سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
وب‌سایت تامز‌هاردور گزارشی داده بود که NVIDIA اگر خبردار بشه شرکتی در خرید پردازنده‌های AI با رقباش وارد مذاکره و معامله شده، ارسال سفارش‌هاشون رو تاخیر میزنه تا آدم بشن. بعد از اون اسکات هرکلمن از مدیران سابق AMD
گفته این موضوع خیلی گسترده‌تره و NVIDIA بیشتر شبیه کارتل GPU شده و هرکسی رو که بخواد چه فروشنده باشه یا AIB و رسانه و ... رو تنبیه می‌کنه. و از رسوایی‌های قدیم هم یاد گرفتن و هیچ کدوم از این مسائل مکتوب نمیشه.

Tecno unveils new Megabook T16 Pro 2024 Ultra laptop powered by the latest Intel Core Ultra processors
 
کمپانی EA حدود 5درصد کارمندانش رو تعدیل کرد که معادل 670 نفر بودن! مارچ 2023 هم 800نفر رو تعدیل کرده بودند...
.
.
.
IMG_20240229_014444.jpg
یحتمل EA پروژه استاروارز اول شخص ریسپاون رو کنسل کرده!
IMG_20240229_014950.png
.
.
.
استدیو Ridgeline Games(وظیفه ساخت بخش داستانی بتلفیلد بعدی رو به عهده داشت) رو هم تعطیل کردن( ظاهرا این بخش رو به Criterion(سازنده Need For Speed Unbound) سپردن)
.
.
.
همچنین فعلا بایوور تمرکزش روی Dragon Age هست پس از اون سری مس افکت ادامه پیدا خواهد کرد(هنوز بازی تو پری پروداکشن هست)
.
.
.
چندین بازی موبایل کنسل شده
.
.
.
هنوز Iron Man-Black Panther-Jedi 3 در دست ساخت هستند
 
آخرین ویرایش:
وقتی همه کمپانی ها دارن یه رفتار رو میکنن یعنی خبرهایی هست و مربوط به سونی و ماکروسافت نیست شاید قراره بحران مالی شدیدی پیش بیاد شاید هم هوش مصنوعی قراره جای یه سری کارا رو بگیره و نیاز به نیروی انسانی دیگه نیست
 
وقتی همه کمپانی ها دارن یه رفتار رو میکنن یعنی خبرهایی هست و مربوط به سونی و ماکروسافت نیست شاید قراره بحران مالی شدیدی پیش بیاد شاید هم هوش مصنوعی قراره جای یه سری کارا رو بگیره و نیاز به نیروی انسانی دیگه نیست
این بحرانی که پیش اومده بنظرم اتفاق عجیبی نیست و تا حدودی میشد گفت که قابل پیش بینی بوده. یکی از دلایل اصلیش هم طولانی شدن پروسه ی ساخت بازی هاست که باعث شده خیلی هزینه بر باشن. حالا اگه واقعا هوش مصنوعی بتونه جلوی این هزینه ها رو بگیره و پروسه ی ساخت رو کوتاه تر کنه بنظرم حتما کمپانی ها میرن سمت این قضیه و از طرفی بدنبال اون تعدیل نیرو هم قاعدتا باید بیشتر بشه! البته اگه مثل جریان اخیر همین موضوع جایگزین شدن ai با نیرو انسانی هم دوباره خودش تبدیل به یک بحران دیگه و اعتراض گسترده نشه!
 
  • Like
Reactions: darkworld
این بحرانی که پیش اومده بنظرم اتفاق عجیبی نیست و تا حدودی میشد گفت که قابل پیش بینی بوده. یکی از دلایل اصلیش هم طولانی شدن پروسه ی ساخت بازی هاست که باعث شده خیلی هزینه بر باشن. حالا اگه واقعا هوش مصنوعی بتونه جلوی این هزینه ها رو بگیره و پروسه ی ساخت رو کوتاه تر کنه بنظرم حتما کمپانی ها میرن سمت این قضیه و از طرفی بدنبال اون تعدیل نیرو هم قاعدتا باید بیشتر بشه! البته اگه مثل جریان اخیر همین موضوع جایگزین شدن ai با نیرو انسانی هم دوباره خودش تبدیل به یک بحران دیگه و اعتراض گسترده نشه!
خوشمون بیاد یا نیاد هوش مصنوعی یه سری از شغل ها رو مثل مترجمی نابود میکنه. کسانی که اخراج شدن باید یه جوری جای دیگه استخدام بشن یا تیم تشکیل بدن بازی خودشون رو بسازن. بستگی به عرضه و توانایی خودشون داره. به هر حال داره بازار مارکتینگ عوض میشه.
 
هوش مصنوعی نمیتونه کامل جای یک تیم رو بگیره اما تعداد نفرات رو قطعاً کاهش میده.
قبلاً برای طراحی یک سری آرت و ایده اولیه نیاز بود صدها طرح کشیده بشه الان میشه همون رو داد به هوش مصنوعی تا طرح رو تکمیل کنه.
یا در زمینه ترجمه و باقی مسائل مثل کد نویسی هم هوش مصنوعی میتونه خیلی کاربردی باشه و بنظرم طی یک تا پنج سال آینده هوش مصنوعی هدف مند تر و مفید تر خواهد شد و بسته به کار و شرکت میتونه کارها رو پیش ببره.
این وسط هم قطعا افراد زیادی اخراج میشند چون با نفرات کمتر میشه همون کار رو سریعتر و راحت تر پیش برد.
 
  • Like
Reactions: HalfLife G
عوامل مختلف هستن!
اول اينكه درامداى گيمينگ به اندازه دوران كوويد و براساس پيش بينى كه با رشد شديد گيم تو اون مقطع داشتن جور در نيومد در نهايت!
هزينه هاى ساخت بازى بالا تر رفته!
خيلى كارا رو وقتى با ai ميشه انجام داد قطعا نيروى انسانيش حذف ميشه.
و از همه مهم تر استخداماى divers و براساس تنوع نژادى و جنسى كه خيلى باب شده اين چند ساله عملا هم تعداد رو برده بالا هم كارايي رو كم كرده.
 
عوامل مختلف هستن!
اول اينكه درامداى گيمينگ به اندازه دوران كوويد و براساس پيش بينى كه با رشد شديد گيم تو اون مقطع داشتن جور در نيومد در نهايت!
هزينه هاى ساخت بازى بالا تر رفته!
خيلى كارا رو وقتى با ai ميشه انجام داد قطعا نيروى انسانيش حذف ميشه.
و از همه مهم تر استخداماى divers و براساس تنوع نژادى و جنسى كه خيلى باب شده اين چند ساله عملا هم تعداد رو برده بالا هم كارايي رو كم كرده.

تو تاپیک بقل هم گفتم، صدرا خیلی به AI ربط نداره، دلیل اصلی پایین امدن رشد ویدئو گیمه و اون چیزی که دو سال پیش همه منتظرش بودن نشد. به واسطه اون پیشبینی ها خیلی ها شروع کردن به سرمایه گزاری های کلان اما الان مجبورن کلا ساختار رو عوض کنن، هزینه ها رو بیارن پایین و استراتژی های جدید بچینن.

من برداشت خودم از همه این اخبار اینه که کلا داره یه نظم تازه ای تو ساختار ویدئو گیم شکل میگیره. انحصار از بین میره، در نتیجه مدل درآمدی شرکت هایی مثل سونی و مایکروسافت تغییر میکنن، همین مدل تولید رو هم تحت شعاع قرار میده و.... نتیجه این تحول کلا تغییرات اساسیه. باز میگم الان یه سری شغل نابود میشه، پروژه ها کنسل میشن، اما بعد دوباره رشد میکنه و باز به سمت جلو میره. شاید از سال بعد نتیجه اش رو ببینیم.
 


Saber Interactive خودش رو با مبلغ 500 میلیون دلار از Embracer باز خرید کرد تا به یک شرکت خصوصی مستقل تبدیل بشه .

به گفته جیسون شرایر Volition سازنده سری Saint Row هم میخواسته همین کار رو بکنه ولی نتونسته :

1709225241439.png

احتمال اینکه Gearbox هم جدا بشه هست :

1709225237576.png

اینده ریمیک Kotor :


1709225232897.png
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or