حتی یک دشمن هم می تواند شما را در The Last of Us بکشد!

A.R.A.$.H

کاربر سایت
the-last-of-us-cover.jpg




روز به روز به انتشار یکی از بزرگترین بازی های سبک اشکن ماجراجویی نزدیک می شویم.طراح بازی The Last of Us آقای Ricky Cambier به تازگی در مصابه ای با مجله رسمی Play Station انگلستان (PlayStation Magazine UK) درباره عناصر گیم پلی صحبت کرده است و تاکیید کرده شما در دنیایی قدم خواهید گذاشت که حتی یک دشمن هم می تواند شما را بکشد و سوال اینجاست : "واقعا در این موقیعت باید چه کنید؟ "
Cambier می خواهد گیمرهای "مرز های جدیدی" را در این بازی تجربه کنند.پیغام ایشان در توئیتر :
سیستم این بازی سخت خواهد بود و این مورد هیجان انگیز است.ما می خواهیم بازی متفاوتی ارائه کنیم و شما را مشتاق به تجربه آن کنیم.می خواهیم که شما با خود فکر کنید:در دنیایی با آذوقه و لوازم کم اگر با خطر مواجه شدید چه می کنید؟از پشت آن آرامی می خزید و رد می شوید یا میمیرید؟ و یا می کشید یا کشته می شوید؟آنها باعث مرگ شما خواهد شد و باید فکری درباره آنها بکنید.چه کار خواهید کنید؟
ترس از صدای یک موجود زامبی مانند آلوده در تاریکی انکار ناپذیر است :
عنصر صدا همیشه دربازی های Naughty Dog مهم بوده است.من فکر می کنم مردم شگفت زده خواهند شد زمانی که در میابند چقدر اطلاعات از صدای اطراف باید بدست بیاورند.ما دنیایی را اراوه خواهیم کرد که صدا کاملا تاثیر گذار است حتی صدای شما،دنیایی که حتی یک دشمن می تواند شما را از پای در آورد،دنیایی که پس از شنیدن صدای دشمنتان خواهید ترسید و باید حرکت کنید و قایم شوید.دشمنان آلوده این بازی که مردم آنها را Clickers صدا می کنند و با استفاده از صدا از طریق انعکاس آن شما را ردیابی می کنند.
Cambier کمی بیشتر درباره اهمیت صدا در گیم پلی گفته است و از یک سیستم شنوایی جدید (یک جور سیستم sonar مانند که از طریق آن جوئل صدای پخش شده توسط Clickers را پیدا می کند) سخن گفته :
ما در بازی سیستم ساخت و ساز لوازم (crafting) ،نبرد و شنوایی داریم.ما با ترکیب این عناصر دنیایی بسیار مرگبار و خطرناک خلق کرده ایم
بازی The Last of Us در 14 June منتشر خواهد شد
Gamingbolt
 
[h=2]حتی یک دشمن هم می تواند شما را در The Last of Us بکشد![/h]

خوب علت هایپ دوستان رو نمیدونم در مورد این عنوان چیه؛ تو بازی های میکرو و سگا هم یک دشمن میتوسنت مارو بکشه 8-|
 
خوب علت هایپ دوستان رو نمیدونم در مورد این عنوان چیه؛ تو بازی های میکرو و سگا هم یک دشمن میتوسنت مارو بکشه 8-|
دقیقا به نظر من هم به جای هایپ شدن سر این بازی و خریدن اون همه برن ایمولیتر جنسیس بریزن بهتره الکی هم هایپ نشن
 
شروع شد .....:-/

علت رو توضیح بدین ممنون میشم تا بفیه دوستان هم استفاده کنن ، واقعا جای سوال ـه برام که وقتی گفته میشه؛ یک دشمن هم میتونه تو این بازی شمارو بکشه یعنی چی؟!!

خوب اگه قرار بر این باشه که یک دشمن هم به راحتی شمارو بکشه تو این نسل خیلی از این عنوان ها داشتیم، اگه نه منظور اینه که وقتی با دشمن سروکله نزنی اون بیاد شمارو بکشه، این هم تو بازی های نسل اولی بود.
 
خوب علت هایپ دوستان رو نمیدونم در مورد این عنوان چیه؛ تو بازی های میکرو و سگا هم یک دشمن میتوسنت مارو بکشه 8-|

سگا و میکرو مال نسل تیرکمون بودن :دی
ولی جدا تو این نسل انگار فقط دارک سولز سخت بود اونم بنظر من
بیش از حد سختش کرده بودن :دی ولی تو بازیایه اکشن این نسل عنوانی
نبوده که قدرت کارکتر و دشمنا با هم برابر باشه .منظورشم از اون حرف فک کنم این
بوده که نباید بیگدار به اب بزنی تو بازی البته اینجوریم تو تریلرایه بازی دیده میشه.
 
من واقعا معذرت میخوام ها اما توی COD هم یه دشمن میتونه شما رو به راحتی بکشه :d

حالا زیاد مهم نیست , مهم اینه که هرچه از ND رسد نکوست
 
علت رو توضیح بدین ممنون میشم تا بفیه دوستان هم استفاده کنن ، واقعا جای سوال ـه برام که وقتی گفته میشه؛ یک دشمن هم میتونه تو این بازی شمارو بکشه یعنی چی؟!!

خوب اگه قرار بر این باشه که یک دشمن هم به راحتی شمارو بکشه تو این نسل خیلی از این عنوان ها داشتیم، اگه نه منظور اینه که وقتی با دشمن سروکله نزنی اون بیاد شمارو بکشه، این هم تو بازی های نسل اولی بود.
در درجه اول که کل متن در مورد "کشته شدن توسط یه دشمن" نیست و اکثر متن در مورد چیزهای دیگه مثل تأثیر صداگذاری توی TLoU هم هست. صداگذاری ای که باعث شد TLoU اولین بازی ای باشه که از سال 2002 به این طرف جایزه ویژه صداگذاری رو از GameCriticsAwards دریافت میکنه.
بعد هم در مورد درجه سختی کافیه یه نگاهی به آخرین نمایش های بازی بکنین ! :دی توی Ratchet & Clank هم ممکنه بازیکن توسط یه دشمن بمیره ، ولی خب نحوه مردن توی TLoU با اکثر بازی های "بزن و بکش و برو جلو" متفاوت هست و حداقل توی نمایش هایی که از بازی منتشر شده ، بازی جوری هست که بازیکن رو وادار به تصمیم گیری صحیح میکنه.
الآن هم خیلی ها منتظر هستن که یه تجربه سخت و متفاوت رو توی TLoU ببینن و برای همین از همچین خبرهایی خوشحال میشن. یکی از مهم ترین دلایل معروفیت و محبوبیت Dark Souls هم همین سختی بازی بود که با 99% بازی های این نسل متفاوت بود و همین موضوع باعث شد خیلی ها با اون بازی حال کنن. خب اونجا هم میشد گفت توی بازی های Atari 2600 هم دشمن های سرسختی داشتیم که میرفتن توی شکم کاراکتر پیکسلی بازی و کاراکتر با یه ضربه منهدم میشد ، ولی دلیل نمیشه که ارزش های Dark Souls زیر سوال بره ! :دی
 
در درجه اول که کل متن در مورد "کشته شدن توسط یه دشمن" نیست و اکثر متن در مورد چیزهای دیگه مثل تأثیر صداگذاری توی TLoU هم هست. صداگذاری ای که باعث شد TLoU اولین بازی ای باشه که از سال 2002 به این طرف جایزه ویژه صداگذاری رو از GameCriticsAwards دریافت میکنه.
بعد هم در مورد درجه سختی کافیه یه نگاهی به آخرین نمایش های بازی بکنین ! :دی توی Ratchet & Clank هم ممکنه بازیکن توسط یه دشمن بمیره ، ولی خب نحوه مردن توی TLoU با اکثر بازی های "بزن و بکش و برو جلو" متفاوت هست و حداقل توی نمایش هایی که از بازی منتشر شده ، بازی جوری هست که بازیکن رو وادار به تصمیم گیری صحیح میکنه.
الآن هم خیلی ها منتظر هستن که یه تجربه سخت و متفاوت رو توی TLoU ببینن و برای همین از همچین خبرهایی خوشحال میشن. یکی از مهم ترین دلایل معروفیت و محبوبیت Dark Souls هم همین سختی بازی بود که با 99% بازی های این نسل متفاوت بود و همین موضوع باعث شد خیلی ها با اون بازی حال کنن. خب اونجا هم میشد گفت توی بازی های Atari 2600 هم دشمن های سرسختی داشتیم که میرفتن توی شکم کاراکتر پیکسلی بازی و کاراکتر با یه ضربه منهدم میشد ، ولی دلیل نمیشه که ارزش های Dark Souls زیر سوال بره ! :دی

خوب آریا؛ بحث صداگذاری و ... جدا، همه اون موارد رو قبول دارم که ND واقعا تو کارش استاده

ولی من "باز در مورد اینکه یک دشمن شمارو میتونه بکشه، پس این بازی فوق العاده قرار بشه!" قانع نشدم:biggrin1:
 
خوب آریا؛ بحث صداگذاری و ... جدا، همه اون موارد رو قبول دارم که ND واقعا تو کارش استاده

ولی من "باز در مورد اینکه یک دشمن شمارو میتونه بکشه، پس این بازی فوق العاده قرار بشه!" قانع نشدم:biggrin1:
دقیقاً کی این جمله رو گفته ؟! :دی
 
اگر بخوایم از دید بعضی از دوستان به این جمله نگاه کنیم که تو همه بازی‌های اکشن این قابلیت وجود داره که شخصت اصلی بازی تنها توسط یک دشمن بعد از دریافت مقدار مشخصی دمیج کشته بشه! منظور سازنده نشان دهنده ضعف شخصیت اول در بازیه و دقیقاً همون چیزیه که یک بازی Survival Horror موفق بهش نیاز داره. این یعنی همیشه باید با احتیاط عمل کرد و هیچ جایی برای شخصیت‌های بازی امن نیست. یعنی نجات پیدا کردن از دست دشمنان نیاز به استراتژی خاصی داره و در صورت کوچکترین اشتباه از سوی بازیکن، شخصیت بازی به راحتی کشته میشه! همون چیزی که تو نمایش‌های بازی دیدیم.
 
هایپ دوستان این رو گفته، گفتم شاید موردی هست در مورد مطلب که من متوجه نشدم:biggrin1:
اون هایپ های اغراق شده (که خودم موافق این کارها نیستم) ارتباط مستقیمی با این خبر نداره ! :دی الآن اگه تیتر تاپیک بود "بخش مولتی پلیر TLoU دارای 8 حالت مختلف است" هم همین پست ها رو می دیدیم ! :دی
در مجموع سازنده های بازی از این طریق میخوان آدم رو بیشتر وارد جو بازی کنن و حال و هوای گیر افتادن توی یه دنیای آخرالزمانی رو بهتر نشون بدن. کشته شدن توسط یه دشمن رو من هم میتونم توی اولین بازی ای که میسازم قرار بدم و دست دشمن ها اسلحه هایی بذارم که با یدونه تیر ، کاراکتر اصلی رو منهدم کنن ! :دی ولی مهم تأثیر این قضیه روی جو بازی و مجبور کردن بازیکن به استفاده درست از امکانات و محیط ها هست ، که تا الآن طبق نمایش های بازی خیلی خوب بوده و باید دید توی بازی نهایی چطور میشه. یعنی همین قضیه "کشته شدن به سادگی" اگه به درستی توی بازی قرار نگیره ، میتونه تبدیل به پاشنه آشیل اون بشه ولی اگه خوب و منطقی باشه ، یکی از ویژگی های مثبت بازی خواهد بود.
 
خوب آریا؛ بحث صداگذاری و ... جدا، همه اون موارد رو قبول دارم که ND واقعا تو کارش استاده

ولی من "باز در مورد اینکه یک دشمن شمارو میتونه بکشه، پس این بازی فوق العاده قرار بشه!" قانع نشدم:biggrin1:
دقیقا قراره بشه و دقیقا هم به خاطر اینکه یه دشمن میتونه شما رو بکشه قراره یه ابر بازی بشه
خب دلیلش خیلی سادس با کمی فکر و رجوع به مغز میشه فهمید 99% بازی های جهان سختی غیر منطقی دارند و 100% بازی های سخت جهان کاراکتر تو از بقیه ضعیف تره در نتیجه میمیری چون زورت بهش نمیرسه(نمونش دارک سولز با یه شمشیر پلاستیکی قراره اژدها بکشی که خنده داره)
اما با کمی تحقیق در مورد این تکنولوژی balance of power که اختراع شده توسط ناتی داگ هست و این یعنی تو بازی کسی از تو قویتر نیست این تکنولوژِ باعث میشه در هر لحظه قدرت تو با بات های داخل بازی برابر باشه حالا موضوع اینجا جالب میشه که تو باهوش تری یا یه بات؟خب اگه تو باهوش تری یعنی یه بات نمیتونه بکشتت اما چه چیزی باعث میشه یکی که هم قدرت تو هست بکشتت؟دقیقا نکته اینجاس هوش مصنوعی خارق العاده بازی که تحولی در این صنعت ایجاد میکنه و به کمک همین امر یک بات از یک گیمر زرنگ تر میشه
(حرفام سند منگولش دموهای اخیر میتونی نگاه کنی به این قدرت پی ببری)

 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or