راهی برای نجات PC Gaming؟

همونطور که میدونید توی این چند سال اخیر فروش بازیهای PC خیلی اُفت داشته و این باعث نگرانی خیلی از دوستداران PC Gaming شده. حتی سازندگانی که فقط برای PC گیم میساختن الان دارن کم کم برای کنسولها هم گیم میسازن. قبل از اینکه طرفداران کنسول بیان اینجا وشروع کنن به کـُرکـُری خوندن، این دو سه خط رو هم بخونن بد نیست:

این فروش کم و این رو آوردن به کنسولها به خاطر بهتر بودنِ کنسولها نیست، بلکه به خاطر سرقت نرم افزاری گیمهای کامپیوتر (PC game piracy) ـــه که داره شدیداً به این صنعت لطمه وارد میکنه. میدونید که توی خیلی از کشورهای دیگه به این صورت نیست که کنسول رو به راحتی دستکاری کنن و بازیهای کپی توش بذارن، یعنی میخوام بگم توی اکثر کشورها ملت حتی اگه بخوان هم نمیتونن بازیهای کپی بازی کنن بنابراین همه میرن بازی اُریجینال میخرن و به همین خاطر سرقت نرم افزاری زیاد به کنسولها لطمه نمیزنه. این در حالیه که هر کسی که PC داشته باشه میتونه با دانلود کردن کرک به سادگی بازی ای رو که نـخریده بازی کنه.

این داستان باعث شده که خیلی از شرکتهای سازنده ی گیمهای PC، گیمهاشون رو هم برای PC و هم برای کنسولها بدن بیرون و این قضیه باعث شده کیفیت گیمها بیاد پایین (کنسولیزه شدنِ بازیها :(). ببینید خودِ Epic اخیراً درباره ی اشکالاتی که طرفداران سری Unreal Tournament به بازی UT3 وارد میکردن، چی گفته:

Epic Games feels that one of the biggest issues with the recently released Unreal Tournament 3 is that due to the inclusion of console-friendly features (necessary for the title's PlayStation 3 version), the game lacks a lot of necessary polish

منبع: اینجا

این چیزیه که دو تا افراد خودِ Epic Games توی GDC 2008 درباره ی UT3 گفته بودن! میدونید که UT جزو گیمهای مهم PC به شمار میاد و این در حالیه که UT3 توی هفته های اول فروشی کمتر از 100,000 کپی داشته.

کریس تیلور (Chris Taylor) که رئیس Gas Powered Games و طراح Dungeon Siege و Supreme Commander هست، اخیراً توی Game Developers' Conference 2008 در این ارتباط صحبتهایی کرده و در توجیه اینکه گیم استراتژی خودشون (Supreme Commander) رو برای XBox 360 هم میدن، اینطور میگه که ما این تصمیم مناسبی به نظر میاد که گیم خودتون رو برای پلترفُرمی بدید که Pirate خور نمیشه!

این یعنی اینکه خود PC بازها هستن که دارن این بلا رو سر گیمهای محبوبشون میارن و باعث میشن سازنده ها به کنسولها هم فکر کنند :(

Chris Taylor توی قسمت دیگه ای از صحبتهاش میگه راه نجات PC Gaming از این وضعیتی که الان بهش دچار شده اینه که همه ی شرکتها رو بیارن به کنترل کپی نبودنِ گیمها از طریق آنلاین و یا وصل شدنِ بازیکنها به ســِرور اصلی بازی (مثل MMO ها). به این ترتیب میتونیم اوضاع اقتصادی این صنعت رو بهتر کنیم و حتی گیمها رو با قیمت پایینتری عرضه کنیم! ما دیگه توانایی این رو نداریم که بازی بسازیم و مجانی در اختیار همه قرار بدیم!

Chris Taylor:
PC gaming isn't dead. PC gaming – the old model – probably is. Secure PC gaming is the future – it's going to thrive and we've all got to get on that

حالا نظرتون درباره ی این قضیه چیه؟ ما توی ایران تقریباً چیزی به اسم گیم اُریجینال نداریم و ماشالا همه یه پا Pirate هستیم :biggrin1: اگه یه روزی واقعاً همه ی شرکتها این قضیه رو پیاده کنن و گیمهاشون رو جوری بسازن که کـِرک کردن اونها معنی نداشته باشه، چند نفر از کسایی که الان اینجا PC بازی میکنن باز هم به PC وفادار میمونن؟ شاید اون موقع معلوم بشه که چه کسی واقعاً PC Gaming رو دوست داره و ارزش گیمهاش رو میدونه، و چه کسی به گیمها فقط به عنوان یه دیسک 1000 تومنی نیگا میکنه که میگیریش و یه ساعت بازی میکنی و میندازیش کنار!
 
آخرین ویرایش:

ORIGIN

کاربر سایت
May 7, 2008
51
آخه هر کنسولی یه غول بزرگ و یه سری غول کوچولو پشت سرش هستند که همایت ازش می کنند و عنوانهای انحصاری و... را برای بردنش در نظر می گیرند
triniti.gif

ولی Pc انحصاری اونجوری نیست که یه غول بزرگ پشتش باشه و با کنسولها رقابت بکنه
2i6fehs.gif

اینطوری روز به روز تفاوت بین کنسول و Pc بیشتر می شه
2ai4yg7.gif
دستت درد نکنه......پس شرکتایی مثل NVIDIA و ATI و کوچکترا مثل XFX و XVISION کشکن...خود مایکروسافت هم جزو انجمن حمایت از PC هستند.
 

ORIGIN

کاربر سایت
May 7, 2008
51
ما گفتیم خودمون میخوایم نجات بدیم؟؟؟ به خدا صفحه اول تاپیک رو نگاه کنی حادثه ای رخ نمیده!!
ببخشید...ولی پس دیگه چه لزومی به این بحثا هست؟
اگه قرار باشه PC کنار زده بشه میشه...اگر چنین قراری نباشه نمیشه...ما چرا بحث کنیم؟
 

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
ببخشید...ولی پس دیگه چه لزومی به این بحثا هست؟
اگه قرار باشه PC کنار زده بشه میشه...اگر چنین قراری نباشه نمیشه...ما چرا بحث کنیم؟
هدف من از زدنِ این تاپیک این بود که حواسمون به این باشه که سازنده ها از قضیه ی سرقت نرم افزاری شدیداً شاکی هستن و دارن دنبال راههایی میگردن که جلوی این سرقتها رو بگیرن، و بعضیهاشون به پلتفرمهای دیگه رو آوردن.

اگه پستهای صفحه های قبل رو بخونی، بعضی از اخبار مربوط به این قضایا رو نوشتم و گفتم که داستان اینجوریه. قرار نیست اینجا PC رو نجات بدیم! هدف اطلاع رسانی است :biggrin1:
 

Fusion

کاربر سایت
Sep 21, 2006
1,208
نام
هکر SQL INJECTION
ببخشید دوستان شما غول بزرگ تر یعنی Intel فراموش کردید
برید تکنولوژی لارابی ببینید که میکروسافت هم ازش حمایت کرده
 

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
ببینید درسته که ماکروسافت و اینتل و بقیه شرکتا پشته پی سی هستند ولی اگه توجه کنید این شرکتا بدونه حمایت از پی سی در صنعته بازی سازی به سوده خودشون میرسن و نیازی ندارن چون این صنعت برای شرکت های کوچک خطرناکه چرا که این صنعت غول هایی داره که رقابت باهاشون سخته.و در ضمن با این اوضاع کرک و کپی شدنه و سرقت بازیای پی سی امیدی ندارن که حداقل سرمایشون برگرده ،سودو که بیخیالش:biggrin1:
در هر صورت اوضاع خرابه.تنها امیدی که از این گروه حمایت از پی سی میشه داشت اینه که اون بازیایی که الان مولتی هستش و برا پی سی هم میاد نسبت به نسخه کنسول تاخیر نخوره و این قدر مارو جرزه جیگر ندن که بعیده.
 

BlackCanopus

کاربر ویژه
کاربر سایت
Oct 1, 2007
301
آخه دردِ من به عنوان یه PC Gamer، دقیقاً همین گیمهاییه که به صورت مولتی پلتفرم عرضه میشه!
مشکل اینه که شرکتهای سازنده میان بازی رو جوری میسازن که برای کنسول بازها هم جذاب باشه، و همین باعث میشه بازی خراب شه! مثلاً باعث میشه بازی آسون تر شه، یا یه امکاناتی به اون گیم اضافه بشه که بازی رو لوس کنه.
چند نمونه از گیمهایی که این اتفاق واسه شون افتاد، Oblivion و Unreal Tournament III و Bioshock و در آینده ی نزدیک، Fallout 3 و خیلی گیمهای دیگه است.
آي گفتي...
اصلاً بر خلاف افرادي كه روي يك كنسول خاص تعصب دارند؛ بحث روي Pc Gaming بحث روي پلتفرم نيست بلكه بحث روي مفهوم و نوع بازيه. دقيقاً به همين دليله كه هميشه دو تا كلمه كنسول و PC در كنار هم قرار مي گيرند و تا حالا كسي نشنيده مثلاً بگن Pc و كنسول و مك. چون كنسول ها همشون مشابه هم هستند (از لحاظ مفهوم بازي) و در مورد كنسول ها پلتفرم و سخت افزار مترادفه مثلاً دستگاهي مثل X360 يك پلتفرم متعلق به اون نوع استيل خاص بازيه. اما PC در واقع اصلاً يك پلتفرم نيست و در مورد PC سخت افزار با پلتفرم مترادف نيست؛ چون اولاً به دليل انعطاف پذيري استثنايي در مورد سخت افزار هاي PC سيستم هاي عامل مثل Windows يا Linux يا Dos در تركيب با نوع خاصي از سخت افزار پلتفرم محسوب مي شن؛ نه خود سخت افزار (بر خلاف اوني كه در مورد كنسول ها صادقه). حتي نگارش رابط هاي گرافيكي گاهي در پلتفرم دخيله مثلاً همين Directx10 پلتفرم متفاوتي محسوب ميشه (نسبت به Dx9). ثانياً سخت افزار هاي ديگه اي مثل مك يا كمودور و آميگاي مرحوم از لحاظ مفهوم و نوع گيم پلي مشابه PC هستند و طرفدار هاي PCً با چشم PC به اونها نگاه مي كنند؛ نه اينكه مثل چند تا ني ني كه روي بهتر بودن X360 و Ps3 با هم دعوا مي كنند از مفهوم دور بشن و سر سخت افزار كل بندازن.
حالا مي رسيم به حرف دوستمون كه حرف دل خود منه. نگراني اصلي سر منقرض شدن بازي هاي PC هم سر عرضه نشدن بازي براي سخت افزار PC نيست. بازي 20 سال ديگه هم براي PC عرضه خواهد شد؛ مطمئن باشيد. فراموش نكنيد PC الان 27 سال سن داره و هيچ كنسولي حتي تو خيالات و رويا هم نمي تونه به اين ركورد برسه. بحث سر اينه كه بازي هاي استيل خاص PC يا دارند منقرض مي شند؛ يا دارند تو بحث كنسوليزيشن انقدر كنسولي مي شن (مثال هاي بالا) كه ديگه PC Game محسوب نمي شن. ميمونه توليد كننده هاي درپيت كه بازي هاي استيل خاص PC مي دن بيرون (مثل همين بازي Dawn of Magic) كه كل مفهوم PC Gaming رو به لجن مي كشن.
متاسفانه افرادي كه بازي رو با مفهوم كنسولي اش ياد گرفتن (و درك افكار ما براشون تقريباً غير ممكنه، حتي اگه همين حالا فقط با PC بازي بكنند) از بازي كردن فقط همينو بلدند كه بگن PS3 بهتره يا X360 غافل از اين بحث كه بازي با اين دو تا دستگاه در عمل تفاوتي نداره و نوع گيم ها ثابت هستند. همينطور در مورد پلتفرم هايي مثل مك، ويندوز ويستا، ويندوز 32 (شامل 95 و 98 و ME و Xp و 2000 و نگارش هاي ويندوز ان تي)، ويندوز 16، Dos، Dos Real، Dos Protected و ... نوع بازي ها مشابه هستند (اونايي كه بايد بدونن، مي دونن اين بازي ها چجوري هستند) و اين چيزيه كه PC Gaming ناميده ميشه و در كنار (يا در مقابل) Console Gaming قرار ميگيره.
اين بحث خيلي عميق تر از بحث كودكانه خوبي يا بدي پلتفرم هاست. ما اينجا داريم در مورد مفهوم صحبت مي كنيم؛ نه سخت افزاري كه بابا جون بعضي ها براشون خريده تا باهاش كل بندازن.
توجه شما رو به این مـغـالـه جظاب جلب میکنم !
...
برادر Rein
...
من میگم یه ستاد پرورش گیمر درست کنیم ، هرکس خواست ادعای گیمری کنه و مقاله از خودش ول کنه چند واحد رو پاس کنه !
...
بـه بـه ... المکتب التدریس الملعبة بی سی
:laughing::lol:
 
آخرین ویرایش:

CapitanArsalan

کاربر سایت
Mar 12, 2008
897
نام
ارسلان
(من پا برجام مثل دماوندم ..........)
سروده : Mr.PC
این بحث ها چیه راه انداختین اگه عشق PC هستین دیگه اینکارو نکنین
درسته ایرانیا دزدی زیاد دارن ولی چیکار میخواهید بکنید!!!
این همه بازی روی PC ترکوند ولی روی کنسول مفت نمی ارزید مثل : Mafia و ........................................
copy_right772.jpg
 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
درسته ایرانیا دزدی زیاد دارن ولی چیکار میخواهید بکنید!!!
اتفاقا به نظر من ایرانی ها در این زمینه دزد نیست چون ما نمیتونیم مثل خارجی ها بازی ارجینال تهیه کنیم در ثانی اصلا پرداخت این هزینه ها برای ما ایرانی ها مقدور نیست بعدش هم وقتی شرکت سازنده اصلا ایران رو ادم حساب نمیکنه پس خدماتی هم نیمده در اصل این خارجی ها هستن که تمام این امکانات رو دارن ولی باز دزدی میکنن
 

ORIGIN

کاربر سایت
May 7, 2008
51
خوب اینطوریش میکنم.....بعد از کنار کشیدن Crytek و نیومدن GTA واسه PC و عرضه شدن Endwar(بازی که گفته میشد فقط برای PC ساخته میشه) برای کنسولها امیدی برای PC بازها میمونه؟
 
آخرین ویرایش:

BlackCanopus

کاربر ویژه
کاربر سایت
Oct 1, 2007
301
خب دوستان بهتره به جای بررسی علل افول PC Games و بحث در مورد چراها به فکر یه گور و سنگ قبر برای PC باشیم چون کسایی که کلیک میخونن حتما شنیدند که کمپانی Crytek هم از دنیای PC خداحافظی کرد...:baby:
بحث سر دونستن يا ندونستن اينكه Crytek اعلام كرده ديگه بازي هاي PC Exclusive نميسازه نيست. بحث سره اينه كه اونهايي كه كليك مي خونن ظاهراً چند دقيقه پيش از موضوع خبر دار شدند؛ اونهم از نوع اشتباهش (کمپانی Crytek هم از دنیای PC خداحافظی کرد). اما اونهايي كه كليك نمي خونند ظاهراً يك چند وقتي هست كه اين قضيه رو مي دونند. اونهايي كه كليك مي خونند هم اگه يك زحمتي به خودشون مي دادن تا صفحه اول اين تاپيك رو بخونند؛ ديگه آدمي مثل من پيدا نمي شد تا بياد و بگه:
:baby::baby::baby::baby:
 
آخرین ویرایش:

ORIGIN

کاربر سایت
May 7, 2008
51
بحث سر دونستن يا ندونستن اينكه Crytek اعلام كرده ديگه بازي هاي PC Exclusive نميسازه نيست. بحث سره اينه كه اونهايي كه كليك مي خونن ظاهراً چند دقيقه پيش از موضوع خبر دار شدند؛ اونهم از نوع اشتباهش (کمپانی Crytek هم از دنیای PC خداحافظی کرد). اما اونهايي كه كليك نمي خونند ظاهراً يك چند وقتي هست كه اين قضيه رو مي دونند. اونهايي كه كليك مي خونند هم اگه يك زحمتي به خودشون مي دادن تا صفحه اول اين تاپيك رو بخونند؛ ديگه آدمي مثل من پيدا نمي شد تا بياد و بگه:
:baby::baby::baby::baby:
متوجه منظورت نشدم دوست من.......یعنی خبر اشتباهه!
یکم بیشتر توضیح میدی؟
 

ORIGIN

کاربر سایت
May 7, 2008
51
اینم یه خبر از CryTek

Cevat Yerli (رئیس CryTek) توی یه مصاحبه اعلام کرده که با توجه به ضربه ی بزرگی که از سرقت نرم افزاریِ Crysis خوردند، دیگه خیال ندارن انحصاراً برای PC بازی بسازن.

متن کامل مصاحبه: اینجا
گرفتم...خوب به من چه این کلیک خبراش دست 3 تشریف داره..........من نیگا کردم اینا انقدر افه میان که ما فلانیم گفتم حتما خبراش جدیده!:baby::baby::baby:
 

BlackCanopus

کاربر ویژه
کاربر سایت
Oct 1, 2007
301
گرفتم...خوب به من چه این کلیک خبراش دست 3 تشریف داره..........من نیگا کردم اینا انقدر افه میان که ما فلانیم گفتم حتما خبراش جدیده!:baby::baby::baby:
:laughing:
كلاً كليك منبع زياد معتبري نيست...در واقع اگه درصد مطالب اشتباه اين نشريه و دو هفته نامه دنياي بازي رو اگه بخواي اندازه بگيري فكر مي كنم از صد درصد هم بيشتر بشه! (ياد جمله يكي از بزرگان افتادم كه تو قضيه راي گيري گفته بود اين يكي از معجزات جمهوري .... كه جمعيت كشور ما از صد در صد هم بيشتره!!!). اما فكر مي كنم در كل بهتره هميشه صفحه اول تاپيك كه مهمترين بخش اونه رو بخونيم؛ در مورد ريفرنس هامون هم بيشتر احتياط كنيم چون مثلاً اگه من اينجا بگم جميعت ايران از صد در صد هم بيشتره كه نمي گن blackcanopus از آقاي حسني نقل قول كرده؛ مي گن blackcanopus اين حرف رو زده يا اين حرفو تاييد كرده و صرف نظر از اينكه ريفرنس من كي يا چي بوده؛ نهايتاً اين منم كه خراب مي شم! البته اينم فراموش نشه كه ما دوست داريما!!!!:love:
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,518
نام
کورش
تا جایی که من یادمه crytek کاملا از pc خداحافظی نکرده فقط گفته دیگه انحصارا برای pc نمیسازه این دو تا باهم در معنی زمین تا اسمون فرق دارند ولی نتیجش باز همون کنسولیزه شدنه
پ.ن: میگم سهیل جان ناراحت نشدی که crysis شکست خورد؟ :shrewd::cheesygri
 

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
بحث روي Pc Gaming بحث روي پلتفرم نيست بلكه بحث روي مفهوم و نوع بازيه. دقيقاً به همين دليله كه هميشه دو تا كلمه كنسول و PC در كنار هم قرار مي گيرند
یکی بیاد این داستان رو به این کنسول بازها شیرفهم کنه!

بحث سر اينه كه بازي هاي استيل خاص PC يا دارند منقرض مي شند؛ يا دارند تو بحث كنسوليزيشن انقدر كنسولي مي شن (مثال هاي بالا) كه ديگه PC Game محسوب نمي شن.
Quoted for Truth
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر