راد فرگوسن مایکروسافت را به مقصد Blizzard ترک کرد!

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
دقایقی قبل مدیر استودیو Coalition راد فرگوسن که وظیفه کارگردانی شماره چهارم و پنجم Gears را بر عهده داشت این استودیو را ترک کرد.
او در این خصوص در حساب شخصی توییتر خود نوشت:

« من از پانزده سال قبل کار خود را بر روی توسعه سری Gears of War آغاز کردم و از آن زمان یکی از تفریحات زندگی‌ام بود. اما حالا زمان تجربه یک ماجراجویی جدید فرا رسیده است. من Gears را در دستان توانا استودیو Coalition رها خواهم کرد و بی صبرانه منتظر هستم تا طرفداران عنوان Gears Tactics را در تاریخ ۲۸ ماه اپریل تجربه کنند.»

rod_fergusson.0.jpg


«از ماه مارچ، به Blizzard می‌پیوندم تا در توسعه Diablo شریک باشم. ترک Coalition کمی برایم دشوار است به این دلیل که عاشق خانواده Gears که شامل طرفداران و تمام کسانی که در استودیو Coalition و Xbox کار می‌کنند، می‌شود. از همه تشکر می‌کنم و این باعث افتخار من است که در کنار شما فعالیت کردم.»

او در سال ۲۰۱۴ به صورت رسمی وظیفه کارگردانی سری Gears را در استودیو تازه تاسیس Coalition بر عهده گرفت، اما قبل از آن هم در سگانه اول Gears of War یکی از افراد کلیدی در کنار Cliff Bleszinski برای توسعه سری بود. در کارنامه درخشان او عناوینی مثل BioShock Infinite و Bulletstorm هم به چشم می‌خورند که راد فرگوسن در توسعه آن‌ها نقش داشته‌است.

فیل اسپنر مدید ارشد Xbox در خصوص جدایی او نوشت:
« راد، از تو به خاطر تلاش و اشتیاقی که برای Xbox و Gears به ارمغان آوردی و باعث ساخت استودیو تراز اول Coalition شدی، تشکر می‌کنم. با بهترین آرزو ها برای ماجراجویی بعدی تو.»



منبع
 
آخرین ویرایش:

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
در حد خريد دو تا استوديو خوشحال كننده بود
كواليشن رو واقعا خدا ازاد كرد :))

سمت ايده پردازي داشته باشه تو بيلزارد كار ديابلو هم تمومه :D
من اصلا دو شماره آخر گیرزو دوست نداشتم اما این که بتونی تو مدت ۵ سال دو شماره از بازی که به شدت هم خوب هستند عرضه کنی. اونم تو استودیویی که تنها سه نفر از سگانه اول داخلش حضور دارند واقعا کار فوق العاده و یا شاید هم غیر ممکنی باشه که راد فرگوسن اونو انجام داد.
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
یک نکته عجیب هم بگم. من با هر کسی تا به امروز عکس یادگاری گرفتم، از اون استودیو رفته :))
وینس زامپلا
یوشیدا
راد فرگوسن
فقط فیل اسپنسر فعلا مونده که اونم بعید نیست از مایکروسافت جدا بشه با اون اوصاف. البته با اسپنسر دو سال قبل عکس یادگاری گرفتم!
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
یک نکته عجیب هم بگم. من با هر کسی تا به امروز عکس یادگاری گرفتم، از اون استودیو رفته :))
وینس زامپلا
یوشیدا
راد فرگوسن
فقط فیل اسپنسر فعلا مونده که اونم بعید نیست از مایکروسافت جدا بشه با اون اوصاف. البته با اسپنسر دو سال قبل عکس یادگاری گرفتم!
بهرام جان پس بی خیال عکس یادگاری شو صنعت گیم تعطیل میکنی اینجوری . :D

همون باهاشون صحبت کن حالش ببر اما دیگه عکس یادگاری تعطیل کن لطفا .:D:D
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
من اصلا دو شماره آخر گیرزو دوست نداشتم اما این که بتونی تو مدت ۵ سال دو شماره از بازی که به شدت هم خوب هستند عرضه کنی. اونم تو استودیویی که تنها سه نفر از سگانه اول داخلش حضور دارند واقعا کار فوق العاده و یا شاید هم غیر ممکنی باشه که راد فرگوسن اونو انجام داد.
عملا نسخه ٤ يه كپي پيست فوق العاده معمولي از نسخه هاي قبلي بود و نسخه ٥ هم فقط اكت ٢ خوب بود.
فاصله نسخه هاي سه گانه هم ٥ سال بود.
كلا قطعا يسري حسن داره اما كريتور بسيار معموليه ..
 
  • Like
Reactions: Love Console

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
عملا نسخه ٤ يه كپي پيست فوق العاده معمولي از نسخه هاي قبلي بود و نسخه ٥ هم فقط اكت ٢ خوب بود.
فاصله نسخه هاي سه گانه هم ٥ سال بود.
كلا قطعا يسري حسن داره اما كريتور بسيار معموليه ..
اتفاقا هدف استودیو به گفته خودشون تو شماره چهارم این بوده که دقیقا یک گیرز که شبیه به سگانه باشه، بسازند و این کار هم تو دو سال انجام دادن.
نسخه پنجم هم پیش زمینه ای بود برای شماره بعدی! از همون روایت اکت دوم گرفته تا پایانش که کاملا مخاطبو آماده یک جنگ تمام عیار در شماره بعدی می‌کنه.
اما مقصود حرف من چیز دیگه ای هستش. این که استودیو coalition تونسته به این سرعت گیرزی بسازه که به شدت به سگانه اول وفادار مونده کار فوق العاده ای بود که به لطف همین راد فرگوسن بهش دست پیدا کردن و قطعا هر کس دیگه ای به جز راد وظیفه ساخت شماره چهارم و پنجمو بر عهده می گرفت نتیجه ای به جز شکست نداشت. البته این وسط استثنایی با نام cliff b وجود داره که اونم کلا از ساخت بازی کناره گیری کرد و با این تفاسیر تنها گزینه موجود همین راد بود که به خوبی موفق شد تا استودیو coalition توسعه بده. الان هم استودیو به صورت کامل شکل گرفته و قطعا روی کار آمدن یک فرد مناسب می تونه به موفقیت شماره های بعدی گیرز منجر بشه.
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
اتفاقا هدف استودیو به گفته خودشون تو شماره چهارم این بوده که دقیقا یک گیرز که شبیه به سگانه باشه، بسازند و این کار هم تو دو سال انجام دادن.
نسخه پنجم هم پیش زمینه ای بود برای شماره بعدی! از همون روایت اکت دوم گرفته تا پایانش که کاملا مخاطبو آماده یک جنگ تمام عیار در شماره بعدی می‌کنه.
اما مقصود حرف من چیز دیگه ای هستش. این که استودیو coalition تونسته به این سرعت گیرزی بسازه که به شدت به سگانه اول وفادار مونده کار فوق العاده ای بود که به لطف همین راد فرگوسن بهش دست پیدا کردن و قطعا هر کس دیگه ای به جز راد وظیفه ساخت شماره چهارم و پنجمو بر عهده می گرفت نتیجه ای به جز شکست نداشت. البته این وسط استثنایی با نام cliff b وجود داره که اونم کلا از ساخت بازی کناره گیری کرد و با این تفاسیر تنها گزینه موجود همین راد بود که به خوبی موفق شد تا استودیو coalition توسعه بده. الان هم استودیو به صورت کامل شکل گرفته و قطعا روی کار آمدن یک فرد مناسب می تونه به موفقیت شماره های بعدی گیرز منجر بشه.
عرض كنم خدمت شما كه نمي دونم نسخه گيرز جاجمنت رو بازي كردي يا نه كه اونجا توسعه دهنده عملا pcf هست زير نظر اپيك كه خوب مساله اصلي اينه كه نسخه فرعيه و شايد بشه خيلي از ضعفهاشو تحت اين عنوان پوشش داد.منتهي اصول گيرز رو مثله نوع سلاحها و كاور گيري و بافت محيط ها رو داره
حالا نسخه ٤ گان پلي رو به شكل عجيبي داون گريد كرده مخصوصا صدا و افكت سلاحها و هوش مصنوعي از نسخه ١ ضعيف تر شده و لول ديزاين و كوئستها مثله قسمت سواري روي موتور يا حركت با اسانسور در حال سقوط افتضاح .
چه چيزي كپي پيسته؟ نوع بازي عوض كردن سلاحها با دي پد دويدن با دكمه A و كاور گيري
مطمئنا كسي بار اول با اي پي با گيرز ٤ اشنا بشه بعيد ميدونم به اكت دو برسه تو همين چپتر ٣ يا ٤ اكت ١ ريج كوييت ميكنه از حوصله سر بر بودن بازي

شخصيت پردازي هم كه JD كاملا مشخص بود چقدر ميشه باهاش ارتباط برقرار كرد و حتي تو گيرز ٥ قيافش رو هم عوض كردن...

حالا بحث رو جزييات خيلي زياده و طولاني ميشه

در كل به عنوان يه سازنده ضعيف نيست منتهي اصلا جز تاپها نيست و نتونست يه اي پي رو حتي از لحاظ تاپ بودن نزديك به سه گانه هم بكنه و گيرز عمدتا موفقيتهاش رو هم مديونه اون سه گانه است
نه اينكه بي خاصيت بوده باشه بلكه اون خلاقيت شخصي مثله كليف بي رو دارا نيست و
در نهايت ايشون همون نقشي كه تو اپيك داشته رو ميتونه تو بليزارد هم داشته باشه اما به عنوان احيا كننده يا ادامه دهنده يه اي پي قطعا موفق نمي تونه باشه به عنوان رهبر و كريتور منتهي توي يه تيم پستهاي ديگه اي هم هست كه احتمالا ميتونه موفق باشه.
 
  • Like
Reactions: mohsenebrahimi

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
648
نام
Ro.s
به شخصه تخیلم داره به سمت کلیف بی پرواز میکنه. با توجه به این که این استودیو کلا مختص گیرز هست کی بهتر از خالق فرنچایز برای رهبریش؟ من به شخصه خوشحال میشم کلیف بی برگرده و کنترل فرنچایز و استودیو رو به دست بگیره(البته اگر انتخاب های ارجح تر و بهتری هم باشه قطعا استقبال میشه)
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,747
من از زمانی که بحث سانسور در GEARS 5 به وجود اومد با ایشون زاویه گرفتم.
دو عنوان اخری GEARS بازیهای تاپ و درجه یکی بودن اما نتونستن روح تازه ای به این فرنچایز بدن.
براش آرزوی موفقیت می کنم و از رفتنش هم ناراحت نیستم. /O
به شخصه تخیلم داره به سمت کلیف بی پرواز میکنه. با توجه به این که این استودیو کلا مختص گیرز هست کی بهتر از خالق فرنچایز برای رهبریش؟ من به شخصه خوشحال میشم کلیف بی برگرده و کنترل فرنچایز و استودیو رو به دست بگیره(البته اگر انتخاب های ارجح تر و بهتری هم باشه قطعا استقبال میشه)
من فکر میکنم کلیف بی در زندگی شخصیش دچار مشکلاتی شده که کلا توانایی کنترل استودیویی به بزرگی Coalition رو نداره.
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
من فکر میکنم کلیف بی در زندگی شخصیش دچار مشکلاتی شده که کلا توانایی کنترل استودیویی به بزرگی Coalition رو نداره.
البته موقع ساخت شماره اول هم شرایط خیلی بدی داشت و به گفته خودش این قدر زندگی تلخ و تاریکی در اون زمان داشته که باعث خلق دنیای تاریک گیرز شده.
Gears Of War was inspired by Cliff Bleszinski's failed marriage

الان هم که دست کمی از اون زمان نداره و شاید زمان مناسبی باشه تا دوباره به ساخت یک گیرز جدید برگرده.
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
اتفاقا هدف استودیو به گفته خودشون تو شماره چهارم این بوده که دقیقا یک گیرز که شبیه به سگانه باشه، بسازند و این کار هم تو دو سال انجام دادن.
نسخه پنجم هم پیش زمینه ای بود برای شماره بعدی! از همون روایت اکت دوم گرفته تا پایانش که کاملا مخاطبو آماده یک جنگ تمام عیار در شماره بعدی می‌کنه.
اما مقصود حرف من چیز دیگه ای هستش. این که استودیو coalition تونسته به این سرعت گیرزی بسازه که به شدت به سگانه اول وفادار مونده کار فوق العاده ای بود که به لطف همین راد فرگوسن بهش دست پیدا کردن و قطعا هر کس دیگه ای به جز راد وظیفه ساخت شماره چهارم و پنجمو بر عهده می گرفت نتیجه ای به جز شکست نداشت. البته این وسط استثنایی با نام cliff b وجود داره که اونم کلا از ساخت بازی کناره گیری کرد و با این تفاسیر تنها گزینه موجود همین راد بود که به خوبی موفق شد تا استودیو coalition توسعه بده. الان هم استودیو به صورت کامل شکل گرفته و قطعا روی کار آمدن یک فرد مناسب می تونه به موفقیت شماره های بعدی گیرز منجر بشه.
این مسئله مدیریت پیشبرد یه پروژه بزرگ رو نشون میده.
راد فرگوسن تهیه کننده خوبی بود.
همین.
کاش در همون حد میموند. کارگردانی ، فرد خلاق تری رو نیاز داره.

خبر فوق العاده ای بود.
قشنگ امید به گیرز های آتی رو در من افزایش داد.

کاش یه نظرسنجی بزاریم که نفر بعدی که بهرام بره باهاش عکس بگیره کی باشه.
رای من رندی پیچفورده. :D:D:D:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر