راهی برای نجات PC Gaming؟

همونطور که میدونید توی این چند سال اخیر فروش بازیهای PC خیلی اُفت داشته و این باعث نگرانی خیلی از دوستداران PC Gaming شده. حتی سازندگانی که فقط برای PC گیم میساختن الان دارن کم کم برای کنسولها هم گیم میسازن. قبل از اینکه طرفداران کنسول بیان اینجا وشروع کنن به کـُرکـُری خوندن، این دو سه خط رو هم بخونن بد نیست:

این فروش کم و این رو آوردن به کنسولها به خاطر بهتر بودنِ کنسولها نیست، بلکه به خاطر سرقت نرم افزاری گیمهای کامپیوتر (PC game piracy) ـــه که داره شدیداً به این صنعت لطمه وارد میکنه. میدونید که توی خیلی از کشورهای دیگه به این صورت نیست که کنسول رو به راحتی دستکاری کنن و بازیهای کپی توش بذارن، یعنی میخوام بگم توی اکثر کشورها ملت حتی اگه بخوان هم نمیتونن بازیهای کپی بازی کنن بنابراین همه میرن بازی اُریجینال میخرن و به همین خاطر سرقت نرم افزاری زیاد به کنسولها لطمه نمیزنه. این در حالیه که هر کسی که PC داشته باشه میتونه با دانلود کردن کرک به سادگی بازی ای رو که نـخریده بازی کنه.

این داستان باعث شده که خیلی از شرکتهای سازنده ی گیمهای PC، گیمهاشون رو هم برای PC و هم برای کنسولها بدن بیرون و این قضیه باعث شده کیفیت گیمها بیاد پایین (کنسولیزه شدنِ بازیها :(). ببینید خودِ Epic اخیراً درباره ی اشکالاتی که طرفداران سری Unreal Tournament به بازی UT3 وارد میکردن، چی گفته:

Epic Games feels that one of the biggest issues with the recently released Unreal Tournament 3 is that due to the inclusion of console-friendly features (necessary for the title's PlayStation 3 version), the game lacks a lot of necessary polish

منبع: اینجا

این چیزیه که دو تا افراد خودِ Epic Games توی GDC 2008 درباره ی UT3 گفته بودن! میدونید که UT جزو گیمهای مهم PC به شمار میاد و این در حالیه که UT3 توی هفته های اول فروشی کمتر از 100,000 کپی داشته.

کریس تیلور (Chris Taylor) که رئیس Gas Powered Games و طراح Dungeon Siege و Supreme Commander هست، اخیراً توی Game Developers' Conference 2008 در این ارتباط صحبتهایی کرده و در توجیه اینکه گیم استراتژی خودشون (Supreme Commander) رو برای XBox 360 هم میدن، اینطور میگه که ما این تصمیم مناسبی به نظر میاد که گیم خودتون رو برای پلترفُرمی بدید که Pirate خور نمیشه!

این یعنی اینکه خود PC بازها هستن که دارن این بلا رو سر گیمهای محبوبشون میارن و باعث میشن سازنده ها به کنسولها هم فکر کنند :(

Chris Taylor توی قسمت دیگه ای از صحبتهاش میگه راه نجات PC Gaming از این وضعیتی که الان بهش دچار شده اینه که همه ی شرکتها رو بیارن به کنترل کپی نبودنِ گیمها از طریق آنلاین و یا وصل شدنِ بازیکنها به ســِرور اصلی بازی (مثل MMO ها). به این ترتیب میتونیم اوضاع اقتصادی این صنعت رو بهتر کنیم و حتی گیمها رو با قیمت پایینتری عرضه کنیم! ما دیگه توانایی این رو نداریم که بازی بسازیم و مجانی در اختیار همه قرار بدیم!

Chris Taylor:
PC gaming isn't dead. PC gaming – the old model – probably is. Secure PC gaming is the future – it's going to thrive and we've all got to get on that

حالا نظرتون درباره ی این قضیه چیه؟ ما توی ایران تقریباً چیزی به اسم گیم اُریجینال نداریم و ماشالا همه یه پا Pirate هستیم :biggrin1: اگه یه روزی واقعاً همه ی شرکتها این قضیه رو پیاده کنن و گیمهاشون رو جوری بسازن که کـِرک کردن اونها معنی نداشته باشه، چند نفر از کسایی که الان اینجا PC بازی میکنن باز هم به PC وفادار میمونن؟ شاید اون موقع معلوم بشه که چه کسی واقعاً PC Gaming رو دوست داره و ارزش گیمهاش رو میدونه، و چه کسی به گیمها فقط به عنوان یه دیسک 1000 تومنی نیگا میکنه که میگیریش و یه ساعت بازی میکنی و میندازیش کنار!
 
آخرین ویرایش:
تا جایی که من یادمه crytek کاملا از pc خداحافظی نکرده فقط گفته دیگه انحصارا برای pc نمیسازه این دو تا باهم در معنی زمین تا اسمون فرق دارند ولی نتیجش باز همون کنسولیزه شدنه
پ.ن: میگم سهیل جان ناراحت نشدی که crysis شکست خورد؟ :shrewd::cheesygri
راستشو بخوای نه! من همچین دل خوشی از Crysis ندارم! واقعیتش رو هم اگه بخوام بگم این Crytek برای PC بازی نسازه سنگین تره، چون بازی هاش همچین خیلی هم به PC نمی خورن (از لحاظ گیم پلی می گم، نه گرافیک). ولی این خبر از اون لحاظ مهمه که دیدگاه کلی تولید کننده ها رو در مورد بازی ها میگه، یعنی Piracy تا چه حد اثر منفی روی PC Gaming گذاشته. وقتی شرکتی مثل Crytek که بازیش خیلی پر فروشه اینطوری آه و ناله می کنه؛ من به Jowood حق می دم Gothic 4 رو کنسولی کنه و برای PS3 و X360 هم بزنه. اما خودمونیم ها، این همه شرکت های معتبر خیلی بهتر از Crytek برای PC بازی انحصاری می زنن (نمونش همین Blizz جون خودمون) گاهی بازی هاشون هم از Crysis خیلی کم فروش تر میشه و بیشتر هم قربانی Piracy میشه، اما اینقدر هم آه و ناله نمی کنن. شاید Crytek و EA از بابت رشوه هایی که به سایت های فاسدی مثل Gamespot دادن دلخورن؟ شاید نتونستن مایه روشوه ها رو اونطوری که انتظار داشتن در بیارن؟ :shrewd:
ویرایش: در ضمن من فکر نمی کنم Crysis شکست خورده باشه. این بازی نسبت به بازی های دیگه خیلی موفق تر و خیلی پر فروش تر شد و حتی از حدی که لایقش بود هم بیشتر فروش کرد (کافیه فروش این بازی رو با مجموع فروش BioShock روی PC و کنسول مقایسه کنید). مساله این بود که اولاً Crytek دهنش رو خیلی گنده باز کرده بود (یا رب روا مدار که گدا معتبر شود) و از طرف دیگه وصف حال EA رو که خودتون بهتر از من می دونید. ظاهراً انتظارات اونها از فروش این بازی متوسط بیش از حد معقول بود.
این مساله منو یاد کثافت کاری های Microsoft میندازه. زمانی که بیل گیتز و شریکش مفسر بیسیک رو یادم نیست برا کدوم پلتفرم عرضه کردند و فروش این نرم افزار رکورد ها رو شکست و این مرد دزد کلاه بردار، هکر معروف و اخراجی دانشگاه یک شبه میلیاردر شد؛ اومد و گفت ای وای...مردم بیسیک منو کپی می کنن. یکی نیومد به این آقا بگه مگه نرم افزار های لوتوس و برلند و آی بی ام رو کپی نمی کنن که بین این همه شرکت و این همه آدم، فقط تو یکی تازه به دوران رسیده (این مساله در مورد Crytek هم صدق می کنه) آه و ناله می کنی؟ متاسفانه چند سال بعد کسی نیومد به این آقا بگه دزد بی شرم کثافت اگه دزدی بده چرا از زنیت و اپل و آی بی ام دزدی کردی مردک؟ حالا Crytek هم همین وضعیت رو داره. یک مشت آدم تازه به دوارن رسیده گری گوری که با سرمایه Ubisoft یک شبه آدم شدن و بعد به همون شرکت از پشت خنجر زدن وقتی با EA شریک شدن چقدر احساس خوشحالی و افتخار می کردن...تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
 
آخرین ویرایش:
ویرایش: در ضمن من فکر نمی کنم Crysis شکست خورده باشه. این بازی نسبت به بازی های دیگه خیلی موفق تر و خیلی پر فروش تر شد و حتی از حدی که لایقش بود هم بیشتر فروش کرد (کافیه فروش این بازی رو با مجموع فروش BioShock روی PC و کنسول مقایسه کنید). مساله این بود که اولاً Crytek دهنش رو خیلی گنده باز کرده بود (یا رب روا مدار که گدا معتبر شود) و از طرف دیگه وصف حال EA رو که خودتون بهتر از من می دونید. ظاهراً انتظارات اونها از فروش این بازی متوسط بیش از حد معقول بود.

یعنی میخوای بگی فروش Crysis از مجموع فروش دو نسخه ی کنسولی و PC بازی bioshock بیشتر بوده :laughing:

رفیق صحبت هات تا به اینجا بیشتر جنبه ی طنز داشت :lol::lol:
اما دیگه یواش یواش داره گمراه کننده میشه ...

در ضمن فکر نمی کنم مشکل فروش بازی ها در PC Gaming فقط مربوط به Crytek و EA بوده باشه پس سعی نکن صورت مساله را با تحلیل های آبکی عوض کنی ...
 
آخرین ویرایش:
یعنی میخوای بگی فروش Crysis از مجموع فروش دو نسخه ی کنسولی و PC بازی bioshock بیشتر بوده

رفیق صحبت هات تا به اینجا بیشتر جنبه ی طنز داشت
اما دیگه یواش یواش داره گمراه کننده میشه ...

در ضمن فکر نمی کنم مشکل فروش بازی ها در PC Gaming فقط مربوط به Crytek و EA بوده باشه پس سعی نکن صورت مساله را با تحلیل های آبکی عوض کنی ...
تحلیل آبکی؟ :baby:
راستش فرزاد جان من کسی نیستم که بخوام برای کسی نوشابه باز کنم و در مورد فروش این دو بازی هم اماری ندارم ولی بجرات میتونم بگم سهیل یکی از قوی ترین تحلیل کننده هایی که من دیدم تابحال نمیدونم حالا شاید من اشتباه میکنم ولی اگه تمام پستای این دوستمون رو بخونی احتمالا متوجه بشی هیچ کدوم از تحلیل هاش آبکی نیست من نمیگم غیر ممکنه اشتباه باشه نه ولی مسلما آبکی نیست
در مورد اینکه تا به اینجا جنبه طنز داشته یا نه میتونی به پستهای حمید و پارسیا تو همین تاپیک مراجعه کنی
پ.ن: اصلا با صحبتهای سهیل در مورد بیل گیتس موافق نیستم البته موضوع در کل حقیقته ولی صفاتی که بهش چسبونده خوشایند نیست یه نوک سوزن تنده
پ.ن: کلا این دوستمون یکی از باحال نویس های بازیرایانست حداقل برای من

راستشو بخوای نه! من همچین دل خوشی از Crysis ندارم
نکنه فکر کردی شانسی شانسی پرسیدم که از شکستش خوشحالی:cheesygri
 
من فکر نمی کنم Crysis شکست خورده باشه. این بازی نسبت به بازی های دیگه خیلی موفق تر و خیلی پر فروش تر شد و حتی از حدی که لایقش بود هم بیشتر فروش کرد (کافیه فروش این بازی رو با مجموع فروش BioShock روی PC و کنسول مقایسه کنید). مساله این بود که اولاً Crytek دهنش رو خیلی گنده باز کرده بود (یا رب روا مدار که گدا معتبر شود) و از طرف دیگه وصف حال EA رو که خودتون بهتر از من می دونید. ظاهراً انتظارات اونها از فروش این بازی متوسط بیش از حد معقول بود.
من خودم از Crysis خوشم نمیاد اما اینی که میگی این بازی شکست نخورده، اشتباهه!
حالا خود گیمش هر جوری که میخواد باشه، اما ساختن یه همچین Engine بزرگی کلی خرج داره، شاید چندین میلیون دلار. ولی تا جایی که یادم میاد توی چند هفته ی اول، فروش Crysis حتی به 100,000 کپی هم نرسید! این در حالی بود که تو هر سایت و انجمنی که میرفتی، معلوم بود که همه بازی کردن. پس به نظر من انتظار سازنده هاش زیادم نامعقول نبوده.
 
مساله این بود که اولاً Crytek دهنش رو خیلی گنده باز کرده بود (یا رب روا مدار که گدا معتبر شود)
احتمالا منظورش اینه که crytek نباید این قدر انتظارش برای فروش این بازی رو بالا میگرفت در واقع از دید شرکت شکسته و از دید منتقد فروش معمولی
پ.ن: انتی Bioshock نداریم اینجا؟ من حاضرم 3 بار crysis رو تموم کنم ولی یک بار سراغ bioshock نرم :sick:
 
ببخشید دوستان شما غول بزرگ تر یعنی Intel فراموش کردید
برید تکنولوژی لارابی ببینید که میکروسافت هم ازش حمایت کرده
نه منظورم من نفهمیدید
مسئله سرماگذاری اینتل و ماکروسافت و پشتیبانی نیست
مسئله یک پروژه واقعا جدید درباره ساختار PC های یا PC گیم های جدید
در خلاصه میشه گفت خرید یک سیستم با بهترین امکانات فقط 600 دلار
که ماکروسافت از این ایده اینتل خوش اومده و اعلام همکاری کرده
قرار شده مدل سمپل 2008 و عرضه 2009 باشه همراه با ویندوز هفتم ماکروسافت
 
یعنی میخوای بگی فروش Crysis از مجموع فروش دو نسخه ی کنسولی و PC بازی bioshock بیشتر بوده :laughing:
اولاً خوبه آدم قبل از اینکه حرفی بزنه، یکم مواظب اون چیزی که میگه باشه تا بعداً خراب نشه. یا بهش نگن که توانایی درک ساده ترین جملات رو نداره. یادم نمیاد گفته باشم فروش Crysis از مجموع فروش PC و کنسول BioShock بیشتر بوده؛ گفتم مقایسه کنید. پس با نتیجه گیری های اشتباهت به مردم برچسب نزن و حرف تو دهن من نذار. من گفتم مقایسه کنید؛ شما که میزان فروش این بازی ها رو نمی دونی و توانایی مقایسه نداری؛ لطفاً نظر نده.
اینم گزیده ای از فرمایشات قبلی جنابعالی. شما که بلدی چرا خودت عمل نمی کنی؟
مهم نیست که ما شخصی را قبول داشته باشیم یا نداشته باشیم یا براش ارزش قائل باشیم یا نباشیم مهم اینه که وقتی با صحبت درستی مواجه میشیم به جای پافشاری بر اشتباهمون اون را بپذیریم ...اما اگر نمی خوایم یا دوست نداریم که اون اشتباهمون را قبول کنیم فکر نمی کنم این صحبت ها هیچ فایده ای داشته باشه ...
برای کلیه کسانی که وظیفه ی خبر رسانی بر عهده دارند یک مقوله وجود داره به نام امانت در انتقال خبر .... یعنی خبر به همون صورتی انتقال پیدا کنه که عینا در متن اصلی خبر آمده ....یعنی من نمی تونم چون فکر می کنم GT 5 حتما برای PC میاد بیام و در اصل خبر دست ببرم و عبارت "GT5 شاید(ممکن است) برای PC بیاید" را تغییرش بدم به "GT برای PC به زودی" .. این دو تا عبارت به کلی با هم متفاوته

امیدوارم معنی کلمه Ship رو بدونی، حوصله ندارم تدریس زبان کنم. یک بازی مالتی پلتفرم کمی بیشتر از دو میلیون نسخه شیپ شده که بیشترش X360 بوده (از یک و نیم میلیون هم بیشتر، که رقم خیلی پایینی می مونه برای ورژن PC)؛ البته تاریخش هم مهمه (بایوشاک 21 اگوست اومده به بازار، کرایسیس اواسط نوامبر 2007)؛ یک بازی سینگل پلتفرم 1 میلیون فروش. فکر کنم واضحه، العاقل یکفیه الاشاره.

رفیق صحبت هات تا به اینجا بیشتر جنبه ی طنز داشت :lol::lol:
اما دیگه یواش یواش داره گمراه کننده میشه ...
یادم نمیاد با شما رفیق شده باشم. من اصولاً هر کسی رو به عنوان دوست انتخاب نمی کنم؛ پس لطفاً زیاد صمیمی نشو. در مورد جنبه طنزش هم ترجیح می دم مساله رو به دیگران واگذار کنم ببینیم به کی بیشتر می خندن؟
امین در صورت دریافت یک پست توهین آمیز فقط جریان را به مدیریت اطلاع بده و لطفا موضوع را به تاپیک عمومی نکشون ...
مطمئن باش با کاربر خاطی برخورد میشه .... ;)
در ضمن، تا حالا کلمه ترول شنیدی؛ می دونی چیه؟ وای به روزی که بگندد نمک. با مدیرای خاطی چی؟ برخورد میشه؟
در ضمن فکر نمی کنم مشکل فروش بازی ها در PC Gaming فقط مربوط به Crytek و EA بوده باشه پس سعی نکن صورت مساله را با تحلیل های آبکی عوض کنی ...
یادم نمیاد چنین حرفی زده باشم. شاید شما مشکل درک جملات داری؟ حیف که فرصت ندارم فارسی یاد بدم...اینی هم که تحلیلم آبکیه یا نه؟ بماند. عاقلان دانند. حالا چطور و چرا خواستم صورت مساله رو عوض کنم؟ شاید توطئه ای در کاره؟ نکنه من از کسی پول گرفتم تا این تاپیک رو به هم بریزم؟ صورت مساله عوض کنم؟ ها؟ نه؟ آره؟ فقط یک چیز به ذهنم می رسه: یا فیلم جیمز باند زیاد نیگا کردی، یا MGS زیاد بازی کردی. یک استراحتی بکن.
من خودم از Crysis خوشم نمیاد اما اینی که میگی این بازی شکست نخورده، اشتباهه!
حالا خود گیمش هر جوری که میخواد باشه، اما ساختن یه همچین Engine بزرگی کلی خرج داره، شاید چندین میلیون دلار. ولی تا جایی که یادم میاد توی چند هفته ی اول، فروش Crysis حتی به 100,000 کپی هم نرسید! این در حالی بود که تو هر سایت و انجمنی که میرفتی، معلوم بود که همه بازی کردن. پس به نظر من انتظار سازنده هاش زیادم نامعقول نبوده.
As of February 1, 2008, Crysis has beaten EA's expectations and sold over a million copies worldwide, according to a conference call
.
بابا بیخیال! خود شرکت داره میگه فروش خوب بوده؛ من بگم بده؟ این آمار 100 هزار احتمالاً اشتباهه. در حال حاضر از یک میلیون هم زده بالا که برای بازی PC Exclusive بد نیست. کافیه با مجموع میزان فروش بازی BioShock روی PC و X360 مقایسه کنی!!! ;)
ای داد بیداد! بازم که این حرف بد رو زدم من؟ به بعضی ها بر نخوره... آخه به بعضی یک حرف می زنی؛ یک چیز دیگه برداشت می کنن!
 
آخرین ویرایش:
انتی Bioshock نداریم اینجا؟
چرا داریم خوبشم داریم!
واقعاً حیف اون Engine و اون محیط که با اون گیم پلی مزخرف، گند زدن توش رفت!
من انتظار داشتم یه گیم با گیم پلیِ شبیهِ بازی Thief بازی کنم، اما چه کنیم که فلسفه ی نسل جدید گیمهای "خفن" سنگین تر از اونه که من زیباییشون رو درک کنم :biggrin1:

واقعاً شاید اگه Bioshock فقط برای PC ساخته میشد، اینقدر ضایع نبود.
 
اما چه کنیم که فلسفه ی نسل جدید گیمهای "خفن" سنگین تر از اونه که من زیباییشون رو درک کنم
اینو منم عاجزم از درکش:cheesygri
واقعاً شاید اگه Bioshock فقط برای PC ساخته میشد، اینقدر ضایع نبود.
کنسولیزاسیون رو من اینجا متوجه نشدم :confused: مثل اینکه باید از قابر کابلو کمک بگیرم البته با اجازه اعضای محترم کلن ممد
 
امیدوارم معنی کلمه Ship رو بدونی، حوصله ندارم تدریس زبان کنم. یک بازی مالتی پلتفرم کمی بیشتر از دو میلیون نسخه شیپ شده که بیشترش X360 بوده (از یک و نیم میلیون هم بیشتر، که رقم خیلی پایینی می مونه برای ورژن PC)؛ البته تاریخش هم مهمه (بایوشاک 21 اگوست اومده به بازار، کرایسیس اواسط نوامبر 2007)؛ یک بازی سینگل پلتفرم 1 میلیون فروش. فکر کنم واضحه، العاقل یکفیه الاشاره.

در کل من علاقه ای به بحث کردن با امثال تورا ندارم چون تمام حرفاشون یک از یک خنده دار تره اما فکر کنم قبل اینکه این تحلیل های آبکیت را پشت سر هم به خورد مردم بدی بد نیست یک توضیحی بدم
اون 1 میلیون که برای فروش بازی Crysis اعلام شد میزان شیپ بازی بود که فروش آنلاین هم انضمامش شده بود ... پس بیخودی شلوغش نکن ...در این مورد قبلا مفصل بحث شد و اونایی که باید بدونند میدونند :laughing: مثلا اگر کیانوش کنی را قبول داری میتونی بری از اون بپرسی ... قبول نکنی هم اصلا مهم نیست ...مهم ادامه ی مطلبه :laughing:

در سال گذشته (2007) فروش بازی های PC انقدر بد بود که در آمریکا و در Ret فقط یک بازی PC تونست بیش از 1 میلیون نسخه بفروشه و اونم بازی World of Warcraft: Burning Crusade بود که در حدود 2.25 میلیون نسخه فروخته بود ...10 بازی پرفروش برتر سال 2007که البته هیچ اثری از Bioshock و عنوان پرفروش Crysis توش نیست :laughing:

World of Warcraft: Burning Crusade (Blizzard Entertainment) - 2.25 million
World of Warcraft (Blizzard Entertainment) - 914,000
The Sims 2 Seasons Expansion Pack (EA Maxis) - 433,000
Call of Duty 4: Modern Warfare (Infinity Ward) 383,000
Command & Conquer 3: Tiberium Wars (EA Los Angeles) - 343,000
Sim City 4 Deluxe (Maxis) - 284,000
The Sims 2 (Maxis) - 281,000
he Sims 2 Bon Voyage Expansion Pack (Maxis) - 271,000
Age of Empires III (Ensemble Studios) - 259,000
The Sims 2 Pets Expansion Pack (Maxis) - 236,000

در آمریکا و در بین بازی های PC که در سال 2007 منتشر شده بود Bioshock جزو معدود بازی های PC (به همراه Cod 4 و...) بود که بیشتر از 100 هزار نسخه فروخت و جالبه که Crysis در سال 2007 پس از نزدیک به یک ماه و نیم ، دو ماه (November + December) بعد از زمان انتشارش (که معمولا بازی ها در این زمان بیشترین فروششون را میکنند) به سختی فروشش به 100 هزار نسخه رسید (حدود 140 هزار) :laughing: ...حالا چطوری فروشش خوب بوده من نمی دونم
بزارید یک مقایسه ای هم کنیم با پرفروش ترین عناوین 2007 کنسول ها در آمریکا

Halo 3 (Bungie, Microsoft Game Studios, X360) - 4.82 million
Wii Play with Wii Remote (Nintendo, Wii) - 4.12 million
Call of Duty 4: Modern Warfare (Infinity Ward, Activision, X360) - 3.04 million
Guitar Hero III: Legends of Rock (Neversoft, Activision, PS2) - 2.72 million
Super Mario Galaxy (Nintendo EAD Tokyo, Nintendo, Wii) - 2.52 million
Pokemon Diamond Version (Game Freak, Nintendo, NDS) - 2.48 million
Madden NFL 08 (EA Sports, Electronic Arts, PS2) - 1.90 million
Guitar Hero II (Harmonix, Activision, PS2) - 1.89 million
Assassin's Creed (Ubisoft Montreal, Ubisoft, X360) - 1.87 million
Mario Party 8 (Hudson Soft, Wii) - 1.82 million

در ماه آوریل سایت next-gen یک بررسی از 100 بازی پرفروش دنیا (در Retailers) در 12 ماه گذشته انجام داد که اتفاقا دقت خیلی خوبی هم داره .. علاقمندان میتونند در لینک زیر یک نگاهی به لیست 100 بازی برتر که فروش بازی ها در آمریکا و اروپا را در بر میگیره بندازند و خودشون یک مقایسه ای بکنند :laughing:

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=9639&Itemid=2&limit=1&limitstart=7

جالبه که شما بازی Crysis را حتی در بین 100 بازی پرفروش برتر هم نمی تونید پیدا کنید :laughing: حالا چطوری این بازی فروش خوبی داشته خدا داند :laughing:
اما بازی Bioshock در این لیست در رتبه ی 29 هست که فروشش معادل 1.7 میلیون نسخه بوده که البته اونم بخش اعظمش مربوط میشه به پلتفرم Xbox 360 و نه PC ... یعنی اگر فروش مرتبط با PC را حذف کنید و فقط فروش در پلتفرم Xbox 360 بازی Bioshock را با بازی Crysis مقایسه کنید میبینید که وضعیت فروش bioshock خیلی خیلی بهتره .. اگر چه Bioshock هم اون فروش مورد انتظار را در مقایسه با بازی های Top و پر فروش کنسول نداشته ...

یادم نمیاد با شما رفیق شده باشم. من اصولاً هر کسی رو به عنوان دوست انتخاب نمی کنم؛ پس لطفاً زیاد صمیمی نشو. در مورد جنبه طنزش هم ترجیح می دم مساله رو به دیگران واگذار کنم ببینیم به کی بیشتر می خندن؟
زیاد سخت نگیر رفیق

در ضمن، تا حالا کلمه ترول شنیدی؛ می دونی چیه؟ وای به روزی که بگندد نمک. با مدیرای خاطی چی؟ برخورد میشه؟
این کلمه ی Troll دیگه انقدر Overrated شده که شنیدنش فقط از امثال تو بر میاد :laughing:
تو میتونی هر چی دلت میخواد بگی کسی جدی نمی گیره :laughing::cheesygri
 
آخرین ویرایش:
این کلمه ی Troll دیگه انقدر Overrated شده که شنیدنش فقط از امثال تو بر میاد
ظاهرا این تاپیک سطحش داره از سطح درک من بالا تر میره شرمنده که میپرسم ولی کلمه troll داره overrated میشه یعنی چی ؟ :baby:
این سوال رو بحساب تازه کار بود و کم سن و سالیم بذارید
پ.ن: یخورده دوستانه تر بکسی بر نمیخوره که هیچ احترام ها هم حفظ میشه
 
آخرین ویرایش:
ظاهرا این تاپیک سطحش داره از سطح درک من بالا تر میره شرمنه که میپرسم ولی کلمه troll داره overrated میشه یعنی چی ؟ :baby:
این سوال رو بحساب تازه کار بود و کم سن و سالیم بذارید
پ.ن: یخورده دوستانه تر بکسی بر نمیخوره که هیچ احترام ها هم حفظ میشه

مشکلی نیست .... ما با ادبیات هر کس با توجه به ادبیاتش جواب میدیم
اما

By the way an overrated Troll means the Troll isn't bad, it's just that it doesn't reach a certain hype that it builds up to. If you want it could also mean that you dislike troll​
د :biggrin1:
 
آخرین ویرایش:
مشکلی نیست .... ما با ادبیات هر کس با توجه به ادبیاتش جواب میدیم
اما

By the way an overrated Troll means the Troll isn't bad, it's just that it doesn't reach a certain hype that it builds up to. If you want it could also mean that you dislike troll .

پ.ن : راستی شرمنده اشتباها پستت ویرایش شد :biggrin1:

یه شرمنده دیگه ولی فرزاد جان شما خودت خوندی اون تیکه رو که برای جواب سوالم اوردی
 
کنسولیزاسیون رو من اینجا متوجه نشدم :confused: مثل اینکه باید از قابر کابلو کمک بگیرم البته با اجازه اعضای محترم کلن ممد
هائوون؟
Bioshock چگونه کنسولیزه شد:
من فکر میکردم قراره یه گیم بازی کنم که محیطش برام دلهره آور باشه و وقتی یه دشمن میبینم یه احساس ترس بهم دست بده. اما وقتی که مـُردن توی Bioshock زیاد به شما ضرری وارد نمیکنه، برای چی باید بترسم؟
یه اسلحه میگیرم دستم و انگشتم رو میذارم روی Fire و میرم تو شکمش. اولاً اینکه بازی برای کنسولیها طراحی شده که از Auto-aim استفاده کنن و موجودات رو راحت بکشن تا خوشحال شن. ثانیاً حالا اگر هم مـُردم، اصلاً خیالی نیس، دو قدم اون ور تر تو اون چک پوینتها (اسمشون یادم نیس چی بود) ظاهر میشم بدون اینکه مجبور باشم دوباره یه جاهایی از بازی رو که قبلاً رفته بودم، دوباره برم!

یا مثلاً واقعاً این چه مفهومی داره که یه فـِلـِش بالای صفحه همیشه نشون بده که به کدوم جهت باید بریم؟!؟!؟! این توهین نیست؟

اصلاً اینی که همه ی گیمها دارن با روشهای مسخره ای، آسون میشن، چیزیه که کنسولها برامون به ارمغان آوردن. آخرین باری که یه گیم FPS بازی کردیم که رفتیم یه جاش واقعاً گیر کردیم، کـِـی بود؟

حالا بماند که Bioshock یه سری ریزه کاریهای جانبی که خودِ من از یه بازی FPS انتظار دارم رو نداشت، مثلاً اینکه بهت Option های بیشتری برای دستکاری کردنِ بازی بهت بده. خلاصه ش رو بگم، دوست دارم به کنسولِ بازیها دسترسی داشته باشم.
 
اهوون
حالا گرفتم منظورت کنسولیزه شدن گیم پلی بود تو این بازی بنوعی اسون تر شدن بازی .من مشکلم با بایوشاک حادتر از این حرفهاست مراحل بشدت یکنواخت و محیط بسته که هی تکرار میشد حالا مثلا با عوض کردن جای میز و صندلی قبول دارم با توجه به داستان بازی نمیشد محیط وسیع رو برای مراحل در نظر گرفت ولی یه حسی بهم میگفت ظاهرا تیم سازنده یجورایی کم اورده البته نظر شخصیه The most overrated FPS ever
پ.ن: اهوون = آهان
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or