاره اسپنسر ، چقدر بد و بیراه بهش گفتن و گفتیم.
سارا خانم مخلوق نسل بعدیه.
ماکان فکر کنم ماحصل تصمیم جمعی مدیریت باشه اینا، احتمالا چند سیاست رو همزمان پیش میبرن (تا زمانی که همه این سیاست ها به بلوغ برسه و کار خودش رو بکنه) برای همین اینطوری شده، همپوشانی زیادی داره، یعنی لزوما تصمیم یک نفر نیست و تصمیم جمع اشون هست...

یعنی بعید میدونم فکر نشده باشه، احتمالا چون شرایط هنوز اماده رسیدن به فرم نهایی نیست، اینطوری تیکه تیکه هست...
 
قیمت واسه ایندی ها گرونه. وگرنه استدیوهای بزرگ که اصلا آلردی دارن و بخوانم بخرن به یه ورشون نیست. ولی مثلا یه تیم کوچیک بخواد چندتا بگیره عددش میره بالا و سخت میشه.
استودیوهای کوچک و ایندی اگه 2000 دلار نداشته باشن، در صورت تمایل می تونن به صورت رایگان عضو برنامه id@xbox بشن و devkit "رایگان" دریافت کنند
Xbox Developer Programs | Onboarding Hub
1000002374.jpg
تو لیست اعضای این برنامه حتی اسم larian studios , سازنده سری baldur's gate هم دیده می شه
New Developers Sign On to ID@Xbox - Xbox Wire
استودیوهای بزرگ هم همون طور که گفتی مشکلی ندارند
 
ماکان فکر کنم ماحصل تصمیم جمعی مدیریت باشه اینا، احتمالا چند سیاست رو همزمان پیش میبرن (تا زمانی که همه این سیاست ها به بلوغ برسه و کار خودش رو بکنه) برای همین اینطوری شده، همپوشانی زیادی داره، یعنی لزوما تصمیم یک نفر نیست و تصمیم جمع اشون هست...

یعنی بعید میدونم فکر نشده باشه، احتمالا چون شرایط هنوز اماده رسیدن به فرم نهایی نیست، اینطوری تیکه تیکه هست...
دقیقا این اهداف و سیاستها یه کار تیمیه ولی خب بالاخره این نوع ریل گذاریها بر اساس یک تفکره ، گاها یه تیم خیلی کوچیک یا شخص.
مسیر بالا اومدنش تو کمپانی و الان که تقریبا جایگاه اصلی رو پیدا کرده نشون میده خیلی تو اون سیاستگذاریها دخیل بوده.

اینکه گیمرهای کنسولی رو با فورتنایت/روبلاکس بازها یکی میدونه کامل نشون میده از گیمرهایی مثل ما دارن عبور میکنن و در آینده خیلی تو تمرکزشون نیستیم.
بیشتر منظورم اینه که نوع نگاه این خانم رو اصلا دوست ندارم.

اما خب در مورد گیم پس ، ناشر مولتی شدن و تغییر ساختار کمپانی و... خب یه امر بدیهی بود ، شکست خوردن و باید یا محو بشن یا تغییر رویکرد بدن و چشمشون به آینده باشه.
این رو مشکلی باهاش ندارم.
 
