راهنمای قدم به قدم Silent Hill: Downpour

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
درود

این تاپیک راهنمای قدم به قدم بازی Silent hill : Downpour آخرین نسخه ی منتشره از سری بازی های Silent hill است.

از تمام کاربران گرامی خواهش می کنم در این تاپیک به هیچ وجه پست نگذارید، اگر سوالی داشتید، برای من pm کنید.

با سپاس از همکاری شما

مقدمه

هشتمین سری از بازی های تپه ی سکوت " Silent Hill" تحت عنوان " رگبار - Downpour " در مارچ سال 2012 توسط شرکت Vatra Games و همکاری Konami Digital Entertainment. روانه ی بازار شد. سبک بازی Survival Horror و سوم شخص می باشد و داستان مرد زندانی Murphy Pendelton را روایت می کند که سرنوشت او را راهی سفری ترسناک و البته غم انگیز به سایلنت هیل می کند.
Silent_Hill_Downpour_box_art.jpg


نام محصول: Silent hill : Downpour

تاریخ انتشار در اروپا : 29 مارچ 2012

تاریخ انتشار در ژاپن : 8 نوامبر 2012

ژانر : Survival Horror

نویسندگان : Devin Shatsky
Tomm Hulett
Tom Waltz

طراح : Brian Gomez

تهیه کنندگان: Devin Shatsky
Tomm Hulett
Jeremy Airey

قسمت اول :
Ryall State Correctional Facility


شما در نقش کاراکتر اصلی بازی با نام Murphy Pendelton زندانی RS 273A در زندان مرکزی ایالت Ryall هستید. سکانس اول بازی چهره ی غمگین و خسته ی Murphy را نشان می دهد که درون یک آسانسور ایستاده و آسانسور به سمت پایین حرکت می کند. یک نگهبان، George Sewell، شما را در هنگام خروج از آسانسور می بیند و همزمان که آسانسور خارج می شوید، به شما میگوید که " همه چیز آماده ست، فقط سریعتر " . از این جا کنترل شخصیت را در اختیار دارید. نگهبان را دنبال کنید. این قسمت نخست از بازی در حقیقت به صورت آموزش یا Tutorial طراحی شده است تا به شما بیاموزد که چگونه کاراکتر را در اختیار بگیرد و چه کارهایی انجام دهید. به نکاتی که روی صفحه ظاهر می شود توجه کنید، این به شما می آموزد که چگونه حرکت کنید، چگونه دوربین را تکان دهید و یا زوم کنید. همچنین به شما می آموزد که چگونه وارد در ها شوید یا وسایل مورد نیاز خود را از محیط اطراف یافته و بردارید .

نگهبان شما رو به سمت حمام عمومی هدایت می کند و به شما می گوید که کسی " در اختیار شماست " و همچنین خاطر نشان می کند که " هدیه ی کوچکی را برایتان روی کنار درب ورودی حمام " . در را باز کنید و داخل شوید. شما صدایی را می شنوید. حال باید تمام شیر های آب موجود در حمام را باز کنید، بخار آب داغ تمام حمام را میگیرد. سلاحی را از روی نیمکت گوشه ی حمام بردارید. سکانس سینمایی کوچکی بار دیگر نشان داده می شود. Patrick Napier وارد حمام می شود. او می پرسد : " این جا چه اتفاقی افتاده و Sewell کجاست ؟ " او ادامه می دهد که : " حتما اشتباهی روی داده، من یک زندانی خاصم و تو نباید اینجا باشی " مورفی فورا می پرسد : " منو می شناسی ؟ " او جواب منفی می دهد و فورا نگهبان ها را صدا می زد، اما هیچکس پاسخگو نیست.

مورفی می گوید : " ما قبلا همسایه بودیم . " پاتریک فورا به سمت خروجی فرار می کند اما در قفل است، دوباره برای کمک فریاد می زند. او می گوید : " تو داری حقوقِ منو نقض می کنی. " در همینجا سکانس تمام می شود.
patricknapier.gif

حالا باید او را مورد ضرب و شتم قرار دهید. اگر سلاح شما شکست، در محیط گشتی بزنید و سلاح دیگری پیدا کنید و بار دیگر به او حمله کنید. بالاخره سکانس دیگری نشان می دهد. مورفی چاقویی را در شانه ی پاتریک فرو می کند. او می پرسد : " برای چی این کارو می کنی ؟ " مورفی پاسخ می دهد : " تو دقیقا دلیلشو می دونی . " در لحظه ای بعد، مورفی در سلولش از خواب می پرد. Sewell دستهای مورفی را می بندد به نظر می آید به زندانی جدیدی در حال انتقال است. در سلول شما باز می شود و حالا باید Sewell را دنبال کنید. بعد از عبور از بلوک B سکانس دیگری شروع می شود.

مورفی به سمت حیاط زندان حرکت می کند و سپس سوار اتوبوسی می شود که چند زندانی دیگر نیز مسافر آن هستند. در اتوبوس، مورفی به خواب می رود و سکانس دیگری آغاز می شود. مورفی صحنه هایی می بیند از پسرش ، Charlie، که در حیاط مشغول بازی است و سپس همه چیز به طور ناگهانی محو می شود و مورفی دستگیر می شود. در همین لحظه مورفی از خواب بیدار می شود، زندانی در کنارش از وی می پرسد : " تو واقعا این کارو کردی ؟ " افسر زنِ پلیش همراه آنها از او می خواهد که ساکت باشد و سپس راننده که حواسش از مسیر پرت شده، کنترل اتوبوس را از دست می دهد و اتوبوس از مسیر اصلی منحرف شده و به دره می افتد و چند بار غلت می زند.
 
آخرین ویرایش:

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت دوم :
Gas Station

پس از آنکه مورفی هوشیاریش را به دست می آورد، درست در کنار اتوبوس تصادف کرده می ایستد. شما می توانید به یک ژورنال برای ثبت نکته های ظریفِ بازی دست یابید. باید راهی را به سمت بزرگراه پیدا کنید، کمی از اتوبوس فاصله بگیرید، نزدیک اتوبوس، یک Walkie-talkie را بردارید. پایین بروید و از طریق یک دره باریک خود را به کناره ی جاده برسانید. از جسدی که در در آن نزدیکی است، یک چراغ قوه را بر می دارید. حال، محیط را جستجو کنید. از روی یک تنه ی بزرگِ باریک بین دو سوی بیشه، به سمت جلو بروید. پس از آنکه عبور کردید، تنه ی پوسیده درخت می شکند و به درون دره سقوط می کند و این باعث می شود تا بازگشت شما غیر ممکن شود.

به سمت جلو حرکت کنید و سعی کنید از دیوار سنگی رو به رویتان بالا بروید. سکانس بعدی را تماشا کنید. افسرِ زن، Annie Cuningham، فریاد می زند: " سرجات وایسا و دستات رو، روی سرت بزار، جوری که من ببینمشون، حالا روی زمین بشین. " او درست در آن سوی دره ی عمیق و باریک ایستاده است. مورفی می گوید: " من فقط دنبال کمک می گشتم" اما آنی باور نمی کند. و شروع می کند از لبه ی باریک کناره ی کوه، به سمت مورفی بیاید. برای یک لحظه سر می خورد و دوباره اسلحه ش را به سمت مورفی نشانه می گیرد. مورفی می گوید: " این احمقانه س، من برگرد، قول میدم کنار اتوبوس ملاقاتت کنم. "

او بار دیگر سر می خورد و این بار زیر پایش خالی می شود. در این لحظه او با یک دست لبه ی دیوار سنگی را می گیرد و در حالیکه آویزان است از مورفی می خواهد تا او را بالا بکشد. در این لحظه دو راه برای انتخاب خواهید داشت :

کمکش کنید Help Her

رهایش کنید Leave Her

کمک کردن به Annie Cunningham

اگر این گزینه را انتخاب می کنید. در ادامه ی سکانس نشان می دهد که، مورفی از آنی می خواهد تا کمی تأمل کند، اما پس از آنکه به او نزدیک می شود و دستش را دراز می کند، آنی تعادش را از دست می دهد و دستش لیز می خورد و سقوط می کند.

رها کردن Annie Cunningham

با انتخاب این گزینه، سکانسی نشان می دهد که در آن مورفی رو به آنی می گوید: " اگر من تو رو بالا بشکم، حتما نمی زاری برم و من به زندان بر می گردم " او از شما می خواهد که او را بالا بکشید و سپس به مورفی التماس می کشد. پس از آن تعادلش را از دست می دهد و لیز می خورد و شما صدای فریادش را به هنگام سقوط می شنوید.

حال برگردید و سعی کنید از دیوار سنگی بالا بروید. سپس به سمت بزرگراه حرکت کنید. حالا باید راهی را برای خروج از آن منطقه بیابید. به سمت پایان بزرگراه حرکت کنید، تا به ایستگاه پمپ بنزین برسید. علامتی روی دیوار قرار دارد که بر روی آن نوشته : " این سگ رو دیده اید؟ " درست رو به روی شما، یک دروازه قرار دارد ولی قفل است. برای باز کردن قفل، یک سلاح، مثل یک لوله، پیدا کنید و به قفل بکوبید. درست در کنار یکی از پمپ های بنزین، یک جعبه ابزار قرار دارد و در کنار آن یک آچار فرانسه است. آچار را برداشته و به سمت فنس های فلزی باز گردید. قفل را بشکنید و داخل شودی. شما همچنین می توانید، یک قطعه آجر را برداشته و آن را به کلاغی که روی فنس ها نشسته پرتاب کنید تا نشانه گیری را تمرین کنید.
gasstationsilenthilldownpou.gif


از نردبان به سمت پشت بام بالا بروید. جایی که علامت باز GAS با نور های نئون قرار دارد. در آنجا یک ویلچر را خواهید دید که روی زمین افتاده و چرخهایش با نسیمی که در حال وزیدن است می چرخد. به سمت دیگر پشتبان بروید و از آن پایین بیاید. هندلی که در نزدیکی آنجاست بچرخانید و در گاراژ را باز کنید.

به سمت پایین مسیر حرکت کنید و به ساختمان کناری برسید. درِ کنارِ تابلوی " قوانین کار- Working Rules" را باز کنید و داخل شوید. علامتی روی میز داخل نوشته : " Devil's Pit". چند سکه ی بازی قدیمی را از روی میز بردارید. نزدیک علامت بلیط مجانی برای تراموا شوید. اما نمی توانید ماشین را پیدا کنید. وارد در شوید، تراموا را پیدا کنید. کلید را برای فعال سازی تراموا فعال کنید. شما باید بلیطی را برای سوار شدن برا سوار شدن بر Devil's Pit ترموا بدست آورید.

یک ساختمان دیگر نیست در آن نزدیکی است، درست رو به روی تابلوی بزرگ ترن هوایی پیتِ شیطانی. یک تراکِ قدیمی مربوط به سال 52 نیز در آن نزدیکی پارک شده است. سکانس سینمایی را تماشا کنید. . ناگهان، یک پستچی در مقابل مورفی ظاهر می شود.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: A.Lopez

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت سوم :
Devil's Pitstop

پس از سکانسی که نشان می دهد، مرد پستچی که Howard نام دارد برای شما آرزوی موفقیت می کند و می رود. حالا هدف شما این است که لباسهایتان را عوض کنید. منطقه را جستجو کنید، نزدیک کامیون، از طریق سوراخی که روی فنسهای فلزی ایجاد شده داخل شودی. در سفیدی را با یک قفل روی آن می یابید. سنگی را از آن حوالی برداشته و از آن برای شکستن قفل استفاده کنید. وارد رستوران شوید. روی میزی که داخل آنجاست، یک کتابچه با مقداری اطلاعات در مورد مقیمان اخیرِ Devil's Pit می یابید. یک صندوق پول هم روی میز قرار دارد، می توانید آن را باز کنید و مقداری پول بردارید. شما همچنین متوجه یک JukeBoX موسیقی و مقدای غذا روی میز می شوید. کنار میزی که روی آن غذا است، میز دیگری است که بر روی آن نقشه ی منطقه وجود دارد. نقشه را بردارید. در آن جای آشپزخانه، سالن غذا خوری و دفتر مدیر رستوران مشخص شده است. نقشه همچنین جای اتاقهای دیگر در طبقه ی دوم و تعدادی آلونک را نشان می دهد.

وارد درِ کنار Jukebox شوید. در دیگری را باز کنید و دستشویی را پیدا کنید. کنار دستشویی شما می توانید یک جعبه ی کمکهای اولیه را بیابید. زمانیکه زخمی شدید می توانید از جعبه ی کمکهای اولیه در انونتوری خود استفاده کنید و دکمه ی سلامتِ سریع را فشار دهید. به داخل سالن غذاخوری برگردید و وارد آشپزخانه شوید. ماهیتابه را برداشته و می توانید به عنوان ابزاری برای مبارزه استفاده کنید. در همینجا متوجه نشتی گاز می شوید، پس سعی کنید تا والو را بچرخانید و گاز را خاموش کنید. اما آتش شعله ور می شود.

محل جعبه ی قرمز رنگ آلارم برای خاموشی آتش را پیدا کنید، شیشه آن را بشکنید و دکمه را برای فعال کردن آبپاشهای تعبیه شده در سقف، فشار دهید. همزمان که آتش خاموش می شود، اتاق شروع به عوض شدن می کند. والوِ کنارِ لوله ی بزرگ را بچرخانید و همین باعث می شود که آب به بیرون فوران کند. از پلکان بلند و درازی که رو به رویتان ایجاد شده بالا بروید. در را باز کنید و داخل راهرو شوید.
hellvoidsilenthilldownpour.jpg

محیط را که حالا شبیه به جهنم شده، جستجو کنید، تابلوی نقاشی که در اتاق در نزدیکیِ سقف قرار دارد را بچرخانید و حالا در دیگری باز می شود. وارد در شوید. ناگهان شما چیزی شبیه به خلأ قرمز رنگ را می بیند که همه چیز را در خود می بلعد. درون راهرو شروع به دویدن کنید. شما می توانید موانعی را که بر سر راهتان است، واژگون کنید. این امر کمی از سرعت هیولاهایی که شما را تعقیب می کند می کاهد. همچنان بدوید و از انرژی قرمز رنگ دوری کنید. درونِ یک مجرا بپرید، سعی کنید با از برخورد با موانعی که بر سر راهتان است با حرکت به سمت چپ یا راست، جلوگیری کنید.

شما به یک اتاق عجیب با یک صندلی راحتی و یک فنوگراف می رسید. آهنگ قدیمی از گرامافون در حال پخش شدن است.

" آزادنه متولد شو، همانقدر آزاد که باد می وزد
همانقدر آزاد که سبزی ها می رویند
آزادانه متولد شو تا قلبت را دنبال کنی... "

از پلکان نزدیکِ اتاق بالا بروید. چرخ دنده ای که رو به روتان هست را بچرخانید و اتاقی بالا می آید. وارد آن شوید، نقاشی که روی دیوار هست را بچرخانید. از آنجا عبور کنید و وارد اتاق دیگری که در روبه رویتان قرار دارد شوید، نقاشی روی دیوار را بچرخانید تا نرده ها از سر راه برداشته شوند. وارد پشت اتاق خواب شوید و از پلکانی بالا بروید. دوباره خلأ ظاهر می شود و همه چیز را می بلعد، پس فرار کنید. والوی که در آنجا قرار دارد را بچرخانید و دوباره شروع به دویدن کنید. از تعدادی پله بالا بروید اما به نظر می آید که هیچگاه تمام نمی شود و شما به انتهایش نخواهید رسید. دوباره پایین بیایید و وارد دری شوید و شما بار دیگر خود را در سالن غذاخوری رستوران می یابید.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: A.Lopez

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت چهارم:
Safe Puzzle Solution

پس از رهایی از دنیای جهنمی Other World، مورفی خودش را بار دیگر در آشپزخانه ی غذاخوری رستوران می یابد. از درِ سمت چپ اجاق گاز خارج شوید، حال خود را در موتلی در پشت رستوران می یابید. سپس وارد در دیگری شوید و حالا در اتاق کوچکی هستید. یک صندلی آنجا وجود دارد که به عنوانی ابزاری برای دفاع از خود می توان از آن استفاده کرد و نوعی چکش نیز روی کاناپه ست. یک جعبه ی کمکهای اولیه کنارِ راهرو وجود دارد. به انتهای راهرو رفته و وارد اتاق دیگری شوید. یک اتاق خواب و آشپزخانه آنجا وجود دارد. در آشپزخانه، روی میزِ کوچکی در وسط آن، یک کلید را بر می دارید.

از اتاق خارج شده وارد اتاق دیگری شوید و از پلکانی که آنجا وجود دارد بالا بروید. یک جعبه ی کمک های اولیه دیگر را که بر روی یک بشکه قرار دارد بردارید. شما از وسط یک نوع ورزشگاه عبور می کنید. یک سری وزنه آنجا قرار دارد و یک خاموش کننده ی آتش نیز در آنجا وجود دارد که به عنوان اسلحه مورد استفاده قرار می گیرد. شما یک راهی به سمت خروج خواهید یافت، یک نوع پلتفرم. اما زمانیکه که می خواهید سوییچ را فعال کنید، متوجه می شوید که صفحه ی کلید رو به رویتان دچار مشکل الکتریکی شده است و کار نمی کند.

به عقب برگشته و از پله ها بالا بروید و وارد اتاقِ موتل شوید، سپس از یک سری پلکان دیگر بالا بروید. دری که رو به رویتان قرار دارد قفل است. از کلید استفاده کنید تا آن را باز کنید. وارد اتاق خواب شوید. در نزدیکیِ تختِ خواب، دراور را باز کنید و یک سیم برق را به دست آورید. به نظر می آید برای ابزاری در آشپزخانه به کار آید.

در همین آن صدایی را می شنوید" به یاد داشته باش، اگر حقیقت را بگویی نیازی نیست که به یاد آوری"

بار دیگر وارد راهرو شوید. در دیگری را باز کنید. یک سگِ مرده در داخل اتاق خواب است. یک گاو صندوق نیز در کنار یکی از دیوارهای اتاق وجود دارد. گاو صندوق را باز کنید.

راهِ حلِ رمز گاو صندوق

5 دستگیره ی چرخان روی در گاو صندوق مشاهده می شود با 8 شماره بر روی آن. در حال حاضر شما ترکیب آنها را نمی دانید، پس شروع به جستجو کنید. هنوز هم یک درِ دیگر در انتهای راهرو وجود دارد. وارد آن شود، تخت خوابی را مشاهده می کنید که با خون پوشیده شده است. یک جعبه ی کمکهای اولیه نیز بر روی دروار قرار دارد. متوجه یک دستگاه قهوه ساز درست بر روی دستگاه تصفیه هوا می شوید. کابل برقی را که بر داشته بودید بر روی آن استفاده کنید. همزمان که دستگاه شروع به کار می کند، بخاری نیز از قهوه ساز بلند می شود. این بخاری را روی شیشه ایجاد می کند که ترکیب اعدادِ روی گاو صندوق را نمایان می سازد " 26381". به طرف گاو صندوق بر گردید، و شماره ای که روی پنجره ای دیده اید بر روی 5 دسته ی چرخان اعمال کنید. به یاد داشته باشید که هر دستگیره ی چرخان، شماره ای را از 1 تا 5 روی خودش دارد. در نهایت تمام ترکیب اعداد را بر همان اساسی که روی پنجره دیده اید مرتب کنید. اما وارد کردن رمز بر روی گاو صندوق خود نیز کمی سردرگمی را به همراه دارد.

دستگیره اول : شماره 2
دستگیره دوم( به یاد داشته باشید چرخاندن آن بر روی دستگیره ی سوم و چهارم تأثیر گذار است) :7
دستگیره سوم: 4
دستگیره چهارم : 7
دستگیره پنجم: 5

safepuzzledownpour.jpg

دستگیره دوم : به سمت راست بچرخانید تا عدد 6 را نشان دهد که این باعث می شود دستگیره سوم "3" و چهارم، روی عدد " 8" بایستد.


توجه: این راه حال برای بازی در مد نرمال است. اگر بر روی مد هارد بازی می کنید، راه حل نیز مشابه است، اما شما می بینید که دستگیره ی آخر نیز سایر دستگیره ها را تحت تأثیر قرار می دهد، پس همین نکات را نیز رعایت کنید. بر روی درجه سختی، آسان تنها کافی است اعدادی را که روی پنجره ثبت شده بر روی دستگیره ها اعمال کنید.

پس از باز کردن گاوصندوق، شما یک کلت کمری را خواهید یافت.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: A.Lopez

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت پنجم :
Jail Break Puzzle Solution

بعد از حل کردنِ معمای گاوصندوق و به دست آوردن اسلحه ی کلت، از پله ها به عقب بازگردید و راهِ خود را به سمت زیر زمین ادامه دهید. در حینِ جستجو، صدایی را از بیسیم خود می شنوید که به تمام واحدها اعلام می کند تا به دنبال اتوبوس مخصوص حمل زندانیان، بگردند اما در همین لحظه ارتباط قطع و وصل می شود و راننده به پیام پاسخ نمی گوید.
به در بسته ای می رسید، با سلاحی که در دست دارید قفل در را بشکنید. یک نوشته بر روی میزِ ناهار خوری به اطلاعات موجود در ژورنالِ شما اضافه می شود، پس حتما آنرا بردارید. قطعه ای سیم را از بالای ظرفی که در آن نزدیکیست بر دارید. این قطعه از سیم می تواند به عنوان جایگزینی برای مدار الکتریکی سوخته به کار برد.

دوباره به سمت پلکان بازگردید، ناگهان صدای خش خشی را می شنوید. در همین لحظه سکانسی نمایش داده می شود. یکی از زندانیان زنی را با مشت می زند. مورفی برای اینکه به زن کمک کند به زندانی حمله می کند، اما به محضِ اینکه زن آزاد می شود مورفی متوجه می شود که او یک هیولاست. او زندانیِ دیگر را می کشد و به مورفی حمله می کند. بعد از پایانِ سکانس، هیولای جیغ زننده را بکشید. از جعبه ی کمک های اولیه برای درمانِ خود استفاده کنید. مواظبِ تعداد دیگری از این دست هیولاها در حینِ جستجوی خانه باشید. این هیولاها می توانند با تولید تن بلند و زیری از صدا، برای مدتی شما را گیج کنند، پس مواظب باشید!

در زیر زمین، مدار الکتریکی شکسته ای را میابید. اینونتوری خود را باز کنید و از سیم برای درست کردن آن استفاده کنید. مدار شروع به کار می کند و آسانسوری که روی آن ایستاده اید شما را به طبقه ی بالا می برد. در اینجا شما در مرکز نوعی شهر می بینید. وارد اولین خانه ی نزدیک به خودتان شوید، تعدادی لباس روی تخت خواب خواهید یافت. لباسها را بردارید و لباسهای خودتان را عوض کنید. شما همچنین نشانِ پلیس و یک کلید زنگ زده می یابید.
downpourjailbreak.jpg


در نزدیکی کلبه ای که در آن هستید، دستگاه بلیط را می بینید. اما برق قطع شده است. سیم را دنبال کنید تا به پشت خانه برسید، و با به کار اندازی ژنراتور در حیاطِ پشتی می توانید بار دیگر برق را فعال کنید. به سمت ماشینِ بلیط برگردید و معمای فرار از زندان را حل کنید. به یاد داشته باشید، سه سوراخ دار قسمت بالایی قرار دارند. یکی قرمز و دو تای دیگر سبز هستند. شما باید تیله ی قرمز رنگ را به سمت سوراخِ قرمز و دو تیله ی سبز رنگ را به سمت سوراخهای سبز هدایت کنید. همچنان که سطح آب در دستگاه بالا می آید. گلوله های رنگی را به سمت چپ و راست هدایت کنید تا به سوراخِ مخصوص به خود بروند. در درجه های سختیِ بالاتر، دستگاهِ بازی زودتر توسط آب پر می شود. وقتی معما را حل کردید، بلیط ترن هوایی را بدست می آورید.

مکان را روی نقشه تعیین کنید و به سمت دروازه ای که قفل است، حرکت کنید، از کلید قدیمی برای باز کردن آن استفاده کنید. شما این بار توسط گروهی از هیولاهای جیغ زن رو به رو خواهید شد.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: A.Lopez

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت ششم

قسمت ششم :
Devil's Pit Aerial Tram

بعد از بدست آوردن بلیطِ ترن هوایی و باز کردن دروازه، شما توسط چند هیولا تحتِ نام " Screamers" مورد حمله قرار خواهید گرفت. به دلیل تعداد زیادِ آنها، توصیه می شود که به جای مبارزه با آنها فرار کنید. ترن هوایی در ساختمانی درست مقابلِ شما قرار دارد، ساختمانی که روی تابلوی آبی رنگ بر روی آن نوشته شده " The Souvenir Shop "*. از پلکان بالا بروید و در دو دهنه ی مقابلتان را باز کنید. در را پشت سر ببندید سپس به سمت ماشینِ نزدیک درِ چرخان بروید و اینونتوری خود را باز کنید و آیتم زیر را استفاده کنید:

Free Ticket " بلیطِ مجانی "
بلیط برای سوار شدن به صورت مجانی بر ترنِ Devil's Pit.
بلیط را وارد کنید و واردِ درِ چرخان شوید. ترن هوایی را وارد کنید و حالا شوا سوار بر ترن خواهید شد. این امر باعثِ باز شدن اچیومنت با نام " Out of the fryin Pan "* خواهد شد.
downpourskytram.jpg


وقتی به آن سویِ دره رسیدید از ترن خارج شودی. هدفِ شما حالا راهی برای ورود به شهر است. ترن خواهد رفت و این بدین معناست که شما نمی توانید به منطقه ای که پیش از آن در آن بودید برگردید. در دودهنه را باز کنید و از پله ها پایین بروید. وارد اتاقِ هدایت دهی ترن شوید. تلویزیون با برفک در اتاق روشن است، شما سعی می کنید که آن را خاموش کنید ولی ظاهرا فایده ای ندارد. پس آن را رها کنید و وارد اتاقِ دیگری شوید و یک جعبه ی کمک های اولیه را روی طبقاتِ آنجا خواهید یافت. در اتاقِ کناری، روی یک سری جعبه ی چوبی، شما یک چراغ قوه را خواهید یافت. یک رادیو نیز در آن حوالی وجود دارد که روی موجِ WLMN FM کار می کند.


