راهنمای تروفی های بازی The Last of Us Remastered

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
attachment.php


درجه سختی پلتینیوم:
6/10 (البته بسته به مهارت بازیکن فرق میکنه)
تروفی های آفلاین: 19 (5
trophy_gold.png
, 9
trophy_silver.png
, 5
trophy_bronze.png
)
تروفی های آنلاین: 5 (1
platinum.png
, 2
trophy_gold.png
, 2
trophy_bronze.png
)
میانگین زمان لازم برای گرفتم تروفی
platinum.png
:
40-70+ ساعت
حداقل دفعات لازم برای انجام بازی: 2
تعداد تروفایی که احتمال جا انداختن دارن: 0، به علت قابلیت انتخاب Chapter
تروفی های گلیچ شده: در Day One پچی که عرضه شده تقریبا تمامی مشکلات برطرف شده و فعلا هیچ تروفی گلیچ شده ای دیده نشده. تنها موردی که شاید باهاش مواجه بشید، trig نشدن بعضی از صحبت هایی است که با الی میتونید انجام بدید.
تروفی های متصل به هم دارد؟ بله
تروفی های درجه سختی به هم متصل هستند؟ بله

نکاتی که برای راحتی کار باید رعایت کنید:

1. در ابتدا، بازی رو بر روی هر درجه سختی ای که دوست دارید به پایان برسونید. پیشنهاد من برای این کار، درجه سختی Normal هست چون بازی دارای یه گلیچه که به راحتی میتونید هر درجه سختی ای که رو که دوست دارید روی NG+ انجام بدین، که بعدا توضیح میدم. روی این درجه میتونید به راحتی Collectable ها رو جمع کنید تا برای بار دوم که روی درجه سختی بالاتر میرید مشکلی از این بابت نداشته باشید. از سه جهت روی درجه سختی بالاتر به مشکل برمیخورید. اولا اینکه بازی واقعا سخت میشه و infected ها بیشتر به صدای پاتون حساس میشن که این خودش برای گشت و گذار تو محیط براتون مشکل ایجاد میکنه. مشکل بعدی اینه که روی درجه سختی های بالاتر، مواردی که میتونید بردارید، برق نمیزنن و این کار، تو مکان های تاریک، کار رو برای پیدا کردن و تشخیص collectable ها سخت میکنه! مشکل سوم هم اینکه وسایل مورد نیاز برای crafting بسیار کمیاب و در جاهایی کاملا نایاب هستن، که کار رو، مثلا برای ساخت چاقو برای باز کردن درهای بسته سخت میکنه.

نکته مهم:

حتما دقت داشته باشید که بعد از برداشتن یک Collectible، تا زمانی که به چک پوینت نرسیدید، اون آیتم براتون سیو نمیشه. پس اگر پس از برداشتنش و قبل از چک پوینت، مردید، برای برداشتن دوباره اون آیتم باید اقدام کنید.

2. مورد بعدی این که سعی کنید تمامی جای جای مپ رو برای پیدا کردن کپسول های آپگرید و پیچ و مهره برای آپگرید سلاح ها بگردید. یه نکته مهمی که باید نظر بگیرید اینه که تو آپدیت سلاح ها، از آخرین سلاح شروع کنید، نه از اولین سلاح. دلیل این کار اینه که اسلحه ها در طول مراحل باز میشه براتون و اگر با به پایان رسوندن دور دوم بازی، باز هم نتونستید کل سلاح ها رو آپگرید کنید، حداقل سلاح های اول بازی باقی مونده باشه که لازم نباشه به خاطر آپگرید سلاح آخر، تا پایان بازی رو دوباره تکرار کنید!

3. این بازی دارای تروفی های New Game+ برای هر درجه سختی هست. یعنی اینکه برای مثال بعد از تموم کردن بازی روی Normal، بخش NG+ Normal این بخش بازی میشه که میتونید با نگه داشتن تمامی آپگرید هایی که انجام دادید، بازی رو از ابتدا شروع کنید. اما...
مشکلی که این وسط هست اینه که شما با هر درجه سختی ای که تموم کنید، فقط NG+ اون درجه سختی، و سختی های پایین تر از اون براتون باز میشه. برای مثال وقتی روی Normal تموم کنید، NG+ درجه های Normal و Easy براتون باز میشه. این کار باعث میشه که به مشکل بر بخورید و مجبور باشید بازی رو روی Survivor برید تا بتونید Survivor+ رو باز کنید که واقعا کار مشقت بار و وقت گیری هست. برای این کار راه حلی بسیار ساده هست که توضیح میدم.

روش کار برای آزاد کردن NG+ هر درجه سختی دلخواه:

روش کار به این صورته که اول بازی رو معمولی تموم میکنید. مثلا روی درجه سختی Normal. حالا NG+ نرمال رو میزنید و روی سیو اصلیی سیو میکنید (برای اطمینان یه پشتیبان بگیرید از سیوتون) و اولین مرحله از بازی یعنی Hometown رو تموم میکنید. به محض اینکه وارد مرحله 2 شدید، Pause میکنید و Save میکنید و از بازی خارج شده و به منو برمیگردید. حالا میرید روی چپتر Select و دوباره Hometown رو انتخاب میکنید. حالا میبینید که تمامی درجه سختی ها باز شدن!!! حالا Survival رو انتخاب میکنید و بازی رو دوباره شروع میکنید. اگر قبلا Health Bar ـون رو آپگرید کرده بودید، تو همون ابتدای مرحله 2 که آموزش استفاده از Health Kit رو بهتون میگه متوجه خواهید شد که آپگرید Health بارتون سرجاشه و آپگرید شده است!

9B2.jpg

It can't be for nothing
platinum.png

Platinum Trophy

خوب این تروفی که معرف حضور همه هست. تمامی تروفی های بازی رو بگیرید تا این براتون باز بشه.


F48.jpg

Look for the Light
trophy_silver.png

Find all Firefly Pendants
تمامی پلاک های فایرفلای ها رو پیدا کنید.

این ها پلاک هایی هستن که اعضای فایرفلای بر گردن دارن. این پلاک های کلا 30 عدد هستند که توی کل بازی پخش شدن. پلاک ها در جاهای مختلفی مثل شاخه یک درخت، گوشه یه اتاق به دور از مسیر ماموریت و زیر آب پیدا میشن. اونایی که بالای درخت هستند رو باید با پرتاب یه آجر یا شیشه نوشابه یا با تیرزدن بندازینشون پایین تا بردارید.

برای راهنمای تمامی Collectable ها به پست سوم مراجعه کنید.


30B.jpg

Endure and Survive
trophy_bronze.png

Collect all comics
تمامی داستان های مصور را پیدا کنید.

14 عدد از این داستانی مصور توی بازی موجوده. شما برای اولین بار توی چپتر 4 با این کالکتبل آشنا میشید. جایی که الی داره یکی از این داستان ها رو میخونه و بعدش با جمله "ادامه دارد..." متوجه میشه. از اینجا به بعد شما باید برای الی بقیه این داستان ها رو پیدا کنید.

برای راهنمای تمامی Collectable ها به پست سوم مراجعه کنید.

796.jpg

It was all just lying there
trophy_silver.png

Find all artifacts
تمامی artifact های موجود را پیدا کنید.

تعداد 85 عدد از این ها توی بازی ریخته. این artifact ها مثل دیگر collectable ها شکل ثابتی ندارن و میتونن شامل یک تکه یادداشت، دستگاه ضبط صوت، نقشه و ... باشند.

برای راهنمای تمامی Collectable ها به پست سوم مراجعه کنید.

883.jpg

I got this
trophy_bronze.png

Find all training manuals
تمامی دستورالعمل های مهارتی را پیدا کنید.

تعداد 12 عدد از این دستورالعمل ها توی بازی موجوده که بشکل تکه های کاغذ هستن. این دستورالعمل ها به جویل کمک میکنه تا مهارت Crafting خودش رو بهبود ببخشه و بتونه وسایل بهتری بسازه. از تاثیرات این مهارت ها میشه به بیشتر کردن مقاومت چاقو و یا بیشتر کردن موج انفجار بمب ها اشاره کرد.

برای راهنمای تمامی Collectable ها به پست سوم مراجعه کنید.


BA0.jpg

Scavenger
trophy_gold.png

Found all collectiblesتمامی Collectible ها رو پیدا کنید.توضیحات تک تک این آیتم ها بالاتر داده شد و راهنمای اونا هم توی پست دوم موجوده. کلا 141 عدد کالکتبل هست تو بازی که باید جمع کنید. تعداد و نوع این کالکتبل ها به شرح زیر هست.
  • 85 Artifacts
  • 30 Firefly Pendants
  • 14 Comic Books
  • 12 Training Manuals

شما میتونید تعداد آیتم هایی جمع کردید رو از توی منو و بخش Chapter Select مشاهده کنید. اگر احتمالا آیتمی رو جا انداختید، میتونید با مراجعه به کیف جوئل و تب آخر، از اطلاعات دقیقش با خبر بشید.

241.jpg

Let's gear up
trophy_bronze.png

Craft every item
هر وسیله ای رو بسازید.

ساخت وسیله یا همون crafting یکی از مهمترین بخش های گیم پلی این بازیه. ابتدا وسایل به درد بخور مثل الکل و پارچه و تیغه و ... رو باید پیدا کنید و سپس با ادغام اونا به هم دیگه وسایل جدید مثل کیت های سلامی، چاقو و ... بسازید. این وسایل مورد نیاز در جای جای مکان های بازی مثل گوشه های اتاق، داخل آشغال ها، کمدها، کشوها و درب های قفلی که باید با چاقو باز بشن پیدا میشن. در ابتدای بازی شما قابلیت ساختن تمامی وسایل رو ندارید و رفته رفته فرمول اونا رو در طول بازی یاد میگیرید. آخرین فرمولی هم که یاد میگیرید، بمب دودی (Smoke Bomb) هست که توی چپتر 5 با برداشتنش از قفسه اولین اتاقی که با الی واردش میشید براتون باز میشه. حالا با رفتن به بخش کیف جوئل، میتونید کار ساختن رو انجام بدید. شما از هر وسیله ای فقط میتونید 3 عدد بسازید. لیست مواردی که میتونید، و باید بسازید به این صورته:
  • Melee Upgrade - سلاح سرد + تیغه + چسب نواری
  • Shiv - تیغه + چسب نواری
  • Health Kit - پارچه + الکل
  • Molotov Cocktail - پارچه + الکل
  • Bomb - تیغه + مواد انفجاری
  • Smoke Bomb - شکر + مواد انفجاری
تروفی خیلی راحته و اصلا فکر کردن نمیخواد، بصورت طبیعی و بدون اینکه متوجه بشید در طول بازی براتون باز میشه. کافیه از هر مورد یکی بسازید تا تروفی مال شما بشه.

