خبر رسمی جزئیات بزرگترین آپدیت بازی Starfield اعلام شد

MJ_KING

کاربر سایت
بزرگترین آپدیت بازی پرحاشیه Starfield از استودیو بتسدا، از 17 ژانویه (27 دی) در بخش بتای Steam در دسترس قرار می‌گیر و سپس در 31 ژانویه (11 بهمن) هم برای تمامی کاربران منتشر خواهد شد؛ گفته می‌شود این آپدیت عظیم، بیش از 100 اصلاح و بهبود را در بازی مذکور اعمال می‌کند.

Starfield-300x169.jpg


این اصلاح‌ها شامل بهبود در روند برخی از مراحل مشکل‌دار بازی مثل Eye of the Storm و Into the Unknown، پیشرفت‌هایی در بحث پایداری، تکسچرها، سیستم نور و سایه‌ها و همینطور پشتیبانی بیشتر از مانیتورهای گسترده (Widescreen)، خواهد بود.

بازیکنان همچنین می‌توانند انتظار داشته باشند که هندسه دیسک خورشید در محیط‌های فضایی و سایه‌پردازی حلقه‌های دور سیاره‌ها بهبود یابند، درحالی که سایر اشکالات بازی درحال رفع شدن هستند.

این بازی اکشن نقش‌آفرینی فضایی، هم‌اکنون برای ایکس باکس سریز ایکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس است. درضمن شما می‌توانید نقد و بررسی بازی Starfield را در بازی سنتر هم مطالعه کنید.
 
این فرمول کلا outdateعه و هر کاری کنن باهاش خوب در نمیاد دیگه
درست میگی n سال قبل به این دستور پخت رسیدن ولی این فرمول هنوز هم به بهترین شکل کار میکنه.
یک بازی RPG جهان باز تو سبک الدراسکرول یا مشابه نام ببر که گیم پلیش چیزی غیر از این باشه.
تازه این بازیهای مدرن به دلیل بودجه و... همین رو هرس میکنن و خیلی ساده سازی هم میکنن.

درسته منم نمیگم که گیم پلی TES VI دقیقا کپی پیست اسکایریم میشه ، حتما نوآوریهایی خواهد داشت.
ولی مطمئن باش بیس همینیه که الان داریم ، انتظار خیلی عجیب غریبی نباید داشت.

بتسدا اگه همین فرمول رو با کیفیتی که در اسکایریم پیاده کرد بتونه با تکنولوژیی که تو این چند سال بهش رسیده و میرسه بروز کنه ، مطمئنا موفقیت نسخه بعدی از الان تضمین شدست.
 
استارفیلد شاهکار نیست و تا دلت بخواد ایراد بزرگ و کوچیک داره ولی اجازه بدید نپذیرم که تایم پلی و فروش بازی به خوب بودنش مربوط نباشه.

اینکه بازی واسه خیلیها ناامیدکننده بوده منطقیه ولی واسه بازی بد کسی ۴۰۰ ساعت وقت حروم نمیکنه.

در صورتی که این کامنت و کامنتهای شبیه به این نمیتونه متطقی باشه:
تو این ۲۰۰ ساعتی که پای بازی هدر دادم،میتونم بگم بازی یه شکست کامل و پر از ایرادهای ساختاریه.
خوشبختانه فقط ۳۰۰ ساعت دیگه مونده تا بلاخره از شر بازی خلاص شم.

خلاصه پیشنهادم اینه که اصلا سمت این بازی نرید چون بر خلاف بقیه بازیهای سینگل پلیر بعد چند صد ساعت غیر تحمل میشه.
ببینید منم نگفتم ۴۰۰ ساعت، ولی کسی بخواد ببینه استوری چه خبره نصفشو بره، چهار تا فکشن عضو بشه ببینه چه خبره، یه اوت پست بسازه سفینه بسازه یه ۴ تا سیاره بره دقیقا همون ۱۰۰ ساعتی که من گفتم میشه، یعنی از هر بخش گیم یه مقداریشو تجربه کنه. بعد قضیه optimism آدم هست، من وقتی اسکایریم و فالوت زدم، و اونجا سرشار از فکشن های جذاب هست، داخل استارفیلد وقتی اولین فکشن جالب نباشه بازی رو پاک نمیکنم، وقتی داخل اسکایریم و فالوت حداقل نصف کامپنین ها دوس داشتنی هستن اینجا اولین کامپنین خوب در نیاد پاک نمیکنم،میرم بعدی میگم شاید بعدی بهتر باشه، و اینجوری میشه که تایم پلی میره بالا. ساده ترین مثالی که میتونم برای استارفیلد بزنم اینه که به شما بگن بیا اینجا ۵۰۰ متر زمین رو حفاری کن تهش شمش طلا هست بعد شما میری حفاری تهش چند تا اهن گیرت میاد، شما نمیتونستی وسط حفاری ببینی آخرش چیه! و امید هم داری به یه چیزی میرسی تهش ول کن قضیه نیستی ولی وقتی رسیدی به اونجا احساس میکنی وقت و انرژی که گذاشتی ارزشش رو نداشته. بله شما در نهایت به یه چیزی رسیدی اون پایین ولی انتظارت خیلی بیشتر بوده. این چیزی هست که تجربه شخصی من هست و طبق نظراتی که آنلاین میخونم پلیر های بسیار زیادی هستن که همین اتفاق براشون افتاده.
 
دوستان يه نكته ايي رو مد نظر قرار بديد كه وقتى اسكايريم با اون گستردگى عرضه شد تو صنعت گيم بازى با اون محيط گسترده در همون حد منحصر به فرد بود ولى الان ديگه اينجورى نيست.
يعنى شما اسكايريم رو بدون تغيير به همون فرمت قبل بياى با شمايل نسل فعلى منتشر كنى تحويل گرفته نميشه زياد.
بتزدا داره فرمول قديمى رو اجرا ميكنه كه زمان خودش پيشرو بود ولى الان ديگه نه تنها منحصر بفرد نيست بلكه خيليم تاريخ گذشته س.
مثلا شما بالدورزگيت رو ببينيد! حتى يه كلبه غير قابل ورود و بدون محتوا توش وجود نداشت.
جهان گسترده و قابل اكتشاف اينه.
نه اينكه صرفا يه چيز عريض و طويل درست كنى كه ٩٠ درصدش خالى باشه و به صورت رندوم بخواد رندر بشه.
حتى من به نظرم لودينگاش بيشتر به خاطر مسخره كردن خيلى بولد شده اصل مشكلش همين بى عمق بولن محتواى بازى بود.
ازون طرف سيستم اكسپلورش هم قديمى بود و چندان يوزر فرندلى نبود.
 
وقتی گفته میشه اسکایریم با استاندارد های 2028، یعنی چیزی فراتر از BG3 رو مدنظر قرار میدیم، چه برسه به اسکایریم 2011...

قرار هم نیست تمام بازی ها با هم مقایسه بشن، این رویه به کل غلطه، مثلا با توجه با انتظارات بعضی دوستان اینجا، یک "شاهکار" مثل کینگدام کام دلیورنس هم زباله اوت دیتد و فولان میتونه به حساب بیاد، طوری که احتمالا برای خیلی ها حتی بیرون رفتن از دهکده اصلی هم ممکن نباشه، اما از نظر ار پی جی باز ها اون بازی فراتر از حتی شاهکاره... (البته مخاطب متفاوته و عادیه)

در کل، کسی واقعا منتظر یک اسکایریم صرفا با گرافیک و متریال جدید نیست، والا n بار هم این رو تو پست ها تکرار کردیم :D وقتی به "اسکایریم" اشاره میشه منظور همون "عظیم و یگانه" بودنه، نه تکرار رونوشت برابر اصلی از اسکایریم، منظور فاصله گرفتن از این سیستم 1000 یا حتی 100 یا حتی 50 سندباکسی و ساخت طراحی یک جهان باز بتزدایی هست که اتفاقا "هویت و ماهیت" همیشگی بتزدایی رو داشته باشه..

*این داستان اوت دیتد رو خیلی ها راجع به Grand Theft Auto و سیستم بازی های راک استار هم میگن، حرفی به نظرم کلیشه ای.. از این دست ایرادات لفتیست مانند رو هوا که همه جا دیده میشه، تو صنعت گیم هم همینطور، همین حرفا از 2015 و مخصوصا بعد 76 حتما رو طراحی "متفاوت و جدید" استارفیلد و در نهایت خراب کردنش تاثیر داشته... TES VI اگه چند تا لوکیشن پر محتوا در امتداد ساختار بازی های اصیل بتزدا داشته باشه، حتما میتونه بدرخشه و تمام این انتقادات هم به فراموشی بسپره،

*فال اوت 4 زده باشین متوجه به شدت گسترده شدن عمق بازی به صورت عمودی (لوکیشن های قابل دسترسی و بیلدینگ ها) به نسبت گستردگی افقی بازی، میشین... TES VI و "استاندارد های 2028" که دیگه جای خود :D (همون اسکایریم هم هنوز که هنوزه دانجن هاش بعید میدونم خیلی رقیب خاصی داشته باشه و فراتز از چند تا رقیب نهایتا، بره، با اینکه بازی برای 2011 هست)
 
وقتی گفته میشه اسکایریم با استاندارد های 2028، یعنی چیزی فراتر از BG3 رو مدنظر قرار میدیم، چه برسه به اسکایریم 2011...

قرار هم نیست تمام بازی ها با هم مقایسه بشن، این رویه به کل غلطه، مثلا با توجه با انتظارات بعضی دوستان اینجا، یک "شاهکار" مثل کینگدام کام دلیورنس هم زباله اوت دیتد و فولان میتونه به حساب بیاد، طوری که احتمالا برای خیلی ها حتی بیرون رفتن از دهکده اصلی هم ممکن نباشه، اما از نظر ار پی جی باز ها اون بازی فراتر از حتی شاهکاره... (البته مخاطب متفاوته و عادیه)

در کل، کسی واقعا منتظر یک اسکایریم صرفا با گرافیک و متریال جدید نیست، والا n بار هم این رو تو پست ها تکرار کردیم :D وقتی به "اسکایریم" اشاره میشه منظور همون "عظیم و یگانه" بودنه، نه تکرار رونوشت برابر اصلی از اسکایریم، منظور فاصله گرفتن از این سیستم 1000 یا حتی 100 یا حتی 50 سندباکسی و ساخت طراحی یک جهان باز بتزدایی هست که اتفاقا "هویت و ماهیت" همیشگی بتزدایی رو داشته باشه..

*این داستان اوت دیتد رو خیلی ها راجع به Grand Theft Auto و سیستم بازی های راک استار هم میگن، حرفی به نظرم کلیشه ای.. از این دست ایرادات لفتیست مانند رو هوا که همه جا دیده میشه، تو صنعت گیم هم همینطور، همین حرفا از 2015 و مخصوصا بعد 76 حتما رو طراحی "متفاوت و جدید" استارفیلد و در نهایت خراب کردنش تاثیر داشته... TES VI اگه چند تا لوکیشن پر محتوا در امتداد ساختار بازی های اصیل بتزدا داشته باشه، حتما میتونه بدرخشه و تمام این انتقادات هم به فراموشی بسپره،

*فال اوت 4 زده باشین متوجه به شدت گسترده شدن عمق بازی به صورت عمودی (لوکیشن های قابل دسترسی و بیلدینگ ها) به نسبت گستردگی افقی بازی، میشین... TES VI و "استاندارد های 2028" که دیگه جای خود :D (همون اسکایریم هم هنوز که هنوزه دانجن هاش بعید میدونم خیلی رقیب خاصی داشته باشه و فراتز از چند تا رقیب نهایتا، بره، با اینکه بازی برای 2011 هست)

مساله اينجاس با فرمون چند سال اخير بتزدا اسكايريم با شمايل نسل نهمى (نه چندان نهمى هم) شاهد خواهيم بود مگه اينكه واقعا بخوان تكونى به خودشون بدن ولى بازخوردايي كه نسبت به انتقادا نشون دادن بيشتر مبتنى بر همينى كه هست بود :D
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
دوستان يه نكته ايي رو مد نظر قرار بديد كه وقتى اسكايريم با اون گستردگى عرضه شد تو صنعت گيم بازى با اون محيط گسترده در همون حد منحصر به فرد بود ولى الان ديگه اينجورى نيست.
يعنى شما اسكايريم رو بدون تغيير به همون فرمت قبل بياى با شمايل نسل فعلى منتشر كنى تحويل گرفته نميشه زياد.
مگه اسکایریم صرفا به خاطر محیط بزرگ بولد شد؟:دی خیلی قبل تر از اسکایریم هم بازی با محیط بزرگ وجود داشته و کم هم نبودن.

بازیهای بتزدا نه به خاطر داستان طرفدار داشتن، نه صرفا به خاطر محیط بزرگ. بهترین و خاص ترین ویژگی بازیهای بتزدا حس اکتشاف و exploration هستش که هنوزم تو اکثر بازیهای اوپن ورلد نمیتونن خوب دربیارن. مثلا بیشتر اوپن ورلدهای یوبی سافت بزرگ و پر از point of interest هست، ولی همه مصنوعی و یه سری checklist هستن. شما همین الان از صفر اسکایریم رو شروع کنی، مطلقا این حس checklistای رو بهت نمیده و با پای خودت میری دنبال ادونچرهای خارج از کوئست ها.

بازیهای راکستار هم بیس دیزاینشون مال همون ۲۰ سال پیشه. ولی همون بیس رو اومدن تو یک دنیای زنده و با کیفیت خیلی بالا تو RDR2 پیاده کردن و اونجوری جواب داد.
به نظر من به ترکیب برنده نباید دست زد.
 
مگه اسکایریم صرفا به خاطر محیط بزرگ بولد شد؟:D خیلی قبل تر از اسکایریم هم بازی با محیط بزرگ وجود داشته و کم هم نبودن.

بازیهای بتزدا نه به خاطر داستان طرفدار داشتن، نه صرفا به خاطر محیط بزرگ. بهترین و خاص ترین ویژگی بازیهای بتزدا حس اکتشاف و exploration هستش که هنوزم تو اکثر بازیهای اوپن ورلد نمیتونن خوب دربیارن. مثلا بیشتر اوپن ورلدهای یوبی سافت بزرگ و پر از point of interest هست، ولی همه مصنوعی و یه سری checklist هستن. شما همین الان از صفر اسکایریم رو شروع کنی، مطلقا این حس checklistای رو بهت نمیده و با پای خودت میری دنبال ادونچرهای خارج از کوئست ها.

بازیهای راکستار هم بیس دیزاینشون مال همون ۲۰ سال پیشه. ولی همون بیس رو اومدن تو یک دنیای زنده و با کیفیت خیلی بالا تو RDR2 پیاده کردن و اونجوری جواب داد.
به نظر من به ترکیب برنده نباید دست زد.
حالا نه اینکه اصلا دست نزنن، بزنن، ولی همون سیستم موفق رو گسترش بدن، بهبود بدن، اپتیمایز کنن، ظرافت هاش رو بیشتر کنن... دقیقا عین کاری که راک استار میکنه، ناتی داگ میکنه، و باقی گنده ها..

اتفاقا منم خیلی به اینده بتزدا امیدوارم، مخصوصا الان که امکانات مایکرو هم در اختیارشونه، مایکرو هم که نشون داده برای بازی های مهمش به شدت دست و دلبازه، قرار هم نیست چون بی جی اس دیگه نگران فروش نیست (به واسطه حضور مایکرو) فکر کنیم اینا بدشون میاد دوباره نامبر وان بشن، و عین 2011 تقریبا "همه" استودیو های دیگر رو در بیگ وینر شکست بدن، مگه میشه صنعتی در این حد که خیلی ها هنر حسابش میکنن، فقط با یک ساپورت قوی از سمت ناشر، انگیزه رو برای درخشیدن در استودیو و دولوپر هاش از بین ببره؟

به اندازه کافی هم تجربه دارن.. چه تجربه ای بهتر از استارفیلد؟
 
مگه اسکایریم صرفا به خاطر محیط بزرگ بولد شد؟:D خیلی قبل تر از اسکایریم هم بازی با محیط بزرگ وجود داشته و کم هم نبودن.

بازیهای بتزدا نه به خاطر داستان طرفدار داشتن، نه صرفا به خاطر محیط بزرگ. بهترین و خاص ترین ویژگی بازیهای بتزدا حس اکتشاف و exploration هستش که هنوزم تو اکثر بازیهای اوپن ورلد نمیتونن خوب دربیارن. مثلا بیشتر اوپن ورلدهای یوبی سافت بزرگ و پر از point of interest هست، ولی همه مصنوعی و یه سری checklist هستن. شما همین الان از صفر اسکایریم رو شروع کنی، مطلقا این حس checklistای رو بهت نمیده و با پای خودت میری دنبال ادونچرهای خارج از کوئست ها.

بازیهای راکستار هم بیس دیزاینشون مال همون ۲۰ سال پیشه. ولی همون بیس رو اومدن تو یک دنیای زنده و با کیفیت خیلی بالا تو RDR2 پیاده کردن و اونجوری جواب داد.
به نظر من به ترکیب برنده نباید دست زد.

دقيقا خودت جواب خودتو تو پاراگراف آخر با مثال زدن دنياى زنده دادى :D
منم دقيقا حرفم اينه كه اون سطح و عمق از اكسپلور با محيط در اون حد واسه زمان خودش خوب بود ولى الان ديگه بايد يه تكونى بخوره.
 
درسته اسکایریم بخش بزرگی از محبوبیتش بخاطر گسترده بودنش بود و چیزی مشابهش اون زمان نداشتیم اما بنظرم مهم ترین دلیلی که اسکایریم بعد 12 سال هنوز بیشتر از 30 هزار پیک پلیر روزانه رو استیم داره (عددی که بازیا کله گنده بعد یک ماه نمیتونن نگهش دارن!) اینه که بشدت بالانس بود وگرنه فرمول اپن وردش بنظرم به هیچ وجه قدیمی نشده.
اگه قدیمی شده بود که مردم میرفتن سراغ عناوین جدیدتر و بهتر! جوری هم نیست که بگی این همه آدم بیکارن واسه نوستالژی فقط نشستن پای اسکایریم و فالوتای قدیمی :D

این بالانس بودنش چیزیه که حتی خود بتزدا هم بعد از اون نتونسته دوباره بهش برسه، اسکایریم پکیجی بود از اکسپلوریشن قوی، Lore خفن، اتمسفر بی نظیر، فکشنای جذاب، آزادی عمل بالا و ...، تو یه سری بخشا مثل کامبت و انیمیشنا و ... همون زمانم قدیمی محسوب میشد اما بازم به قدری اوکی بود که این پکیج رو خراب نکنه.
اما شما اگه به Fallout 4 یا Starfield نگاه کنید میبینید یه سری بخشای جدید مثل ستلمنت یا شیپ بیلدینگ یا المان های سروایوال وارد این سیستم شده که خیلی خوب هم در اومده اما تو یه سری زمینه ها مثل RPG و دیالوگا (Fallout4) یا اکسپلوریشن (Starfield) به قدری ضعیف عمل کردن کردن که دیگه نمیشه بهش گفت یک پکیج فوق العاده!

همین BG3 که مثال زده میشه مگه چقد به این فرمول دست زده؟ من خودم عاشق BG3 ـم اما بنظرم تنها دلیلی که BG3 اینقد ترکوند پرفکت کردن این فرمول بود نه کوبوندن و متحول کردنش!
یعنی ما هنوز همون سبک اکسپلوریشن مشابه اسکایریم رو داریم اما اینجا اینقد دنیا رو کوچک تر و پر دیتیل تر کردن که شما هر گوشش که میری یه محتوای Handcrafted میبینی و خبری از فیلر نیست، مثل اسکایریم میری که مراحل اصلی رو بری اما سر راه با چهار تا NPC آشنا میشی که تهش از یه ور دیگه مپ سر در میاری با چند تا انتخاب خیلی مهم که مسیر رو برات تغییر میده.

بنظرم بزرگترین فرق BG3 با بقیه بازیایی که الان دارن این فرمول قدیمی رو تکرار میکنن اینه که اینا اومدن به نظرات گیمرا توجه کردن و پرفکت ترین حالت این فرمول رو اجرا کردن، نتیجش هم شد یک پکیج بی نظیر که احتمالا مشابهش رو تا چندین سال دیگه نبینیم (احتمالا بعدیشم خود Larian باشه بازم :D)
کاری که انتظار دارم بتزدا با الدر اسکرولز جدید انجام بده.
 
آخرین ویرایش:
بنظرم بزرگترین فرق BG3 با بقیه بازیایی که الان دارن این فرمول قدیمی رو تکرار میکنن اینه که اینا اومدن به نظرات گیمرا توجه کردن و پرفکت ترین حالت این فرمول رو اجرا کردن، نتیجش هم شد یک پکیج بی نظیر که احتمالا مشابهش رو تا چندین سال دیگه نبینیم (احتمالا بعدیشم خود Larian باشه بازم :D)
کاری که انتظار دارم بتزدا با الدر اسکرولز جدید انجام بده.
کاملا موافقم و اگه بخوام چیزی اضافه کنم اینکه در ادامه حرفت BG3 خیلی بیشتر RPG هست و روی یک ساختار از پیش تعریف شده بنا شده.
خیلی تمرکز قویتری روی داستان و شخصیتها داره.

از اونطرف اسکایریم خیلی ادونچر طور تره ، همونطور که گفتی میشه 100 ساعت پلی تایم داشت در حالی که حتی یک مرحله اصلیهم نرفته باشی و همچنان غرق در بازی و دنیاش بمونی.
ایمرژن و نمای اول شخص هم از ثانیه اول بازی که دیگه نگو.

درسته که BG3 در عین حال که خیلی کلاسیکه ، مدرن ترین RPG هست و میشه گفت پخته ترین و شاید هم دست نیافتنی ترین.
اما کاری که بتسدا هم تو اسکایریم انجام داد واقعا دست نیافتنیه ، استودیوی دیگه ای حتی نزدیک هم نشده.

من یکی نمیتونم بین اینها انتخاب کنم.
هر کدومشون یک جاهای خاصی رو میخارونن که نمیشه بینشون انتخاب کرد :D
 
واسه منی که اولین تجربه‌ام از BGS اسکایریم بود، ویچر ۳، فالوت ۴، سایبرپانک، الدن رینگ و در نهایت BG3 همشون تو زمان خودشون همون حسی رو دارن که اولین بار اسکایریم رو بازی کردم. حتی این مسیر رو از اون ور بری یعنی ابلیویون و فالوت ۳ بازم آشناس. همشون یه فرمول مشترک دارن که به شیوه های مختلف سازنده اومده تغییرات داده ولی همشون صفحات یه کتابن :D حالا یکی خود سازنده میگه الگوش اسکایریمه(ویچر) یکی دیگه دوربینش ایزومتریکه، یکی دیگه اخر الزمانی، یکی دیگه هم اشکت درمیاد و گم میشی توش. اصلا قبول ندارم این فرمول تکراری یا قدیمی باشه. فرمول تکراری میشه فاکرای ۳ تا ۶. میشه AC های اخیر. میشه آواتار. همین حالا برید اسکایریم نسخه special رو بازی کنید، اگه گرافیکش رو ریمیک کنن مثبت ۹۰ رو شاخشه.
 
آدم واقعا لذت میبره کامنتا و بحث دوستان رو تو این تاپیک میخونه . خداروشکر که تاپیک زنده هست و دوستان کاملا کارشناسی و با دانش به سبک RPG و OPENWorld نظر میدن. نمیدونستم انقدر RPG فن داریم . بسیار خوشحالم
 
براساس ادعای چند منبع متفاوت، فروشگاه زنجیره‌ای والمارت می‌خواهد تمام نسخه‌های باقی‌مانده از Starfield را با قیمت ۳ سنت! بفروشد تا قفسه‌ها خالی شوند.
کامل مشخصه بازی فوق العاده موفقی بوده :D.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or