
ظاهرا دلایل انحصاری بودن Quantum Break کم کم دارد نمایان می شود. Matias Myllyrinne از Remedy در مصاحبه ای که با Gamesindustry داشت مشخص کرد کمک های مایکروسافت در به ثمر رسیدن این پروژه بسیار حیاتی بود. او عنوان می کند: "ما از ابتدا به حمایت کامل کمپانی مثل مایکروسافت نیاز داشتیم. به هیچ عنوان و از هیچ راهی امکان نداشت چنین پروژه ای را خودمان به تنهایی انجام می دادیم. رغبت و انگیزه اش را داشتیم ولی اصلا توانش را نداشتیم."
او همچنین در ادامه توضیح می دهد که مایکروسافت با این بازی یک استراتژی را دنبال می کند و یک تجربه منحصر به فرد را برای کنسول جدیدش به ارمغان می آورد و به رمدی این امکان را می دهد تا چیزی را خلق کند که بدون این کمک ها نمیتوانست.
منبع