0B9.jpg

Master of Unlocking
trophy_bronze.png

Unlock all shiv doors
تمامی درهایی که با چاقو باز میشن رو باز کنید.

در طول بازی با درهایی مواجه خواهید شد که بصورت عادی باز نمیشن و نیاز به عدد چاقو برای باز شدن دارن. پشت این درها اتاق هایی هست که دارای وسایل ابتدایی زیادی است که میشه گفت چیزی شبیه به اتاق گنج تو دیگر بازی هاست! کلا 13 عدد از این در ها تو بازی هست که باید با چاقو باز بشن. دقت کنید که چاقویی که برای باز کردن نیاز هست باید در سلامت کامل باشه. یعنی اگر چاقوتون رو قبلا روی یه clicker استفاده کردید و مقاومت چاقو پایین اومده، نمیتونید از اون برای باز کردن در استفاده کنید. همونطور که در ابتدای این راهنما گفته شد روی درجه نرمال برید بازی رو تا مواد لازم برای ساختن چاقو راحت بدست بیاد.
برای راهنمای تمامی Collectable ها به پست سوم مراجعه کنید.

E52.jpg

Everything we've been through
trophy_silver.png

Fully upgrade Joel with supplements
جوئل رو به طور کامل آپگرید کنید.

در طول بازی و وقتی به دنبال وسایل میگردید با مواردی مواجه میشید که به شکل همین عکس تروفی هستند و شکل قرص مانند دارن. این قرص ها برای آپگرید کردن قابلیت های جویل مورد استفاده قرار میگیره. با رفتن به داخل کیف جوئل و تب دوم، میتونید این قبلیت ها رو مشاهده کنید. تمامی این قابلیت ها باید ارتقا پیدا کنن تا تروفی براتون باز بشه. رو دفعه اولی که بازی رو انجام میدید به احتمال خیلی زیاد نمیتونید این رو بگیرید و بار دومی که بازی رو روی NG+ شروع میکنید، در نیمه های بازی مقدار کافی قرص برای ارتقای کامل بدست خواهید آورد. مقدار قرصی که نیاز دارید برای ارتقای کامل به شرح زیر است:


  • Maximum Health: 50 > 100
  • Crafting Speed: 25 > 30 > 50
  • Healing Speed: 30 > 40 > 50
  • Weapon Sway: 50 > 100
  • Shiv Master: 75 > 150 (نیازی به ارتقای این بخش برای گرفتن تروفی ندارید.)

E38.jpg

For emergencies only
trophy_gold.png

Fully upgrade all weapons
تمامی سلاح ها را بطور کامل ارتقا دهید.

در طول بازی خیلی زود با میز کار آشنا خواهید شد. میز کاری که بر روی اون میتونید سلاح هایی که دارید رو ارتقا بدید و قدرت اونا رو بیشتر کنید. برای ارتقای اسلحه ها شما نیاز به قطعات دارید. این قطعات در همه جای بازی ریخته و فقط باید با دقت جای جای بازی رو بگردید. نماد این قطعات به شکل پیچ و مهره است و تا جایی که میتونید از اینا جمع کنید چون تو سری اولی که بازی میکنید نمیتونید تمامی سلحه ها رو آپگرید کنید و باید خودتون رو برای دور دوم و NG+ آماده کنید. در کل شما به 2510 قطعه پیچ و مهره برای ارتقای تمامی سلاح ها نیازی خواهید داشت. یه مورد خیلی مهم رو من در ابتدای این راهنما گفتم که دوباره اینجا هم اون رو نقل قول میکنم و باید باید به اون دقت کنید و الا خودتون رو به مشکل میندازید.

نکته مهمی که باید نظر بگیرید اینه که تو آپدیت سلاح ها، از آخرین سلاح شروع کنید، نه از اولین سلاح. دلیل این کار اینه که اسلحه ها در طول مراحل باز میشه براتون و اگر با به پایان رسوندن دور دوم بازی، باز هم نتونستید کل سلاح ها رو آپگرید کنید، حداقل سلاح های اول بازی باقی مونده باشه که لازم نباشه به خاطر آپگرید سلاح آخر، تا پایان بازی رو دوباره تکرار کنید!

63E.jpg

I want to talk about it
trophy_silver.png

Engage in all optional conversations
در تمامی صحبت های اختیاری شرکت کنید.

در روند بازی، کاراکترها بنا به محیط و موردی که توی محیط اتفاق افتاده می ایستن و مثلا به یه منظره خیره میشن. در این لحظه اگر شما به اونا نزدیک بشید شاهد یه گزینه بشکل عکس تروفی (دایالوگ) روی سر اونا خواهید بود که با فشار دادن دکمه
Triangle18x18.png
(مثلث)
کاراکتر با جوئل شروع به حرف زدن میکنه. البته گاها نیز شروع کننده این دایالوگ ها خود جوئل خواهد بود که در این مواقع این گزینه مثلا بر روی یک آیتم نمایش داده میشه. کلا 37 عدد از این دایالوگ ها توی بازی موجوده که باید انجام بدید.

برای راهنمای تمامی Collectable ها به پست سوم مراجعه کنید.

4F4.jpg

That's all I got
trophy_gold.png
trophy_hidden7.png

Survive all of Ellie's jokes
از تمامی جک های الی جون سالم به در ببرید. ( به همشون گوش بدید)

از چپتر 5 موقعیت هایی پیش میاد که الی برای تغییر جو، کتاب جک خودش رو درمیاره تا براتون لطیفه بخونه. این لطیفه ها دقیقا مثل دایالوگ های اختیاری با دکمه مثلث فعال میشن. بعد از هربار خوندن لطیفه دوباره دکمه مثلث روی سرش ظاهر میشه. اینقدر این کار رو تکرار کنید تا الی خودش کتاب رو بذاره کنار. در کل 5 بار الی کتابش رو در میاره تا جک بخونه براتون و شما باید در هر 5 بار به کل لطیفه ها گوش بدید.

برای راهنمای تمامی Collectable ها به پست سوم مراجعه کنید.
 

Attachments

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    48 KB · مشاهده: 2,247
  • Like
Reactions: MoHammadZero

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
A2C.jpg

No Matter What - Easy
trophy_bronze.png

Complete the game on Easy
بازی رو روی درجه سختی Easy تموم کنید.

به راهنمای تروفی The Last of Us - Survivor +
trophy_gold.png
مراجعه کنید.


418.jpg

No Matter What - Normal
trophy_silver.png

Complete the game on Normal
بازی رو روی درجه سختی Normal تموم کنید.


به راهنمای تروفی The Last of Us - Survivor +
trophy_gold.png
مراجعه کنید.

016.jpg

No Matter What - Hard
trophy_silver.png

Complete the game on Hard
بازی رو روی درجه سختی Hard تموم کنید.

به راهنمای تروفی The Last of Us - Survivor +
trophy_gold.png
مراجعه کنید.


E7F.jpg

No Matter What - Survivor
trophy_gold.png

Complete the game on Survivor
بازی رو روی درجه سختی Survivor تموم کنید.

به راهنمای تروفی The Last of Us - Survivor +
trophy_gold.png
مراجعه کنید.



DCA.jpg

The Last of Us - Easy +
trophy_silver.png

Complete the game on Easy +
بازی رو روی NG+ Easy تموم کنید.

به راهنمای تروفی The Last of Us - Survivor +
trophy_gold.png
مراجعه کنید.


77C.jpg

The Last of Us - Normal +
trophy_silver.png

Complete the game on Normal +
بازی رو روی NG+ Normal تموم کنید.

به راهنمای تروفی The Last of Us - Survivor +
trophy_gold.png
مراجعه کنید.


DF2.jpg

The Last of Us - Hard +
trophy_silver.png

Complete the game on Hard +
بازی رو روی NG+ Hard تموم کنید.

به راهنمای تروفی The Last of Us - Survivor +
trophy_gold.png
مراجعه کنید.

767.jpg

The Last of Us - Survivor +
trophy_gold.png

Complete the game on Survivor +
بازی رو روی NG+ Survivor تموم کنید.

برای اینکه خیلی راحت در 2 بار تمامی تروفی های درجات سختی رو بگیرید و به مشکل برنخورید، توضیحاتی در پست اول و نکته 3 داده شده که اینجا نقل قول میکنم.

3. این بازی دارای تروفی های New Game+ برای هر درجه سختی هست. یعنی اینکه برای مثال بعد از تموم کردن بازی روی Normal، بخش NG+ Normal این بخش بازی میشه که میتونید با نگه داشتن تمامی آپگرید هایی که انجام دادید، بازی رو از ابتدا شروع کنید. اما...
مشکلی که این وسط هست اینه که شما با هر درجه سختی ای که تموم کنید، فقط NG+ اون درجه سختی، و سختی های پایین تر از اون براتون باز میشه. برای مثال وقتی روی Normal تموم کنید، NG+ درجه های Normal و Easy براتون باز میشه. این کار باعث میشه که به مشکل بر بخورید و مجبور باشید بازی رو روی Survivor برید تا بتونید Survivor+ رو باز کنید که واقعا کار مشقت بار و وقت گیری هست. برای این کار راه حلی بسیار ساده هست که توضیح میدم.

روش کار برای آزاد کردن NG+ هر درجه سختی دلخواه:

روش کار به این صورته که اول بازی رو معمولی تموم میکنید. مثلا روی درجه سختی Normal. حالا NG+ نرمال رو میزنید و روی سیو اصلیی سیو میکنید (برای اطمینان یه پشتیبان بگیرید از سیوتون) و اولین مرحله از بازی یعنی Hometown رو تموم میکنید. به محض اینکه وارد مرحله 2 شدید، Pause میکنید و Save میکنید و از بازی خارج شده و به منو برمیگردید. حالا میرید روی چپتر Select و دوباره Hometown رو انتخاب میکنید. حالا میبینید که تمامی درجه سختی ها باز شدن!!! حالا Survival رو انتخاب میکنید و بازی رو دوباره شروع میکنید. اگر قبلا Health Bar ـون رو آپگرید کرده بودید، تو همون ابتدای مرحله 2 که آموزش استفاده از Health Kit رو بهتون میگه متوجه خواهید شد که آپگرید Health بارتون سرجاشه و آپگرید شده است!

در کل پیشنهاد من اینه که اول بازی رو روی Normal برید و تا جایی که میتونید تمامی پیچ مهره ها برای ارتقا سلاح و کپسول ها برای ارتقای خود جوئل و باز کردن تمامی درهایی که نیاز به چاقو دارن رو پیدا کنید. چون روی درجه نرمال، مقدار آیتم هایی که میده خیلی زیاده (روی Easy حتی بیشتر هم هست) و با بالا رفتن درجه سختی، ای آیتم ها خیلی نایاب میشن و شاید تو کل 1 مرحله به سختی بتونید مثلا یه چاقو بسازید! بعد از انجام این کار. طبق دستورالعمل بالا Survivor+ رو شروع کنید و باقی مونده آپگرید ها رو بگیرید. اگر تمامی نکته های این راهنما رو رعایت کنید، تقریبا تو نصفه های Survivor+ تمامی تروفی های ارتقا و ... رو گرفته اید. و اگر سلاحی بدون ارتقا مونده باشه بار سوم و روی easy+ در عرض نیم ساعت همرو میگیرید.

بخش مالتی پلیر:

F46.jpg

Knowing the Basics
trophy_bronze.png

Win a game of Supply Raid and Survivors in find match
در هر یک از مودهای Survivor و Supply Raid یک بازی رو برنده شوید.

در بازی اصلی و بدون در نظر گرفتن DLC ها، دو Mode برای مالتی پلیر وجود دارد که برای گرفتن این تروفی کافی است در هر یک از این دو مد، یک بازی رو برنده بشین.

Supply Raid - این مد دقیقا همان مد Team Death match در دیگر بازی هاست. دو گروه 4 نفره در مقابل هم قرار میگیرند و اولین تیمی که تعداد 20 نفر از تیم دشمن را از پا در بیاره برنده بازی میشه.

Survivors - اگر شما قبلا مالتی پلیر Uncharted رو بازی کردید، این مد برای شما خیلی آشناست. در آنچارتد این مد با نام Elimination شناخته میشد که در آن تیمی که 4 راند از بازی رو ببرد، برنده بازی است. منتهی فرق این مد با بالایی اینجاست که در این مد respawn ـی وجود ندارد و اگر در بازی بمیرید، دیگر زنده نخواهید شد تا راند به پایان برسد.
4AA.jpg

Populace
trophy_bronze.png

Build your clan to 40 people in Factions
مردم کلن خود را به 40 نفر برسانید.

بعد از هر بازی آنلاینی که انجام میدید، مقداری وسایل زندگی و خورد و خوراک و کلا هر چیزی که برای زنده ماندن نیاز است بدست می آورید. این وسایل در میان نقشه ها و حتی از جسد کسانی که میکشید بدست میاد. حتی امتیازی که در طول بازی میگیرید بر روی این موارد تاثیر مستقیم داره. بعد از هر بازی تعداد نفرات کلن شما، به نسبت بازی ای که انجام دادید، افزایش میابه و تعداد بیشتر انسان، مساوی است با مقدار بیشتر وسایل برای زنده نگه داشتنشون. پس سعی کنید خود بازی کنید و هر چی دم دستتون اومد در حین بازی جمع کنید، تا بتونید این اعضا رو به 40 برسونید.

404.jpg

Firefly
trophy_gold.png

Complete the Firefly Journey
بخش فایرفلای ها رو تو آنلاین به پایان برسونید.

برای این تروفی، به تروفی پایینی مراجعه کنید.

87C.jpg

Hunter
trophy_gold.png

Complete the Hunter Journey
بخش هانتر ها رو توی آنلاین به پایان برسونید.

دو گروه آنلاین این بازی تشکیل شده از Fireflyها و Hunterها که در ابتدای ورود به بخش مالتی پلیر باید یکی از این دو گروهک رو انتخاب کنید. این انتخاب تا پایان سفر در بخش مالتی پلیر با شما همراه خواهد بود و امکان تعویض اون وجود نداره مگر اینکه: 1. بطور کامل بخش رو تموم کنید. 2. کل کلن شما از بین بره و موفق به اتمام بخش نباشید. در ابتدا احتمال داره کمی توی این بخش گیج بشید، اما نگران نباشید و خیلی ساده به بازی کردن ادامه بدید و فقط حواستون به ماموریت هایی که در طول بازیتون بهتون محول میشه باشه. ماموریت ها چیزایی مثل excecution کرد دشمن، Mark کردن دشمن و ... هستن. این ماموریت ها دارای رسیک از دست رفتن اعضای کلن هستن که درصد اونا رو نوشته. برای مثال یه ماموریت دارای 40% ریسک و یکی دارای 60% ریسک خواهد بود. دقت کنید که شما حتی با 1 نفر عضو هم میتونید سفر رو به پایان برسونید. اما... بعضی از ماموریت ها هستن که دارای 100% ریسک هستن. یعنی اگر ماموریت رو خراب کنید، کل کلن شما نابود خواهد شد و مجبورید دوباره از اول شروع کنید. در طول سفر کلا 5 عدد از این ماموریت های 100% وجود داده که به ترتیب:


  • Week 6, Day 1
  • Week 8, Day 2
  • Week 10, Day 3
  • Week 11, Day 6
  • Week 12, Day 4

شما باهاشون مواجه خواهید شد. همونطور که بالاتر گفتم به هیچ وجه نباید این ماموریت ها رو خراب کنید و الا کل سفر از بین میره. شما باید 12 هفته داخل بازی در سفر دووم بیارید. (هر بازی = هر 1 روز در داخل بازی که جمعا باید 84 عدد بازی انجام بدین). ماموریت های آسون تر رو برای روزهایی نگه دارید که دارای 100% ریسک هستن تا راحتتر بتونید اون روز ها رو رد کنید.

نکته: ظاهرا یه نفر از یه گلیچ پیدا کرده که کلن خودتون رو از دست ندید. روش هم به این صورت هست که وقتی توی یه ماموریت 100% هستید و در آخرای بازی دیدید دیگه کار از کار گذشته و نتونستید ماموریت رو به سرانجام برسونید، سریعا بیاید توی XMB و بازی رو Close کنید. بدین صورت بازی آنلاین شما ثبت نمیشه و ماموریت براتون ریست میشه. (من خودم هنوز تست نکردم.)
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
راهنمای نوشتاری Collectible ها


نام مراحل در ابتدای هر اسپویلر نوشته شده. برای به هم نریختن پست، نوشته ها توی اسپویلر گذاشته شدن.

20 Years Later
Artifact - Military Pamphlet - داستانی (شما اتوماتیک اینو بدست میارید و مربوط به بخش داستانی هست.)

Artifact – Boston Q.Z. Map - داستانی

Conversation #1: در بخش دوم این چپتر به نام Quarantine Zone وقتی شما با Tess به سمت محل ورود و خروج و به اصطلاح Checkpoint دارید میرید. قبل از اینکه نزدیک اون منطقه بشید، درست روبروی محل چک پوینت اون سمت خیابون، دو نفر ( یه مرد و یه زن) با هم در حال صحبت هستن. وقتی کنارشون برید آیکون صحبت روی سرشون نمایان میشه.
Beyond the Wall
Conversation #2: زمانی که شما با Tess از زیرزمین وسایلتون رو برداشتین و اولین باز از ساختمون میاید بیرون. Tess بیرون در می ایسته و آیکون صحبت کردن روی سرش مشخص میشه.

Firefly Pendant – David Michael Vigil: بعد از اینکه نرده بودن رو گذاشتید و از ساختمون بالا رفتید، قبل از اینکه به دنبال Tess از پله ها پایین بپرید، به اتاق کنار پله ها برید. پلاک روی میز بین دو محل خواب خواهد بود.
Artifact – Note To Brother - بعد از اینکه برای اولین بار با زامبی ها مواجه شدید، راهتون از طبقه بالا خواهد بود. تو طبقه بالا قبل از اینکه از ساختمون بیرون بپرید، به سمت چپ نگاه کنید. دری اتاقی رو خواهید دید که بسته است. آرتیفکت داخل این اتاقه.
Firefly Pendant – Ben Glueck- بعد از اینکه تکه چوب بلند رو دادید به Tess و از روش عبور کردید و به بیرون ساختمون رسیدید، راهتون رو ادامه بدید تا برسید به یه در که قراره ازش برید تو. قبل از اینکه از در وارد بشید، به درخت های اون منطقه نگاهی بندازید. این پلاک از شاخه درخت آویزون شده. به وسیله آجری چیزی یا با شلیک گلوله پلاک رو پایین بندازید و بر دارید.
The Slums
Artifact – Drafting Notice – در ابتدای این مرحله شما از داخل یه اتوبوس رد میشید. وقتی از اتوبوس خارج شدید به بخش پشتی حیاط برید و این نوشته رو روی زمین پیدا خواهید.
Artifact – Wanted Poster – دقیقا بعد از آیتم بالایی، بر روی دیوار کناری نگاه کنید تا پوستر رو ببینید.
Artifact –Warehouse key – جلوتر شما از میون سیم های پاره، پایین میپرید. اینجا با چند نفر درگیر میشید و یکی از اونا کلید در مورد نظر برای ادامه مرحله رو در اختیار داره که بعد از کشتنش بر میدارید.
Artifact – Shipping Manifest – وقتی برای اولین بار "رابرت" رو مشاهده کردید، توی یه منطقه پر از دشمن خواهید بود. از همونجایی که هستید به سمت راست و کنار لپه آب برید. این نوشته روی زمین در کنار جعبه آشغال مانند خواهد بود.
Artifact – Dock Notes – بعد از برداشتن این آیتم، اگر جلوتون رو نگاه کنید یه کانتینر میبینید که دو طرفش بازه و میتونید از توش رد بشید (کانتینر رو گفتم که شما رو تو مسیر درستی قرار بدم و الا آیتم تو کانتینر نیست). از توی کانتینر مستقیم جلو برید تا برسید به مکان تقریبا تاریک زیر سقف. اونجا روی زمین میتونید این آیتم رو ببینید.
The Cargo
Firefly Pendant - Philip Liu - وقتی برای اولین بار با الی هستید، چند جسد روبروتون میبینید. این پلاک کنار یکی از این جسد ها افتاده.
Outside
Artifact – Tess’ List – بعد از دیدن کات سینی که جوئل روی مبل میگیره میخوابه، به اتاقی که جوئل خوابیده بود برگردید و لیست رو از روی میز بردارید.
Conversation #3 - بعد از برداشتن آیتم بالا، Tess کنار پنجره وایستاده و بیرون رو نگاه میکنه. کنارش برید و باهاش حرف بزنید.
Artifact – Patrol Routes Map – بعد از این کار شما سوار یه آسانسور مانند شده و به زیرزمین میرید. همین که به زیرزمین رسیدید، به سمت راست و کنار دیوار نگاه کنید.
Downtown
Artifact – Evacuation Leaflet – وقتی از دست پلیس ها فرار کردید و از توی تونل ها و فاضلاب ها گذشتید، به یه بزرگراه شکسته و نشست کرده میرسید که باید از تکه های اون بالا برید. همون جایی که الی شروع میکنه حرف زدن در مورد ساختمون های بلند ( روبروتون 2 تا ساختمون بلند قرار دارن که روی هم افتادن). به محض اینکه رسیدید بالا و از کنار تابلوهایی مثل ایست ممنوع رد شدید روی زمین رو نگاه کنید و باید این آیتم رو ببینید.
Firefly Pendant - Joseph Lenz – بعد از آیتم بالایی شما بالاتر میرید تا جایی که میرسید به گوشه تپه مانند که از اونجا ساختمون مقصد دیده میشه و Tess هم روی لبه وایساده. برمیگردید و از یه جای سوراخ مانند رد میشید. حالا اینجا به جای اینکه داخل ساختمون سمت چپ بشید (مسیر اصلی) راه رو مستقیم برید تا در انتها برسید به یه درخت. پلاک بالای شاخه درخته.
Conversation #4 - وقتی وارد ساختمون شدید، سر راحتون به یه سرباز مرده برمیخورید. دایالوگ بر روی این سرباز انجام میگیره.
Artifact – Field Ops Log – بعد از سرباز مرده، راحتون از پله ها به سمت بالا ادامه پیدا خواهد کرد. بعد از اولین بخش پله ها، میان پله ها یه سرباز مرده دیگه میبنید. نوشته کنار این سرباز افتاده.
Shiv Door #1 - (درب هایی که با چاقو باز میشن) - بعد از اینکه توسط کلیکر قافلگیر شدید، توی همین طبقه و کمی جلوتر این درب قرار داره.
Artifact – Firefly Map – راهتون رو ادامه بدید تا برسید به تهتانی ترین بخش ساختمون که شبیه یه سالن ورزشی یا مترو یا چنین چیزیه. اولش با یه جسد مواجه میشید که کنارش کوکتل مولوتوف هست. بعد از این جسد، چندتا پله هست که بالاش یه جسد دیگه افتاده. نقشه کنار این جسده.
Artifact – Note to Derek – بعد از آیتم بالایی، به جایی میرسید که پر از کلیکره. مسیر رو به سمت چپ بگیرید تا وارد یه مغازه بشید. این آیتم توی کشوی میز پیشخوان هست.
Museum
Artifact – Medical Pamphlet - بعد از اینکه از ساختمون خارج شدید، شما به وسیله یه جعبه زباله، از بالای یه کامیون به سمت دیگه اش میپرید. همین که پایین پریدید، برگردید و برید داخل کانتینر کامیون و آیتم رو بر دارید.
Firefly Pendant - Michael Kiper - بعد از دیدن اولین میزکار برای آپگرید اسلحه، راه خودتون رو ادامه بدید تا برسید به یه قسمتی که بخشی از سقف خراب شده و ریخته. (همون جایی که الی میخوره به یه کوزه و کوزه میشکنه). اینجا به جای اینکه از بخش راست این سقف بالا برید، یه سمت چپ نگاه کنید و از لبه نازک کنار دیوار بالا برید. مسیر رو ادامه بدید تا این پلاک رو داخل یکی از جعبه های موزه پیدا کنید.
Shiv Door #2 - بعد از اینکه از Tess و الی جدا افتادید، مسیر سمت چپ موزه رو نگاه کنید. اونجا یه کافه تریا هست. این در داخل کافرتریاست.
Conversation #5 - آخرین طبقه موزه، همونجایی که صدای فریاد الی رو میشنوید و با Tess با چندین زامبی درگیری شدیدی اتفاق می افته. بعد از کشتن همه زامبی ها، از پنجره خارج نشید! صبر کنید تا Tess و الی بیان کنار پنجره. حالا میتونید با Tess صحبت کنید.
Conversation #6 - دقیقا تو همین مکان، بعد از تس، با الی حرف بزنید.
The Capitol Building
Artifact – Firefly Orders – بعد از دیدن کات سین و رد شدن از روی سقف ساختمون ها، از یه سری پله پایین خواهید رفت. وقتی به آخر پله ها رسیدید، به سمت راست و پشت سرتون نگاه کنید تا این آیتم رو کنار جسد پید کنید.
Firefly Pendant - Melinda Davidson – در ادامه شما از داخل آب های لجنی رد میشید. قبل از اینکه به سمت ساختمون اصلی برید، در سمت چپ یه مناره و یه چیز مقبره مانند میبینید. مدال داخل این مقبره و زیر آبه. وقتی کنارش برسید، آیکونش براتون نمایان میشه.
Artifact – Smuggler Note – بعد از فرار کردن از دست سرباز ها و گذشتن از زیر آب های داخل مترو، حالا الی روی لبه ایستاده و منتظره که شما تکه چون رو بیارید تا بپره روش. قبل از این کار خودتون برید کنار الی و کنار جسد این آیتم رو بردارید.
Firefly Pendant - Shiyao Jiang – دقیقا از کنار جسد یه راه زیر آبی دیگه خواهید دید که توسط سنگ ها مسدود شده. از زیر آب و سنگ ها رد بشید تا زیرآبی به یه اتاق کار برسید. این پلاک روی قفسه های این اتاق منتظره.
The Woods
Artifact - Pills Note – بعد از رد شدن از جنگل، به جایی میرسید که باید الی رو از بالای فنس بسته بفرستید تا فنس رو باز کنه براتون. قبل از این به سمت راست فنس نگاه کنید تا پله هایی رو ببینید که به طبقه بالای ساختمونی منتهی میشه. این آیتم توی اتاق این ساختمون هست.
Shiv Door #3 – سمت چپ همون فنسی که توضیح دادم این در قرار داره.
Conversation #7 - وقتی از فنس رد شدید اونور خیابون یه مغازه پیتزا فروشی هست که داخلش یه دستگاه آرکید بازی هست. به کنار این دستگاه برید و منتظر الی بمونید تا بیاد و دکمه دایالوگ روش نمایان بشه.
Artifact - Perimeter Note – کمی جلوتر تو نبش یه کوچه مغازه موزیک فروشی میبینید. این نوشته تو اتاق پشتی این مغازه است.
Shiv Door #4 – این در، پشت مغازه موزیک فروشی قرار داره.
Artifact - Note to Bob – این نوشته تو انتهای خیابونی قرار داره که مغازه موزیک فروشی بود. خیابون مسدود شده و نوشته روی سیم خاردار های اونه.
Firefly Pendant - Hui Wang - روبروی مغازه موزیک فروشی یه ماشین RV (ماشین سالون مثل همونی که توی سریال Breaking Bad بود) قراره داره. پلاک بالای این ماشیه. برای رسیدن به بالای RV ، از ماشین پلیس روبروی اون استفاده کنید.
Artifact - Note to Rachel – بعد از پیدا کردن تیرکمون روی کانتینر، با استفاده از چوب از سقف چندتا ساختمون رد میشید و بعد از نرده بان پایین میاید. از کوچه که خارج شدید، سمت راستتون مسیر اصلی قرار داره که داره بمب ها رو برای گذشتن منفجر کنید. قبل از این کار به انتهای سمت چپ نگاه کنید تا یه در رو ببینید که یه زامبی هم پشتش داره در رو تکون میده. این نوشته تو طبقه فوقانی این ساختمون قرار داره.
Safehouse
Artifact - Bill’s Map – این آیتم دقیقا تو شروع چپتر قرار داره. جایی که Bill به شما میگه قبل از حرکت هرچی میخواید بردارید. این نقشه دقیقا جلوتون و سمت راسته.
Artifact - Fences Note – این نوت هم دقیقا همونجا، تو اتاق پشت سرتون هست.
Training Manual – Shiv: Sharpening – این آیتم هم تو همین مکان روی پیشخوان بار قرار داره.
Conversation #8 - توی همین بار، روی یکی از میزهای مشتری، یه شطرنج قرار داره که شروع کننده دایالوگ هست.
Artifact - Hunters Note – وقتی از بار خارج شدید و از پله ها بالا رفتید، به سمت راست و اتاق پشتی بپیچید و نوشته رو پیدا کنید.
Firefly Pendant - Alex Raymond Vincent – سر راهتون به مکانی میرسید که کلی زامبی و کلیکر بهتون حمله میکنن. بعد از اینکه همشون رو کشتید یه آمبولانس میبینید. جلوی آمبولانس یه چراغ راهنمای هست. این پلاک از بالای این چراغ آویزون شده.
Graveyard
Toolbox #1 - این جعبه ابزار توی زیرزمین کلیسایی قرار داره واردش میشید. همونجایی که Bill بمب تیغه ای رو بهتون میده.
Artifact - Bombs Note – از پله ها بالا برید تا به محوطه اصلی کلسیا برسید. کنار جایی که کشیش موعظه میکنه یه اتاق هست. نوشته روی میز توی این اتاق قرار داره.
Firefly Pendant - Peter Mrozic - بعد از خارج شدن از کلسیا و رد شدن از کلیکر ها و رسیدن به خیابون، دو تا زامبی روبروتون و یه زامبی تو سمت چپ خیابون قرار داره. به طرف 2 تا زامبی برید و از چوب های شکسته وارد حیاط بشید. سمت راست جایی که وارد شدید یه ساختمون سبز-آبی قرار داره. توی این ساختمون و اتاق لباس شویی، پلاک روی لباس شویی قرار داره.
Artifact - Boy’s Diary – در ادامه به خونه ای مرسید که تو حیاطش یه استخر داره که آبش خشک شده. طبقه بالای این ساختمون تو اتاقی که تخت خواب هست این نوشته رو پیدا میکنید.
Conversation #9 - توی همین اتاق الی میاد پیشتون رو آیکون دایالوگ نمایان میشه
.
High School Escape
Conversation #10 - بعد از فرار از دست زامبی ها، وارد خونه ای میشید که Bill دوستش رو میبینه که خودش رو دار زده. توی این خونه قبل از اینکه ماشین رو از گاراژ هول بدید بیرون، با الی که پشت فرمون نشسته صحبت کنید.
Artifact - Note from Frank – توی همین خونه یه اتاق پشتی قرار داره. نوشته رو میتونید روی میز این اتاق پیدا کنید.
Artifact – Note from Frank (take two) – بعد از برداشتن نوشته بالایی، به طرف Bill برید که تکیه داره به ماشین. اینجا باهاش صحبت کنید و نوشته رو بدید بهش. بیل بعد از خوندن نامه اون رو مچاله میکنه و زمین میندازه. نامه رو دوباره از روی زمین بردارید.
Conversation #11 - این همون صحبتی هست که وقتی میخواید نامه رو بدید انجام میشه.
Artifact - Siphon Hose – این آیتم تو آخر چپتر توی داستان و کات سین ها بهتون تعلق میگیره و لازم نیست کاری انجام بدید.
Alone and Forsaken
Comic Book - Force Carrier – این به داستان مربوطه و الی خودش پیدا میکنه.
Artifact - Tourist Manifest – به کمک الی کرکره گاراژ رو بلند میکنید و داخلش میشید. این آیتم سمت راست اتاق قرار داره.
Conversation #12 - توی همین اتاق با الی صحبت کنید.
Toolbox #2 - توی همین گاراژ کنار در گاراژ.
Training Manual – Health: Splinting – طبقه دوم همین ساختمون، سمت راست راهرو رو بگردید.
Artifact - Ambush Map – در انتهای راهرو یه در هست که توی اتاقش یه میز آپگرید اسلحه است. این نقشه روی دیوار این اتاق قرار داره.
Comic Book - Termination Shock – بعد از اینکه از ساختمون بیرون رفتید، از بالای پله ها پایین میپرید. وقتی وارد خیابون شدید، جلوتون یه اتوبوس هست. وارد اتوبوس بشید و داستان مصور رو تو انتهای اتوبوس بردارید.
Conversation #13 - سمت دیگر اتوبوس به ماشین سفید هست که یه جسد هم بین درش افتاده. منتظر الی باشید تا بیاد و باهاش صحبت کنید.
Joke Location #1 - یکم جلوتر سه نفر دشمن میبینید که از بالای اتوبوس اونور محوطه پایین میان. اتوبوسی که خودتون هم باید از بالاش وارد محیط بعدی بشید. یا هر سه دشمن رو بکشید یا مخفی بشید تا راهشون رو بگیرن و برن. قبل از اینکه از اتوبوس بالا برید، کنارش منتظر باشید تا الی بیاد و آیکون های دایالوگ رو بزنید و به جک های بیمزه الی گوش بدید :biggrin1:
Artifact - Lost Hill Note – وقتی از بالای اتوبوس پایین پریدید، به پیشخوان سمت راست برید. این نوشته زیر پیشخوان قرار داره.
Conversation #14 - دقیقا حایی که نوشته بالا رو برداشتید، برگردید و به دیوار نگاه کنید. روی دیوار نوشته گرافیتی میبینید. منتظر باشید تا الی متوجه نقاشی بشه و باهاش صحبت کنید.
Artifact - Traitors Flyer – توضیح این آیتم یکم سخته. بعد از رد شدن از Checkpoint، به یه جایی میرسید که 3 تا دشمن وسط حیاط در حال صحبت کردن هستن. همونجایی که اولین بار این دشمن ها دارن صحبت میکنن رو، روی دیوار ها رو بگردید. روی یکی از دیوار ها یه نوشته پوستر مانند میبیند.
Firefly Pendant - Kazden Risk - برای ادامه راه حالا باید داخل کتاب فروشی بزرگ بشید. قبل از اینکه وارد بشید، وقتی رو به کتاب فروشی وایستادید، سمت چپتون یه کوچه هست که تا ته کتاب فروشی ادامه داره. (یه پله هم به طبقه دوم کتاب خونه موجوده) این کوچه رو تا انتها برید و پلاک رو میتونید روی زمین ببینید.
Artifact - Abandon Zone Note – توی اولین طبقه کتاب فروشی و توی اتاق سمت راست انتهای کتاب فروشی.
Artifact - Applicant Checklist – این آیتم زیر پله های طبقه بالا، تو بخش جلویی ساختمون قرار داره.
Shiv #5 – طبقه دوم کتاب خونه. تو انتها شما یه کافه تریا میبینید. این در سمت راست کافه قرار داره.
Artifact - Lost Areas Map – این آیتم پشت در، تو نوشته بالا قرار داره.
Joke Location #2 - اول باید کل آدم های داخل کتاب فروشی رو ترو تمیز کنید. بعدش برید و نزدیک خروجی طبقه دوم منتظر الی باشید تا بیاد و کتاب جکش رو آماده کنه.
Conversation #15 - بعد از گذشتن از منطقه کتاب خونه، به جایی میرسید که یه کات سین میبیند که یه دشمن اون دور ها با دوستش داره میره و تخته رو میندازه رو ماشین. بعد از تموم شدن کات سین به پشت سرتون برگردید و روی شیشه مغازه ها عکس سه نفر مانکن تبلیغاتی میبینید. وسطی یه دختر صورتی پوش لاغر اندامه. جلوش وایستید و منتظر الی بمونید تا بیاد و باهاش صحبت کنید.
Joke Location #3 - اول باید صحبت بالایی رو انجام بدید. بعد از انجام صحبت، الی برای چند دقیقه اینو اونور رو نگاه میکنه و میگرده. بعدش یه جا وای میسه و کتاب لطیفه رو آماده میکنه.
Shiv #6 – درست وقتی که کات سینی که بالا توضیح دادم تموم شد، به سمت چپ نگاه کنید. یه در رو میبینید که روش خیلی بزرگ با رنگ قرمز علامت X زدن.
Artifact - Mother’s Letter – پشت دری که با چاقو بازش کردید. (درب بالایی)
Artifact - Stash Note – در ادامه برای رد شدن از منطقه آب، شما وارد یه کافی شاپ میشید. این آیتم رو میتونید تو طبقه دوم این کافی شاپ پیدا کنید.
Hotel Lobby

Conversation #16 - بعد از رد شدن از روی کامیون ها، پایین میپرید و وارد لابی هتل میشید. سمت چپ رو نگاه کنید و بار هتل رو میبینید. اونجا یه دستگاه قهوه ساز هست که آیکون صحبت روش دیده میشه.
Artifact - Note to Staff – بعد از اینکه نرده بان رو گذاشتید و بالا رفتید، به سمت راست برید و این نت رو جلوی درب آسانسور پیدا میکنید.
Training Manual - Shiv: Reinforcement – بعد از پیدا کردن نوشته بالایی، دوباره پایین بیفتید و به سمت چپ برید. یه اتاق کوچیک هست که توش یه گاوصندوقه. حالا میتونید گاو صندوق رو باز کنید و آیتم رو بردارید.
Joke Location #4 - بعد از برداشتن آیتم داخل گاوصندوق، حالا دوباره از نرده بون بالا برید و همونجا بایستید تا الی شروع به لطیفه گفتن بکنه.
Conversation #17 - توضیح این چند آیتم کمی سخت هستن چون اتاق های هتل تعدادشون خیلی زیاده و تو در تو هستن.
به اولین طبقه ای که از اتاق های هتل رسیدید، به دنبال حمام به اتاق بگردید که توی وان حمام 2 تا جسد هست. این جسد ها سر صحبت با الی رو آغاز میکنه.
Artifact - Hotel Keycard – این آیتم مربوط به داستانه، وقتی که از الی جدا میشید. برای رد شدن از در به کارت نیاز دارید. توی اتاق امنیت هست.
Comic Book - Accretion – بعد از اینکه الی شما رو از مرگ نجات میده، و از نرده بان بالا میرید، چشمتون به یه اتاق سمت چپ باشه که برای رفتن به سمت دیگر اتاق باید به دیوار بچسبید چون کف اتاق خراب شده. به سمت دیگه اش برید و میتونید این کامیک بوک رو روی میز پیدا کنید.
Firefly Pendant - Colby Reed- بعد از اینکه از چندتا پله پایین پریدید، سمت چپ دستشویی بانوان هست، پلاک رو داخل دستشویی پیدا میکنید.
Training Manual - این توی همون راهرویی هست که دستشویی بود. انتهای راهرو رو اگه نگاه کنید این نوشته خیلی تابلو روی یه میز قرار داره.
Conversation #18 - به اتاقی میرسید که روی سن، یه پیانو قرار داره. به سمت پیانو نرید و مستقیم به سمت راست تغییر جهت بدید. یه عکس منظره برای عکاسی میبینید. منتظر باشید الی باید و باهاش صحبت کنید.




Financial District

Conversation #19 - این همونجایی که جوئل به الی یه اسلحه میده که از بالا پوشش بده. برای راحتی اول تمامی دشمنان توی منطقه رو خلاص کنید. بعد اگر به همون ابتدای جایی که مرحله شروع شد برگردید، یه درخت میبینید که یه نفر رو بالاش دار زدن. کنارش وایسید تا الی بیاد و صحبت کنید.
Artifact - Fireflies Note – تو همین منطقه یه کافی شاپ هست به اسم Don Fiocchi Subs، توی مغازه و پشتش، یه اتاق فریزر هست که توش چندتا هم جسد هست. نوشته رو میتونید رو کف این اتاق پیدا کنید.
Artifact - Final Attack Note – در ادامه به یه ساختمون میرسید که از پله هاش میرید بالا. در بدو ورود هم دو تا دشمن از راهرو میان سمتتون. تو همین راهرو یه اتاق اداری هست که کنار درش هم نوشته شده Human Resources. نوشته پشت یکی از میز ها روی زمین و گوشه اتاقه.
Artifact - Mob Attack Note – سر راهتون به جایی میرسید که روبروتون یه ساختمون هست و دیوار طبقه بالاش تخریب شده و دشمنا دارن از اونجا نگهبانی میده. طبقه بالای این ساختمون همونجایی که نگهبانا وایسادن، پشت میز پیشخوان نوشته قرار داره.
Artifact - Truck Note – در انتهای خیابتون یه ساختمون دیگه تو نبش خیابون هست. دقیقا روبروی جایی که قراره با کمک الی نرده بودن رو بیارید پایین. نوشته درست وسط این ساختمونه.
Shiv #7 – تو قسمت پشتی ساختمون بالایی.
Conversation #20 - بعد از اینکه از نرده بان بالا رفتید و به سمت دیگه خیابون پریدید، روبروتون یه ساختمون هست که رو فنس های ورودیش یه تابلو زده با نوشته Military Preparatory School. به سمت این نوشته برید تا با الی صحبت کنید. (نکته: قبل از بالا رفتن از نرده بون، میتونید با الی صحبتی داشته باشید، دقت کنید که این صحبت برای گرفتن تروفی محسوب نمیشه)
Conversation #21 - سمت دیگر منطقه ای که بالا شرح دادم، یه تابلوی تبلیغاتی بزرگ هست که داره تبلیغ فیلم Dawn of the Wolf رو میکنه. عکس یه مرد گرگینه که یه زن رو بقل کرده. صحبت بعدی با نگاه کردن به این تابلو اتفاق میفته.
Escape the City
Training Manual – Molotov: Construction – تو ساختمونی که با هنری و سم آشنا میشید روی اپن آشپزخونه.
Shiv #8 – وقتی از واحد با سم وهنری خاریج میشید، از یه سری پله میرید پایین، بعد از اولین سری پله ها دقیقا روبروی پله این در قرار داره.
Comic Book - Deep Phase – پشت در بالایی، تواتاق خواب سمت چپ.
Firefly Pendant - Lucas Rios - در ادامه راه با چند نفر درگیر میشید و با استفاده از یه کامیون به بالای سقف ها میرید و بعد با دو نفر دیگه درگیر شده و وارد ساختمون میشید. تو راه اولین در سمت چپ رو وارد بشید که یه توالت عمومیه. پلاک روی یکی از دستشویی فرنگی هاست.
Artifact - Trial Note – بعد از آیتم بالا شما وارد یه اتاق جلسه میشید. این نوشته گوشه اتاقه.
Sewers
Artifact – Boat Note – مسیر ساحل رو مستقیم برید. تو دور دست یه کشتی به گل نشسته میبینید. رو کشتی وارد اتاق ملوان بشید و آیتم رو بردارید.
Comic Book - Antiparticles – دقیقا در کنار آیتم بالایی.
Firefly Pendant - Josh Scheffler – وسط کشتی سوراخ شده، پایین بپرید و پلاک بردارید.
Firefly Pendant - Robert Righetti – وارد تونل فاضلاب که شدید و یه ذره جلوتر رفتید، سمت راستتون یه تونل کوچیک میبینید که ازش آب میریزه بیرون. از این تونل بالا برید مسیر رو ادامه بدید. در نهایت در سمت چپ روی زمین در کنار چند قطعه میتونید پیداش کنید.
Artifact – Sewers Note – کمی جلوتر به یه دوارهه میرسید که هنری میگه ما از چپ بریم شما از راست. از سمت راست برید تا به یه اتاق با محافظ فنس برسید که درش بستش. الی رو از از تونل کوچیک بفرستید داخل تا در رو براتون باز کنه. داخل این اتاق روی میز نوشته رو بردارید.
Firefly Pendant - Eddie Fuentes – میرسید به یه منطقه آبی که باید راه رو باز کنید تا هنری رو سم رد بشن. اگه دقت کنید توی آب یه ماشین افتاده که سرو ته فرو رفته تو آب. داخل آب بپرید و پلاک رو از ته آب کنار ماشین بردارید.
Artifact - Trading Note – هنری دروازه رو بالا میبره و شما داخلش میشید که یه پلتفرم چوبی رو برای الی بیارید. همونجایی که پلتفرم چوبی قرار داره، یه در هست که داخلش هم دو تا کلیکر هستن. نوشته توی این اتاقه.
Toolbox #3 - بعد از اینه از منطقه آبی رد شدید و خودتون هم بالا رفتید. کمی جلوتر چشمتون به سمت چپ باشه که یه در هست و شما وارد یه اتاق میشید. این جعبه داخل این اتاقه.
Training Manual - Bomb:Containment – دری رو باز میکنید که باعث میشه یه تله فعال بشه و شیشه های نوشابه بریزه زمین. کمی جلوتر توی قفسه ها میتونید این آیتم رو بردارید.
Artifact – Rain Catcher Note – سرراهتون با یه تعداد زامبی و کلیکر برخورد میکنید. بعد از کشتن اونا سمت راست یه ورودی هست. نوشته رو تو این اتاق پیدا میکنید.
Artifact – Cornered Note – کمی بعد از آیتم بالایی یه اتاق هست تو سمت چپ. نوشته توی این اتاق کنار جسد افتاده.
Artifact - Kid’s Drawing – بعد از جدا شدن از الی و رفتن همراه سم، کلی زامبی بهتون حمله میکنن. بعد از کشتن اونا راه رو ادامه بدید و قبل از نرده بونی که باید بالا برید، یه بخش هست که شکل مهدکودک بچه هاست. این آیتم روی قفسه این بخشه.
Suburbs
Artifact - Looting Note - بعد از فرار از فاضلاب ها، به یه شهر کوچیک میرسید. این آیتم رو طبقه دوم اولین خونه سمت راست توی اتاق خواب پیدا خواهید کرد.
Conversation #22 - خیابون رو ادامه بدید تا جایی که خیابون داره مسیرش رو کج میکنه.اینجا روی دیوار یکی از ساختمون ها نوشته "will shoot on sight". این نوشته شروع کننده دایالوگ خواهد بود. (برای فعال شدن یکی از جک ها این کا رو هم همین جا انجام بدید. روبروی همین ساختمون یه ساختمون هست که دیوار آشپزخونه اش ریخته. واردش بشید و یکم اینور اونور بگردید تا هنری شروع کنه به حرف زدن در مورد BBQ و ...)
Conversation #23 - کمی بعد یه ماشین بستنی فروشی میبینید. این ماشین دایالوگ بعدی رو شروع میکنه.
Training Manual - Melee: Techniques - اونور خیابونی که ماشین بستنی فروشی بود یه خونه هست که درب گاراژش هم بازه و توش میز کار هست. توی این خونه طبقه بالاروی سقف، طناب باز کردن پله های زیرشیروانی رو میبینید. طناب رو بکشید و الی رو بفرستید بالا تا آیتم رو براتون بیاره.
Artifact – Father’s Note – توی همین خونه تو اتاق خواب اصلی.
Comic Book - Messenger Particle – این آیتم و دو آیتم بعدی توی خونه بقلی ساختمون بالا قرار دارن. به طبقه دوم برید و کامیک بوک رو روی دستشویی پیدا کنید.
Artifact - Survivors Note – همون منطقه بالایی روی میز.
Artifact – Matchbook – طبقه سوم ساختمون بالایی روی میز سمت راستتون.
Conversation #24 - بعد از جمع کردم آیتم های بالایی، حالا به طبقه همکف برگردید و وارد اتاق نشیمن بشید. میبینید که سم و الی دارن با دارت روی دیوار بازی میکنن. منتظر باشید تا کارشون تموم بشه و بعد از روی میز یه دارت بردارید و پرت کنید تا این دایالوگ خودش انجام بشه.
Firefly Pendant –Matthew White – حیاط بقلی همین خونه از سمت خیابون، این پلاک بالای تاب توی حیاط مخفی شده. با یه چیزی بزنید تا بیفته.
Joke Location #5 - اگر تمامی کارهایی بالا رو انجام داده باشید، همونجا جایی که پلاک رو برداشتید منتظر باشید تا الی بیاد و کتاب لطیفه هاش رو در بیاره. تروفی جک های الی رو گرفتید!
Hydorelectric Dam
Comic Book - Foreign Element – همینطور که از کنار رودخانه دارید به راهتون ادامه میدید، یه تنه درخت میبینید که افتاده. قبل از این تنه درخت، یه راه سربالایی هست که به یه ماشین چپ شده میرسه. کامیک بوک جلوی این ماشین روی زمین افتاده.
Shiv #9 – همین که به سدآب رسیدید، روبروی اولین پله هایی که بالا میرید.
Conversation #25 - بعد از رد شدن از روی سد، به سمت چپ برید. کمی جلوتر یه قبر میبینید که روی یه عروسک خرس گذاشتن. با الی صحبت کنید.
Artifact – Power Plant Map – وقتی به ورودی عمارت سد رسیدید، قبل از اینکه به سمت دروازه برید، یه سمت چپ نگاه کنید تا یه کلبه خیلی کوچیک رو ببینید. این نقشه داخل کلبه قرار داره.
Conversation #26 - وقتی وارد سد شدید، راهتون رو با تامی و زنش ادامه بدید تا به چندتا اسب برسید. کنار اسب ها برید و با الی صحبت کنید.
Conversation #27 - وقتی دارید دنبال تامی میرید، از ساختمون خارج میشید. اینجا به سمت راست نگاه کنید تا یه خانومی رو ببینید که با اسلحه اسنایپ داره نگه بانی میده. برید و باهاش حرف بزنید.
Training Manual - Smoke: Chemistry – حالا راهتون رو ادامه بدید تا به ساختمونی برسید که بیرونش هم یه سگ نشسته. وارد ساختمون که شدید، تو همون اتاق اول روی یه کنسول قرار داره.
Firefly Pendant - Ryan Oliverio– وقتی وارد اتاقی شدید که کارگران دارن توریبن های برقی رو تعمیر میکنن، برید پایین و تو انتهای این منطقه یه اتاق وجود داره که درش بازه. (دقیقا زیر اتاق ورودی ساختمون که وارد شدید). پلاک رو میتونید توی کمد پیدا کنید.
Artifact– Plant Schematics – این همون نقشه هایی هست که وقتی وارد ساختمون میشدید، کارگرا روی میز داشتن مطالعه میکردن. وقتی به سد حمله میشه و میخواید برگردید، از روی میز وردارید.
Ranch House
Firefly Pendant - Brent Pino– وقتی وارد خونه ای شدید که اسب الی در مقابلش پارک! شده بود، به اتاق انتهای خونه و سمت راست برید. پلاک روی یه میز هست.
Comic Book - Zero Point – حالا به طبقه بالای خونه برید و کامیک رو از توی اتاق خواب سمت چپ بردارید.
Go Big Horns
Comic Book - Free Radicals – به محض اینکه مرحله شروع شد، به پشت سرتون برگردید و راه رو تا آخر ادامه بدید. کامیک رو میتونید روی کاپت جیپ ببینید.
Artifact - Sniper’s Nest Log – سر راهتون ( از اینکه از منطقه اول خالی رد شدید)، و سمت راستتون قبل از پله ها، یه گاراژ میبینید که داخل میز کار هم قرار داره. میتونید از داخل گاراژ و از طریق راه پله ها به طبقه های بالایی برید. به طبقه آخر برید و حالا وارد بالکون بشید. نوشته رو میتونید توی بالکون و روی زمین پیدا کنید.
Conversation #28 - همونجایی که گاراژ رو دیدید، سه سمت چپتون و بالای یه ساختمون نگاه کنید تا یه بنر بزرگ رو ببنید که آویزون شده. این بنر شروع مکالمه هست.
Firefly Pendant - Hope Pino – بعد از اینکه از پله ها با اسب بالا رفتید، مسیرتون به سمت و داخل ساختمونه، اما قبل از این کار به سمت راست بپیچید و پلاک رو بالای درختی با برگهای زرد میتونید ببینید.
Artifact - Wall Panel Note – سرراهتون به در بسته ای میرسید که جوئل پیدا میشه تا بره و برق رو راه بندازه تا درها باز بشن. (همونجایی که موتور برق طبقه بالاست و کلی زامبی دور تا دورش هستن) کنار در خروجی، یه پنل برق هست که نوشته هم کنار این روی دیواره.
Firefly Pendant - Alex Rohner - بعد از خروج از منطقه بالا، از یه سری پله بالا میرید و اینجا قراره با اسب از روی مانع بپرید. همونجایی که از دور میمون ها رو میتونید ببینید. قبل از اینکه از روی مانع بپرید، دقیقا جلوی مانع بایستید و سمت راست رو نگاه کنید. ساختمونی رو میبینید که دیوار طبقه دومش منفجر شده. پلاک تو این طبقه است.
Training Manual – Health Kit Sterilization – بعد از پریدن از روی مانع ها، از پله ها پایین میرید و وسط این منطقه یه مجسمه هم قرار داره. به سمت راست نگاه نگاه کنید تا یه ساختمون رو ببینید که پنجره هاش شکسته. این نوشته تو طبقه دوم این ساختمون قرار داره. میتونید با استفاده از جعبه های کنار شیروانی بالا برید و بعد از پنجره ها داخل بشید.
Conversation #29 - مسیرتون رو از کنار همین ساختمون ادامه بدید تا به دروازه بسته برسید. به سمت چپ دروازه که نگاه کنید روی دیوار میتونید لوگوی فایرفلای ها رو ببینید. با الی سر این لگو صحبت کنید.
Artifact - UEC Campus Map – دقیقا بعد از صحبت بالایی، اولین مسیری که به سمت راست میپیچه رو وارد بشید و نشسته از زیر وسایل وارد اتاق بشید تا نقشه رو پیدا کنید.
Artifact - Student’s Journal - داخل همین ساختمون که وارد شدید، از یه سری پله رد میشید و وارد خوابگاه میشید. تو اتاق 202 و کشوی یکی از میز ها این نوشته وجود داره.
Firefly Pendant - Joe Warren - در ادامه به داخل یه منطقه قارچی میپرید که داخلش 5 تا کلیکر و به بلوتر (دشمنان خیلی بزرگ که از خودشون چیزایی شبیه به نارنجک پرت میکنن) وجود داره. بلوتر رو باید بکشید پلاک رو از روی جسدش بردارید.
Artifact - Newspaper Clipping – بعد از خارج شدن از منطقه، دوباره از پله ها بالا میرید. وارد راه رو که شدید، اولین اتاق سمت راست.
Firefly Pendant - Erik Griggs- وارد منطقه ای مشید که پر از چادر های سفید رنگه. این آتم توی آخرین و دورترین چادر، از محل ورود شما روی یه میزه.
Science Building
Shiv #10 – با استفاده از یه زباله دونی و هل دادنش، دروازه رو باز میکنید و بعد با استفاده از اون و بالا رفتن از یه کامیون وارد یه ساختمون میشید. این در پشت در قسمت آخر این اتاق ها قرار داره.
Training Manual - Molotov: Deployment – پشت دری که با چاقو باز کردید.
Toolbox #4 - پشت دری که با چاقو باز کردید.
Conversation #30 - به نوعی این صحبت اجباریه. سر راهتون مقداری وسایل فایرفلای هست که یه جا جمع شدن و الی داره انگولک میکنه.(دقیقا قبل از پله های طبقه بالا) اونجا برید و با الی صحبت کنید.
Artifact - Office Recorder – از سمت راهروی بالکن وارد طبقه سوم میشید که شبیه طبقه دوم هست. وقتی وارد شدید به سمت چپ بپیچید و برید به سمت آخرین در سمت راست.
Artifact - Fungal X-Rays – به دری میرسید که باید هل بدید و داخلش بشید که اونجا یه میمون هم جیغ میزنه و فرار میکنه. قبل از اتاقی که توش میمون هست، به سمت مخالف در برید و روی میز میتونید این عکس رادیولوژی رو پیدا کنید.
Artifact - Lab Recorder – توی اتاقی که توش میمون هم بود، وسط اتاق روی میز..
Firefly Pendant - Sadie Pearle Hickman - توی همین اتاق به ته اتاق و سمت راست برید و پلاک رو روی قفسه ها پیدا کنید.
Artifact - Firefly's Recorder - آیتم داستانیه و خودش بهتون تعلق میگیره.
The Hunt
9 Different Artifacts – همین که کنترل الی بهتون داده شد، کیفتون رو باز کنید و تمامی محتویات (محتویات بخش collectable ها) کیف رو وارسی کنید. اگر قابلیت چرخوندن باشه، آیتم رو برگدونید و نگاه کنید.
Comic Book - Uncertainty – وقتی دارید گوزن رو شکار میکنید، سر راهتون پایین میپریدو وارد یه استبل چوبی میشید. سمت داخل استبل و سمت چپ یه اتاق هست که توش یه میز هست. این کامیک داخل میز قرار داره.
Firefly Pendant - Travis Kristof- در ادامه و کمی جلوتر (بعد از درگیری ها و فرار از کلبه و دست کلیکر ها) اون آقایه (اسمش یادم نیست :biggrin1: ) بهتون کمک میکنه که بالا برید تا نردبان رو براش پایین بندازید. وقتی دارید به سمت نردبان میرید، سر راه از داخل یه اتاق یه کلیکر میاد بیرون که بهتون حمله کنه. پلاک داخل این اتاق قرار داره.
Conversation #31 - این همون جاییه که کلی زامبی از درو دیوار میریزه و باید مقاومت کنید. اونجا یه جسد تکیه داده به دیوار که میتونید راجبش با همون آقایه (:biggrin1:) صحبت کنید.
Cabin Resort
Artifact - Lake Resort Map - مربوط به داستانه.
Firefly Pendant - Paul D Braun- توسط مزدور ها دنبال میشید و مزدورا اسبتون رو میکشن و حالا باید وارد یه ساختمون بشید. از سمت دیگه ساختمون که خارج بشید و سمت راست رو نگاه کنید، یه آلاچیق میبیند. پلاک داخل این آلاچیق قرار داره.
Comic Book - Negentropy – در ادامه وارد یه لوله قرمز رنگ میشید. همین که از لوله خارج شدید، پشت سرتون برگردید و روی صندلی رو نگاه کنید.
Shiv #11 – وقتی با جوئل دارید بازی میکنید، اولین بخش رو ادامه بدید تا به کات سینی برسید که جوئل داره از دو نفر اعتراف میگیره. بعدش که دوباره کنترل جوئل رو دستتون گرفتید، از کنار یه پمپ بنزین بازی شروع میشه. مستقیم به سمت دیگه خیابون که برید یه ساختمون رو میبینید که میتونید داخلش بشید. تو حیاط خلوت و پشتی ساختمون به انباری هست که باید با چاقو باز بشه.
Training Manual - Smoke Shaping – پشت در بالایی.
Artifact - Ellie’s Backpack – کیف الی، مربوط به داستانه و اتوماتیک جوئل برش میداره.
Artifact - Meat Ledger - تو همون اتاقی که جوئل کیف الی رو برداشت.
Highway Exit
Conversation #32 - همون ابتدای مرحله اگه دقت کنید جوئل در مورد آموزش گیتار به الی حرف میزنه. دقیقا بعد از اتمام جملات آیکون صحبت ظاهر میشه.
Artifact - Family Photograph – همون ابتدای مرحله یه ماشین RV هست، داخل بشید و میتونید این عکس رو پیدا کنید.
Conversation #33 - سمت راست RV رو اگه نگاه کنید یه اتوبوس هست که روش عکس تبلیغات یه شرکت هواپیمایی هست. در موردش با الی صحبت کنید.
Firefly Pendant - Katerina Perich - جاده به سمت راست و پایین مایل میشه. یکم پایین برید و در اولین فرصت، به سمت چپ و سمت زیر جاده بپیچید. همون گوشه انتهایی جاده که پیچیدید، میتونید این پلاک رو روی زمین ببینید.
Artifact - Note to Wife – بعد از بالا رفتن از اتوبوس و عبور از دیوار، مسیرتون به یه ترمینال مانند میخوره. از پله های سمت چپش پایین بیرد و مستقیم برید تا به یه تعداد چمدون و مقداری پارچه برسید. نوشته بین این پارچه هاست.
Conversation #34 - بعد از کار بالایی اگه دقت کنید میبینید که الی روی صندلی نشسته و دپرسه. برید باهاش حرف بزنید، و بعدش به سمت نردبدون بیرد تا دوباره بتونید باهاش صحبت کنید.
Conversation #35 - وقتی زرافه ها رو دیدید، توی یه اتاق میتونید سرش رو ببینید و برید جلو و لمسش کنید.
Conversation #36 - بعد از اتفاق بالایی، به سمت پشت بام میرید تا دید بهتری داشته باشید. کنار لبه ساختمون با الی وایسید و صحبت کنید.
Comic Book - Precipitate – وقتی از پله ها پایین رفتید به یه اتاق بزرگ میرسید که توش یه توالت عمومی هست. کامیک داخل توالته.
Toolbox #5 - حالا به یه حیاط با کلی چادر رسیدید. بزرگترین چادر سمت چپ و ابتدای ورودتون میتونید این جعبه ابزار رو ببینید.
Firefly Pendant - Nicole Hoo - سمت راست چادر بزرگ، یه چادر آبی رنگ هست. سمت راست چادر آبی هم یه چادر سبز رنگ هست. روبروی این چادر یه نورافکن مانند هست که پلاک روش نصبه و باید با یه چیزی بندازینش.
Artifact - Salt Lake Q.Z. Map – سمت راست چادر بالایی، یه اتوبوس هست که باید ازش رد بشید برای ادامه مرحله. اما قبلش سمت راست اتوبوس یه چادر سفید رنگ هست که میتونید این نقشه رو داخلش پیدا کنید
Artifact - Joel & Sarah Photo – وقتی میخواید از اتوبوس رد بشید، الی شما رو صدا میزنه و میتونید باهاش صحبت کنید. الی عکس رو بهتون میده.
Conversation #37 - همون صحبت بالایی که عکس رو بهتون داد.
Underground Tunnel
Firefly Pendant - Natalie Hoo - بعد از رد شدن از داخل اتوبوس و ورود به منطقه جدید، یه اتوبوس دیگه میبینید. این اتوبوس رو دور بزنید و پلاک رو پشتش پیدا کنید
Training Manual - Bombs: Shrapnel – وارد یه تونل میشید که توش پر از زامبی و کلیکر و بلوتره. بخش اول رو که رد کنید، یه جایی میرسید که دو تا بلوتر با هم هستن و دارن اینور اونور میرن. اگه دوروبر رو نگاه کنید یه کامیون سفید رنگ میبینید که جایی که سقف ریخته وایساده. شما میتونید از این کامیون بالا برید و نوشته رو از روش بردارید.
Comic Book - Catalysis – یه جایی میرسید که باید از زیر آب رد بشید و بعد نرده بان رو برای الی پایین بندازید. همین بالا یه کانال کولر مانند میبینید. مسیر کانال رو دنبال کنید تا کامیک رو تو انتهای مسیر بردارید.
Shiv #12 – بعد از اینکه الی رو فرستادید اونور فنس ها تا در رو براتون باز کنید، به یه سه راهی میرسید که مسیر اصلی از سمت چپ و زیر آواره. قبل از این کار به سمت راست بپیچید و میتونید در بسته رو ببینید.
The Hospital
Artifact - Surgeon’s Recorder – بعد از درگیری و فرار از دست سربازا، وارد یه راهرو میشید تا به طبقه بالاتر (طبقه 6 ام) برید. همین که وارد طبقه 6 شدید، این آیتم رو میتونید دقیقا روبروی در و روی پیشخوان ببینید.
Shiv #13 – این در کنار همون پیشخوان قرار داره.
Firefly Pendant - Bryony Stewart-Seume- پشت در بسته بالایی.
Artifact - Marlene’s Recorder 1 – ورودی طبقه 6، اولین در سمت راستتون.
Artifact - Marlene’s Journal – سر راه به یه جای آزمایشگاه مانند میرسید که دیواره هاش از چادر ها و بنر های با علامت فایرفلایه. این آیتم توی این آزمایشگاهه.
Artifact - Marlene’s Recorder 2 – بعد از درگیری با سربازا و رد شدن از در (که جویل پشت در رو با وسایل میگیره) اولین در سمت راست رو باز کنید و وارد بشید. این آیتم داخل این اتاقه.
Epilogue
Comic Book - Singularity – بعد از اینکه دوباره وارد منطقه جنگلی شدید، بعد از اینکه از میان سیم خاردار ها رد شدید، به سمت راست برید و یه ماشین وانت میبینید. کامیک بوک پیش این وانته.
 
آخرین ویرایش:

almoh2

کاربر سایت
Oct 19, 2013
380
خیلی خوب بود , منکه طالب این بودم ببینم آنلاینش چجوریه (( هنوز آنلاین تجربش نکردم )) قشنگ متوجه موضوع شدم :) فقط یه سوال این ماموریت ها که گفتید درصورت درست انجام ندادن 100% کلن رو از بین میبره چجوریه خودمون باید انتخاب کنیم؟! یا خودکار بهمون محول میشه؟
 

안정환

کاربر سایت
Jun 7, 2014
765
نام
Im_AhN
سلام
ببخشید آقا فردین شما که خودتون ناظم هستید و میدونید که یک تاپیک رو دوبار نباید زد ...

forum.bazicenter.com/thread91115/

:-/
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
سلام
ببخشید آقا فردین شما که خودتون ناظم هستید و میدونید که یک تاپیک رو دوبار نباید زد ...

forum.bazicenter.com/thread91115/

:-/
بله خودم ناظمم و این تاپیک رو زدم و در عرض 2 ساعت این همه گاید نوشتم که کسانی که میخوان گاید بنویسن بدونن که چطوری باید گاید نوشت. من قصدم زیر سوال بردن کارهای شما عزیزان نیست و خیلی هم متشکر از زحماتی که برای فروم میکشید. اما میخوام نشون بدم که گاید چجوری باید بشه. نباید فقط ترجمه ساده باشه معانی تروفی ها باشه. الان دیگه همه ترجمه نوشته های انگلیسی رو میدونن. گاید باید سریعا آماده باشه و مو به موی همه چیز رو توضیح بده و در ضمن خیلی ترو تمیز باشه تاپیکش. الان شما گاید خودتون رو با من مقایسه کنید. میبینید که چقدر فرق دارن.

خیلی خوب بود , منکه طالب این بودم ببینم آنلاینش چجوریه (( هنوز آنلاین تجربش نکردم )) قشنگ متوجه موضوع شدم :) فقط یه سوال این ماموریت ها که گفتید درصورت درست انجام ندادن 100% کلن رو از بین میبره چجوریه خودمون باید انتخاب کنیم؟! یا خودکار بهمون محول میشه؟
نوشتتون رو از سطل آشغال برگردوندم. پست ها رو قبلا رزرو کردم برای کامل شدن. مشکلی تو نظم تاپیک ایجاد نمیشه ;)

در مورد سوالتون باید بگم که، گزینه دوم صحیح میباشد :D ماموریت ها بصورت خودکار و در زمان هایی که مشخص کردم بهتون محول میشن.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
واقعا دستت طلا فردین جان. تشکر کافی نیست بخدا، یه شام باید واست بخرم :D دنبال یه راهنمای اساسی واسه این بازی میگشتم. واقعا کالکتیبل ها جمع کردنشون سخته. مخلصیم :bighug:
 
آخرین ویرایش:

DoppelGang3rX1

کاربر سایت
Apr 17, 2008
1,726
نام
Ali
تروفی grounded + رو هم با همون ترفند میشه گرفت دیگه؟
مثلا اول کل بازی نرمای بریم بعد مرحله 1 رو نرمال پلاس و سپس با چپتر سلکت ،Grounded+ بازی رو کامل کنیم...؟
 

안정환

کاربر سایت
Jun 7, 2014
765
نام
Im_AhN
بله خودم ناظمم و این تاپیک رو زدم و در عرض 2 ساعت این همه گاید نوشتم که کسانی که میخوان گاید بنویسن بدونن که چطوری باید گاید نوشت. من قصدم زیر سوال بردن کارهای شما عزیزان نیست و خیلی هم متشکر از زحماتی که برای فروم میکشید. اما میخوام نشون بدم که گاید چجوری باید بشه. نباید فقط ترجمه ساده باشه معانی تروفی ها باشه. الان دیگه همه ترجمه نوشته های انگلیسی رو میدونن. گاید باید سریعا آماده باشه و مو به موی همه چیز رو توضیح بده و در ضمن خیلی ترو تمیز باشه تاپیکش. الان شما گاید خودتون رو با من مقایسه کنید. میبینید که چقدر فرق دارن.

بله درست هست
ترجمه تنها کافی نیست
اما میشه یک نگاه به تمامی نوشته های بنده چه در بخش PS4 چه PsV نگاه کنید و اونوقت میبینید که اونطور که فرمودید نیست.
اگر هم کمی دیر به دیر تاپیک آپدیت میشه به خاطر مشغله من هست و تا جایی که بتونم سعی میکنم زودبنویسم .
و قدم به قدم راهنمایی رو قرار میدم و بازی ای که راهنماییشون قرار میدم همون لحظه که تاپیک کامل میشه منم بازی رو پلات کردم همزمان مانند Infamous:ss و ...

ممنون
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
تروفی grounded + رو هم با همون ترفند میشه گرفت دیگه؟
مثلا اول کل بازی نرمای بریم بعد مرحله 1 رو نرمال پلاس و سپس با چپتر سلکت ،Grounded+ بازی رو کامل کنیم...؟

به احتمال خیلی زیاد بشه گرفت. من خودم الان با همین روش دارم روی Grounded میرم. البته بازی رو دادم دوستم بازی کنه و فعلا وقفه ایجاد شده تو تموم کردنش.
 

opxpp

کاربر سایت
Aug 8, 2012
650
نام
omid
واقعا ممنون عالی بود
فقط یه سوال من گرانددو تموم کردم حالا هرچی تفنگ اینا اپگیرید کردم برام باز میشه ؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر