راهی برای نجات PC Gaming؟

همونطور که میدونید توی این چند سال اخیر فروش بازیهای PC خیلی اُفت داشته و این باعث نگرانی خیلی از دوستداران PC Gaming شده. حتی سازندگانی که فقط برای PC گیم میساختن الان دارن کم کم برای کنسولها هم گیم میسازن. قبل از اینکه طرفداران کنسول بیان اینجا وشروع کنن به کـُرکـُری خوندن، این دو سه خط رو هم بخونن بد نیست:

این فروش کم و این رو آوردن به کنسولها به خاطر بهتر بودنِ کنسولها نیست، بلکه به خاطر سرقت نرم افزاری گیمهای کامپیوتر (PC game piracy) ـــه که داره شدیداً به این صنعت لطمه وارد میکنه. میدونید که توی خیلی از کشورهای دیگه به این صورت نیست که کنسول رو به راحتی دستکاری کنن و بازیهای کپی توش بذارن، یعنی میخوام بگم توی اکثر کشورها ملت حتی اگه بخوان هم نمیتونن بازیهای کپی بازی کنن بنابراین همه میرن بازی اُریجینال میخرن و به همین خاطر سرقت نرم افزاری زیاد به کنسولها لطمه نمیزنه. این در حالیه که هر کسی که PC داشته باشه میتونه با دانلود کردن کرک به سادگی بازی ای رو که نـخریده بازی کنه.

این داستان باعث شده که خیلی از شرکتهای سازنده ی گیمهای PC، گیمهاشون رو هم برای PC و هم برای کنسولها بدن بیرون و این قضیه باعث شده کیفیت گیمها بیاد پایین (کنسولیزه شدنِ بازیها :(). ببینید خودِ Epic اخیراً درباره ی اشکالاتی که طرفداران سری Unreal Tournament به بازی UT3 وارد میکردن، چی گفته:

Epic Games feels that one of the biggest issues with the recently released Unreal Tournament 3 is that due to the inclusion of console-friendly features (necessary for the title's PlayStation 3 version), the game lacks a lot of necessary polish

منبع: اینجا

این چیزیه که دو تا افراد خودِ Epic Games توی GDC 2008 درباره ی UT3 گفته بودن! میدونید که UT جزو گیمهای مهم PC به شمار میاد و این در حالیه که UT3 توی هفته های اول فروشی کمتر از 100,000 کپی داشته.

کریس تیلور (Chris Taylor) که رئیس Gas Powered Games و طراح Dungeon Siege و Supreme Commander هست، اخیراً توی Game Developers' Conference 2008 در این ارتباط صحبتهایی کرده و در توجیه اینکه گیم استراتژی خودشون (Supreme Commander) رو برای XBox 360 هم میدن، اینطور میگه که ما این تصمیم مناسبی به نظر میاد که گیم خودتون رو برای پلترفُرمی بدید که Pirate خور نمیشه!

این یعنی اینکه خود PC بازها هستن که دارن این بلا رو سر گیمهای محبوبشون میارن و باعث میشن سازنده ها به کنسولها هم فکر کنند :(

Chris Taylor توی قسمت دیگه ای از صحبتهاش میگه راه نجات PC Gaming از این وضعیتی که الان بهش دچار شده اینه که همه ی شرکتها رو بیارن به کنترل کپی نبودنِ گیمها از طریق آنلاین و یا وصل شدنِ بازیکنها به ســِرور اصلی بازی (مثل MMO ها). به این ترتیب میتونیم اوضاع اقتصادی این صنعت رو بهتر کنیم و حتی گیمها رو با قیمت پایینتری عرضه کنیم! ما دیگه توانایی این رو نداریم که بازی بسازیم و مجانی در اختیار همه قرار بدیم!

Chris Taylor:
PC gaming isn't dead. PC gaming – the old model – probably is. Secure PC gaming is the future – it's going to thrive and we've all got to get on that

حالا نظرتون درباره ی این قضیه چیه؟ ما توی ایران تقریباً چیزی به اسم گیم اُریجینال نداریم و ماشالا همه یه پا Pirate هستیم :biggrin1: اگه یه روزی واقعاً همه ی شرکتها این قضیه رو پیاده کنن و گیمهاشون رو جوری بسازن که کـِرک کردن اونها معنی نداشته باشه، چند نفر از کسایی که الان اینجا PC بازی میکنن باز هم به PC وفادار میمونن؟ شاید اون موقع معلوم بشه که چه کسی واقعاً PC Gaming رو دوست داره و ارزش گیمهاش رو میدونه، و چه کسی به گیمها فقط به عنوان یه دیسک 1000 تومنی نیگا میکنه که میگیریش و یه ساعت بازی میکنی و میندازیش کنار!
 
آخرین ویرایش:

TyRaX

موجودی خوشحال
کاربر سایت
Oct 21, 2005
1,824
نام
پارسیا
ای وای .. داشتیم بسیار آکادمیک :eek: مثلاً بحث میکردیم.
کل thread منحرف شد .. بحث رو ادامه بدید.

-------------------

در مورد گیم اریجینال توی ایران .. فکر کنم ما باز نسبت به بقیه پلتفورم ها (بجز PS3 که خود قضیه اش فرق میکنه و امکان Piracy هنوز فراهم نشده) بیشتر بازی Original داریم.

اونم باز حساب دودوتا چهار تا است .. اگه مثلاً یک سرور درست حسابی CS توی ایران بود که متصل به steam و این صحبت ها، سراغ این سرورهای قشنگ ایرانی پر از cheater نمیرفتیم. که من به خاطر همین بیشتر از یک سال ـه دست به CS نزدم.

یا مثلاً اگه پینگ ما با ترکیه هم خوب بود .. باز میشد یک کاری کرد. همین الان همه در به در دنبال شرکتی هستند که پینگش با ترکیه خوب باشه.
در مورد بازیهای استراتژیک، MMO و RPG که باز خیلی به پینگ حساس نیستند . بازیکن WoW توی ایران کم نداریم (نه از این سرور خوشحال ها البته ) . یک تعداد کمتری هم Guild Wars .
میخواستیم برای حمیدوس نسحه اریجینال Supreme Commander پیدا کنیم. به چه کارهایی دست زدیم واقعاً :D

بحث اینه .. اگه پینگ خوب داشتیم. مثلا هزینه ده دلار برای CS که آدم با خیال راحت روی سرورهای بدون چیتر و رسمی بازی کنه واقعاً هیچی نیست. یا حالا بازیهای دیگه، چون یک بار بیشتر هزینه بازی پرداخت نمیشه و بعد میشه مدت زیادی بازی کرد. مثل CoD4 یا BF2. چون به جز چند تا بازی MMO که Subscription Based هستند. بقیه بازیها به قول معروف "یک بار بخر، حالشو ببر" هستند:D
 
آخرین ویرایش:

TRUTH

کاربر سایت
Sep 7, 2006
538
بله... بسیار عالی.

Microsoft که واقعاً دستش درد نکنه، با ساختنِ Halo کم کم FPS ها رو وارد کنسول کرد و حالا دیگه کنسولیها این ژانر رو مال خودشون میدونن! تازه جالبه که خودِ Halo در مقابل FPS های اساسیِ PC، یه گیم کاملاً معمولی بود و به اون صورت حرفی واسه گفتن نداشت!

حالا گذشته از ژانر FPS که بحث کنسولی شدنش خیلی داغه، تا حالا دقت کردی که PC هنوز ژانرهای دیگه ای هم داره که خوشبختانه هنوز به به اون صورت کنسولی نشدن؟ مثلاً گیمهای RTS که خوب هم فروش میکنه رو کاملاً فراموش کردی؟ اونا هم به زورِ Microsoft واسه ی PC ساخته میشن؟

تو بحث کونسولیزه شدن بازی ها یه نکته هست که اول اونو باید روشن کنیم و اون اینه

به نظر شما اگه کنسولها نبودن بازی هایی مثل cod4 یا bs یا ... بازم ساخته میشد؟

اگه جوابتون مثبته ایا سازندگان بازی میتونستن سودی هم بکنن یا در راه خدا بازی میساختن؟

شما فکر میکنی اگه کنسولها نبودن فروش بازی ارجینال بیشتر میشد؟

نظر من اینه که این بازی هایی که شما ناراحتی چرا کنسولیزه شدن اصلا واسه pc ساخته نشدن و هدف بازی ساز از اول کنسول بوده و واسه سود بیشتر و البته فشار پولی ماکروسافت و سخت افزار سازان واسه pc هم پورت شده (چون واسه بازی ساز pc سودی نداره و فقط میتونه هزینه پورت رو در بیاره!!!) در نتیجه هیچ جای ناراحتی نمیمونه و باید تازه خوشحال باشید که از کنسولها هم یه چیزی نصیب شما شده!

الان دیگه تقریبا fps مال کنسول شده و خوشبختانه یواش یواش بازی سازها دارن اعلام میکنن که دیگه واسه pc بازی اختصاصی نمیزنن و این خبر خوبیه واسه کنسول بازها!

در مورد بقیه سبکها که رو pc هنوز قدرت دارن هم خوشبختانه داره یه اتفاقهایی میفته و rts هم داره یواش یواش مال کنسولها میشه دلیلش هم روشنه بازی ساز نمیتونه رو pc سود کنه و مجبوره به سمت کنسول بیاد !

در مورد بازی های mmo هم با اومدن psn و xboxlive داره یه کارایی میشه و شاید در اینده این اخرین قلعه هم فتح بشه!

پ.ن:به امید روزی که دزدی نرم افزاری رو pc اونقدر زیاد بشه که همه بازی سازها فقط واسه کنسولها بازی بسازن و بعدا واسه pc اونو پورت کنن! :biggrin1:

پ.ن2:در مورد سوال تاپیک هم من نظرم اینه که هیچ راه نجاتی نیست و بزودی pc بازها باید عادت کنن که فقط بازی پورت شده داشته باشن دیگه دوران قدرت pc gaming تموم شده
 

Elvish Hero

Channeling La Masia
کاربر سایت
Sep 23, 2005
4,143
د
ر حال حاضر pc Gaming مثل یه انگل به 360 چسبیده:p
خیلی جالبه چون دقیقا برعکسه،این 360 ه که وقتی میبینه زیاد تو بازیهای کنسولی نمیتونه موفقیت بزرگی داشته باشه رفته چسبیده به FPS و RTS و اینا.و این مایکروسافته که با توهج به سابقه ای که توی PC Gaming داشت(هر چند خیلی زیادم نبود ولی از سونی و بقیه بیشتر بود) و اعتباری که تو این مارکت داشت یه سری کمپانی های این ورا وادار کرد که برای 360 بازی بسازن.بازیی مثل KOTOR تا قبل ورود مایکروسافت به دنیای کنسول اصلا کسی فکرشو هم نمیکرد که روی یه کنسول بیاد.
دوستان کلاهتونو بالا هم باید بندازین که شرکتها یه نسخه واسه pc هم میزنن و اونم بخاطر فشار ماکروسافته وگرنه همونم نداشتین!
دقیقا بعد از Piracy بزرگترین معضل پی سی همین مایکروسافته.تا قبل از XBOX کاملا مرز ها مشخص بود،کسی بالدور روی کنسول بازی نمیکرد کسی هم TEKKEN رو پیسی،لی مایکروسافت با این گذری که از پیسی به کنسول داشت خیلی دیوارها رو شکوند.
شما چرا call4 رو رو کنسول نمیگی که از pc سخت تر بود ؟ شما راحت با موس و کیبورد بازی میکنی ولی ما باید با دسته های کنسول که اون انعطاف رو هم نداره همون بازی رو انجام بدیم؟
دقیقا مسئله همینه،همونطوری که مثلا Tekken نباید رو پیسی بیاد،مثلا COD4 رو کنسول نباید بیاد،چون اگه بیاد مجبور میشن یه سری المان به بازیش اضافه کنن که در کاثر مواقع جالب نیست.
تازه رو کنسول اچیومنت هست که میتونیم با دوستامون رقابت کنیم ولی رو pc هزار تا کلک هست که میشه برای تموم کردن بازی زد . یکی از نقاط قوت کنسول اینه که نمیشه تو بازی چیت کد وارد کرد و خیلی از pc بازها با این موضوع مشکل دارن
اصلا بحث چیت ربطی به قضیه ندارهکسی اگه بخواد چیت میزنه کسی هم نخواد استفاده نمیکنه.
 

Sweet Jesus

کاربر سایت
Oct 11, 2007
3,036
نام
امیر آزاد
احسنت ! اول از همه پیشنهاد میکنم یه کتاب طنز از این تحلیلت درست کنی چاپ کنی خیلی فروش میکنه :D
تو بحث کونسولیزه شدن بازی ها یه نکته هست که اول اونو باید روشن کنیم و اون اینه

به نظر شما اگه کنسولها نبودن بازی هایی مثل cod4 یا bs یا ... بازم ساخته میشد؟
شما یک دلیل به من ارائه کن که نمیشد :D اگه کنسول نبود فقط یه فرق ایجاد میشد ، بازیها فقط روی یک پلتفورم منتشر میشدن همین :D
اگه جوابتون مثبته ایا سازندگان بازی میتونستن سودی هم بکنن یا در راه خدا بازی میساختن؟
کسی گفت در راه خدا بسازن ؟ هدف از این تاپیک همین بحث سود رسوندنه !

شما فکر میکنی اگه کنسولها نبودن فروش بازی ارجینال بیشتر میشد؟
کسی تو این جمع همچین حرفی زد ؟ مثل اینه که بحث فروش آبنبات چوبی و دختر و پسر باشه ، بگیم اگه دخترا نبودن ، پسرا بیشتر آبنبات چوبی میخوردن :| :D

نظر من اینه که این بازی هایی که شما ناراحتی چرا کنسولیزه شدن اصلا واسه pc ساخته نشدن و هدف بازی ساز از اول کنسول بوده و واسه سود بیشتر و البته فشار پولی ماکروسافت و سخت افزار سازان واسه pc هم پورت شده (چون واسه بازی ساز pc سودی نداره و فقط میتونه هزینه پورت رو در بیاره!!!) در نتیجه هیچ جای ناراحتی نمیمونه و باید تازه خوشحال باشید که از کنسولها هم یه چیزی نصیب شما شده!
متشکرم از کنثول عزیز که وقتشون رو در اختیار ما قرار دادن تا یک مقدار Hardcore و Pro Gaming صورت بگیره براشون ! تشکر میکنم از جان کارمک عزیز که نیست تا این تحلیلهای جذاب رو بخونه و سکته کنه ... تشکر میکنم از دنیای FPS که نه تنها از PC رفت به کنسول ، بلکه الان کنسولها لطف کردن و ته مانده بازیهاشونو برای PC تف میکنن
الان دیگه تقریبا fps مال کنسول شده
شاید هر بچه 12-13 ساله ای یه کنترلر بگیره دستش و بشینه رو درجات سختی خوشحال Jericho رو رو 360 بازی کنه و Undead هاروست کنه ، ولی یه نفر که غولهای FPS روی PC یادشه ، مطمئنا با خوندن این تفسیر حضرتعالی از خنده روده درد گرفته !
در مورد بقیه سبکها که رو pc هنوز قدرت دارن هم خوشبختانه داره یه اتفاقهایی میفته و rts هم داره یواش یواش مال کنسولها میشه دلیلش هم روشنه بازی ساز نمیتونه رو pc سود کنه و مجبوره به سمت کنسول بیاد !
نقطه سر خط ... به جای مبارزه به I'm a Pirate و اینا :D بیایم کاملا صورت مساله رو از بین ببریم ، اصلا بازی رو برای PC تولید نکنیم ! اصلا بازی تولید نکنیم ! اصلا تولید نکنیم !
پ.ن:به امید روزی که دزدی نرم افزاری رو pc اونقدر زیاد بشه که همه بازی سازها فقط واسه کنسولها بازی بسازن و بعدا واسه pc اونو پورت کنن!
اگر قرار بود ذره ای به این لطایف شما توجه بشه ، با این یه جمله آخری دیگه کسی حتی مطالبتو نمیخونه !
در مورد سوال تاپیک هم من نظرم اینه که هیچ راه نجاتی نیست و بزودی pc بازها باید عادت کنن که فقط بازی پورت شده داشته باشن دیگه دوران قدرت pc gaming تموم شده
با تشکر از شما که با نظرات کارشناسی و علمی و به دور از هرگونه جبه گیری و با تکیه بر سطوح بالای فکری و شعور گیمینگ ، یک مقاله جامع و فوق منطقی ارائه دادید ! حالا اگه دیگه تموم شد بحثتون بفرمایید اچیومنت آزاد کنید بزارید ما کارمون رو بکنیم ! :D
در مورد بقیه سبکها که رو pc هنوز قدرت دارن هم خوشبختانه داره یه اتفاقهایی میفته و rts هم داره یواش یواش مال کنسولها میشه دلیلش هم روشنه بازی ساز نمیتونه رو pc سود کنه و مجبوره به سمت کنسول بیاد !
بازم هر بچه 4-5 ساله ای که بهش Vivapinata : Now In RTS دادن بازی کنه ممکنه خیلی ذوق کنه و با کنترلر بشینه خوشحالی کنه ، ولی کسایی که برترین بازیهای RTS برای PC یادشونه به این حرف شما دوباره میخندن !
 

Grim Reaper

کاربر سایت
Nov 28, 2005
574
نام
عباس
تو بحث کونسولیزه شدن بازی ها یه نکته هست که اول اونو باید روشن کنیم و اون اینه

به نظر شما اگه کنسولها نبودن بازی هایی مثل cod4 یا bs یا ... بازم ساخته میشد؟

اگه جوابتون مثبته ایا سازندگان بازی میتونستن سودی هم بکنن یا در راه خدا بازی میساختن؟

شما فکر میکنی اگه کنسولها نبودن فروش بازی ارجینال بیشتر میشد؟

نظر من اینه که این بازی هایی که شما ناراحتی چرا کنسولیزه شدن اصلا واسه pc ساخته نشدن و هدف بازی ساز از اول کنسول بوده و واسه سود بیشتر و البته فشار پولی ماکروسافت و سخت افزار سازان واسه pc هم پورت شده (چون واسه بازی ساز pc سودی نداره و فقط میتونه هزینه پورت رو در بیاره!!!) در نتیجه هیچ جای ناراحتی نمیمونه و باید تازه خوشحال باشید که از کنسولها هم یه چیزی نصیب شما شده!

الان دیگه تقریبا fps مال کنسول شده و خوشبختانه یواش یواش بازی سازها دارن اعلام میکنن که دیگه واسه pc بازی اختصاصی نمیزنن و این خبر خوبیه واسه کنسول بازها!

در مورد بقیه سبکها که رو pc هنوز قدرت دارن هم خوشبختانه داره یه اتفاقهایی میفته و rts هم داره یواش یواش مال کنسولها میشه دلیلش هم روشنه بازی ساز نمیتونه رو pc سود کنه و مجبوره به سمت کنسول بیاد !

در مورد بازی های mmo هم با اومدن psn و xboxlive داره یه کارایی میشه و شاید در اینده این اخرین قلعه هم فتح بشه!

پ.ن:به امید روزی که دزدی نرم افزاری رو pc اونقدر زیاد بشه که همه بازی سازها فقط واسه کنسولها بازی بسازن و بعدا واسه pc اونو پورت کنن! :biggrin1:

پ.ن2:در مورد سوال تاپیک هم من نظرم اینه که هیچ راه نجاتی نیست و بزودی pc بازها باید عادت کنن که فقط بازی پورت شده داشته باشن دیگه دوران قدرت pc gaming تموم شده

  • اگه کنسول نبود COD4 و BioShock و... فقط برای پی سی میومد! (یکم سود بهتر از اینه که اصلا سودی نکنند)
  • بنظرم اگه کنسولها نبودند هم فروش بازی ها فرقی نمی کرد!
  • خوب دقیقا همین موضوع تاپیک هست!
  • وقتی راحت میشه روی پی سی FPS و RTS رو بازی کرد چرا یک نفر باید خودشو عذاب بده که روی کنسول بازی کنه؟!
  • mmo ها هم کلا فرق می کنند چون گیمر مجبوره که به سرور بازی متصل بشه پس مجبوره بازی رو بخره ! که بیشترشون هم MMORPG هستند که با ماوس و کیبرد بهتر میشه بازی کرد. و وجود کیبرد برای این سبک بسیار ضروریه! (گرچه میتونه جایگزین داشته باشه) ولی فکر نکم مساله Piracy زیاد روی این سبک تاثیر بزاره
پ.ن. : منم امیدوارم به زودی راهی برای دزدی راحت بازی های کنسول فراهم بشه ! :biggrin1:
پ.ن. 2: همیشه یک راهی هست ;) شاید قفل سخت افزاری روی بازی ها بزارند...
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
آخه برادر نزن این حرفا رو اینجا همه دارن محترمانه صحبت میکنن!! ولی شما مثل اینکه تشخیصش برات سخته؟!
اون انگلی که به دنیای gaming چسبیده اون $m هست که داره همه چیزو نابود میکنه.امثال شما ها که هیچ درکی از دنیای گیم ندارین و فقط می خواهین 4 تا بنگ بنگ کنید واستون 60 لیتر خون بپاشه و کلی عشق کنید که من بازی کردم و Frag گرفتم،دیگه خبر نداری 6 متر اون طرف تر یارو میزنی بعد یارو هد شات میشه!:laughing:آخه کنسول گیمر ها چی میفهمن online gaming یعنی چی!! خیال میکنید Sh!tlo بازی میکنید توی live خیلی شاخ تشریف دارید؟pc gamer اصلا اون FPS ـی که شما تو کنسول بازی میکنید رو به هیچ وجه گیم حساب نمیکنه!!

مثلا الان خوشحالی داری تاپیک pc gamer ها رو منحرف میکنی؟ :laughing:

پ.ن2:در مورد سوال تاپیک هم من نظرم اینه که هیچ راه نجاتی نیست و بزودی pc بازها باید عادت کنن که فقط بازی پورت شده داشته باشن دیگه دوران قدرت pc gaming تموم شده
همه pc gamer ها وقتی این حرف رو میشنون این شکلی میشن >>>>> :laughing:


به نظر شما اگه کنسولها نبودن بازی هایی مثل cod4 یا bs یا ... بازم ساخته میشد؟
چی خیال میکنی؟؟ بیشتر از 15 سال بود که PC بازی های خودش رو داشت و کنسول هم بازی خودش رو!این هایی هم که نام بردی اصالتا pc game هستند و اونی که شما بازی میکنی اسمش گیم نیست! یه انیمه هست که شما فقط داری بهش یه کم جهت میدی :laughing:

پ.ن:شما برو با کنسولت خوش باش،pc game هیچ نیازی به نظر یه عده کنسول گیمر نداره...جالبه اینجا n کنسول گیمر hardcore داره که هیچ کدوم احساس ریش سفیدی نکردن !!!!
 

TRUTH

کاربر سایت
Sep 7, 2006
538
د
خیلی جالبه چون دقیقا برعکسه،این 360 ه که وقتی میبینه زیاد تو بازیهای کنسولی نمیتونه موفقیت بزرگی داشته باشه رفته چسبیده به FPS و RTS و اینا.و این مایکروسافته که با توهج به سابقه ای که توی PC Gaming داشت(هر چند خیلی زیادم نبود ولی از سونی و بقیه بیشتر بود) و اعتباری که تو این مارکت داشت یه سری کمپانی های این ورا وادار کرد که برای 360 بازی بسازن.بازیی مثل KOTOR تا قبل ورود مایکروسافت به دنیای کنسول اصلا کسی فکرشو هم نمیکرد که روی یه کنسول بیاد.

دقیقا بعد از Piracy بزرگترین معضل پی سی همین مایکروسافته.تا قبل از XBOX کاملا مرز ها مشخص بود،کسی بالدور روی کنسول بازی نمیکرد کسی هم TEKKEN رو پیسی،لی مایکروسافت با این گذری که از پیسی به کنسول داشت خیلی دیوارها رو شکوند.

دقیقا مسئله همینه،همونطوری که مثلا Tekken نباید رو پیسی بیاد،مثلا COD4 رو کنسول نباید بیاد،چون اگه بیاد مجبور میشن یه سری المان به بازیش اضافه کنن که در کاثر مواقع جالب نیست.
اصلا بحث چیت ربطی به قضیه ندارهکسی اگه بخواد چیت میزنه کسی هم نخواد استفاده نمیکنه.

یه نکته رو شما طرفدارای pc متوجه نمیشید و اونم اینه که ماکروسافت مجبور شد کنسول بزنه مجبور شد
ماکروسافت برای اینکه جلوی نابودی pc gaming رو بگیره اینکارو کرد دلیلش هم تا حالا صدر بار شنیدین و دارین میبینین ولی دوست ندارین قبول کنید

با این فروشی که بازی ها رو pc میکنن اگه 360 نبود بازی سازها یا باید تعطیل میکردن یا باید میرفتن تو بغل سونی

اگه 360 نبود سونی بازار بازی کامل تو دست میگرفت و تمام بازی هارو اختصاصی میکرد و pc بازهای عزیز باید داغ خیلی از بازی ها به دلشون میموند!

پ.ن:ماکروسافت از من و شما خیلی دلش بیشتر واسه بازی های ویندوز میسوزه و کاری نمیکنه که به ضرر ویندوز باشه ;)
 

Nathan

کاربر سایت
May 8, 2008
161
نام
امید
ببخشید در جمع pc بازها و گیمر های قدیمی عزیز نظر میدم
من هم یک کنسول باز و هم یک pc باز قدیمی هستم
بعضی دوستان مثل اینکه هنوز دارن میگن fps روی PC !!!! اگه میشه فقط یک عنوان FPS تقریبا خوب که در آینده برای PC میاد رو نام ببرید ؟
این سبک FPS دیگه تقریبا داره کنسولی میشه و در بعضی مواقع بعضی بازی های FPS به لطف شرکت سازنده فقط یک پورت ساده به PC دارن که هیچ سودی هم براشون نداره
در ضمن بعضی از دوستان هم گفتند که کنترل بازیها در PC بهتره!!!! این حرف دیگه خیلی خنده داره
غیر از بازیهای RTS و FPS کنترل دیگر سبک ها روی کنسول خیلی خیلی بهتر و راحتتر از PC هست
البته همین سبک RTS و FPS هم میتونه کنترلش روی کنسول هم به خوبی PC باشه فقط کافیه یک ماوس به کنسول وصل کنید که از زمان PS1 تا الان که کنسول های نسل جدید اومدن این قابلیت استفاده از ماوس رو داشتن و دارند ولی بنا به دلایلی که سازنده ها بیشتر بازی های RTS رو برای PC ساختند آنچنان این قابلیت استفاده از ماوس در کنسول به چشم نیامد ولی با این حال کاملا واضحه که سبک FPS دیگه کنسولی شده همین اتفاق هم برای سبک استراتژی میافته مطمئن باشید
 

Zelda

کاربر سایت
Sep 25, 2005
375
نام
علی
یه نکته رو شما طرفدارای pc متوجه نمیشید و اونم اینه که ماکروسافت مجبور شد کنسول بزنه مجبور شد
ماکروسافت برای اینکه جلوی نابودی pc gaming رو بگیره اینکارو کرد دلیلش هم تا حالا صدر بار شنیدین و دارین میبینین ولی دوست ندارین قبول کنید

چقدر مایکروسافت مهربونه !! به فکر جیبش نبود !! فقط میخواست PC Gaming از بین نره و یه وقت فکر نکنید سود چشم گیره PS رو دید و گفت نمیخوام :) فقط بخاطر نجات PC Gaming کنسول زد .. واقعا خیلی آدمهای شریفی هستند میدونی
 

John.Cena

کاربر سایت
Apr 30, 2008
476
نام
کورش
چقدر مایکروسافت مهربونه !! به فکر جیبش نبود !! فقط میخواست PC Gaming از بین نره و یه وقت فکر نکنید سود چشم گیره PS رو دید و گفت نمیخوام :) فقط بخاطر نجات PC Gaming کنسول زد .. واقعا خیلی آدمهای شریفی هستند میدونی
اهااااااا شما ها می خواین بگیین که کنسول ها pc gaming را نجات دادند



ولی
عمرا"


زیرا که الان هم کنسول گیمینگ هم حاضرند 100 تا کنسول را به یک پی سی بدن
 

Zelda

کاربر سایت
Sep 25, 2005
375
نام
علی
اهااااااا شما ها می خواین بگیین که کنسول ها pc gaming را نجات دادند



ولی
عمرا"


زیرا که الان هم کنسول گیمینگ هم حاضرند 100 تا کنسول را به یک پی سی بدن

حالا خر بیار باقالی بار کن ..

من احتمالا بیمار باشم که صحبت دوستمون رو نقل قول کنم و دوباره همون چیز رو بگم ؟؟ :)

لیلی زن بود !
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
مدیر ها لطف کنن کنسول بازا رو جمع کنن از اینجا،چون این Thread هیچ ربطی به اظهار نظر کنسول گیمر نداره.

خیلی راحت میتونید بعضی صحبتا رو نشنیده بگیرید و به بحثتون ادامه بدبد.
آره والا،ما دیشب هم تصمیم گرفته بودیم اصلا جواب ندیم به ایشون و فقط بیرون گود وایسیم بخندیم به اظهار نظر کارشناسی خیلی از دوستان!!
 

John.Cena

کاربر سایت
Apr 30, 2008
476
نام
کورش
بابا دقت کن شما خودتم داری به کنسول باز تبدیل میشیا:biggrin1:
کی میخواد XBOX و PSP بگیره ؟
همین شماها هستین راه نجات PC را میبندین :biggrin1:
روزی تمام کنسول ها از بین خواد رفت
نمونش تا دیروز DMC را واسه PC نمیزدن حالا .....
جواد جان کنسول به شما خوش آمد میگوید:cool:
ولی ما تا وقتی نخریده pc gammer حساب می کنیم
 

parham_safa

Rossonero
مدیر انجمن
Sep 24, 2005
8,309
نام
پرهام
سلام
آقا به نظر من تنها دلیلی که مایکروسافت همه چی رو با هم قاطی کرد این بود که می خواست غیر حرفه ای ها رو هم به سمت بازی بکشونه . مطمئناً نمیتونست با pc gaming تنها که سخت تر و حرفه ای تر بود جواب عطش و طمعش رو بده و چی بهتر از یه کنسول که تا جایه ممکن بازیهاش ساده و سطحی بودن ( داستان و گیم پلی و ... رو فدای یه گرافیک چشم گیر کرد که فقط بتونه نظر آماتورها رو جلب کنه ) میتونست این کار رو براش بکنه ؟
=====
پ.ن 1 : مطمئن چیزی که من گفتم کلی نیست و همیشه استثناء هم وجود داره .
پ.ن 2 : خودم زیاد از نوع نوشتنم خوشم نیومد . نتونستم به خوبی منظورم رو بیان کنم . امیدوارم متوجه بشین .
 

TyRaX

موجودی خوشحال
کاربر سایت
Oct 21, 2005
1,824
نام
پارسیا
خوب reset میکنیم.
فعلاً افتادیم توی یک دور تسلسُل توی بازیهای PC

نمیخریم -> میرن طرف کنسول -> بازیها کنسولیزه میشه -> بیشتر نمیخریم ...

یک دلیل دیگه هم اینه که توی هر ژانر، یک بازی جدید باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشه تا بتونه با غولهای اون زانر رقابت کنه. در غیر اینصورت کسی نمیره 50 دلار پول برای بازی جدید بده و میچسبه به همون بازی غول قبلی :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر