Last edited by a moderator:
تغییر بازی لزوما به این معنی نیست که قبلا تصمیم ها به دلایل خاص یا به قول شما "سلیقه هنری" نبوده، صرفا به این معنی هست که ممکنه در بازی جدید تغییر رویه داده شده باشه یا یک طراحی نوین مدنظر باشه... یا یک تکامل نسبت به قبل.... مثلا دسترسی بیشتر به امکانات... حتی ممکنه کاملا در بازی این تغییرات احتمالی توضیح داده بشه و قابل درک باشه...سلطان تقریبا از همه تصمیماتی که توی قسمت اول میگفتن به خاطر سلیقه هنری گرفته شده دست برداشته)))))))))
شاید حق با شما باشهتغییر بازی لزوما به این معنی نیست که قبلا تصمیم ها به دلایل خاص یا به قول شما "سلیقه هنری" نبوده، صرفا به این معنی هست که ممکنه در بازی جدید تغییر رویه داده شده باشه یا یک طراحی نوین مدنظر باشه... یا یک تکامل نسبت به قبل.... مثلا دسترسی بیشتر به امکانات... حتی ممکنه کاملا در بازی این تغییرات احتمالی توضیح داده بشه و قابل درک باشه...
حالا ماها که نه جزو مخاطب محسوب میشیم نه تاثیری رو صنعت میتونیم بذاریم و نظراتمونم که در حد غر زدن تو فرومهView attachment 378916
نسخههای فیزیکی Doom: The Dark Ages عملا خالی هستند!
PS5 Fans Furious As Microsoft Ships DOOM: The Dark Ages with Just 85MB on the Disc
طرفداران PS5 به شدت از این موضوع ناراضی هستند که نسخه فیزیکی بازی DOOM: The Dark Ages از سوی مایکروسافت به جای یک نسخه کامل، تنها 85MB داده روی دیسک دارد و برای تکمیل بازی باید حجم زیادی را دانلود کنند. این وضعیت مشابه مشکلی است که پیشتر در مورد بازی Indiana Jones and the Great Circle مشاهده شد.
طبق اطلاعات منتشر شده، دیسک فیزیکی این بازی شامل تنها بخش کوچکی از دادههای بازی است و برای اجرای بازی، کاربران مجبور به دانلود باقیمانده اطلاعات از اینترنت هستند. این وضعیت به وضوح نشاندهنده کمتوجهی به تجربه کاربری طرفداران PS5 است و بسیاری معتقدند که مایکروسافت باید در این زمینه شفافیت بیشتری داشته باشد.
پیش از این، نسخههای فیزیکی پلیاستیشن از بازی Indiana Jones and The Great Circle هم از ۱۲۰ گیگابایت دیتای بازی تنها شامل ۲۰ گیگابایت بودند و کاربران باید ۱۰۰ گیگابایت از اینترنت دانلود میکردند.
تا جایی که من میدونم الان اینجوریه که دیتای بازی رو دانلود میکنی ولی برای بازی کردنش باید حتما دیسک یا کارتریج رو توی دستگاه بزاری. راحتم میشه فروختش. مایکروسافت ۲۰۱۳ دیتای بازی رو روی دیسک میذاشت ولی خب بازی قفل میشد. اینا دقیقا برعکس همهستنحالا ماها که نه جزو مخاطب محسوب میشیم نه تاثیری رو صنعت میتونیم بذاریم و نظراتمونم که در حد غر زدن تو فرومهولی واقعا جامعه مخاطب رسمی گیمینگ یکی از بی رگ ترین و سیب زمینی ترین مصرف کنندگان حال حاضر دنیان. یعنی من نمیفهمم با این همه کانون و صنف های مختلف هیشکی نیست هدف پشت این کارا رو ببینه و حداقل یبار اینارو بکشونه دادگاه توضیح بدن. یا حداقل به اعتراض دو تا بازی رو بایکوت کنن ببین داستان چیه اصلا. ژورنالیسم و خبرگذاری ها هم که کل دغدغه شون خلاصه شده به اینکه آخ فلان استدیو نیم ساعت کرانچ داشت آخ DEI کجا رفت آخ 3 کیلوبایت اطلاعات لیک شد. یعنی مصرف کننده کاملا به چپشونه.
آخر این قضیه رو بذارید از الان اسپویل کنم براتون که البته حتی به آخر نسل هم نخواهد کشید و تو همین دو سه سال اتفاق میفته.
مایکروسافت نسل قبل اشتباهی که کرد این بود که محدودیت مالکیت و انتقال رو روی خود دیسک بازی کامل ورژن 1 خواست اعمال کنه که کلامی و روی کاغذ خیلی شیطانی و پلید به نظر میرسید. بعد از اون بیشتر از 10 سال طول کشید که ناشرها بالاخره راه فرار از این وضعیت رو پیدا کردن. خیلی ساده به جای اینکه ما دیسک شامل بازی داشته باشیم بیایم دیسک حامل لایسنس بازی رو بدیم به مشتری. مشتری هم لایسنس استفاده از بازی رو روی کنسول خودش از ما خریده پس اگه بخواد لایسنس رو به کس دیگه واگذار کنه باید یه حق انتقالی رو به ما هم بده. تازه همینم نسل بعد ممکنه کاملا غیر قابل انتقال بشه چون ناشر میگه من لایسنس اجرای بازیمو بهت فروختم نه اجازه انتقالش رو.
گیمرا و ژورنالیست ها فعلا مشغول مالیدن واسه استدیو ها و ناشرا هستن انگار دارن بهشون لطف میکنن بازی میسازن براشون. وگرنه هم باید دووم تحریم میشد هم ایندیانا جونز و هم اون حرکت چرکی که نینتندو به صورت رسمی اعلامشم کرد حتی.
دقیقا حرف منم همینه دیگه.تا جایی که من میدونم الان اینجوریه که دیتای بازی رو دانلود میکنی ولی برای بازی کردنش باید حتما دیسک یا کارتریج رو توی دستگاه بزاری. راحتم میشه فروختش. مایکروسافت ۲۰۱۳ دیتای بازی رو روی دیسک میذاشت ولی خب بازی قفل میشد. اینا دقیقا برعکس همهستن
الان با این سرعت مورد نیاز برای خوندن اطلاعات بازیا واقعا غیرممکنه که بشه بازی رو از روی دیسک بلوری اجرا کرد
تا الان راحت میشد فروخت ولی با این شیوه تو همین دو سه ساله شک ندارم انتقال مالکیت لایسنس بازی فیزیکی، پولی خواهد شد. اصلا کل پوینت ماجرا همینه که تو راحت دیسکتو ندی یکی دیگه بازی کنهراحتم میشه فروختش.
من بعد از ps2 یادم نمیاد بازیمو دیگه از رو دیسک اجرا کرده باشم چطوری همچین برداشتی از حرفام داشتی؟الان با این سرعت مورد نیاز برای خوندن اطلاعات بازیا واقعا غیرممکنه که بشه بازی رو از روی دیسک بلوری اجرا کرد
والا من برای بقیه کمپانیا نمیدونم ولی برای نینتندو اینا نسل قبل دوجور بازی فیزیکی دانلودی داشتندقیقا حرف منم همینه دیگه.مایکروسافت خیلی زود این ایده رو خواست اجرا کنه و به خاطر اینکه اون زمان کل دیتا رو به صورت فیزیکی رو دیسک ذخیره میکردن کاملا حس دزدی و کلاهبرداری میداد به همه. الان خیلی ساده دیتا رو از روی دیسک حذف کردن که دیگه هیچ بحثی توش نباشه و بگن تو صرفا لایسنس رو خریدی و هیچ مالکیت فیزیکی و ملموسی روی بازی نداری. به هرشکلی هم هر موقعی که اراده کنن میتونن دیتا بازی رو تغییر بدن و تو قاعدتا وقتی بازی به هیچ شکلی به صورت فیزیکی در اختیارت نیست مجبوری بازم دیتای مورد نظر اونارو دانلود کنی.
تا الان راحت میشد فروخت ولی با این شیوه تو همین دو سه ساله شک ندارم انتقال مالکیت لایسنس بازی فیزیکی، پولی خواهد شد. اصلا کل پوینت ماجرا همینه که تو راحت دیسکتو ندی یکی دیگه بازی کنه
من بعد از ps2 یادم نمیاد بازیمو دیگه از رو دیسک اجرا کرده باشم چطوری همچین برداشتی از حرفام داشتی؟منظور حرفم حذف دیتای قابل نصب و اجرا از روی دیسک بود.
