راهی برای نجات PC Gaming؟

همونطور که میدونید توی این چند سال اخیر فروش بازیهای PC خیلی اُفت داشته و این باعث نگرانی خیلی از دوستداران PC Gaming شده. حتی سازندگانی که فقط برای PC گیم میساختن الان دارن کم کم برای کنسولها هم گیم میسازن. قبل از اینکه طرفداران کنسول بیان اینجا وشروع کنن به کـُرکـُری خوندن، این دو سه خط رو هم بخونن بد نیست:

این فروش کم و این رو آوردن به کنسولها به خاطر بهتر بودنِ کنسولها نیست، بلکه به خاطر سرقت نرم افزاری گیمهای کامپیوتر (PC game piracy) ـــه که داره شدیداً به این صنعت لطمه وارد میکنه. میدونید که توی خیلی از کشورهای دیگه به این صورت نیست که کنسول رو به راحتی دستکاری کنن و بازیهای کپی توش بذارن، یعنی میخوام بگم توی اکثر کشورها ملت حتی اگه بخوان هم نمیتونن بازیهای کپی بازی کنن بنابراین همه میرن بازی اُریجینال میخرن و به همین خاطر سرقت نرم افزاری زیاد به کنسولها لطمه نمیزنه. این در حالیه که هر کسی که PC داشته باشه میتونه با دانلود کردن کرک به سادگی بازی ای رو که نـخریده بازی کنه.

این داستان باعث شده که خیلی از شرکتهای سازنده ی گیمهای PC، گیمهاشون رو هم برای PC و هم برای کنسولها بدن بیرون و این قضیه باعث شده کیفیت گیمها بیاد پایین (کنسولیزه شدنِ بازیها :(). ببینید خودِ Epic اخیراً درباره ی اشکالاتی که طرفداران سری Unreal Tournament به بازی UT3 وارد میکردن، چی گفته:

Epic Games feels that one of the biggest issues with the recently released Unreal Tournament 3 is that due to the inclusion of console-friendly features (necessary for the title's PlayStation 3 version), the game lacks a lot of necessary polish

منبع: اینجا

این چیزیه که دو تا افراد خودِ Epic Games توی GDC 2008 درباره ی UT3 گفته بودن! میدونید که UT جزو گیمهای مهم PC به شمار میاد و این در حالیه که UT3 توی هفته های اول فروشی کمتر از 100,000 کپی داشته.

کریس تیلور (Chris Taylor) که رئیس Gas Powered Games و طراح Dungeon Siege و Supreme Commander هست، اخیراً توی Game Developers' Conference 2008 در این ارتباط صحبتهایی کرده و در توجیه اینکه گیم استراتژی خودشون (Supreme Commander) رو برای XBox 360 هم میدن، اینطور میگه که ما این تصمیم مناسبی به نظر میاد که گیم خودتون رو برای پلترفُرمی بدید که Pirate خور نمیشه!

این یعنی اینکه خود PC بازها هستن که دارن این بلا رو سر گیمهای محبوبشون میارن و باعث میشن سازنده ها به کنسولها هم فکر کنند :(

Chris Taylor توی قسمت دیگه ای از صحبتهاش میگه راه نجات PC Gaming از این وضعیتی که الان بهش دچار شده اینه که همه ی شرکتها رو بیارن به کنترل کپی نبودنِ گیمها از طریق آنلاین و یا وصل شدنِ بازیکنها به ســِرور اصلی بازی (مثل MMO ها). به این ترتیب میتونیم اوضاع اقتصادی این صنعت رو بهتر کنیم و حتی گیمها رو با قیمت پایینتری عرضه کنیم! ما دیگه توانایی این رو نداریم که بازی بسازیم و مجانی در اختیار همه قرار بدیم!

Chris Taylor:
PC gaming isn't dead. PC gaming – the old model – probably is. Secure PC gaming is the future – it's going to thrive and we've all got to get on that

حالا نظرتون درباره ی این قضیه چیه؟ ما توی ایران تقریباً چیزی به اسم گیم اُریجینال نداریم و ماشالا همه یه پا Pirate هستیم :biggrin1: اگه یه روزی واقعاً همه ی شرکتها این قضیه رو پیاده کنن و گیمهاشون رو جوری بسازن که کـِرک کردن اونها معنی نداشته باشه، چند نفر از کسایی که الان اینجا PC بازی میکنن باز هم به PC وفادار میمونن؟ شاید اون موقع معلوم بشه که چه کسی واقعاً PC Gaming رو دوست داره و ارزش گیمهاش رو میدونه، و چه کسی به گیمها فقط به عنوان یه دیسک 1000 تومنی نیگا میکنه که میگیریش و یه ساعت بازی میکنی و میندازیش کنار!
 
آخرین ویرایش:
شما(آقا امیر) فرمودید که:تو پی سی شما به اندازه پولی که میدید کیفیت دریافت میکنید
ولی مشکل اینه که الان بازی هایی که برا PC عرضه میشن اون قدر خروجی ندارن(خروجی کیفیتشون در حد
توانایی کنسولیه که ازش پورت شده که در 99 درصد موارد برا PC همون Xboxه)
شاید بشه رزولوشن بالاتری گرفت ولی در نهایت در حد همون کنسوله).
ببینید برا دیدن افکت و بافت های بازی در حد ماکزیمم(اون چیزی که سازنده درست کردن) باید سعی کنیم که بالاترین کارت ها رو داشته باشیم
ولی برا ایکس باکس این جوری نیست.
شما کارت گرافیک و رم و سی پی یو رو کلا یه لوله در نظر بگیرید.و کیفیت بازی ها هم یه جریان آب ثابت که مثلا هنگام عبور از لوله نصف لوله رو مورد استفاده قرار میده.
حالا بنظر شما اگه لوله( کارت گرافیک و رم و سی پی یو )رو بزرگ کنیم آب بیشتری به دستمون میرسه؟؟؟؟نه فقط هزینه ی بیشتری رو صرف میکنیم و تفاوتی هم نمی بینیم.
در ضمن تاکید میکنم در بازی های مولتی پلتفرمی که نسخه PC هم مثل نسخه PS3 یا XBOX جدا و متناسب با PC ساخته میشه قضیه فرق میکنه که مثلا میشه مثال بازی FarCry 2 رو زد که نسخه PC خیلی با جزئیات تر و با گرفیک تر ساخته شد.
بزرگ ترین مشکل ما جماعت PC باز کنسولیزه شدن بازی ها ست که باعث میشه هر چند هم سیستم بالایی داشته باشیم باز هم گرافیکی در حد گرافیک کنسول ها بینیم
 
دوست عزیز اون بازی هایی که شما میگید اون قدر خروجی را ندارن و 99 درصد همون ایکس باکسه سیستم بالایی نمیخواد حرف دل منم همینه شما میتونید همون ها را با پی سی 300 تومانی راحت اجرا کنید و کیفیت عینا کنسول را بگیرید و نیازی هم به ارتقا نیست.دوما شما می دونید هر درجه بالاتر بردن anti-aliasing چقدر تو بازی تائیر داره و ممکنه 2x را بکنی 4x افت فریم شدید بگیری اینم یک گوشه ای از کیفیته و کنسول بالای 2x به خودش نمیبینه.مثلا میگید رزیدنت اویل 5 کجاش این بازی در حد کنسوله ؟؟کنسول مدیوم تنظیمات پی سی هم نیست و anti-aliasing کنسول رزیدنت در حد 2x هست ولی پی سی خیلی بالاتر داره و از 2x به بالا هست که افت فریم احساس میشه.این طوری که شما میگید پس بین تنظیمات مدیوم که کنسول فرض بشه و high بازی ها که پی سی هیچ تفاوتی نیست
سوما کدوم این بازی ها سیستم خفن میخواد؟کدومش بیشتر 2 هسته ای میخواد؟اون چندتایی که میخواد محدود هستند و اون ها بسیار قوی تر کنسول هستند مثل کرایسیس و فارکرای و جی تی ای
جی تی ای هم کسی بخواد با کیفیت کنسول بازی کنه با سیستم های معمولی مشکلی نداره ولی همین جزئیاتش را که بالا میبره و تنظیمات دیگه را اون موقع مشکل پیدا میکنه(البته پورت بد هم بی تائیر نیست)
همین رزیدنت اویل5 که گرافیکش خیلی بیشتر کنسوله را من روی 2 هسته ای راحت اجرا میکنم اونم بالاتر 30 فریم که کنسول نمیتونه.
 
یک ادعای جالب و بحث برانگیز از رئیس شرکت Stardock و دلیلی دیگر بر اینکه Microsoft عامل اصلی نابودی صنعت PC Gaming می باشد :

رئیس شرکت Stardock اعلام کرده که دلیلی برای استفاده از عنوان Games For Windows Live برای بازیهای خود نمی بیند زیرا برای استفاده از این سرویس شما باید از مایکروسافت تائیدیه دریافت کنید و برای دریافت این تاییدیه برای بیشتر از چند بار مشخص , باید پول هم پرداخت کنید.
بعد از این سخنان او اشاره کرده که اگه مایکروسافت این روند رو ادامه بده من دیگه برای PC بازی نخواهم ساخت !!!

منبع :
http://news.bigdownload.com/2009/10/01/stardock-ceo-doesnt-care-for-games-for-windows-live
 
یک ادعای جالب و بحث برانگیز از رئیس شرکت Stardock و دلیلی دیگر بر اینکه Microsoft عامل اصلی نابودی صنعت PC Gaming می باشد :

رئیس شرکت Stardock اعلام کرده که دلیلی برای استفاده از عنوان Games For Windows Live برای بازیهای خود نمی بیند زیرا برای استفاده از این سرویس شما باید از مایکروسافت تائیدیه دریافت کنید و برای دریافت این تاییدیه برای بیشتر از چند بار مشخص , باید پول هم پرداخت کنید.
بعد از این سخنان او اشاره کرده که اگه مایکروسافت این روند رو ادامه بده من دیگه برای PC بازی نخواهم ساخت !!!

منبع :
http://news.bigdownload.com/2009/10/01/stardock-ceo-doesnt-care-for-games-for-windows-live
مایکروسافت باعث نابودی بازی های پی سی شده خودش را هم داره نابود میکنه:sniper::sniper::sniper::sniper::sniper::sniper:
 
salam khob man kamelan az bahse shoma doram ama be nazaram pc az hame behtare makhsosan age betonin bazi konsolaye digaro tosh bazi konid masalan nds ke kheyli bazihash ziba hastesh man ye emulator khob peyda kardam va bazi mikonam
http://www.emulator-zone.com/files/emulators/nds/desmume/desmume-0.9.4- win32.zip

albate man be paye sohbat haye elmi shoma nemiresam:eek:
valy khastam ba in kar bartari pc ro neshon bedam
:love:
 
Last edited by a moderator:
salam khob man kamelan az bahse shoma doram ama be nazaram pc az hame behtare makhsosan age betonin bazi konsolaye digaro tosh bazi konid masalan nds ke kheyli bazihash ziba hastesh man ye emulator khob peyda kardam va bazi mikonam
http://www.emulator-zone.com/files/emulators/nds/desmume/desmume-0.9.4- win32.zip
اره دوست عزیز ds و حتی یه شبیه سازی هست به نام دلفین میتونید راحت mario galaxy و zelda و ماریو کارت و همه را با کیفیت خیلی بهتر wii بازی کنید
 
دوستان یه مقاله جالب هست که بهتون توصیه میکنم بخونین
Forget the console and build a gaming PC! A value comparison


دوستانی که میگفتند هزینه یه پی سی بیشتر میشه و از این حرف ها
http://gaming.icrontic.com/articles/forget-the-console-and-build-a-gaming-pc-a-value-comparison

شايد ما انگليسيمون مثل ديگران نباشه اما بخوايم از اين مقاله استفاده كنيم. چيكار كنيم؟:confused:
 
شايد ما انگليسيمون مثل ديگران نباشه اما بخوايم از اين مقاله استفاده كنيم. چيكار كنيم؟:confused:
بهترین راهش استفاده از یه مترجم انلاین یا نرم افزاره
مترجم انلاین مثل مترجم گوگل یا مترجم پارس
نرم افزار هم مثلا babylon
 
بهترین راهش استفاده از یه مترجم انلاین یا نرم افزاره
مترجم انلاین مثل مترجم گوگل یا مترجم پارس
نرم افزار هم مثلا babylon

ممنون ،استفاده كرديم.(از مقاله)
از گوگل استفاده كردم 1كم ترجمش ميخي بود ولي در كل خوب بود.
 
حقیقتاً اول میخواستم اینو در بخش اخبار بزارم ولی گفتم قبلش اینجا بزارم شاید من ازش اطلاع نداشتم، ولی فکر میکنم چیز خیلی مهمیه.
امروز Windows 7 رو بروز کردم و یه آپدیت جدید جالب پیدا کردم، ماکروسافت یچیز تو مایه‌های XboxLive برای PC زده (GameforWindowsLive) البته نه به اون خفنی چون PC نیازی نداره ولی خودتون ببنید خیلی برام جالب بود، مثل اینکه ماکروسافت برای PC بازها داره یه کارهایی میکنه آخرسر.
نکته خیلی جالب و مهم این Pointها همون Point های Xbox هستن وقتی روی AboutPoint کلیک میکنید اصلاً میره تو سایت XboxLive و در مورد Pointهای XboxLive توضیح میده! این لینک
حالا خوبه از فردا بخواد PCها رو هم بن کنه :)

f_r1ykc2fpu31m_64ae413.jpg
 
در آغاز سال 2005 و اوایل 2006 هنگامی که ATI در مزایده ساخت X360 برنده شد نه در NVIDIA و نه ATI صحبتب در زمینه DX 10 وجود نداشت چرا که لیدر آن یعنی PC (برای آن دسته کلاس اولی ها PERSONAL COMPUTER) نیز در آن زمان از حداکثر توانایی پشتیبانی دایرکت ایکس 9 و در نهایت DX 9.B و C برخوردار بود و هنوز DX 10 وجود نداشت . این درست در زمانی بود که تازه استارت ساخت کنسول ها (در اینجا به طور اختصار فقط در رابطه با 360) زده شده بود و یا کنسول در مراحل تست های پایانی برای ارائه به بازار فروش بود.

از این زمان به بعد و آن هم با اختلاف زمانی 1 تا 2 سال در اوایل سال 2008 با خبر ارائه OS جدید مایکروسافت (کلاس اولی های عزیز OPERATING SYSTEM ) که امکان پشتیبانی DX 10 را برای رابط های گرافیکی بر روی این سیستم عامل فراهم می کرد ATI و NVIDIA را تشویق به ساخت کارت های گرافیک قویتر کرد . از اولین بازیهایی که بر روی این API روانه بازار شد کرایسیس بود که آن هم نه به طور مشهود بلکه نسبی قابل قیاس با DX 9 بود .یکی از علت هایی که این دو API دی ایکس 9 و 10 فرق چندانی نمی کنند را می توان به وضوح در کرایسیس مشاهده کرد که همان اضافه شدن SUN SHAFT یا پرتوهای حجمی دنباله دار از منبع نور می باشد تازه بعد از گذشت این همه مدت بعد از عرضه RED FACTION نیز هنوز تنها تفاوت DX 9 با 10 همان SUN SHAFT و اضافات PARTICLE SYSTEM ( گرد و غبار ) در محیط بود . تمامی بازی هایی که به طور خاص از DX 10 پشتیبانی می کنند هم DX 9 را ساپورت کرده اما آن را با تغییر آنچنانی نسبت به DX 9 اجرا نمی کنند .

مطمئن باشید بعد از اینکه فکر عرضه DX 10 به سر بازی سازان برای کنسول افتاد دیگر نمی توان افق تازه ای پیش روی PC GAMER ها باز کرد چراکه از اولین موتور های پایه برای کنسول که قول پشتیبانی از DX 10 را داده همان CRY ENGINE 3 می باشد که این امکان را فراهم می آورد که بازیهایی از قبیل کرایسیس را بر روی کنسول آن هم نسل بعدی آنها تا 2 الی 3 سال دیگر پشتیبانی شود این یعنی اتمام بروز خلاقیت و تکنولوژی در زمینه PC

از این پس دیگر منتظر بازیهای آن چنانی برای PC نباشید چرا که پس از گذشت چند سال از اختراع کنسول حال جای لیدر ها (فقط برای بی سوادان معنی شده یا همان رهبران) عوض شده و PC دنباله رو زباله ای به اسم کنسول گشته و با هر ساز کنسول PC بیچاره از همه جا مانده باید 100 بار قر دعد شاید کسی دلش بسوزد و گوشه چشمی هم به او کند و یک بازی پدر مادر دار با کیفیت نه در حد کاغذ و مقوا های زباله ای کنسول ها بلکه پا فرا نهد و مانند قبل شاهکاری برای PC خلق کند .

کنسول این زباله شوم کی می خواهد دست از سر ما بر دارد ؟

------فقط کلاس اولی ها بخوانند -------------------
OS : OPERATING SYSTEM
API: Application PROGRAMING INTERFACE
PC : PERSONAL COMPUTER
و کنسول : زباله ای که ارزش بحث کردن با بی سوادان را ندارد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or