زمان رونمایی از Star Wars Jedi Fallen Order مشخص شد

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,416
7,943
نام
حمیدرضا
به E3ه سه سال پیش هم میشه مراجعه کرد:|
ربطی نداره! استاروارز ویسرال هم شرایط مشابهی رو می تونست داشته باشه. اصلا گزینه اصلی اون بود EA استودیو Motive رو تاسیس کرد و جید ریموند و هنینگ رو استخدام کرد تا یه فرنچایز اکشن ادونچر مثل AC یا GTA بسازه!
اما الان نه ویسرال باقی مونده، نه بازی شون و نه بازی سازهای بزرگی که برای ساختش استخدام شده بودن! EA به ویسرال با اون همه هایپ بها نداد اما الان سر Jedi Fallen Order چیزایی رو قبول کرده که کسی باور نمیکنه!
فاقد بخش چندنفره، بدون پرداخت درون برنامه ای، داستان محور، استفاده از موتوری غیر FB و ... دقیقا همون چیزایی هست که همه از استاروارز ویسرال انتظار داشتن!
مشخصه که EA معدن گنج رو پیدا کرده و خیالش راحته، این بین یه حالی هم داده به رسپاون که کار خودشونو انجام بدن.

حالا معلوم نیست وضعیت Jedi Fallen Order چطور میشه اما دلیل داره که EA اومده به سازنده این بازی انقدر بها داده. همین ناشر استودیوهایی که استاد ساخت بازی های داستان محور بودن رو با دخالت ها و فشارهاش یکی یکی داره خاک میکنه.

بازی‌ای که ماه می 2016 معرفی شده، به عنوان پاداش موفقیت بازی‌ای اجازه ساختش داده شده که بر پایۀ ایدۀ یه بازی منتشر شده در مارچ 2017 ساخته شده.
مرحبا =D>
نمی دونستم بازی کی معرفی شده مرسی که از گمراهی درم آوردی 8-|
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mohsenebrahimi

sina_unl

عضو تحریریه
Oct 27, 2005
3,493
5,420
نام
سینا
این بازی احتمالا یه جورایی مثل پاداش ساخت apex legends باشه واسه رسپاون! یه بازی ساختن که داره خروار خروار پول روانه EA میکنه و در ازای این، مدیرای دزد و بی شرف و احمق EA هم اجازه دادن که رسپاون یه بخش ناچیز از این پول رو برداره واسه کار کردن رو ایده خودش، البته تحت برند استاروارز!

بدم نمیاد شکست بخوره!!
بازی‌ای که ماه می 2016 معرفی شده، به عنوان پاداش موفقیت بازی‌ای اجازه ساختش داده شده که بر پایۀ ایدۀ یه بازی منتشر شده در مارچ 2017 ساخته شده.
مرحبا =D>
 

Big boss_returns

کاربر سایت
Jan 29, 2019
993
1,142
نام
ژوبین
من اصلا از sw خوشم نمیاد ولی این تریلر عالی بود خیلی خوشم امد تاپیک apex که خودم زدم این یکی هم با خودمه:D
یه زمانی Star Warsهای تک‌نفره و داستانی جالبی منتشر می‌شدن.
سری Jedi Knight که بعضی از نسخه‌هاش خیلی خوب بودن، مثل Dark Forces II که زیاد بازی‌ش نکردم و یه کمی برای اون سن و سال من سخت بود، ولی هنوز اون بخش‌های اولیه بازی توی ذهنم مونده و اتمسفر خیلی جالبی داشت.
سری Rogue Squadron رو هم زمان خودش بازی نکردم، ولی بعدها که باهاش آشنا شدم کف کردم که چطوری همچین چیزهایی ساختن! مخصوصاً نسخه Rogue Leader که سال 2001 برای Gamecube اومد و هم امتیازهای خفنی گرفت و هم گرافیکش حیرت‌انگیز بوده. تصور کنین همچین چیزی برای بازی 17 سال پیش!
watch?v=TwBFgclZUSE
حیف که سازنده‌ش یعنی Factor 5 بعد از ساختن بازی افسانه‌ای Lair برای PS3 منهدم شد. :( البته مثل اینکه یکی دو سال پیش دوباره برگشتن، ولی بعید نیست دو روز دیگه باز هم بترکن.
Republic Commando بازی بی‌نقصی نبود، ولی تجربه جالبی در نقش یکی از فرمانده‌های کلون و هم‌تیمی‌هاش به آدم می‌داد و جزو FPSهایی هم بود که به خاطر HUD جالبش آدم رو قشنگ توی جَو بازی غرق می‌کرد.
Star Wars: Knights of the Old Republic و دنباله‌ش هم که نیازی به تعریف ندارن.
The Force Unleashed هم چیز بدی نبود و داستان متفاوتی داشت. حیف که اون زمان ایرادات بازی هم به چشمم می‌اومد و نمی‌دونستم چند سال بعدش برای همین بازی با وجود مشکلاتش هم باید آرزو به دل بمونیم! :|
بازی‌های دیگه‌ای توی سبک‌های مختلف هم بودن از ریسینگ تا هوایی و... که بعضی‌هاشون کیفیت مناسبی داشتن مثل Starfighter.
یه سری بازی دیگه هم بود که الآن رفتم دیدم امتیازهای جالبی نگرفتن، ولی من خوشم می‌اومد ازشون. :D مثلاً Shadows of the Empire شروعی داشت که نمیشه فراموشش کرد و برای زمان خودش (20 و خورده‌ای سال قبل) واقعاً عالی نبرد سیاره برفی Hoth رو شبیه‌سازی کرده بود. یا یکی از نسخه‌های Episode I به اسم Jedi Power Battles که من و داداشم کلی باهاش حال می‌کردیم ولی الآن رفتم دیدم میانگین امتیازهاش 50 و خورده‌ای بوده! :D



حیف که همه اینا از وقتی حقوق Star Wars افتاد دست EA به فنا رفت. ولی بالاخره اینا هم تصمیم گرفتن یه فرصتی برای ساخت بازی تک‌نفره بدن و بعد از منهدم شدن یکی دو پروژه، در نهایت این Fallen Order مونده که استودیوی خوبی هم پشتش هست. برای همین امیدوارم بازی بترکونه و فروش بالایی داشته باشه تا بعدش سرمایه‌گذاری بیشتری روی بازی‌های داستانی Star Wars بشه. چون حتی اگه کیفیت بازی بالا هم باشه ولی فروشش خوب نباشه، دیگه رسماً و شرعاً تا زمانی که حق امتیاز بازی‌ها دست EA هست باید باهاشون خداحافظی کنیم. :|
Lair فکتور5 ورشکست نکرد دوست عزیز factor5 بعد lair داشت از رو superman یه بازی ow میساخت ولی ناشر بازی که اسمش brash اینترتیمنت بود فکر کنم که یهو ورشکسته شد و درپی این ورشکتگی و کنسل شدن بازی نه تنها factor5 بلکه یکی دیگه از استودیوهای معروف(قبلا ترید پارتی سونی بود مثل فکتور5) که با همین برش داشت از فلش بازی ow میساخت هم ورشکسته شد تیزرشم هست با فوتیج های الفاش
 

RedShift

کاربر سایت
Dec 5, 2013
1,019
1,350
یه زمانی Star Warsهای تک‌نفره و داستانی جالبی منتشر می‌شدن.
سری Jedi Knight که بعضی از نسخه‌هاش خیلی خوب بودن، مثل Dark Forces II که زیاد بازی‌ش نکردم و یه کمی برای اون سن و سال من سخت بود، ولی هنوز اون بخش‌های اولیه بازی توی ذهنم مونده و اتمسفر خیلی جالبی داشت.
سری Rogue Squadron رو هم زمان خودش بازی نکردم، ولی بعدها که باهاش آشنا شدم کف کردم که چطوری همچین چیزهایی ساختن! مخصوصاً نسخه Rogue Leader که سال 2001 برای Gamecube اومد و هم امتیازهای خفنی گرفت و هم گرافیکش حیرت‌انگیز بوده. تصور کنین همچین چیزی برای بازی 17 سال پیش!
watch?v=TwBFgclZUSE
حیف که سازنده‌ش یعنی Factor 5 بعد از ساختن بازی افسانه‌ای Lair برای PS3 منهدم شد. :( البته مثل اینکه یکی دو سال پیش دوباره برگشتن، ولی بعید نیست دو روز دیگه باز هم بترکن.
Republic Commando بازی بی‌نقصی نبود، ولی تجربه جالبی در نقش یکی از فرمانده‌های کلون و هم‌تیمی‌هاش به آدم می‌داد و جزو FPSهایی هم بود که به خاطر HUD جالبش آدم رو قشنگ توی جَو بازی غرق می‌کرد.
Star Wars: Knights of the Old Republic و دنباله‌ش هم که نیازی به تعریف ندارن.
The Force Unleashed هم چیز بدی نبود و داستان متفاوتی داشت. حیف که اون زمان ایرادات بازی هم به چشمم می‌اومد و نمی‌دونستم چند سال بعدش برای همین بازی با وجود مشکلاتش هم باید آرزو به دل بمونیم! :|
بازی‌های دیگه‌ای توی سبک‌های مختلف هم بودن از ریسینگ تا هوایی و... که بعضی‌هاشون کیفیت مناسبی داشتن مثل Starfighter.
یه سری بازی دیگه هم بود که الآن رفتم دیدم امتیازهای جالبی نگرفتن، ولی من خوشم می‌اومد ازشون. :D مثلاً Shadows of the Empire شروعی داشت که نمیشه فراموشش کرد و برای زمان خودش (20 و خورده‌ای سال قبل) واقعاً عالی نبرد سیاره برفی Hoth رو شبیه‌سازی کرده بود. یا یکی از نسخه‌های Episode I به اسم Jedi Power Battles که من و داداشم کلی باهاش حال می‌کردیم ولی الآن رفتم دیدم میانگین امتیازهاش 50 و خورده‌ای بوده! :D



حیف که همه اینا از وقتی حقوق Star Wars افتاد دست EA به فنا رفت. ولی بالاخره اینا هم تصمیم گرفتن یه فرصتی برای ساخت بازی تک‌نفره بدن و بعد از منهدم شدن یکی دو پروژه، در نهایت این Fallen Order مونده که استودیوی خوبی هم پشتش هست. برای همین امیدوارم بازی بترکونه و فروش بالایی داشته باشه تا بعدش سرمایه‌گذاری بیشتری روی بازی‌های داستانی Star Wars بشه. چون حتی اگه کیفیت بازی بالا هم باشه ولی فروشش خوب نباشه، دیگه رسماً و شرعاً تا زمانی که حق امتیاز بازی‌ها دست EA هست باید باهاشون خداحافظی کنیم. :|
EA کم کاری میکنه اما ساخت بازی به تعداد زیاد دیگه مثل قبل ممکن نیست توسط یک ناشر، باید دیزنی حق ساخت رو به چند ناشر میداد تا مثل اون موقع تعداد استاروارز زیاد میگرفتیم.
بعد هم ساخت اون بازی ها به راحتی نیست. مثلا ساخت یک بازی از Old Republic خیلی سخته چون دیزنی نسبت به Canon بودن خیلی حساس و ما هم منابع زیادی از داستان های اون زمان نداریم. به همین دلیل همه میرن داستان بین EP3 و EP4 رو انتخاب میکنن چون همه چیزش مشخص.
 
  • Like
Reactions: Dinosaur

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
13,663
17,183
نام
امیر حسین
ربطی نداره! استاروارز ویسرال هم شرایط مشابهی رو می تونست داشته باشه. اصلا گزینه اصلی اون بود EA استودیو Motive رو تاسیس کرد و جید ریموند و هنینگ رو استخدام کرد تا یه فرنچایز اکشن ادونچر مثل AC یا GTA بسازه!
اما الان نه ویسرال باقی مونده، نه بازی شون و نه بازی سازهای بزرگی که برای ساختش استخدام شده بودن! EA به ویسرال با اون همه هایپ بها نداد اما الان سر Jedi Fallen Order چیزایی رو قبول کرده که کسی باور نمیکنه!
فاقد بخش چندنفره، بدون پرداخت درون برنامه ای، داستان محور، استفاده از موتوری غیر FB و ... دقیقا همون چیزایی هست که همه از استاروارز ویسرال انتظار داشتن!
مشخصه که EA معدن گنج رو پیدا کرده و خیالش راحته، این بین یه حالی هم داده به رسپاون که کار خودشونو انجام بدن.

حالا معلوم نیست وضعیت Jedi Fallen Order چطور میشه اما دلیل داره که EA اومده به سازنده این بازی انقدر بها داده. همین ناشر استودیوهایی که استاد ساخت بازی های داستان محور بودن رو با دخالت ها و فشارهاش یکی یکی داره خاک میکنه.

نمی دونستم بازی کی معرفی شده مرسی که از گمراهی درم آوردی 8-|
هر دلیلی که داشته باشه اینکه چرا این بازی کنسل نشده و چرا EA با خیلی چیزا موافقت کرده که قبلا نمیکرده، مطمئنا دلیلش Apex نیست!

دیگه همه میدونیم بازی سازی کار یکی دو روز نیست و این بازی هم حداقل از 3سال پیش در دست ساخت بوده! ، Apex مگه چند ماهه که اومده و تو این فاصله تا 15نوامبر امکان نداره بشه بازیی ساخت!
بازی این بندگان خدا هم همون موقع که بازی امی هنینگ نشون داده شد، پشت صحنه هایی ازش نشون داده شد و در دست ساخت بوده!

دنبال دلایل دیگه ای برای برش داشتن Respawn نسبت به بقیه استودیوهای EA بگردید!


یکی میتونه به ما بگه این canon یعنی چی دنبال معنیش رفتم ولی متوجه نشدم منظورش جدا بودن داستان از سریه یا مربوط به سری
یعنی اینکه جزو داستان رسمیه سری حساب میشه!
مثلا اگر کوجیما هنوز تو کونامی بود و MG Survive اون موقع ساخته میشد، یحتمل Canon نبود و تو هیچکدوم از بازی های آینده ش بهش اشاره ای هم نمیکرد:D
کلا تو دنیای بازی اونقدر چیزی یادم نمیاد در مورد اسپین آف ها که جزو داستان حساب نشن، ولی خوب تو منابع اقتباسی، مثلا همین One Piece World Seeker با اینکه کاراکترهای اورجینالش رو هم خود طراح کشیده، ولی از نظر داستانی ذره ای Canon حساب نمیشه:D (در کنار تمام فیلم هاش و ...:-" ... غیر از یک OVA :D)
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
8,905
1,900
نام
Majid
مگه فقط Respawn باشه که بتونه یکم انزجار مردم نسبت به EA رو کم کنه :D خیلی هم عالی که سینگل محوره فقط چیزی که هست اینکه اگه Respawn درگیره اینه تمرکزش از روی Apex برداشته میشه؟
بازیای بتل رویال اگه تند تند براشون کانتنت نیاد کم کم از چشم میوفتن، همین Apex ـم سیزن اولش واقعا هیچ چیز خاصی نداشت و باعث شد افت پلیرش ادامه پیدا کنه و اگه با این وضعم پیش بره مثل بقیه بتل رویالا میمیره.
حالا آیا چی شده که EA اینو به اون ترجیح داده با توجه به اینکه سود بیشتر تو Apex هست!
 

LiFE iS 5TrAnG3

⏎千ㄖ尺 乇ᐯ乇尺
کاربر فعال
Feb 22, 2011
10,282
40,329
نام
∂αнмα
مگه فقط Respawn باشه که بتونه یکم انزجار مردم نسبت به EA رو کم کنه :D خیلی هم عالی که سینگل محوره فقط چیزی که هست اینکه اگه Respawn درگیره اینه تمرکزش از روی Apex برداشته میشه؟
بازیای بتل رویال اگه تند تند براشون کانتنت نیاد کم کم از چشم میوفتن، همین Apex ـم سیزن اولش واقعا هیچ چیز خاصی نداشت و باعث شد افت پلیرش ادامه پیدا کنه و اگه با این وضعم پیش بره مثل بقیه بتل رویالا میمیره.
حالا آیا چی شده که EA اینو به اون ترجیح داده با توجه به اینکه سود بیشتر تو Apex هست!
اینو ی تیم جدا روش کار میکنه اصلا ربطی به اون تیمی که Apex رو ساختن نداره بعدم مگه ساپورت بازی که صرفا هر چند وقت ی بار اونت جدید و چند تا اسکین میخوان بدن براش چقدر نفرات میخواد ؟ اینا تا پارسال ۲۰۰ نفر بودن الان نفرات بازم اضافه کردن واسه این استار وارز 50 نفرشون که Apex رو ساپورت کنن بقیشون میرن رو ی پروژه ی دیگه کار میکنن بعد تموم شدن پروژه جنگ ستارگان اون تیم دوم هم یا میپیونده بهشون یا هم ی پروژه جدید شروع میکنه
 

pc fan

کاربر سایت
Jul 25, 2018
62
45
نام
داریوش
نسخه بتل فرانت2زیادجالب نبود وeaبخاطر سیاست های مسخرش گند زد به بازی،بهترین نسخه های که از استار وارز تجربش کردم نسخه The old republic بود امیدوارم این بازی با موفقیت روبرو بشه و ریسپاون بترکونه
 
  • Like
Reactions: mohsenebrahimi

Aperture

کاربر سایت
Apr 30, 2012
345
68
من اصلا از sw خوشم نمیاد ولی این تریلر عالی بود خیلی خوشم امد تاپیک apex که خودم زدم این یکی هم با خودمه:D

Lair فکتور5 ورشکست نکرد دوست عزیز factor5 بعد lair داشت از رو superman یه بازی ow میساخت ولی ناشر بازی که اسمش brash اینترتیمنت بود فکر کنم که یهو ورشکسته شد و درپی این ورشکتگی و کنسل شدن بازی نه تنها factor5 بلکه یکی دیگه از استودیوهای معروف(قبلا ترید پارتی سونی بود مثل فکتور5) که با همین برش داشت از فلش بازی ow میساخت هم ورشکسته شد تیزرشم هست با فوتیج های الفاش
عجب من فکر میکردم lair ورشکستشون کرد استودیوی خوبی بود بازی lair هم بازی خوبی بود دیگه مگه چه انتظاری از یه بازی لانچ داشتن سال ها قبلش هم با angel studio که همون R sandiego امروزی میشه re2 رو روی n64 پورت کرده بودن فکر کن بازی دو دیسک ps1 رو بتونی رو کنسولی که کارتریجاش 100 مگ هست پورت کنی معجزه است شما مطمینی حالا از این که داشتن superman میساختن خبری نشنیدم ازش تازه سوپرمن حقوقش مال وارنر بوده و نه شرکت دیگه ای اصلا تا حالا اسم brash به عنوان ناشر ندیدم فکر کنم همون lair بدبختشون کرد خوب فروش نکرد سونی هم حمایتشون نکرد حالا موجب ورشکستگی هم نشده باشه زیان بالایی بهشون وارد کرده.
 

Aperture

کاربر سایت
Apr 30, 2012
345
68
یکی میتونه به ما بگه این canon یعنی چی دنبال معنیش رفتم ولی متوجه نشدم منظورش جدا بودن داستان از سریه یا مربوط به سری
والا فکر کنم canon به مدیایی گفته میشه که اصل داستان درش نهفتست یعنی داستان حالت فرعی نداره مثلا شینجی میکامی گفته canon بازی re2 این بوده که اول با کلیر بازی کنی و بعد با لیون یعنی درست و اصلش این طوری بوده ولی خب برعکسش هم میشده بازی کرد و یا از نظر داستانی شماره های اپیزودی فیلمای star wars canon هستن یعنی اصل داستان ولی فیلمی مثل rouge one canon محسوب نمیشه البته من مطمین نیستم شاید اشتباه دارم میگم :-??
 

RedShift

کاربر سایت
Dec 5, 2013
1,019
1,350
والا فکر کنم canon به مدیایی گفته میشه که اصل داستان درش نهفتست یعنی داستان حالت فرعی نداره مثلا شینجی میکامی گفته canon بازی re2 این بوده که اول با کلیر بازی کنی و بعد با لیون یعنی درست و اصلش این طوری بوده ولی خب برعکسش هم میشده بازی کرد و یا از نظر داستانی شماره های اپیزودی فیلمای star wars canon هستن یعنی اصل داستان ولی فیلمی مثل rouge one canon محسوب نمیشه البته من مطمین نیستم شاید اشتباه دارم میگم :-??
نه کاملا اشتباه گفتید. Canon در زمینه استاروارز یعنی داستانی که توسط Lucasfilm و دیزنی بیرون داده شده، حالا چه از طریق کارتون ها، چه فیلم های فرعی و غیرفرعی، چه کتاب ها. اما اگه مثلا یه فن بیاد یه فن فیلم از استاروارز بسازه یا یه نویسنده کتاب از استاروارز بده که دیزنی و لوکاس فیلم تایید نکردن داستانش رسمیت نداره و چیزی به دنیای استاروارز اضافه نکرده.
 
  • Like
Reactions: Aperture

Big boss_returns

کاربر سایت
Jan 29, 2019
993
1,142
نام
ژوبین
عجب من فکر میکردم lair ورشکستشون کرد استودیوی خوبی بود بازی lair هم بازی خوبی بود دیگه مگه چه انتظاری از یه بازی لانچ داشتن سال ها قبلش هم با angel studio که همون R sandiego امروزی میشه re2 رو روی n64 پورت کرده بودن فکر کن بازی دو دیسک ps1 رو بتونی رو کنسولی که کارتریجاش 100 مگ هست پورت کنی معجزه است شما مطمینی حالا از این که داشتن superman میساختن خبری نشنیدم ازش تازه سوپرمن حقوقش مال وارنر بوده و نه شرکت دیگه ای اصلا تا حالا اسم brash به عنوان ناشر ندیدم فکر کنم همون lair بدبختشون کرد خوب فروش نکرد سونی هم حمایتشون نکرد حالا موجب ورشکستگی هم نشده باشه زیان بالایی بهشون وارد کرده.
Lair بدون شک بهشون ضربه بزرگی زد ولی ورشکست نشده بودن همکاریشونم با سونی قطع شد اون موقع وارنر هنوز خودش استودیو بازی سازی نداشت و حقوق سوپرمن و فلش مال brash بود
 
  • Like
Reactions: Aperture

Aperture

کاربر سایت
Apr 30, 2012
345
68
نه کاملا اشتباه گفتید. Canon در زمینه استاروارز یعنی داستانی که توسط Lucasfilm و دیزنی بیرون داده شده، حالا چه از طریق کارتون ها، چه فیلم های فرعی و غیرفرعی، چه کتاب ها. اما اگه مثلا یه فن بیاد یه فن فیلم از استاروارز بسازه یا یه نویسنده کتاب از استاروارز بده که دیزنی و لوکاس فیلم تایید نکردن داستانش رسمیت نداره و چیزی به دنیای استاروارز اضافه نکرده.
بله فکر کنم حرف شما درست تر هست البته برا اینکه یه اثر canon نباشه حتما نباید فن مید باشه مثلا starwars یه سری کمیک داشت که امپراطور بعد از سقوطش نمرده بود و یا این که لیا و سولو بچه دار شده بودن ولی چند تا بچه داشتن و اسماشون فرق میکرد که اونم canon محسوب نمیشه با این که فکر کنم زیر نظر لوکاس ارتز به چاپ رسیده بودن.
 

RedShift

کاربر سایت
Dec 5, 2013
1,019
1,350
بله فکر کنم حرف شما درست تر هست البته برا اینکه یه اثر canon نباشه حتما نباید فن مید باشه مثلا starwars یه سری کمیک داشت که امپراطور بعد از سقوطش نمرده بود و یا این که لیا و سولو بچه دار شده بودن ولی چند تا بچه داشتن و اسماشون فرق میکرد که اونم canon محسوب نمیشه با این که فکر کنم زیر نظر لوکاس ارتز به چاپ رسیده بودن.
خب دلیل Canon نبودن اونا اینه که قبل از خرید IP توسط دیزنی بیرون داده شده بودن، لوکاس ارتز هم بعد خرید دیزنی منحل شد. وگرنه در منابع غیر Canon که لوک اسکای واکر حتی زن هم داره. الان دیزنی فقط کتاب هایی که خودشون دادن بیرون و 9 تا فیلم اصلی و 2 تای فرعی و کارتون های سریالی The Clone Wars و Rebels رو Canon حساب میکنه.
 
  • Like
Reactions: Aperture

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