سرخط خبرها

سلطان تقریبا از همه تصمیماتی که توی قسمت اول میگفتن به خاطر سلیقه هنری گرفته شده دست برداشته :)))))))))))
تغییر بازی لزوما به این معنی نیست که قبلا تصمیم ها به دلایل خاص یا به قول شما "سلیقه هنری" نبوده، صرفا به این معنی هست که ممکنه در بازی جدید تغییر رویه داده شده باشه یا یک طراحی نوین مدنظر باشه... یا یک تکامل نسبت به قبل.... مثلا دسترسی بیشتر به امکانات... حتی ممکنه کاملا در بازی این تغییرات احتمالی توضیح داده بشه و قابل درک باشه...
 
IMG_20250510_142119_240.jpg
🔥نسخه‌های فیزیکی Doom: The Dark Ages عملا خالی هستند!

PS5 Fans Furious As Microsoft Ships DOOM: The Dark Ages with Just 85MB on the Disc

طرفداران PS5 به شدت از این موضوع ناراضی هستند که نسخه فیزیکی بازی DOOM: The Dark Ages از سوی مایکروسافت به جای یک نسخه کامل، تنها 85MB داده روی دیسک دارد و برای تکمیل بازی باید حجم زیادی را دانلود کنند. این وضعیت مشابه مشکلی است که پیش‌تر در مورد بازی Indiana Jones and the Great Circle مشاهده شد.

طبق اطلاعات منتشر شده، دیسک فیزیکی این بازی شامل تنها بخش کوچکی از داده‌های بازی است و برای اجرای بازی، کاربران مجبور به دانلود باقی‌مانده اطلاعات از اینترنت هستند. این وضعیت به وضوح نشان‌دهنده کم‌توجهی به تجربه کاربری طرفداران PS5 است و بسیاری معتقدند که مایکروسافت باید در این زمینه شفافیت بیشتری داشته باشد.

پیش از این، نسخه‌های فیزیکی پلی‌استیشن از بازی Indiana Jones and The Great Circle هم از ۱۲۰ گیگابایت دیتای بازی تنها شامل ۲۰ گیگابایت بودند و کاربران باید ۱۰۰ گیگابایت از اینترنت دانلود می‌کردند.
 
از نظر "کاربرد" دیسک عملا شده فقط یک لایسنس فیزیکی که بعدا بتونی بفروشی، وگرنه فایده دیگری نداره (منهای کالکشن)

الان کینگدام کام دلیورنس 2 هم وقتی دیسک رو میگذاری تو دستگاه فکر کنم 85 گیگ اپدیت میده، البته بازی کامل هست و میتونی شروع کنی ولی خب وقتی 85 گیگ اپدیت داره معمولا ادم فکر میکنه بهتره اپدیت کنم بعد بازی کنم، یعنی وقتی محتوا کامل رو دیسک هست هم باز همینه قضیه، هرچند همین که یک بازی نسخه 1 حداقل تو دیسک باشه و قابل اجرا خودش باید استاندارد باشه....

من حتی وسواس اینکه بازی گلیچ داشته باشه و بعد شانس ما اون گلیچ با سیوگیم بیاد به نسخه اپدیت شده، برای همین صبر کردم یک شب اپدیت تموم شد و بعدا بازی رو برای اولین بار اجرا کردم، چون پیش اومده قبلا نسخه قدیمی باگ شده و رو سیو مونده....
 
تغییر بازی لزوما به این معنی نیست که قبلا تصمیم ها به دلایل خاص یا به قول شما "سلیقه هنری" نبوده، صرفا به این معنی هست که ممکنه در بازی جدید تغییر رویه داده شده باشه یا یک طراحی نوین مدنظر باشه... یا یک تکامل نسبت به قبل.... مثلا دسترسی بیشتر به امکانات... حتی ممکنه کاملا در بازی این تغییرات احتمالی توضیح داده بشه و قابل درک باشه...
شاید حق با شما باشه
ولی خب من واقعا از ترول کردن آقای کوجیما لذت میبرم حتی اگر غیرمنطقی باشع
 
View attachment 378916
🔥نسخه‌های فیزیکی Doom: The Dark Ages عملا خالی هستند!

PS5 Fans Furious As Microsoft Ships DOOM: The Dark Ages with Just 85MB on the Disc

طرفداران PS5 به شدت از این موضوع ناراضی هستند که نسخه فیزیکی بازی DOOM: The Dark Ages از سوی مایکروسافت به جای یک نسخه کامل، تنها 85MB داده روی دیسک دارد و برای تکمیل بازی باید حجم زیادی را دانلود کنند. این وضعیت مشابه مشکلی است که پیش‌تر در مورد بازی Indiana Jones and the Great Circle مشاهده شد.

طبق اطلاعات منتشر شده، دیسک فیزیکی این بازی شامل تنها بخش کوچکی از داده‌های بازی است و برای اجرای بازی، کاربران مجبور به دانلود باقی‌مانده اطلاعات از اینترنت هستند. این وضعیت به وضوح نشان‌دهنده کم‌توجهی به تجربه کاربری طرفداران PS5 است و بسیاری معتقدند که مایکروسافت باید در این زمینه شفافیت بیشتری داشته باشد.

پیش از این، نسخه‌های فیزیکی پلی‌استیشن از بازی Indiana Jones and The Great Circle هم از ۱۲۰ گیگابایت دیتای بازی تنها شامل ۲۰ گیگابایت بودند و کاربران باید ۱۰۰ گیگابایت از اینترنت دانلود می‌کردند.
حالا ماها که نه جزو مخاطب محسوب میشیم نه تاثیری رو صنعت میتونیم بذاریم و نظراتمونم که در حد غر زدن تو فرومه :D ولی واقعا جامعه مخاطب رسمی گیمینگ یکی از بی رگ ترین و سیب زمینی ترین مصرف کنندگان حال حاضر دنیان. یعنی من نمیفهمم با این همه کانون و صنف های مختلف هیشکی نیست هدف پشت این کارا رو ببینه و حداقل یبار اینارو بکشونه دادگاه توضیح بدن. یا حداقل به اعتراض دو تا بازی رو بایکوت کنن ببین داستان چیه اصلا. ژورنالیسم و خبرگذاری ها هم که کل دغدغه شون خلاصه شده به اینکه آخ فلان استدیو نیم ساعت کرانچ داشت آخ DEI کجا رفت آخ 3 کیلوبایت اطلاعات لیک شد. یعنی مصرف کننده کاملا به چپشونه.

آخر این قضیه رو بذارید از الان اسپویل کنم براتون که البته حتی به آخر نسل هم نخواهد کشید و تو همین دو سه سال اتفاق میفته.
مایکروسافت نسل قبل اشتباهی که کرد این بود که محدودیت مالکیت و انتقال رو روی خود دیسک بازی کامل ورژن 1 خواست اعمال کنه که کلامی و روی کاغذ خیلی شیطانی و پلید به نظر میرسید. بعد از اون بیشتر از 10 سال طول کشید که ناشرها بالاخره راه فرار از این وضعیت رو پیدا کردن. خیلی ساده به جای اینکه ما دیسک شامل بازی داشته باشیم بیایم دیسک حامل لایسنس بازی رو بدیم به مشتری. مشتری هم لایسنس استفاده از بازی رو روی کنسول خودش از ما خریده پس اگه بخواد لایسنس رو به کس دیگه واگذار کنه باید یه حق انتقالی رو به ما هم بده. تازه همینم نسل بعد ممکنه کاملا غیر قابل انتقال بشه چون ناشر میگه من لایسنس اجرای بازیمو بهت فروختم نه اجازه انتقالش رو.

انگار دارن بهشون لطف میکنن بازی میسازن براشون. وگرنه هم باید دووم تحریم میشد هم ایندیانا جونز و هم اون حرکت چرکی که نینتندو به صورت رسمی اعلامشم کرد حتی.
 
حالا ماها که نه جزو مخاطب محسوب میشیم نه تاثیری رو صنعت میتونیم بذاریم و نظراتمونم که در حد غر زدن تو فرومه :D ولی واقعا جامعه مخاطب رسمی گیمینگ یکی از بی رگ ترین و سیب زمینی ترین مصرف کنندگان حال حاضر دنیان. یعنی من نمیفهمم با این همه کانون و صنف های مختلف هیشکی نیست هدف پشت این کارا رو ببینه و حداقل یبار اینارو بکشونه دادگاه توضیح بدن. یا حداقل به اعتراض دو تا بازی رو بایکوت کنن ببین داستان چیه اصلا. ژورنالیسم و خبرگذاری ها هم که کل دغدغه شون خلاصه شده به اینکه آخ فلان استدیو نیم ساعت کرانچ داشت آخ DEI کجا رفت آخ 3 کیلوبایت اطلاعات لیک شد. یعنی مصرف کننده کاملا به چپشونه.

آخر این قضیه رو بذارید از الان اسپویل کنم براتون که البته حتی به آخر نسل هم نخواهد کشید و تو همین دو سه سال اتفاق میفته.
مایکروسافت نسل قبل اشتباهی که کرد این بود که محدودیت مالکیت و انتقال رو روی خود دیسک بازی کامل ورژن 1 خواست اعمال کنه که کلامی و روی کاغذ خیلی شیطانی و پلید به نظر میرسید. بعد از اون بیشتر از 10 سال طول کشید که ناشرها بالاخره راه فرار از این وضعیت رو پیدا کردن. خیلی ساده به جای اینکه ما دیسک شامل بازی داشته باشیم بیایم دیسک حامل لایسنس بازی رو بدیم به مشتری. مشتری هم لایسنس استفاده از بازی رو روی کنسول خودش از ما خریده پس اگه بخواد لایسنس رو به کس دیگه واگذار کنه باید یه حق انتقالی رو به ما هم بده. تازه همینم نسل بعد ممکنه کاملا غیر قابل انتقال بشه چون ناشر میگه من لایسنس اجرای بازیمو بهت فروختم نه اجازه انتقالش رو.

گیمرا و ژورنالیست ها فعلا مشغول مالیدن واسه استدیو ها و ناشرا هستن انگار دارن بهشون لطف میکنن بازی میسازن براشون. وگرنه هم باید دووم تحریم میشد هم ایندیانا جونز و هم اون حرکت چرکی که نینتندو به صورت رسمی اعلامشم کرد حتی.
تا جایی که من میدونم الان اینجوریه که دیتای بازی رو دانلود میکنی ولی برای بازی کردنش باید حتما دیسک یا کارتریج رو توی دستگاه بزاری. راحتم میشه فروختش. مایکروسافت ۲۰۱۳ دیتای بازی رو روی دیسک میذاشت ولی خب بازی قفل میشد. اینا دقیقا برعکس هم‌هستن

الان با این سرعت مورد نیاز برای خوندن اطلاعات بازیا واقعا غیرممکنه که بشه بازی رو از روی دیسک بلوری اجرا کرد
 
تا جایی که من میدونم الان اینجوریه که دیتای بازی رو دانلود میکنی ولی برای بازی کردنش باید حتما دیسک یا کارتریج رو توی دستگاه بزاری. راحتم میشه فروختش. مایکروسافت ۲۰۱۳ دیتای بازی رو روی دیسک میذاشت ولی خب بازی قفل میشد. اینا دقیقا برعکس هم‌هستن

الان با این سرعت مورد نیاز برای خوندن اطلاعات بازیا واقعا غیرممکنه که بشه بازی رو از روی دیسک بلوری اجرا کرد
دقیقا حرف منم همینه دیگه. :D مایکروسافت خیلی زود این ایده رو خواست اجرا کنه و به خاطر اینکه اون زمان کل دیتا رو به صورت فیزیکی رو دیسک ذخیره میکردن کاملا حس دزدی و کلاهبرداری میداد به همه. الان خیلی ساده دیتا رو از روی دیسک حذف کردن که دیگه هیچ بحثی توش نباشه و بگن تو صرفا لایسنس رو خریدی و هیچ مالکیت فیزیکی و ملموسی روی بازی نداری. به هرشکلی هم هر موقعی که اراده کنن میتونن دیتا بازی رو تغییر بدن و تو قاعدتا وقتی بازی به هیچ شکلی به صورت فیزیکی در اختیارت نیست مجبوری بازم دیتای مورد نظر اونارو دانلود کنی.

راحتم میشه فروختش.
تا الان راحت میشد فروخت ولی با این شیوه تو همین دو سه ساله شک ندارم انتقال مالکیت لایسنس بازی فیزیکی، پولی خواهد شد. اصلا کل پوینت ماجرا همینه که تو راحت دیسکتو ندی یکی دیگه بازی کنه :D

الان با این سرعت مورد نیاز برای خوندن اطلاعات بازیا واقعا غیرممکنه که بشه بازی رو از روی دیسک بلوری اجرا کرد
من بعد از ps2 یادم نمیاد بازیمو دیگه از رو دیسک اجرا کرده باشم چطوری همچین برداشتی از حرفام داشتی؟ :D منظور حرفم حذف دیتای قابل نصب و اجرا از روی دیسک بود.
 
دقیقا حرف منم همینه دیگه. :D مایکروسافت خیلی زود این ایده رو خواست اجرا کنه و به خاطر اینکه اون زمان کل دیتا رو به صورت فیزیکی رو دیسک ذخیره میکردن کاملا حس دزدی و کلاهبرداری میداد به همه. الان خیلی ساده دیتا رو از روی دیسک حذف کردن که دیگه هیچ بحثی توش نباشه و بگن تو صرفا لایسنس رو خریدی و هیچ مالکیت فیزیکی و ملموسی روی بازی نداری. به هرشکلی هم هر موقعی که اراده کنن میتونن دیتا بازی رو تغییر بدن و تو قاعدتا وقتی بازی به هیچ شکلی به صورت فیزیکی در اختیارت نیست مجبوری بازم دیتای مورد نظر اونارو دانلود کنی.


تا الان راحت میشد فروخت ولی با این شیوه تو همین دو سه ساله شک ندارم انتقال مالکیت لایسنس بازی فیزیکی، پولی خواهد شد. اصلا کل پوینت ماجرا همینه که تو راحت دیسکتو ندی یکی دیگه بازی کنه :D


من بعد از ps2 یادم نمیاد بازیمو دیگه از رو دیسک اجرا کرده باشم چطوری همچین برداشتی از حرفام داشتی؟ :D منظور حرفم حذف دیتای قابل نصب و اجرا از روی دیسک بود.
والا من برای بقیه کمپانیا نمیدونم ولی برای نینتندو اینا نسل قبل دوجور بازی فیزیکی دانلودی داشتن
یکی کارتریج دار بود که‌جای کلید عمل میکرد و میشد فروختش یکی هم کد دانلود بود که نمیشد فروختش
الان با گیم کی همه رو مجبور کردن بیان سمت کارتریج و قابلیت فروش رو به مردم بدن، توی خود بازیای دیجیتال هم با این ویرچوال گیم کارت میشه بازیا رو قرض داد. در کل برخلاف حرف رسانه ها به نظر من تغییر مثبتی بود
 
حالا ماها که نه جزو مخاطب محسوب میشیم نه تاثیری رو صنعت میتونیم بذاریم و نظراتمونم که در حد غر زدن تو فرومه :D ولی واقعا جامعه مخاطب رسمی گیمینگ یکی از بی رگ ترین و سیب زمینی ترین مصرف کنندگان حال حاضر دنیان. یعنی من نمیفهمم با این همه کانون و صنف های مختلف هیشکی نیست هدف پشت این کارا رو ببینه و حداقل یبار اینارو بکشونه دادگاه توضیح بدن. یا حداقل به اعتراض دو تا بازی رو بایکوت کنن ببین داستان چیه اصلا. ژورنالیسم و خبرگذاری ها هم که کل دغدغه شون خلاصه شده به اینکه آخ فلان استدیو نیم ساعت کرانچ داشت آخ DEI کجا رفت آخ 3 کیلوبایت اطلاعات لیک شد. یعنی مصرف کننده کاملا به چپشونه.

آخر این قضیه رو بذارید از الان اسپویل کنم براتون که البته حتی به آخر نسل هم نخواهد کشید و تو همین دو سه سال اتفاق میفته.
مایکروسافت نسل قبل اشتباهی که کرد این بود که محدودیت مالکیت و انتقال رو روی خود دیسک بازی کامل ورژن 1 خواست اعمال کنه که کلامی و روی کاغذ خیلی شیطانی و پلید به نظر میرسید. بعد از اون بیشتر از 10 سال طول کشید که ناشرها بالاخره راه فرار از این وضعیت رو پیدا کردن. خیلی ساده به جای اینکه ما دیسک شامل بازی داشته باشیم بیایم دیسک حامل لایسنس بازی رو بدیم به مشتری. مشتری هم لایسنس استفاده از بازی رو روی کنسول خودش از ما خریده پس اگه بخواد لایسنس رو به کس دیگه واگذار کنه باید یه حق انتقالی رو به ما هم بده. تازه همینم نسل بعد ممکنه کاملا غیر قابل انتقال بشه چون ناشر میگه من لایسنس اجرای بازیمو بهت فروختم نه اجازه انتقالش رو.

گیمرا و ژورنالیست ها فعلا مشغول مالیدن واسه استدیو ها و ناشرا هستن انگار دارن بهشون لطف میکنن بازی میسازن براشون. وگرنه هم باید دووم تحریم میشد هم ایندیانا جونز و هم اون حرکت چرکی که نینتندو به صورت رسمی اعلامشم کرد حتی.
فکر کنم برای گیمر ها هم این موضوع اهمیتی نداره وقتی تا %90 از فروش بازی ها به صورت دیجیتالی هست.

اصلش اینه به طور کلی فروش فیزیکی رو جمع کنند و برای کسانی که می‌خوان کلکسیون جمع کنند نسخه ویژه و محدود بزنند. غیر از این اون بازار مدنظر شما خیلی کم شده.
 
https://x.com/hideo_kojima_en/status/1920751826485260335?s=46

کوجیما اعلام کرد کار روی آلبوم DS2: on the beach تموم شده و استودیو امروز دیسک سمپل آلبوم رو دریافت کرده
هرچقدر گیم پلی زشتی داشت بازیش اهنگ هاش فوق العاده بود من بازی رو دراپ کردم بعد از ی مدت ولی اهنگاش تو پلی لیستم هستن
 
1000018778.jpg


شرکت Bandai Namco رشد ۹۹۵ درصدی سود بازی‌های ویدیویی را تجربه کرد


شرکت Bandai Namco نتایج مالی تلفیقی خود را برای سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۵ منتشر کرده است. طبق این گزارش، درآمد و سود خالص این شرکت به بالاترین سطح تاریخ خود رسیده‌اند. در این میان، بخش محتوای دیجیتال (بازی‌های کنسولی و موبایلی) فراتر از پیش‌بینی‌های اولیه عمل کرده است. (منبع: GameBiz)

در بخش بازی‌های ویدیویی، فروش خالص نسبت به سال قبل ۲۲.۳ درصد رشد داشته و به حدود ۳.۱۶ میلیارد دلار رسیده است (درحالی‌که پیش‌بینی اولیه ۲.۵۷ میلیارد دلار بود). سود این بخش نیز ۹۹۵ درصد افزایش یافته و به ۴۷۵ میلیون دلار رسیده است (پیش‌بینی قبلی ۲۰۸ میلیون دلار بود).

فروش بازی‌های کنسولی نقش بزرگی در این موفقیت داشته است. در این گزارش از عملکرد قوی بازی Elden Ring به همراه بسته‌ی الحاقی آن با عنوان Shadow of the Erdtree و همچنین بازی جدید Dragon Ball Sparking! Zero (با فروش جهانی بیش از ۵.۴ میلیون نسخه) یاد شده است. فروش بازی‌های کنسولی نسبت به سال قبل ۴۲.۶ درصد رشد داشته است.

در بخش بازی‌های Live Service نیز فراتر از انتظار ظاهر شده و فروش آن‌ها با رشد ۳.۵ درصدی همراه بوده است. بازی‌های موبایلی دارای مجوز از مجموعه‌های Dragon Ball، One Piece و همچنین بازی Gakuen Idolmaster از جمله مهم‌ترین عوامل این رشد اعلام شده‌اند.

شایان ذکر است که این رشد بزرگ تا حدی جبران ضررهای سنگین سال گذشته است؛ Bandai Namco در سال مالی ۲۰۲۴ با لغو چند پروژه در حال توسعه و عملکرد ضعیف (و در نهایت توقف) بازی پرهزینه‌ی Blue Protocol، سود قابل توجهی را از دست داده بود.
 
Virtua-Fighter-Direct-Ann_05-09-25-1024x576.jpg بازی Virtua Fighter 5 R.E.V.O از استودیو Ryu Ga Gotoku مولتی پلتفورم می‌شود. پلتفورم های موجود: ps5, xbox series x/s, nitntendo swith 2, steam.همچنین از قابلیت های Cross platform و rollback نیز پشتیبانی می‌کند. تاریخ عرضه مشخص نشده.
منبع: کانال رسمی یوتیوب virtua fighter
 
Ori and the Blind Forest studio head says they could be forced to "shut down" due to the impact of negative Steam reviews for 'No Rest for the Wicked'

Moon studio احتمال داره بسته بشه.
بعد از آپدیت های اخیر بازی و نارضایتی کاربران و نقد های منفی توی استیم، فروش بازی به شدت کم شده و موسس استودیو میگه شاید استودیو رو ببندن.
ای بابا یعنی چییی . بازی به این خفنی نقد منفی چی میگه دیگه این وسط .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • omid0
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or