جدید ترین اخبار سخت افزار و نرم افزار بازار PC

mobile1199

_-[ BE THE BATMAN ]-_
Gold User
Jun 21, 2015
1,942
نام
MR.1199
طبق چیزی که از روی انویدیا گفتم 80 درصد بدون ری تا 2 برابر در ری از 2080 بهتره

برای 2080TI هم تا 50 درصد بدون ری تا 65 درصد با ری بهتره

3070 هم بدون ری همون 2080TI هست عملا با ری کمی بهتره هر چند 3 گیگ رم کمترش نقطه ضعفشه قبلا 1070 با 2 گیگ رم بیشتری پیشرفت بیشتری داشت هر چند 980TI قیمتش 600 دلار بود نه 1200 دلار اما 3080 قطعا بارزترین اختلاف این سالهاست.

کارت دست دیجیتال فاندری رسیده و اعداد رو تایید کرده ویدئوش هم گذاشتن

700 دلار برای همچین کارتی شاهکاره

700 دلار مـــــــــــفت ـه :D یعنی انویدیا خودش رو از مهلکه نجات داد که هیچ، یه پرش اساسی کرد که از همون ابتدا نسل 9 رو قوی تر ظاهر شه.
البته نمیدونم دو سال دیگه چه سیاستی رو انجام میدن برای خالی کردن جیب ملت با بالا بردن قیمت و دستکاری بنچ و ... :D ولی یه جمله ای رو قبلا گفته بودم که این کمپانی ها فکر سود خودشونن نه جیب من و شما، و زمان هایی مثل الان که بنا به هر دلیلی مجبور شدن با بیشترین قدرت و به صرفه ترین قیمت ظاهر بشن رو فقط باید استفاده کرد به بهترین شکل.

پ.ن: pcmr قشنگ تو این دو روز جو ـش 180 درجه عوض شده :D تا همین چند روز پیش فقط در حال کوبیدن کنسول پلیرا بودن، الان اصلا اثری نیست از پلتفرم های رقبا :D انویدیا نشون داد همچنان میتونه game changer باشه...
پ.ن 2: 1500 دلار برای 3090 هم مفته هر جور حساب میکنم با این پرفورمنس چند برابر نسبت به نسل قبل! حیف که ما این ور آبی ـم...
پ.ن 3: یه لحظه 3090-SLI رو تجسم کنید =P~
 

Gwynbleidd

کاربر سایت
Sep 9, 2015
300
در واقع ما میتونیم با کیفیت 8K بازی کنیم ولی با پرفورمنس مقداری بالاتر از FHD ؟

نه عزیز اینطوری که همه محاسبات بهم میریزه:D
شما داخل بازی وقتی 8K DLSS میزنی قطعا در رزولوشن پایین‌تر رندر میشه معمولا بهترین نتیجه با 2x Res به دست میاد یعنی برای 8K DLSS گیم روی 4K رندر میشه و نتیجه کار از 4K قطعا بهتر در میاد و پرفورمنس هم به نسبت 8K و اگر 4K DLSS استفاده کنی روی 1440p رندر میشه و پرفورمنس 2x بیشتر و کیفیت نهایی بهتر، اینکه روی چه وضوحی رندر بشه بستگی داره چه حالتی برای DLSS انتخاب بشه Quality>Balanced>Performance>Ultra Performance
 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
مثال من ربطی به پیشرفت درایور نداشت !


اولش هم نوشتم



در واقع میخواستم مقایسه از نقطه صفر باشه ... ابتدای کار ( وضعیت آغازین هر دو کارت 3080 و 1080 )




بله درسته این حرف البته در شرایط مختلف ... 35 درصد افزایش که گفتم در بدترین سناریو هستش
آخه دیدم نوشتی درایورها قدیمیه و نوشته بودی 1080 اولش اومد 24 درصد قویتر بود ولی تو بنچمارک 30 درصد بود.
متوجه شدم ایرادمون کجاست. شما با تناسب تفاوت رو میدی. من با تقسیم دو عدد برتری رو میدم
نه عزیز اینطوری که همه محاسبات بهم میریزه:D
شما داخل بازی وقتی 8K DLSS میزنی قطعا در رزولوشن پایین‌تر رندر میشه معمولا بهترین نتیجه با 2x Res به دست میاد یعنی برای 8K DLSS گیم روی 4K رندر میشه و نتیجه کار از 4K قطعا بهتر در میاد و پرفورمنس هم به نسبت 8K و اگر 4K DLSS استفاده کنی روی 1440p رندر میشه و پرفورمنس 2x بیشتر و کیفیت نهایی بهتر، اینکه روی چه وضوحی رندر بشه بستگی داره چه حالتی برای DLSS انتخاب بشه Quality>Balanced>Performance>Ultra Performance
البته تو dlss تا 4x هم نتایج مطلوبه تو dlss1 تا 2x بود.
 

Gwynbleidd

کاربر سایت
Sep 9, 2015
300
البته تو dlss تا 4x هم نتایج مطلوبه تو dlss1 تا 2x بود.
دیگه اون کسی که 8K پلی میده (خدا شانس بده:D) چاره‌ای جز استفاده از Ultra Performance نداره و فکر میکنم این حالت جدید که برای 8K اومده حتی از 4x هم بیشتر باشه و در وضوح کمتر از 4K در محدوده همون 3200 پیکسل رندر کنه.
در کل هر کسی کمتر از 8K (دیگه باید همش بگیم 8K، زمان 8800GT کی فکرش رو میکرد یه روزی همینطوری قطاری بگیم ...8k 8K:D) پلی میده فکر نکنم نیازی به پایین‌تر از حالت Quality باشه
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
دیگه اون کسی که 8K پلی میده (خدا شانس بده:D) چاره‌ای جز استفاده از Ultra Performance نداره و فکر میکنم این حالت جدید که برای 8K اومده حتی از 4x هم بیشتر باشه و در وضوح کمتر از 4K در محدوده همون 3200 پیکسل رندر کنه.
در کل هر کسی کمتر از 8K (دیگه باید همش بگیم 8K، زمان 8800GT کی فکرش رو میکرد یه روزی همینطوری قطاری بگیم ...8k 8K:D) پلی میده فکر نکنم نیازی به پایین‌تر از حالت Quality باشه
اره.ولی اینو وقتی میبینه طرف. رو 2060 هست از 1080 رفته رو 4k
2020-09-03_22-03-44.jpg 2020-09-03_22-04-44.jpg 2020-09-03_22-04-18.jpg 2020-09-03_22-03-09.jpg

میگم شاید از 1440p هم به همین شکل بتونه ببره به 8k
از اون لحاظ درسته از fhd به 4k میشه 4x و از 4k به 8k هم 4x
ولی شاید تو ورژن 2.1 بتونن 8x هم بکنن
 
  • Like
Reactions: {ehsan}

Gwynbleidd

کاربر سایت
Sep 9, 2015
300
اره.ولی اینو وقتی میبینه طرف. رو 2060 هست از 1080 رفته رو 4k
View attachment 163588View attachment 163590View attachment 163591View attachment 163592

میگم شاید از 1440p هم به همین شکل بتونه ببره به 8k
از اون لحاظ درسته از fhd به 4k میشه 4x و از 4k به 8k هم 4x
ولی شاید تو ورژن 2.1 بتونن 8x هم بکنن
بحث خروجی کیفی هست هر چه Internal Resolution کمتر باشه نتیجه بدتر میشه، مثلا برای Control وقتی گیم روی 720p رندر میشه بهترین خروجی برای 1080p DLSS هست برای 1440p DLSS اگر گیم روی 720p رندر کنه قطعا کیفیت خروجی از مورد اول بدتر میشه پس اینکه برای 8K بخواییم وضوح رندر 1080p در نظر بگیریم خروجی جالبی نمیشه اونم با 16x تعداد پیکسل بیشتر:D
 

Gwynbleidd

کاربر سایت
Sep 9, 2015
300
163594

در کنار عملیات همزمان INT32+FP32 (مسیر داده 2) که با معماری Turing معرفی شد هر SM در معماری Ampere توانایی انجام دستورالعمل‌ها به صورت FP32+FP32 (مسیر داده 1) هم داره، دابل پرفورمنس و اکسکیوشن که با توجه به 4 پارتیشن موجود هر SM قابلیت اجرای 128 دستور FP32 یا 64FP32+64INT32 را در هر کلاک خواهد داشت، انویدیا هر چی در Turing بوده برای سری Ampere دو برابر کرده!
قطعا یکی از دلایل افزایش دهشتناک پرفورمنس رسترایزشن در Ampere دو برابر کردن تعداد کودا FP32 نسبت به Turing بوده اما مهمتر از اون با این طراحی بستر بسیار بهتری برای عملیات دینویزینگ RT شیدرها فراهم خواهد شد و پرفورمنس بخش ری تریس فوق العاده بهتر میشه و RT Coreها آزادی عمل بهتری پیدا میکنند.
 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
بحث خروجی کیفی هست هر چه Internal Resolution کمتر باشه نتیجه بدتر میشه، مثلا برای Control وقتی گیم روی 720p رندر میشه بهترین خروجی برای 1080p DLSS هست برای 1440p DLSS اگر گیم روی 720p رندر کنه قطعا کیفیت خروجی از مورد اول بدتر میشه پس اینکه برای 8K بخواییم وضوح رندر 1080p در نظر بگیریم خروجی جالبی نمیشه اونم با 16x تعداد پیکسل بیشتر:D
نه دیگه از 1440 به 8k میشه 9x
من 3060 میگیرم با dlss میبرمش رو 8k تا ببینی میشه. نمیتونی 8k بازی کردن ما رو ببینی. :D
خداوکیلی خدا به داد انویدیا برسه من 8k از انویدیا میخوام با 3060.
__________________
2020-09-03_21-14-05.jpg 2020-09-03_21-13-37.jpg 2020-09-03_21-13-15.jpg 2020-09-03_21-12-52.jpg 2020-09-03_21-08-06.jpg 2020-09-03_21-07-36.jpg 2020-09-03_21-07-11.jpg

اختلاف دوم حدود 40-50 درصد هست .

2020-09-03_21-45-40.jpg

اختلاف رو با تقسیم دو فریم به دست میارن نه تناسب .
مثلا تو اینجا 27 درصده ولی اگه با تناسب ببندید میشه 21 درصد.
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,373
نام
Majid
الان بالاخره نهایت تلاش Dlss چقد میتونه باشه؟ جایی نگفتن؟
با توجه به اینکه 4k ـو میتونه با 1080 رندر کنه و نتیجه از نیتیو 4k بهتر بشه پس چرا نتونه همونو ببره تا 8k؟ :D اصلا به کجا کارت فشار میاره؟
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
2080TI اصلا 1 مشکل طراحی داره کارت 320 واتی به 280 وات محدود شده بود که زمانی لیمیت برمی داشتتید خیلی به کاراییش اضافه می شد حتی بدون اینکه کلاک اضافه کنید اما خوب همین باعث می شد کارت بعد از مدتی مشکل پیدا کنه الان امار خرابی 2080TI از همه کارت ها با اختلاف بالاتره کلا این کارت کاملا 1 کارت سوخته(از هر لحاظ) هست.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
الان بالاخره نهایت تلاش Dlss چقد میتونه باشه؟ جایی نگفتن؟
با توجه به اینکه 4k ـو میتونه با 1080 رندر کنه و نتیجه از نیتیو 4k بهتر بشه پس چرا نتونه همونو ببره تا 8k؟ :D اصلا به کجا کارت فشار میاره؟
4x میتونه ببره بالا در حالتی که تکسچرها خراب نشه و رزولوشن قابل بازخونی باشه مثلا از 1080 به 4k خوب میشه ولی 360 به 1080 بدرد نمیخوره باید پایه رو داشته باشه
از 4k به 8k هم میشه 4x . از 1080 به 8k که میشه 16x روش اصلا حساب نکن خروجی بدی میده اگه بتونه بده.
خود انویدیا تو dlss2 گفته بود 4x .ما یه امیدی میخوایم تو دلمون روشن کنیم که میدونیم نمیشه از 1440 به 8k
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر