noctis-sm3
کاربر فعال
دلایلش زیاده...جدی دلیل انقدر پسرفت چی هست؟ چند وقت پیش سوپر من رو دیدم، cg اونم خیلی پایینتر از انتظار بود
اما اصلی ترین دلیلش اضافه شدن فراوان،کارگردان هایی که صرفا به خاطر بنگاه های هالیوودی کیلو کیلو پروژه می گیرن و اصلا ویژن نهایی از کار رو متصور نیستن و عملا یکجور قدم به قدم جلو می رن...
Dune های ویلنوو نگاه کنیم می بینیم ویلنوو با نصف بودجه کارهای مارول cgi بهتری ارائه داده! چون این کارگردان ها از همون ابتدا کل فیلم و سکانس هارو دقیق تو ذهنشون می دونن...برا همین تکلیف تیم جلوه های ویژه مشخص هست!
ولی تو استدیو های مارول رو نگاه کنیم، بیایم استخدامی های DEI رو هم کنار بزاریم که در حد افراد کمال گرای گذشته نیستن!!!!!
از هر بخش ممکنه چندین سکانس توسط تیم های مختلف بسازن، یعنی منابع رو کاملا تقسیم می کنن... تیم های مختلف خروجی های مختلفی می سازن،تو تدوین حالا از بینشون نهایی می کنند!
ولی یادمه یکی از معروف ترین مثال ها برای جلوه ویژه خوب،دزدان دریایی کاراییب 2 هست، من یک برنامه ای درمورد این می دیدم، اعضای ارشد پروژه می گفتن از همون اول می دونستیم ما چی می خوایم و تمام منابع رو روی یک چیز واحد می گزاشتیم!!!!
درحالیکه تو بلاک باستر هایی که دست کارگردان های مطرح نیست... این اشتباه مدیریتی باز تکرار می شه... هم بودجه می ره بالا، هم اینکه تمام منابع صرف خروجی اون cgi نمی شه...
وگرنه از هالیوود فاصله بگیریم، بیایم جلوه های ویژه آثار شرقی رو در زمان های پنج ساله باهم مقایسه کنیم،می بینم واقعا اونا هنوز دارن پیشرفت رو ادامه می دن!
این مشکلات بیشتر داره تو غرب دیده می شه تا اینکه بگیم،کل دنیا دچار این بحران شده...

