خطر قطع شدن اینترنت ایران جدی است

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Punisher_2008

کاربر سایت
Oct 13, 2007
117
خبرگزاری آفتاب - لیلا باران چشمه : خطر قطع اینترنت ایران بوسیله‌ی آمریکا یک خطر جدی است و اگر آمریکا این کار را انجام دهد، در عرض یک روز مخابرات ایران دچار مشکلات جدی خواهد شد و کلیه‌ی سیستم‌های مخابراتی، سرویس VOIP، سرویس تلفن همراه و سرویس اینترنتی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، اطلاعات فرودگاه از کار می‌افتد.

خسرو مترجمی، مدیر شبکه‌ی آموزشی ITC، در آمریکا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آفتاب، ضمن بیان این مطلب افزود : کاری که آمریکا می‌خواهد انجام دهد، از یک بمب اتم مخرب‌تر است و هیچ خرجی برای آمریکا ندارد.
به گفته‌ی وی، از نظر آمریکا اینترنت متعلق به وزارت دفاع آمریکا است و آمریکا پلیس اینترنت است و تشخیص داده که ایران شایستگی ندارد، بنابراین اینترنت ایران را قطع می‌کند.

مترجمی که خود مدیر یک شبکه آموزشی فارسی زبان IT در آمریکا است با اشاه به اجلاس WSIS که در تونس برگزار شد، تصریح کرد :
در اجلاس تونس بیشتر بحث بر سر تبعیض حاکمیت اینترنت بود و اینکه تنها یک کشور نباید رهبریت اینترنت را داشته باشد، بلکه این حاکمیت و رهبری باید از طریق یک شورا بر شبکه‌ی اینترنت اعمال شود، اما هیچ توجهی به مساله‌ی مهم احتمال جدی قطع اینترنت ایران از طرف آمریکا نشد.

وی خاطرنشان کرد : ما باید هرچه زودتر افکار عمومی مردم آمریکا را نسبت به تصمیم دولت آمریکا روشن کنیم به دلیل اینکه مردم آمریکا حق آموزش را برای کلیه مردم جهان الزامی می‌دانند و شبکه‌ی اینترنت نیز یک شبکه‌ی آموزشی است و باید نظرشان را درباره‌ی عمل کشورشان مبنی بر قطع اینترنت ایران و محروم کردن میلیون‌ها جوان ایرانی از حق آموزش، فقط به دلایل سیاسی جویا شویم.

مترجمی تصریح کرد : ما باید همین حالا به فکر باشیم و از این اقدام جلوگیری کنیم، این اتفاق یک فاجعه‌ی ملی است و هیچ حرکتی نمی‌تواند در چنین زمان کوتاهی و ظرف فقط یک روز چنین لطمه‌ای را به ایران وارد کند.

ممنوعیت ارسال ایمیل های ایرانی به یاهو

ICT Center - شرکت عظیم یاهو در اقدامی انتحاری، اقدام به مسدود کردن IP های کاربران ایرانی برای ارسال ایمیل های SMTP نمود. در این اقدام که در جهت جلوگیری از بمباران‌های ایمیلی (Mail Bomb) یا ایمیل‌های جعلی (Fake Mail) صورت گرفته، SMTP Server ِ یاهو در اولین قدم فرستادن ایمیل، آدرسIP فرستنده‌ی میل را چک می‌کند تا اگر در محدوده‌ی (Range) خاصی بود، از ارسال ایمیل جلوگیری شود.

برای امتحان مسدود بودن IP خودتان، فرمان زیر را در Run ویندوز بنویسید و نتیجه را مشاهده کنید:

Cmd /k telnet mx1.mail.yahoo. com 25

این امر به احتمال زیاد به دلیل محبوبیت و کاربرد بیش از حد برنامه‌های مخرب یاهو، مانند FakeMailer و MailBomber در ایران صورت گرفته و کشور ایران در ارسال ایمیل‌های مستقیم به وسیله‌ی SMTP مسدود شده است. البته این بدین معنا نیست که دیگر نمی‌توان از ایران ایمیل یاهو فرستاد.

با استفاده از سیستم WebMail یاهو http://mail. yahoo.com همچنان امکان ارسال ایمیل وجود دارد. (البته امیدواریم این نیز در آینده مسدود نشود)

جاوا هم در ایران مسدود شد

شرکت سان میکروسیستمز تولید کننده‌ی نرم افزار جاوا Java اخیرا در اقدامی تحریمی، در سلسله اقدامات محدود کننده‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا علیه ایران، دریافت جدیدترین نسخه‌ی جاوا را برای ایران مسدود کرد.

به گزارش سایت www.ict-center. ir ، این عمل از طریق چک کردن آدرس IP صورت گرفته و در صورتی که آدرس IP شخص دانلود کننده از ایران باشد، به او اجازه‌ی دانلود داده نشده و پیغام خطای HTTP 403 Forbidden داده می‌شود. در واقع مانند مک آفی به طور صریح اعلام نمی‌کند که شما چون در کشور خاصی هستید حق دانلود ندارید و ... .

گوگل و یاهو تا 6 ماه دیگر سرویسهای خود را در ایران قطع خواهند کرد

دو شرکت عظیم بین المللی یاهو و گوگل که نیمی از اینترنت را تحت سلطه دارند، تا 6 ماه دیگر ارائه‌ی سرویس‌های خود را در ایران قطع خواهند کرد.

به گزارش سایت www.ict-center. ir، خسرو مترجمی مدیرعامل شبکه‌ی تلویزیونی ITC آمریکا در گفت و گو با نشریه‌ی عصر ارتباط گفت : در مصاحبه‌ای که با یاهو و گوگل داشتم، مطلع شدم که این دو شرکت تهدید شده‌اند تا ارتباطات خود را تا شش ماه آینده در ایران قطع کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از مصاحبه‌اش افزود : به هر حال موضوع بحث اجلاس WSIS نیز همین راهبری مطلق است که در دست آمریکایی‌هاست. آن‌ها می‌گویند: "اینترنت حق نیست، بلکه امتیازی است که ما به بقیه میدهیم".

***

بدیهی است در صورتی که این دو شرکت بخواهند سرویس‌های خود را برای ایران مسدود کنند، عملا اینترنت کاربرد خود را در ایران از دست خواهد داد. زیرا بیشتر کاربران اینترنت ایران به چت کردن مشغول هستند !! و یاهو بهترین شرکتی است که خدمات مسنجر را ارائه می‌کند. لذا با بسته شدن آن، عملا درصد عظیمی از کاربران ایرانی قادر به استفاده از اینترنت نخواهند بود. البته MSN Messenger می‌تواند تا حدی جای یاهومسنجر را پر کند، اما هرگز به پای آن نمی‌رسد !

و همچنین گوگل: با بسته شدن گوگل دیگر امکان جستجو در اینترنت نیز برای ایران از بین خواهد رفت. البته موتورهای جستجوی دیگری به جز گوگل نیز وجود دارند، اما هیچکدام از لحاظ امکانات و کیفیت به پای گوگل نخواهند رسید.
 

tonymontana

کاربر سایت
May 27, 2008
241
نام
فری
این چه مملکتیه دیگه دارم به سیم اخر میزنم شیطونه میگه با بکس بریزیم تو ................ وو....
 

Captain Bl4ck3

کاربر سایت
Jan 9, 2009
1,113
نام
فرهاد
اگه همینجور پیش بره تا چند ماه دیگه مگه خواب اینترنت رو ببینیم :sick::sick:

ban.GIF

 

ali954

کاربر سایت
Nov 18, 2007
1,080
نام
علی
این یعنی 6 ماه دیگه چت بی چت؟
پس دیگه adsl شارژ نکنم:biggrin1:
 

ms368

کاربر سایت
Dec 26, 2008
114
اینترنت حق نیست، بلکه امتیازی است که ما به بقیه میدهیم

قبول دارم
حالا که یه درصد بزرگی از مردم ایران معتادش شدن میخوان ازمون بگیرنش ... البته فکر نمیکنم که به خاطر کاربرای ایرانی این کار رو بکنن چون بیشتر دست سیاست در میونه ...
 

McAfeex

کاربر سایت
Sep 24, 2008
1,015
نام
maziar
دوستان به این سادگی ها هم نيست ، اگر اینترنت قطع بشه ، فقط ما کاربر های خونگی نيستيم که ضرر ميکنيم ، کل حساب کتاب های مملکت ميخوابه ،
اما مسئله اینجاست که به این سادگی ها هم نميتونن جلوی کار مارو بگين ، کافيه يک برنامه تغيير آی پی رو ، اجرا کنيد ، تا آی پی کامپيوترتون به راحتی به هر کشوری تغيير کنه ، بعد ...
البته این راه حل مال اولشه ، چون بعد از اینکه کلا ارتباط فيبر نوری رو با ایران قطع کردن ، ديگه بايد بريم تو کوچه ، يه قول دو قول بازی کنيم!!
 

The Kop

کاربر سایت
Oct 5, 2008
4,547
نام
امیر
در مورد قطع شدن یاهو و گوگل با یک v.p.n حل می شه و مشکلی نیست اما اگر اینترنت به طور کلی قطع بشه شاید باید بریم بمیریم...!
 

x360

کاربر سایت
Aug 10, 2006
863
نام
khosro
يا مزد تموم يا منت تموم.
اقا بهتر بزار قطعش كنن راحت شيم .كاش اينترنتش هم درست بود آدم دلش ميسوخت.
اگه امريكا اين كارو نكنه امريكا نيست.;)
از چي ميترسين ؟از دوري از Dial up؟ :laughing:
 

Dark Light

کاربر سایت
Oct 10, 2005
177
نام
�* THE LAST WITH PAGAN BLOOD �*
امریکا هیچ کشوری رو تحریم فرهنگی نمیکنه
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
گوگل و یاهو تا 6 ماه دیگر سرویسهای خود را در ایران قطع خواهند کرد
لول ! الآن 10 ساله اینو میشنویم !! برای اطمینان رفتم یه سرچی کردم و اینو پیدا کردم.
آذر 84 !!
احتمالآ نیمه دوم سال 88 هم اینو میگن دوباره !
 

doghri

کاربر سایت
Dec 7, 2006
504
نام
علیرضا !!!
لول ! الآن 10 ساله اینو میشنویم !! برای اطمینان رفتم یه سرچی کردم و اینو پیدا کردم.
آذر 84 !!
احتمالآ نیمه دوم سال 88 هم اینو میگن دوباره !

آمریکا و هیچ کشوری دیگه هیچ کاری نیمیتونن بکنن اگر میخواستن ببندن موقع ثبت نام نام ایران را هم جز کشورها نمیزاشتن دوم اینکه فک کنم در آمده یاهو از ایرانه فک کنم که اگر ببندن ورشکسته میشه :biggrin1::biggrin1::biggrin1: چون نصب ID هایی که داره متلق به ایرانه
 

SepehrR

کاربر سایت
May 23, 2006
1,684
نام
Sepehr
كلش دروغه...
گوگل و ياهو اگر بخوان سرويسشون رو 6 ماه ديگه قطع كن اولآ به طور رسمي اعلام ميكنن نه شخصآ به اون يارو(!) و ثانيآ چرا 6 ماه ديگه؟خب همين الآن قطع ميكنن....

آمريكا هم هيچ وقت اينترنت ايران رو قطع نميكنه(نميتونه) و قضيه به همين راحتي ها هم نيست...
--------------------
راستي منبع اين خبرها كجاست؟؟
 

progamer

کاربر سایت
Mar 31, 2008
199
بقیه جاها بحث شده! سراین تاپیک! اولا زمان این خبر ماله خدا بیامرز پینوکیوست!
دوما به همین خوشمزگی هم نیست!
سوما اگر گیرم شرکتی مثل گوگل همچین کاری می خواست بکنه هیچ وقت نمی اومد پی گیر تاسیس دفتر توی کیش باشه!
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر