شایعه خداحافظی کنترلر DualShock در PS4

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
y7om6omh3uzh5zzpzk.jpeg



منابع بسیار معتبر CVG خبر از نبود کنترلر DUALSHOCK در PS4 می‌دهند کنترلر جدید دارای صفحه لمسی و سنسور بیومتریک است. پایان 16 ساله دسته‌‌های DualShock در PlayStation با لانچ PlayStation 4 به واقعیت می‌پیوندد.

یکی از اعضای ارشد استدیو‌های داخلی سونی خبر داد که کنترلر جدید در حال تست است و مانند هیچ کدام از کنترل‌‌های دیگر PlayStation نخواهد بود طرح این کنترلر در هر دفعه تغییرات زیادی را در برگرفته است تعداد کمی از طرح‌ها شبیه به DualShock کنترلر PlayStation بوده‌اند. این تست‌ها در داخل دپارتمان R&D داخلی Sony در حال برسی هستند. ورژن جدید گیم پد PS4 دارای حسگرهای بیومتریک و صفحه لمسی LCD است.
یکی دیگر از منابع که به نظر شرکت سخت افزاری است و با سونی همکاری دارد بیان کرده است:" سونی قصد دارد رابطه کاربری مانند PS Vita در کنسول بعدی خود ایجاد کند این گفته ممکن است اشاره به صفحه لمسی کنسول دستی سونی دارد که سونی تصمیم گرفته است تا کنسول دستی و خانگی خود را با یک سیستم یکپارچه گرداند.

سونی ممکن است چیزی مثل ارتباط گیم پد و صفحه کنترلر Wii U را ایجاد کند اگر کنترلر Playstation بعدی دارای DualShock نباشد احتمالا بیشتر کنترلر‌های PS3 با کنسول بعدی سونی سازگار باشند. مارس سال 2007 سونی بر سر نقض ثبت اختراعی با یکی از شرکت‌ها درگیر شد بعد از مدتی این موضع حل شد CVG می‌گوید سونی مبلغ 150 میلیون دلار به همراه هزینه حقوق استفاده از این اختراع و هزینه‌های دیگری را پرداخت کرده است. در قسمتی از این مجوز که در اسناد SEC بوده سال 2017 امتیاز این حقوق باطل می‌شود ذکر شده است که سونی بخشی از این حقوق را برای کنسول‌های آینده خود استفاده خواهد کرد البته ممکن است سونی ایده‌ها و طرح‌های زیادی برای کنترلر کنسول آینده خود داشته باشد.

سونی اولین بار طرح کنترلر DualShock را در PlayStation 1 سال 1997 رونمایی کرد analogue stick‌هایی که تفاوتی اساسی با کنسول رقیب یعنی Nintendo 64 داشت در طول این مدت کنترلر‌‌های کنسول سونی دچار تکامل شدند از جمله اضافه شدن قابلیت بی‌سیم بودن کنترلر و حرکت در محدوده‌ای معین.
سونی در سال 2007 برنده جایزه Emmy به خاطر کنترلر خود برنده جایزه تکنولوژی و تاثیر کنترلر بازی‌‌های ویدئویی و توسعه آن شد.

طرح اصلی کنترلر جدید PS4 در کل دپارتمان PlayStation محفوظ مانده فن آوری بیومتریک چیزی که استدیو‌های بازیسازی مانند Valve خواستار آن هستند. Sony همواره در زمان توسعه PlayStation 3 خواستار این بود که کنترلری جدیدی را جایگزین DualShock نماید.

 
آخرین ویرایش:

Dreamy

کاربر سایت
Aug 31, 2010
606
احتمال چنین چیزی از نظر من که صفره ، کنترل های سونی برای PS3 همه رقمه مورد رضایت اکثریت بازی کننده ها بوده
بعید می دونم سونی چنین چیزی رو بدون در نظر گرفتن موفقیت های کنترل های قبلش واسه PS4 در نظر گرفته باشه
نهایت اگه بنا باشه LCD ـی چیزی هم روش باشه شاید بشه این : :d
playstation_4_controller_by_artificialproduction-d4sgf6k_0.jpg

در کل باید تا رونمایی خود سونی از کنترلر های PS4 صبر کرد ولی بازم من بعید میدونم چنین کاری بکنه سونی !
 

taker-sos

کاربر سایت
Jun 4, 2010
1,253
نام
وحید
من که اصلان با این شایعه حال نکردم :|هیچی دسته DUALSHOCK نمیشه واقعا خوش دسته:x .فکر کنید بخواید با این کنترلر جدید فوتبال بازی کنید :|
 

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
عمرا سونی بیاد یه کنترلر فاجعه ای مثل مال wii u درس کنه چون میدونه اون کنترلر ماریو پسنده و به درد بازیای سونی نمیخوره ...
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
اصلا ترس به دلتون راه ندید :d خود مایکروسافت هم به احتمال نسبتا زیاد از این نوع کنترلل ها برای نسل بعد در نظر گرفته بنابه خیلی از شایعاتی که شده .
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
عمرا سونی بیاد یه کنترلر فاجعه ای مثل مال wii u درس کنه چون میدونه اون کنترلر ماریو پسنده و به درد بازیای سونی نمیخوره ...
ٔreally???
درباره چیزی که ازش استفاده نکردی این طور رای قاطع صادر میکنی؟
 

.:miladamiri:.

کاربر سایت
Oct 19, 2012
1,866
نام
میلاد
من همون دسته کلاسیک رو دوست دارم:x
همون دسته ای که از ps1 وجود داشته و تا الان هم شکلش یکی بوده:x

---------- نوشته در 06:45 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 06:38 PM ارسال شده بود ----------

:|:|:|
3081_495901523769304_2058250278_n.jpg

PSP_sliding_concept.jpg

PS4-Controller-Ergo-1.jpg

ps-sense-concept4.jpg

playstation-4-controller.png
:|:|:|
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
[/CENTER]
عضو خیلی مهم. بسیار ارشد دیگه چیه !!. بعد کدوم خبر؟ این هنوز یه شایعه ست.
senior را چی معنی‌ می‌کنی؟ میشه گفت اعضا کلیدی میشه گفت عضو ارشد میشه گفت.منظور از خبر گفتن هست اصلاح ادبی است. در ضمن خبر تو قسمت شایعت هست نه اخبار اصلی.
 

soorena

کاربر سایت
Nov 9, 2009
2,694
نام
علی
دوستان هنوز هیچی نشده چرا اینقدر جو زده میشید وقتی یه شرکت 150 ملیون بابت ساخت و طراحی یه چیزی سرمایه گذاری میکنه قطعا اون محصول یک ایده جالب و خلاقانه ای پشتت هست اون عکسی هم که دوستمون گذاشت فقط واسه ایه که تاپیک قشنگ بشه وگرنه هیچ وقت طراحی نهایی شبیه اون نخواهد بود
 

smoker

کاربر سایت
Jan 17, 2012
2,059
نام
علیرضا
چرا نینتندو کنترلرش رو لایسنس نمیکنه؟والا این اگه اینطوری باشه با این که انحصاری توپ زیاد داره ولی عمرا نمیگیرمش....
قبلا میگفتن چینی ا کپی میکنن ولی مثل اینکه ژاپنی ها هم کپی بازن.....
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر