رونمایی از Gran Turismo 6 در هفته اینده

Lord Zeus

کاربر سایت
Sep 15, 2009
1,234
سلام


i66gfwgukte7x496ba0s.jpg



امروز دعوت نامه هایی جهت شرکت در جشن 15 سالگی عرضه Gran Turismo در اروپا ( بزرگترین بازار این سری ) و رونمایی از عنوان بعدی از سری Gran Turismo برای منتقدان فرستاده شده است ، این مراسم در پیست Silverstone و در چهارشنبه هفته اینده برگزار خواهد شد .

منبع

اپدیت:
خب GT6 رسما رونمایی شد ، برای PS3 و عرضه در اواخر امسال.

یک سری اطلاعات کلی :
7 لوکیشن جدید + 19 مسیر (که مجموع لوکیشن ها رو 33 و مسیرها رو 71 میرسونه)
1200 ماشین در مجموع (حرفی از پرمیوم یا استاندارد زده نشده)
Course Maker بهتر شده
Customization بهتر
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
IGN هم مثل Eurogamer و Sixaxis و ... یه مقاله در مورد GT نوشته که بخش هایی از اون رو ترجمه کردم ولی بعد از تأیید شدن بازی یادم رفت بذارم !! :D خوندنش خالی از لطف نیست !
--------------------------------------------
در مورد سری Gran Turismo نکات جالبی وجود داره ولی شاید یکی از جالب ترین نکات این باشه که کمپانی انگلیسی TVR بعد از قرار گرفتنش در نخستین شماره از سری بازی های GT ، شاهد رشد قابل ملاحظه ای در فروش اتومبیل هاش در ژاپن بود.
قدرت سری بازی هایی Gran Turismo رو نمیشه دست کم گرفت ، مخصوصاً وقتی که شاهد محصولی هستیم که میلیون ها طرفدار اتومبیل در سراسر دنیا تجربه ـش میکنن.
یک مثال دیگه در این زمینه RUF هست. یک کمپانی کوچک آلمانی که بیشتر از 35 سال هست که اتومبیل تولید میکنه و از بدنه و شاسی Porsche برای تولید اتومبیل هاش بهره میبره. کمپانی ای که در دهه 80 به خاطر تولید CTR Yellowbird (که در اون زمان سریع ترین اتومبیل شناخته میشد) معروف شد ولی امروزه بیشتر از همه بین گیمرهای علاقمند به ژانر ریسینگ شناخته شده هست. این کمپانی اولین بار در GT2 وارد این سری شد ، اون هم به لطف انحصارطلبی EA که لیسانس استفاده از Porsche رو در اختیار داشت.
EA لیسانس استفاده از Porsche رو در اختیار داره ولی در 364 روز سال ، این لیسانس در حال خاک خوردن هست و فقط یک روز در سال برای استفاده در Need for Speed به کار میره و ما هم مجبور هستیم از Porsche ، فقط شاهد چند تا اتومبیل در NFS باشیم. چیزی که برای طرفدارهای Porsche خیلی ناراحت کننده هست ، ولی از اون طرف باعث برای RUF ایده آله. RUF جزیی از Gran Turismo هست و مثل یه تابلوی تبلیغاتی برای میلیون ها خریدار GT استفاده میشه.
گذشته از RUF ، چندین کمپانی ژاپنی هم به لطف Gran Turismo تونستن محبوبیت خودشون رو بالاتر ببرن. کمپانی هایی چون Nissan ، Subaru و Mitsubishi. یکی از مسئولین Mitsubishi در این باره در سال 2002 گفته بود : "شکی در این نیست که Gran Turismo نقش پر رنگی در عرضه Lancer Evolution در آمریکا ایفا کرد. این اتومبیل بدون وجود Gran Turismo نمیتونست به محبوبیت امروزش در آمریکا دست پیدا کنه." این قضیه به نوعی در مورد Subarbu Impreza WRX هم صدق میکنه.
بازی های شبیه ساز با کیفیت دیگه ای هم در طول این سال ها عرضه شدن ، ولی همه اون ها حضورشون رو از Gran Turismo دارند.
IGN در ادامه یه سری صحبت ها هم در مورد تاریخچه GT کرده که مثلاً وقتی GT اولین بار عرضه شد ، سبک ریسینگ زیاد دنبال واقع گرایی نبود و اکثر بازی ها حالت آرکید داشتن ، بازیسازهای کمی بودن که دنبال گرفتن لیسانس استفاده از کمپانی های واقعی بودن و حتی چیزی مثل تعویض دنده دستی در بازی Daytona یه ویژگی خیلی خاص محسوب میشده ! توی اون دوران بازی های شبیه ساز تقریباً مخصوص PC بودن و GT یه بازی غیرمتعارف بوده. بازی ای که کسی قبل از این شبیه اون رو برای کنسول ها نساخته بوده و همچین چیزی سابقه نداشته. یامائوچی و تیم 15 نفره ـش GT رو ساختن و این بازی تبدیل شد به پرفروش ترین بازی PlayStation.
البته این موضوع خیلی هم عجیب نیست. زمانی که NFS II فقط 9 تا ماشین لیسانس شده داشت ، GT دارای 140 تا ماشین و 11 پیست بود ! ولی همه چیز فقط به عدد و رقم ختم نمیشد و بازی عمق خیلی زیادی داشت. هندلینگ واقع گرایانه ای که باعث میشد بازی آرکید نباشه و نیاز به صبر و شکیبایی و رانندگی مناسب داشته باشه ، چیزی که با License Test ها معنی بهتری هم پیدا کرد. سیستم اقتصادی جالبی هم توی بازی بود که بازیکن باید ماشین خودش رو به صورت نو یا دست دوم میخرید و کلکسیون ماشین هاش رو بیشتر میکرد. بازی ای که با سیستم های خاص خودش حتی میشه گفت یه جورایی RPG Racing بود.
در بازی Tuning و قابلیت تغییر در اجزای مختلف ماشین وجود داشت و تقریباً هرچیزی رو میتونستین تغییر بدین. گیمرها با دنیای گسترده ای از تغییرات و تیونینگ در بازی آشنا شدن که تا اون موقع شبیه اون رو ندیده بودن. بازی ای که در کنار گیمرها ، عاشقان اتومبیل رو هم به خودش جذب میکرد.
در آخر هم آمار فروش و محبوبیت و اینا رو گفته که سری GT روی هم حدود 70 میلیون نسخه فروش داشته و GT5 هم با فروش بیشتر از 9 میلیون نسخه ، آمار فوق العاده ای داره و معنیش این هست که حدوداً از 8 نفری که PS3 دارن ، یه نفر GT5 رو خریده.
=========================
ملت در حال اعزام از هتل به سمت سالن مراسم ! :D

 

M0HAMAD

کاربر سایت
Jul 1, 2009
842
نام
محمد
IGN هم مثل Eurogamer و....
پیرو همین حرفها, سالی که GT4 عرضه شد, توی چند تا از نشریات خودرو, Yamauchi به عنوان چند فرد (فکر کنم 10 فرد بود} تاثیر گذار صنعت خودرو, توی همون سال انتخاب شد
و تا جایی که یادمه و میدونم, Yamauchi توی ساخت Nissan GT-R افسانه ای {همون 2009 به این ور, نه اسکای لاین} نقش داشته...
حالا اینجا, بعد از بازی کردن 2 شماره از سری Forza و "بازی نکردن" حتی یک نسخه از سری GT به ریش Yamauchi میخندن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر