خبر رسمی جزئیات بزرگترین آپدیت بازی Starfield اعلام شد

MJ_KING

کاربر سایت
بزرگترین آپدیت بازی پرحاشیه Starfield از استودیو بتسدا، از 17 ژانویه (27 دی) در بخش بتای Steam در دسترس قرار می‌گیر و سپس در 31 ژانویه (11 بهمن) هم برای تمامی کاربران منتشر خواهد شد؛ گفته می‌شود این آپدیت عظیم، بیش از 100 اصلاح و بهبود را در بازی مذکور اعمال می‌کند.

Starfield-300x169.jpg


این اصلاح‌ها شامل بهبود در روند برخی از مراحل مشکل‌دار بازی مثل Eye of the Storm و Into the Unknown، پیشرفت‌هایی در بحث پایداری، تکسچرها، سیستم نور و سایه‌ها و همینطور پشتیبانی بیشتر از مانیتورهای گسترده (Widescreen)، خواهد بود.

بازیکنان همچنین می‌توانند انتظار داشته باشند که هندسه دیسک خورشید در محیط‌های فضایی و سایه‌پردازی حلقه‌های دور سیاره‌ها بهبود یابند، درحالی که سایر اشکالات بازی درحال رفع شدن هستند.

این بازی اکشن نقش‌آفرینی فضایی، هم‌اکنون برای ایکس باکس سریز ایکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس است. درضمن شما می‌توانید نقد و بررسی بازی Starfield را در بازی سنتر هم مطالعه کنید.
 
اینکه یکی گفته بازی دد شده کجاس سنمی با PS داشت که اومدی روضه یوم‌الجوک نوشتی؟
سود سهام استارفیلد مگه چقدر هست آخر هر ماه که کسی از این Halo: Combat Evolved 2 بد بگه، حکم جهاد گروهی صادر میشه؟
بازی با متا ۸۳ وضعیتش مشخصه دیگه. جای تعجب داره که حالا دد نه، ولی بگیم ناامید کننده ظاهر شده، خونتون به جوش میاد؟ یا زورتون میاد از موفقیت‌های گیم ۲.۰۰ که یادآوری بشه براتون؟
اسم سونی و دد رو کنار هم دیدی خون جلو چشات و گرفته
یه آب به دست و صورتت بزن دوباره کامنتم و بخون ببین کجاش به مثنوی شما مربوطه.
 
يكى ديگه يه بازى ساخته خراب كرده اين وسط به سونى چه ربطى داره؟
از شما بعیده متوجه طعنه نشی.

اگه میدونستم استفاده از کلمه سونی کپی رایت میخوره به جاش از سوییچ یا اندروید استفاده میکردم.
منظورم از ps پلتفرمی بود که استارفیلد روش منتشر نشده.
منظور کلی این بود که طبق آمار استیم و اکس باکس نمیشه گفت بازی دد شده و احتمالا رو پلتفرمهایی که منتشر نشده بازی پلیر نداره.

نوشته فارسی رو دوباره به فارسی باید توضیح بدم.
 
به نظرم تردیدی نیست که استارفیلد برای "بتزدا گیم استودیوز" و سابقه اش، یک شکست تمام عیار به حساب میاد، بتزدا گیم استودیوز قراره بازی هاش "نامبر وان و دست نیافتنی" باشن کمااینکه تا 2011 بودند،

نه صرفا یک بازی پر پلیر که اونم داره نون همین سابقه بتزدا رو اول از همه میخوره، نه دستاورد های خودش،

بزرگ ترین امید من اینه که بی جی اس از استارفیلد تمام درس های لازم رو گرفته باشه (که عقل سلیم میگه گرفته) چون استارفیلد به معنای واقعی کلمه نسبت به قبل "پیشرفت" داشته و اینو پلیر ها خیلی خوب میدونن، میمونه طراحی بازی که به نظرم کافیه بی جی اس یک "اسکایریم" با استاندارد های 2028 بسازه، تا TES VI خیلی راحت به موفقیت برسه و متای +88 بگیره، و حتی با یک پرفورمنس خوب متای +90 بگیره، و حتی با یک سری ظرافت های مخصوص بتزدا، +95 بگیره و نامبر وان و دست نیافتنی بشه، مثل اثار بتزدا در -2011...

به نظرم احتمال رسیدن به این موفقیت برای بتزدا بینهایت زیاد و بدیهیه... مخصوصا با ساپورت مایکرو..
 
بزرگ ترین امید من اینه که بی جی اس از استارفیلد تمام درس های لازم رو گرفته باشه (که عقل سلیم میگه گرفته)
بنظرم اگه یکم تو فروش شکست میخورد شاید یه تغییر گنده ایجاد میکردن توش اما الان با اینکه کلی ایراد بهش گرفته میشه و متاش در حد بقیه کارای بتسدا نیست بازم سومین بازی پرفروش سال استیم شد اونم با توجه به اینکه اواخر سال ریلیز شد و قفلم نداشت قبل ریلیز کرک شد و رو گیمپس هم با چندرغاز میشد بازی کرد!

الدر اسکرولز جدید حتی اگه بدتر از استارفیلد هم باشه فروش زیادی خواهد داشت بخاطر اسمش، خیلی از اسکایریم فنا رو میدیدم اصلا تو جریان استارفیلد نبودن چون با شوتر اونم تو فضا حال نمیکردن اما الدراسکرولز جدید چه خوب باشه چه بد همشونو جذب میکنه در نتیجه اگه دوباره به همین فرمولشون دست نزنن تعجب نمیکنم.

بازم بنظرم بعد BG3 خیلی واضح مشخص شد پلیرا چی از یه بازی نقش آفرینی میخوان و اگه اون چیزا درست پیاده شه یه جوری میفروشه که گنده ترین عناوین سال هم جلوش کم میارن، حالا اگه بتزدا دوباره بخواد اینقد به Procedural اتکا کنه و یه دنیای پر از خالی بسازه واقعا دیگه امیدمو کامل از دست میدم بهش :D
 
آخرین ویرایش:
بنظرم اگه یکم تو فروش شکست میخورد شاید یه تغییر گنده ایجاد میکردن توش اما الان با اینکه کلی ایراد بهش گرفته میشه و متاش در حد بقیه کارای بتسدا نیست بازم سومین بازی پرفروش سال استیم شد اونم با توجه به اینکه اواخر سال ریلیز شد و قفلم نداشت قبل ریلیز کرک شد و رو گیمپس هم با چندرغاز میشد بازی کرد!

الدر اسکرولز جدید حتی اگه بدتر از استارفیلد هم باشه فروش زیادی خواهد داشت بخاطر اسمش، خیلی از اسکایریم فنا رو میدیدم اصلا تو جریان استارفیلد نبودن چون با شوتر اونم تو فضا حال نمیکردن اما الدراسکرولز جدید چه خوب باشه چه بد همشونو جذب میکنه در نتیجه اگه دوباره به همین فرمولشون دست نزنن تعجب نمیکنم.

بازم بنظرم بعد BG3 خیلی واضح مشخص شد پلیرا چی از یه بازی نقش آفرینی میخوان و اگه اون چیزا درست پیاده شه یه جوری میفروشه که گنده ترین عناوین سال هم جلوش کم میارن، حالا اگه بتزدا دوباره بخواد اینقد به Procedural اتکا کنه و یه دنیای پر از خالی بسازه واقعا دیگه امیدمو کامل از دست میدم بهش :D
یکی از بهترین نقد هایی که تو این چند ماه از استارفیلد دیدم، یکی پارادایز لاست خودمون(احمد) بود که به اسکیل و لول بندی شخمی اشاره کرد، یکی خودت بودی که از اول به اینونتوری شخمی اشاره کردی، و یکی یک کامنت رندوم بود که تو پایین یکی از ویدئوهای یوتیوب از استارفیلد دیدم، طرف میگفت:

"اسکایریم همیشه یک منظره خفن + یک ساندترک خفن + یک سیستم کوئست خفن پشت اینا داشت، که باعث میشد همیشه بازی برات جذاب باشه و بتونی ادامه بدی و هیچ وقت خسته نشی، و از اینا جز "ساندترک" چیزی در استارفیلد باقی نمونده..."

یه همچین چیزی، یعنی به وضوح داره به طراحی بازی اشاره میکنه که اون جهان باز غنی و خفن بتزدا رو اینجا تبذیل کرده به 1000 تا سندباکس الکی بزرگ و پر از خالی... یعنی به وضوح یکی از بزرگترین مشکلات بازی همیناست که به اکسپلوریشن هم ضربه میزنه، + مشکلات تکنیکی در طراحی گوشه کنار بازی از اینونتوری تا باقی...

ولی ناامید نباش مجید :D میدونی یجوریه اخه مگه میشه ما اینجا درک درستی از مشکلات پیدا کرده باشبم، و تاد و بی جی اس پیدا نکرده باشن؟ از طرفی ساپورت مایکرو قطعا در اینده "انتظارات مایکرو" هم پشت خودش داره، برای همین من حقیقتا خیلی به TES VI امیدوارم...
 
حتی اینجا هم پای سونی میاد وسط؟
چه ربطی داره پلیر و فروش استارفیلد به سونی اصلا؟
دو دقیقه خودت و رفیقت هیت ندید برای قلبتون خوب نیست این همه تنفر که جمع شده تو وجودتون. از ما گفتن...

راستی... یه جوری کامنت ندید که تاریخ عضویتتون با تاریخ تولدتون اشتباه گرفته بشه ;)
داداش بخدا مایکروسافت و کلا آمریکایی جماعت انحصار طلبه .من یه عمره کارم آی تی هست و 20 سالم هست که گیمرم...
اگه همین سونی و کنسولاش نبودن ماها آرزوی بازی کردن به دلمون میموند . طرف درست رو انتخاب کن برای طرفداری ...
 
"اسکایریم همیشه یک منظره خفن + یک ساندترک خفن + یک سیستم کوئست خفن پشت اینا داشت، که باعث میشد همیشه بازی برات جذاب باشه و بتونی ادامه بدی و هیچ وقت خسته نشی، و از اینا جز "ساندترک" چیزی در استارفیلد باقی نمونده..."

یه همچین چیزی، یعنی به وضوح داره به طراحی بازی اشاره میکنه که اون جهان باز غنی و خفن بتزدا رو اینجا تبذیل کرده به 1000 تا سندباکس الکی بزرگ و پر از خالی... یعنی به وضوح یکی از بزرگترین مشکلات بازی همیناست که به اکسپلوریشن هم ضربه میزنه، + مشکلات تکنیکی در طراحی گوشه کنار بازی از اینونتوری تا باقی...

ولی ناامید نباش مجید :D میدونی یجوریه اخه مگه میشه ما اینجا درک درستی از مشکلات پیدا کرده باشبم، و تاد و بی جی اس پیدا نکرده باشن؟ از طرفی ساپورت مایکرو قطعا در اینده "انتظارات مایکرو" هم پشت خودش داره، برای همین من حقیقتا خیلی به TES VI امیدوارم...
نکته ای که این وسط باقی میمونه اینه که اگه همین فرمول رو دوباره تو TES VI پیاده کنن مثل اسکایریم باز هم به بهترین شکل جواب میده.
فکر کن یک مپ بزرگ با چندتا شهر ، بین اونها هم چندتا Point of interest با فواصل کم ، دانجن ها ، مکان مخفی و... که همیشه کاری برای انجام دادن باشه.
ما دیگه چی میخوایم؟

مشکل اونجایی برای استارفیلد رقم خورد که همین فرمول رو بدون دستکاری مثل پازل پخشش کردن بین چندین سیاره .
این وسط هم فقر فنی انجین و فسیل بودن یکسری از کدهاش برجسته تر شد و شد همونی که ازش میترسیدیم.
وگرنه من یکی قبل انتشار خیلی امیدوار بودم که حداقل 4-3 تا سیاره رو پرجزئیات در بیارن و تو مابقی فقط بحث ماینینگ ، فچ کوئست ، نکات مخفی و چیزهایی از این دست بشه.
برای همین میگفتم وجود هزار تا سیاره به خودی خود نمیتونه نکته منفی باشه.

ولی چیزی که دستمون رو گرفت تولید محتوای رویه ای (PROCEDURAL GENERATION) که بیداد میکرد + همونطور که خودت و مجید گفتید دنیاهای پر از خالی بود که مثل چی میخوره تو صورت پلیر و جلوی لذت اکتشاف ،پیوستگی گیم پلی و... رو هم میگیره.
وگرنه تو بازیهای قبلی به‌وفور از PCG استفاده شده بود.

در مورد TES VI منم فکر نمیکنم بتسدا تو بخش طراحی بازیش خیلی بخواد تغییری بده.
چون این فرمول خیلی روی مجموعه الدراسکرول یا فالوت میشینه و اصلا برای اونها خلق شده. (البته فالوت درش زور چپون شد :D )
ولی واقعا از لحاظ تکنیکی و فنی باید واقعا یک فکری بکنن.
اصلا نه اینکه 30-20 درصد بهتر بشن ، باید یک انقلاب تو نحوه توسعه بازیهاشون انجام بدن.

یه چی مثل این شایعاتی که برای ساخت ریمیک/ریمستر آبلیویون پخش شده.
ینکه احتمال داره درش همزمان از ترکیب UE5 و Creation استفاده بشه.
به این شکل که UE یا یک انجین گرافیکی دیگه بخش ویژوال رو بعهده بگیره و اون پشت Creation هم محاسبات فیزیک و الگوریتم های خودش رو همزمان انجام بده.

البته چیزی جدیدی نیست و قبلا خیلی جاها این روش استفاده شده.
بیشتر هم تو ریمیک/ ریمستر ها من دیدم که انجام میدن.
مثل Demon Souls ریمیک یا Shadow of the Colossus ریمیک یا ریمسترهای Halo 1-2 ، diablo 2 resurrected که انجین قدیمیه همزمان اون زیر داره محاسبات خودش رو انجام میده.
تو بحث Halo 1-2 /Diablo 2 که با یک دکمه حتی میشه بصورت آنی بین گرافیک جدید و قدیمی سوییچ هم کرد.

این خیلی دم دستی تره و به نظرم ارزون تر هم برای استودیو تموم میشه تا اینکه بخوان کلا همه ابزارها ، کدها و... رو تو یک انجین جدید از نو بسازن.
 
نکته ای که این وسط باقی میمونه اینه که اگه همین فرمول رو دوباره تو TES VI پیاده کنن مثل اسکایریم باز هم به بهترین شکل جواب میده.
فکر کن یک مپ بزرگ با چندتا شهر ، بین اونها هم چندتا Point of interest با فواصل کم ، دانجن ها ، مکان مخفی و... که همیشه کاری برای انجام دادن باشه.
ما دیگه چی میخوایم؟

مشکل اونجایی برای استارفیلد رقم خورد که همین فرمول رو بدون دستکاری مثل پازل پخشش کردن بین چندین سیاره .
این وسط هم فقر فنی انجین و فسیل بودن یکسری از کدهاش برجسته تر شد و شد همونی که ازش میترسیدیم.
وگرنه من یکی قبل انتشار خیلی امیدوار بودم که حداقل 4-3 تا سیاره رو پرجزئیات در بیارن و تو مابقی فقط بحث ماینینگ ، فچ کوئست ، نکات مخفی و چیزهایی از این دست بشه.
برای همین میگفتم وجود هزار تا سیاره به خودی خود نمیتونه نکته منفی باشه.

ولی چیزی که دستمون رو گرفت تولید محتوای رویه ای (PROCEDURAL GENERATION) که بیداد میکرد + همونطور که خودت و مجید گفتید دنیاهای پر از خالی بود که مثل چی میخوره تو صورت پلیر و جلوی لذت اکتشاف ،پیوستگی گیم پلی و... رو هم میگیره.
وگرنه تو بازیهای قبلی به‌وفور از PCG استفاده شده بود.

در مورد TES VI منم فکر نمیکنم بتسدا تو بخش طراحی بازیش خیلی بخواد تغییری بده.
چون این فرمول خیلی روی مجموعه الدراسکرول یا فالوت میشینه و اصلا برای اونها خلق شده. (البته فالوت درش زور چپون شد :D )
ولی واقعا از لحاظ تکنیکی و فنی باید واقعا یک فکری بکنن.
اصلا نه اینکه 30-20 درصد بهتر بشن ، باید یک انقلاب تو نحوه توسعه بازیهاشون انجام بدن.

یه چی مثل این شایعاتی که برای ساخت ریمیک/ریمستر آبلیویون پخش شده.
ینکه احتمال داره درش همزمان از ترکیب UE5 و Creation استفاده بشه.
به این شکل که UE یا یک انجین گرافیکی دیگه بخش ویژوال رو بعهده بگیره و اون پشت Creation هم محاسبات فیزیک و الگوریتم های خودش رو همزمان انجام بده.

البته چیزی جدیدی نیست و قبلا خیلی جاها این روش استفاده شده.
بیشتر هم تو ریمیک/ ریمستر ها من دیدم که انجام میدن.
مثل Demon Souls ریمیک یا Shadow of the Colossus ریمیک یا ریمسترهای Halo 1-2 ، diablo 2 resurrected که انجین قدیمیه همزمان اون زیر داره محاسبات خودش رو انجام میده.
تو بحث Halo 1-2 /Diablo 2 که با یک دکمه حتی میشه بصورت آنی بین گرافیک جدید و قدیمی سوییچ هم کرد.

این خیلی دم دستی تره و به نظرم ارزون تر هم برای استودیو تموم میشه تا اینکه بخوان کلا همه ابزارها ، کدها و... رو تو یک انجین جدید از نو بسازن.
دمت گرم به بهترین حالت ممکن توضیح دادی و منظور من رو باز کردی...
 
مشکل اصلی بازی کمبود محتوا بودنه.تنها کاری که میتونن کنن اکسپنشن های بزرگ بدن.خودم بعد quest لاین اصلی و چند تا quest لاین فرعی بهونه دیگه ای برای ادامه پیدا نکردم در صورتی که از سر و روی اسکایریم کانتنت میباره...
 
استارفیلد واسه من دوست داشتنی و خیلی فراتر از ۸۳. ولی خب اون لودینگ ها، پاشنه آشیل اصلی بازی هست. اگه اون لودینگ ها نبود یا یه طور دیگه بود میشد از اکتشاف سیاره ها لذت برد. میشد از ناپیوستگی لذت برد. بجز این انیمیشن چهره ها هم تو ذوق میزد و شخصیت پردازی بازی رو هم دوست ندارم. این مشکلات اگه نبود به راحتی مثبت ۹۰ میشد.

بازی کلا کلی کوئست خوب و محتوای زیاد داره و کلی سیستم خوب و به جا. همشون برای من لذت بخش بودن. ولی اینکه اینقدر بین منو بچرخم، اینقدر بک تو بک لودینگ ببینم حقیقتا نمیذاشت با اکتشاف حال کنم. کل بازی رو تحت تاثیر خودش قرار داده. خسته میشدم. کپی پیست سیاره و لوکیشن ها هم زیاده. چیزای تکراری میبینی. ترکیب این لودینگ و این کپی کاری ها میشه ایمرژن و اکسپلوریشن ناقص.

بتسدا اومد یه سبک جدیدی امتحان کنه با تجربه قبلی خودش و از لحاظ فنی نشد بشه. با اینحال این بتسدا یه خوبی های جدید هم داره. مثلا بازیشون واقعا پولیش شده. انجینشون بجز بحث لودینگ تو اوج خودشه. باگهاش خیلی کمتره. کامبتش خیلی بهتره. پکیج خیلی کاملیه‌. من حس میکنم بازم تو این سبک چیزی ساخته که مثلش نیست.

امیدم به TES زیاده چون اون سبک بازی خود به خود مشکلات استارفیلد رو نداره با خودش. به علاوه نکات مثبت جدیدی که استارفیلد داره و الان توی منو بتسدا هست رو هم خواهد داشت. اون فالوت ۷۶ وصله ناجوری بود. اینکه از اون دوباره با یه سبک جدید برگردی خودش خیلی. حالا کامبک ناقص و پر ایرادیه ولی این کجا و اون ۷۶ مادر مرده کجا.

لعنتی مثبت ۱۰۰ ساعت پاش گذاشتم، کلی هم دلمونو شکوند ولی ته اش دوستش دارم. یه فکری بکنن با این لودینگا، نسخه بعدیش دوباره هایپ میشم واسش.
 
آخرین ویرایش:
به نظرم اینکه تو آمار تایم پلی بازیکن ها داخل استارفیلد زیاد هست به هیچ وجه دلیل نمیشه که بتسدا شاهکار ساخته و همه پلیر ها عاشق گیم هستن و نمیتونن بیان بیرون ازش.
من تجربه خودم رو میتونم تو این زمینه مثال بزنم،من استارفیلد رو تمام فکشن کوئست هارو رفتم استوری اصلی هم ۹۰ درصدش رو رفتم بقیش رو از تو یوتیوب دیدم چون دیگه اصلا حوصله میشن های تکراری سنگ جمع کردنش رو نداشتم ،یعنی بین ۱۰۰-۲۰۰ ساعت وقت گذاشتم پای این گیم که به اون آمار منم اضافه کردم ولی کسی ازم بپرسه میگم حیف وقتی که گذاشتم.تایم پلی دقیقم رو داخل BG3 و استارفیلد نمی‌دونم ولی یا BG3 کمتره یا هر دو گیم رو اندازه هم بازی کردم، ولی آیا نظرم راجع به هر دو گیم یکسانه؟ به هیچ وجه!
BG3 رو از هر ثانیه اش از اول تا اخر لذت بردم،استوری به طرز باورنکردنی عالی، کامپنین هایی که شما دوس داری پارتی لیمیت نداشته باشه همرو با هم بیاری چون همشون کرکتر هايي بی نظیر هستن و قطعا دوباره میرم سراغش و انتخاب های جدید رو امتحان میکنم، استارفیلد من (و طبق چیز هایی که دیدم اکثرا همین بوده) اولش از گیم خوشم اومد حقیقتا، بعد هر چی رفتم جلوتر ایرادات گیم بیشتر مشخص شد، استوری اصلی به شدت ضعیف، از نظر من ضعیف ترین استوری که تا حالا از بتسدا دیدم، کامپنین های خسته کننده که دوست نداشتم ریخت هیچ کدومشون رو ببینم و مشکلات دیگه ای که از همون اول واسه پلیر مشخص نمیشه، شما تو ۱۰-۲۰ ساعت اول نه از استوری اطلاع داری نه از کامپنین ها. حالا هر کس به یه دلیل ادامه میده، یکی خوشبینانه فکر میکنه میگه میرم جلو بهتر میشه، یکی عادت نداره گیم رو نصف و نیمه رها کنه(خودم اینجوریم، یه گیم هر چی هم بد باشه اگه ۱۰-۲۰ ساعت وقت گذاشته باشم دیگه تا آخر میرم) یکی هم نمی‌خواد قبول کنه که گیم در اون سطحی که باید میبود نبود، و این میشه که تو آمار تایم پلی بالا هست ولی از هر کس میپرسید و میشنوید از استارفیلد راضی نیستن. حالا ۳ سال دیگه بیان بگن هزار ميليارد ساعت پلیر ها بازیش کردن استارفیلد یه گیم نا امید کننده بود. گیم بدی نیست به من باشه ۶_۷ میدم، ولی disappointing بودن استارفیلد یه فکت هست، بخش اعظمی داخل همین فروم ( و بخش اعظمی از گیمر ها به طور کلی) انتظار گیم ۹ به بالا داشتن.
 
نکته ای که این وسط باقی میمونه اینه که اگه همین فرمول رو دوباره تو TES VI پیاده کنن مثل اسکایریم باز هم به بهترین شکل جواب میده.
فکر کن یک مپ بزرگ با چندتا شهر ، بین اونها هم چندتا Point of interest با فواصل کم ، دانجن ها ، مکان مخفی و... که همیشه کاری برای انجام دادن باشه.
ما دیگه چی میخوایم؟

مشکل اونجایی برای استارفیلد رقم خورد که همین فرمول رو بدون دستکاری مثل پازل پخشش کردن بین چندین سیاره .
این وسط هم فقر فنی انجین و فسیل بودن یکسری از کدهاش برجسته تر شد و شد همونی که ازش میترسیدیم.
وگرنه من یکی قبل انتشار خیلی امیدوار بودم که حداقل 4-3 تا سیاره رو پرجزئیات در بیارن و تو مابقی فقط بحث ماینینگ ، فچ کوئست ، نکات مخفی و چیزهایی از این دست بشه.
برای همین میگفتم وجود هزار تا سیاره به خودی خود نمیتونه نکته منفی باشه.

ولی چیزی که دستمون رو گرفت تولید محتوای رویه ای (PROCEDURAL GENERATION) که بیداد میکرد + همونطور که خودت و مجید گفتید دنیاهای پر از خالی بود که مثل چی میخوره تو صورت پلیر و جلوی لذت اکتشاف ،پیوستگی گیم پلی و... رو هم میگیره.
وگرنه تو بازیهای قبلی به‌وفور از PCG استفاده شده بود.

در مورد TES VI منم فکر نمیکنم بتسدا تو بخش طراحی بازیش خیلی بخواد تغییری بده.
چون این فرمول خیلی روی مجموعه الدراسکرول یا فالوت میشینه و اصلا برای اونها خلق شده. (البته فالوت درش زور چپون شد :D )
ولی واقعا از لحاظ تکنیکی و فنی باید واقعا یک فکری بکنن.
اصلا نه اینکه 30-20 درصد بهتر بشن ، باید یک انقلاب تو نحوه توسعه بازیهاشون انجام بدن.

یه چی مثل این شایعاتی که برای ساخت ریمیک/ریمستر آبلیویون پخش شده.
ینکه احتمال داره درش همزمان از ترکیب UE5 و Creation استفاده بشه.
به این شکل که UE یا یک انجین گرافیکی دیگه بخش ویژوال رو بعهده بگیره و اون پشت Creation هم محاسبات فیزیک و الگوریتم های خودش رو همزمان انجام بده.

البته چیزی جدیدی نیست و قبلا خیلی جاها این روش استفاده شده.
بیشتر هم تو ریمیک/ ریمستر ها من دیدم که انجام میدن.
مثل Demon Souls ریمیک یا Shadow of the Colossus ریمیک یا ریمسترهای Halo 1-2 ، diablo 2 resurrected که انجین قدیمیه همزمان اون زیر داره محاسبات خودش رو انجام میده.
تو بحث Halo 1-2 /Diablo 2 که با یک دکمه حتی میشه بصورت آنی بین گرافیک جدید و قدیمی سوییچ هم کرد.

این خیلی دم دستی تره و به نظرم ارزون تر هم برای استودیو تموم میشه تا اینکه بخوان کلا همه ابزارها ، کدها و... رو تو یک انجین جدید از نو بسازن.
این فرمول کلا outdateعه و هر کاری کنن باهاش خوب در نمیاد دیگه
 
استارفیلد شاهکار نیست و تا دلت بخواد ایراد بزرگ و کوچیک داره ولی اجازه بدید نپذیرم که تایم پلی و فروش بازی به خوب بودنش مربوط نباشه.

اینکه بازی واسه خیلیها ناامیدکننده بوده منطقیه ولی واسه بازی بد کسی ۴۰۰ ساعت وقت حروم نمیکنه.

در صورتی که این کامنت و کامنتهای شبیه به این نمیتونه متطقی باشه:
تو این ۲۰۰ ساعتی که پای بازی هدر دادم،میتونم بگم بازی یه شکست کامل و پر از ایرادهای ساختاریه.
خوشبختانه فقط ۳۰۰ ساعت دیگه مونده تا بلاخره از شر بازی خلاص شم.

خلاصه پیشنهادم اینه که اصلا سمت این بازی نرید چون بر خلاف بقیه بازیهای سینگل پلیر بعد چند صد ساعت غیر تحمل میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or