سخت اخبار

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,957
نام
آریا
سلام دوستان

توي سايت بازي سنتر كمبود يه تاپيك در مورد اخبار سخت افزارها خيلي احساس ميشه.من چند تا تاپيك جدا از هم ديدم ولي اگه خبرهاي دنياي سخت افزار رو در يه تاپيك كنار هم بنويسيم و تاپيكي مثل اخبار داغ بازيها يا Next Generation Console درست كنيم به نظرم خيلي بهتر و مفيدتر ميشه.پس هر كي با اين كار موافقه و در زمينه سخت افزار اخباري بدست مياره ما رو از اخبارش محروم نكنه.

با تشكر

آريا
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,957
نام
آریا
سيستم جديد كمپاني Dell براي گيمرها :

كمپاني محبوب Dell در نمايشگاه CES 2006 كه الآن در لاس وگاس در برگزار شده جديد ترين سيستم كامپيوتري مخصوص بازي رو معرفي كرد.اين كامپيوتر فوق العاده قوي داراي 4 تا كارت گرافيكي NVidia GeForce 7800 هست !! CPU اين كامپيوتر در سرعت 4.2 گيگاهرتز كلاك شده كه يكي از قوي ترين كامپيوترهاي خانگي حال حاضر هست.اين كامپيوتر عجيب در فصل اول سال 2006 به بازار عرضه خواهد شد و قيمت اون هنوز مشخص نشده ولي Dell گفته احتمالآ قيمت خيلي بالايي داره.اسم اين كامپيوتر فوق قوي XPS 600 Renegade هست.

i9338_dell_screen002.jpg


Dell-Goes-SLI-With-Nvidia-For-Dell-XPS-600-3.jpg


در اين نمايشگاه Dell مانيتور جديدي رو هم معرفي كرد كه اندازه اش 30 اينچ هست و Ultra Sharp 3007 WFP نام داره.اين مانيتور تا رزولوشن 1600×2560 رو ساپورت مي كنه و ميتونه 4.1 ميليون مگا پيكسل رو نمايش بده.همچنين اين مانيتور كنتراست 700:1 داره و زاويه ديد اون 178 درجه هست.



موفق و پيروز باشين.

آريا
 

SHvIRUS

کاربر سایت
Dec 2, 2005
938
نام
Shayan
دمت گرم !

عجب كامپيوتريه !!!
eek.gif
زيادي خفنه !

فكر كنم تا هفت هشت سال بازيها رو با رزولوشن بالا ساپورت كنه ...
cool.gif
 

Saman

Administrator
Sep 22, 2005
1,069
كاره خوبي كردي.راست ميگي ما از نظر سخت افزاري سايتمون فقيره.به هر حال بايد با كمك هم درستش كنيم.من در حال رايزني با چند تا صاحب ولاگ سخت افزار و اينها هستم تا ببينم چي ميشه ...
 

Behzad

Come on it's time to go
Administrator
Sep 22, 2005
5,824
نام
بهزاد
سلاماول از آرياي عزيز تشكر ميكنم که خیلی برای سایت زحمت میکشه با این که میدونم کلی درس داره و سرش خیلی شلوغه ... دمت گرم آریا جان

-----

GECUBE سازنده انواع بردهای گرافیکی با استفاده از چیپ ستهای شرکت ATI ، امروزمحصول جدید خود را روانه بازار کرد.

GECUBE RADEON X1800 CrossFire محصول جدید این شرکت است که برمبنای چیپ ست R520XT با 512MB رم دارای 625MHz Core Clock و 1.5GHz Memory Clock میباشد.

GC-CX1800-E3_Bbox.jpg


این کارت که توانایی پشتیبانی از تکنولوژیهایی مانند AFR, SuperTiling, Scissor و SuperAA را دارد ، دارای 16 pipeline (خط لوله) میباشد و از فرایند 90 نانومتری در آن استفاده شده است. همچنین پشتیبانی از SuperAA این اجازه را میدهد تا مقدار Anti Aliasing در این کارت تا 14x افزایش یابد.

