سرخط خبرها

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
در کنفرانس tcl.....گفته شده که ps5pro و اکس باکس بعدی در سال ۲۰۲۳/۲۰۲۴ میان


به چند دلیل مشکلات هست برای چنین خبری:

1- اولا این پلتفرم های کنونی بسیار قدرتمند هستند و ما به شکل آنچنانی توان سخت افزاری شون رو اصلا ندیدیم .90 درصد بازی های 5 و سریز بازی های نسل قبلی هم بوده اندو اصلا روی نسل قبل ساخته شدند . به ندرت بازی دیدیم که کاملا و فقط برای مثلا این دستگاه ها ساخته شده باشه خوب با این شرایط چه رفرشی نیاز است ؟ ایا دولوپر رفته مثلا به سونی یا مایکروسافت گفته این کنسول ها ضعیف هستند و ما نیاز به هورس پاور بیشتری داریم ؟ درحالی که اصلا تا الان نتونستیم قدرت واقعی شون رو آنلاک کنیم؟؟منطقی نیست.
2- همین الان مشکل چیپ شورتج است مخصوصا سمت سونی حالا بیایم همون چند تا چیپ رو بزنیم برای یک دستگاه دیگه ؟معلوم نیست شورتج سمی کانداکتور ها حل بشه مخصوصا وقتی چین میخواد حمله کنه به تایوان؟؟ اونموقع باید همه برن مار و پله بازی =))
3-بحث قیمت : مثلا سونی بیاد یک ps5 pro بزنه 500 دلار یا 450 دلار باید از قیمت 5 عادی حداقل 100 تا بزنه . خوب بعد 5 با این توان پردازشی 100 دلار ارزون تر چی میشه؟؟ اصلاکسی وجود خواهد داشت در دنیا که بره پرو بخره وقتی 5 مثلا 20 درصد ضعیف تره ولی همه فن حریف هست بعد مثلا 250 دلاره ؟؟؟ خود فروش میان نسلی های نسل پیش هم بسیار ضعیف بود .

نسل پیش که میان نسلی داشتیم سخت افزار کنسولی مخصوصا در بخش cpu خیلی ضعیف بود و در اخر نسل پیش جهش های گرافیکی بالایی بوجود آمد برای همین سونی و مایکرو مجبور به رفرش شدند چون کاستوم هاردورهاشون بشدت کهنه شده بود . بازی ها روی رزهایی مثل 720 و 900 و به ندرت روی 1080 اجرا میشدند و اکثرا 30 فریم بودند .محدودیت های زیاد IO هم با اون مکانیکال درایو ها دیگه بدتر..
اونموقع نیاز بود به رفرش واقعاً ولی این پردازنده های 5 وسریز خیلی قدرتمند هستند و جا داره پتانسیل نهاییشون دربیاد .
اگر رفرش باشه سال 2025 به بعد زمان خیلی بهتری خواهد بود نه 23و 24 که هنوز نیمه اول عمر شون هم نیست . اونموقع منطقی تره ولی بازهم این سخت افزارها بسیار پتانسیل دارند و نیازی به رفرش نیست .
 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
یه سوالی که همه داشتند اینه که، یه اپدیت گرافیکی و به قولی نسل بعدی مگه چند وقت طول میکشه که ویچر 3 نسل بعدیو نگرفته. جواب cdpr

2022-05-26_22-18-51.jpg

ساده هست، ما اصلا چیزی توسعه نداده بودیم که چند وقت زمان میبره. برا اینکه بشه تخمین زد، گفتن 100 نفر رو ویچر 4 کار میکنن.
تو بهنرین حالت 20 نفر تو آپ1ریل 2022 دارن تو نسخه نسل بعدی ویچر کار میکنن و قبل اونم خبری نبوده.
نصف تیمم کاملا رو دی ال سی سایبر هستن.
spokko هم نسخه موبایلی ویچر هست فکر کنم یه استودیو مستقله.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
Exclusive: Microsoft continues to iterate on an Xbox cloud streaming device codenamed 'Keystone'

گزارش اختصاصی ویندوز سنترال میگه مایکروسافت یک دانگل ارزان قیمت دارای پورت HDMI (با کُدنیم Keystone) در دست ساخت داره. این برای اجرای بازیهای گیم پس از طریق xCloud هست و به سادگی روی هر TV وصل میشه.

Our vision for Xbox Cloud Gaming is unwavering, our goal is to enable people to play the games they want, on the devices they want, anywhere they want. As announced last year, we’ve been working on a game-streaming device, codename Keystone, that could be connected to any TV or monitor without the need for a console," a Microsoft spokesperson stated.
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
یه سوالی که همه داشتند اینه که، یه اپدیت گرافیکی و به قولی نسل بعدی مگه چند وقت طول میکشه که ویچر 3 نسل بعدیو نگرفته. جواب cdpr

View attachment 256299

ساده هست، ما اصلا چیزی توسعه نداده بودیم که چند وقت زمان میبره. برا اینکه بشه تخمین زد، گفتن 100 نفر رو ویچر 4 کار میکنن.
تو بهنرین حالت 20 نفر تو آپ1ریل 2022 دارن تو نسخه نسل بعدی ویچر کار میکنن و قبل اونم خبری نبوده.
نصف تیمم کاملا رو دی ال سی سایبر هستن.
spokko هم نسخه موبایلی ویچر هست فکر کنم یه استودیو مستقله.

طبیعیه
Saber Interactive مسئول پورت نسل 9 ویچر 3 بود , به خاطر جنگ اوکراین کنار گذاشته شد
Witcher 3 Next-Gen Upgrade Pulled From Russia Studio, Delayed Indefinitely [Update: Coming Late 2022]
CDPR مجبور شد خودش پورت بازی به عهده بگیره
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
IMG_20220528_001956.jpg

استاد مصاحبه داشت با ایکس باکس وایر ژاپن حرف های جالبی زد درباره اینده کاری فرام سافت و تفاوت های الدن و سولز و ...
استاد میگه :
«به عنوان یکی از خالقان الدن بسیار خوشحال و شگفت زده ام که ساخته ما توسط تعداد بیشماری بازی شد و‌مورد اقبال عمومی قرار گرفت (استاد شکسته نفسی نکن. خودت میدونی سولز بورن محبوبه بینهایت )
به عنوان یک توسعه دهنده بازی همیشه احساس میکردم که خیلی خوشناس بوده ام و‌اکنون از هر زمانی بیشتر ان‌ را حس میکنم .بهرحال باید بگم که از این به بعد هم در ساختار و رویکرد ما به توسعه بازی تغییر بزرگی رخ نخواهد داد ما همیشه تمرکزمان را روی ساخت بازی هایی گذاشتیم که به جذاب بودنشان ایمان داشته ایم . همین راه روش ما در آینده خواهد بود .(هولی مولی ... الدن ۲)
اعتقاد دارم خلق بازی های جدید و جذاب تنها راه قدردانی ما از طرفداران آثار ماست .»

(از همین الان‌یک‌dlc عظیم برای الدن میخوام که مثلا کاراکتر اشتباهی بره تو یک‌دروازه جادویی و از داخل مثلا قلعه لوتریک یا یارنام سر دربیاره!!)
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی

Dead Space spiritual successor The Callisto Protocol severs its connection to PUBG​

Yes, it was part of the PUBG Universe at one point

WCCFthecallistoprotocol5.jpg

خبر خوش یک روز پیش کارگردان کالیستو پروتوکل به شایعات پایان داد و گفت یک زمانی بله بازی به جهان پابچی ارتباط داشت و در یونیورز پابجی اتفاق می افتاد(حالا یونیورز پابجی چه ربطی داره به سوروایل هورور علمی تخیلی داستان محور در قمر یک سیاره دیگه خدا میداند-شاید با همون ماهیتابه های پابچی هیولا میکشتیم!!)

خوشبختانه تیم استادکاری پشت کارهستند و کالیستو قراره وارث معنوی dead space باشه که من معتقدم dead space شماره یک جز معدود بازی هایی بود که تونست در پنتیان سوروایل هورور اسم خودش رو جاودان کنه که البته به خاطر حضور یک تیم بازیباز استاد کار این اتفاق رقم خورد . اخیرا ً کارگردان اعلام کرده که بازی ربطی به پابجی نداره و در حال توسعه است .

اقای شفیلد کارگردان بازی (استادیه برای خودش یک مصاحبه 40 دقیقه ای داره برای dead space اورجینال خیلی جالبه پیشنهاد میکنم)در تویترش گفته:

“It was originally part of the PUBG timeline, but grew into its own world,” Schofield said on Twitter Thursday. “PUBG is awesome, [and] we will still have little surprises for fans, but [The Callisto
Protocol
] is its own world, story and universe.”
<قرار بود بازی بخشی از تایم لاین بازی پابجی باشه ولی کم کم جهان خودش رو خلق کرد .پابجی عالی است و ما ممکنه هنوز یک سوپرایز هایی داشته باشیم برای فن ها اما کالیستوپروتوکل جهان و داستان خودش رو دنبال میکنه>
قراره بزودی گویا یک تیزر تریلیر دیگه از بازی عرضه بشه من که خیلی خوشحالم بازی داره با آنریل 5 هم توسعه داده میشود .

FTjsHiwUYAMiVB9.jpeg
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
یک گرافیک کاری به اسم TeaserPlay در یوتوب آمده در آنریل 5 بازی GTA vice city رو ریمیک کرده یک بخشی البته فقط برای نشان دادن توان UE5 در نورپردازی . میخواسته نشون بده ریمیک بازی درزمانه ای که Ue5 است باید خیلی بهتر از اون کاری که راک استار کرده باشه.

GTA-Vice-City-Remake-in-Unreal-Engine-5-672x372.jpg

As the YouTuber claimed:

“I used Lumen for rendering. My point in making this video was to show how powerful Unreal Engine 5 is for making sandbox games. I also wanted to show what the remaster version of GTA Vice City should look like”
ایشون میگه:
<از قابلیت لومن (انریل 5 دو قابلیت کلیدی داره در دموی تکنیکی سال پیش هم صحبت کردند خود توسعه دهنده هاش : یکی لومن یکی ننایت لومن برای خلق داینامیک لایتینگ و گلوبال الومینیشن بکار میره ننایت هم مربوط به بخش تکسچر ورک و جئومتری به زبان ساده البته )برای رندر نور پردازی بازی استفاده کردم میخواستم نشون بدم انریل 5 چقدر در خلق بازی های سندباکس قدرتمندست . ریمستر gta vice city باید اینجور میبود .>

خروجی کار که لینکش رو هم میزارم خیره کننده است و کار راک استار برای ریمستر این شاهکار رو به کلی زیر سوال میبره چه طوره که یک یوزر تنها میاد با تولز های انریل 5 چنین شبیه سازی مدرنی از این شاهکار کلاسیک خلق میکنه بعد راک استار با میلیارد ها دلار توانایی مالی و قدرت بینهایت رفته ریمستر داده بیرون آدم خجالت میکشه . تصور کنید راک استار با انریل 5 با بودجه مناسب و یکم تلاش چه میکرد !!!!نتیجه گرافیکی چه میشد !

راک استار دوستت داریم ولی اینجا دیگه کم کاری است .نمیشه دفاع کرد /.

Grand Theft Auto Vice City Remake in Unreal Engine 5
تریلر ش خیره کننده است اصلا باید برای وایس سیتی یک همچین نمایشی نشان داده میشد.

همین تیم برای س اندریاس هم این رو نشون دادند :

GTA San Andreas Remake
البته باید منطقی هم بود هزینه تولید چنین گرافیکی برای کل یک بازی شاید از هزینه تولید یک بازی جدید هم بیشتر بشه ولی بهرحال ما بازیباز ها برای شاهکار هایی که نوستالژیک هستند برای ما خیلی کمال گرا هستیم .

~X(~X(~X(
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,440
Gaz from Game On Daily: Playground's Fable possibly downscaled after having trouble with the Forzatech engine Rumor

قسمت جدید پادکست XNC،استریمر معروف Gaz Lehri گفته که بر اساس شنیده‌هایش از سوی یک منبع داخلی قابل اعتماد در استودیوی پلی‌گراند گیمز بازی Fable بخاطر موتور بازیسازی ForzaTech به مشکل خورده و اسکیل بازی کوچیکتر شده است همچنین مکانیک های گیمپلی عنوان Fable روی این موتور به خوبی هندل نمیشود و تاریخ انتشار بازی دورتر از چیزی است که فکر میکنید.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
Gaz from Game On Daily: Playground's Fable possibly downscaled after having trouble with the Forzatech engine Rumor

قسمت جدید پادکست XNC،استریمر معروف Gaz Lehri گفته که بر اساس شنیده‌هایش از سوی یک منبع داخلی قابل اعتماد در استودیوی پلی‌گراند گیمز بازی Fable بخاطر موتور بازیسازی ForzaTech به مشکل خورده و اسکیل بازی کوچیکتر شده است همچنین مکانیک های گیمپلی عنوان Fable روی این موتور به خوبی هندل نمیشود و تاریخ انتشار بازی دورتر از چیزی است که فکر میکنید.

این قدر بی پایه و اساس بود تاپیک شو همون جا بستن :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر