راهی برای نجات PC Gaming؟

همونطور که میدونید توی این چند سال اخیر فروش بازیهای PC خیلی اُفت داشته و این باعث نگرانی خیلی از دوستداران PC Gaming شده. حتی سازندگانی که فقط برای PC گیم میساختن الان دارن کم کم برای کنسولها هم گیم میسازن. قبل از اینکه طرفداران کنسول بیان اینجا وشروع کنن به کـُرکـُری خوندن، این دو سه خط رو هم بخونن بد نیست:

این فروش کم و این رو آوردن به کنسولها به خاطر بهتر بودنِ کنسولها نیست، بلکه به خاطر سرقت نرم افزاری گیمهای کامپیوتر (PC game piracy) ـــه که داره شدیداً به این صنعت لطمه وارد میکنه. میدونید که توی خیلی از کشورهای دیگه به این صورت نیست که کنسول رو به راحتی دستکاری کنن و بازیهای کپی توش بذارن، یعنی میخوام بگم توی اکثر کشورها ملت حتی اگه بخوان هم نمیتونن بازیهای کپی بازی کنن بنابراین همه میرن بازی اُریجینال میخرن و به همین خاطر سرقت نرم افزاری زیاد به کنسولها لطمه نمیزنه. این در حالیه که هر کسی که PC داشته باشه میتونه با دانلود کردن کرک به سادگی بازی ای رو که نـخریده بازی کنه.

این داستان باعث شده که خیلی از شرکتهای سازنده ی گیمهای PC، گیمهاشون رو هم برای PC و هم برای کنسولها بدن بیرون و این قضیه باعث شده کیفیت گیمها بیاد پایین (کنسولیزه شدنِ بازیها :(). ببینید خودِ Epic اخیراً درباره ی اشکالاتی که طرفداران سری Unreal Tournament به بازی UT3 وارد میکردن، چی گفته:

Epic Games feels that one of the biggest issues with the recently released Unreal Tournament 3 is that due to the inclusion of console-friendly features (necessary for the title's PlayStation 3 version), the game lacks a lot of necessary polish

منبع: اینجا

این چیزیه که دو تا افراد خودِ Epic Games توی GDC 2008 درباره ی UT3 گفته بودن! میدونید که UT جزو گیمهای مهم PC به شمار میاد و این در حالیه که UT3 توی هفته های اول فروشی کمتر از 100,000 کپی داشته.

کریس تیلور (Chris Taylor) که رئیس Gas Powered Games و طراح Dungeon Siege و Supreme Commander هست، اخیراً توی Game Developers' Conference 2008 در این ارتباط صحبتهایی کرده و در توجیه اینکه گیم استراتژی خودشون (Supreme Commander) رو برای XBox 360 هم میدن، اینطور میگه که ما این تصمیم مناسبی به نظر میاد که گیم خودتون رو برای پلترفُرمی بدید که Pirate خور نمیشه!

این یعنی اینکه خود PC بازها هستن که دارن این بلا رو سر گیمهای محبوبشون میارن و باعث میشن سازنده ها به کنسولها هم فکر کنند :(

Chris Taylor توی قسمت دیگه ای از صحبتهاش میگه راه نجات PC Gaming از این وضعیتی که الان بهش دچار شده اینه که همه ی شرکتها رو بیارن به کنترل کپی نبودنِ گیمها از طریق آنلاین و یا وصل شدنِ بازیکنها به ســِرور اصلی بازی (مثل MMO ها). به این ترتیب میتونیم اوضاع اقتصادی این صنعت رو بهتر کنیم و حتی گیمها رو با قیمت پایینتری عرضه کنیم! ما دیگه توانایی این رو نداریم که بازی بسازیم و مجانی در اختیار همه قرار بدیم!

Chris Taylor:
PC gaming isn't dead. PC gaming – the old model – probably is. Secure PC gaming is the future – it's going to thrive and we've all got to get on that

حالا نظرتون درباره ی این قضیه چیه؟ ما توی ایران تقریباً چیزی به اسم گیم اُریجینال نداریم و ماشالا همه یه پا Pirate هستیم :biggrin1: اگه یه روزی واقعاً همه ی شرکتها این قضیه رو پیاده کنن و گیمهاشون رو جوری بسازن که کـِرک کردن اونها معنی نداشته باشه، چند نفر از کسایی که الان اینجا PC بازی میکنن باز هم به PC وفادار میمونن؟ شاید اون موقع معلوم بشه که چه کسی واقعاً PC Gaming رو دوست داره و ارزش گیمهاش رو میدونه، و چه کسی به گیمها فقط به عنوان یه دیسک 1000 تومنی نیگا میکنه که میگیریش و یه ساعت بازی میکنی و میندازیش کنار!
 
آخرین ویرایش:
:eek:
جدا منظورت Unreal Tournament بود؟!
الان این اختصاصی کنسول هست یا اینکه PC Gamer (!) ها بازی حسابش نمیکنن؟
منظور UT3 هست. چطوره برگردی پـُست اول همین تاپیک رو یه بار دیگه بخونی:
http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=355374&postcount=1

(منظورم اون قسمتیه که درباره کنسولیزه شدن UT3 صحبت کردم)
 
EA: The PC is 'Rapidly Becoming the Largest Gaming Platform in the World'​


D
uring a quarterly earnings call, Electronic Arts executives expressed their optimism for the digital download market on reports of strong financial progress in the sector.

EA CEO John Riccitiello reported that the company had seen its digital direct revenue grow to $400 million in the last fiscal year, while CFO Eric Brown noted that digital game distribution alone nearly doubled in revenue year-over-year to $80 million.

"This is a big year for us," said Brown. "The online part of our business is growing as much as 60% year over year."

"In terms of distribution, the way we look at a lot what's happening in the future is, we've got probably a billion PCs out there in the world," he continued. "Very rapidly the PC is becoming the largest gaming platform in the world, just not in a packaged-good product."

"As you look at what that means in terms of distribution of product, we think that's incredibly exciting because it's going to open the market to new demographics, new countries and new types of gameplay," he added​
.

**********************
دوستان PC باز لطفا فقط در مورد بازی های ناب خودشون صحبت کنند نیازی نیست انقدر نسبت به بازی های کنسول عرض ارادت کنند :smile:
اگر دوست ندارید بازی نکنید دیگه این حرفا چیه ....
 
تا اون موقع که pc از دور خارج بشه همه ما نوه دار شدیم (:
تا اون موقع شرکتهای سخت افزاری تولید کارت گرافیک ورشکسته میشن
تا اون موقع هم منم یک ps3 و یه x360 میخرم و میرم بازیهای کلاسیک انجام میدم مثلا geow2 رو در سال 2020 بازی میکنم ): اون موقع این بازی یه بازی کلاسیکه (;
 
تا اون موقع که pc از دور خارج بشه همه ما نوه دار شدیم (:
تا اون موقع شرکتهای سخت افزاری تولید کارت گرافیک ورشکسته میشن
تا اون موقع هم منم یک ps3 و یه x360 میخرم و میرم بازیهای کلاسیک انجام میدم مثلا geow2 رو در سال 2020 بازی میکنم ): اون موقع این بازی یه بازی کلاسیکه (;
افرین به تو که میخوای بازی کلاسیک کنی.
----------------
دوستان کنسولی و PC gamer ها لطفا به پر و پای یکدگر نپیچیده و تاپیک راه نجات را به راه جنگ تبدیل نفرمایید.
-------------------------
به شخصه از بازی های کنسولیزه شده و ارکیدی که دیگه مد شده برا pc بیان روانی گشته ام.
 
یعنی میخواین بگین سودی که شرکت ها از بازیهای PC میکنند بسیار بیشتر از سودی هست که تو بازیهای کنسولی میشه؟!:eek:
به حق چیزای نشنیده!
خوب اگه اینطوری بود الان خیلی از بازیها با تاخیر واسه PC عرضه نمیشدند.
نمونش هم همین GTA4 که اول واسه کنسول اومد تا یه سود خوبی نصیب راک استار بشه بعدم که سودش رو کرد واسه PC بازی رو پورت کرد که یه سود ناچیزی نصیبش بشه.
گر چه امروزه ساختن بازی واسه PC مساوی با رایگان عرضه کردن بازی
بین دیر اومدن یک بازی و سود کم شما چه ربطی می‌بینی؟ :confused: اگر سود واقعا کم باشه دلیلی برای اومدنش وجود نداره حالا دیر یا زود
به نظر من دو حالت وجود داره اول اینکه ساخت بازی قاعدتا برای کامپیوتر خیلی بیشتر طول می‌کشه حداقل مراحل بتاتستینگ و سازگاری با سخت‌افزارهای مختلف تا حدی وقت‌گیرتر هست حالت دوم هم مربوط به مشتری‌هایی میشه که کنسول و PC دارن یه همچین گیمری به احتمال زیاد GeOW روی کامپیوتر رو به xbox ترجیح میده چون توی ویندوز ویستا و با DX10 گرافیک و همینطور فریم‌ریت بالاتری ازش میبینه، آزادی عمل بیشتری برای کنترل داره و دلایل دیگه برتری یه گیم pc به کنسول باعث میشه خیلی‌ها به نسخه xboxـی توجه نکنند اینطوری حتی اگه pirate خوری هم درکار نباشه بازار کنسول داغون میشه ولی وقتی پورت PC بعدا بیاد ممکنه بعضی از مشتری‌ها طاقت نمیارن و بازی رو 2 بار میخرن

piratebay_caption485_screen.jpg

این یکم قدیمیه ولی Activision Blizzard و 16 کمپانی دیگه از این سایت تورنت شکایت کرده‌اند، دادگاه هم به نفع اونا رای داده و مسئولین سایت به زندان و جریمه‌ 3.6 میلیون دلاری محکوم شدند
http://www.gamespot.com/pc/rpg/worldofwarcraft/news.html?sid=6208126
پ.ن: خب از مکان‌یابی کاربرای اینترنت به غیر از مقاصد سیاسی استفاده‌های بهتری هم میشه کرد ...
 
آخرین ویرایش:
اینجا داره میشه جنگ کنسول و PC ....نه راهی برای نجات آن

در موره بازی های PC که دوسته عزیزمون گفتن:آخه عزیزم اگه بازی های PC عرضشون مساوی با رایگان دادن...خوب شرکت بیکار نیست این همه خرج بذاره و همش ضرر بشه(با این وجود بازی های زیادی برای PC میان)
خارجی ها وجدان دارن و میرن بازی های ارجینال PC می خرن
درسته بازی های PC رو به کمتر شدن هستن ولی این پلتفرم به نظر من هیچ وقت نمیمیره(حتی شرکتی که طرفدار PC نیست ولی بازم بازی های خوبش رو برای این پلتفرم عرضه می کنه:d
 
اصلا من فکر می کنم این وسط pc نباید از دور خارج بشه این کنسول ها هستن که دیگه زمانشون تمام شده به نظر انسان همیشه دنبال این بوده که وسیله و ابزاری داشته باشه که کارایی بیشتری داشته باشه
یعنی مثلا نمیشه "موتور سیکلت" را با "اتومبیل" مقایسه کنی هر جفت این وسیله ها آدم را به مقصدش می رسونه ولی شما باشید کدام را انتخاب می کنید؟
حتی اگر موتور سیکلت با سرعت مثلا 300km در ساعت هم حرکت کنه باز هم جای ماشین را نمی گیره
جریان pc وکنسول هم همینه یعنی هر دو برای بازی هستن ولی واقعا کارآیی کدوم بیشتره؟
دامنه استفاده شخصی از pc به مراتب بیشتر از کنسول هاست.
کنسول های سابق فقط برای بازی بودند ولی حالا می بینیم که کنسول ها هم دارن به یک کامپیوتر شخصی تبدیل میشن وهر روز امکاناتی بهشون اضافه میشه که اونها را شبیه به pc می کنه چون فقط سونی و مایکروسافت یا نینتندو این وسایل را می سازن ما بهشون میگیم کنسول. ولی شاید در زمانی نزدیک کنسول ها فقط اسم کنسول را یدک بکشن در حالی که هیچ فرقی با pc نمی کنن
و این همون جریانی است که باعث سرمایه گذاری را روی پروژه هایی مثل "OnLive " شده
یعنی بشر باید منتظر روزی باشه که فقط با یک گیرنده بتونه هر کار می خواد بکنه غذاش را سفارش بده فیلم و موزیک مورد علاقه اش را بتونه ببینه و گوش کنه ، بتونه بازی کنه و حسابهای بانکیش را چک کنه و خیلی کارهای دیگه .
پس من فکر می کنم با این وضعیت ما باید در آینده ای نزدیک فقط شاهد کامپیوتر های شخصی پرتابل مثلlaptop با شیم که همه کاره هستن .
 
آخرین ویرایش:
whadefak?:
Stardock CEO Brad Wardell is a longtime critic of copy protection, even going so far as to draft a "Gamer's Bill of Rights" on the subject. Now he seems to have gotten a bit of vindication, with Demigod debuting at #3 in retail PC sales. "But... but... what about those hundreds of thousands of pirates? Yep. Demigod is heavily pirated. And make no mistake, piracy pisses me off," Wardell wrote in the Sins of a Solar Empire forums.
"If you're playing a pirated copy right now, if you're one of those people on Hamachi or GameRanger playing a pirated copy and have been for more than a few days, then you should either buy it or accept that you're a thief and quit rationalizing it any other way."
However, that doesn't mean his job is to fight worldwide piracy, Wardell wrote. Instead, his goal is to "maximize the sales of my product and service and I do that by focusing on the people who pay my salary - our customers."
Referring to Demigod, he said, "Even Demigod, a game that shipped with no copy protection on the DVD, was massively pirated, and has had, to put it mildly severe launch issues with its multiplayer matchmaking which has had a negative impact on its Metacritic score has still managed to debut at the top of retail sales charts (not counting our digital sales)."
Wardell said the reason for that is that Stardock's customers know that "while the multiplayer matchmaking that comes with the game currently sucks, it will get fixed."
"When the focus of energy is put on customers rather than fighting pirates, you end up with more sales. It seems common sense to me but then again, I'm just an engineer."
 
خداييش اگه كنسول ها يه دست كيبورد و موس هم بهشون مي خورد (البته منظورم اين نيس كه يه OS هم بهش ببندن!!! :cheesygri ) من خودم طرفدار 4 آتيشه كنسول ميشدم تا PC!
ماشاا... استار كرافت هم كه به خاطر همين قضيه كپي رايت و پايرسي و... بازي تحت LAN رو براي ما حروم مي خواد بكنه! ماشاا... اگه قضيه ي گيمز فور ويندوز لايو هم براي بازي ها گسترش بيابه كه برو بچه هاي جيب سوراخي (!) بايد دم و دستگاها PC رو جمع كنند برن سماق بمكن! Online بي Online! :sick:
خلاصه... اين داستان ادامه دارد!
 
آخرین ویرایش:
خداييش اگه كنسول ها يه دست كيبورد و موس هم بهشون مي خورد (البته منظورم اين نيس كه يه OS هم بهش ببندن!!! :cheesygri ) من خودم طرفدار 4 آتيشه كنسول ميشدم تا PC!
ماشاا... استار كرافت هم كه به خاطر همين قضيه كپي رايت و پايرسي و... بازي تحت LAN رو براي ما حروم مي خواد بكنه! ماشاا... اگه قضيه ي گيمز فور ويندوز لايو هم براي بازي ها گسترش بيابه كه برو بچه هاي جيب سوراخي بايد دم و دستگاها PC رو جمع كنند برن سماق بمكن! Online بي Online! :sick:
خلاصه... اين داستان ادامه دارد!
بــــله .دیگه بالاخره هرکی یجور ...
خوب اخه اصولا طرفداران واقعی SC2 تو همینجا هم نسخه orig میخوان تهیه کنند و از battlenet استفاده کنند .
نکته 2 اینکه تا اونجا که من میدونم تو همین xbox تون هم واسه online بازی کردن نیاز به اشتراک دارید (Gold فـک کنم ؟!)
 
به نظر من کنسول و پی سی قابل مقایسه نیستند چون اگر پی سی از رده خارج بشه کنسول هم خارج میشه
و تمام پیشرفت قطعات و بازی ها روی پی سی هست
کلا کنسول هیچ برتری نسبت به پی سی نداره جز پشتیانی که ساپورتش میکنه و دزدی های بازی ها تو پی سی هم به خاطر همین دلیل نبود ساپورت کننده هست درسته مایکروسافت را همه میدونند ولی مایکروسافت تازه دشمن پی سی هست و با انحصاری کردن(فقط اسمی نه عملی) پی سی به ویندوز باعث جلوگیری ساپورت کردن شرکت های دیگه میشه و سرتاپا تبلیغ ایکس باکس 360 میکنه
ولی راحت میشه جلوی کپی رایت بازی ها را گرفت ولی نمیخواند این کار را بکنند اینم جزو نقشه های مایکروسافته برای ایکس باکسش
دوستان اگه توجه کرده باشین قضیه دزدی و کپی رایت نسخه های پی سی از موقعی مطرح شد که ایکس باکس 360 اومد چطور قبلش کپی رایت نبود؟موقع ps2 نبود؟یا ما خبر نداشتیم؟باید به یک دلیلی میبود که شرکت های سازنده می اومدند سراغ ایکس باکس 360 چون دلیلی نداشت پی سی را رها کنند این وسط نقش مایکروسافت چیه خدا می دونه
 
آخرین ویرایش:
بچه ها ببنید قبول کنید سود بازی های PC خیلی کمتره(خیلی راحت تر کپی میشه و ...) و آپ نگه داشتن یه PC هزینه ش بیشتر
پس با این اوصاف کنسول ها فعلا موفق ترند.خودتون یه نگاهی به لیست بازی های در حال عرضه امسال و سال آینده بیندازید.
شاخ ترین عنوان PC کرایسیس بود که بالاخره اونم از انحصار Pc خارج شد.از این به بعد هم هر بازی اگه قرار باشه برا پی سی بیاد اول برا ایکس باکس و متناسب با اون طراحی میشه و بعدش برا پی سی پورت میشه!(حالا یکمم با گرافیک بهتر که فعلا با این PC هایی که ما داریم زیاد فرقی با نسخه ایکس باکس نمیکنه)؟؟؟؟
پ.ن:الان خرید یه 4890 به صرفه تره یا یه XBOX360 ؟؟؟؟(همین جمله خرید کنسول رو توجیه میکنه)
پ.ن 2:البته حساب وارکرافت و استارکرافت جداست
- بماند که خودم 8 ساله که PC بازم ولی چشم ها را باید شست جور دیگه باید دید
 
دوستان اگر میخواهید بحث مقایسه PC و کنسول رو بکنید اشتباه اومدید.
هدف از اسم گفتگو مشخص ـه .. اون هم مشکل بازیهایی است که برای PC منتشر میشوند، Piracy ، کنسولیزه شدن بازی ها (به اصطلاح) و غیره است. هیچ ارتباطی با بهتر و یا بدتر بودن کنسول و یا PC نداره.

پست اول رو میتونید یک بار دیگه بخونید که ببینید بحث ما اصلا چی بوده.
 
بچه ها ببنید قبول کنید سود بازی های PC خیلی کمتره(خیلی راحت تر کپی میشه و ...) و آپ نگه داشتن یه PC هزینه ش بیشتر
پس با این اوصاف کنسول ها فعلا موفق ترند.خودتون یه نگاهی به لیست بازی های در حال عرضه امسال و سال آینده بیندازید.
شاخ ترین عنوان PC کرایسیس بود که بالاخره اونم از انحصار Pc خارج شد.از این به بعد هم هر بازی اگه قرار باشه برا پی سی بیاد اول برا ایکس باکس و متناسب با اون طراحی میشه و بعدش برا پی سی پورت میشه!(حالا یکمم با گرافیک بهتر که فعلا با این PC هایی که ما داریم زیاد فرقی با نسخه ایکس باکس نمیکنه)؟؟؟؟
پ.ن:الان خرید یه 4890 به صرفه تره یا یه XBOX360 ؟؟؟؟(همین جمله خرید کنسول رو توجیه میکنه)
پ.ن 2:البته حساب وارکرافت و استارکرافت جداست
- بماند که خودم 8 ساله که PC بازم ولی چشم ها را باید شست جور دیگه باید دید

یک بحثی هست که معمولا افراد کنسول دار میکنند که هزینه یه پی سی در میاد 1 میلیون خورده و کنسول فقط در میاد 500 و اینکه باید هی گرافیک جدید خرید و آپ نگه داشت
این قضیه کاملا مقایسه اشتباهیه(این مربوط به بحث هم هست)
تو پی سی شما به اندازه پولی که میدید کیفیت دریافت میکنید. من یک سیستم به شما معرفی میکنم حدود 300 تومان شما میتونید تمام بازی های پی سی را تا 5 سال دیگه بدون مشکل بازی کنید اما شرط داره من به شما کیفیت عینا کنسول را میدم نه بالاتر
من برای شما بازی کرایسیس 2 را با همین سیستم میارم و حاضرم به شما تضمین بدم که با کیفیت گرافیک کنسول برابری کنه و نیازی هم به ارتقا نخواهد داشت
ببینید قدرت سخت افزار کنسول یک حد ثابتی هست و سازنده ها مجبورند از اون استاندارد بالاتر نسازند ولی تو پی سی سازنده ها از این حد بالاتر میسازند و هرچی حد بالاتر بره سیستم بیشتری میخواد ولی شما مجبوری نیستی از این حد بالاتر ببری میتونی با یک پی سی 300 تومانی تا 5 سال همه بازی ها را بازی کنی به شرطی که طمع نکنی و از این حد بالاتر نبری تنظیمات را
قضیه 4890 به صرفه تر یا 360 ؟ به نظر شما کیفیت گرافیک کرایسیس که با این گرافیک دریافت میکنید با کیفیت گرافیک کنسول 360 یکی خواهد بود؟شما مجبور نیستی یه 4890 بگیری میتونی یه 8800 بگیری این قضیه خیلی معلومه مثل سرعت اینترنت هست که بگی 3 مگابیت به صرفه تره یا 512 کیلوبیت؟شما میگی 512 ولی ربطی نداره چون مقایسه اشتباهیه تو با 3 مگ سرعت بیشتری میگیری پس باید هزینه بیشتری بدی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or