دانشنامۀ دنیای Warhammer 40,000 و معرفی تمامی بازی های آن

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
سلام به همه دوستان. :)

بعد از زدن تاپیک پیش نمایش بازی Warhammer 40,000: Space Marine تعدادی از دوستان درخواست کردند که تاپیکی در مورد دنیای Warhammer 40,000 و بازی های ساخته شده از روی اون زده بشه، که به درخواست دوستان، من این تاپیک رو می زنم.



-----------------------------------------------------------------
فهرست کلی مطالب تاپیک:

- معرفی دنیای Warhammer 40,000 - همین پست در زیر فهرست

- لیست بازی های دنیای Warhammer 40,000 - پست دوم

- گروه ها و نژادهای مختلف دنیای Warhammer 40,000 - پست سوم

- داستان کامل بازی Warhammer 40,000: Space Marine - پست پنجاه و پنجم

مطالب کوچک تر و کوتاه تر:

-----------------------------------------------------------------
دنیای Warhammer 40,000


اولین چیزی که لازمه توضیح داده بشه اینه که اصلا Warhammer 40,000 چیه؟ عده زیادی از دوستان تصور می کنند که Warhammer 40,000 اسم یک بازیه که این درست نیست.

Warhammer 40,000 اسم یک آی پی (Intellectual Property یا دارایی غیرفیزیکی) هستش. توضیح این که فرد یا موسسه خلاقی که نوآوری می کنه و یک داستان، یک مجموعه یا یک دنیا رو طراحی می کنه، حق انحصاری تولید محصولات مرتبط با اون رو داره. مثال هاش هم فراوونند! مثلا هری پاتر یا Halo یا استارکرفت. اینها هر کدوم یک IP یا به عبارت دیگه یک دنیا هستند که از روشون انواع و اقسام فیلم، کتاب، بازی، اکشن فیگور و ... منتشر شده و میلیاردها دلار فروش داشتند.

دنیای Warhammer 40,000 در سال 1987 یعنی 24 سال قبل توسط کمپانی بازی سازی Games Workshop خلق شد. در اون زمان اصلا دنیای بازی های کامپیوتری در اولین سال های عمر خودش بوده و در سال های ابتدایی بازی کامپیوتری از این دنیا ساخته نشده، ولی از روی اون انواع و اقسام بازی های رومیزی، بازی های کارتی، کتاب های داستان و رمان و Comic Book، مجسمه و اکشن فیگور و ... ساخته شده بوده.



Battle_12.jpg


تصویری از یک بازی رومیزی ساخته شده از دنیای Warhammer 40,000



در سال 2001 شرکت THQ حق انحصاری تولید بازی های کامپیوتری از دنیای Warhammer 40,000 رو از شرکت Games Workshop دریافت می کنه و بعد از یک بازی ناموفق و ضعیف به نام Fire Warrior که توسط یک استودیوی ضعیف ساخته میشه و نمرات پایینی می گیره، خود THQ حق تولید بازی از روی دنیای Warhammer 40,000 رو به طور انحصاری در اختیار یکی از بهترین استودیوهای بازی سازی خودش یعنی Relic قرار میده، و از اون زمان تا به حال Relic بازی های زیادی رو از روی این دنیا تولید کرده که عمدتا بازی های استراتژی یکی از یکی موفق تر و کیفیت بالاتر بودند که اخیرا اکشن سوم شخص Warhammer 40,000: Space Marine هم به این مجموعه اضافه شده.

استودیوی Relic به نظر من یکی از برترین استودیوهای بازی سازی حال حاضر دنیاست، منتها چون تا به حال روی تولید بازی برای PC متمرکز بوده، خیلی ها (خصوصا توی ایران) این استودیو رو نمی شناسند و نمی دونند که با کی و چه استودیویی طرف هستند، که این مسأله با تولید بازی های آینده به طور مشترک بر روی PC و کنسول برطرف خواهد شد. جالبه بدونید در دنیای بازی های کامپیوتر شخصی و بین PC بازهای حرفه ای، رلیک یکی از محبوب ترین نام هاست و از بازی های Dawn of War و Dawn of War II و نسخه های اضافه شونده شون تا سپتامبر 2010 بیش از 6 میلیون نسخه روی PC فروش رفته بود، که آماری عالی برای یک بازی انحصاری PC است.

استودیوی Relic تا زمان زده شدن این تاپیک هشت بازی رو از دنیای Warhammer 40,000 تولید کرده، که در پست دوم تاپیک به تفصیل معرفی خواهند شد.



داستان دنیای Warhammer 40,000



دنیای Warhammer 40,000 همون طور که از اسمش پیداست سرنوشت انسان ها رو در سال 40,000 میلادی نشون میده. در این دنیا داستان بسیار سنگین و غم انگیزی از آینده انسان به تصویر کشیده میشه. در این داستان ابتدا انسان ها با گسترش نژاد خودشون به سیاره ها و دنیاهای مختلف در کهکشان یک تمدن شکوهمند رو ایجاد می کنند، ولی گسترش نژاد اونها به مرور زمان باعث درگیری و نبرد قدرت نژادها و موجودات دیگه ای که در دنیاهای دیگه زندگی می کردند و بسیار قوی تر از انسان ها بودند، با نوع بشر میشه. به مرور زمان به قدری دنیاها و سیاره های انسان ها توسط دشمنان قدرت مند اونها یکی بعد از دیگری نابود میشن که بشریت در سراشیبی سقوط و انقراض قرار می گیره و موجی از نا امیدی و یاس انسان هایی که در آستانه انقراض بودند، ولی به واسطه عدم اتحاد و سازمان دهی توان مقاومتی نداشتند رو فرا می گیره؛ تا این که در این دوران بحران و فاجعه و در بین ناامیدی محض انسان ها، در سال 30 هزار فردی به نام امپراتور در بین اونها به وجود میاد و در سیاره Terra (یا همون زمین که وطن انسان ها بوده) به تخت سلطنت می نشینه.

امپراتور یک Psyker (فرد دارای نیروهای ماوراء طبیعی ذهنی) بود که با استفاده از نیروهای خارق العاده و بی نظیرش میلیاردها میلیارد انسان رو در گوشه و کنار کهکشان با هم متحد کرد و امپراتوری انسان ها (Imperium of Man) رو تشکیل داد، و همچنین با ایجاد سازمان های متعدد نظامی از قبیل گارد امپراتوری (Imperial Guard) و تفنگداران فضایی (Space Marines) در بدنه بشریت، به انسان ها شانسی برای مقاومت و بقا در مقابل تهدید های دشمنان بشریت بخشید. امپراتور پس از مدت ها خدمت به انسانیت، در نهایت جان خودش رو در نبردی بسیار سنگین فدای نوع بشر می کنه و در دنیای Warhammer 40,000 مدت ده هزار ساله که انسان ها جسم فانی و نابود شده امپراتور رو در تخت زرین (Golden Throne) خودش در سیاره Terra در زیر قوی ترین دستگاه های حمایت از حیات قرار دادند، فقط به خاطر این که بتونند هنوز از نیروی ذهن او در نبرد با دشمنان بشریت استفاده کنند.



Emperor.jpg

جسم نابود شده امپراتور در تخت زرین (Golden Throne) او در سیاره Terra​



نبرد بی پایان بشریت با دشمنان تا دندان مسلح خودش در دنیای Warhammer 40,000 همواره ادامه داره، و هر روز بسیاری از دنیاهای انسانی درگیر جنگ با موجودات بیگانه یا هیولاهای شیطان صفت میشن، که باعث از دست رفتن جان میلیون ها انسان میشه. در سال 40,000 جنگ، نابودی، خونریزی و نفرت تمام کهکشان رو فرا گرفته و تنها امید انسان ها برای نجات از دشمنان شون، امپراتور و نیروی بیکران ذهنی اوست. تعداد بی شماری انسان در همه جای کهکشان امپراتور رو مثل یک خدا می پرستند و هر روز رو به تخت زرین او در Terra نماز و دعا می خونند و از او طلب کمک برای نجات خودشون از دشمنان بشریت می کنند.

این فقط قسمت کوچکی از داستان دنیای Warhammer 40,000 هستش. مطالب دیگه ای هم در مورد داستان این دنیا در همین انجمن یا جاهای دیگه قرار داده بودم، که در صورت تمایل می تونید بخونیدشون:





دنیای Warhammer 40000

گذشت ده ها هزار سال از تمدن درخشان بشریت، انسان ها رو در یک روند رو به رشد قرار داد. میلیون ها سیاره در کهکشان به تسخیر بشریت در آمدند و انسان ها در ابتدا وارد دورانی طلایی از تمدن شدند. ولی این تمدن درخشان دیری نپائید و گسترش نسل حریصانه انسان در کهکشان، مورد توجه و تقابل بیگانه ها و دشمنان بشریت قرار گرفت! گروه ها و نژادهای مختلف موجودات بیگانه که بشریت در سیاره های مختلف با اونها مواجه می شد، یکی بعد از دیگری سیاره های انسانی رو هدف قرار می دادند و یک دنیا رو با تمام انسان هایی که در اون زندگی می کردند به نابودی می کشیدند.

نابودی دنیاهای انسانی، یکی بعد از دیگری، آن هم توسط موجودات بیگانه ای که بسیار قوی تر از نوع بشر بودند و انسان ها دفاعی در مقابل اونها نداشتند، موجی از نا امیدی و یاس رو در بین انسان ها به وجود آورد و بشریت پراکنده ای که نه هیچ سازمان و نظمی داشت و نه اتحادی در بین اعضای اون وجود داشت، به همین راحتی از عصر طلایی خودش سقوط کرد و در آستانه انقراض قرار گرفت...

در بین بشریتی که در آستانه نابودی قرار گرفته بود، و در میان این نا امیدی محض بود که امپراتور پا به عرصه وجود گذاشت...

امپراتور
ده هزار سال قبل، در سال 30 هزار امپراتور در سیاره Terra به تخت سلطنت نشست.

Emperor%20of%20Man%202-2.jpg

امپراتور یک انسان بود، ولی این مرد دارای یک نیروی بیکران ذهنی (Psychic) بود که هرگز تا به حال در یک انسان دیده نشده بود. او با کمک نیروی ذهن خودش گروه های مختلف انسان ها رو با هم متحد کرد و با سازمان دادن به نیروهای بشریت، Imperium of Man (امپراتوری انسان ها) رو تشکیل داد.

در قدم اول، گارد امپراتوری (Imperial Guard) تشکیل شد که مجموعه ای از سربازان گردآوری شده از بین جمعیت انسان های هر سیاره بود که وظیفه دفاع اولیه از یک دنیا در مقابل تهدید دشمنان بشریت رو بر عهده داشتند. سربازان گارد امپراتوری با از جان گذشتگی تا لحظه آخر در مقابل تهدیدها مقاومت می کردند، ولی نیروی اونها برای مبارزه با دشمنانی که بسیار قوی تر و مسلح تر از انسان ها بودند کافی نبود، و به همین دلیل امپراتور در قدم بعد تفنگداران فضایی (Space Marines) رو خلق کرد.

تفنگ داران فضایی سربازانی بی نظیر بودند که امپراتور از ژن های بدن خودش به اونها بخشیده بود. تغییرات ژنتیکی صورت گرفته یک تفنگدار فضایی رو به حد اعلای قدرت یک انسان رسونده بود، به گونه ای که هر تفنگدار فضایی دارای بدنی با عضلات بسیار قوی، قدی بیش از 2 متر، و عمری بسیار طولانی تر از یک انسان عادی بود، و در ذهن او اثری از مفهومی به نام ترس نبود.

وقتی تفنگداران فضایی به وجود اومدند، بشریت به راهی برای مقاومت در مقابل دشمنان خودش دست پیدا کرد و در صورتی که گارد امپراتوری سیاره ای می تونست تا زمان رسیدن این سربازهای بی نظیر یک دنیا رو حفظ کنه، Space Marine ها با رسوندن خودشون می تونستند اون دنیا رو نجات بدن.

امپراتور پس از مدت ها حکومت بر امپراتوری انسان ها، در بحرانی که توسط بزرگ ترین دشمنان بشریت، یعنی نیروهای شیطانی گروه آشوب (Chaos) به وجود میاد، با انسان خائن بسیار نیرومندی به نام Horus وارد نبرد میشه، و اون رو از بین می بره، ولی در این مبارزه خودش هم زخم های مهلکی می خوره. انسان ها جسم فانی امپراتور رو با خودشون به سیاره Terra می برند و در اونجا در زیر پیشرفته ترین و قوی ترین دستگاه های حمایت از زندگی قرار میدن، و امپراتور تا زمان فعلی، 10 هزار ساله که در زیر این دستگاه ها به حیات خودش ادامه میده. جسم امپراتور دیگه زنده نیست، ولی نیروی بی نهایت ذهن او هنوز همراه انسان هاست، نیروی روحی او هنوز هم کابوس دشمنان انسانیته، و بزرگترین اسلحه ئیه که بشریت بر علیه دشمنان خودش داره. در گوشه و کنار امپراتوری انسان ها، میلیاردها میلیارد انسان، امپراتور رو مثل یک خدا می پرستند، و هر روز رو به Terra که جسم امپراتور قرار داره نماز می خونند و از او برای حفظ خودشون طلب کمک می کنند.

بازی Space Marine یک بازی اکشن سوم شخصه که در دنیای Warhammer 40000 رخ میده. در یک دنیای سیاه، بی رحم و خشن که آخرین مقاومت انسان ها رو برای نجات از دشمنانی که بسیار قوی تر از خودشون هستند نشون میده. تمام بازی هایی که بر اساس این دنیا ساخته شدند همین سیاهی رو دارند! در این دنیا و بازی ها و داستان های اون اثری از پایان های شاد و گل و بوسه و موفقیت نیست! اکثر بازی های این سری پایان سیاه و تلخی داشته اند. در پایان بازی اول این سری یعنی Dawn of War شخصیت اول داستان (گبریل) تا پای جان خودش در سیاره تارتاروس می جنگه، ولی حاصل زحماتش فقط آزادی یک هیولای وحشتناک با قدرتی بی نظیر از محبس خودشه! این موجود مخوف بعد ها در روح Azariah Kyras، یکی از بزرگ ترین رهبران تفنگداران فضایی حلول می کنه و بزرگ ترین فجایع ممکن رو برای انسانیت رقم می زنه...

همین سیاهی و تلخی Warhammer 40000، یکی از ویژگی هاییه که طرفداران این IP رو به اون جذب می کنه.




زمان، قرن چهل و یکم میلادی است.
بشریت نژاد و نسل شکوهمند خودش رو با گذشت قرن ها به بیش از یک میلیون دنیای جدید در کهکشان گسترش داده است، ولی این گسترش قلمرو، و حتی خود ادامه حیات بشر از دیدگاه رقیبان و دشمنان بشریت مخفی نمانده است! دشمنان نوع بشر، از جمله نیروهای وحشی صفت و خون خوار Orks، خائنین گروه آشوب (Chaos)، و گروه اسرارآمیز و نیرومند Eldar، جنگی شدید و دائمی رو به فرزندان زمین در کهکشان تحمیل می کنند تا انسانیت رو از میان بردارند.

امپراتور کیست؟
ده هزار سال قبل، بشریت پس از گسترش وسیع نژاد خودش به یک میلیون سیاره، ناگهان با دشمنان متعدد و قدرتمندی که تصورشان رو هم نمی کرد روبرو شد. در مدت کوتاهی هزاران سیاره با تمام جمعیت انسانیش نابود شد، و یأس و نومیدی تمام انسان ها رو فرا گرفت، به طوری که همه انسانها تصور می کردند که تا نابودی نوع بشر فاصله ای ندارند!
در این بین از بین هزاران میلیارد انسان، یک انسان خاص که دارای نیروهای خارق العاده ذهن و روح بود به پا خاست و برای تمام انسان ها پیام امید و استقامت آورد، و انسان های تمام کهکشان را بر علیه دشمنان بشریت با هم متحد کرد. امپراتور گارد ویژه ای از تعداد بی شماری سرباز از تمامی سیارات، به نام Imperial Guard تشکیل داد.
همچنین با استفاده از تکنولوژی اصلاح و مهندسی ژنتیک، گروهی از سربازان خودش رو به حد اعلایی که یه انسان می تونه ارتقا پیدا کنه رسوند، و اسم اون ها رو تفنگداران فضایی (Space Marines ) گذاشت.
سربازانی که بهتر از آنها تا به حال دیده نشده بود. افرادی که با تکنولوژی های ویژه مغزی، مفهومی به نام "ترس" از ذهنشون پاک شده بود، و برای دفاع از بشریت از هیچ چیزی واهمه نداشتند.
امپراتور یک انسان بود، ولی برای بشریت بهت زده و بیچاره اون زمان، امپراتور به یک "خدا" تبدیل شد، که با گذشت ده هزار سال پس از اون هنوز انسان های تمام کهکشان او رو می پرستیدند.
امپراتور در سال 40000 دیگه بین انسانها نیست، ولی انسان هایی که امپراتور رو یک خدا می دونستند، بدن امپراتور رو در سیاره ای به نام Terra در زیر قوی ترین و پیشرفته ترین دستگاه های حمایت از حیات هنوز پس از ده هزار سال، مثل یک گیاه زنده نگاه داشته اند و سیاره Terra رو برای جلوگیری از حمله های دشمن با قوی ترین اسلحه هایی که بشریت در اختیار دارد، تحت حفاظت قرار دادند، زیرا بر این باور بودند که نیروی ذهنی امپراتور بزرگترین محافظ انسانیت بر علیه دشمنانش است...


در طلوع قرن چهل و یکم، نبرد همه جا را فرا گرفته است، میلیاردها انسان می میرند، و کهکشان در خون می غلطد...​

[چه آینده وحشتناکی برای بشریت...]




حقایقی جالب که شاید در مورد دنیای Warhammer 40,000 نشنیده باشید

- دنیای Warhammer 40,000 یکی از قدیمی ترین IP های دنیای گیمه که الهام بخش بسیاری از بازی های کامپیوتری ژانر علمی - تخیلی بوده. لیست بلندبالایی از بازی ها وجود داره که فن های وارهمر اونها رو متهم به تقلید از دنیای وارهمر 40000 می کنند. بعضی از این بازی ها که جزو معروف ترین ها هم هستند، واقعا شباهت های انکارناپذیری به وارهمر 40 هزار هم دارند، ولی چون اطلاعات رسمی در این مورد نیست و همه اینها به اعتقادات شخصی طرفداران بازی ها برمی گرده، جهت جلوگیری از بحث های فن بوی بازانه از ذکر اسم این بازی ها صرف نظر می کنیم.

- دنیای Warhammer 40,000 یکی از گسترده ترین IP های موجود در دنیاست. به قدری در مورد این دنیا، گروه های انسان ها و موجودات بیگانه اش، داستان ها و رمان ها و کمیک هاش، شخصیت های مهمش، و... اطلاعات وجود داره که اگر بخوایم می تونیم این تاپیک رو صدها صفحه جلو ببریم. جالبه بدونید به دلیل گستردگی مطالب موجود در مورد این دنیا، طرفداران وارهمر یک دانشنامه جداگانه غیر رسمی مشابه Wikipedia در مورد این بازی تاسیس کردند که LEXICANUM نام داره و حاوی دنیایی از اطلاعات در مورد وارهمر 40000 است.

- شاید مساله خاص Blizzard و Warhammer 40,000 رو شنیده باشید. ظاهرا بلیزارد قبل از خلق کردن Starcraft قرار بوده این بازی رو در دنیای Warhammer 40,000 بسازه، ولی چون در مراحل قانونی برای گرفتن مجوز ساخت بازی با صاحب IP یعنی Games Workshop به توافق نمی رسه دنیایی مشابه وارهمر 40K خلق می کنه. واقعا هم بین وارهمر 40 هزار و استارکرفت شباهت های خیلی قوی و انکار ناپذیری هست، ولی باز هم این یک مساله رسمی نیست و قبول کردنش بیشتر از هر چیز به نظر افراد بستگی داره.

- نکته جالب دیگه در مورد دنیای Warhammer 40,000، تلخی و سیاهی شدیدیه که در تمام داستان های ساخته شده بر اساس این دنیا به وضوح دیده میشه. حتی توی خود بازی ها هم صحنه هایی مثل کشته شدن انسان ها به دست نیروهای خودی از ترس خیانت، شکست خوردن قهرمان داستان، یا فریب خوردن و آلوده شدن اونها رو به وفور می بینید! پس اگر داستان ها و پایان های تلخ رو دوست ندارید، و دل تون می خواد قهرمان داستان یه خانم جوون زیبا با دامــن کوتــاه باشه، یا از داستان های معمولی که همیشه قهرمان داستان در انتها پیروز میشه بیشتر خوش تون میاد، ممکنه از Warhammer 40,000 لذت نبرید...


من ارائه مطالب دنیای Warhammer 40,000 و بازی های ساخته شده از روی اون رو از همین ابتدای تاپیک آغاز می کنم و به مرور زمان به کمک دوستان دیگه سعی می کنیم مطالب رو گسترش بدیم.


-----------------------------------------------------
چند نکته:

- همون طور که ذکر شد در مورد دنیای Warhammer 40,000 دنیایی از مطالب وجود داره، بنابراین به این تاپیک چند وقت یک بار سر بزنید، چون به مرور مطالب جدید درش قرار می گیره که در انتهای پست یک فهرست میشن.

- حجم و سایز تصاویر موجود در تاپیک تا حد امکان کاهش داده شدند، لذا در این مورد حساس نباشید. همچنین از دوستان خواهش می کنم اگر مطلب جدیدی رو در تاپیک قرار میدن این نکته رو رعایت کنند که صفحات تاپیک سنگین نشه.

- اگر تمایل داشتید مطلبی رو در تاپیک قرار بدین می تونید از دایرة المعارف طرفداران دنیای Warhammer 40,000 موسوم به Lexicanum یا از سایت خود Games Workshop استفاده کنید، یا این که خیلی ساده مطلب مورد علاقه تون رو در گوگل جستجو کنید.

از توجه تون ممنونم.
rose.gif

 
آخرین ویرایش:

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
لیست بازی های دنیای Warhammer 40,000



اولین بازی ساخته شده از این دنیا در سال 2003 ساخته شد، که بازی Warhammer 40,000: Fire Warrior بود و توسط استودیوی مجهول الهویه Kuju Entertainment تولید شد. این بازی یک بازی اکشن نسبتا ضعیف بود و امتیازات متوسطی از سایت های بررسی کننده گرفت.

بعد از ناموفق بودن این بازی، ساخت بازی از دنیای Warhammer 40,000 به دست Relic که در اون زمان با تولید Homeworld محبوبیت زیادی در دنیای گیم به دست آورده بود سپرده شد، و از اون زمان تا حال بازی های زیر از دنیای Warhammer 40,000 توسط رلیک ساخته شده که در موردشون توضیح میدم. قبل از هر چیز بنویسم که تمامی این بازی ها تا به حال بازی های انحصاری PC بوده اند و همچنین همگی کم و بیش دارای سبک استراتژی بوده اند و جزو پرطرفدارترین بازی های این سبک هم هستند. فقط بازی آخر و جدیدترین بازی رلیک، یعنی Warhammer 40,000: Space Marine که در زمان تاسیس این تاپیک فقط دو روز از عرضه اش می گذره، سبکش اکشن سوم شخص (TPS) هستش و روی PC، XBOX 360 و PS3 عرضه میشه.



1. بازی Warhammer 40,000: Dawn of War




تاریخ عرضه: سپتامبر 2004
عرضه شده برای: PC
استودیوی سازنده: Relic
پخش توسط: THQ
درجه بندی سنی: M - بالای 17 سال
سبک بازی: Real-Time Strategy
امتیاز Metacritic بازی: 8.6 از 10
گروه ها و نژادهای قابل بازی: Space Marines - Orks - Eldar - Chaos

بازی اصلی و Original سری Dawn of War که در سال 2004 تولید شد. این بازی استراتژیک امتیازات بسیار بالایی گرفت و به شدت مورد تمجید سایت های بررسی قرار گرفت و بسیاری از سایت های Review به خاطر گرافیک بالا و سیستم به دست آوردن منابع (یا همون Requisition معروف به پول! و Power معروف به برق!) و موفقیت در به تصویر کشیدن دنیای وارهمر 40 هزار، این بازی رو ستایش کردند. توضیح این که در زمان عرضه این بازی، بسیاری از بازی های استراتژی از سرعت و هیجان پایینی برخوردار بودند، که Dawn of War با سرعت بالا، سیستم مدیریت منابع که برای به دست آوردن Requisition بازیکن رو مجبور به درگیر شدن سریع با بازیکن های دیگه می کرد، و با گرافیک بالا و صحنه های خشن خودش تجربه ای رو که قبلا در بازی های استراتژی دیده نشده بود رو به کاربر می داد.




relic00004.jpg


تصویری از گیم پلی بازی Warhammer 40,000: Dawn of War




جالبه بدونید که تقریبا همزمان با عرضه نسخه اصلی Dawn of War در سپتامبر 2004، دست کم 5-4 بازی استراتژی مهم و بزرگ دیگه که همگی نمرات بالایی گرفته بودند هم عرضه شدند، ولی هیچ کدوم نتونستند جلوی موفقیت و فروش بالای DoW رو بگیرند.

در این بازی چهار نژاد و گروه از معروف ترین و محبوب ترین گروه های دنیای Warhammer 40,000 قابل بازی بودند، ولی حالت داستانی (Campaign) بازی نسبتا کوتاه و شامل 11 مرحله بود و فقط در نقش تفنگ داران فضایی (Space Marines) قابل بازی کردن بود که این انتقاد اصلی ارائه شده از بازی در سایت های Review بود. داستان بازی شامل وارد شدن گروهی از تفنگداران فضایی از دسته Blood ravens به سیاره Tartarus بود که به تازگی مورد حمله گروهی از Ork ها قرار گرفته بود. پس از مدتی مشخص میشه که حمله ارک ها فقط ظاهر قضیه است و اونها توسط جادوگری از گروه Chaos (آشوب) به نام Sindri تحریک شدند که به تارتاروس حمله کنند. قهرمان این بازی Gabriel Angelos که یکی از محبوب ترین شخصیت های سری Dawn of War هم هست پس از کشف این قضیه با پشتکار و تحمل سختی های فراوان وارد نبردهای پی در پی با نیروهای Chaos میشه، غافل از این که در تمامی این مدت کشته هایی که در جنگ های مکرر او با دشمنان بشریت به خاک و خون کشیده میشن، قربانی هایی هستند که گروه Chaos برای یک مقصد شوم و اهریمنی ازشون استفاده می کنه. بازی Dawn of War پایان واقعا تلخی داره...

نکته جالب: بازی Dawn of War یک Intro (ویدئوی اول بازی) بسیار زیبا و طوفانی داشت، که این فیلم در نظرسنجی برگزار شده سه سال بعد (2007) در سایت Gamespy به عنوان زیباترین لحظه سینمایی تاریخ بازی های کامپیوتری از دیدگاه خوانندگان سایت انتخاب شد.



DoW%20Intro.jpg

ویدئوی ابتدایی (Intro) بازی Dawn of War در نظرسنجی سایت Gamespy از خوانندگان، بهترین ویدئوی تاریخ بازی های کامپیوتری شد (دانلود)​


داستانی که در این ویدئو می بینیم:

گروهی از تفنگداران فضایی در گوشه ای از یک سیاره در چنگال ارک هایی که طبق معمول از خودشون بیشتر و مجهزتر هستند گرفتار شدند و دارند به سختی در مقابل آتش سنگین اسلحه های اونها مقاومت می کنند. صدایی از پشت بی سیم به گروهبانی که در بین تفنگدارها هست پیغام میده که: "نیروهای کمکی توی راه هستند". طولی نمی کشه که آخرین ماشین باقی مونده برای تفنگداران فضایی که یک تانک Predator هستش، زیر حملات شدید توپخانه ارک ها منهدم میشه. گروهی از ارک ها که این صحنه رو دیدند فریاد می کشند و به سمت تفنگدارهای فضایی حمله ور میشن. تفنگدارها آماده دفاع از خودشون میشن، ولی در لحظه آخر یک Dreadnought (ماشین راه رونده بسیار قوی تفنگداران فضایی) از پشت سنگر تفنگدارها ظاهر میشه و ارک هایی که می خواستند حمله کنند رو به رگبار گلوله می بنده و همه شون رو از بین می بره.

تفنگدارهای فضایی از دیدن این صحنه روحیه می گیرند و با فریاد گروهبان شون، همگی همراه با ماشین جدیدشون به سمت Ork ها حمله ور میشن. ولی ارک ها هم موجوداتی نیستند که از چنین چیزی ترس به دل شون راه بدن، گروهبان ارک ها که یک Nob (ارک درشت هیکل) هستش هم فریاد "WAAAAAAAGH" رو سر میده و ارک ها هم وارد نبرد میشن. طولی نمی کشه که تفنگ ها و اسلحه های تن به تن وارد عمل میشن و تفنگداری که توسط یک ارک به آتش کشیده میشه و ارکی که بدنش توسط گروهبان تفنگدارها اره میشه به بیننده می فهمونه که دنیای وارهمر 40 هزار یعنی چی؟
ارک ها با تحمل تلفات زیاد بالاخره موفق میشن Dreadnought تفنگدارها رو منفجر کنند. موج این انفجار تمام کسانی رو که وسط میدون نبرد بودند رو می کشه یا به گوشه ای پرت می کنه. گروهبان تفنگدارها بعد از چند لحظه به خودش میاد و پرچمی که روی دوشش بوده رو برمی داره و به سمت سنگر ارک ها می بردش. ارک ها گروهبان رو به شدت زیر آتش گلوله و توپ می گیرند، ولی گروهبان موفق میشه با آخرین قطره خونش پرچم رو در محل مورد نظر بذاره (و در واقع با این کار اون نقطه استراتژیک رو به تسخیر تفنگدارهای فضایی در بیاره).

یک بیننده عادی ممکنه فکر کنه که داستان در همین جا تموم شده، ولی چشم های تیز یک فن وارهمر، Drop-Pod های متعدد تفنگداران فضایی رو می بینه که از اتمسفر اون سیاره به پایین انداخته میشن، و به خوبی می فهمه که به زودی به سر ارک های کثیفی که اون تفنگداران فضایی رو کشتند چه بلایی خواهد اومد!!




2. نسخه اضافه شونده (Expansion Pack) اول Dawn of War به نام Dawn of War: Winter Assault




تاریخ عرضه: سپتامبر 2005
عرضه شده برای: PC
استودیوی سازنده: Relic
پخش توسط: THQ
درجه بندی سنی: M - بالای 17 سال
سبک بازی: Real-Time Strategy
امتیاز Metacritic بازی: 85 از 100
گروه ها و نژادهای قابل بازی: Space Marines - Orks - Eldar - Chaos - Imperial Guard

در این بازی که برای اجرای اون شما نیاز به نسخه اول بازی اصلی Dawn of War داشتید، رلیک یک گروه - نژاد (Race) جدید، یعنی گارد امپراتوری رو به بازی اضافه کرد و همچنین برای هر یک از گروه هایی که از بازی قبلی در این بازی تکرار شده بودند یک نیرو (Unit) جدید معرفی کرد که برطرف کننده نقطه ضعف های اصلی این گروه ها در گیم پلی بودند. همچنین تعادل (Balance) موجود بین گروه های پنج گانه قابل بازی رو ارتقا داد، و با توجه به انتقادات مطرح شده از حالت داستانی بازی قبل، Campaign بازی رو به شکلی ارتقا داد که قابل بازی کردن با 4 گروه یعنی Orks و Eldar و Chaos و Imperial Guard باشه.




WA%20Selection%202.jpg


در حالت داستانی بازی Winter Assault شما می تونستید گروه مورد علاقه تون رو انتخاب کنید



گروه Imperial Guard که در این بازی اضافه شده بود سبک بازی متفاوت با گروه های دیگر داشت و بسیار دفاعی تر از چهار گروه دیگر بازی می کرد. سربازهای این گروه انسان های معمولی بودند که کوچک تر و ضعیف تر و کم روحیه تر ازسربازان گروه های دیگر بودند، ولی اگر بازیکن به مرور تعداد آنها را افزایش می داد و به گروه های سربازان خود گروهبان هایی از قبیل Comissar (دارای توانایی اعدام سربازان ترسو و ضعیف خودی، برای ترساندن دیگر سربازان) یا Psyker (دارای توانایی های ذهنی برای کنترل سربازان خودی و مبارزه با دشمنان) یا Priest (کشیشی شجاع و معتقد که به سربازان روحیه می داد) رو اضافه می کرد اون وقت بود که قدرت واقعی Imperial Guard نمایان می شد و دشمنان تا دندان مسلح در مقابل اونها از پا می افتادند.

نسخه اضافه شونده اول به خاطر تغییرات بزرگی که در بازی ایجاد می کرد، و همچنین به خاطر برطرف کردن انتقادات اصلی که از بازی اول شده بود امتیازات خوبی گرفت و بازی موفقی بود.

داستان بازی براساس گروهی که انتخاب کردید، پایان های متفاوتی داره.



3. نسخه اضافه شونده (Expansion Pack) دوم Dawn of War به نام Dawn of War: Dark Crusade




تاریخ عرضه: اکتبر 2006
عرضه شده برای: PC
استودیوی سازنده: Relic
پخش توسط: THQ
درجه بندی سنی: M - بالای 17 سال
سبک بازی: Real-Time Strategy
امتیاز Metacritic بازی: 87 از 100
گروه ها و نژادهای قابل بازی: Space Marines - Orks - Eldar - Chaos - Imperial Guard - Tau - Necrons

یک بار دیگه رلیک با عرضه یک نسخه اضافه شونده بسیار قوی، نمرات و فروش بالایی رو از آن خودش کرد. Dark Crusade که دومین نسخه اضافه شونده Dawn of War بود به 5 گروه قبلی قابل بازی کردن، دو گروه دیگر رو هم اضافه کرد که شامل Necrons و Tau بودند، و به این ترتیب تعداد گروه های قابل بازی رو به 7 گروه رسوند. همچنین باز هم به هر گروهی که از بازی های قبلی در این نسخه تکرار شده بودند یک نیرو (Unit) جدید داده شد. برای نصب و بازی کردن Dark Crusade نیازی به نسخه های قبلی بازی نبود، و فقط اگر می خواستید 5 گروه و نژاد موجود در نسخه های قبلی رو در بخش چند نفره بازی داشته باشید می بایست نسخه های قبلی بازی رو هم نصب می کردید.

در کنار این تغییرات بزرگ، یک تغییر اساسی نیز در حالت داستانی بازی به وجود اومد، به این ترتیب که شما علاوه بر بازی های معمولی استراتژی بر علیه حریفان تون، یک نقشه کلی از دنیای محل جنگ بین گروه های مختلف بازی داشتید که در اون می تونستید انتخاب کنید که به کجا حمله کنید و چطور دشمنان خودتون رو به مرور ضعیف تر کنید و شکست بدید.




World%20Map.jpg


حالت داستانی Dark Crusade و نقشه جهان محل جنگ و گروه های درگیر



داستان نسخه Dark Crusade شامل سیاره ای به نام Kronus است که محل زندگی انسان ها، امپراتوری Tau، و گروهی از ارک ها در جنگل های سیاره است. به طور ناگهانی از اعماق سیاره، Necron ها که گروهی بسیار قدیمی و دیرینه از ماشین های بی روح و خشن هستند و آرمان شون نابود کردن هر موجود زنده در کهکشانه، زنده و بیدار میشن و شروع به نابود کردن جمعیت سیاره می کنند. بلافاصله در پاسخ به این تهدید Eldar و Imperial Guard و Tau وارد عمل میشن، و ارک ها هم که بوی خون به مشام شون خورده با هم متحد میشن و از جنگل های سیاره سر به شورش بر می دارند. در دنیای Kronus بقایایی از یکی از بزرگ ترین نبردهای بین انسانیت و دشمن اصلی خودش یعنی گروه شیطانی آشوب (Chaos) وجود داره که پای تفنگداران فضایی (Space Marines) و هیولاهای Chaos رو هم به این سیاره باز می کنه و...

داستان بازی براساس گروهی که انتخاب کردید، پایان های متفاوتی می تونست داشته باشه.





4. نسخه اضافه شونده (Expansion Pack) سوم Dawn of War به نام Dawn of War: Soulstorm





تاریخ عرضه: مارس 2008
عرضه شده برای: PC
استودیوی سازنده: Relic و Iron Lore
پخش توسط: THQ
درجه بندی سنی: M - بالای 17 سال
سبک بازی: Real-Time Strategy
امتیاز Metacritic بازی: 73 از 100
گروه ها و نژادهای قابل بازی: Space Marines - Orks - Eldar - Chaos - Imperial Guard - Tau - Necrons - Sisters of Battle - Dark Eldar


سومین و آخرین نسخه اضافه شونده به بازی DoW هم مثل بازی قبلی Standalone بود، به این معنی که نیازی به نسخه اصلی برای نصب کردنش نداشتید و فقط برای مولتی پلیر بازی اگر 7 گروه موجود در بازی های قبلی رو می خواستید داشته باشید باید بازی های قبلی رو نصب می کردید. این نسخه به اندازه نسخه های قبلی خوب نبود. در این بازی هم دو گروه جدید قابل بازی کردن شامل Sisters of Battle و Dark Eldar به بازی اضافه شدند، و همچنین نیروهای هوایی شامل یک نوع هواپیما برای هر گروه در بازی نیز اضافه شد. نکته ای که در مورد این بازی وجود داشت این بود که چون رلیک در زمان ساخت این بازی درگیر ساخت Dawn of War II نیز بود، تهیه این بازی رو بر عهده استودیوی Iron Lore گذاشت که هر چند جزو استودیو های مطرح در زمینه استراتژی بود، ولی مطلقا در حد و اندازه های رلیک و Dawn of War نبود. گروه های جدید قابل بازی کردن در Soulstorm کیفیت و جذابیت 7 گروه موجود از بازی های قبلی رو نداشتند و نبرد هوایی هم ضعیف و سطحی کار شده بود. در نتیجه بازی موفقیت نسخه های قبلی رو از لحاظ امتیازات بالا تکرار نکرد.

ولی در هر صورت این بازی آخرین و جدیدترین نسخه بازی Dawn of War (یک) محسوب میشه و نسبت به نسخه های قبلی ارتقا یافته است و با گذشت بیش از سه سال هنوز هم پرفروشه و قیمت بالایی در فروشگاه استیم داره.

داستان Soulstorm شامل ظهور ناگهانی یک Warp Storm (طوفانی از خشم موجودات شیطانی در دنیای Warp که دنیایی مجازی از ارواحه و موازی با دنیای واقعی کهکشانه) در چهار سیاره سیستم Kaurava است. تمامی گروه های دیگه در اثر این Warp Storm بیدار میشن یا به سیستم میان تا حوادث اخیر رو مورد بررسی قرار بدن. باز هم داستان براساس گروهی که انتخاب کردید، پایان های متفاوتی داره.







5. بازی Warhammer 40,000: Dawn of War II



تاریخ عرضه: فوریه 2009
عرضه شده برای: PC
استودیوی سازنده: Relic
پخش توسط: THQ
درجه بندی سنی: M - بالای 17 سال
سبک بازی: ترکیبی از Real-Time Strategy و Tactical RPG
امتیاز Metacritic بازی: 85 از 100
گروه ها و نژادهای قابل بازی: Space Marines - Orks - Eldar - Tyranids


نسخه دوم بازی Dawn of War، سبک این بازی رو در قسمت داستانی (Campaign) کمی تغییر داد و تا حدی از یک بازی Real Time Strategy کامل، به ترکیبی از Action RPG و استراتژی تبدیلش کرد، هر چند که مد Skirmish و مولتی پلیر بازی استراتژی باقی موندند. همچنین موتور گرافیکی بازی کاملا تغییر کرد و از نسخه بهینه شده موتور بازی Company of Heroes در اون استفاده شد. این بازی هم بسیار موفق و پرفروش بود و همچنین امتیازات بالایی گرفت.

حالت داستانی بازی فقط با Space Marines قابل بازی کردن بود، ولی گیم پلی قوی و لذت بخش و نسبتا طولانی داشت و شامل ارتقا دادن ژنرال ها و گروهبان هاتون، و افزایش قابلیت های اونها به مرور زمان بود.




Tarkus%202.jpg


نیروهای شما در بین مراحل Dawn of War II قابل ارتقا هستند




داستان بازی شامل حملات ناگهانی Eldar و Ork های تحریک شده توسط اونها به یکی از مهم ترین گروه سیاره های تفنگداران فضایی دسته Blood Ravens به نام Aurelia هستش که بعد از مدتی مشخص میشه که مصیبت اصلی این وسط گروه Tyranid هایی هستند که در حال اشغال سیاره های سیستم هستند. بازی یک نوع پایان بیشتر نداره.





6. نسخه اضافه شونده (Expansion Pack) اول Dawn of War II به نام Dawn of War II: Chaos Rising




تاریخ عرضه: مارس 2010
عرضه شده برای: PC
استودیوی سازنده: Relic
پخش توسط: THQ
درجه بندی سنی: M - بالای 17 سال
سبک بازی: ترکیبی از Real-Time Strategy و Tactical RPG
امتیاز Metacritic بازی: 85 از 100
گروه ها و نژادهای قابل بازی: Space Marines - Orks - Eldar - Tyranids - Chaos


نسخه اضافه شونده اول بازی Dawn of War II هم بازی بسیار موفقی بود و هم نمرات بالایی گرفت و هم بین طرفداران بازی خیلی محبوب شد. برای نصب و بازی کردن این نسخه نیازی به نسخه اصلی Dawn of War II ندارید و فقط اگر چهار گروهی که از بازی قبلی به این نسخه اضافه شده اند را در مولتی پلیر بازی می خواهید باید بازی قبلی را نیز داشته باشید. در این بازی رلیک به شکل جالبی قابلیت های گروه شیطانی Chaos در فریب دادن و آلوده کردن ذهن و قلب موجودات دیگر را در گیم پلی بازی تعریف کرد. به این شکل که با انجام (یا انجام ندادن) برخی کارها در طول حالت داستانی بازی، سربازهای شما Corruption به دست می آوردند و آلوده می شدند. آلودگی سربازهای شما به آنها قابلیت های جدید شیطانی می داد که در شکست دادن دشمنان شما بسیار کمکی و موثر بود. حالت داستانی بازی فقط با Space Marines قابل بازی کردن بود، ولی میزان آلودگی گروهبان ها و ژنرال های شما بر روی مراحل قابل بازی کردن و همچنین پایان داستان موثر بود. در انتهای بازی یکی از گروهبان های شما که از همه آلودگی (Corruption) بالاتری داشت به عنوان خائنی که در تمام طول مدت بازی به دنبالش بودید شناخته می شد. سرباز خائن شما در بازی بعد به طور رسمی یکی از گروهبان های شما اعلام میشه که در صورت تمایل می تونید ببینید کدوم یکی شون بود:

سرباز خیانت کار در بازی بعدی گروهبان Avitus اعلام شد، ولی در بازی Chaos Rising می توانست هر یک از افراد تحت فرماندهی شما باشد.

Avitus.jpg


گروهبان Avitus، سرباز خائن بازی Dawn of War II: Chaos Rising



داستان بازی Chaos Rising شامل ورود گروهی از تفنگداران فضایی تحت فرماندهی شما به سیاره Aurelia برای پاسخ دادن به درخواست کمک فرستاده شده با کد رمز تفنگداران فضایی دسته Blood Ravens است که به زودی مشخص می شود این درخواست کمک جعلی بوده و توسط عده ای از سربازان خیانت کار گارد امپراتوری فرستاده شده. پس از آن در طی درگیرهای مکرر، مشخص می شود که نیروهای شیطانی Chaos در Aurelia حضور دارند و علت اصلی بسیاری از درگیر های سیاره هستند. به نظر می رسد فرماندهی نیروهای گروه آشوب در اورلیا را Eliphas the Inheritor و Araghast the Pillager به عهده دارند، که در طول حالت داستانی بازی تلاش می کنند افراد شما را آلوده کنند و تحت کنترل خود در آوردند، در صورتی که در انتها مشخص می شود این دو نفر بازیچه ای بیش نیستند و هیولای اصلی Chaos در اورلیا موجود دیگریست. در این بازی برخی از شخصیت های اصلی و بزرگ ترین مقامات تفنگداران فضایی توسط نیروهای اهریمنی Chaos تحت کنترل قرار گرفته و با یکدیگر درگیر می شوند و دسته Blood Ravens تفنگداران فضایی در بحرانی عظیم قرار می گیرد...



7. نسخه اضافه شونده (Expansion Pack) دوم Dawn of War II به نام Dawn of War II: Retribution



تاریخ عرضه: مارس 2011
عرضه شده برای: PC
استودیوی سازنده: Relic
پخش توسط: THQ
درجه بندی سنی: M - بالای 17 سال
سبک بازی: ترکیبی از Real-Time Strategy و Tactical RPG
امتیاز Metacritic بازی: 80 از 100
گروه ها و نژادهای قابل بازی: Space Marines - Orks - Eldar - Tyranids - Chaos - Imperial Guard


این بازی در زمان زده شدن تاپیک آخرین بازی سری Dawn of War می باشد، و باز هم یک بازی موفق دیگر از Relic است که هم در درو کردن امتیازات بالا و هم در فروش موفق عمل کرده است. برای نصب این بازی و استفاده از تمامی ویژگی های آن هیچ نیازی به نسخه های قبلی بازی نیست و حتی حالت چند نفره بازی هم بدون داشتن نسخه های قبلی کامل است. به این ترتیب با خرید نسخه Original این بازی (مثلا از استیم) می توانید تمامی گروه ها و نژادهای حاضر در Dawn of War II را به صورت مولتی پلیر اینترنتی بازی کنید. این بازی تحول زیادی در گیم پلی نسبت به نسخه های قبلی نشان داده است و بسیاری از ویژگی هایی که می بایست تا قبل از این دیده می شد را به همراه دارد، از جمله این که حالت داستانی بازی با تمامی گروه ها و نژادهای موجود در بازی قابل اتمام است، و هر چند مراحل بازی تقریبا مشابه هم انجام می شود، ولی دیالوگ ها و قابلیت ها و آیتم ها و Upgrade های موجود برای نیروهای تحت فرماندهی شما منحصر به گروهی است که انتخاب کرده اید که این باعث ارزشمند شدن بازی برای چند بار تمام کردن می شود. همچنین Multiplayer بازی نیز تنوع بیشتری نسبت به بازی های قبلی دارد.



Orks.jpg

در حالت داستانی نسخه Retribution شما می توانید هر یک از 6 گروه بازی را انتخاب کنید​



داستان نسخه Retribution خیلی جالب و زیباست و به نوعی به نسخه اول بازی Dawn of War در سال 2004 پیوند می خورد و همچنین ادامه داستان بازی قبل است که در طی آن مشخص می شود که علت بحران به وجود آمده که بزرگ ترین و پرافتخار ترین تفنگداران فضایی رو با هم درگیر کرده چه کسی است.مقامات بسیار بالای تفنگداران فضایی در این بازی تحت کنترل نیروهای شیطانی Chaos دستور یک Exterminatus (نابودی تمامی جمعیت یک سیاره به وسیله بمباران شدید توسط ناوگان امپراتوری، به دلیل آلودگی اون دنیا به نیروهای اهریمنی) رو صادر کردند، در حالی که هدف اصلی شون قربانی کردن روح تمامی انسان های کشته شده برای خدایان Chaos است. نیروهای تحت فرماندهی شما از جمله گبریل انجلوس که بزرگ ترین قهرمان سری Dawn of War است، به شدت تلاش می کنند جلوی وقوع Exterminatus را بگیرند، در حالی که به دلیل بحران و تفرقه پیش آمده با تحریک نیروهای Chaos، بسیاری از برادران آنها در بین تفنگداران فضایی، آنها را خائن می دانند...



8. بازی Warhammer 40,000: Space Marine



تاریخ عرضه: سپتامبر 2011
عرضه شده برای: PC - XBOX 360 - PS3
استودیوی سازنده: Relic
پخش توسط: THQ
درجه بندی سنی: M - بالای 17 سال
سبک بازی: Third Person Action
امتیاز Metacritic بازی: 79 از 100
گروه ها و نژادهای قابل بازی: Space Marines - Chaos


در زمان زده شدن این تاپیک تنها سه روز از عرضه این بازی می گذره و هنوز عکس العمل های متفاوتی در مقابلش دیده میشه، ولی اکثر افرادی که این بازی رو دیدند و سایت هایی که تا به حال اون رو بررسی کردند امتیازات مثبتی بهش دادند و به نظر میاد این بازی هم نسخه موفقی از سری Warhammer 40,000 خواهد بود. در این بازی یک تحول عمده در سبک گیم پلی رخ داده و از استراتژی به اکشن سوم شخص تبدیل شده که البته عناصری از RPG رو هم همراه خودش داره.




Space%20Marine.jpg


سبک بازی Space Marine متفاوت از بازی های قبلی (اکشن سوم شخص) است



این بازی اولین بازی اکشن رلیک در دنیای Warhammer 40,000 هستش. داستان بازی Space Marine در سیاره Graia رخ میده. در این سیاره که یکی از بزرگ ترین کارخانه های اسلحه سازی انسان هاست، به تازگی نوعی اسلحه بسیار قدرت مند ساخته شده که می تونه یک ارتش کامل از نیروهای دشمن رو نابود کنه. این دنیا ناگهان و بی مقدمه مورد حمله لشکری از میلیون ها Ork قرار می گیره، که به نظر می رسه قصد دزدیدن این اسلحه ها را دارند. برای مبارزه با این تهدید بزرگ، ناوگانی از نیروهای آزادی بخش امپراتوری عازم این سیاره میشه، ولی قبل از رسیدن این نیروها، جوخه ای ویژه متشکل از چند تفنگدار فضایی کهنه کار و زبده از شاخه ابر سرباز ها (Ultramarines) به این سیاره فرستاده میشه تا به مدافعین این سیاره کمک کنه و تا زمان رسیدن نیروهای امپراتوری از سقوط اون جلوگیری کنه! غافل از این که در پشت حمله Ork ها، تهدیدی بسیار بزرگ تر و مخوف تر این سیاره رو تهدید می کنه. شما در نقش کاپتان تایتوس باید به جنگ لشکر بی پایان ارک ها و نیروهای Chaos برین و این دنیا رو نجات بدین.






------------------------------------------------------------------------------------------​
توصیه به دوستانی که می خوان نسخه هایی از این لیست رو تهیه و بازی کنند​

- اگر گیم پلی بازی براتون مهمه و می خواید از گیم پلی چیزی رو از دست ندین، بهترین انتخاب تون بازی های چهارم (Soulstorm)، هفتم (Retribution) و هشتم (Space Marine) در موارد ذکر شده است. چون این بازی ها بهترین تجربه رو از سبک های مختلف این سری بازی بهتون میدن.

- اگر داستان براتون اهمیت زیادی داره بهتره بازی های شماره یک (Dawn of War)، شش (Chaos Rising) و هفت (Retribution) رو بگیرید. داستان بقیه بازی ها به نظر من خیلی مرتبط با کل سری نیستند.





----------------------------------------------------------------------------------------​
بازی های آینده سری Warhammer 40,000​



1. بازی Warhammer 40,000: Dawn of War III


تاریخ عرضه: قطعی نیست - بین آگوست 2012 و فوریه 2013
عرضه شده برای: PC
استودیوی سازنده: Relic
پخش توسط: THQ
درجه بندی سنی: نامشخص
سبک بازی: Real-Time Strategy
گروه ها و نژادهای قابل بازی: نامشخص


همونطور که واضحه فقط ساخت این بازی اعلام شده و اطلاعات زیادی ازش موجود نیست. گفته شده به محض پایان کار نسخه Retribution تیم مسؤول اون بازی در رلیک ساخت Dawn of War III رو شروع کردند، و حدود یک سال و نیم الی دو سال هم ساخت بازی طول می کشه (تاریخ عرضه احتمالی بین آگوست 2012 و فوریه 2013 از همین جا حدس زده میشه). سعی می کنم اگر اطلاعات بیشتری از این بازی اعلام شد اینجا ذکر کنم.






2. بازی Warhammer 40,000: Dark Millennium Online


تاریخ عرضه: 2013
عرضه شده برای: PC
استودیوی سازنده: Vigil Games
پخش توسط: THQ
درجه بندی سنی: M - بالای 17 سال
سبک بازی: Online MMORPG
گروه ها و نژادهای قابل بازی: نامشخص - حداقل برخی از نیروهای امپرتوری و Chaos


این بازی که از سال 2007 برنامه ساختنش اعلام شده و تا به حال ساختش ادامه داشته، یک بازی Massively Multiplayer Online Role-Playing هستش که کار رلیک هم نیست. از این بازی هم اطلاعات چندانی در دست نیست و فقط مشخصه که داستانش شامل نبرد نیروهای امپراتوری با Chaos و نیروهای شیطانی در دنیایی در دورترین نقاط کهکشان به نام Sargos Sector خواهد بود. نیروهای امپراتوری و Chaos قطعا این بازی حضور خواهند داشت، ولی لیست کامل گروه های قابل بازی مشخص نیست. تریلری هم ازش هست که دوستان علاقمند برای مشاهده اش می تونند به سایت بازی مراجعه کنند.






-----------------------------------------------------------------------
شایان ذکره که از دنیای Warhammer 40,000 تعدادی پروژه های بازی نسبتا کم اهمیت تر و کوچک تر هم وجود داشته (مثلا بازی های PSP و N-Gage) و این پست شامل بازی های مهم و بزرگ این سری بوده. لیست کامل بازی های دنیای Warhammer 40K رو اینجا می تونید ببینید.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Dark Way

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
معرفی گروه ها (Races) در دنیای Warhammer 40,000​



در دنیای Warhammer 40,000، گروه های متعدد موجودات بیگانه، و همین طور سازمان های متفاوتی از خود انسان ها وجود دارند که بیشتر اونها به بازی های کامپیوتری این IP هم راه پیدا کردند. در این پست به معرفی این گروه ها می پردازیم.



1. تفنگداران فضایی (Space Marines)



تا زمانی که خائنین به امپراتور در جهان نفس می کشند، چیزی به نام صلح وجود نخواهد داشت​



@SM1.jpg
@SM2.jpg
@Sm3.jpg


تفنگداران فضایی اولین بار 10 هزار سال قبل، در میان وحشت و یاس و نومیدی بشریت به دلیل ناتوانی در مبارزه با دشمنانی بسیار قوی تر از خودشون، توسط امپراتور خلق شدند. امپراتور تفنگداران فضایی رو از وجود خودش و از ژن های بدن خودش آفرید و اونها رو فرزندان خودش و برادران همدیگه نامید و محافظان بشریت قرار داد.

با استفاده از دانش تغییرات ژنتیک، هر تفنگدار فضایی قامتی بیش از 2 متر، بدنی بسیار قوی، و اراده ای پولادین داشت و مفهومی به نام ترس از ذهن او پاک شده بود. قدرت فراتر از حد انسان در یک تفنگدار فضایی، ناشی از تغییرات ژنتیکی، تمرینات بسیار سنگین جسمی، و ایمان بی حد و حصر او بود.

رهبری نیروهای تفنگداران فضایی رو فرمانده ارتش (Force Commander) به عهده داره که همیشه فردی با قابلیت های جسمی و روحی بی نظیره که برای برادران خودش یک قهرمانه. همچنین دانش و اسرار دیرینه هر گروه از تفنگداران فضایی توسط یک کتابدار (Librarian) که فردی دانشمند و دارای نیروهای خارق العاده ذهنی (Psychic) هستش حفظ میشه.

در بین نیروهای تفنگداران فضایی، جوخه های مختلف سربازان (Squads)، مداواگر های گروه (Apothecary ها)، و انواع ماشین ها از جمله Dreadnought ها که در واقع ماشین های غول پیکر راه رونده ای هستند که از جسم یک تفنگدار فضایی پس از مرگش ساخته می شند وجود دارند.


ما تفنگداران فضایی هستیم، و ما چیزی به نام ترس نمی شناسیم...






2. ارک ها (Orks)


WAAAAAAAAAAAAAAAAAGH
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا!!​


@Ork1.jpg
@Orks%202.jpg
@Orks%203.jpg


ارک های دنیای Warhammer 40,000 موجوداتی وحشی، شریر و تشنه خشونت هستند. ارک ها از هر گروه دیگه ای بیشتر سیاره های کهکشان رو اشغال کرده اند، و اگر بین اونها اتحادی وجود داشت تا به حال هر نیروی مخالفی رو در کهکشان از پیش رو برداشته بودند، ولی از خوش شانسی گروه های دیگر، ارک ها همون قدر که با گروه های دیگه درگیر نبرد میشن، بین گروه های خودشون هم جنگ و خونریزی و درگیری دارند.

وقتی گروهی از ارک ها تصمیم می گیرند سیاره ای رو مورد حمله و غارت قرار بدن، نجات اون سیاره کاری نزدیک به غیرممکن خواهد بود! ارک ها با ابزارها و ماشین های زمخت و فاقد تکنولوژی، ولی در عین حال موثر و پرتعداد حمله می کنند، و اگر مبارزی انقدر بدشانس باشه که در نبرد تن به تن با یک ارک درگیر بشه می بینه که اونها از فاصله نزدیک هم بسیار مرگبارند.

مهم ترین جزء لشکر این موجودات بی رحم، ارک های بی شماری هستند که به صورت گروه گروه با هم حمله می کنند. تمام ارک ها از کوچک ترین تا بزرگ ترین شون عشق و شهوت سیری ناپذیری نسبت به جنگ و نبرد دارند، چون جنگیدن باعث میشه بدن یک ارک به مرور زمان بزرگ و بزرگ تر بشه و رنگ سبز بدنش تیره تر بشه. در بین جمعیت ارک ها، موجودات بزرگ تر و تیره تر Nob نام دارند که بیشترین سابقه جنگ رو دارند و به منزله گروهبان هستند، و اون ارکی که از همه بزرگ تره Warboss لقب می گیره که فرمانده ارک ها در نبرده.

ارک ها طوفانیند که خون می باره، و جهان رو غرق در سیل مرگ می کنه...





3. الدار (Eldar)


یک انسان از درد ما چه می فهمه؟ زمانی که نیاکان شما روی شکم شون از زیر دریا خارج می شدند، ما نغمه رنج و عذاب سر می دادیم...​


@Eldar%201.jpg
@Eldar%202.jpg
@Eldar%203.jpg


الدار نژادی بسیار قدیمی و کهن از موجودات بیگانه با نیروهای ذهنی بی نظیر است. زمانی الدار بر یک قلمرو بسیار بزرگ در کهکشان حکومت می کرد، ولی اونها به مرور دچار زوال و انحطاط شدند و امروز تعداد اندکی از اونها در جهان باقی مونده. گرچه تعداد الدار کاهش پیدا کرده، اما هنوز هم اونها قدرتی بزرگ و وحشتناک هستند، چرا که از لحاظ تکنولوژی و علم و دانش یکی از پیشرفته ترین نژادهای موجود در کهکشانند.

سربازان گروه الدار اکثرا زره های سبک دارند و مبارزانی نیستند که از فاصله نزدیک و به تعداد فراوان با حریف درگیر بشند، ولی قابلیت های ویژه و نیروهای ذهنی و روحی اونها در دستان یک فرمانده زیرک و باهوش، بسیار نیرومندتر از یک ارتش ساده و معمولی عمل می کنه. فرماندهی سربازان گروه الدار رو یک پیشگو (Farseer) بر عهده داره که جادوگری با توانایی های جادویی بی نظیره، و در کنار او هم شورایی از جادوگران ویژه گروه الدار به نام Warlock به عنوان مشاوران او عمل می کنند.

در کنار سربازان ورزیده و نیروهای ذهنی قوی، نیروی دیگری در گروه الدار وجود داره که باعث میشه سرتاسر کهکشان از اونها وحشت داشته باشند:


Avatar.jpg


Avatar of Khaine (تجسم دنیوی کین) هیولاییه که در سنگین ترین نبردهای گروه الدار، توسط اونها احضار میشه. اوتار تجسم دنیوی خداییست به نام Khaela Mensha Khaine که خدای جنگ گروه الداره. ورود Avatar of Khaine به صحنه نبرد، سربازان الدار رو به یاد دوران شکوه و عظمت گذشته شون می اندازه و روحیه ای بی نظیر در نبرد به اونها میده. اوتار پس از احضار شروع به گام برداشتن در عرصه نبرد می کنه و در مسیر خود چیزی جز خاکستر و ویرانه به جا نمی گذاره. [اوتار گروه الدار در رای گیری انجمن های اینترنتی رلیک، به عنوان قوی ترین Superunit بازی Dawn of War انتخاب شده].

دوران شکوه الدار دوباره فرا خواهد رسید و اونها دشمنان خودشون رو یکی بعد از دیگری نابود خواهند کرد. تا اون زمان الدار همچنان به پرستش Khaine، خدای جنگ، ادامه خواهد داد...





4. گروه آشوب (Chaos)


مرگ بر امپراتور دروغین انسان ها


@Chaos1.jpg
@Chaos%202.jpg
@Chaos%203.jpg


خدایان اهریمنی گروه آشوب برای بسیاری از گروه های انسان و موجودات بیگانه، جزو بزرگ ترین و خطرناک ترین دشمنان هستند.

در کنار لشکری از هیولاها و موجودات شیطانی، بخش بزرگی از ارتش گروه آشوب رو تفنگداران فضایی خائنی که ده هزار سال قبل در جریان نبردی به نام Horus Heresy به امپراتور خیانت کرده بودند تشکیل می دهند. این خیانت کاران کثیف به امپراتور پشت کردند و برادران تفنگداری که سوگند وفاداری به هم خورده بودند رو رها کردند، تا به وعده جاودانی شدن که خدایان شیطانی Chaos بهشون داده بودند دست پیدا کنند. ولی چیزی که اونها نمی دونستند این بود که در مسیر جاودانگی جهنمی از تغییرات و جهش ها و در نهایت جنون و دیوانگی وجود داره، و پاداشی که در پایان این راه وجود داره هم تبدیل شدن به هیولا و عمری بردگی برای خدایان آشوبه. با این وجود این خائنین سرنوشت تلخ خودشون رو با آغوش باز می پذیرند و با نفرتی آتشین از امپراتور و آرمان های او، بدون ترس به سختی می جنگند و بدنه اصلی ارتش گروه آشوب رو تشکیل می دهند.

علاوه بر هیولاهای شیطانی و سربازان خائن، هنگامی که ارتش Chaos به نقطه اوج قدرت خودش می رسه، با قربانی کردن روح قدرت مند یکی از فرماندهان خودش، بزرگ ترین و مخوف ترین هیولای خداوند خون (Khorne)، یعنی Bloodthirster (تشنه خون) رو احضار می کنه. این هیولای مخوف با بال های خودش بر روی عرصه نبرد پرواز می کنه و هر جا فرود میاد با سلاح خودش (Axe of Khorne - تبر خدای خون) و یا با چنگال، دندان، و دست و پای خودش نیروهای دشمن رو یکی بعد از دیگری از پا در میاره. در نبردهای کهکشان بارها شده که یک ارتش کامل در درگیری با یک تشنه خون کاملا نابود شدند.

تمام کهکشان رو در آتش بسوزانید!





5. گارد امپراتوری (Imperial Guard)


سرباز کی به تو اجازه داد بمیری؟ بلند شو به مبارزه ادامه بده!​


@Imperial%201.jpg
@Imperial%202.jpg


سربازان بی شمار گارد امپراتوری که در دورترین نقاط کهکشان با موجودات بیگانه می جنگند، ستون فقرات امپراتوری انسان ها رو تشکیل می دهند. گارد امپراتوری بزرگترین ارتش متحد و سازمان یافته در کهکشان است. مردان و زنان شجاعی که در گارد امپراتوری می جنگند اسلحه شون عبارت است از یک تفنگ لیزری ضعیف ساده، و زره شون هم شامل یک ژاکت ارتشی نازک و بدن صد سرباز دیگه ایه که در جلوی آنها ایستادند، تا زمانی که نوبت به خود اونها می رسه و خودشون رو سپر انسانی سربازانی می کنند که در پشت اونها می جنگند. هر روز در امپراتوری انسان ها همین طور سربازان امپراتور در صفوف خود یکی بعد از دیگری کشته می شند، ولی ماموریتی که به عهده شون گذاشته شده رو با آخرین قطره خون شون انجام می دهند.

ولی اگر دشمنی تصور کنه که گارد امپراتوری فقط در مردن مهارت داره، سرنوشت تلخی در انتظارشه! گارد امپراتوری استاد نبرد با انواع سلاح ها و ماشین های سبک و سنگینه و همیشه با حمایت ماشین ها و تانک ها و توپخانه قدرت مند خودش وارد عرصه نبرد میشه.

همچنین قدرت گارد تا حد زیادی وابسته به گروهبان هاییه که در ارتش ازشون استفاده می کنه. کمیسرهایی که سربازان ضعیف و ترسو رو اعدام می کنند تا بقیه سربازها رو مجبور کنند سخت تر بجنگند، Psyker هایی که از نیروی ذهن شون برای نبرد استفاده می کنند و کشیش هایی که با شجاعت و ایمان خودشون به سربازان روحیه میدن، بخش مهمی از قدرت گارد رو تشکیل میدن.

گارد امپراتوری همیشه برای هر نوع ماموریتی، ابزاری رو در اختیار داره...





6. نکرون ها (Necrons)


ما در خیال خام خودمون انسان ها رو برترین نژاد کهکشان می دونستیم، غافل از این که هر امید، رؤیا و آرزویی در برخورد با نکرون ها، مثل غباری در جریان باد محو میشه...


@Nec%201.jpg
@Nec%202.jpg
@Nec%203.jpg


در زمان های بسیار دور نژادی از موجودات بیگانه به نام Necrontyr وجود داشت. این گروه از موجودات به سختی و با پشتکار فراوان به دنبال راهی برای نجات از مرگ و جاودانه شدن بودند. تلاش های Necrontyr ها از طریق علم و دانش به جایی نرسید؛ تا این که اونها خدایی به نام C’tan را پیدا کردند که به اونها وعده جاودانگی داد، ولی البته به قیمتی بسیار گزاف.

Necrontyr ها خواسته C’tan رو پذیرفتند و به این ترتیب C’tan روح اونها رو تسخیر کرده و در قالبی از فلز زنده محصور کرد. چیزی که نژاد Necrontyr از اون بی خبر بود این بود که C’tan به این ترتیب ذهن و احساس اونها رو ناتوان می کنه و Necrontyr ها رو به برده خودش تبدیل می کنه تا تمامی موجودات زنده کهکشان رو نابود کنند و روح اونها رو به C’tan و خدایان دیگر ستارگان تقدیم کنند. نکرون ها در اون دوران بسیار کهن یک بار کهکشان رو تقریبا به طور کامل از هر موجود زنده پاک کردند، ولی بعد از اون به خوابی طولانی در اعماق سیاره هایی مثل Kronus فرو رفتند. خوابی که در دنیای Warhammer 40,000 تا همین اواخر ادامه داشته، ولی داره به پایان می رسه.

نکرون ها در میدان نبرد بی رحم و قدرت مند و سخت جان هستند. اونها با تفنگ Gauss قدرت مند خودشون یکی بعد از دیگری دشمنان رو نابود می کنند، در حالی که آسیب های بدن مستحکم اونها به مرور زمان ترمیم میشه، اگر هم در نبرد از پا در بیان، می تونند با استفاده از انرژی های مخوف C’tan خودشون رو احیا کنند و دوباره به عرصه نبرد برگردند.

در میدان های نبرد سنگین، نکرون ها موجودات ماشینی قوی و قوی تر رو یکی بعد از دیگری وارد عرصه نبرد می کنند، و در نهایت در سخت ترین نبردها، پایگاه و مقر اصلی اونها به نام Monolith از زیر زمین خارج میشه و شروع به حرکت می کنه و با اسلحه های وحشتناک خودش هر جنبنده ای رو در مسیر به غبار تبدیل می کنه!





7. امپراتوری Tau


من از اسلحه کشیدن در مقابل مردم کهکشان عمیقا غمگین میشم، چون اونها با مرگ شون فرصت آزادی و رستگاری در قالب تسلیم محض به خوبی برتر رو از دست می دهند...​


@Tau%201.jpg
@Tau%202.jpg


اگرچه امپراتوری تائو یک گروه نسبتا جوان از موجودات بیگانه است، ولی اونها یکی از قدرت مندترین نیروهای نظامی کهکشان هستند. گذشته از تکنولوژی پیشرفته و اسلحه های قدرت مند، قدرت اصلی تائو در ایدئولوژی و طرز فکر خاص اونهاست.

سربازان امپراتوری تائو برای چیزی که اون رو Greater Good (مصلحت عمومی - خوبی برتر) می نامند مبارزه می کنند، و این باعث میشه که سربازان اونها خودشون رو در مبارزه شون کاملا به حق بدونند، و در مبارزه شون بسیار محکم و باروحیه باشند.

هدایت سربازان تائو رو فرمانده تائو به عهده داره که استاد مبارزه با اسلحه های راه دوره و هر چند در نبرد تن به تن مهارت نداره، ولی سلاح های قوی و بمب های ویژه اش، این نقیصه رو جبران می کنه. همچنین تائو فرمانده دیگه ای به نام Ethereal (موجود بهشتی) داره که توان بسیار ضعیفی برای مبارزه، ولی ذهن و روحی بسیار بزرگ داره. وقتی Ethereal پا به میدان مبارزه می ذاره حضورش چنان قدرت و روحیه ای به سربازان تائو میده که هر دشمنی رو از پیش رو برمی دارند و کسی نمی تونه جلوی اونها بایسته، مگر این که دشمن Ethereal اونها رو از میان برداره، که در این صورت تمامی سربازان تائو در عرصه نبرد روحیه خودشون رو از دست میدن و ضعیف و آسیب پذیر میشن.

تائو همچنین دو نژاد متحد هم در بین موجودات بیگانه داره: یکی Kroot که موجوداتی درنده و وحشی هستند و در نبرد تن به تن مهارت دارند، و دیگری Vespid ها که موجوداتی حشره مانند هستند و در مواقع نیاز برای حملات سریع به دشمنان تائو استفاده میشن.


آنهایی که منطق دارند درک می کنند که مصلحت تمامی موجودات کهکشان در پیوستن به تائو است، و آنهایی که درک ندارند با تکنولوژی برتر تائو از صفحه روزگار محو می شوند!





8. خواهران مبارز (Sisters of Battle)



امپراتور، نگهبانی برای ما، محافظی برای ما، پدری برای ما...


@Sisters%201.jpg
@Sisters%202.jpg


اعضای گروه خواهران مبارز را عمدتا زنانی تشکیل می دهند که شاخه ای مذهبی از امپراتوری انسان ها هستند و ایمانی بسیار قوی و محکم به امپراتور دارند و با تعصبی بی نظیر او را می پرستند.

عملکرد اصلی خواهران مبارز، نابود کردن خائنین و همچنین افرادی که دارای نیروهای ذهنی ماوراء طبیعیند، ولی یاغی و سرکش شده اند می باشد. همچنین عملکرد دیگر آنها این است که انسان هایی که در سیاره های دوردست و جدای از امپراتوری زندگی می کنند رو به پرستش امپراتور متقاعد می کنند، که این کار از طریق مبلغین مذهبی (Missionaries) صورت می گیره.

اعضای گروه خواهران مبارز، توانایی هدایت اراده امپراتور به سمت دشمنان خودشون به صورت قابلیت هایی ویژه به نام فرمان های ایمان (Acts of Faith) رو دارند که می تونه به راحتی باعث تغییر جریان یک نبرد به سود اونها بشه. همچنین استفاده فراوانی که خواهران مبارز از اسلحه های آتشین می کنند باعث میشه که دشمنانی که زره ندارند به راحتی در مقابل اونها به خاک بیافتند و از پا در بیان.

قوی ترین مبارز خواهرها، قدیسه جاویدان (Living Saint) است. این موجود فرشته مانند در زمان حیات خودش یکی از خواهرانی بوده که ایمانی بی نظیر به امپراتور داشته و در راه امپراتور جانش رو در مبارزه از دست داده، و سپس به خواست امپراتور این بار به شکل یک فرشته به پا خاسته و با بال هایی از ایمان در عرصه نبرد پرواز می کنه و با اسلحه های آتشین بی نظیر خودش قوی ترین دشمنان رو نابود می کنه.


بدعت گذاران رو زنده زنده در آتش بسوزان...





9. الدار اهریمنی (Dark Eldar)


بخشش من رو گدایی کن، اگر چه فایده ای به حالت نداره...​


@Dark%201.jpg
@Dark%202.jpg


اعضای گروه الدار اهریمنی گروهی از جامعه الدارها بودند که به شدت به دنبال هیجان و لذت های زندگی بودند. این هوس رانی و ناپرهیزگاری اونها الدار رو به تباهی کشوند، زیرا درد و عذابی که اونها ایجاد کردند باعث به وجود آمدن یکی از خدایان آشوب به نام Slaanesh شد که دشمن بزرگ گروه Eldar بود. هزاران سیاره از دنیاهای الدار به دست بردگان Slaanesh، اعم از الدار اهریمنی یا سربازان الدار که به کنترل خدایان آشوب در آمده بودند، به ویرانی و نابودی کشیده شد. سربازان و جادوگران گروه Eldar در پاسخ وارد نبرد با بردگان Slaanesh شدند و الدار اهریمنی رو شکست دادند و اونها رو مجبور به فرار و عقب نشینی کردند.

پس از اون الدارهای اهریمنی مورد نفرین Slaanesh قرار گرفتند. این نفرین که عطش (Thirst) نام داشت الدارهای اهریمنی رو به موجوداتی نیازمند و تشنه به روح موجودات زنده دیگه تبدیل می کرد. به این ترتیب اونها برای بقای خودشون مجبور هستند به عنوان دزد یا مزدور یا غارتگر به دنیاهای دیگه حمله کنند تا روح های بیشتری رو به تصاحب خودشون در بیارند.

الدارهای اهریمنی در نبرد از نیروهای جادویی خودشون که باقی مونده ریشه های الدار در وجودشونه کمک می گیرند. اونها همچنین سرعت و مهارت نشانه گیری بالایی دارند، ولی از انعطاف پذیری و توانایی های قلبی و روحی نژادهای دیگه محرومند.

وحشتناک ترین سرنوشتی که یک موجود زنده در کهکشان می تونه بهش مبتلا بشه، گرفتار شدن به دست الدار اهریمنیه. این موجودات شریر و شیطان صفت اسرای خودشون رو زندانی می کنند و برای تفریح و لذت خودشون، اونها رو به طور بی پایان زیر شدیدترین و بی رحمانه ترین شکنجه های ممکن قرار میدن.


جشن و ضیافت ما در نابودی روح دیگرانه...





10. تیرانیدها (Tyranids)


این موجودات فقط یک هدف دارند که برای رسیدن بهش هر کاری می کنند: نابودی هر چیز مقدس و با شکوهی که ما داریم! هر چیزی که برای ما عزیزه، و مدت ها برای داشتنش جنگیدیم...​


@nid1.jpg
@nid2.jpg


تهدیدی که در دنیای Warhammer 40,000 از تیرانیدها متوجه انسان ها و تمام موجودات زنده دیگه کهکشان میشه، قابل مقایسه با هیچ خطر دیگه ای نیست. تیرانیدها موجوداتی فراکهکشانی هستند و فقط کافیه بدونیم که اونها سابقه نابود کردن بیش از هزار کهکشان و منقرض کردن یک میلیون نوع موجود زنده هوشمند در کهکشان های دیگه رو دارند.

تنها هدف اونها نابود کردن هر نوع موجود و ماده زنده در دنیا، و استفاده کردن از اونها برای تکثیر پیدا کردن و پیشرفت و نمو به سوی موجودات پیچیده تر و قوی تره. تکنولوژی تیرانیدها فقط متکی به مواد زیستی و طبیعیه، و هر عملکردی در گروه تیرانیدها توسط موجودات زنده و تکامل یافته مختلف اونها انجام میشه. در بین تیرانیدها هیچ اثری از فردیت و منافع یک موجود نیست، زیرا تیرانیدها همه مثل یک مغز یا سیستم عصبی واحد با هم مرتبط هستند و مجموعه تمامی آنها با هم کندوی تیرانیدها رو تشکیل میدن، که این کندو توسط موجودیت واحد هوشمندی هدایت میشه. این عامل هدایت کننده کندوی تیرانیدها در بین موجودات دیگه به ذهن کندو (Hive Mind) معروفه. همچنین در بین تیرانیدها موجوداتی به نام Synapse [کلمه سیناپس به معنی محل اتصال دو عصب به همدیگه در بدن است] وجود دارند که باعث برقراری ارتباط بین موجودات کوچک تر و ذهن کندو، و کنترل این موجودات ضعیف تر میشه و اگر سیناپس ها از بین برن ممکنه تیرانیدهای کوچک تر از کنترل خارج بشن و وارد نبرد با همدیگه و تیرانیدهای بزرگ تر بشن. به همین دلیل نابود کردن این سیناپس ها همیشه از راه های خوب موجودات دیگه برای مبارزه با تیرانیدها بوده و Hive Mind ها هم همیشه متمایل به تولید تعداد زیادی از این موجودات سیناپسی بوده اند.

تیرانیدها دائما و به سرعت تغییر و تکامل پیدا می کنند. هرگز تمامی اشکال و موجوداتی که یک کندوی تیرانیدی می تونه ایجاد کنه توسط سربازان امپراتوری رویت نشدند و به طور قطع هیچ وقت هم تمامی آنها کشف نمیشن، ولی سربازان امپراتوری به مرور زمان تجربه برخورد با موجوداتی که کندوها به طور رایج تر و شایع تر می سازند رو پیدا کردند و سعی می کنند تاکتیک هایی موثر برای مبارزه با اونها کشف کنند.





-----------------------------------------------------------------------
در دنیای Warhammer 40,000 موجودات و گروه ها و نژادهای دیگه ای هم هستند که عمدتا نژادهای کوچک و Minor هستند و به همین دلیل در بازی های ساخته شده از این دنیا اثری ازشون دیده نمیشه...
 
آخرین ویرایش:

S.dante

کاربر سایت
Oct 17, 2009
660
نام
شهریار
واقعا عالی بود،ممون محمود خان!
هیچی راجع به این سری نمیدونستم میخواستم دست به دامن ویکی بشم که این تاپیکو دیدم!
واقعا ممنون!
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
فوق‌العاده بود،چه قدر طول کشید اینو تهیه کنی‌؟:biggrin1:
ممون!
فقط یک چیزی، توchaos rising ,avitusخائن نبود.(for me) بلکه همون گروه بانی‌ سر دسته jet packersبود خائن بود. شایدم چون چند پایان دشت واسه من اینجوری شده نمیدونم. :-/
من همشونو پاک نگه داشته بودم.
biggrin1.gif
 
آخرین ویرایش:

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
واقعا عالی بود،ممون محمود خان!
هیچی راجع به این سری نمیدونستم میخواستم دست به دامن ویکی بشم که این تاپیکو دیدم!
واقعا ممنون!
4کریم شهریار خان.

اگه بدونی این پستت چقدر کاربردی هم بود! :D
محمود جان فقط میتونم بگم فوق العاده بود !!! :D جدآ خسته نباشی !
خیلی لطف داری آریا جان.

تشکر فراوان، اون هم نه فقط از یک لحاظ (بلکه از دو لحاظ )! :D
آاااااااااا!:biggrin1:
فوق‌العاده بود،چه قدر طول کشید اینو تهیه کنی‌؟:biggrin1:
ممون!
ممنون کاوه جان، قابلی نداشت.
حدود 15 الی 20 ساعت!
putertired.gif
:D
فقط یک چیزی، توchaos rising ,avitusخائن نبود.(for me) بلکه همون گروه بانی‌ سر دسته jet packersبود خائن بود. شایدم چون چند پایان دشت واسه من اینجوری شده نمیدونم. :-/
دقیقا همون طوریه که نوشتی. یعنی برای هر کسی فرد خائن متفاوته و اونیه که بالاترین مقدار Corruption رو داره. ولی در بازی بعدی چون باید داستان رو جلو می بردن و یکی از گروهبان ها رو باید خائن نشون می دادند، Avitus رو به طور رسمی از بازی حذف کردند و خائن معرفی کردند. اطلاعات بیشتر اینجا.
Warhammer online ربطی به این داستان و بازی داره؟
نه، Warhammer Online مال دنیای Warhammer 40000 نیست، بلکه مال دنیای Warhammer هستش. دنیای Warhammer هم کار Games Workshop هستش، ولی در زمان آینده نیست و داستانش مال زمان گذشته است و در واقع Warhammer 40K نسخه ای از وارهمره که متعلق به آینده بسیار دوره.
از این فن های تخیلی بازی هستی !!:d
دست درد نکنه.بسیار جامع و زییا.
چاکریم بهروز خان!
A-10.gif

چه کنیم دیگه! عاشقی و هزار دردسر!
19482_eva.gif
 
آخرین ویرایش:

Acatalectic

کاربر سایت
Apr 5, 2010
469
کارت معرکه بود رفیق! کلی به بار علمی ما اضافه کردی :d

فقط اینکه وقتی به Warcraft و Starcraft نگاه می کنم واقعا بازیهای بلیزارد یه سر و گردن بالاترن!
حرفی نیست، Warhammer 40k سری فوق العاده ایه اما این اشکال بلیزارده که از شاهکار فراتر میره :d
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
کارت معرکه بود رفیق! کلی به بار علمی ما اضافه کردی :d

فقط اینکه وقتی به Warcraft و Starcraft نگاه می کنم واقعا بازیهای بلیزارد یه سر و گردن بالاترن!
حرفی نیست، Warhammer 40k سری فوق العاده ایه اما این اشکال بلیزارده که از شاهکار فراتر میره :d
ممنون از لطف تون.
74578214771147175082.gif


عقیده تون هم کاملا محترمه. بلیزاد در واقع همون طور که در پست اول گفته شد به دنبال به دست آوردن لیسانس دنیای Warhammer 40,000 بوده که Games Workshop این مجوز رو در اختیارشون قرار نمیده و اونها هم میرن و IP استارکرفت رو خلق می کنند. خیلی ها این رو یک اشتباه بزرگ برای Games Workshop می دونند و میگن اگر اینها لیسانس استفاده از وارهمر رو به بلیزارد داده بودند الان بازی های پرفروشی مثل Starcraft و Warcraft و World of Warcraft توی دنیاهای Warhammer و Warhammer 40,000 اتفاق می افتاد و این موفقیت بزرگی برای Games Workshop از لحاظ مالی بود (کلا Games Workshop هم زیاد صدای این قضیه رو در نمیاره و اطلاعات رسمی زیاد پیدا نمی کنید از این قضیه).

استارکرفت رو من خودم خیلی دوست داشتم، ولی شخصا به نظرم فان و لذتی که توی بازی های استراتژی Relic هست رو نداشت.

جالبه بدونید توی خود بازی های رلیک، طرفدارهای رلیک حتی Company of heroes رو با اون عظمتش از لحاظ Fun و لذت بازی به اندازه Dawn of War قبول نداشتند. یعنی اون موقع ها می گفتند گرافیک و تکنولوژی و صحیح و معتبر بودن از لحاظ تاریخی رو توی CoH باید دنبالش باشید، ولی لذت بازی فقط DoW (خودم هم سلیقه ام همینه).
 

Acatalectic

کاربر سایت
Apr 5, 2010
469
استارکرفت رو من خودم خیلی دوست داشتم، ولی شخصا به نظرم فان و لذتی که توی بازی های استراتژی Relic هست رو نداشت.

باهات موافقم، مخصوصا حالا که دیگه بلیزارد بیشتر تمرکزشو روی mmo هاش گذاشته و رلیک امید اول استراتژی بازهاست. ( البته اگه اینا هم زیادی سمت fps نرن! :d )
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,454
نام
Nimo
باهات موافقم، مخصوصا حالا که دیگه بلیزارد بیشتر تمرکزشو روی mmo هاش گذاشته و رلیک امید اول استراتژی بازهاست. ( البته اگه اینا هم زیادی سمت fps نرن! :d )

فعلا 2 تا استار کرفت دیگه داریم ولی من میترسم رلیک دیگه استراتژِی نزنه :d
 
  • Like
Reactions: Acatalectic

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر