دیوید کیج: کنترل DualShock به پایان خود رسیده

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
red_dualshock3.jpg


دیوید کیج سازنده جنجالی بازی Heavy Rain در جدید ترین مصاحبه خود با CVG اظهار داشته است که کنترل های DualShock دیگر به پایان خود رسیده اند و امیدوار است با پیشرفتهای صورت گرفته در صنعت ویدئو گیم زمینه تازه ای برای بهبود کنترلها فراهم شود اما اون نمیداند که آیا Kinect و Move راه حل نهایی برای این کار است یا نه..

این روزها با نزدیک شدن به کنفرانس E3 همه چشم به شرکت نینتیدو بستند که شاید با معرفی نسل تازه ای از کنسول Wii تحولی در این صنعت ، خصوصا کنترل های آن به وجود بیاورد..

منبع
 
  • Like
Reactions: F.A7

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
چون دیوید کیج فن بوی سونی و شماهم، دلیل نمیشه هر چرندی که بگه شما هم پشتت Blah Blah راه بندازی!. L.A. Noire یه Interactive Movie نیست که بخواد (یا بخواین یا بخوان) مو بمو حرکات تمام بدن بازیگر رو کپچر کنن و بعد با قرار دادن یه QTE اسم بازی روش بزارن. سازنده ی که 5-6 سال وقت گذاشته و میلیون ها دلار هزینه کرده اینقدری شعور داره که قد و وزن و دور کمر و شماره پا و .... هنرپیشه رو هم دقیق بسازه.


شما بهتره به جای جو گیر شدن و..... متهم کردن افراد به ویدیو های اولیه بازی یک نگاهی بندازی مشخص ترینش یکی از صحنه های بازجویی هستش که داره با شخصی صحبت میکنه که اسم اصلیش Greg Grunberg هستش اون رو ببینین بعد نظر بدید لطفا .


greggrunberglanoire2.jpg


این هم یکی از شخصیت ها لطفا بیخودی نظر نده فقط به کله و بدن نگاه کن کجای بدن به کله میخوره .


کسی هم نگفته کل بازی این جوری هستش اما بعضی از صحنه ها نشون میده که برای طراحی مثل این که وقت گیر هستش وقتی شما صورت رو موشن میکنید و سپس بخوای بدن رو طراحی کنی یا دوباره بدن رو موشن کنی هم وقت گیر هستش هم .... .

من اصلا به صحبت کیج کاری ندارم دارم راجب تحقیقی که راجب استفاده از موشن کپچر ها و طریقه استفادشون خودم انجام دادم صحبت میکنم بخاطر این که میخواستم بدونم چقدر خرج بر میداره و چجوری کار میکنه و چه تکنولوژی الان در بازار بهترین هستش برای این که میخواستم ببینم میشه تو ایران یک استدیو موشن کپچر راه انداخت یا نه .

لطفا شما هم بیخودی رگ .... نزنه بالا صحبت سر وقت و هزینه هستش که در این بخش کیج درست هم گفته حالا شما خوشت نمیاد یا کلا دوست داری خوشت نیاد .... هستش .

مهم نیست که شما یک شخص رو چقدر با کیفیت موشن میکنید صورتش رو مهم این هستش که با وقت و هزینه معقول طرف باشی درسته در صورتی که جا بیفته قیمت ها و هزینه ها پایین میاد اما باز هم وقت گیر هستش در صورتی که در صورت بالا رفتن قدرت دستگاه های موشن کپچر دقت و سرعت روشی که کیج و بعضی از استدو ها استفاده میکنن کمتر و و با دقت بیشتر هم میشه که در این صورت بازم روش کیج به صرفه تر هستش بازم تا این که شما دونه دونه افراد رو بیاری برای صحبت کردن یک دور موشن کپچر انجام بدی بعدش برای حرکات بازی یک دور دیگه یا یک دور هم برای طراحی اگه میخوای موشن هم برای بدن انجام ندی .
 
آخرین ویرایش:

.:Layho:.

کاربر سایت
Jul 14, 2007
991
نام
Hanzo Hasashi
آقا همینه که هست، کنترلر کلا خیلی خیلی خیلی بهتر از چرت و پرت هایی امثال Move , Kinect و ایناس و خواهد بود...!
کنترلر X360 برای FPS واقعا معرکس، کنترلر ps3 هم برای همه سبکها به جز FPS عالیییه، اگر قراره تغییری هم داده بشه باید تغییرات بسیار کوچک باشه، مثلا دقیق تر کردن سرعت انتقاد داده ها ، دقت آنالوگها ، شکل چیندن اونها روی دسته ،... که به نظرم X360 Controler باز بهش نزدیک تره.
ملت انگار دوست دارن حتی بی دلیل یهو تغییرات زیاد شه،مثلا کنترلر جمع شه اصلا! اما اشتباهه این، وقتی که هیچ عیبی نداره Contoler فقط میشه یه چیزایی رو بهش اضافه کرد، نه اینکه فتوا بدیم عمر Controler s تمام است!
کلا این دیوید حرف زیاد میزنه! جدی نمیگیریم...!
البته منم فكر كنم منظورش ديزاين ظاهري كنترلر ها بوده !!
عملا او اصلا یه همچین نظری نداشته، چون اشاره کوتاهی به Move و کینکت ، همینطور Wii و کنسول جدید نیتندو میکنه ، که اینها از کنترلر کلاسیک تفاوت فاحشی دارند و در واقع او خواستار کنترلر آرکید همانند مثالهای بالاست...
کنترلها فراهم شود اما اون نمیداند که آیا Kinect و Move راه حل نهایی برای این کار است یا نه..
 
آخرین ویرایش:

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
RockStar و Team Bondi نفهمیدی کردن، شما ببخشید.

جواب دیگه نداشتین ؟ واقعا مجبورت نکردن که حرفی که نمیدونی یا ندیدی رو بزنی که یا تاییدش بکنی یا تکذیب .

من قرار نیست کسی رو ببخشم یا ..... بلکه وقتی شما چیزی رو درست نمیخونی بعد نظر میدی طرف رو به .... بودن و نفهم بودن .... میکنی باید بدونی که قبلش یکم تحقیق و.... بکن بعد نظر بده .


تو صحبت قبلیم هم گفتم این که تکنولوژی راکستار جدید هستش و با کیفیت عالی بر هیچ کس پوشیده نیست صحبت کیج هم در مورد این بود که این کیفیت نمیصرفه با توجه به وقت و هزینه حالا به نظر شما چون راکستار انجام داده و خودت هم میدونی این همه خرج کرده کار درستی انجام داده آیا همه شرکت ها باید این کار رو انجام بدن با توجه به وقت و هزینه ها .


هرکسی که 1% به رقمی که راکستار خرج این بازی کرده با توجه به این که با استفاده از این روش خرج بازی بسیار زیاد شده فکر کنه این کار رو عاقلانه نمیدونه که شرکتی بخواد برای بازی که فوقش 1 میلیون یا 2 میلیون فروش میره برای بازی هاش انجام بده .:|
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
اگه صحبت قبلی کیج که دوستمون بهش اشاره کرده بود رو میخوندی و ویدیو های پشت صحنه ای که از طراحی بازی L.A رو مدیدی و ویدیو های بازی که تا الان امده رو نگاه میکردی به این صحبت کیج پی میبردی من الان تمام ویدیو های که از بازی امده رو دارم حتی یکی هم دارم که داره طریقه موشن کپچر در این روش رو نشون میده .;)


دقیقا تو چند صحنه از این تریلر ها سر شخصیت اصلا به بدنش نمیاد یک جورایی انگار اندام جدا هستش یا کله انقدر بزرگ تر از بدن هستش که مشخص هستش یا کله مثل یه لامپ میمونه روی سر ادم .;)
جناب چرا فک میکنی ملت ندید بدیدن ؟! والله ما اونایی رو که شما دیدی رو دیدیم .
تازه من یه CG هم دیدم که تو ندیدی :D:|!
راک استار "انسان ترین" کرکتر ها رو خلق میکنه . نمونش نیکو بلیک و جان مارستون که از لحاظ فیزیک بدنی و انیمیشن هاشون "انقلابی" هستن بصن ... حالا درسته اینو یه استودیو دیگه درست میکنه اما بالاخره آقا بالاسرشون راک استاره و من تا الآن کم و کسری تو این زمینه ندیدم تو تریلر هایی که شما (!) دیدی !
ضمن این که راجع به انیمیشن های چهره و لب و لوچه هم چیزی نگیم بهتره ...
من این اطمینان رو به شما میدم که سایز بندی اجزای بدن کارکترهای L.A. N بسیار عالیه و شاید مونیتورتون مشکل داره :)
 
  • Like
Reactions: Fratos

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
کیوان کیج به سایز کله اشاره نکرده :D گفته خرج تکنولوژی موشن اسکن بسیار زیاد و وقت گیره برای همین نمیشه برای کل اندام حرکتی بدن ازش استفاده کرد. اینه که انیمیشن های صورت با بدن تناقض ایجاد میکنه.
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
کیوان کیج به سایز کله اشاره نکرده :D گفته خرج تکنولوژی موشن اسکن بسیار زیاد و وقت گیره برای همین نمیشه برای کل اندام حرکتی بدن ازش استفاده کرد. اینه که انیمیشن های صورت با بدن تناقض ایجاد میکنه.

خب به هر حال هر چیزی یه شروعی داره دیگه ؟
 
  • Like
Reactions: u.s.a

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
کیوان کیج به سایز کله اشاره نکرده :D گفته خرج تکنولوژی موشن اسکن بسیار زیاد و وقت گیره برای همین نمیشه برای کل اندام حرکتی بدن ازش استفاده کرد. اینه که انیمیشن های صورت با بدن تناقض ایجاد میکنه.
میدونم تامی جون ، اما دوست خوبمون آقای ویوانرِد به سایز کله گیر دادن ...
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
به نظرم دسته اش خوبه اما باید یکم از لحاظ جاگیری به 360 نزدیک بشه البته اینم بگما خود دسته 360 تقلیدی واضح از دریمکست بچه هایی که داشتند میدونن
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
میدونم تامی جون ، اما دوست خوبمون آقای ویوانرِد به سایز کله گیر دادن ...

عزیز من به چیزی گیر ندادم .

دوستمون SOHEIL گفت فتوا میده گیج من هم گفتم خیلی وقت ها سازنده ها چرت و پرت میگن الان هم گفته اما صحبتش راجب موشن درست بوده قبلا گفته خوب حقیقت هستش میخوای بگم دروغ میگه خوبه شما راضی میشین ؟:|

خوب تو اون صحبتش چی گفته بود من همون رو گفتم با تحقیقی که خودم کرده بودم رو این روش راکستار کیفیت خیلی عالی در طراحی صورت داره اما بدی بزرگی داره انم این هستش که شما باید دونه دونه افراد رو بشونی و دیالوگ بگن و حالت صورتشون رو بگیری بعدش دوباره برای بدنشون دوباره یا یک دور دیگه بدن رو موشن کپچر کنی و کله رو بزاری روی بدن یا این که بدن رو به جدا طراحی کنی بدون موشن کپچر که هرکدام بدی های خاص خودش رو داره .


اما در روش معمولی که الان انجام میشه همه این ها در یک دفعه انجام میشه و در صورتی که موشن کپچر های قوی تر که قدرت پیکسل بین 16 - 30 بیشتری دارن با تشخیص دقیق تری استفاده کنی و FPS معمولش از 1000 به بالا باشه درسته گرون در میاد برای بار اول اما در آینده از خرج های بیخودی کاسته میشه و در یک رو کپچر بدن و صورت انجام میشه و میشه همون کیفیت رو با خرج کمتر گرفت .

حالا دروغ بگم آقا اصلا گرون در نمیاد کیج هم بیخود کرده دوستان هم درست میگن نه وقت گیر هستش نه ..... مشکل از کیج هستش نفهمی کرده من هم اگه اطلاعات غلط دادم شرمندم .

راضی شدین .:|
 
آخرین ویرایش:

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
vivanred @ :
خیلی متوجه نشدم چی گفتی :( ینی جمله هات از میزان شعور من بالاتر بود درکشو من هم نتونستم بگیرم منظورتو، اما در کل من با این مشکلی ندارم که انیمیشن بازی بعدی داوود کیج بی نظیره و استادتون خدای بازیسازه و اینا ، مبارک باشه ...
اما من با اون قسمت از حرفت مشکل دارم که میگی سایز کله گندست و به بدن نمیخوره مشکل دارم ! اینو نمیتونم رو جایی از دلم بذارم ...
 
  • Like
Reactions: TCSCELL

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
vivanred @ :
خیلی متوجه نشدم چی گفتی :( ینی جمله هات از میزان شعور من بالاتر بود درکشو من هم نتونستم بگیرم منظورتو، اما در کل من با این مشکلی ندارم که انیمیشن بازی بعدی داوود کیج بی نظیره و استادتون خدای بازیسازه و اینا ، مبارک باشه ...
اما من با اون قسمت از حرفت مشکل دارم که میگی سایز کله گندست و به بدن نمیخوره مشکل دارم ! اینو نمیتونم رو جایی از دلم بذارم ...

عزیز من نگفتم حتما این جوری در میاد بلکه در شکل کلی در صورتی که اون میزان وقت و هزینه رو نزاری به خوبی کیفیت .... در نمیاد .

که گفتم همون شخصیت ...... یک مقداری مشخص بود هم برای اول های کار هستش و هم برای دقیق و با کیفت تر شدنش وقت کمتری از بقیه گزاشته شده شاید تو بازی آخر که دستمون میرسه درست باشه اما در اون نبود به نظر من .

عزیز کیج هم زیاده دری وری میگه اما صحبتش راجب خرج وقت درست هستش مهم برای بازی ساز همین هستش حالا من که با این کیفیت بالای صورت جو گیر میشم خودم حال میکنم اما درام شکل کلیش رو میگم که در صورت استفاده از این تکنولوژی همیشه جواب خوب در نمیاد برای این که همه دارن از زیر کار در میرن و یا وقت ندارن یا خرجش پس به صرفه ترین راه همون روش معمول هستش براشون .

شرکت های مثل ناتی داگ هم از همین روش استفاده میکنن شرکت های راکستار هم خودش از همین روش استفاده میکنه و بقیه شرکت ها اما این روش معمول هرچقدر که کیفت دوربین ها استفاده میکنی بالا تر باشه کیفت بهتری میگیری و در این صورت نیازی به چندین بار موشن انجام دادن نداری .همین .;)

راستی در صحبت قبلیت گفتی بهترین کاراکتر ها رو راکستار خلق میکنه این روش جدید فقط در L.A تا الان استفاده شده نه در بازی دیگه .

من خودم طرافدار راکستار هستم اگه صحبتی از .... بازی هم که بخواین به من بچسبونین این استدیو بازم بازی برای سونی میسازه بعد از این نسخه انحصاری اما وقتی یک چیزی مشخص هستش و حقیقت هستش من بیام دروغ بگم خوبه ؟
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
به نظرم دسته اش خوبه اما باید یکم از لحاظ جاگیری به 360 نزدیک بشه البته اینم بگما خود دسته 360 تقلیدی واضح از دریمکست بچه هایی که داشتند میدونن
البته بهتره از کلمه تکامل استفاده کنیم تا اینکه بخوایم بگیم تقلید محض! تقلید محض یعنی بیاری عین اونو بزنی که خوب اینطوری نیست. مایکروسافت طرح دسته دریم کست رو روی کنسول خودش تکمیل کرد و بهبود بخشید.
 

Rover

کاربر سایت
Oct 11, 2007
1,059
نام
Vahid
مزخرف میگه
دسته به این شکل باقی بمونه بهتره مگر اینکه یه چیز جدیدتر بیاد که مطمئنا نه Move هست و نه Kinekt
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر