ساخت نسخه بعدی بازی Tomb Raider با موتور گرافیکی Unreal Engine 5

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
در جدیدترین اخبار بازی، استودیوی کریستال داینامیکز تأیید کرده که ساخت نسخه جدیدی از سری Tomb Raider آغاز شده است و تیم توسعه‌دهنده برای ساخت این عنوان، از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 استفاده می‌کند.
بازی Shadow of the Tomb Raider

از عرضه آخرین بازی توم ریدر چند سالی می‌گذرد، اما استودیوی Crystal Dynamics ساعاتی پیش در استریم State of Unreal که توسط اپیک گیمز برگزار شد، از آغاز ساخت یک نسخه جدید از این مجموعه محبوب خبر داد. دالاس دیکینسون، مدیر کل فرنچایز Tomb Raider در بخشی از این استریم حاضر شد و اعلام کرد که ساخت نسخه جدید این سری آغاز شده و توسعه‌دهندگان این‌بار از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 بهره می‌برند.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از نسخه جدید Tomb Raiderدر دسترس نیست، اما می‌دانیم که این پروژه در مراحل ابتدایی ساخت خود قرار دارد. دیکینسون در خصوص استفاده از آنریل انجین می‌گوید: «استفاده از این انجین جدید به خلق سطح جدیدی از قصه‌گویی و تجربه گیم‌پلی منجر خواهد شد. از این‌رو، ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که اعلام کنیم به‌تازگی ساخت بازی جدید Tomb Raider را با استفاده از آنریل انجین 5 آغاز کرده‌ایم.»

او در ادامه عنوان کرد که تیم سازنده قصد دارد «آن تجربه اکشن ادونچر باکیفیت و سینمایی که طرفداران کریستال داینامیکز و مجموعه توم ریدر لیاقتش دارند» را ارائه دهند. طی سالیان اخیر، استودیوی کریستال داینامیکز مشغول توسعه و پشتیبانی از بازی Marvel's Avengers بوده و بدین ترتیب، از آخرین عنوان Tomb Raider که توسط این استودیو ساخته شده، یعنی Rise of the Tomb Raider، حدود 7 سال می‌گذرد.

بازی‌های قبلی سری با انجین داخلی Foundation ساخته شده بودند، بنابراین دیدن تغییر و تحولات احتمالی که با بهره‌گیری از آنریل انجین رخ خواهند داد، مطمئنا جالب خواهد بود. مدتی پیش استودیوی CD Projekt Red نیز رسما اعلام کرد که بازی بعدی The Witcher با آنریل انجین 5 ساخته می‌شود.​
 
مشکلی که من با سه گانه داشتم انیمیشنهای کاراکتر اصلی بود . اگر بتونن به کارکتر اصلی یه فیزیک و وزن طبیعی بدن و از اون حالت شول و بی وزن درش بیارن یا یه چیزی مثل انچارتد بشه خوبه .

لارا توی صحنه های اکشن و پریدن هاش وزن رو حس نمیکردیم .

حالت راه رفتنش یکم سنگینتر و با واقع گرایانه تر باشه عالی میشه .
چیزی که توی دموی آنریل از اون دختر دیدیم همون حرکات به شدت واقع گرایانه بود
 
شاید من تو اقلیتم ولی نسخه اول سگانه ریبوت برا من تو سری نه تنها بهترین بلکه یکی از بهترین بازی نسل هفتم ـه :D نمیدونم شاید دلیلش این باشه داستانش خیلی خیلی شخصی بود و یـ جورایی سنگ بنای شخصیت لارا کرفت رو داشتن میچیدن :-" ولی خوب آره کاملا قبول دارم این سری شدیدا دچار Identity Crisis شد و سازنده ها از هر طرفی که تونستن بازی رو کشیدن و تهش با یـ شخصیت پردازی آبکی سر و ته سگانه رو بستن !!! کلا من هیچ امیدی ندارم اینا بخوان برن سمت ریشه ها فقط امیدوارم برا محض رضای خدا چهار تا نویسنده درست حسابی استخدام کنن !!! یکمم شخصیت لارا رو از خشکی محض در بیارن بد نیست
 
کلا بازی تام رایدر یعنی چرخیدن تو محیطای مرموز و باستانی و کشف چیزای عجیب غریب با یکمی اکشن
چیزی که تو سه گانه قبلی فرق کرده بود و شده بود اکشن + گشتن تو محیطای مرموز + سیستم ارتقا (که نمیدونم با این سیستمای جدید ارتقا حال نمیکنم...شونصد تا چیز میز رو باید ارتقا بدی چرا اخه)
نمیدونم شاید بخاطر سلیقه مخاطبه یا من خیلی باهوش شدم که معماهای همه بازیها از جمله تام رایدر چالشی نیستن دیگه... این سبک بازی ها باید یکم چالش فکری هم داشته باشن که کلا کمرنگ شده (حتی چالش های گاد اف وار جدید هم محدود شده به پرتاب تبر واسه باز کردن صندوق)
ولی با همه اینا تنها انتظاری که ازشون دارم اضافه کردن اون حرکات اکروباتیک لارا موقع بالا رفتن از سخره ها و شلیک کردنه
خصوصا اون حرکات نسخه underworld:-":D
انصافا شما لارا از این خواستنی تر دیدی؟؟ :D:D
 
یادتونه ماشین گیمز هم داشت یه ایندیانا جونز میساخت؟ چی شد اون؟ همینجوری یادم اومد گفتم بگم اینجا :D
داستان Rise اصلا بد نبود خصوصا اینکه جونا خیلی کم بود داخلش
شدو بعد تاریخی/فرهنگیش خیلی خوب بود اما مشکل بزرگ این بود که انگار یادشون رفته بود قضیه رو وصل کنن به گذشته لارا برا همین طی داستان حس بی انگیزگی میکردم برا اعمال شخصیت. انگار وارد این قضایا شده بود فقط محض اینکه وارد بشه
اینا نویسنده خوب بگیرن اولین کاری که میکنه جونا رو میکشه یا دیگه نمیارتش، بعدم اینکه ماجراجو باید انگیزه شخصی داشته باشه، چیزی که U4 داشت یا همون rise.
از نظر انیمیشن هم به سطح همون U4 برسن خوبه انتظار نداریم در حد تلو2 بشه حتی، چون ناتی داگ وقت و هزینه غیر معمولی میذاره رو این چیزا و جلو تر از بقیست.
 
معماهای همه بازیها از جمله تام رایدر چالشی نیستن دیگه.
کلا بنظرم معماها فقط در حدی شدن که وجود داشته باشن و حل کردنشون به پلیر کژوال حس خوبی بده همین! هیچوقت ریسک اینو نمیکنن که معمای سخت بسازن، پلیر توش بمونه و بیخیال ادامه بازی بشه.
حتی آنچارتدا هم همینطور، تنها آنچارتدی که یکم بنظرم کیفیت معماهاش تا حدودی بالاتر بود the lost legacy بود که اونم اگه تو یکی از معماهاش میموندی اینقد پشت سر هم راهنماییت میکرد که نیاز نبود فکر کنی در موردش :دی
 
  • Like
Reactions: beshush and blak
امیدوارم ادامه shadow شاهد باشم در مصر باستان (احتمال داره لارا به اسکاندیناوی برود چون چند سال اخیر سینما و تلویزیون و بازی ها شدیدا رو به افسانه های نورث (نورس) آوردند)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or