تکنولوژی جدید Crossfire از ATI برای مقابله با تکنولوژی SLI از nVidia طراحی شده است و امکان نصب 2 کارت گرافیک به صورت همزمان بر روی یک MainBoard را فراهم میکند.

در زیر چند بنچ مارک برای مقایسه تکنولوژیهای SLI در کارتهای nVidia و CrossFire در کارتهای ATI ملاحظه میکنید :

* تستهای ATI X1800 CrossFire مربوط به برد GECUBE نمیباشند.

SLICFDOOM3-1.jpg
SLICFFC-3.jpg


SLICFCOD2-2.jpg
SLICFSCCT-5.jpg
 
آخرین ویرایش:

SHvIRUS

کاربر سایت
Dec 2, 2005
938
نام
Shayan
intel pentium extreme edition 955 hands on

بچه ها اینم CPU جدید شرکت اینتل !

تست این سی پی یو تو بازی quack4 :

1.gif




تست سی پی یو در 3d Mark :

2.gif


برای اطلاعت بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,957
نام
آریا
bluray.jpg


جنگ بر سر استاندارد آينده DVD ها ادامه دارد

شركاي سوني عليه توشيبا

شركت پايونير سه شنبه دو هفته قبل از توليد يك نوع DVD-ROM پيشرفته بر مبناي Blu-Ray خبر داد.

به گزارش خبرگزاري رويترز اين دستگاه DVD-ROM قرار است توسط شركت پايونير مخصوص كامپيوترهاي شخصي كه هنوز درگير جنگ و پيكار بر سر نسل آينده DVD ها هستند توليد شود.

در حالي كه پايونير نيز در اين جدال طرف سوني را گرفته سعي دارد خود را به يكي از سردمداران Blu-Ray تبديل كند.به اين ترتيب يكي از رقباي توشيبا با تكنولوزي HD-DVD شركت پايونير خواهد بود.

در رقابت بين ابداع كنندگان نسل آينده DVD يعني سوني با تكنولوزي Blu-Ray و توشيبا با تكنولوزي HD-DVD هركدام اميد دارند تا با تبليغات وسيع و معرفي فناوري جديد خود موفق شوند بازار 19 ميليارد دلاري اين محصول را از آن خود كنند.

يكي از زمينه هاي موفقيت در اين رقابت هاليوود است.هر كدام از رقبا قصد دارند تا با بستن قرارداد با شركتهاي فيلم سازي فيلمهاي برتر سال 2006 را روي DVD با استانداردهاي خاص خود عرضه كنند.به اين ترتيب سازندگان دستگاه هاي پخش كننده خانگي نيز بايد خود را با يكي از اين دو تكنولوزي تطبيق دهند.

عدم توافق اين دو گروه بر سر ارايه يك استاندارد واحد باعث شده است تا علاوه بر گيج شدن مصرف كنندگان براي انتخاب سود فروش هاليوود نيز كاهش يابد.

1128612534_0.jpg


سخنگوي پايونير در روز سه شنبه دو هفته قبل با اعلام خبر توليد محصول Blu-Ray گفت : اين محصول براي استفاده هاي حرفه اي نظير استوديوها در نظر گرفته شده تا قبل از توزيع كلي امتحان خود را پس دهد.

اندي پارسونز يكي از مقامات پايونير نيز در اين زمينه گفت : بعد از استفاده آزمايشي همه استوديوها با ما تماس گرفته اند و از نحوه عملكرد اين محصول به ما گزارش داده اند.ما سعي داريم تا با يك رابطه تعاملي محصولمان را آزمايش كنيم.آنها به ما نياز دارند و ما هم به آنها نياز داريم.

به كمك تكنولوزي جديد كاربران كامپيوتر با استفاده از يك TV Card مي توانند تمامي برنامه هاي تلويزيوني را با تكنولوزي Blu-Ray روي DVD يا كامپيوتر خود داشته باشند.

ريچارد داهرتي يكي از تحليل گران در اين زمينه مي گويد : بعد از ارايه اولين سري DVD ها در سال 1997 حدود 70 % از كامپيوترهاي شخصي از اين محصول بهره بردند.اين در حالي بود كه در سال 1997 قيمت بعضي از دستگاه هاي الكترونيكي به 600 تا 1000 دلار نيز مي رسيد ولي اكنون همين وسايل به نصف كاهش يافته است.

به گفته او در دو سال اخير دستگاه هاي الكترونيكي مصرفي زمام امور را به دست گرفته اند ولي كامپيوترهاي شخصي منبع فروش يك سوم DVD Player ها بوده اند.به اين ترتيب كامپيوترها نقش كليدي در تعامل فروش نسل آينده DVD Player ها خواهند داشت.

dvd_bluray_jvc_disc2.jpg


پيش بيني مي شود تا توشيبا با ارايه HD-DVD روي نوت بوكهاي خود ثابت خواهد كرد كه تكنولوزي توشيبا به نوعي برتر است.چرا كه به راحتي با كامپيوترهاي شخصي قابل تلفيق هستند.همچنين به علت اينكه گروه Blu-Ray اعلام كردند كه حاضر نيستند با دومين شركت توليد كننده لپ تاپ يعني HP همكاري كنند HP نيز اعلام كرده است كه احتمالآ با تكنولوزي HD-DVD شروع به كار خواهد كرد.

موفقيت همزمان سوني هم توسط ديگر شريك صنعتي اين شركت يعني پاناسونيك به دست آمد. پاناسونيك همزمان با سال نو ميلادي خط توليد BD-ROM خود را راه اندازي كرد. BD-ROM در حقيقت شروع نسل جديد DVD ها با استاندارد Blu-Ray است كه ظرفيتي معادل 5 ترابايت ( 50 گيگابايت ) دارد.

البته ظرفيت 5 ترابايتي متعلق به BD-ROM هاي دو جانبه يا Dual Layer است ولي خط توليد فعلي پاناسونيك فقط BD-ROM هاي يك جانبه يا Single Layer را كه ظرفيتي معادل 2.5 ترابايت ( 25 گيگابايت ) دارند توليد مي كند.

زماني كه براي عرضه BD-ROM هاي دو جانبه به بازار پيش بيني مي شود حدود 5 سال ديگر است ولي كارشناسان معتقدند هدف سوني و پاناسونيك از راه اندازي اين خط توليد آزمايشي راه اندازي جنگ تبليغاتي عليه فرمت HD-DVD و توشيبا در نمايشگاه كالاهاي مصرفي الكترونيكي (CES) بوده است.اين نكته كه خط توليد پاناسونيك در آمريكا و ايالت كاليفرنيا به راه افتاده است نيز اين ترديدها را تقويت مي كند.

ايده استفاده از تكنولوزي ضبط دو جانبه داده ها روي BD-DVD ها متعلق به خود پاناسونيك است كخ در آن اطلاعات روي يك طرف واحد از ديسك ليزري رايت مي شوند.گفته مي شود با وجود آنكه هنوز چند سالي تا عرضه انبوه BD-ROM ها باقي مانده است پاناسونيك موفق شده ابتكاراتي در نحوه استفاده از مواد اوليه به خرج دهد كه هزينه اين ديسكها را به نحو قابل توجهي كاهش داده است.پاناسونيك نيز مانند پايونير اعلام كرده است اين ديسكهاي پرظرفيت را براي آزمايش به استوديوهاي معتبر خواهد فرستاد.اين شركت در تلاش است چند استوديوي بزرگ هاليوود مانند ديزني و وارنر را قانع كند محصولات و بايگاني خود را تحت ديسكهاي BD-DVD عرضه كنند.

منبع : عصر ارتباط



موفق و پيروز باشين.

آريا
 

Attachments

  • ces0511.jpg
    ces0511.jpg
    33.9 KB · مشاهده: 117

Behzad

Come on it's time to go
Administrator
Sep 22, 2005
5,824
نام
بهزاد
در ادامه توضيحات آريا جان اضافه كنم كه BD-ROM جدید شرکت پایونیر (BDP-HD1 Blu-ray Disc player) در ماه May سال جاری میلادی در دسترس خواهند بود و قیمتی در حدود 1.800$ خواهد داشت (معادل 1 ميليون و 600 هزار تومان) !

PioneerBD-ROM.jpg
 

Kain

کاربر سایت
Sep 25, 2005
1,113
نام
مصطفی
با سلام خدمت دوستان .
خوب من خودم چندین بار تصمیم گرفتم که این تاپیک رو بزنم اما از تنبلی حوصله شو نداشتم .
حالا که یکی از دوستان لطف کردن و تاپیک رو زدن تا اونجا که از دستم بر بیاد براتون خبر مینویسم .
اما خبر اول در مورد یک مادربورد هست .
همه ما وقتی که میخوایم کامپیوتر بخریم یکی از مهمترین قطعات سیستممون مادربورد هست که تمامی قطعات به نحوی به اون متصل میشن و خیلی مهمه که این مادر بورد از چه نوعی باشه و از اون مهمتر چه امکاناتی داشته باشه .
مادربوردی که میخوام براتون معرفی کنم یکی از محصولات جدید شرکت ASRock هست برپایه چیپست ULI که برای پردازنده های 64 بیتی شرکت AMD با Socket 939 و Socket M2 طراحی شده !!
به طور قطع خیلی ها اصلا نام این چیپست رو اصلا نشنیدن و شاید فکر کنن چیز بدر بخوری نیست چون تازه وارده و یه نام نا آشناست و از این حرفا !
اما برعکس بایدعرض کنم این شرکت با چیپست هایی با امکانات بسیار بالا و قدرتی بسیار عالی به زودی رقیبی جدی برای رقیبان قدرتمندش خواهد شد . ( هر چند به نظر من همین الان هم بسیار خوب ظاهر شده . )
این ماردبورد از شرکت مذبور, با نام ASRock 939Dual-SATA2 دارای چیپست ULi M1695 در پل شمالی ( Northbridge ) و چیپست ULi M1567 در پل جنوبی (Southbridge ) میباشد .
jz9paw.jpg

اولین و مهمترین خصوصیت این مادربود که در اولین نگاه به چشم میاد قابلیت پشتیبانی از دو اسلات گرافیکی AGP 8X و PCI-Express هست .
البته قبلا بعضی شرکتها مثل Albatron مادربوردهایی براساس چیپ ست های Nforce که از هر دو اسلات پشتیبانی میکردن عرضه کرده بودن اما کارایی این اسلات ها خصوصا AGP زیاد جالب نبود .
اما در این مدل مادربورد هر دو نوع اسلات به بهترین نحو ممکن کار میکنن و هیچ مشکلی در استفاده از هر دو نوع کارتهای گرافیکی AGP 8X یا PCI-Express برای شما پیش نمیاد که این یه مزیت خیلی بزرگه .
jz9rf4.jpg

وقتی شما دارین ماردبورد رو چک میکنین و به این ور اونورش یه نگاه میندازین با یک اسلات عجیب روبرو میشین که احتمالا تا حالا ندیدین !
اسلاتی زرد رنگ که یه برچسب بزرگ روش خورده .
خدومت دوستان عرض کنم که این مادربورد علاوه بر پشتیبانی از پردازنده های Athlon 64 و Athlon 64 X2 ( دو هسته ای ) و Athlon FX از طریق این اسلات قابلیت پشتیبانی از نسل بعدی پردازنده های AMD با نام Athlon M2 رو هم داره !
قابلیتی که در حال حاظر تو هیچ چیپستی وجود نداره حتی تو Nforce 4 – SLI !
شما با تغییراتی تو جامپر های مشخص شده در شکل که بصورت ردیفی و مشکی رنگ هستن میتونین قابلیت پشتیبانی از Athlon M2 رو فعال کنین .
jz9rba.jpg

مورد بعد اینکه این مادربورد علاوه بر پشتیبانی از SATA از استاندارد جدید در این زمینه یعنی SATA2 هم پشتیبانی میکنه که امکان میده ما از نسل جدید هاردهای SATA که سرعتی معادل 300 مگابایت در ثانیه دارن استفاده بکنیم .
پشتیبانی از 4 گیگابیت رم از نوع DDR 400 بصورت Dual Channel , داشتن کارت صدای حرفه ایه 8 کاناله , پشتیبانی از دو SATA و یک SATA2 از دیگر مشخصات این مادربورد هست .
jz9smb.jpg

حالا باید دید که این مادربورد با این امکانات عالی از نظر کارایی در چه سطحی هست .
اینا چند تست هستن که کارایی این چیپست رو در مقایسه با مادربورد های مختلف بر پایه چیپست Nforce 4 Ultra نشون میده .
همون طور که در تست ها میبینین این مادربورد با چیپست ULi تقریبا تو همه تست ها کارایی بهتری ازچیپست قدرتمند Nforce 4 Ultra از خودش نشون میده و تو تمامی تست ها بهترین امتیاز رو گرفته !
jz9ro5.png

jz9ukn.png

jz9uvm.png

jz9v7l.png

jz9vkl.png

jz9w1k.png

و از همه مهمتر و جالب تر اینکه این مادربورد با این امکانات بی نظیر و کارایی عالی قیمتی معادل 70 دلار داره !!!!
یعنی به پول خودمون چیزی حول و حوش 60 هزار تومن که این رو میشه هشتمین مورد از عجایب هفت گانه نامید !!!!
مشخصات کامل این مادربورد از این قراره :
jz9z7b.jpg

موارد گفته شده باعث شده که این مادربورد جوایز بسیار زیادی رو از سایتهای مختلف کسب بکنه .
برای دیدن لیست جوایز و اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنین :

http://www.asrock.com/product/939Dual-SATA2.htm

منبع : سایتهای Toms hardware – Anandtech - ASRock
 

parham_safa

Rossonero
مدیر انجمن
Sep 24, 2005
8,309
نام
پرهام
سلام
آریا و مصطفی عالی بود .
دستتون درد نکنه .
=====
در باره مطلب آریا هم این نکته رو بگم که اکثر شرکتهای هالیوودی از blu-ray پشتیبانی کردن .
 

Kain

کاربر سایت
Sep 25, 2005
1,113
نام
مصطفی
با سلام .
رکورد بالاترین امتیاز در 3D Mark 2005 شکسته شد !
متخصصان سوئدی با استفاده از دو کارت گرافیکی Geforce 7800 GTX 512 MB از شرکت مشهور ومعتبر Gainward در حالت SLI موفق شدند امتیاز 18614 را کسب کنند .
مشخصات سیستمی که با آن این نتیجه بدست آمده به شرح زیر میباشد :
CPU : AMD Athlon FX 57
VGA : 2 GainwardUltra/3550PCX Graphics Adapter 512MB design
RAM : 1 GB DDR 400
Display Driver : 8.1.9.5
البته هم کارتهای گرافیکی و هم پردازنده مورد آزمایش Overclock شده بودند .
پردازنده Athlon FX 57 در حالت عادی با فرکانس 2800 مگاهرتز کار میکند که متخصصان فرکانس آنرا تا 3928 مگاهرتز افزایش دادند .
کارت های گرافیکی Geforce 7800 GTX 512 MB هم به طور عادی دارای فرکانس هسته معادل 550 مگاهرتز و فرکانس حافظه معادل 1700 مگاهرتز هستند که توسط متخصصان به ترتیب تا 779 مگاهرتز برای هسته و 2052 مگاهرتز برای حافظه افزایش داده شدند .
البته با این نرخ بسیار زیاد Overclock , خنک کننده های عادی پردازنده و کارت های گرافیکی جواب گو نبودند به همین خاطر متخصصان از یک سیستم خنک کننده پیشرفته که با نیتروژن مایع کار میکند و دارای دمای -134 درجه هست پردازنده را خنک میکردند و با یک سیستم خنک کننده دیگر با دمایی معادل -85 درجه سانتیگراد , کارتهای گرافیکی را خنک میکردند .
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید :
http://www.techsweden.org
 

Kain

کاربر سایت
Sep 25, 2005
1,113
نام
مصطفی
نوشته شده توسط bluestar:
مصطفی جان کارت خیلی درسته(از طرف یه دوست قدیمی)
لطف داری عزیز . قابلی نداشت .
( از طرف یه دوست قدیمی به یه دوست قدیمی دیگه ! ;) )
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر