Last edited by a moderator:
بازی که موزیکال نیست اصلا۹۰٪شون قبلا رو Rayman ها کار کردن سره همین ورداشتن بازی دو بعدی-موزیکال کردن
کلا هیچوقت با POP ارتباط نگرفتم و این نسخه بیشتر هندی-آفریقاییه
مگه دقیقا وضعیت بازی چشه؟
چیز خاصی نیست،واکنش طبیعی به prince of persia هستش.یکم فشاری شدنوزیر ارشاد: سالی 10 بازی جدید مطابق با فرهنگ ایرانی تولید خواهیم کرد
پ.ن: گیف وینس مکمن رو تصور کنید...
View attachment 1000002896.mp4وزیر ارشاد: سالی 10 بازی جدید مطابق با فرهنگ ایرانی تولید خواهیم کرد
پ.ن: گیف وینس مکمن رو تصور کنید...
من چون زیاد آنلاین بازی نمیکنم، نمیدونم جریان مسابقاتش چیه ولی اینطور که نوشتن، گویا هنوز یه سری باگ و مشکلات داره که برطرف نشده و احتمالاً به کیفیت مسابقات آسیب زده. گفتن به تازگی هم باگهای جدیدی پیدا شده یا به Invisible Car اشاره شده که نمیدونم ماجراش چیه. شاید منظور اینه که وقتی وسط مسابقه با بقیه بازی رو متوقف میکنیم، ماشینمون غیب میشه و مثلاً ملت از این روش برای برنده شدن استفاده میکنن؟!مگه دقیقا وضعیت بازی چشه؟
حالا جدا از کل کل های اینجا
مشکلاتی که داره مگه چیه که حتی مثلا مسابقات فعلا لغو شده؟
ما توی شرکتمون هر ماه توی یک ویدیو کال با بچه های on-site و ریموت دو سه ساعت در مورد مسائل روز ویدیو گیم و اخبار و حواشیش گپ میزنیم. چند روز پیش که موضوع صحبت در مورد تعدیل نیروهای اخیر بود دوتا از همکارامون به Turn10 اشاره کردند و گویا چندتا از دوستاشون گفتن بهشون توی یک ماه اخیر تعدادی از تهیه کننده ها و مدیران Turn10 اخراج شدند و گویا اینها همونهایی بودند که توی 343 روی Halo Infinite هم کار کردند چون turn10 و 343 هردو توی ردموند و نزدیک هم هستند و ساختمونشون هم خیلی نزدیک به هست و کلا این دوتا استودیو زیر نظر این گروه کار میکرند. یکیشون میگفت شنیده که مایکروسافت بشدت از این تیم تهیه کننده و منیجرشون که از قدیمی های xbox هم هستند عصبانی شده و گویا توی گزارشات QA روراست نبودند با اینکه تیم دیزاین و تکنیکال بازی درخواست وقت بیشتری از تهیه کننده ها داشتن ولی تیم تهیه کننده بدون توجه به این مسائل برای اینکه به ددلاین مورد نظری که گفته بودند برسن و در نتیجه bonous هاشون رو دریافت کنند. تغییرات اخیر توی مدیریت استودیو و ترفیع Dan Greenawalt از کارگردانی به ریاست استودیو هم به همین دلیل بوده.من چون زیاد آنلاین بازی نمیکنم، نمیدونم جریان مسابقاتش چیه ولی اینطور که نوشتن، گویا هنوز یه سری باگ و مشکلات داره که برطرف نشده و احتمالاً به کیفیت مسابقات آسیب زده. گفتن به تازگی هم باگهای جدیدی پیدا شده یا به Invisible Car اشاره شده که نمیدونم ماجراش چیه. شاید منظور اینه که وقتی وسط مسابقه با بقیه بازی رو متوقف میکنیم، ماشینمون غیب میشه و مثلاً ملت از این روش برای برنده شدن استفاده میکنن؟!
کلاً وضعیت Forza Motosport با توجه به سابقه Turn 10 خیلی عجیبه.این استودیو از همون اولین نسخه FM عالی کار کرد و بعدش هم به تدریج بهتر و بهتر شد و توی نسخه چهارم به اوج رسید. نسخههای بعدی هم با اینکه از نظر میانگین یه کمی پایین اومدن (به جز FM5 که بحثش فرق داشت و لانچتایتل بود)، ولی باز ریسینگهای خیلی خوبی بودن و جالبترین بخش ماجرا هم این بود که توی فاصلههای زمانی دو ساله میاومدن. یعنی بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ و در طول ۳ نسل مختلف، ۷ تا نسخه FM منتشر شد که اکثراً هم جزو بهترینهای زمان خودشون بودن.
این دفعه ۲ سال تبدیل شد به ۶ سال و بازی با بیشترین مشکلات تاریخ FM منتشر شد. حالا الآن که مدتها میگذره و یه سری از ایرادات برطرف شده، ولی هفتههای اول اوضاع خیلی بدتر بود و یه دفعه save میپرید و کلی وقتت تلف میشد یا بین مسابقات توی لودینگ گیر میکرد. یا مثلاً از نظر گرافیکی، واقعاً باعث تعجب منه که چرا بازی انقدر دوگانه هست.بعضی جاها یه شرایطی پیش میاد که ترکیب ماشین و پیست و وضعیت هوا باعث میشه یکی از خفنترین گرافیکهای نسل رو ببینیم، ولی بعضی جاها... یا مثلاً یه سری باگهای گرافیکی عجیب داره که من فکر میکردم فقط برای خودم پیش اومده، ولی دیدم جان لینمن (DF) هم توی توئیتر نوشته بود که وسط مسابقه یه دفعه یه حالتی براش پیش اومده که شبیه حالت خراب شدن کارت گرافیک هست که تصویر به هم میریزه و پرش پیدا میکنه!
یه سری مسائل دیگه هم هست، مثل هوش مصنوعی که T10 خیلی ازش تعریف میکرد ولی مشکلات اساسی داره و بعضی جاها حریف یه جوری از پشت بهت میکوبه که اینطوری میشی:
![]()
یعنی قشنگ بهت بیاحترامی میشه و احساس میکنی تو رو توی پیست نمیبینن و آدم حساب نمیکنن!یا حالت لِوِلبندی ماشینها و آپگریدشون هم با انتقادات زیادی مواجه شده که البته به شخصه مشکل خاصی باهاش ندارم.
۴،۵ روز پیش هم خود T10 یه بیانیه داد و گفت در جریان بعضی ایرادات هستیم و برطرفشون میکنیم، ولی به هر حال عجیبه که توی اون ۶ سال چه خبر توی استودیو بوده. یعنی اصلاً بعید نیست که پروژه رو تا یه جایی پیش بردن، ولی بعد به دلایلی پشیمون شدن و کنارش گذاشتن و رفتن سراغ نسخه فعلی.
برای همین هم یه سری از بخشهای بازی از نسخههای قبلی وارد این نسخه شدن و برخلاف شعار Built from the Ground Up و این صحبتها، هم خیلی از ماشینها برای نسل قبل هستن و هم بعضی از پیستها. مثلاً یه نفر با دیدن ویدیوی دیجیتال فاندری GT vs FM متوجه شد که توی پیست Circuit de Spa، یه تابلویی هست که روش به اشتباه به جای Welcome نوشته شده Weclcome (خود جان لینمن این قضیه رو نفهمیده بود!). بعدش مشخص شد توی FM7 هم دقیقاً همون Weclcome نوشته شده و بعد از ۶ سال درستش نکردن.
![]()
در مجموع برای خیلیها یه معمایی درست شده که جریان این ۶ سال چی بوده و به نظرم اگه جیسون شرایر یه ذره کارآگاهبازی دربیاره، بتونه به ماجراهای جالبی برسه.
کلاً FM برای من یه جورایی ناامیدکنندهترین بازی سال ۲۰۲۳ بود. به هیچ وجه بازی بدی نیست و گیمپلی و فیزیک فوقالعادهای داره و به طور کلی هم وقتهایی که همه چیزش به خوبی کنار هم قرار میگیره، یه تجربه عالی ارائه میده. ولی ایراداتش هم کم نیست و اصلاً به اون انتظاراتی که ازش وجود داشت جواب نداد.
----------
راستی همه این مواردی که گفتم، براساس تجربه نسخه کنسولی بود و نسخه پیسی اوضاع بدتری داشته. مثلاً توی استیم، Mostly Negative هست با میزان رضایت ۳۸٪ که به هیچ وجه قابل مقایسه با میانگین نقدهای نسخه پیسی نیست که ۸۳ شده بود. بعد هم ملت میان در مورد Xbox Tax و این تئوریهای توطئه صحبت میکنن!![]()
وزیر ارشاد: سالی 10 بازی جدید مطابق با فرهنگ ایرانی تولید خواهیم کرد
پ.ن: گیف وینس مکمن رو تصور کنید...
اون که بدون شک جمله احمقانه و زردی برای ایجاد هیاهو بوده (البته در نهایت هم بخش دومش به ضرر پلی استیشن شده!
