دادگاه دستور توقیف هکر پلی‌استیشن3 را صادر کرد

Sweet Jesus

کاربر سایت
دادگاهی در آمریکا روز پنج‌شنبه دستور توقیف و جلوگیری از ادامه فعالیت George "Geohot" Hotz، کسی که موفق شده بود با دور زدن سیستم امنیتی پلی‌استیشن3 اجرای بازی‌های کپی و غیرقانونی را روی این دستگاه امکان‌پذیر کرده بود صادر کرد.

به گفته قاضی سوزان ایلسون، شرکت سونی مدارک کافی به این دادگاه ارائه کرده است تا ثابت کند اقدامات آقای هاتز "امکان بروز آسیب‌های جبران ناپذیر به این شرکت" را به‌وجود آورده است و بنابراین دستور توقیف موقیت آقای هاتز را صادر کرده است.

همچنین سونی مدارکی را ارائه کرده است که ثابت می‌کند آقای هاتز قانون بین‌المللی کپی‌رایت را نقض کرده است.

طبق دستور این دادگاه هاتز دیگر نخواهد توانست هیچ فعالیتی در قبال کنسول پلی‌استیشن3 داشته باشد.

آقای هاتز در دفاع از خود گفته بود دادگاه کالیفرنیا در حوزه‌ای نیست که بتواند پیگیری این پرونده را به عهده داشته باشد؛ هرچند قاضی ایلستون با این ادعا مخالفت کرده و گفته است پس از بررسی تمام مدارک مشخص شد اقدامات آقای هاتز در حوزه اختیارات این دادگاه قرار می‌گیرد.

دادگاه همچنین اجازه توقیف تمام رایانه‌ها، هاردهای ذخیره اطلاعاتی، و همه وسائل الکترونیکی که قابلیت ذخیره اطلاعات دارند و در مالکیت آقای هاتز هستند را نیز به سونی داده است.

برخلاف ادعای سونی و رای دادگاه، آقای هاتز تاکنون حمایت از Piracy و ناقضان کپی‌رایت را رد کرده است.

geohot-ps3.jpg
 
اگه سونی راست میگه بره جلو هک کردن کنسول رو بگیره...با این کارا هیچی حل نمیشه...واقعا بچه بازی بود...

با این کار نقطه ضعفشو به دنیا ثابت کرد واقعا...:-l

الان یکی بزنه کل زندگی شما را اتیش بزنه.از خونه و ماشین گرفته تا اخرش.
اون وقت شما ازش شکایت نمیکنی؟؟؟؟؟؟؟؟
من خودم ps3 دارم و خیلی هم خوشحال شدم که هک شد.چون 6 ماه هست که یک بازی نگرفم که بازی کنم
ولی حرف شما دیگه خیلی بچگانه هست

منظور از نتیجه این نیست که دو سه هفته جلوی فورششو بگیره

نتیجه اینه که باید کلا این موضوع رو ریشه کن میکرد

شما هم یه خورده به پست بنده دقت کنی بد نیست

الان یعنی یکی از اقوامت به قتل برسه.شما از قاتلش شکایت نکنی چون کار از کار گذشته و مرده دیگه زنده نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


من با این کار سونی مخالفم چی فکر کرده این همه وسیله دیگه هستند که هک شدند مثل ایفون .و....
تازه این پسر مغز بود میتونه ازش استفاده علمی کنه نه شکایت مثل ماکروسافت که از هکرهایkinect حمایت کرد و گفت می تونن با ما همکاری کنن

من یک قاتل را میشناسم که خیلی توانایی رزمی و تیراندازی ویژه ای داره و در این زمینه ها نابغه هست.
یعنی الان به جای اینکه قاتل را دستگیر کنند.بگیرنش تو ارتش از ش استفاده کنند به خاطر تواناییهایش؟؟

از نظر من سونی کار درستی‌ انجام داد و از حقش دفاع کرد. حالا بعضی‌ از دوستان گفتن که بچه بازی در آورد ولی‌ دفاع از حق بچه بازی نیست.
اگه شکایت سونی به نتیجه برسه، به طور حتم دیگر شرکت‌ها از جمله مایکروسافت هم همین کار رو خواهند کرد.

میخوام سن دوستانی که میگند سونی بچه بازی در اورد را بدونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ویرایش : دوست عزیز لطفآ پست های پشت سر هم رو یکجا ارسال کنین
با تشکر
 
Last edited by a moderator:
اخه جورج تقصیر خودشه .کسی که داره اینجور کارا رو انجام میده باید احتمال همه چیز رو بده.اخه کدوم هکری میاد این همه تابلو بازی در میاره اونم از عکسش با پاهای پر موش!!!
معلومه کسی که داره این کارا رو انجام میده ماچش که نمیکنن با تی پا پرتش میکنن گوشه زندان.
ماکرو ونینتندو هم اگه به هکرای کنسولشون دسترسی داشتند یا حتی کوچکترین سر نخی ازشون داشتند مثل نرو جفت پا میرفتن تو صورتشون تا حالشون جا بیاد>:)>:)>:)
 
پست های تاپیک رو خوندم یاد این کارشناسها توی برنامه های صبحگاهی افتادم که میان نصیحت میکنن و میگن چرا با بچه معتادتون این طوری رفتار میکنین ! باید در آغوش بگیرینش تا آدم بشه :دی
سونی اگه آدم بود این فرزند دلبند رو زیر بال و پرش میگرفت و نوازشش میکرد :( lol

خودم به عنوان یه کهنه کار و قدیمی در زمینه کپی خورینگ اصلآ بدم نمیاد هر وسیله ای میاد همون روز اول هک بشه و مثلآ الآن آرزوی هک شدن NGP در ساعت اول رو دارم , ولی بعضی نظرات هم واقعآ زیباست ! :دی مسوولان سونی بیان یه سری نظرات رو بخونن توبه میکنن ! :دی
 
دوستان ایشون دستگیر هم بشه، اتفاق خاصی نیفتاده! اینقدر هکر هست که بازم دنبال این چیزا باشن. شما نگران نباشید. به قول دکتر شادزی، هنوز زندگی زیباست، هنوز زنبور هست، جغجغه هست و اینا:دی
و مثلآ الآن آرزوی هک شدن NGP در ساعت اول رو دارم
تو یه سونی فن واقعی هستی:دیروی هر چی دشمن قسم خورده ی سونی بود رو سفید کردی :دی...
--------------------------------------
من به پایریت خوری عادت کردم. اما اوریج خوری روی PS3 هم حال میداد:دی به هر حال اگر هک درست و حسابی بشه (یعنی اینکه بشه مثل 360 که راحت از امکانات PSN استفاده کنیم و نهایتا سالی یه ماه خطر بن داشته باشیم:دی) برمیگردم به عادت قبلی و با افتخار میگم که من یه ایرانیم:دی
 
جهان سومی ها متحد شوید.
:dسونی چی فکر کرده؟هر فکری که کرده غلط کرده.ما به سی دی های وطنی هم رحم نمی کنیم چه برسه...
شیخنا فرمود:
در دنیا هیچ صوتی دلنشین تر از صدای اتمام ایمیج گیری نرم افزار Clone نیست....
 
من یچیزی میگم خیلی ساده اصلا هم لازم نیست جواب بدی فقط 5 دقیقه خودت باش و منطقت
الان شما ماه ها زحمت میکشی یچیزی میسازی بعد حاضری مفتی بدیش دست ملت
ایفون هم که نرم افزار و بازیاش اکثرا 99 سنتن اخه 99 سنت هک میخواد؟:d
اصلا سونی میخواد هر کاری بکنه اصلا واسم مهم نیست ! ps3 هک بشه نشه واسه من فرقی نداره اصلا.
واسه من این مهمه که geohot بتونه روی ایفون کار کنه (البته هکرهای دیگه هستن ولی این کلا کارش خاصه ).
در ضمن کی میگه همه 99 سنتن؟ تمام برنامه ها و بازیهای خوبش بالای 7-8 دلارن! شما فکر کنم هنوز تو 2-3 سال پیش گیر کردی:دی
----------
در ضمن دوستان خواهشا اینجا تریپ روشن فکری بر ندارن! همین شعارها رو میدین که الان وضعمون اینه.
ایرانی جماعت کلا اگه سعی کنه یه چیزی رو تغییر نده و واسه خودش روشن فکر نباشه دنیا کلا بهشت میشه...
 
اینکه سونی شکایت کرده و دستور توقیف داده کار جدیدی هستش از شرکت ها چون من تا حالا ندیدم شرکتی بابت کرک شدن محصولش از شخصی شکایت کنه (البته دفعه قبلم که سونی شکایت کرده بود)
ولی همچین کار بدی هم نکرده
به هر حال سونی به دنبال منافع خودش هستش و به قول بیشتر دوستان هدفش از این کار هشدار به افرادی بوده که قصد دارن روی psp2 کار کنن
در ضمن در صفحه قبل یکی از دوستان اشاره ای به Open Source داشت خدمت دوستمون عرض کنم که دوست خوب اشتباه نکن فلسفه Open Source این نیست که شما محصولی رو برای فروش نزاری شما میتونی در قبال محصولی که ساختی پول دریافت کنی ولی باید محصولت متن باز باشه مثالی که میشه زد همین vBulletin هستش
 
اه اه بچه بازیا دیگه چیه آخه؟ هرچی از سونی خوشم میومد حالا بدم میاد با این کار مسخرش! فک کرده چی هست کنسولش!

دقیقآ بزرگ ترین اشتباه این سونی احمق همینه!!
سونی با این حرکت گور خودش و جد و آبادش رو کند!!
از سونی گنده ترش که ماکرو سافت باشه از این جلف بازیا در نمیاره!! از سال 90 به بعد که ماکروسافت شروع به فعالیت توی IT کرد! همش محصولاتش پایرت شدن!
صداش هم درنیومد!!
حالم از سونی به هم میخوره! خیلی بد بخته!
من نظرم رو گفتم توی مبحث بچه بودن سونی!!

ماکروسافت رو هر کنسول 140$ دلار سود میکنه!!!!!! رقم کمی نیست.

البته PS3 همینجوریش هم با فروش بازی هاش مشکل داشت اینم اومد روش بد فشاری اومد به سونی ! :دی
اینجا این همه پرفسور داره ما خبر نداشتیم!نمیدونستم گیر انداختن یه همچین هکری انقدر فشار میاره....
ایشالا که به این یارو حکم تیر بدن بکشنش راحت شیم از دستش:d
 
الان شما ماه ها زحمت میکشی یچیزی میسازی بعد حاضری مفتی بدیش دست ملت

اتفاقا دقیقا به منو شما مربوطه
اگه همه کاری رو که شما میکنید بکنن کل صنعت فلج میشه و شما باید بشینی درو دیوار خونتو ببینی
چون کسی باقی نمیمونه که بازی بسازه

1- کسانی هستن که مفتی میدن دست ملت :دی مثلا همین گروه C4eva که ماه ها روی فریم ور درایو 360 کار میکنن بعد مجانی میدن بیرون :دی :دی

2- ببینید این بحث ها هزاران بار انجام شده میلیون ها بار هم جواب داده شده. الکی کاسه داغ تر از آش نشیم خواهشن. با کپی بازی کردن من و تو و امثال ما ها تو این کشور که 60 دلار حکم 60 هزار تومن رو داره هیچی درست نمیشه. اگه همین سونی (حالا مایکروسافت رو نمی گیم که چون ایران تحریم براشون) اندازه پشکل براشون ارزش داشتیم نمایندگی میزد بازی هاشو ارجینال با قیمت معقولانه نسبت به ارزش پول ایران میفروخت. انموقع ماها هم مرض نداشتیم بریم جیل بریک کنیم و با هزار نوع دغدغه بریم تو PSN.

در ضمن قبلا هم گفتم این درصدی که تو کلا دنیا کپی استفاده میکنن زیر 5% هستن. مثال هم زدم که اگر همه کپی باز بودن برای نمونه CoD BlacoOps اونقدر نمیتونست بفروشه.
 
کلا اینجا پر شده از نظرات عجیب و غریب و دوستان بجای بحث درست و حسابی یا اکثرا نفرین میکنن که الهی جز جیگر بگیری یا قربون صدقه دست و پای بلوری این هکر میرن و تکرار همه اینها در مورد سونی.
بهرحال از نظر من کار سونی واقعا اشتباه بود به چند دلیل.
1 کسی که کنسول رو میخره مالک اون کنسول ـه و میتونه هرکاری باهاش بکنه ضمن اینکه ایشون CFW بیرون نداده پس بازی کپی رو رواج نداده و اگر از نتیجه کارش برای کپی استفاده بشه ربطی به ایشون نداره. الان کل علم استفاده از نتیجه کارهای دیگران ـه و اونوقت در هر زمینه غیر قانونی باید دنبال کلی محقق مقصر بگردیم. جدا بعید میدونم بدون اعمال نفوذ این شرکت عظیم بشه محکومش کرد.
2 بنظرم سونی رسما به هکرها اعلان جنگ داده و در اینده بضررش تموم میشه. هاتز مسلما میدونست که هکی که انجام داده خطر قانونی نداره که خودش رو معرفی کرد و عکسش رو همه جا پخش کرد ولی دفعه بعد هکر ها بطور کاملا مخفی این کار رو انجام میدن که این باعث میشه احتمال همکاری هکرها با شرکتها کمتر بشه.
3 دوستانی که میگن مایکرو انحصار طلب ـه و فلان اتفاقا من هم میگم انحصار طلب ـه ولی بطور کاملا هوشمندانه. تصمیمات سیاست گذاران مایکروسافت واقعا برای من جالب و حیرت انگیزه و به هوششون واقعا ایمان دارم. مایکرو در ظاهر درحال مبارزه با هکر هاست ولی چیزی که من از این شرکت دیدم اینه که ترجیح میده حتی اگه شده بخشی از مشتریان از کپی محصولاتش استفاده کنند بدون اینکه سودی به جیب مایکرو بره تا انحصارش رو از دست نده.کسانی که این رو باور ندارن و فکر میکنن اونقدر ذهن مسولان این شرکت کوچک ـه که به سود فروش تک تک محصولاتشون در خرده فروشیها فکر میکنن واقعا بنظرتون برای بزرگترین شرکت نرمافزاری دنیا طراحی یک قفل درست و حسابی( نه اینکه اصلا هک نشه ولی مثلا خیلی بیشتر طول بکشه) خیلی سخته؟
مایکرو تاحالا ثابت کرده این رو میفهمه که یکی از مهمترین شروط موفقیت در بازار گسترش محصول در سراسر دنیا و بازار یابی خوب ـه حتی به قیمت کپی شدن و عدم سود رسانی در کوتاه مدت. طرح ویندوز ارزان برای مناطق فقیر دنیا که یادتون نرفته. همین الان افیسی که رو سیستم من نصب ـه باوجود اینکه شماره سریال رو قبول نمیکنه و ایراد product key میگیره ولی کار میکنه. لطفا نگید که نمیتونه جلوش رو بگیره وقتی شناسایی میشه راحت هم میتونه از کار بیفته ولی چیزی که من در این چند ساله دیدم اینکه مایکرو ترجیح میده افیس کپی شده استفاده بشه و پولی بجیبش نره (مشتری بالقوه رو داشته باشه ) تا اینکه رقبا رو تقویت کنه.
مایکرو فهمیده همه پول لازم رو ندارن که از تمامی محصولات بطور قانونی استفاده کنند و بخشی از مردم یا از کپی استفاده میکنند یا کلا دور اون محصول رو خط میکشند که یعنی در هر صورت پولی به جیب این شرکت نمیره ولی حداقل استفاده کپی باعث میشه اسم اون محصول در سر زبانها بمونه محبوبیت شرکت بالا بره استفاده از اون محصول عادت بشه انحصار ایجاد بشه و این یعنی تبلیغ در سطح خیلی خیلی وسیع و در اخر بخشی از این قشر اگر هم بخوان و توان این رو بدست بیارن که بطور قانونی خرید کنن مسلمه که به سمت همین محصول میرن.
در مورد اپدیتهای مختلف هم میتونید تعداد اپیدت های 360 رو با psp که خیلی وقته کپی شده مقایسه کنید. در حالی که تعداد اپدیت های امنیتی psp از شماره خارج شده یا همین ps3 در این مدت کم از 3.41 به 3.56 رسیده کنسول مایکروسافت گاهی برای اینکه نشون بده کپی رایت براش مهمه احتیاج به اپدیت پیدا میکنه.
هفته قبل وقتی خبرنگار از بالمر در مورد هک شدن کینکت پرسید واقعا دیدن برق چشمهای بالمر و خوشحالی که نمیتونست پنهان کنه بزرگترین درس بازاریابی برای کسانی بود که سیاستهای مالی میکروسافت براشون جالبه. البته مسلمه که کیکنت هک شده هم سود مالی برای شرکت داره ولی بالمر اگر انحصارطلبی مایکرو براش مهم نبود اونطور خوشحالی نمیکرد و حداقل برای حفظ ظاهر هم که شده برخود دیگه ای با قضیه هک اونهم قبل از معرفی رسمی کینکت برای pc میکرد.
در اخر بگم که این تحلیل فقط یک نظر شخصی بود . من هم میدونم رسیدن به سطح مدیریت در غولی مثل سونی واقعا کار هرکسی نیست ولی این رو هم باید بدونیم که همه حق نقد دارن.
 
مهم قضیه هک بود که به سلامتی درست شد ... هاتز رو بگیرن اینهمه گروه های هکر و نت رو که نمیتونن جمع کنن !! در کل Say It Sony : Say Long Live Geohot !!

پ.ن:آقایون پولدار ارجینال خور ... با این تفاوت قیمت ارز تو کشورمون توقو ارجینال خریدنُ از همه نداشته باشید | شما اریج ـتون رو بخرید ما هم کپی ـمون رو | مـشـکـلـیـه ؟!:)
 
یه دزد میاد سیستم امنیتی خونه ی شما رو دستکاری میکنه تا همه ی دزدهای دیگه بتونن وارد خونتون بشن...
برای اونایی که فکر میکنن تنها باید سیستم رو دوباره درست کرد و با دزده هیچ کاری نداشت متأسفم..!@-)
قطعا سونی باید زودتر از اینا این کارو میکرد.. احتمالا دلیل تاخیرش نداشتن مدارک کافی بوده.
اتفاقا سونی با این کارش نشون داد که مثل مایکروسافت بی عرضه نیست....!
اتفاقاً سونی نشون داد خیلی احمق، میدونی چرا!؟ چون وقتی کنسولش هک میشد، خیلی فروشش بالا میرفت، اما حالا با این کارش علاوه بر اینکه برای خودش دشمن تراشی کرد و خیلی هارو از خودش متنفر کرد، فروشش هم معمولی میمونه. وقتی کینکت هک شد مایکروسافت هیچ کاری نکرد چون میدونست با این کار فروش محصول خودش زیاد میشه.
در ضمن من موندم این موضوع رو شما خوشحالا با چه منطقی به خونه خودتون ربط میدین! سیستم امنیتی یک کنسول مشکل دار بوده، هک شده، عرضه دارن بیان جلوش رو بگیرن نکه بیان بدبختو محکوم کنن و از اون بدتر لوازم شخصیشو مصادره بکنن! )x
یک بار گفتم یک بار دیگه هم میگم شماها که با پول باباتون میرین بازیهای مفت رو میخرین و قرض میدین و تبادل میکنین باز میفروشین یکی دیگه میخرین، لازم نکرده بگین سونی خوب کرده برای شما که خوب بود این هکر بدبخت! همچین میگین انگار تو USA هستین و هفته ای هم 4000 دلار در میارین! LOL !
 
کارش درست نبوده ولی باید از استعداد و نبوغش درست استفاده بشه ...
اتفاقاً سونی نشون داد خیلی احمق، میدونی چرا!؟ چون وقتی کنسولش هک میشد، خیلی فروشش بالا میرفت، اما حالا با این کارش علاوه بر اینکه برای خودش دشمن تراشی کرد و خیلی هارو از خودش متنفر کرد، فروشش هم معمولی میمونه. وقتی کینکت هک شد مایکروسافت هیچ کاری نکرد چون میدونست با این کار فروش محصول خودش زیاد میشه.
سود اصلی سونی از فروش نرم افزار و بازی بدست میاد نه کنسول ! بعدم شما فقط مارو میبینی چند تا کشور شرق آسیا که میتونن راحت کپی بازی کنند و الا تاثیر چندانی هم روی فروش بیشتر کنسول نداره ...
ماکرو هم خودش راه هک رو باز گذاشت تا نو آوری با کینکت بیشتر بشه و مشوقی بشه واسه اینک مردم برن طرفش حتی کسی که 360 نداره ...
مثلا Bad Company 2 توی ترکیه 7 $ بود فکر کنم . ولی به زبان ترکی !
اشتباه نمیکنی ؟! چون 7$ اونجا پول یک وعده ناهار میشه :دی
 
آخرین ویرایش:
نمیدونم از هک و کرک و اینا هم خوشم میاد هم وجدانم درد میگیره .

آخه از یک طرف میگم نامردا 60$ برای ما با این وضع مملکتی خیلی زیاده . اینترنت درستو حسابی هم که نداریم برای Online بازی کردن . تحریم هم هستیم وگرنه کشورهایی مثل ترکیه یا خوده روسیه با شرکتهای ناشر قرارداد میبندن و بازی رو ارزونتر میگیرن . مثلا Bad Company 2 توی ترکیه 7 $ بود فکر کنم . ولی به زبان ترکی !

اینم که هیچی . تازه باید بازی 60$ بریم 80 تومن بدیم !!!!!

پس همون بهتر هک شه و کرک ! >:)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or