سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
من ندیدم تیک‌تو کنفرانسی داشته باشه. منبع خبر هم همون عکس بالا رو گذاشته و به اون استناد کرده! اینجا هم میگه سندش بر همون 2024 هست

Grand Theft Auto 6 (GTA 6) is still planned for a release date of Fall 2025. That’s what Take Two Interactive reaffirmed in its 2024 annual report released on Wednesday.
اینجاست
Take-Two Interactive to Host Webcast of 2024 Annual Meeting of Stockholders | Take-Two Interactive Software, Inc.
 
من ندیدم تیک‌تو کنفرانسی داشته باشه. منبع خبر هم همون عکس بالا رو گذاشته و به اون استناد کرده! اینجا هم میگه سندش بر همون 2024 هست

Grand Theft Auto 6 (GTA 6) is still planned for a release date of Fall 2025. That’s what Take Two Interactive reaffirmed in its 2024 annual report released on Wednesday.
کنفرانس خصوصی بوده با سهامداران فرهادجان به تاریخ ۱۸ سپتامبر

20240919_001838.jpg
 

Attachments

آخرین ویرایش:
Square Enix به دلیل برآورده نشدن انتظاراتش از سود Final Fantasy 7 Rebirth و Final Fantasy 16 تعدادی از بازی های در دست ساخت رو کنسل کرده و در حال حاضر داره روی یک مولتی پلتفرم جدید برای PC و در مرحله بعد احتمالا Xbox و همینطور کنسول بعدی Nintendo کار میکنه.

ff fa.jpg
 
Square Enix به دلیل برآورده نشدن انتظاراتش از سود Final Fantasy 7 Rebirth و Final Fantasy 16 تعدادی از بازی های در دست ساخت رو کنسل کرده و در حال حاضر داره روی یک مولتی پلتفرم جدید برای PC و در مرحله بعد احتمالا Xbox و همینطور کنسول بعدی Nintendo کار میکنه.

View attachment 350211
همین ff7 r بده روی استیم مثل توپ فروش میکنه حتی به نظرم بیشتر از ff 16 .فقط از اول روی استیم بده نیاد اول یکسال انحصاری اپیک بکنه
 
Square Enix به دلیل برآورده نشدن انتظاراتش از سود Final Fantasy 7 Rebirth و Final Fantasy 16 تعدادی از بازی های در دست ساخت رو کنسل کرده و در حال حاضر داره روی یک مولتی پلتفرم جدید برای PC و در مرحله بعد احتمالا Xbox و همینطور کنسول بعدی Nintendo کار میکنه.

View attachment 350211

تا وقتى سيستم نام گذارى رو درست نكنه همينه.
كلا يه عده افراددثابتى ميرن سراغ بازيشون.
 
تا وقتى سيستم نام گذارى رو درست نكنه همينه.
كلا يه عده افراددثابتى ميرن سراغ بازيشون.
من هنوز به نظرم مشکلی اصلی نام گذاری نیستش تغییر نام گذاری ممکنه بیشتر باعث گیج شدن اشخاص بشه پلیر ها قدیم که می دونند هر نسخه از لحاظ داستان و دنیا با هم تفاوت دارند پلیر های جدید هم با یک سرچ ساده در اینترنت این موضوع می فهمند ولی مثلا بیان شماره حذف کنند به نظرم بدتر میشه مخصوصا اگه بخوان دنباله ای برای یکی از نسخه قدیمی بسازند.اسکوار فقط از فروش فاینال ها بلکه از فروش بقیه بازیهاشون هم راضی نیستن این مشکل بیشتر به خاطر مدیریت اشتباهشون هست به نظرم مخصوصا اینکه یادمه زمان 13 از فروشش راضی بودن یعنی تا نسخه 13 هم کسی با شماره گذاری و نام گذاریش مشکلی نداشته.
 
  • Like
Reactions: Tatsumaru
بالاخره روزش فرا رسید، و نینتندوی مهربان، از سازنده palworldشکایت کرد:دی!
از نینتندو بعید بود تا الان ساکت بمونه!
احتمالا تو این چند ماه داشتن یه پرونده کلفت آماده میکردن که رد خور نداشته باشه:D
 
من هنوز به نظرم مشکلی اصلی نام گذاری نیستش تغییر نام گذاری ممکنه بیشتر باعث گیج شدن اشخاص بشه پلیر ها قدیم که می دونند هر نسخه از لحاظ داستان و دنیا با هم تفاوت دارند پلیر های جدید هم با یک سرچ ساده در اینترنت این موضوع می فهمند ولی مثلا بیان شماره حذف کنند به نظرم بدتر میشه مخصوصا اگه بخوان دنباله ای برای یکی از نسخه قدیمی بسازند.اسکوار فقط از فروش فاینال ها بلکه از فروش بقیه بازیهاشون هم راضی نیستن این مشکل بیشتر به خاطر مدیریت اشتباهشون هست به نظرم مخصوصا اینکه یادمه زمان 13 از فروشش راضی بودن یعنی تا نسخه 13 هم کسی با شماره گذاری و نام گذاریش مشکلی نداشته.

كلا عيب و ايراد كارشون زياد داره.
همون ١٣ هم كه واسه اولين بار اومدن نسل ٧ مولتى پلتفرم كردن بازم انچنان فرقى نكرد فروشش;اون موقع اون فروش با هزينه توليد تناسبش بيشتر بود و برميگشت سرمايش.
هم فرنچايز حد فروشش و جامعه مخاطبش محدوده.
هم اين شماره گذاريشون عجيبه.
هم مديريت خودشون مشكل داره.
تو جامعه كنسولى ميگيم اوكى اقا شما عمده مخاطبات رو پلى استيشن هستن ديگه اخه چرا مياى استيم و pc رو از خودت دريغ ميكنى؟ :D
 
درباره Final Fantasy 7 و فروش ناکافی Rebirth یه عنوان یه گیمر معمولی من نظرم رو میخوام بگم. من تقریبا 6 ماه قبل عرضه Rebirth ریمیک اول رو شروع کردم. به عنوان کسی که سوپرفن سری نیست، از بازی لذت بردم ولی نه در اون حد، دلیلش هم محتوای بیش از حد و طولانی بودن داستان برای این بازی هستش.

بنظرم داستان بازی زیاد قوی یا جدی نیست ولی با این حال خیلی بی دلیل طولانیه! من مشکلی با بازیهای طولانی هم ندارم، مثلا همین Witcher 3 و RDR2 بازیهای طولانی بودن که شخصا خیلی لذت بردم و یه تجربه 10/10 بودن. ایراد دوم مراحل فرعی خیلی ضعیف، که واقعا Fetch-quest بودن.

به شکل کلی من به قدری از Final Fantasy 7 اشباع شدم که با اینکه زمان خالی برای تجربه Rebirth داشتم و دارم ولی اصلا علاقه ای برای تجربه یه قسمت جدید ندارم، مخصوصا داستان بازی که خیلی حوصله سر بر و کند هستش، حداقل برای من.

Final Fantasy 16 رو من روز عرضه تجربه کردم ولی 1/3 اول بازی جذاب بود اونم بخاطر ستینگ قرون وسطایی بعد یه مدت چیز دیگه ای برای جلب توجه نداشت.
 
من هنوز به نظرم مشکلی اصلی نام گذاری نیستش تغییر نام گذاری ممکنه بیشتر باعث گیج شدن اشخاص بشه پلیر ها قدیم که می دونند هر نسخه از لحاظ داستان و دنیا با هم تفاوت دارند پلیر های جدید هم با یک سرچ ساده در اینترنت این موضوع می فهمند ولی مثلا بیان شماره حذف کنند به نظرم بدتر میشه مخصوصا اگه بخوان دنباله ای برای یکی از نسخه قدیمی بسازند.اسکوار فقط از فروش فاینال ها بلکه از فروش بقیه بازیهاشون هم راضی نیستن این مشکل بیشتر به خاطر مدیریت اشتباهشون هست به نظرم مخصوصا اینکه یادمه زمان 13 از فروشش راضی بودن یعنی تا نسخه 13 هم کسی با شماره گذاری و نام گذاریش مشکلی نداشته.
وقتی تو تریلر State of play شماره 16 مجبور شدن واضح اعلام کنن که داستان این شماره جدیده و ربطی به شماره های قبلی نداره یعنی خودشونم آگاهن یکی از گندایی که داره به آی پی میخوره از کجا نشات میگیره :D حتی خود یوشیدا هم گفت شمارگذاری اشتباهه. تو همین فرومم شما برو پستای تاپیک هر فاینالی که گیر آوردی نگاه کن حتی 1 صفحه هم نیست که کسی نپرسیده باشه شماره های قبلیشو بازی نکردم بازم میتونم اینو بگیرم.

نسل پلیرا کم کم در حال تغییره و به طرز واضحی بازی هایی که ریبوت یا سافت ریبوت شدن یا شماره گذاری رو دارن از بازیشون حذف میکنن فروش خیلی بهتری دارن میکنن چون تعداد کسایی که از نسل 7 به قبل گیمر بودن کمتر از گیمرای جدید شده. همین الدن رینگ اگه با اسم دارک سولز ریلیز میشد نصف این رقمشم نمیفروخت همونطور که دارک سولز ها نفروختن. سکیرو با اینکه نیوآیپی بود فروشش در حد دارک سولز 3 بود. یا توم ریدر که وقتی ریبوت شد فروشش یه بوست شدید گرفت تو سری. یا گاد آف وار وقتی سیستم شماره گذاری رو حذف کردن فروش بازی بیشتر از دو برابر شد!

تو فاینال شماره گذاری هم اگه میکنن باز مشکلی نیست ولی یه ساب تایتل به جز شماره واسه بازی بذارن که بیشتر از شماره به چشم بیاد مثل سری الدر اسکرول که هیچکی به شماره ها اسمشو نمیگه یا Rsident Evil Village که بیشتر از اینکه به 8 بشناسن به ویلج میشناسن. فاینال فانتزی اگه مشکل اسم گذاریشو حل کنه فروشش حداقل دو برابر میشه با اطمینان کامل میگم اینو :D
 
مشکل FF، نبود ایده جدیده! اسکوئری که یک زمان پیشرو بود، خیلی ساله موقع هر ff جدید میاد به ترند اون سال نگاه می کنه، حالا وقتی که بازی رو پنج شش ساله دیگه که می خوان عرضه کنن اون ایده و بازار دیگه جواب نیست!
.
.
مشکل شمارش هم غیر قابل انکار
یوشیدا خودش میگه از یکجایی به بعد به خاطر همین شماره، پلیر های جدیدی به سمت ff14 نمیان، ما هرچی میگیم اصلا ربطی بهم ندارند! ولی فایده ای نداره!
.
.
.
مشکل بعدی اینه، ff هیچ فن بیسی نداره، بلکه هر شماره از FF فن خودشون رو داره! برا همین هر شماره تو اقلیت مخاطب خاص خودشو داره، حالا هر نسخه جدیدی هم که معرفی میشه، فنای هر نسخه تو مجازی میوفتن به گیسو گیس کشی و حمله کردن به نسخه های دیگه و نسخه ای که در آینده می خواد بیاد! کلا یک فضای عجیبه!
.
.
.
مورد آخرم اسکوئر کلا بدنام شده! اسم یک کمپانی بد در بره، خود به خود بایکوت میشی پیش از پیش!
یوبیسافت خیلی گند می زنه! خیلی ووکنس بازی در میاره! اونقدر بد نام شده که از پیش بازندس! حالا ناشر های تردپارتی دیگه هم داریم که درگیر DEIشده باشند، ولی چون بدنامیشون در حد یوبی نیست، بایکوت نمی تونن بشند! اسم اسکوئر انیکس هم به شدت بدنام هست! بطوریکه بازی هاشو وقتی به اسم خودش نشر نمیده! فروشش بهتره:دی این کمپانی از پایه باید ری برند بشه! حتی اگه دو شاخه بشن، به اسکوئر سافت و انیکس سافت باز بهتر از وضع الان هست!
و باز یادش بیاد! فان بودن، مهم ترین اولویت یک ویدیو گیم هست
 
نومورا میگه، داستان KH4 یک سافت ریبوت خواهد بود، تا پلیر های جدید بتونن راحت به تجربه بازی بپردازند!
(اما به برخی سوالات نسخه های پیشینم پاسخ داده میشه،ولی هدف اصلی پلیر های تازه وارد هستند)

فقط این قسمتش:دی
Nomura sometimes watches KH YouTube videos to stay refreshed about KHs extensive story details

داستان KH رو فکر نکنم هیچکس بدونه دقیقا چیه:دی

من هنوز به نظرم مشکلی اصلی نام گذاری نیستش تغییر نام گذاری ممکنه بیشتر باعث گیج شدن اشخاص بشه پلیر ها قدیم که می دونند هر نسخه از لحاظ داستان و دنیا با هم تفاوت دارند پلیر های جدید هم با یک سرچ ساده در اینترنت این موضوع می فهمند ولی مثلا بیان شماره حذف کنند به نظرم بدتر میشه مخصوصا اگه بخوان دنباله ای برای یکی از نسخه قدیمی بسازند.اسکوار فقط از فروش فاینال ها بلکه از فروش بقیه بازیهاشون هم راضی نیستن این مشکل بیشتر به خاطر مدیریت اشتباهشون هست به نظرم مخصوصا اینکه یادمه زمان 13 از فروشش راضی بودن یعنی تا نسخه 13 هم کسی با شماره گذاری و نام گذاریش مشکلی نداشته.

مشکلات FF یکی دوتا نیست واقعا. عمده دلیل فروش پایین این شماره های اخیر کانفیوز بودنشون هست. شما فن های همین فروم رو به عنوان مشت نمونه خروار نگاه کن، ببین FFXVI چند نفر رو ناامید کرده، سر اینکه دیگه RPG نیست. ببین چند نفر نخریدنش چون براشون سواله چطور میشه یهو از شماره 16 پرید تو بازی. حتا با اینکه میدونن هر شماره مستقله، اما باز این حس وجود داره که چون 15 شماره قبل رو نرفتن، تو گیم پلی و دنیاش گم میشن و فاصله میگیرن از بازی. ببین چند نفر سر اینکه گیم پلی متفاوت از 15 یا 13 ـی هست که اون ها دوست داشتن بیخیالش شدن.

FFVIIR بازی خوبیه، اما اساسا برای کی درست شده؟ فن های بازی اصلی و کسایی که RPG ژاپنی دوست دارن. اما هم با تغییرات زیاد تو داستان فن هارو شاکی کرده (مثل من) و البته بعدا مجبور میشه روش ماله بکشه و بگه نمیخوایم بازی رو خراب کنیم و هدفون جذاب تر کردن بازیه(!!! ریلی؟ یکی از بهترین بازی های تاریخ رو ریمیک میکنی و عوضش میکنی تا جذاب تر بشه؟ گرفتی مارو؟) و هم تو گیم پلی میاد فرمول OW یوبیسافت گونه میزاره تو بازی که مخاطب غربی رو جذب کنه، ولی دیگه نمیگه داره JRPG بازهارو فراری میده، چون ما دنبال غربی شدن بازی های محبوبمون نیستیم و بازی غربی بخوایم تا دلت بخواد هست.

SE دلش میخواد از FF یه فرنچایز خیلی پرفروش مثل AC بسازه، و محبوبش کنه، اما به وضوح بلد نیست و مدام اشتباهات بزرگ میکنه و بعد شاکیه چرا خوب نمیفروشه! به نظر من FF از دو جنبه ماهیت بازی و مارکتینگ مشکلات فاحشی داره. مورد اول خود بازیه و شاید گیم های خوبی بسازن (مثل VIIR یا XVI) اما FF های خوبی نمیسازن. چون دچار بحران هویتن و هیچ یک از FF های اخیر نمیاد دقیقا مشخص کنه بگه آقا FF اینه، با این آرت استایل و گیم پلی و کامبت سیستم. هر شماره یه چیزه و به نحوی فن هارو فراری میده. مثلا تا XIII، درسته هر شماره FF یه چیز بود، یعنی داستان و دنیا و شخصیت های خودش رو داشت، اما میتونستی بگی لانگ شات همشون یه بازی واحدن. یعنی یه خط سیر ثابتی تقریبا وجود داشت داشته تو بیشتر شماره ها، یه RPG نوبتی، با پارتی سیستم خفن، داستان پر و پیمون، موسیقی مافوق خوب و هزارتا المان مشترک دیگه. هر شماره هم سعی داشته USP های خودش رو داشته باشه، اما کسی نیومده ماهیت بازی رو تغییر بده، جز XII شاید که گمبیت رو آورد، اما اونم باز خیلی مشترکات داشت با بازی اما سرآغاز همین انشعابم بود. در نتیجه هر کی FF بازی میکرد میدونست شماره بعدی دقیقا چیه و اگه SE یا در قدیم تر اسکوئر سافت میخواست ابداعی تو مجموعه بیاره دیگه شماره اصلی نمیشد. اما الان هر شماره FF یه گیم پلی کاملا متفاوته و هیچ خط مشی ثابتی نداره. این واقعا فاجعه است، چون هر شماره یه گروهی رو جذب میکنه و یه گروهی رو دفع و این به هیچ عنوان فرمول ساخت فرنچایز نیست.

مثلا شما به 4 شماره آخر نگاه کن، XII (که میگم سرآغاز افول FF است) یه اکشن RPG ـه تقریبا، با مبارزاتی که میخواد نوبتی نباشه، XIII نوبتیه، اما بازی تقریبا خطی شده و تقریبا OW و بسیاری از بخش های خفن گیم پلی رو میریزه میره، XIV آنلاینه اصلا و یه دنیای دیگه است، XV باز اکشن RPG ـه اما با گیم پلی کاملا سطحی، در حد نگه داشتن دایره و از بین بردن مجیک تو گیم پلی، XVI هم اکشن DMC گونه است و اصلا RPG نیست دیگه! خوب این چه کثافطیه؟

FF اگه بخواد فرنچایز باشه باید بیخیال کشف یه چیز جدید و پیدا کردن فرمول های تازه تو هر شماره باشه، و یه خط سیر ثابت داشته باشه، که ابداعات در یه حیطه مشخصن. مثلا عموم فن ها معتقدن کامبت FFVIIR بهترین تلفیق ممکن بین نوبتی و اکشنه، این باید بشه امام، و کلا هر تیمی که FF میسازه همین کامبت رو ببره جلو، حالا هی بهترش کنه و یه چیزی بیاره توش، تا هم این فرمول پخته تر و کامل بشه، هم پلیر بدونه آقا با چی طرفه.

مشکل دوم FF هم بعد مارکتینگشه. به نظر من SE برای فنچایز کردن FF باید دوتا کار اساسی بکنه، اولیش مالتی پلتفرم شدن مطلقه. الان دوره انحصار نیست. یه بازی بخواد بزرگ و پرفروش بشه باید ریچش رو همه پلتفرم ها بالا باشه. دوم بیخیال این شماره گذاری بشه. FF17 واقعا ایده خوبی نیست. اینکه هر شماره متفاوته واقعا غلطه. من خودم در طفولیت که FFVII رو بازی کردم، به عنوان اولین FF، با اینکه بازی مستقل بود، مدام این حس رو داشتم که نمیدونم این فرنچایز چیه و از وسطش امدم داخل، و برای غلبه بر این حس، رفتم سراغ بازی کردن FF های قبلی. یک و دو رو تو آنتالژی رفتم، رو همون PS و بعد شماره های بعدی رو با شبیه ساز، تا به یه درک و تسلط خوب به بازی برسم. و دیگه حس غریبگی نکنم، به نظر من این حس رو هرکسی که FF16 رو هم میخواد شروع کنه داره، یا ریمیک 7. مثلا خودمون رو جای یه گیمر 14 15 ساله بزاریم که میخواد این بازیارو بره. واقعا حس نمیکنه سر در گمه؟ من تو شرکت خودمون فرست هند چند نفر رو میشناسم که سر همین موضوع نرفتن سراغ 16 یا ریبرث. مدام براشون سواله ما متوجه میشیم چی به چیه؟ و خود SE هم مدام نیاز داره به توضیح این مساله. این یعنی ایراد و اشتباه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or