متوجه در چوبی دیگری می شوید. می توانید در را با تبر یا یک وسیله ی فلزی دیگر بشکند و داخل شوید. یک اهرم را روی زمین خواهید یافت که می توانید برای این هدف از آن استفاده کنید. پس از آنکه در را شکستید وارد حیاط شوید و آنجا متوجه خواهید شد در دیگری به همین صورت وجود دارد که آن را نیز می توانید بشکنید. وارد اتاقِ مدوری می شوید و حالا از روی جاکلیدی روی دیوار، کلیدی را بر دارید. در اینونتوری شما این کلید با نام "key from tourist center" ثبت خواهد شد.

برگردید به همان جایی که ترن وجود داشت، و از کلید برای در خروجی استفاده کنید. چراغ قوه ی دیگری را بر روی میز خواهید یافت. بر روی تراس بروید و تعدادی نقشه بر روی دیوار خواهید یافت همه ی آنها را بردارید. نقشه ها مربوط به همین منطقه می باشند. حال، سکانسی را تماشا کنید. مورفی پایین را نگاه می کند و سپس متوجه حضور کسی می شود. او به مورفی در مورد این مکان که زمانی با بازدیدکنندگان و توریستان بسیاری مملو بوده، می گوید. او خودش را "JP" معرفی می کند و به شما می گوید که این مکان Devil's Pit نامیده می شود و 490 متر با سطح زمین فاصله دارد. مورفی حرفش را قطع می کند و به او می گوید که چیزی یا کسی قصد کشتن او را دارد و از او می پرسد که آیا جیزِ عجیبی این اطراف دیده یا نه. سپس می پرسد که کوتاهترین راه برای خروج از این جا کجاست. او می گوید، راهی برای خروج به دردِ مورفی نمی خورد. همانطور که مورفی قصد دارد او را ترک کند، او میگوید جلوتر می تواند سوار بر ترنی شود که او را به منطقه ی تپه می رساند.

مورفی می پرسد که آیا او می تواند راه را نشان دهد، اما او می گوید که جایِ دیگری کار دارد. مورفی از توصیه ای که به او می کند تشکر می کند.

-----------------------
*فروشگاه سوغاتی
*کنایه- بیرون از ماهی تابه
 
آخرین ویرایش:

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت هفتم

قسمت هفتم
[h=1]Water Chute Machine Puzzle Solution[/h]بعد از گفتگو با Jp. وظیفه ی شما این است که مسیر را به سمت پایین ترن دنبال کنید. مکان را از طریق دربِ خروج دوم ترک کنید و از آسانسور برای پایین رفتن استفاده کنید. در راهرو پایین بروید و به منطقه ی رو باز خواهید رسید. چندین هیولای Screamer در حوالیست. آنها را بکشید ( یا می توانید سعی کنید که فرار کنید. ) می توانید از طریقِ دوربین های آنجا با صرف مقداری پول استفاده کنید. در اعماق چندین پلکان، و درست آن طرفِ آبشار ، پل چوبی سست در هم می شکند و فرو می ریزد اما شما می توانید خود را بالا بکشید. حالا دیگر نمی توانید به مکان قبلی بازگردید. شما ممکن است مقداری از آیتمهای مورد استفاده ی خود را اینگونه از دست داده باشید.

هرمی را بچرخانید و داخلِ غار شوید. تبر را بردارید و از آن برای شکستن تخته چوبهای متصل به چهار چوبِ در استفاده کنید. وارد غارِ باریک شوید و به در چوبی برسید. آن را باز کنید و داخل شوید. صندوق چه ای را زیر چهار چوب در بگذارید. نزدیک علامتی که روی آن نوشته " Elavator Machinery" فنسی قرار دارد اما باز نمی شود. شما می فهمید که در زیر زمین، رودخانه ای ست که از انرژی آن برای راه اندازی دستگاه استفاده می شود.

از جایی که علامتِ Water Chute قرار دارد بالا بروید و از پل عبور کنید. شما به پازل ماشین مجرای سرازیری آب خواهید رسید.

راه حل پازل والوها


چرخ سمت چپ را سه بار بچرخانید تا آب وارد سیستم بالایی شود. حالا والوِ دوم را چهار بار بچرخانید تا آن را به سمت پایین هدایت کنید و آب با فشار جریان یابد. آخرین والو را دو بار بچرخانید تا این فرآیند کامل شود و آب به سمت دنده های آبی سرازیر شود.

نکته : اگر صندوقچه را در جای درست نگذارید، دری که باید از آن بگذرید بسته خواهید شد. بنابراین تمام کارهایی که انجام داده اید را به عقب بر گردانید، حالا در باز می شود، باید صندوقچه را زیر در بگذارید تا از بسته شدن آن جلوگیری شود.
downpourmine2.jpg


وارد درب شوید و سپس وارد راهرو باریک شوید. در کنار مقداری آب، یک جبعه کمکهای اولیه و تعدادی گلوله ی اسلحه پیدا خواهید کرد. هیولایی در آن حوالی است که از آب خارج شده و به شما حمله می کند. بکشیدش و برگردید و از آسانسور استفاده کنید. از آن برای پایین رفتن بهره مند شوید. سکانسی نشان داده خواهد شد که چندین سscreamer روی آسانسور می پرند و باعث سقوط آن به پایین می شوند. شما واردِ معدن می شوید و در نزدیکی تعدادی ریل فرود می آیید.


+آپدیت خواهد شد
 
  • Like
Reactions: A.Lopez

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
دوستان گفتم که اگه سوالی داشتین به صورتِ pm با من در میون بزارین لطفا پستِ اضافه نزارین و حتما پستِ اول رو بخونین
پیامهای خصوصی من برای دوستانی که در مراحلِ جلوتر بازی دچار مشکل شدن بازه، دوستان می تونن سوالاتشون رو به صورت خصوصی از من یا از طریق تاپیک
http://forum.bazicenter.com/thread55/page636/#post2496165 مطرح کنن و اینجوری دوستان دیگر هم می تونن بهشون پاسخ بدن

لطفا هیچگونه پستی در این قسمت نزارین
من سعی می کنم که هر بار آپدیت کنم ولی متأسفانه چند وقتیست که سرم شلوغه و در سایت حضور ندارم با این همه سعی می کنم پاسخگو به سوالات کاربران عزیز باشم

با تشکر دوباره از شما


---------- نوشته در 11:11 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 10:41 AM ارسال شده بود ----------

قسمت هشتم :
JP Sater

اطراف منطقه ای نزدیک به آسانسوری که حالا در هم شکسته را جستجو کنید. آماده ی مبارزه با چند تا screamer باشین. واگن کوچک روی ریل که مسیر شما را مسدود کرده تکان دهید. از کنار چنیدن جعبه ی چوبی عبور کنید. پوستری که روی دیوار هست را بردارید این باعث می شود تا متن کوتاهی در مورد تصادفی که در Devil's pit اتفاق افتاده و باعث مرگ 8 کودک شده، در ژورنال شما ثبت شود. شما متوجه می شوید که اوپراتورِ ترن که مسئول مرگ آن کودکان بوده JP Sater نام دارد، یعنی همان مردی که بیرون از معدن ملاقات کردید، او قطار را در حالت مستی هدایت می کرده و برای همین باعث تصادف شده است.

از پله ها بالا بروید و حالا خود را نزدیک علامتی که روی آن نوشته " Train tour of the mines " خواهید یافت. از راه دیگر پایین بروید و دری را باز کنید. تعدادی مجسمه که به نظر می رسد مانکن هستند پشت دروازه دیده می شوند. همچنین یه جعبه ی کمکهای اولیه را در اتاق خواهید یافت. در دیگری را باز کنید و داخل شوید. هیولای جدید از سقف می پرد و به شما حمله می کند و دوباره به بالا می پرد. سعی کنید هر زمان که به زمین رسید پیش از آنکه به شما حمله کند، محکم به آن ضربه بزنید. جنگ سختی بین شما در می گرد پس کمکهای اولیه خود را آماده کنید. می توانید وضعیت سلامت خود را نیز چک کنید. سعی نکنید فرار کنید چون هیولا شما را تعقیب می کند.

پس از آنکه هیولا را شکست دادید، از سطح شیب داری پایین بروید و سدهای چوبی بر سر راهتان را بشکند. از نردبان بالا بروید و خود را در فضای باز مشاهده می کنید. از روی پل عبور کنید و از کنار تابلوی Devil's Pit عبور کنید. وارد آسانسور شوید و بالا بروید. زمانیکه از آسانسور خارج شدید سکانسی را مشاهده خواهید کرد. مورفی بار دیگرر JP را ملاقات می کند. او بر روی لبه ایستاده و گویی قصد خودکشی دارد. مورفی به او می گوید که این کار او خطرناک است. او اشاره می کند که روزنامه ها دروغ می گویند. چیزی که در حقیقت اتفاق افتاده بود، یک تصادف بوده. او اصرار دارد که او قصد نداشت به کسی آسیب برساند و کسی را بکشد و او یک قاتل نیست.
doinpourjpsater.jpg


مورفی به او می گوید که او فقط غفلت کرده است. او می گوید که این فقط یک تصادف بوده. مورفی به او میگوید که چند تا شاهد هم در آن حوالی حضور داشته اند. او از مورفی می پرسد که آیا کسی اسرار کوچک کثیف تو را می داند؟ مورفی پاسخ می دهد که او هرگز به کسی آسیب نرسانده و مطمئن است که هیچگاه به کودکان هم آسیبی نرسانده است. اما JP پاسخ می دهد که بیرون از اینجا کسی ذره ای به این مسائل اهمیت نمی دهد و ما تنها کسانی هستیم که می توانیم تصمیم بگیریم با کارهایی که انجام داده ایم لیاقت زندگی کردن را داریم یا نه .

از اینجا به بعد شما دو انتخاب دارید :

Console him : او را دلداری دهید

Taunt Him : او را مسخره کنید

Console Sater
اگر JP را دلداری دهید، مورفی او را صدا می زند و از او می پرسد که منظورش چیست و از او می خواهد که یک ثانیه صبر کند. او می گوید که بعدا با او ملاقات خواهد کرد و خودش را به پایین پرتاب می کند.

Taunt Sater
اگر گزینه ی دوم را انتخاب کنید، شما شیطان می شوید و JP را به مضحکه می گیرید، مورفی احساس گناه او را بیشتر می کند و او سریعتر خود را به پایین پرتاب می کند.

نکته : مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب می کنید، هیچ راهی برای نجاتِ Sater وجود ندارد .
 
آخرین ویرایش:

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت نهم :
Devil's Train Puzzle Solution

بعد از این Jp خودش را از دره به پایین پرتاب می کند، وارد سنگر مانند چوبی که دارای یک والو هست می شوید. والو را بچرخانید تا دروازه ی چوبی باز شود و سپس داخل شوید. منطقه بسیار تاریک است بنابراین می توانید از یک چراغ قوه ( اگر هنوز در اختیار دارید) استفاده کنید. وارد تونل ها شوید و از کنار علامتی که روی آن نوشته شده " Entry to Cave Tears" عبور کنید. قطعا در آن اطراف نقشه ای وجود دارد که تصویر درستی از منطقه را در اختیار شما قرار می دهد.

یک پلکان را خواهید یافت. صدایی از اسپیکرهای بزرگ اطراف به گوشتان می رسید که پیام خوش آمد گویی به غار را تکرار می کند و به شما اطلاعاتی در مورد غار می دهد : " در اطرافتان قندیل های از جنس عناصر مختلف به خصوص کلسیم را می بینید که در طی چندین سال در این غار به صورت طبیعی تشکیل شده است. که در طی چندین سال پس از حفاری های مختلفی که در این منطقه صورت می گرفته، تعدادی اسکلت انسان یافت شده که به نظر می آید بومیان این منطقه در گذشته های دور از این مکان به عنوان یک مکان مقدس برای دفن کردن اجساد مرده هاشان استفاده می کردند یا شاید هم جایی برای شکنجه و قربانی کردن آدمها برای یک سری مراسم خاص و ویژه. "

صدا را نادیده بگیرد و از یک سری پله ی چوبی دیگر بالا بروید. در اینجا با یک هیولا برخورد می کنید. پس مواظب باشید. هر چه سریعتر او را بکشید. چندین جعبه ی شیشه ای را در آن حوالی بشکنید تا کمکهای اولیه به دست آورید. یک چکش را در نزدیک رادیو که روی جعبه ای قرار گرفته می یابید. در چوبی که در ادامه ی مسیرتان هست را خرد کنید و وارد راهروی دیگری شوید. چاشنی را در اتاق کوچکی فعال کنید.

مسیرتان را به سمت برگشت ادامه بدهید و از پله ها پایین بروید. وارد آسانسور شوید و آخرین دکمه ی آن را فشار داده و به اعماق غار وارد شوید. آسانسور پایین می رود. اینبار توسط یک هیولای جیغ زن غافل گیر می شوید پس زمانیکه از آسانسور خارج می شوید مواظب باشید. آن را نابود کنید و یادداشت کوچکی که در کنار جسد افتاده پیدا کنید. روی آن نوشته شده " کوهستان اعلی حضرت " وارد دری شوید. حالا ترین را می یابید که پیش از این sater در مورد آن به شما گفته بود. پانل کنترل آن را بررسی کنید. با یک پازل رو به رو خواهید شد.
downpourdevilstrainpuzzle.jpg


روی پانل مستطیلی شکل با 5 دکمه رو به رو می شوید : A(آبی)، B(سبز)، C(نارنجی)، D(خاکستری)، E( قرمز)

همچنین یک نور سبز رنگ وجو دارد که همزمان با فعال شدن ترین روشن می شود. دکمه ی Terminal on و Reset را هم بر روی پانل مشاهده می کنید.

راه حل پازل :

کد برای را حل این پازل بسته به درجه سختی که شما در ابتدای بازی تعیین می کنید متفاوت است.
روی جسدی که در اتاق قبلی توسط سیم برق کشته شده بود یادداشتی را می یابید که کد با یادداشت متناسب است. روی یادداشت شعری نوشته شده که در بیت اول در مورد آسمان صحبت می کند ( آبی )، بیت دوم از زمرد نام می برد ( سبز) بیت سوم به سایه ها اشاره می کند( خاکستری) و آخرین بیت در مورد برنز حرف می زند ( نارنجی)

پس دکمه ها را به این ترتیب وارد کنید : ABDC

توجه : روی درجه سختی آسان دکمه ها به ترتیب EAC و روی درجه سختی دشوار DEBA

ترن فعال می شود.



 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: A.Lopez

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت دهم :
Mine Train Ride

همزمان با راه اندازی ترن معدن Devil's pit، شما صدای اتوماتیک خوشامد گویی که از اسپیکرهای کار گذاشته شده در اطراف پخش می شود را می شنوید. صدای زن به شما می گوید " که در ایستگاه Hillside و Supersition ترن متوقف می شود و از شما می خواهد که دستها و بازوهایتان را از ترن خارج نکنید و همانطور نشسته باقی بمانید تا وقتیکه ترن کاملا متوقف شود. اگر نکات ایمنی را مدنظر نگیرد یا به شدت مجروح می شوید و یا خواهید مرد."

صدای زن برای شما آرزوی سفر خوشی را با ترن می کند و توضیح می دهد : " پیش از آنکه سایلنت هیل به این شهر افسانه ای و تفریحی که امروز می شناسیم و عاشقش هستیم تبدیل شود، مرکزی برای تجارت و بازرگانی بوده و دارای معادن غنی از زغال سنگ و آهن می باشد. " او ادامه می دهد : " شما در حقیقت سوار بر ترنی شده اید که در اصل متعلق به معدن زغال سنگ و آهن شرکت گلیسپی می باشد. که در حقیقت اولین کمپانی بود که در سال 1860 استخراج از معادن سایلنت هیل را آغاز کرد. "

صدای اتوماتیک با نویز بسیار ادامه می دهد و این نشان میدهد که اشکالی در سیستم کامپیوتری که صدا را پخش می کند ایجاد شده است. صدا ادامه می دهد : " این راه آهن قدیمی در حقیقت برای حمل و نقل کارگرانی استفاده می شده که در معدن نزدیکبه 1200 متر پایینتر از سطح زمین فعالیت داشته اند و همین باعث شده تا اینجا عمیقترین معدنی باشه که تا به امروز وجود داشته است. "
minetrainridedownpour.jpg



در اینجا نور اطرافتان شروع به چشمک زدن می کند و سپس تاریکی مطلق بر فضا حاکم می شود. ترن کمی پایین می رود و سپس از روی یک سری صخره عبور کرده و به جایی می رسد که یک سری غارهای قرمز را مشاهده می کنید. یک هیولا، فورا روی ترن می پرد و از پشت یقه ی شما را می گیرد. فورا کلیدی که بر روی صفحه نمایش داده میشود را بزنید اگر کند باشید هیولا شما را می کشید و از آخرین چک پوینت بازی که آغاز حرکت ترن هست بازی شروع می شود.


وقتی که هیولا را به سمت پایین پرت کردید، حرکت ترن ادامه پیدا می کند. کمی فلش بیشتر در اطرافتان میبینید و هیولاها سعی می کنند که به شما حمله کنند ولی حرکت ترن سریعتر می شودو آنها به شما نمی رسند. بالاخره مقابل صورت بزرگی می رسید که از شما می پرسد آیا از سفرتان لذت بردید یا نه. ترن قبل از آنکه تصادف کند عقب گرد می کند.

هوشیاری خود را در اتاق دیگری به دست می آورید. افسر زنی که در کنار اتوبوس دیده بودید اسم شما را صدا می زند و کلتش را به سمت مورفی نشانه می رود. مورفی از اینکه اون نجات یافته تعجب می کند. او به مورفی دستور می دهد که روی زمین زانو بزند. مورفی به او می گوید که نیازی به این کارها نیست و اگر با هم همکاری کنند هر دوشان می توانند از اینجا فرار کنند ولی او گوش نمی دهد.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: A.Lopez

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت یازدهم :
Green Locker Codes

بعد از سفر شما در ترن معدن Devil's pit افسر زن که Anne Cunnigham نام دارد مورفی را بازرسی می کند و نشانه ی پلیسی را در لباس مورفی می یابد. زمانیکه نشان را می بیند به نظر ناراحت می شود و از مورفی می پرسد که این نشان را از کجا یافته است. او فکر می کند که مورفی پلیسی را به قتل رسانده است. مورفی حقیقت را به او می گوید و اظهار می دارد که نشانه را در لباسهایی که در هتل یافته پیدا کرده است. او به نظر متقاعد نمی شود. او به مورفی می گوید که روی زمین زانو بزند و مورفی را بی احساس و قاتلی خطاب می کند که شایستگی زندگی را ندارد. او اسلحه را به سمت سر مورفی نشانه می رود و همینکه می خواهد به او شلیک کند ولی نمی تواند پس از مورفی می خواهد که آنجا را ترک کند.

مکان را ترک کنید و از پلکان بالا بروید. وارد یک سری راه پله ی دیگر شوید. دکمه ای که بر روی پانل قرار دارد را پیدا کنید و آن را فشار دهید تا درب رو به روتان باز شود. وارد دری که باز شد، شوید و اینجا خودتان را در مکانی سر باز خواهید یافت. رادیو آهنگی را به شما " مورفی پندلتون" تقدیم می کند. برای کسایی که کنجکاو هستند اسم آهنگ "Off the Road" از Anna Ternheim می باشد

نقشه را از روی میز کوچک برداشته و خارج شوید. حالا اچیومنتی را با نام "Going off the Rails " دریافت خواهید کرد که برای فرار از Devil's pit به شما تعلق می گیرد. هدف جدید شما این است که راهی برای فرار از سایلنت هیل پیدا کنید. شما مرحله ی جدید را بر روی محله ی Hillside آغاز می کنید.

از یک سری پله های بزرگ پایین بروید. یک کامیون آبی در پارکینگ، وجود دارد. متوجه دری می شود که توسط تخته های چوب بسته شده است. تخته ها را بشکنید و وارد ساختمان شوید. یک نوع گاوصندوق سبز رنگ را خواهید یافت.

در این گاوصندوق یک سری آیتمهایی وجود دارد که می توانید در طول بازی به عنوان سلاح ازشان استفاده کنید.

downpourgreenlockercode.jpg



راه حل گاوصندوق سبز رنگ


از کدهای زیر برای باز کردن درب گاوصندوق استفاده کنید :

برای بدست آوردن تبر دو لبه یا ناخن گیر(!) : 171678

چوب گولف و رایفل : 911977

چوب بیسبال و پیستول : 353479

یک خروجی کوچک در کنار دیوار وجود دارد که از طریق آن می توانید به خیابان بازگردی.
خیابان را بگردید. در کنار درب یکی از منازل یک چراغ قوه خواهید یافت. در آن اطراف گشتی بزنید و وارد مکان بین دیوار و حصارها شوید و یک جعبه ی کمکهای اولیه در حیاط خلوت خانه می یابید. مکان را بگردید و در همین لحظه مورد یک هیولای جیغ زن قرار می گیرید. حرکت کنید تا به دو راهی Campbell St و Straub St برسید. از نقشه برای بررسی موقعیت خود استفاده کنید تا گم نشوید.

یک خانه با درب سنگربندی شده را بیابید. می توانید گشتی در حیاط آن بزنید و سپس از طریق پنجره ی کوچکی در حیاط وارد زیرزمین شوید. یک کارتون شیر آنجا وجود دارد که روی آن نام و چهره ی فرد گمشده ای به نام "Lindsay Jacobs" نوشته شده است. یک گاوصندوق سبز دیگر نیز اینجا وجود دارد.

داخل خانه را با دقت بگردید تا به یک دروازه برسید. که از پشت آن صدای گریه زنی را می شنوید. وارد شوید و اینجا خودتان را درون یک آشپزخانه می یابید. یک تلویزیون اینجا وجود دارد. آن را روشن کنید و حالا می بینید که برق رفت. دروازه باز می شود. وارد دری که تازه باز شده، شوید. دختری که گریه می کرده حقیقتا یک انسان نیست. در حقیقت شما با یک عروسک سایه ای برخورد می کنید و یک کلت کمری روی مبل خواهید یافت. بهتر است که به جای مبارزه با سایه با منبع اصلی یعنی عروسک مبارزه کنید. وقتی آن را کشتید، سایه هم می میرد. اما در حین کشتن ممکن است سایه جلوی شما را بگیرد و اگر شما استراتژی برای کشتن سایه در پیش بگیرد باعث مرگ عروسک هم خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: A.Lopez

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت دوازدهم :
[h=1]Stop the Patrol Cars[/h]در خیابان Campbell در غرب Lansdale Ave. پلکانی را بیابید که به سمت ورودی زیرزمینی Hillside ختم می شود. یک تابلوی نقاشی اینجا وجود دارد به نام " Sunrise= طلوع" که مربوط به مأموریت فرعی تحت عنوان "The Art Collector" مورد استفاده قرار می گیرد. پس آن را بردارید. تعدادی مواد اضافی و سلاح هم در انتهای تونل وجود دارد. تونلهای زیرزمین همچنین به شما این اجازه را می دهد که به دیگر قسمتهای شهر و با سرعت بیشتری و بدون برخورد با هیولا حرکت کنید. هر چند بار اول بازی خروجی های تونل اکثرا قفل هستند ولی بعد از آنکه سایت کویست یا مأموریت فرعی خاصی را انجام دهید، درها باز می شوند. گم شدن در تونلهای زیر زمینی نیز به سادگی صورت میگیرد پس سعی کنید مسیر خروجی و ورودی خود را به یاد بسپارید.

بعد از بررسی همه ی قسمتهای زیر تونل، خارج شوید و کمی در خیابانها گشت بزنید. دنبال یک سری ماشین پلیس بگیردید و زمانیکه ظاهر شد نزدیک آن شوید. در این حالت تعدادی هیولای جیغ زن شما را سوپرایز می کنند و از پاترول های خارج می شوند. در این حالت سایت کویس "All points Bulletin" برای شما باز می شوید و تعدادی هدف دیگر در ژورنال شما ثبت خواهد شد، مثل :


ماشین های گشت پلیس را متوقف کنید

" ماشینهای گشت پلیس همه جا هستند ؟ ولی به نظر پلیسهای نرمال نمیان، یه چیزی درست نیست، این چه شهریه ؟ "

و همچنین

محل اعزام گشت پلیس را پیدا کنید

اگر این شهر متروکه س، پس کی داره ماشینهای پلیس رو اعزام می کنه ؟

وارد ایستگاه پلیس هیل ساید در خیابان Campbel بین خیبان Mc Cammon و Straub شوید. ورودی اصلی با تخته های چوبی پوشیده شده و مانع از ورود شما می شود. پس دور بزنید و از طریق شکافی که روی دیوار بغلی ساختمان ایجاد شده، وارد شوید. در سمت چپ، روی زمین، گزارش پلیسی در مورد دزدی ماشین را پیدا کنید، این گزارش در ژورنال شما زیر موارد " مرموز" ثبت خواهد شد.

آن طرف دیوار، از طریق تخته چوبی که بین دو ساختمان خرابه وجود دارد بگذرید و وارد اتاق اعزام شوید. یک چراغ قوه را اینجا می یابید و همچنین یک جعبه ی کمکهای اولیه در اتاق وجود دارد. به سمت میز اصلی بروید و اعزام کننده ی رادیویی را بررسی کنید ( نکته : اگر پیش از این بیرون از خیابان ماشین های پلیس را مشاهده نکرده اید و دو هدفی که در بالا ذکر شد در ژورنالتان ثبت نشده، نمی توانید از رادیو استفاده کنید! )

این یک پازل است. باید هر چهار عددی که روی ماشینهای پلیس بیرون خیابان مشاهده کرده اید را به یاد بسپارید و اینجا استفاده کنید. روی رادیو، چهار حرف وجود دارد( A,B,C,D) که قبلا روی ماشینها پلیس ظاهر شده، همچنین 9 رقم هم روی دستگاه مشاهده می شود.
allpointsbulletindownpour.jpg


راه حل ماشینهای گشت زنی پلیس

تخته سیاهی که روی دیوار وجود دارد را نگاه کنید. روی آن برای چهار واحد پلیس، علامتهایی کشیده شده است. اما قسمتی از علاماتی که روی تخته کشیده شده، پاک شده است. شما می توانید اعداد روی تخته را یا حدس بزنید و از روش آزمون و خطا استفاده کنید یا اینکه متوجه شوید که اعدادی که در یک واخد قرار دارند مربوط به کدام شماره اند ( از D تا A، بعد از آن 3 تا 6، بعد از 7 تا 4، بعد از 5 تا 8) یا می توانید دوباره به بیرون بروید و شماره هایی که روی ماشینهای ظاهر شده ی پلیس در خیابان، بررسی کنید و به یاد بسپرید که معمولا این کار دشوار و خطرناکی برای حل این پازل به حساب می آید چون بیرون خیابان پر از هیولاهای جیغ زن است.

نکته : هر چه قدر که بازی روی درجه سختی بالاتری انجام شود، قسمتهای بیشتری از اعداد روی تخته سیاه پاک شده و قابل تشخصیص نمی باشد.

کد ماشین های پلیس در همه ی حالات سختی :
D375

C466
B557
A648

بعد از وارد کردن کدها، اچیومنتی برای شما باز می شود با نام " Calling All Cars"

قبل از اینکه ایستگاه پلیس را ترک کنید. دری که در قسمت دیگر اتاق قرار دارد و با تخته های چوب مسدود شده را بشکنید و داخل آن شوید و یک شی مرموز دیگر را می یابید. اینجا همچنین یک رادیو وجود دارد. آن را روشن کنید. صدای زنی را می شنوید که در خواست کمک می کند. او می گوید که در ایستگاهی در برج ساعت بزرگ است. در اینجا نقاشی دیگری را نیز می یابید با نام " Despair= ناامیدی" که برای سایت کویستی که پیش از این ذکر شده مورد نیاز خواهد بود.

+آپدیت خواهد شد
 
  • Like
Reactions: A.Lopez

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت سیزدهم :
[h=1]Bird Cages Locations[/h]در خیابان McCammon، درست در شمال ساختمان پلیس HillSide، وارد خانه ای که در گوشه قرار دارد و بالای یک ایوان بلند قرار دارد، شوید. متوجه قفسی شوید که پرنده ی آبی در آن قرار دارد. پرنده را آزاد کنید و سکانس کوتاهی را تماشا و سایدکویست جدید را باز کنید :

قفس پرنده
همه ی پرنده های درون قفس را آزاد کنید.

شما مجبور نیستید که این مأموریت را یک جا انجا دهید. در واقع، به عنوان یک تذکر به خاطر داشته باشید که بهتر است که این مأموریت را فورا انجام ندهید، می توانید در طی داستان اصلی بازی و در کنار آن این کار را هم انجام دهید. " این راهنما را بوک مارک کرده و زمانیکه دوباره خواستید این مرحله را به انجام برسانید بدان رجوع کنید"

محل پرنده های در قفس
birdcagesmaplocations.jpg


قفس پرنده شماره 1 - منطقه ی Hillside

نزدیک به ایستگاه پلیس هیل ساید، دقیقا اولین قفسی که شما باعث به راه اندازی ساید کویست می شوید، دیده می شود. از خیابان Straub، به سمت شمال خیابان McCammon بروید. سپس به طرف راست بروید و ایستگاه پلیس را پشت سر بگذارید. به سمت ایوان خانه ای که در قسمت پایانه ی شرقی خیابان McCammon بروید و قفس پرنده را بیابید و آن را آزاد کنید. قسمتهای دیگری که قفسها در آن قرار دارد با شماره بر روی نقشه مشخص شده است.

قفس پرنده شماره 2- منطقه ی Pearl Creek

در این منطقه به سمت شرف در خیابان Brite پیش بروید تا به تقاطع Lansdale برسید. نزدیک بانک قفس پرنده ای که در اطراف یکی از ساختمانهای آن حوالیست را جستجو کنید. در قسمت جنوبی بانک را بیشتر بگردید.

قفس پرنده شماره 3- منطقه ی Chastain Heights

به سمت غرب خیابان Brite مهاجرت کنید و متوجه می شوید که به طور ناگهانی خیابان یک انحنا به سمت شمال پیدا می کند. خیابان را دنبال کنید تا به لبه ی آن برسید علامت Queen Burger را بیابید و قفس پرنده را نزدیک دروازه بین درختان بیابید.



birdcagesmap2.jpg



قفس پرنده شماره 4 - منطقه Pleasand River

از خیابان کینگ به طرف شرق و به خیابان Rice بروید تا اینکه به یک سری موانع برخورد کنید. در سمت راست مانع، کنار یک سری تخته چوب و سطل آشغال، پرنده ی چهارمی را می یابید.

قفس پرنده شماره 5 - منطقه Port

به سمت شمال در خیابان کینگ بروید و از یک پل متحرک عبور کنید. در اولین تقاطع بعد از پل به سمت چپ بروید و به سمت انتهای خیابان حرکت کرده و قفس پنجمین پرنده را در کنار یک حوضچه بیابید.

با آزاد کردن همه ی پرنده ها اچیومنت/ تروفی زیر آزاد می شود :

Birdman
 

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت چهاردهم :
Stolen Goods Puzzle Solution

وقتی که گشت و گذارهایتان در منطقه ی هیل ساید تمام شد، که شامل گشتن خانه ها، زیر زمین ها، ورودی محوطه ی زیرزمینی، آزاد کردن پرنده ها برای ساید کویست و اعزام گشتهای پلیسی متوهم در منطقه بود، حالا زمان آن رسیده که وارد منطقه ی دیگر یعنی Pearl Creek شوید.

به سمت شمال خیابان Lansdale رفته، زمانیکه به لبه ی انتهایی آن رسیدید برگردید و وارد آخرین خانه شوید. یک چنگک بلند بر روی نیمکتی در حیاط خلوت خانه خواهید یافت. این وسیله ی خوبیست که برای چندین هدف در طول بازی هم علاوه بر اینکه یک سلاح محسوب میشود، کاربردهای دیگر نیز دارد. از چنگک بلند برای پایین کشید لبه ی نردبان فلزی که به سقف خانه راه دارد استفاده کنید. از نردبان بالا بروید و به سمت راست بپیچید تا یک جعبه ی چوبی با یک شی عجیب و مرموز بر روی ان را بیابید. آن یک عکس از صحنه ی جرم است.

برگرید و از پیاده رو عبور کنید. سپس از طریق پنجره وارد ساختمان کناری شوید. حالا وارد منطقه جدید Pearl Creek شده اید. در اتاق اول، یک تلویزیون وجود دارد، می توانید کشوها را برگردید و در اینجا یک چاقوی قصابی می یابید که به عنوان اسلحه مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین یک جعبه ی کمکهای اولیه در اتاق موجود است. رادیو نیز روشن است و DJ Ricks بر روی موج WLMN FM ترک موسیقی دیگری را به مورفی پندلتون تقدیم می کند. از در دوم از اتاق خارج شوید و وارد راهرو شوید، همچنان راهرو را جستجو کنید. از پله ها بالا بروید و دری را در طبقه بالا باز کنید. وارد آشپزخانه شوید و سپس داخل اتاق خوابی با یک شومینه شوید. اتاق را برای پیدا کردن سوپلای ها و اسلحه هایی که مورد نیاز شماست، جستجو کنید. سپس دوباره وارد راهرو شوید و وارد اتاق رو به رویی شوید. نوشته ای که به یکی از درها چسبیده را بررسی کنید :

"کله خرِ عزیز

با توئم. تو احمقِ حیرون! دفعه ی بعد اگر چیزی توی واحدم گم بشه، مطمئن باش که پلیسا میان در خونتون و غافل گیرت می کنن. و حتی اگر اونا هم نیان، این منم که شخصا میام در خونت و حسابتو می رسم و اونوقت نمی تونی از دستم در بری. پس اگه نمی خوای با تفنگ ساچمه ایم سوراخ سوراخت کنم، پیشنهاد می کنم از واحدم دور بمونی. این آخرین هشداره!! "


وارد آپارتمان شوید، آتش در جا شومینه ای می سوزد. شما با جسد مردی رو به رو می شوید که انگار با به دار آویختن خودش خودکشی کرده. تخت فلزی را تکان دهید و جعبه ای را زیر آن پیدا کنید که پر از اشیای گم شده است : یک قللک، لاکت طلا، مدال جنگ، ساعت طلا

پیدا کردن جعبه مأموریت فرعی " اشیای گمشده " را برای شما باز می کند :

" اون دزد این اشیا رو دزده. شاید بتونم اینا رو به صاحباشون برگردونم! "

اول انونتوری خود را برای پیدا کردن یک سرنخ از صاحب وسایل جستجو کنید :

قللک : پول پس اندازه ی شده ی یک بچه ست.

لاکت طلا : تصویر زنی در داخل آن به چشم می خورد

مدال جنگی : به شکل یک قلب بنفش از جنگ جهانی دوم است .

ساعت طلا : طلای جامد با لبه های نقره ای .

راه حل پازل :

جاهایی که باید وسایل را بدان باز گردانید :

قللک

downpourmoneyboxstolengoods.jpg


در طبقه ی دوم، در انتهای لابی خانه، وارد اتاقی که به نظر مربوط به یک بچه هست، شوید. یک توپ رنگی دیسکو در اتاق وجود دارد. زمانی که وارد اتاق شوید، بسته به درجه سختی بازی، صدای گریه یک بچه و همچنان همزمان صدای ریختن چندین سکه ی فلزی رو هم را می شنوید. قللکی که شبیه به خوک است را نزدیک تخت خواب بگذارید. صدای خنده کودک را می شنوید. در این طبقه اتاقیست که تعدادی خشاب در آن خواهید یافت. پس مطمئن شوید که همه جای آن را خوب بگردید.

لاکت طلا

downpourlocketstolengoods.jpg


طبقه سوم، طرف سمت راست رو به روی آپارتمان دزد. یک میز کوچک را می یابید که سامسونتی روی آن قرار دارد. بستگی به درجه سختی پازل، صدای گریه زنی را می شنوید. لاکت را درون جعبه قرار دهید.


مدال جنگ :

downpourwarmedalstolengoods.jpg


آپارتمان در طبقه ی همکف را جستجو کنید. همانطور که داخل یکی از اتاقها می شوید با یک صندلی راحتی برخورد می کنید. بسته به درجه سختی، سر و صدایی از جنگ و خمپاره و فریاد را می شنوید. متوجه می شوید که مدال جنگ متعلق به همین اتاف است. در نزدیکی تخت خواب، یک جعبه کوچک را می یابید. اینونتوری خود را باز کنید و مدال را در آن قرار دهید. همچنین در این واحد، تابلوی نقاشی با نام " Wonder= شگفتی" که برای ساید کویست The Art Collector نیاز است را خواهید یافت.


ساعت طلا :

downpourgoldwatchstolengoods.jpg


در طبقه ی سوم، رو به روی اتاقی که جعبه ی دزدی را یافتید، وارد اتاق خواب شوید، بسته به درجه سختی صدای عقربه های ساعت را می شنوید. ساعت را روی مجسمه ی دست در اتاق بگذارید.

در نهایت این ساید کویست را کامل کردید و اچیومنت/تروفی "Stolen Goods" برای شما باز می شود.

جایزه : به اتاق سوم باز گردید، جایی که دزد در آن زندگی می کرد. جسد ناپدید شده ولی شما یک ست لباس چدید را بر روی زمین می یابید و مورفی می تواند از این لباسها استفاده کند.
 
آخرین ویرایش:

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
قسمت پانزدهم :
Room 302 Easter Egg

بعد از اتمام ساید کویست " اشیای دزدیده شده "، وارد اولین طبیه در انتهای راهرو شوید که به لابی با یک سری جعبه های نامه و چند پاکت نامه روی زمین ختم می شود. اینجا یک سکانسی را نشان می دهد، مرد پستچی که Howard Blackwood نام داشت ظاهر می شود. او از مورفی می پرسد " چطور هنوز در شهری " و مورفی پاسخ می دهد : هنوز راهی برای خروج پیدا نکردم" زمانی که مورفی از او می خواهد که در مورد این مکان به وی بگوید، او فقط پاسخ می دهد که " اینجا یک شهر شلوغ است" . مورفی از او می پرسد که ایستگاه رادیویی شهر و مردی که مدام ترکهای موسیقی را به او تقدیم می کند، کجاست و هوارد به ساختمان بلند در مرکز شهر و نزدیک به برج ساعت اشاره می کند.

او همچنین می گوید که " می تونی پیش دوست خانمت، افسر Annie Cunnigham بری" . پستجی از مورفی می پرسد " چیکار کردی که انقدر عصبانی شده ؟ " مورفی پاسخ می دهد : " نمی دانم " هوارد در مورد تجربه ی شخصیش می گوید" وقتی کسی اینقدر از آدم عصبانیه! پس حتما اشتباهی رخ نداده و این مسئله کاملا شخصیه! " او مورفی را ترک می کند و سکانس تمام میشود.

شما هدف جدیدی که نوشته شده " پیدا کردن راهی برای رفتن به ایستگاه رادیویی" را در ژورنال خود ثبت می کنید. در هر صورت پیش از اینکه به سراغ این هدف بروید می توانید در خیابانهای اطراف گشتی بزنید.

از خیابان Cook، به سمت شمال خیابان Lansdale حرکت کنید. در طول خیابان Brite. به دست راست خود، یک سری نردبان، نگاه کنید. اگر هنوز چنگک را همراه خود دارد از آن برای پایین کشیدن نردبان استفاده کنید. اگر ندارید، به خیابان Cook بازگردید، به سمت غرب حرکت کنید. در یکی از کوچه های انتهای خیابان می توانید چنگک دیگری پیدا کنید. اگر پیدا نکردید، نزدیک پارک Logan رو به روی ساختمان Centennial می توانید یک چنگک را بیابید.

به خیابان Lansdale بازگردید، از نردبان بالا روید و از طریق پنجره وارد آپارتمان شوید. چندین آیتم جالب را اینجا پیدا می کنید مثل جعبه ی کمکهای اولیه روی یک صندلی و همچنین یک کلت در پیشخوان آشپزخانه.
downpourroom302easteregg.jpg



کسانی که پیش از این بازی سایلنت هیل 4 را بازی کرده اند متوجه می شوند اتاقی که داخل آن شده اند همان اتاق 302 است. واحد مربوط به Henry Townshend در آپارتمان سایلنت هیل 4 : اتاق که در اصل در منطقه اشفیلد جنوبی واقع بوده است. همانطور که سازندگان اعلام کرده اند، اینجا آپارتمان در منطقه ی Egg شرقیست.

در اصلی آپارتمان قفل و زنجیره شده اس. بعد از اینکه آپارتمان را جستجو کردید، از پنجره ای که داخل شدید، خارج شوید و به سمت خیابان Lansdale حرکت کنید. به سمت شمال بروید. در دو راهی Lansdale و Brite در سمت NE، بانک را بیابید و داخل آن شوید.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر