ساخت نسخه بعدی بازی Tomb Raider با موتور گرافیکی Unreal Engine 5

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
در جدیدترین اخبار بازی، استودیوی کریستال داینامیکز تأیید کرده که ساخت نسخه جدیدی از سری Tomb Raider آغاز شده است و تیم توسعه‌دهنده برای ساخت این عنوان، از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 استفاده می‌کند.
بازی Shadow of the Tomb Raider

از عرضه آخرین بازی توم ریدر چند سالی می‌گذرد، اما استودیوی Crystal Dynamics ساعاتی پیش در استریم State of Unreal که توسط اپیک گیمز برگزار شد، از آغاز ساخت یک نسخه جدید از این مجموعه محبوب خبر داد. دالاس دیکینسون، مدیر کل فرنچایز Tomb Raider در بخشی از این استریم حاضر شد و اعلام کرد که ساخت نسخه جدید این سری آغاز شده و توسعه‌دهندگان این‌بار از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 بهره می‌برند.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از نسخه جدید Tomb Raiderدر دسترس نیست، اما می‌دانیم که این پروژه در مراحل ابتدایی ساخت خود قرار دارد. دیکینسون در خصوص استفاده از آنریل انجین می‌گوید: «استفاده از این انجین جدید به خلق سطح جدیدی از قصه‌گویی و تجربه گیم‌پلی منجر خواهد شد. از این‌رو، ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که اعلام کنیم به‌تازگی ساخت بازی جدید Tomb Raider را با استفاده از آنریل انجین 5 آغاز کرده‌ایم.»

او در ادامه عنوان کرد که تیم سازنده قصد دارد «آن تجربه اکشن ادونچر باکیفیت و سینمایی که طرفداران کریستال داینامیکز و مجموعه توم ریدر لیاقتش دارند» را ارائه دهند. طی سالیان اخیر، استودیوی کریستال داینامیکز مشغول توسعه و پشتیبانی از بازی Marvel's Avengers بوده و بدین ترتیب، از آخرین عنوان Tomb Raider که توسط این استودیو ساخته شده، یعنی Rise of the Tomb Raider، حدود 7 سال می‌گذرد.

بازی‌های قبلی سری با انجین داخلی Foundation ساخته شده بودند، بنابراین دیدن تغییر و تحولات احتمالی که با بهره‌گیری از آنریل انجین رخ خواهند داد، مطمئنا جالب خواهد بود. مدتی پیش استودیوی CD Projekt Red نیز رسما اعلام کرد که بازی بعدی The Witcher با آنریل انجین 5 ساخته می‌شود.​
 
دو نسخه اول که کریستال داینامیک ساخت با اینکه ایراداتی داشتن ولی در مجموع بازی های خیلی خوبی بودند. در هر دو بازی به وضوح از آنچارتد الهام گرفته بودند (که خودش از توم ریدر های قبلی الهام گرفته) و سعی کرده بودند با اعمال تغییراتی مثل سیستم کرفتینگ و نقشه سندباکس طور و دادن آزادی عمل بیشتر یکم این فرمول را بهبود بدن. به نظرم مشکل اصلی هر دو نسخه نسبت به بازی مثل آنچارتد هم روایت داستانی شلخته و شخصیت پردازی نه چندان جالب شخصیت های بازی بود. البته این ایراد در مقام مقایسه با آنچارتد بود وگرنه نسبت به نسخه های اصلی خود سری به نظرم زیادی از ماهیت توم ریدر فاصله گرفته بودند و برای مثال دیگه خبری از پازل های معروف سری اینا نبود .

نسخه Shadow Of Tomb Raider به نظرم اگرچه تا حدی اون ایراد مربوط به پازل ها و معماها را با داشتن کلی محیط و مقبره قابل کشف کم تر کرده بود ولی از طرف دیگه به شدت مشکلات هوش مصنوعی و شوتینگ و المان های مخفی کاری داشت که باعث شده بود در نهایت یک بازی متوسط یا نسبتا خوب باشه.

با این وجود من خیلی منتظر نسخه جدید هستم. کلا به این سبک ایندیاناجونزی علاقه زیادی دارم. امیدوارم آنچارتد جدید هم معرفی بشه و اون بازی ایندیاناجونز Mechine Games هم خوب از آب دربیاد نهایتا.

پ.ن : نمیدونم چرا خیلی ادبی و نقدطور نوشتم :D
 
امیدوارم تو نسخه جدید برن سراغ ریشه های سری...اون جو مرموز و ترسناک و پر از پازل نسخه های کلاسیک رو برگردونن و بیخیال دنبال کردن مسیر آنچارتد بشن.
باید همین کارو بکنن جو بازی های کلاسیک قدیمی بسیار مرموز و تا حدودی ترسناک بود توی سه گانه 2006 و این جدیدها از بین رفته بود.
 
  • Like
Reactions: Tatsumaru
بنچمارک ؟ بنچمارک کی ؟ بنچمارک کجا ؟!
بنچمارک از نظر شخصیشون رو گفتن چون احتمالا ۹۰ درصد بقیه عناوین اکشن ادونچر نسل قبل رو بازی نکردن...

چون اگر ROTR بنچمارک اکشن ادونچر باشه تیبا هم بنچمارک اتوموبیل سازیه...
 
نمیدونم چند نفر با من موافقن یا مخالف، ولی من جزو مخالفین این تغییر رویه سری Tomb Raider در سه شماره اخیر هستم و سری کلسیک رو به شدت ترجیح میدم. یعنی اینکه مدرن بشه خیلی خوبه، اما چیزی که کریستال داینمیک ساخت کپی از فرمول گیم پلی Uncharted بود و برای من خیلی جذابیت نداشت. به هر صورت Shadow نشون داد اون فرمول هم دیگه جواب نمیده و باید برن سراغ یه چیز تازه. ایکاش به کل بریزن پایین از اول بسازن، تازه، با دوز اکسپلور و اکتشاف بیشتر، و کامبت کمتر کلیشه ای شده و قابل انتظار.

پ.ن: فکر کنم به خود مدیرای CD بگی تو بازیسنتر یه نفر معتقده Rise of the Tomb Raider بنچمارک صنعت گیمه از خنده پاره میشه.
 
بهترین های تاریخ هستند
Uncharted مطمئنا جزو بهترین های تاریخ نیستن
بازی خوبیه ولی اصلا بهترین نیست.
حتی در مقایسه با نسخه های قبلی خودش هم پایین تر قرار میگیره
البته باید اعتراف کرد گرافیگ گولاخی داشت :D
 
نمیدونم چند نفر با من موافقن یا مخالف، ولی من جزو مخالفین این تغییر رویه سری Tomb Raider در سه شماره اخیر هستم و سری کلسیک رو به شدت ترجیح میدم. یعنی اینکه مدرن بشه خیلی خوبه، اما چیزی که کریستال داینمیک ساخت کپی از فرمول گیم پلی Uncharted بود و برای من خیلی جذابیت نداشت. به هر صورت Shadow نشون داد اون فرمول هم دیگه جواب نمیده و باید برن سراغ یه چیز تازه. ایکاش به کل بریزن پایین از اول بسازن، تازه، با دوز اکسپلور و اکتشاف بیشتر، و کامبت کمتر کلیشه ای شده و قابل انتظار.

پ.ن: فکر کنم به خود مدیرای CD بگی تو بازیسنتر یه نفر معتقده Rise of the Tomb Raider بنچمارک صنعت گیمه از خنده پاره میشه.
اگه به کل برگردن به ریشه ها فکر نکنم فروش خوبی بکنه
الان دیگه سلیقه گیمیرها فرق کرده
 
نمیدونم چند نفر با من موافقن یا مخالف، ولی من جزو مخالفین این تغییر رویه سری Tomb Raider در سه شماره اخیر هستم و سری کلسیک رو به شدت ترجیح میدم. یعنی اینکه مدرن بشه خیلی خوبه، اما چیزی که کریستال داینمیک ساخت کپی از فرمول گیم پلی Uncharted بود و برای من خیلی جذابیت نداشت. به هر صورت Shadow نشون داد اون فرمول هم دیگه جواب نمیده و باید برن سراغ یه چیز تازه. ایکاش به کل بریزن پایین از اول بسازن، تازه، با دوز اکسپلور و اکتشاف بیشتر، و کامبت کمتر کلیشه ای شده و قابل انتظار.

پ.ن: فکر کنم به خود مدیرای CD بگی تو بازیسنتر یه نفر معتقده Rise of the Tomb Raider بنچمارک صنعت گیمه از خنده پاره میشه.
دقیقا همین

من با فکر اینکه ریبوت ۲۰۱۳ کامل رفته طرف Survival و سیستم کرفتینگ عمیق بازیش کردم و واقعا یکی از underwhelming‍ترین تجربیات زندگیم بوده.

لارای جدید که مجموعا به اندازه یدونه ورق A4 سفید عمق شخصیتی داره، تویست داستان رو میشه از ۸ هزار کیلومتر عقب‌تر حدس زد چون تو همون دومین کاتسین بازی خیلی واضح بهش اشاره شد، گان‌پلی meh، کامبت hand to hand خراب، A.I افتصاح که با کوکتل مولوتوف اسنایپ می‌کرد، و از همه بدتر کمبود "Tomb"، همشون یدونه اتاق بودن که با یدونه مکانیزم گیم‌پلی در ۳ دقیقه میشد حلشون کرد. بازی واقعا هیچ نکته مثبتی برای من نداشت.

دقیقا یادمه اوایل انتشار بازی رفتم ردیت پرسیدم این گل‌های قرمز که تو بازی هست و قابل جمع‌آوریه برای چیه، همه با کلی ذوق و شوق نوشتن احتمالا ایستراگه یا چی، بعداً کاشف به عمل اومد بخش‌های survival بازی رو بریدن انداختن دور ولی این گل‌ها از دستشون در رفته

برید نسخه Anniversary رو بازی کنید اگر فکر میکنید این ریبوت خوبی بود. کاراکتر کاریزماتیک، پازل واقعی، اکشن واقعا اکشن نه cover shooter

من اون Croft Manor همین Anniversary رو به کل سه‌گانه ریبوت ترجیح میدم واقعاً
 
جسارتا ترجیح خودتون رو نگه دارید واس خودتون. اون سیستم قدیم رو خدا بیامرزه.


همین سیستم رو پیش برن و بهبود ببخشن و روایت داستانی رو بهتر کنن جزو تاپ‌ها میشه.

امیدوارم وقت بذارن و تا ته توانشون بعد بازی رو عرضه کنن.
 
  • Like
Reactions: hitman68
برید نسخه Anniversary رو بازی کنید اگر فکر میکنید این ریبوت خوبی بود. کاراکتر کاریزماتیک، پازل واقعی، اکشن واقعا اکشن نه cover shooter
موافقم .
Legends هم خیلی خوب بود.
حتی Underworld مخصوصا هنوز هم گرافیکی خیلی خوبه، اون مراحل جنگلی تایلند خیلی زیباست.
اگه مشکلات کنترل بزاریم کنار ، کلا این 3گانه قبل ریمیک من خیلی دوست دارم.
=========
اگه اون لیک انویدیا درست باشه و همینی باشه که دارن با UE5 میسازن، داستان خیلی جذاب تر میشه :x
Capture.JPG
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or