فکر کنم برای گیمر ها هم این موضوع اهمیتی نداره وقتی تا %90 از فروش بازی ها به صورت دیجیتالی هست.حالا ماها که نه جزو مخاطب محسوب میشیم نه تاثیری رو صنعت میتونیم بذاریم و نظراتمونم که در حد غر زدن تو فرومهولی واقعا جامعه مخاطب رسمی گیمینگ یکی از بی رگ ترین و سیب زمینی ترین مصرف کنندگان حال حاضر دنیان. یعنی من نمیفهمم با این همه کانون و صنف های مختلف هیشکی نیست هدف پشت این کارا رو ببینه و حداقل یبار اینارو بکشونه دادگاه توضیح بدن. یا حداقل به اعتراض دو تا بازی رو بایکوت کنن ببین داستان چیه اصلا. ژورنالیسم و خبرگذاری ها هم که کل دغدغه شون خلاصه شده به اینکه آخ فلان استدیو نیم ساعت کرانچ داشت آخ DEI کجا رفت آخ 3 کیلوبایت اطلاعات لیک شد. یعنی مصرف کننده کاملا به چپشونه.
آخر این قضیه رو بذارید از الان اسپویل کنم براتون که البته حتی به آخر نسل هم نخواهد کشید و تو همین دو سه سال اتفاق میفته.
مایکروسافت نسل قبل اشتباهی که کرد این بود که محدودیت مالکیت و انتقال رو روی خود دیسک بازی کامل ورژن 1 خواست اعمال کنه که کلامی و روی کاغذ خیلی شیطانی و پلید به نظر میرسید. بعد از اون بیشتر از 10 سال طول کشید که ناشرها بالاخره راه فرار از این وضعیت رو پیدا کردن. خیلی ساده به جای اینکه ما دیسک شامل بازی داشته باشیم بیایم دیسک حامل لایسنس بازی رو بدیم به مشتری. مشتری هم لایسنس استفاده از بازی رو روی کنسول خودش از ما خریده پس اگه بخواد لایسنس رو به کس دیگه واگذار کنه باید یه حق انتقالی رو به ما هم بده. تازه همینم نسل بعد ممکنه کاملا غیر قابل انتقال بشه چون ناشر میگه من لایسنس اجرای بازیمو بهت فروختم نه اجازه انتقالش رو.
گیمرا و ژورنالیست ها فعلا مشغول مالیدن واسه استدیو ها و ناشرا هستن انگار دارن بهشون لطف میکنن بازی میسازن براشون. وگرنه هم باید دووم تحریم میشد هم ایندیانا جونز و هم اون حرکت چرکی که نینتندو به صورت رسمی اعلامشم کرد حتی.
هرچقدر گیم پلی زشتی داشت بازیش اهنگ هاش فوق العاده بود من بازی رو دراپ کردم بعد از ی مدت ولی اهنگاش تو پلی لیستم هستنhttps://x.com/hideo_kojima_en/status/1920751826485260335?s=46
کوجیما اعلام کرد کار روی آلبوم DS2: on the beach تموم شده و استودیو امروز دیسک سمپل آلبوم رو دریافت کرده
بازی Virtua Fighter 5 R.E.V.O از استودیو Ryu Ga Gotoku مولتی پلتفورم میشود. پلتفورم های موجود: ps5, xbox series x/s, nitntendo swith 2, steam.همچنین از قابلیت های Cross platform و rollback نیز پشتیبانی میکند. تاریخ عرضه مشخص نشده. ای بابا یعنی چییی . بازی به این خفنی نقد منفی چی میگه دیگه این وسط .Ori and the Blind Forest studio head says they could be forced to "shut down" due to the impact of negative Steam reviews for 'No Rest for the Wicked'
Moon studio احتمال داره بسته بشه.
بعد از آپدیت های اخیر بازی و نارضایتی کاربران و نقد های منفی توی استیم، فروش بازی به شدت کم شده و موسس استودیو میگه شاید استودیو رو ببندن.
