حتی یک دشمن هم می تواند شما را در The Last of Us بکشد!

A.R.A.$.H

کاربر سایت
the-last-of-us-cover.jpg




روز به روز به انتشار یکی از بزرگترین بازی های سبک اشکن ماجراجویی نزدیک می شویم.طراح بازی The Last of Us آقای Ricky Cambier به تازگی در مصابه ای با مجله رسمی Play Station انگلستان (PlayStation Magazine UK) درباره عناصر گیم پلی صحبت کرده است و تاکیید کرده شما در دنیایی قدم خواهید گذاشت که حتی یک دشمن هم می تواند شما را بکشد و سوال اینجاست : "واقعا در این موقیعت باید چه کنید؟ "
Cambier می خواهد گیمرهای "مرز های جدیدی" را در این بازی تجربه کنند.پیغام ایشان در توئیتر :
سیستم این بازی سخت خواهد بود و این مورد هیجان انگیز است.ما می خواهیم بازی متفاوتی ارائه کنیم و شما را مشتاق به تجربه آن کنیم.می خواهیم که شما با خود فکر کنید:در دنیایی با آذوقه و لوازم کم اگر با خطر مواجه شدید چه می کنید؟از پشت آن آرامی می خزید و رد می شوید یا میمیرید؟ و یا می کشید یا کشته می شوید؟آنها باعث مرگ شما خواهد شد و باید فکری درباره آنها بکنید.چه کار خواهید کنید؟
ترس از صدای یک موجود زامبی مانند آلوده در تاریکی انکار ناپذیر است :
عنصر صدا همیشه دربازی های Naughty Dog مهم بوده است.من فکر می کنم مردم شگفت زده خواهند شد زمانی که در میابند چقدر اطلاعات از صدای اطراف باید بدست بیاورند.ما دنیایی را اراوه خواهیم کرد که صدا کاملا تاثیر گذار است حتی صدای شما،دنیایی که حتی یک دشمن می تواند شما را از پای در آورد،دنیایی که پس از شنیدن صدای دشمنتان خواهید ترسید و باید حرکت کنید و قایم شوید.دشمنان آلوده این بازی که مردم آنها را Clickers صدا می کنند و با استفاده از صدا از طریق انعکاس آن شما را ردیابی می کنند.
Cambier کمی بیشتر درباره اهمیت صدا در گیم پلی گفته است و از یک سیستم شنوایی جدید (یک جور سیستم sonar مانند که از طریق آن جوئل صدای پخش شده توسط Clickers را پیدا می کند) سخن گفته :
ما در بازی سیستم ساخت و ساز لوازم (crafting) ،نبرد و شنوایی داریم.ما با ترکیب این عناصر دنیایی بسیار مرگبار و خطرناک خلق کرده ایم
بازی The Last of Us در 14 June منتشر خواهد شد
Gamingbolt
 
دقیقا قراره بشه و دقیقا هم به خاطر اینکه یه دشمن میتونه شما رو بکشه قراره یه ابر بازی بشه
خب دلیلش خیلی سادس با کمی فکر و رجوع به مغز میشه فهمید 99% بازی های جهان سختی غیر منطقی دارند و 100% بازی های سخت جهان کاراکتر تو از بقیه ضعیف تره در نتیجه میمیری چون زورت بهش نمیرسه(نمونش دارک سولز با یه شمشیر پلاستیکی قراره اژدها بکشی که خنده داره)
اما با کمی تحقیق در مورد این تکنولوژی balance of power که اختراع شده توسط ناتی داگ هست و این یعنی تو بازی کسی از تو قویتر نیست این تکنولوژِ باعث میشه در هر لحظه قدرت تو با بات های داخل بازی برابر باشه حالا موضوع اینجا جالب میشه که تو باهوش تری یا یه بات؟خب اگه تو باهوش تری یعنی یه بات نمیتونه بکشتت اما چه چیزی باعث میشه یکی که هم قدرت تو هست بکشتت؟دقیقا نکته اینجاس هوش مصنوعی خارق العاده بازی که تحولی در این صنعت ایجاد میکنه و به کمک همین امر یک بات از یک گیمر زرنگ تر میشه
(حرفام سند منگولش دموهای اخیر میتونی نگاه کنی به این قدرت پی ببری)
do.php


عمرا اگه Dark souls بازی کرده باشی!!! :)) احتمالا همون 5 دقیقه اول بیخیالش شدی
 
علت رو توضیح بدین ممنون میشم تا بفیه دوستان هم استفاده کنن ، واقعا جای سوال ـه برام که وقتی گفته میشه؛ یک دشمن هم میتونه تو این بازی شمارو بکشه یعنی چی؟!!

خوب اگه قرار بر این باشه که یک دشمن هم به راحتی شمارو بکشه تو این نسل خیلی از این عنوان ها داشتیم، اگه نه منظور اینه که وقتی با دشمن سروکله نزنی اون بیاد شمارو بکشه، این هم تو بازی های نسل اولی بود.

کاملا معلومه یعنی چی؟؟ بازی های این نسل که به شدت ساده شدن و از نظر سختی با نسل قبل قابل قیاس نیستن .مثلا امکان نداره تو بازی Assassins Creed یه دشمن که چه عرض کنم 20 تا دشمن بتونه شما رو بکشه.مگه اینکه یا شما زیادی اماتور باشی یا قصد مردن داشته باشی.حالا مقایسه کن با بازی های نسل قبل مثل resident evil که برای تک تک کارهایی که تو بازی انجام میدی باید برنامه داشته باشی.نمیدونم شما تا حالا تریلر های این بازی رو دیدی یا نه اما نمونه بارزش همون گیم پلی e3 هست که joel تو یه ساختمون بین چند تا دشمن باهوش گیر می افتاد و مجبور بود با فکر و استراتژی بره جلو نه مثل اکشن های "بزن برو" این نسل که با یه خشاب میشه 20 نفر رو از پا در اورد.همین ویژگی یکی از ملزومات این سبکه که تو این نسل به ندرت دیده میشد.حالا اینا در کنار هوش مصنوعی فوق پیشرفته بازی باعث میشه که ادم شور و اشتیاقش برا این بازی چند برابر بشه و با خوندن این خبرها به اصطلاح هایپ بشه.امیدوارم منظورم رو فهمیده باشید البته اگه واقعا قصدتون اگاهی بوده باشه نه ترول کردن.
 
یعنی اگه فکر کردین یک بازی با بودجه tlou که قراره system seller هم باشه سخت باشه در خواب غفلت فرو رفتین این جور بازیا باید مخاطبای وسیعی داشته باشند
کدوم یکی از این بازیا که اتفاقا کیفیت بالایی دارند ولی سختند فروش بالایی داشتند
dark soul-ninja gaiden original-demon soul-stalker-arma
فقط نگین که sony به بهترین استودیوش اجازه ساخت بازی با مخاطب محدود رو می ده
در بهترین حالت این بازی درجه سختی های مختلفی داره که بالاترینش همونیه که انتظار دارین
 
یعنی اگه فکر کردین یک بازی با بودجه tlou که قراره system seller هم باشه سخت باشه در خواب غفلت فرو رفتین این جور بازیا باید مخاطبای وسیعی داشته باشند
کدوم یکی از این بازیا که اتفاقا کیفیت بالایی دارند ولی سختند فروش بالایی داشتند
dark soul-ninja gaiden original-demon soul-stalker-arma
فقط نگین که sony به بهترین استودیوش اجازه ساخت بازی با مخاطب محدود رو می ده
در بهترین حالت این بازی درجه سختی های مختلفی داره که بالاترینش همونیه که انتظار دارین

اول از همه درجه سختی در بازی چه معنی داره ؟ نگفته قراره بازی فقط یک درجه سختی داشته باشه و هیچکی نتونه بازی رو تمام کنه .

مورد بعدی چرا اجازه نده که بازی هاش سخت باشن سونی ؟ اگه بازی های که تا الان ساخته شدن توسط سونی رو نگاه کنی تمام درجه سختی های آخر مثل GOW یا KZ یا UC خودشون به خودی خود سخت هستن .

سختی بازی های که مثال زدی به خودی خود سخت نیستن که بگی هوش مصنوعی قوی دارن یا ... بر عکس نوار عمری که داری در بازی زودتر تمام میشه یا اینکه دمیج بیشتری دریافت میکنی سخت نیستن که بخوایم به عنوان یک معیار برای سنجش حسابشون کنیم ... .
 
اول از همه درجه سختی در بازی چه معنی داره ؟ نگفته قراره بازی فقط یک درجه سختی داشته باشه و هیچکی نتونه بازی رو تمام کنه .

مورد بعدی چرا اجازه نده که بازی هاش سخت باشن سونی ؟ اگه بازی های که تا الان ساخته شدن توسط سونی رو نگاه کنی تمام درجه سختی های آخر مثل GOW یا KZ یا UC خودشون به خودی خود سخت هستن .

سختی بازی های که مثال زدی به خودی خود سخت نیستن که بگی هوش مصنوعی قوی دارن یا ... بر عکس نوار عمری که داری در بازی زودتر تمام میشه یا اینکه دمیج بیشتری دریافت میکنی سخت نیستن که بخوایم به عنوان یک معیار برای سنجش حسابشون کنیم ... .

حالا چه هوش مصنوعی قوی باشه چه خط عمر کم باشه نتیجش یکیه مرگ شخصیت
دلیلیم که برای حرفم دارم سابقه sony در این زمینه است:برای god of war برای یک chapter اومد update اسان کننده داد,با این که در ساخت demon soul همکاری داشت و مالک ip بود حاضر نشد از این تیم حمایت کنه و نتیجش شد dark soul که از انحصار دراومد,یا kz3 بسیار اسون تر از kz2 بود از این مثالا زیاده
بازی سخت هم به بازی می گیم برای تموم کردنش حتی در پایین ترین درجه سختی هم gamer رو به چالش بکشونه این بازی هایی که گفتی هر کدوم درجه یک easy دارن که اگه خودت بخوای هم توش نمی میری
 
حالا چه هوش مصنوعی قوی باشه چه خط عمر کم باشه نتیجش یکیه مرگ شخصیت
دلیلیم که برای حرفم دارم سابقه sony در این زمینه است:برای god of war برای یک chapter اومد update اسان کننده داد,با این که در ساخت demon soul همکاری داشت و مالک ip بود حاضر نشد از این تیم حمایت کنه و نتیجش شد dark soul که از انحصار دراومد,یا kz3 بسیار اسون تر از kz2 بود از این مثالا زیاده
بازی سخت هم به بازی می گیم برای تموم کردنش حتی در پایین ترین درجه سختی هم gamer رو به چالش بکشونه این بازی هایی که گفتی هر کدوم درجه یک easy دارن که اگه خودت بخوای هم توش نمی میری

اتفاقا کلی فرق بین این دوتا هستش یکی اینکه الکی سخته یعنی در هوش مصنوعی و ... هیچ تغییری ایجاد نمیشه و... خوب در بازی اول اخرش برای یکی که گیمر اسم خودش رو میزاره و بازی رو در درجه سختی مناسب خودش بازی میکنه و هوش مصنوعی بهتر اول اخرش هر کاری بکنی کشته میشی اینجاست که تفاوت پیدا میشه اینکه با طرف مقابل باهوشتر چطور برخورد کنی نه اینکه سریعتر گارد بگیری یا سریعتر تیر بزنی که تیر نخوری بشه بازی سختر .

ببخشید اون اپدیتی که شما داری در موردش صحبت میکنی نه در مورد اینکه بازی راحت یا سخت بوده بلکه بازی بهینه نبوده تو اون چپتر یعنی تعادلی بر قرار نبوده یعنی مرحله بالانس نبوده نه اینکه بخوان بازی رو Easy کنن برای شما .

خوب دقیقا مشکلی که KZ 2 هم داشت بازی بالانس نبود (مخصوصا مرحله اخر که با بالا رفتن هوش دشمنان و بودن در یک جای بسته که هیچ جای برای عوض کردن خشاب نبود و دشمنان از جلو و عقب میریختن) بعضی از مراحل به صورت کلی سخت بودن وقتی هوش مصنوعی بالاتر هم میرفت این مشکل بیشتر هم میشد که نمونش شد KZ3 بازی بالانستر از KZ2 بود تفاوتی در هوش مصنوعی و ... انقدر ایجاد نشده بود اما بازی بالانس شده بود .

-----------------------------------------------------------------------------------------

فکر کنم در معنی بازی سخت یک مشکلی وجود داره چالش داریم تا چالش اینکه شما زود بمیری و دکمه رو سریعتر فشار بدی و... که بهش چالش گفته نمیشه .

اینکه شما به هر راهی دست بزنی که برای خودت یک راهی پیدا کنی که بازی رو تمام کنی بهش میگن چالش یعنی وقتی برای مثال 10 نفر ریختن سرت برای خودت استراتژی داشته باشی که چطور بری که بتونی این 10 نفر رو بکشی نه اینکه فقط سریعتر بکشی و زودتر بمیری بشه چالش .

اون درجه Easy هم برای افرادی مثل شما نیست برای یک نفری هستش میخواد از این بازی لذت ببره اما وقت نداره یا گیمر نیست چرا نباید اون هم بتونه از بازی لذت ببره و بازی رو تمام کنه حتما باید خوره باشه یا اینکه چون اون نمیتونه بازی رو تمام کنه ملاکی هستش که بازی عالی هستش خوب این سنگ محک خوبی نیست برای سنجش یک بازی .
 
آخرین ویرایش:
اول از همه درجه سختی در بازی چه معنی داره ؟ نگفته قراره بازی فقط یک درجه سختی داشته باشه و هیچکی نتونه بازی رو تمام کنه .

مورد بعدی چرا اجازه نده که بازی هاش سخت باشن سونی ؟ اگه بازی های که تا الان ساخته شدن توسط سونی رو نگاه کنی تمام درجه سختی های آخر مثل GOW یا KZ یا UC خودشون به خودی خود سخت هستن .

سختی بازی های که مثال زدی به خودی خود سخت نیستن که بگی هوش مصنوعی قوی دارن یا ... بر عکس نوار عمری که داری در بازی زودتر تمام میشه یا اینکه دمیج بیشتری دریافت میکنی سخت نیستن که بخوایم به عنوان یک معیار برای سنجش حسابشون کنیم ... .

دقیقا درست میگی.مثلا همون killzone 2 رو درجه سختی elite تعداد تیرهای دشمنا بیشتر نمی شد بلکه عقل و شعورشون به بالاترین حد ممکن میرسید و کارهایی میکردن که ادم شاخ در می اورد.مثلا امکان نداشت بزارن بیشتر از 30 ثانیه تو یه کاور بمونی و با زور نارنجک از کاور میکشیدنت بیرون یا غافل گیرت میکردن.در کل حرف ما هم همینه که The Last Of Us یه سیستم هوش مصنوعی جدید و خوفناک داره که دشمنا مثل یه ادم باهوش رفتار میکنن.یعنی گولت میزنن برات تله میذارن و کلی قایم موشک بازی دیگه نه اینکه مثلا تو حالت نرمال با 4 تا تیر بمیری تو حالت هارد با یه دونه تیر.در کل این هوش مصنوعی دشمناس که بازی رو سخت میکنه نه تعداد دشمنا و گلوله هاشون
 
یکی از سه بازی برتر پلی 3 که به خاطرش حسرت داشتن پلی3 رو می کشم
ولی منظورشو نفهمیدم.یعنی تو بازی های دیگه یه دشمن نمی تونستند تو رو بکشند تو ماریو هم این می شد بابا
 
ولی منظورشو نفهمیدم.یعنی تو بازی های دیگه یه دشمن نمی تونستند تو رو بکشند تو ماریو هم این می شد بابا
تو تمام بازی ها و تو تمام حالت ها حتی EASY هم شوما وایسی جلو یه نفر بت تیر بزنه میتونه بکشتت ولی منظور ایشون این نیست
ایشون منظورش اینه که TLOU از اون هایی نیست که کله رو بندازی پایین هویحوری بری جلو
این تیکه هم جالب بید گفتم یه باز دیگه نقلش کنم خوندنش خالی از لطف نمیباشد :دی
فکر کنم در معنی بازی سخت یک مشکلی وجود داره چالش داریم تا چالش اینکه شما زود بمیری و دکمه رو سریعتر فشار بدی و... که بهش چالش گفته نمیشه .

اینکه شما به هر راهی دست بزنی که برای خودت یک راهی پیدا کنی که بازی رو تمام کنی بهش میگن چالش یعنی وقتی برای مثال 10 نفر ریختن سرت برای خودت استراتژی داشته باشی که چطور بری که بتونی این 10 نفر رو بکشی نه اینکه فقط سریعتر بکشی و زودتر بمیری بشه چالش .
 
من واقعا معذرت میخوام ها اما توی COD هم یه دشمن میتونه شما رو به راحتی بکشه :d

حالا زیاد مهم نیست , مهم اینه که هرچه از ND رسد نکوست
توی COD دشمن چطوری شما رو میکشه ؟
اگه منظورت درجه سختی بله وقتی رو آخرین درجه بازی میکنی میزان سلامتی و همچنین صدمه ای که دشمن بهت میزنه 2 برابر میشه و همچنین هر نفر 2-3 تا جعبه نارنجک داره :))
در غیر اینصورت و رو درجه نرمال یه دشمن به تنهایی نمی تونه کسی رو تو COD بکشه !
منظور ND هم احتمالا اینه که روی هوش مصنوعی بازی زیاد کار شده و از این نظر عالی خواهد بود
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or