ساخت بازی ایرانی دینگو به پایان رسیده ست !

hosein me

کاربر سایت



داستان از این قرار هست که دینگو بدستور پروفسور به دنبال تنها موجود سالم که مایابی نام دارد وارد جزیره بیکانوس میشود که در این جنگل با اتفاقات ناگواری رو در رو میشود ، تمام موجودات جنگل در تسخیر شیاطین در امده اند و شما باید ان هارا از بین برده و به مایابی برسد و این موجود را برای پروفسور ببرد.این بخشی از داستان دینگو بود که مراحل ساختش به پایان رسیده و هم اکنون منتظر پخش شدن در بازار است.دینگو در سبک سوم شخص اکشن است و میتواند تمام هیجان شمارا خالی کند.

تصاویر





سایت بازی
 
آخرین ویرایش:
دوسته من از یه بازی ساز ایرانی که تازه شروع به کار کرده چه انتظاری دارین واقعا؟! بازی های روز هم قبلا چیزی کمتر از این بودن و به مرور زمان به اینجا رسیدن!!! راه صد ساله رو که نمیشه 1 شبه رفت!
درحال حاضر باید پیشرفتشون و نگاه کنی همین!!

بله عزیزم.کسی منکر حرف شما نیست.ولی بازی سازای ما واقعا دارن چیکار میکنن؟؟ متاسفانه یه عده که ایده ای دارن به خاطر حمایت نشدن توسط بنیاد خلاقیتشون از بین میره.بقیه هم که کورکورانه تقلید میکنن بدون کوچکترین خلاقیتی.تو این چند ساله چقدر بازی خلاقانه از سازنده های داخلی دیدی؟؟امثال گرشاسب و مبارزه در خلیج عدن و بازگشت که به طرز مسخره ای سعی داشتن ادای GOW و COD و Uncharted رو دربیارن اسمش بازی سازیه؟؟؟وقتی ادم نه دانش ساخت بازی های بزرگ رو داره نه امکاناتش و نه بودجه اش رو برا چی باید وقت خودش رو حروم کنه؟؟مشکل اینه که بازی سازای داخلی نمیخوان خودشون باشن.همیشه بلندپروازی های مسخره دارن.GOW بازی میکنن بعد به خیال خودشون میرن یه بازی شبیهش بسازن در عوض باگ تحویل ملت میدن..نه داداش تا اینا دست از این کارهای بچه گانه شون برندارن اوضاع از اینی که هست بهتر نمیشه که هیچ بدتر هم میشه.چون با این وضع مملکت ما و با این بودجه و دانش تا هزار سال دیگه هم نمیتونن بازی بزرگ بسازن. البته اگه کسی خلاقیت داشته باشه منتظر بودجه های کلان و گروه های بزرگ نمی گرده.بازی سازای ما نمیتونن بازی بزرگ بسازن ولی از ساختن بازی های خلاقانه و کم خرج مثل Braid و Machinarium هم عاجزن؟؟؟
 
به طرز مسخره ای سعی داشتن ادای GOW و COD و Uncharted رو دربیارن اسمش بازی سازیه؟؟؟
همین ادا در آوردن خودش شروعی برای تکامل هستش...با شکست هامونه که درس میگیریم و تازه میفهمیم دنیا دست کیه
بازی سازای ما نمیتونن بازی بزرگ بسازن ولی از ساختن بازی های خلاقانه و کم خرج مثل Braid و Machinarium هم عاجزن؟؟؟
حرکت های خوبی رو توی این سالها از طرف برو بچه های خلاق ایرانی شاهد بودیم،هم در زمینه بازی های مستقل و هم در زمینه موبایل
اگر اطلاع ندارید مثال بزنم چند مورد؟

این بازی ها خوبن ولی چیزی که به نظر من عافت این صنعت حساب میشه معضلی هستش به نام بازی سفارشی....!!!
مشکلات از جایی شروع میشه که فلان ارگان نظامی وابسته به فلان بخش دولتی میاد میگه یه بازی بسازیم توش ایرانیا برن آمریکا رو بترکونن و برگردن....!!!!! بعد هم توی این راه کلی پول خرج میشه و بالا کشیده میشه که همش هم از جیب ملته....!!! نتیجه.....؟؟؟؟؟!؟!؟!؟ افتضاح
 
همین ادا در آوردن خودش شروعی برای تکامل هستش...با شکست هامونه که درس میگیریم و تازه میفهمیم دنیا دست کیه

هیچ ادم عاقلی برای پیشرفت پاشو از پله اول نمیذاره رو پله صدم.اونایی که GOW و COD میسازن به اوج پختگی تو زمینه بازی سازی رسیدن یه دفعه ای هوس نکردن که یه بازی بزرگ تحویل ملت بدن و البته به جیب ناشر و عقل و دانش خودشون هم یه نگاهی انداختن.شما برا اینکه دانشگاه بری باید ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان رو بگذرونی از همون اول که نمیتونی بری دانشگاه.میتونی؟؟

حرکت های خوبی رو توی این سالها از طرف برو بچه های خلاق ایرانی شاهد بودیم،هم در زمینه بازی های مستقل و هم در زمینه موبایل
اگر اطلاع ندارید مثال بزنم چند مورد؟

بله.بعضا بازی های خوبی هم ساخته شده ولی در برابر بازی های ضعیف خیلی به چشم نمیان
 
هیچ ادم عاقلی برای پیشرفت پاشو از پله اول نمیذاره رو پله صدم.اونایی که GOW و COD میسازن به اوج پختگی تو زمینه بازی سازی رسیدن یه دفعه ای هوس نکردن که یه بازی بزرگ تحویل ملت بدن و البته به جیب ناشر و عقل و دانش خودشون هم یه نگاهی انداختن.شما برا اینکه دانشگاه بری باید ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان رو بگذرونی از همون اول که نمیتونی بری دانشگاه.میتونی؟؟
آره ولی اگه قبلش اصلا تا حالا توی زندگیت چیزی به نام سیستم آموزشی ندیده باشی نمیتونی فرق بین ابتدایی و دانشگاه رو تشخیص بدی درسته؟
این اشتباهات در حال حاضر داره کمتر میشه و اون دوران جاهلیت ! داره میگذره و بازی سازهای آگاهمون یا دارن از کشور میرن یا هم کارهاشون کوچیک تر و مستقل تر شده...
این عنوان های آبرو بری هم که هنوز دارن منتشر میشن بخش اعظمشون همون بازی های سفارشی هستن که در بالا ذکر کردم
بله.بعضا بازی های خوبی هم ساخته شده ولی در برابر بازی های ضعیف خیلی به چشم نمیان
بله من هم قبول دارم که هنوز چشم اندازها محدوده ولی پیشترفت هاشون هم امیدوار کنندست .برای دیدن این پیشرفت نباید به بازار داخل ایران چشم دوخت،خیلی از بازی های خوب ایرانی به صورت رایگان توی اینترنت قرار دارن و جهانی شدن و جوایز معتبری رو میبرن مثل کارهای "بهرامی" و حتی بعضی هاشون اصلا معلوم نیست که سازندشون ایرانیه...!(و با اسم مستعار کار میکنن)
 
اگه تکنولوژی در اختیار اینا نیست، محدود هستند، خلاقیت که وجود داره.
فکر نکنم ساختن یک بازی‌ای مثل Angry Birds تکنولوژی خیلی بالا و Engine قوی‌ای نیازمند باشه!
مشکل از خودمونه.
 
خب داداش شما یه بازی خارجی بگو که طرح روی جلدش یه ادم نچسب و ترسناک مثل این باشه.چرا بی منطق حرف میزنی؟؟طرف قیافه نداره دیگه.اصلا هم نمیشه باهاش ارتباط برقرار کرد.
من کلی گفتم!
چون بعضیا رو دیدم هنوز اسم بازی ایرانیا میاد بدون اینکه حتی یک عکس ازش ببینن میان بازیشو میکوبن!!
حالا منظورم با شما نیستا::دی خودمم قبول دارم کرکترش خداییش بیخوده:دی کلی گفتم:دی

---------- نوشته در 01:40 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:36 PM ارسال شده بود ----------

اگه تکنولوژی در اختیار اینا نیست، محدود هستند، خلاقیت که وجود داره.
فکر نکنم ساختن یک بازی‌ای مثل Angry Birds تکنولوژی خیلی بالا و Engine قوی‌ای نیازمند باشه!
مشکل از خودمونه.
اگه همچین ایده مثل Angry birds رو هرکسی میتونست بده که کل کشورا یک دونه بازی شاخ مثل این داشتن!
Angry birds جوریه که الان به یک پیرمرد بگی میدونه چیه!

البته پیاده سازی هم مهمه
همون ایده رو ایرانیا بدن نمیتونن درست پیدا کنن!
مثلا نصف محبوبیت Angry birds سر قیافه کرکترای بازیش هست! مخصوصا اون خوکا!

-------------------------------------------------------

کلا حمایت نمیشه وگرنه میتونن یک چیز خوب درست کنن!
الان چند روز پیش داشتم تو بازار میچرخیدم یک پوستر بزرگ دیدم بسیار بسیار زشت بود!:دی مال یک بازی ایرانی بود که بعد از کلی نگاه کردن بهش فهمیدم والپیپر آنچارتد 3 رو برداشتن و یک صورت زشت بجای صورت شخصیت آنچارتد 3 گزاشتن و یک سری افکت بهش دادن و پس زمینه رو تغیر دادن شده این:دی
خداییش دیگه تقلید در چه حد!!!!!!!!! بیای والپیپیر بازی های خارجی رو هم کپی کنی:دی
 
آره ولی اگه قبلش اصلا تا حالا توی زندگیت چیزی به نام سیستم آموزشی ندیده باشی نمیتونی فرق بین ابتدایی و دانشگاه رو تشخیص بدی درسته؟
این اشتباهات در حال حاضر داره کمتر میشه و اون دوران جاهلیت ! داره میگذره و بازی سازهای آگاهمون یا دارن از کشور میرن یا هم کارهاشون کوچیک تر و مستقل تر شده...
این عنوان های آبرو بری هم که هنوز دارن منتشر میشن بخش اعظمشون همون بازی های سفارشی هستن که در بالا ذکر کردم

اره .فرضا ندیده باشه.ولی ادم اگه عقل و شعور داشته باشه باید نگاه به توانایی خودش کنه.کسی که هنوز جمع و تفریق رو درست بلد نیست و بخواد بره سراغ تابع و مثلات نشونه حماقتشه.کسی که مجبورشون نکرده نمیتونن نسازن.همین
 
اگه تکنولوژی در اختیار اینا نیست، محدود هستند، خلاقیت که وجود داره.
فکر نکنم ساختن یک بازی‌ای مثل Angry Birds تکنولوژی خیلی بالا و Engine قوی‌ای نیازمند باشه!
مشکل از خودمونه.
حالا نیست تو جهان سالی 47 تا اَنگری بردز میاد... فقط ایرانی ها نتونستن یکیش رو بسازن 8-|
یا مثلاً ماینکرفت رو مگه کی درست کرد!؟ یه آدمی یکم چاق تر از من و تو :دی
اون خلاقیتی که میگی بلی هست و از همه چی مهمتره ولی بازی هایی که صرفاً بر اساس خلاقیت و امکانات کم ساخته میشن تعدادشون خیلی زیاد نیستش ;)
 
همین ادا در آوردن خودش شروعی برای تکامل هستش...با شکست هامونه که درس میگیریم و تازه میفهمیم دنیا دست کیه
تا زمانی که بنیاد بخواد به این نوع حمایت هاش ادامه بده برای بازی سازها انگیزه ای نمیمونه. چون درهرصورت پولشون رو میگیرن، چه بازی شکست بخوره چه موفق باشه
کم نبودند بازی های خلاقانه ای که یک شبه ره صد ساله رو رفتند. بازیهای ایرانی الآن 99% سفارشی هستند با موضوعات اکثرا تاریخی
اینقدر نگید امکانات نداریم. گیریم در بخش تکنیکی ضعیف باشیم پس چرا داستانهای بازی هامون اینقدر سطحی و ضعیف هستند!!!
ما نمیخوایم به معنای واقعی کلمه بازی بسازیم فقط میخوایم در این صنعت موجودیت خودمون رو ثابت کنیم با بازی های که به درد هیچ کسی نمیخوره
درمورد اون شخصی هم که به مخالفان لقب هیتر دادند و توهین کردند هم چیزی نمیخوام بگم
راستی دیروز Rayman Origins رو تموم کردم، طراح ارشد گرافیکش یه ایرانی بود: گلشید زاد افشار
 
کسی که داره برای بازار ایران تلاش میکنه 2 حالت داره.یا مشکل روانی دارهیا زیاد از حد مایه داره...واقعا به چه قیمتی ؟
ببخشید ولی من حرف شما رو تقریبا قبول ندارم

من خودم در حال توسعه The Brave Ball (بازی در سبک Bounce هست و داستان داره و معما هم خواهد داشت و ... ) هستم (االبته همه کارهاش رو خودم نکردم) و احتمالا زیاد هم اول بازی رو برای ایران منتشر میکنم البته فعلا تقریبا روش کار نمیکنم ولی بعد امتحانها احتمال زیاد به توسعه اش میپردازم که حداکثر نهایتا تا پایان تابستون ساختش تمام بشه .

اینو میخوام بگم که من که تقریبا به بازیسازی علاقع نسبتا زیادی دارم دوست دارم که برای وطنم هم بازیم رو منتشر کنم البته احتمالا پس از انتشار در داخل به فکر منتشر کردن بازی در خارج هم میافتم

زیاد از حد هم پول ندارم

بالاخره برای پیشرفت در بازیسازی کشورمون باید تلاش بشه .

باتشکر

اطلاعات بیشتر درمورد بازی :http://forum.bazicenter.com/thread72262/
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or