در مورد این تغییر سیاست مایکروسافت همین بس که بازی‌ای مثل Keeper که همین چند روز پیش منتشر شد، نسخه PS5 نداره. چون در طول مراحل اولیه تولید، مایکروسافت هنوز به این نکته مهم پی نبرده بوده که بازی‌های انحصاری از مُد افتادن و استودیو هم جمع و جور بوده و نتونسته سریع پورت PS5 رو آماده کنه!
کلاً سرعت تغییر استراتژی توی مایکروسافت انقدر زیاده که بعد از سرعت نور، رتبه دوم رو به خودش اختصاص می‌ده! :دی
از همون نسل هشتم که قرار بود کینکت قلب و روح اکس‌باکس باشه، ولی چند ماه بعد از عرضه کنسول منهدمش کردن تا ماجراهای «همیشه آنلاین بودن» و «محدودیت‌های بازی‌های دست دوم»، تا نسل فعلی که پروسه تولید Starfield رو برای PS5 متوقف کردن تا بازی روی کنسول‌ها در انحصار اکس‌باکس باشه، ولی جواب نداد تا یک سال بعدش که «فقط چهار تا بازی مایکروسافت» برای PS5 منتشر شد و باز یک سال بعدش که مشخص شد اصلاً مفهوم بازی‌های انحصاری از مُد افتاده! :دی
واقعاً هر تیم مدیریتی دیگه‌ای بود که این همه به بن‌بست می‌رسید و تغییر سیاست می‌داد، از اون شرکت شوت می‌شدن بیرون ولی این عزیزان به مخزن پول عظیم پدر دسترسی دارن و هر دفعه مشکلی پیش میاد، یه بشکن می‌زنن و می‌رن سراغ یه راه و روش دیگه و نهایتش هم یه سری از کارمندها و زیردست‌ها رو اخراج می‌کنن و بیانیه‌های احساسی می‌دن. بعد هم می‌رن ۸۰ میلیارد دلار از جیب پدر خرج می‌کنن و افتخار می‌کنن که با کمک Call of Duty و IPهای بلیزارد و بتزدا و... تونستن به درآمد بیشتری نسبت به قبل برسن! :دی
آریا بعد معامله اکتیویژن خیلی از تصمیمات کلان رو امی هود و نادلا دارن میگیرن این باند اسپنسر زیاد کاره ای نیستن مثلا‌شخصی که نزدیک به اسپنسر بود توی کنفرانس یا ایونت گفته بود بقدری اعصابش از پورت انحصاری ها برای ps5 خورد شده بود که کارد میزدی خون در نمیومد ،ولی خب مشخصه زورش نمیرسه و مدیران بالا رده تر کاره ای شدن .این صحبت های سارا هم در مورد انحصاری ها معلوم نیست واقعا حرف خودش باشه .
 
آریا بعد معامله اکتیویژن خیلی از تصمیمات کلان رو امی هود و نادلا دارن میگیرن این باند اسپنسر زیاد کاره ای نیستن مثلا‌شخصی که نزدیک به اسپنسر بود توی کنفرانس یا ایونت گفته بود بقدری اعصابش از پورت انحصاری ها برای ps5 خورد شده بود که کارد میزدی خون در نمیومد ،ولی خب مشخصه زورش نمیرسه و مدیران بالا رده تر کاره ای شدن .این صحبت های سارا هم در مورد انحصاری ها معلوم نیست واقعا حرف خودش باشه .
اسپنسر و باندش!! اگه خوبن پس چرا کاری نمیکنن و جلوی این وضعیت رو نمیگیرن؟
اگه هیچ کارن پس چرا نمیرن و هنوز موندن؟
اگه موندن و کاری نمیتونن بکنن و دنبال این هستن که پست و مقام شون حفظ بشه پس یعنی قطعا بد و بی لیاقتن.
تاحالا شصت بار گفتی همه کاره نادلا و امی هودن بدون اینکه بگی این حرف از کجا آب میخوره؟ از توهمات گروههای تلگرامی ؟
 
مثلا‌شخصی که نزدیک به اسپنسر بود توی کنفرانس یا ایونت گفته بود بقدری اعصابش از پورت انحصاری ها برای ps5 خورد شده بود که کارد میزدی خون در نمیومد ،ولی خب مشخصه زورش نمیرسه و مدیران بالا رده تر کاره ای شدن .این صحبت های سارا هم در مورد انحصاری ها معلوم نیست واقعا حرف خودش باشه .
بقیشو پس نشنیدی، همون شخص گفت که اسپنسر خودش روز جمعه فهمید ۴ تا بازی قراره برای PS5 بیاد، می گن فیل از شدت خشم و عصبانیت تا چند روز گاد او وار بازی می کرده! اسم نادلا که میومد عکسشو پاره می کرده. سارا پس از مولتی پلتفرم شدن بازی ها دیر می اومده شرکتو فیل پس از تعقیبش فهمیده با امیروان قرار می ذاره و چند بار خواسته بخاطر این خیانت خودشو توی دفترش حلق آویز کنه که با دیدن قیافه گرینبرگ، طناب شروع کرده به ریسه رفتن

جدی خودت خندت نمی گیره از چیزی که تایپ می کنی؟
 
آخرین ویرایش:
امیدوارم هرچه سریعتر مایکروسافت سیاست ها و خدماتش رو در راستای جلب رضایت فن های پلی استیشن تغییر بده زیرا کمترین میزان استفاده از این خدمات و بیشترین نارضایتی را دارا هستند
فعلا که از هر فن پلی استیشنی بپرسی از اینکه بازیای ایکس باکس میاد رو کنسولشون خوشحالن، الان نارضایتی اصلی برای خود فن های ایکس باکس با این افزایش قیمت‌های اخیر.
 
فعلا که از هر فن پلی استیشنی بپرسی از اینکه بازیای ایکس باکس میاد رو کنسولشون خوشحالن، الان نارضایتی اصلی برای خود فن های ایکس باکس با این افزایش قیمت‌های اخیر.
نظرات سایت که اینو نشون نمیده ، با این تفسیر کنسول بعدی مایکروسافت که استیم رو هم ساپورت میکنه بازی های پلی استیش مستقیم رو xbox قابل بازی میشن
افزایش قیمت داشته در عوض افزایش کیفیت هم داشته دیگه با بازی های داخل گیم پس کسی مجبور نیست 7 8 تومن پول یه بازی بده
 
بقیشو پس نشنیدی، همون شخص گفت که اسپنسر خودش روز جمعه فهمید ۴ تا بازی قراره برای PS5 بیاد، می گن فیل از شدت خشم و عصبانیت تا چند روز گاد او وار بازی می کرده! اسم نادلا که میومد عکسشو پاره می کرده. سارا پس از مولتی پلتفرم شدن بازی ها دیر می اومده شرکتو فیل پس از تعقیبش فهمیده با امیروان قرار می ذاره و چند بار خواسته بخاطر این خیانت خودشو توی دفترش حلق آویز کنه که با دیدن قیافه گرینبرگ، طناب شروع کرده به ریسه رفتن

جدی خودت خندت نمی گیره از چیزی که تایپ می کنی؟
IMG_20251023_175650_946.jpg
بلومبرگ: مایکروسافت تیم Xbox را موظف به دستیابی به حاشیه سود ۳۰٪ کرده است!

🟤 جزئیات کامل ماجرا:
🔸 در گذشته، از استودیوهای Xbox خواسته نمی‌شد به اهداف مالی خاصی برسند؛ تمرکز اصلی روی ساخت بهترین بازی‌ها بود، نه سودآوری.

🔸 اما از پاییز ۲۰۲۳، ایمی هود (مدیر مالی مایکروسافت) هدف جدیدی تعیین کرد: دستیابی به حاشیه سود ۳۰ درصدی برای بخش Xbox.

🔸 این تصمیم فشار زیادی بر تیم فیل اسپنسر وارد کرد و باعث اتخاذ تصمیم‌های سختی شد؛ از
جمله:

عرضه بازی‌ها روی پلتفرم‌های رقیب،
افزایش قیمت‌ها،
لغو پروژه‌ها و تعطیلی استودیوها،
و حتی تعدیل نیرو.

🔸 تحلیلگر نیل باربور می‌گوید رسیدن به چنین حاشیه سودی در صنعت بازی معمولاً فقط در بهترین سال‌ها ممکن است. با این حال، بسیاری از استودیوهای Xbox رسماً ملزم به تحقق این هدف شده‌اند.
🔸 در آینده، Xbox اولویت را به بازی‌های کم‌هزینه‌تر یا با بازده مالی بالاتر خواهد داد. همچنین احتمال دارد بخش سخت‌افزار کنسول‌ها که عملکرد ضعیف‌تری دارد، دچار بازسازی و تغییر ساختار گسترده‌ای شود.

🔸 طبق داده‌های S&P Global، حاشیه سود Xbox در شش سال گذشته بین ۱۰ تا ۲۰ درصد در نوسان بوده است.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or