رسمی: ماکروسافت تمام دارایی ها شرکت Zenimax/Bethesda را خریداری کرد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
167676


طبق توافقی که ماکروسافت با شرکت زنیمکس کمپانی مادر بتزدا انجام داده شرکت بتزدا و تمام حقوق و دارایی ها این شرکت که شامل استدیو Bethesda Softworks, Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog, Roundhouse Studios و IP هایی مثل The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, DOOM, Dishonored, Prey, Quake, Starfield میشود را خریداری کرده است
رسمی :

Welcoming the Talented Teams and Beloved Game Franchises of Bethesda to Xbox - Xbox Wire


=========

اطلاعات تکمیلی :

- MS is paying $7.5 billion in cash for ZeniMax Media
- Game Pass has reached 15m subscribers and is growing
- Microsoft has now 23 studios
- Bethesda's future games will be on GP on launch day

=========================

انحصاری شدن بازی های بتزدا شامل قرار داد های قبلی این شرکت نمیشه یعنی عناوینی مثل Deathloop و GhostWire: Tokyo همچنان به صورت انحصار زمانی برا PS5 منتشر خواهند شد .

در مورد انحصاری شدن یا نشدن عناوین آینده بتزدا به صورت جداگونه برای هر IP تصمیم گیری خواهد شد .

تایید شده TESO همچنان مالتی پلتفرم خواهد ماند

بازی های بتزدا مثل سابق تحت برند خودش منتشر خواهد شد
 
آخرین ویرایش:
زباله؟ :D هیلو و زباله؟ :D هیلو تاج سر تمام بازی‌های ایکس باکس گیم استودیوز بوده و خواهد بود :D
الکی حاشیه درست نکنید:D جمله فارسی و واضح نوشتم. با اینکه فن هیلو نیستم ولی ننوشتم هیلو زباله است. نوشتم زباله ای که به اسم هیلو میخوان بدن.
 
باز هم میشه نصف هزینه هیلو در بدترین حالت. ضمنا کل تیم سایبرپانک لهستانی نیست و خیلی ها نیروی وارداتی هستن و کمک مالیاتی دولت رو اگر بذاریم کنار نیروی متخصص وارداتی هیچ وقت ارزون نیست.

واقعیت اینه چون هزینه زندگی خیلی پایینه تو ورشو، کلا حقوقا پایینه. نیرو کار خارجی هم اگه بخواد از دولوپر داخلی بیشتر بگیره خب مسلما مشکل پیش میاد.
در مورد بودجه هیلو هم اونجوری که اخبار هست یه بخش بزرگیش صرف دولوپ انجین جدید شده. حالا کار نداریم نتیجه چی شد. :D
 
به نظرم با خرید بتسدا ، انحصاری شدن GTA توسط سونی رو باید قطعی دونست
این جنگ اخرش به ضرر گیمر ها هس با GTA قشنگ سونی میتونه دوباره ورق رو برگردونه ولی از اونور میلیون ها نفر دستشون از بازی کوتاه میمونه . شوخی نیس فروش بالای 120 میلیونی یک بازی 10 تا استدیو باهم نمیتونن انقدر بفروشن
 
الکی حاشیه درست نکنید:D جمله فارسی و واضح نوشتم. با اینکه فن هیلو نیستم ولی ننوشتم هیلو زباله است. نوشتم زباله ای که به اسم هیلو میخوان بدن.

هنوز هیچ چیز خاصی از هیلو اینفینیت نشون ندادن (اسکیل محیطها، جنگهای گستردش، مولتی پلیر و مدهای مختلفش، فورج و...) :D همونی هم که نشون دادن قرار نیست نسخه نهایی باشه ولی در همون نمایش هم بجز گرافیک که جای کار داره نکات مثبت زیادی وجود داشت (دیالوگها، روایت، طراحی هنری، کلیت گیم پلی، صدا گذاری، موسیقی و...) :D

در کل خیلی خیلی زوده فاتحه یه بازی به قولی 500 میلیون دلاری که قرار هست 10 سال عمر کنه و تاخیر خورده رو بخونی :D

SoT تو سال سومش بازیی شده که هیچکس تصورش رو هم نمی‌کرد هیلو اینفینیت که دیگه جای خود داره :D
 
الان واقعا دیگه بحث این نیست که بازی های این همه استدیو روی چه پلتفرمی عرضه میشن یا نمیشن. بحث اینه که با وجود عرضه Day One این بازی ها روی گیم پس اصلا صرفه اقتصادی نداره به پلتفرم دیگه ای فکر کنی. (به خصوص اگه طرفدار بتسدا و بازیهاش باشی)

24 تا استدیو با کلی IP معروف که حداقل الان 15 تاشون بازی های AAA میسازن بعلاوه بازی های Global Publishing و قراردادهایی مثل EA Play و سایر شرکت ها دیگه جدا نمیشه به سرویس دیگه ای فکر کرد در حال حاضر که حتی نزدیک Gamepass بشه.

اصلا پسفردا ماکروسافت بیاد بگه تمام بازی های بتسدا روی PS5 هم میان، سوال بعدی که مطرح میشه اینه که برچسب قیمت 70 دلاری در مقابل حضور دائمی این بازی ها روی گیم پس چه شانس و مزیت رقابتی میتونه داشته باشه؟ تازه خود سونی هم کلی بازی از بتسدا میاورد روی PS NOW که اونم به نظر پرید.

حرکت امروز ماکروسافت به شدت بولد و بزرگ هست و تنها رقیب و شرکت مقابلش هم سونی نیست. لامصب چندتا استدیو یا یک ناشر دیگه را هم بخره صنعت را میبره به سمت انحصاری گری روی سرویس.

خلاصه ابعاد حرکت به نظرم بزرگ تر از سری ایکس vs پلی استیشن 5 هست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or