رسمی: ماکروسافت تمام دارایی ها شرکت Zenimax/Bethesda را خریداری کرد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
167676


طبق توافقی که ماکروسافت با شرکت زنیمکس کمپانی مادر بتزدا انجام داده شرکت بتزدا و تمام حقوق و دارایی ها این شرکت که شامل استدیو Bethesda Softworks, Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog, Roundhouse Studios و IP هایی مثل The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, DOOM, Dishonored, Prey, Quake, Starfield میشود را خریداری کرده است
رسمی :

Welcoming the Talented Teams and Beloved Game Franchises of Bethesda to Xbox - Xbox Wire


=========

اطلاعات تکمیلی :

- MS is paying $7.5 billion in cash for ZeniMax Media
- Game Pass has reached 15m subscribers and is growing
- Microsoft has now 23 studios
- Bethesda's future games will be on GP on launch day

=========================

انحصاری شدن بازی های بتزدا شامل قرار داد های قبلی این شرکت نمیشه یعنی عناوینی مثل Deathloop و GhostWire: Tokyo همچنان به صورت انحصار زمانی برا PS5 منتشر خواهند شد .

در مورد انحصاری شدن یا نشدن عناوین آینده بتزدا به صورت جداگونه برای هر IP تصمیم گیری خواهد شد .

تایید شده TESO همچنان مالتی پلتفرم خواهد ماند

بازی های بتزدا مثل سابق تحت برند خودش منتشر خواهد شد
 
آخرین ویرایش:
این رو فراموش کردم بگم جایی خوندم CDPR برای سایبرپانک 120 میلیون دلار هزینه کرده. حالا یخورده کمتر یا بیشتر یعنی با این پول دست استدیوی درست و حسابی چیزی در حد یا نزدیک به سایبرپانک میشه ساخت.
از طرف دیگه مایکروسافت برای زباله ای که به عنوان هیلو میخواد به طرفدارهاش بده 500 میلیون دلار هزینه کرده. یعنی حدودا 4 برابر کل هزینه سایبرپانک بازهم حالا یخوره کمتر و بیشتر سر عدد بحث نداریم ولی نکته اینجاست که تصور کنید مایکرو برای این استدیوهای جدید که امتحان پس داده هستن یخورده دست و دلبازی کنه و هزینه ساخت استارفیلد یا TES یا avowed رو بیشتر کنه بدون شک برنده ماییم و تصورکنید چه بازیهایی ممکنه دستمون برسه.
البته قضیه CDPR جداست.
هزینه بازی‌سازی به شددت کمتره تو لهستان. دولت بدجوری حمایت میکنه و کلی تسهیلات و وام های عالی و ... میده.
همین بازی تو امریکا میخواست ساخته شه یهو ۳۰۰ میلیون دلار خرجش میشد.

ولی در کل مشخصه که بودجه بازی های بتزدا بیشتر میشه از این به بعد. برای تمام خرید های دیگه هم همین شرایط پیش اومد.
 
در طول 10 سال فعالیت توی بازی سنتر هیچوقت همچین ری اکشن و ریپلایی نگرفته بودم
تاپیک رو قشنگ به حاشیه بردم که جان جان :))

آقا همه از دم منظور منو بد برداشت کردن، منظورم از جمله "بازی های rpg چ ارزشی دارن آخه؟!" این بود که فقط بابا تو دنیا که بتسدا نیست که RPG میسازه که، برای هر بازی که این شرکت ساخته یه مشابه و نمونه ای وجود داره و خواهد داشت مثل Dragon Age و ده ها بازی دیگر.

وگرنه میدونم GOW جدید هم رگ های RPG داخلش هست یا SOM همینطور و ... منظورم این بود من کلا از بازی های بیس RPG مثل همین DA یا TES که کاراکتر خودت میسازی و میری جلو و اول شخص هم هستن خوشم نمیاد. وگرنه که نوش جانتون مبارک تون باشه عشق کنید.

خنده داره سال 2020 واقعا! اتفاقات عجیب غریبی توی تک تک ماهاش افتاد، فکر کن انحصاری PS5 مالکش مایکروسافت هست! اول بازی لوگوی مایکروسافت بیاد بعد نوشته Only on PS5 :))))
 
  • Like
Reactions: omid0
این رو فراموش کردم بگم جایی خوندم CDPR برای سایبرپانک 120 میلیون دلار هزینه کرده. حالا یخورده کمتر یا بیشتر یعنی با این پول دست استدیوی درست و حسابی چیزی در حد یا نزدیک به سایبرپانک میشه ساخت.
از طرف دیگه مایکروسافت برای زباله ای که به عنوان هیلو میخواد به طرفدارهاش بده 500 میلیون دلار هزینه کرده. یعنی حدودا 4 برابر کل هزینه سایبرپانک بازهم حالا یخوره کمتر و بیشتر سر عدد بحث نداریم ولی نکته اینجاست که تصور کنید مایکرو برای این استدیوهای جدید که امتحان پس داده هستن یخورده دست و دلبازی کنه و هزینه ساخت استارفیلد یا TES یا avowed رو بیشتر کنه بدون شک برنده ماییم و تصورکنید چه بازیهایی ممکنه دستمون برسه.

حرف شما متینه
بودجه بیشتر برای این استودیو ها باعث افزایش کیفیت می شه ۱۰۰ درصد.
ولی متوسط حقوق تو لهستان تقریبا یک سوم جایی مثل کالیفورنیاس.
با وجود tax break های دولت لهستان و وام هایی که می دن یه بازی تو اسکیل سایبر کم کم ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون واس یه استودیو آمریکایی آب می خوره.
 
در طول 10 سال فعالیت توی بازی سنتر هیچوقت همچین ری اکشن و ریپلایی نگرفته بودم
تاپیک رو قشنگ به حاشیه بردم که جان جان :))

آقا همه از دم منظور منو بد برداشت کردن، منظورم از جمله "بازی های rpg چ ارزشی دارن آخه؟!" این بود که فقط بابا تو دنیا که بتسدا نیست که RPG میسازه که، برای هر بازی که این شرکت ساخته یه مشابه و نمونه ای وجود داره و خواهد داشت مثل Dragon Age و ده ها بازی دیگر.

وگرنه میدونم GOW جدید هم رگ های RPG داخلش هست یا SOM همینطور و ... منظورم این بود من کلا از بازی های بیس RPG مثل همین DA یا TES که کاراکتر خودت میسازی و میری جلو و اول شخص هم هستن خوشم نمیاد. وگرنه که نوش جانتون مبارک تون باشه عشق کنید.

خنده داره سال 2020 واقعا! اتفاقات عجیب غریبی توی تک تک ماهاش افتاد، فکر کن انحصاری PS5 مالکش مایکروسافت هست! اول بازی لوگوی مایکروسافت بیاد بعد نوشته Only on PS5 :))))
این بحث مالکیت آی پی که برای مارکتینگ و درآمد بیشتر ماکروسافت مفیده تاثیر مستقیم روی گیمر هم میزاره چون هرچقدر ماکروسافت درآمدش از بخش های دیگه بیشتر میشه همون رو هزینه ی بیشتر کردن خدمات برای گیمر هاش میکنه و ما فقط میتونیم لذت ببریم از شرایط به وجود اومده :دی
 
بتزدا بعد از لینکدین و اسکایپ،
سومین خرید بزرگ کمپانی مایکروسافت بوده.

اینو بزارید کنار حرفای پیتر مور راجب بودجه ای که دستش بوده که بفهمید دست اسپنسر چقدر باز شده از زمان اومدن نادلا.
خصوصا که اسپنسر از ۲۰۱۷ ارتقای سازمانی گرفت و جزو حلقه مدیران ارشد مایکرو حساب میشه و بالا دستیش فقط خود نادلاست.
 
البته قضیه CDPR جداست.
هزینه بازی‌سازی به شددت کمتره تو لهستان. دولت بدجوری حمایت میکنه و کلی تسهیلات و وام های عالی و ... میده.
همین بازی تو امریکا میخواست ساخته شه یهو ۳۰۰ میلیون دلار خرجش میشد.
منظور توان مالی شرکتیه که 500 میلیون رو برای یک افتضاح هزینه میکنه حالا اگه از شرکتهای بهتر حمایت کنه چه بشه.
ضمنا حمایت دولت لهستان تا حدودیه مثلا وام 8 میلیون یورویی و اینها ولی 120 میلیون هزینه ساخت هم پول کمی نیست و اینطور نیست که جای دیگه نشه با این پول شاهکارساخت. درواقع ریخت و پاش مایکرو سر هیلو اونقدر بزرگ بوده که 120 میلیون جلوش کم بنظر میرسه وگرنه اصلا کم پولی نیست. حالا شما فرض کن مایکرو بیاد و یه حمایت مالی اساسی از یتزدا یا ابسیدین بکنه.

با وجود tax break های دولت لهستان و وام هایی که می دن یه بازی تو اسکیل سایبر کم کم ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون واس یه استودیو آمریکایی آب می خوره.
باز هم میشه نصف هزینه هیلو در بدترین حالت. ضمنا کل تیم سایبرپانک لهستانی نیست و خیلی ها نیروی وارداتی هستن و کمک مالیاتی دولت رو اگر بذاریم کنار نیروی متخصص وارداتی هیچ وقت ارزون نیست.
 
یه چیزی تو ذهن منه که الان شاید خنده دار باشه، نمی دونم ولی به نظرم ممکنه.

الان تو هر مدیومی (مثلا سرگرمی) یا تو هر بازاری چند تا ابر شرکت دارن با هم رقابت میکنن، تعداد این شرکت های غول زیاد نیست. تو تکنولوژی مثلا یه طرفش اپل هست، یه طرف مایکروسافت و ... تو سینما، الان نتفلیکس هست، دیزنی و ... تو گیمینگ شرایط فرق میکنه، با جدیتی که مایکروسافت برای ورود به نسل 9 نشون داد، ثابت شد که رقیبی براش وجود نداره. تو این صنعت مایکروسافت با همین فرمون بره جلو، تک قطبی ایجاد میکنه، سونی در حد رقابت با همچین هیولایی نیست، مایکروسافت هدفش مشخصه، اینکه میخواد بازار گیمینگ رو تو دنیا دستش بگیره و واقعیته که سونی از نظر مالی اصلا در حدی نیست که بتونه با این هدف مایکروسافت رقابت کنه. دقت کرده باشید، الان مایکروسافته که داره مسیر صنعت بازی رو مشخص میکنه! اگر مایکروسافت قیمت 500 دلاری رو برای کنسول انتخاب نمی کرد، بعید بود سونی همین برچسب رو روی پرچم دار خودش بزنه، قطعا بیشتر میزد.

از طرف دیگه سونی داره کلاسیک عمل میکنه که این به نظرم آینده نیست.

نهایت، به نظر من آینده گیمینگ با شرایط فعلی تفاوت داره! احتمالا یه غول بی شاخ و دم دیگه وارد ماجرا میشه، حالا یا سونی رو میخره و پلی استیشن بعنوان بخشی از یه شرکت بزرگ تر به کارش ادامه میده، یا سونی راه خودش رو میره و تو جزء قراره میگیره (مشابه نینتندو). گیمینگ یکی از بازارهای به شدت پر سوده که غول های زیادی بهش چشم دارن اما الان مایکروسافت از نظر منابع مالی، اینجا رقیب نداره و به نظرم یکی در حد خودش بالاخره وارد ماجرا میشه و ناشرهای مستقل و بزرگ فعلی، مثل همین بتزدا، یکی یکی زیر مجموعه این شرکت های بزرگ تر در میان.
دارن تغییر میکنن. سونی تو چند وقت اخیر چند تا عنوان داده بیرون برا بقیه. کارای مایکرو در ادامه،ممکنه باعث شکستن دیوار انحصاریها بشه. سونی رسما گفت که به دنبال ورود به بازار pc هستند و سهامدار شدن تو اپیک نشونه همینه تا حدی.
نینتندو ولی کنسول دستی هست و تا حدی فرق داره و بازیاش واقعا انحصاره و مولتی خورش کمتره.و تا حدی بازارش جداست
 
  • Like
Reactions: dark souls
این رو فراموش کردم بگم جایی خوندم CDPR برای سایبرپانک 120 میلیون دلار هزینه کرده. حالا یخورده کمتر یا بیشتر یعنی با این پول دست استدیوی درست و حسابی چیزی در حد یا نزدیک به سایبرپانک میشه ساخت.
از طرف دیگه مایکروسافت برای زباله ای که به عنوان هیلو میخواد به طرفدارهاش بده 500 میلیون دلار هزینه کرده. یعنی حدودا 4 برابر کل هزینه سایبرپانک بازهم حالا یخوره کمتر و بیشتر سر عدد بحث نداریم ولی نکته اینجاست که تصور کنید مایکرو برای این استدیوهای جدید که امتحان پس داده هستن یخورده دست و دلبازی کنه و هزینه ساخت استارفیلد یا TES یا avowed رو بیشتر کنه بدون شک برنده ماییم و تصورکنید چه بازیهایی ممکنه دستمون برسه.

زباله؟ :D هیلو و زباله؟ :دی هیلو تاج سر تمام بازی‌های ایکس باکس گیم استودیوز بوده و خواهد بود :دی
 
منظور توان مالی شرکتیه که 500 میلیون رو برای یک افتضاح هزینه میکنه حالا اگه از شرکتهای بهتر حمایت کنه چه بشه.
ضمنا حمایت دولت لهستان تا حدودیه مثلا وام 8 میلیون یورویی و اینها ولی 120 میلیون هزینه ساخت هم پول کمی نیست و اینطور نیست که جای دیگه نشه با این پول شاهکارساخت. درواقع ریخت و پاش مایکرو سر هیلو اونقدر بزرگ بوده که 120 میلیون جلوش کم بنظر میرسه وگرنه اصلا کم پولی نیست. حالا شما فرض کن مایکرو بیاد و یه حمایت مالی اساسی از یتزدا یا ابسیدین بکنه.
مایکروسافت معمولا حمایت میکنه. دست شرکت ها رو هم باز میزاره ، نمونش ۳۴۳ . اگه دستش اینقدر باز نبود و‌ مایکروسافت نظارت درست حسابی میکرد بهشون مطمئنا هیچوقت آشغالی مثل H:I رو‌ در حال حاضر معرفی نمیکردن
 
الان مقایسه عناوین BGS با هیلو و گیرز درست نیست چون اونجا سازنده عوض شده، ولی اینجا صرفا مایکروسافت اومده مالکیت مجموعه رو در اختیار گرفته. اگه فقط IP ها رو خریده بود اون وقت حرفت درست بود ولی الان قرار نیست تغییر بزرگی تو نحوه مدیریت پیش بیاد، فقط احتمالا بودجه بیشتری نصیب BGS میشه :D اینقدر هم استودیوها زیاد شدن دیگه نباید نگران فشار روی استودیوها برای عرضه سریع‌تر بازی‌ها باشیم.
شدیدا‌ از‌ ته‌ دلم‌ میخوام‌ این‌ اتفاق‌ بیفته،‌ از‌ این‌ بابت‌ البته‌ خیلی‌ خوشحالم‌ که‌ احتمال‌ بازگشت‌ کارمک‌ هست،‌ و‌ واقعا‌ فقدانش‌ توی‌ استودیوش‌ حس‌ میشد،‌ و‌ اینکه‌ مایکروسافت‌ اینقدر‌ غول‌ هست‌ به‌ لحاظ‌ منابع‌ مالی‌ که‌ کیفیتی‌ رو‌ در‌ عناوینی‌ مثل‌ الدراسکرولز‌ ببینیم‌ که‌ هرگز‌ ندیدیم،‌ ولی‌ همونطور‌ که‌ گفتم‌ تمام‌ این‌ ها‌ منوت‌ بر‌ مدیریت‌ صحیح‌ مایکروسافته‌ که‌ حقیقتا‌ از‌ ته‌ دل‌ میخوام‌ که‌ اتفاق‌ بیفته،‌ کلا‌ نسبت‌ به‌ این‌ خبر‌ نمیدونم‌ باید‌ خوشحال‌ باشم‌ یا‌ ناراحت‌ ولی‌ خب‌ امیدوارم‌ با‌ این‌ حرکت‌ کلا‌ صنعت‌ گیم‌ تکون‌ بخوره‌ چون‌ واقعا‌ بزرگترین‌ خبر‌ این‌ سالها‌ بوده،‌ هضمش‌ به‌ چند‌ روز‌ زمان‌ نیاز‌ داره‌ قشنگ :D
 
این رو فراموش کردم بگم جایی خوندم CDPR برای سایبرپانک 120 میلیون دلار هزینه کرده. حالا یخورده کمتر یا بیشتر یعنی با این پول دست استدیوی درست و حسابی چیزی در حد یا نزدیک به سایبرپانک میشه ساخت.
از طرف دیگه مایکروسافت برای زباله ای که به عنوان هیلو میخواد به طرفدارهاش بده 500 میلیون دلار هزینه کرده. یعنی حدودا 4 برابر کل هزینه سایبرپانک بازهم حالا یخوره کمتر و بیشتر سر عدد بحث نداریم ولی نکته اینجاست که تصور کنید مایکرو برای این استدیوهای جدید که امتحان پس داده هستن یخورده دست و دلبازی کنه و هزینه ساخت استارفیلد یا TES یا avowed رو بیشتر کنه بدون شک برنده ماییم و تصورکنید چه بازیهایی ممکنه دستمون برسه.
این بودجه‌ی ۵۰۰ میلیون دلاری Halo Infinite فقط در حد یک شایعه‌ بی درو پیکر بوده و هیچ منبع معتبری پشتش نیست و همچنین احتمال درست بودنش زیر ۵ درصده. ۵۰۰ میلیون دلار بودجه‌ی ساخت ۲ تا GTA Vـه الکیه مگه!
 
در مورد هیلو یک مقدار دارین زود قضاوت میکنید الان که یکسال تاخیر خورد و فقط مشکل گرافیک بصری داشت که اونم تا یک سال دیگه قرار نیست حل نشده باقی بمونه.حالا بعد از عرضه بازی میشه گفت ایا این 500 میلیون رو ریختن داخل اشغال دونی یا نه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or