جدید ترین اخبار سخت افزار و نرم افزار بازار PC

امیدوارم واقعا Anti-Lag+ محدودیت سخت افزاری نداشته باشه و ببینیم تو درایور های Amernimezone برای کارت های 6000 و قدیمی تر اضافش کنن مثل HYPR-RX :D

تنها مشکلی که از FG دیدم همین Latency بالای سیستمه
آنتی لگ پلاس فکر کنم محدودیت سخت افزاری سری ۶۰۰۰ و ۵۰۰۰ اجازه نده که بشه ازش استفاده کرد
برای کارتهای سری 6000 و 5000 گزینه anti lag معمولی هست و همیشه ازش استفاده میکنم و تاثیر خودش رو داره و قابل قبوله

تو این بررسی پست بالا کارت انویدیا مورد بررسی قرار گرفته و آنتی لگ amd هم قاعدتا فعال نبوده

با این حال latency بنظرم کاملا قابل قبوله و تاثیر خاصی تو گیم پلی نمیزاره

احتمالا برای کارتهای ۶۰۰۰ و ۵۰۰۰ با فعال کردن آنتی لگ وضعیت latency بهتر بشه.
 
عملکرد FSR3:


View attachment 311974

روی 3060 و 3070:
View attachment 311976 View attachment 311977
---

نمیشه یه جوری ترکیبشون کرد؟ فریم جنریشن FSR با آپسکیل DLSS :-" :D
حالا خودم تست نکردم که ببینم تجربم چه شکلی میشه اما با این وضع واسه کارتای غیر 4000 انویدیا منطقی تر نیست Native +FSR FG روشن باشه تا مثلا DLSS 3.5 کوالیتی بدون FG؟
فریم دهیش بهتره اما استاتر و لگ(تاخیر) ش بیشتره عملا برای ادم های حساس غیر قابل استفاده هست من که حتی نسخه 3 هم نمی پسندم تازه ارتیفکت هم توی حرکت سریع دارن اما برای کسی که اصلا فریم نمی گیره خوب خوبه از هیچی بهتره
عملا تا اون حالت صابونیش از بین نبرن قابل استفاده نیست
 
هنوز بررسی های hardware unboxed و df واسه fsr3 نیومده ولی مال daniel owen رو که دیدم چند تا نکته داشت
یکی اینکه vsync رو میشه روشن کرد برخلاف dlss (البته بنظرم بعدا dlss اینم اضافه کنه )
تو یکی از ویدیو هاش fluid motion رو روی sw jedi s بررسی میکنه میگه روی 70 80 فریم بهتر از 50 فریم جواب میده و ارتیفکت کمتری تولید میکنه
کلا این تکنولوژی فک نکنم واسه تبدیل مثلا 30 به 60 فریم خوب جواب بده ... بیشتر برای 100 فریم به بالا خوبه
تو dlss هم شما اگه internal res خیلی پایین باشه نتیجه خوبی نمیگیری بهترین نتیجه رو تو internal res 1080 میگیری حالا برای این فک کنم 60 فریم باید حداقل ورودی فریم باشه

نمیدونم شدنیه یا نه ولی اگه بشه باید حالت های مختلفش رو برای fg مثل dlss بیارن
مثلا الان اینطوریه که بین هر دو فریم یه فریم تولید میشه پس نتیجه میشه .... فریم نیتیو + فریم تولیدی + فریم نیتیو
حالا اگه بشه بین 4 فریم یک فریم تولید بشه نتیجه میشه .... 2 فریم نیتیو + 1 فریم تولیدی + 2 فریم نیتیو
اینطوری میشه ارتیفکت ها رو کاهش داد و حق انتخاب بیشتری داد
چون الان اینطوریه که فریم دو برابر میشه ولی ارتیفکت های زیادش باعث میشه که کلا خاموشش کنی شاید بهتر باشه
ولی تو اون حالت فک کنم فریم 50 درصد بیشتر بشه با ارتیفکت کمتر
 
خوب منم روی Forspoken تست کردم، از انتظاراتم بهتر بود ولی خیلی حس عجیبیه، فکر میکنی FPS Counter بهت دروغ میگه :))

Anti-Lag معمولی واقعا کمک میکنه، بدون اون قشنگ Latency حس میشه اگر حساس باشین

همچنان منتظر معجزه هستم که Anti-Lag+ برای همه کارت ها بیاد :> =))

حتما حتما حتما V-sync رو روشن کنید، اونم در صورتی که فریم بالاتر از Refresh Rate مانیتور میگیرین، وگرنه فعلا بیخیال FG بشین که بدون VRR....:-&

خود Upscaling ـه FSR3 هم بنظرم عالیه، تو Forspoken با اون همه گل و گیاه و پارتیکل افکت هم ظاهر خوبی داره، خیلی ریز دقت کنید Artifact میبینید ولی تو گیمپلی معمولی اذیت نمیکنه

3.1 و بالاتر در آینده بیان قطعا این مشکلات ریز هم حل میشه :D

NAA هم پسندیدم :D قبل از این تنها تجربه‌ام با این سبک AA یه ماد واسه RDR2 بود که میگفتن یه جورایی DLAA رو برای کارت های دیگه فعال میکنه، اون پشت نمیدونم چخبره ولی تو ظاهر نهایی بازی خیلی تاثیر خوبی داشت و کاهش فریم کمی داشت



دوستانی که میخوان تست کنن بهترین راه دانلود دمو Forspoken از استیمه، حجمش 40 گیگه
 
خوب منم روی Forspoken تست کردم، از انتظاراتم بهتر بود ولی خیلی حس عجیبیه، فکر میکنی FPS Counter بهت دروغ میگه :))

Anti-Lag معمولی واقعا کمک میکنه، بدون اون قشنگ Latency حس میشه اگر حساس باشین

همچنان منتظر معجزه هستم که Anti-Lag+ برای همه کارت ها بیاد :> =))

حتما حتما حتما V-sync رو روشن کنید، اونم در صورتی که فریم بالاتر از Refresh Rate مانیتور میگیرین، وگرنه فعلا بیخیال FG بشین که بدون VRR....:-&

خود Upscaling ـه FSR3 هم بنظرم عالیه، تو Forspoken با اون همه گل و گیاه و پارتیکل افکت هم ظاهر خوبی داره، خیلی ریز دقت کنید Artifact میبینید ولی تو گیمپلی معمولی اذیت نمیکنه

3.1 و بالاتر در آینده بیان قطعا این مشکلات ریز هم حل میشه :D

NAA هم پسندیدم :D قبل از این تنها تجربه‌ام با این سبک AA یه ماد واسه RDR2 بود که میگفتن یه جورایی DLAA رو برای کارت های دیگه فعال میکنه، اون پشت نمیدونم چخبره ولی تو ظاهر نهایی بازی خیلی تاثیر خوبی داشت و کاهش فریم کمی داشت



دوستانی که میخوان تست کنن بهترین راه دانلود دمو Forspoken از استیمه، حجمش 40 گیگه
با ۶۹۰۰xt ، درسته؟
 
  • Like
Reactions: reza8 and NHM
با ۶۹۰۰xt ، درسته؟
بلی :D

با ستینگ دیفالتش که RT هم روشن بود حدود 55 فریم میداد

با FG حدود 120

یکم ستینگ آوردم پایین 140 اینا میداد که دستی ریفرش ریت رو گذاشتم 120 و V-Sync هم روشن کردم خیلی تجربه بهتری شد، همچنان حس 80 فریم "واقعی" رو میده، مخصوصا تو چرخوندن دوربین شدیدا "فیک بودن" حس میشه، کلا تکنولوژی عجیبیه :D

ساپورت VRR رو هرچه سریع تر باید اضافه کنن که بد لازمه :D
 
دوستان این FSR3 یا موارد مشابه که روی کیفیت یا فریم یا ری ترسینگ بازی ها تاثیر میذاره رو چطور فعال میکنین؟
خود بازی پچ میده یا چیزی نصب میکنین؟
 
دوستان این FSR3 یا موارد مشابه که روی کیفیت یا فریم یا ری ترسینگ بازی ها تاثیر میذاره رو چطور فعال میکنین؟
خود بازی پچ میده یا چیزی نصب میکنین؟
خود بازی باید پچ بده، فعلا فقط بازی های Immortals of Aveum و Forspoken اضافش کردن

ولی از اونجایی که AMD میگفت بازی هایی که FSR 2.x دارن گذاشتن FSR3 براشون راحت تره، احتمالا ملت دست به کار بشن کم کم ماد FSR3 رو واسه بازی هایی که نسخه 2 دارن بدن :D



بازی هایی که قراره به زودی پچ بدن:

1696344087903.png
 
خود بازی باید پچ بده، فعلا فقط بازی های Immortals of Aveum و Forspoken اضافش کردن

ولی از اونجایی که AMD میگفت بازی هایی که FSR 2.x دارن گذاشتن FSR3 براشون راحت تره، احتمالا ملت دست به کار بشن کم کم ماد FSR3 رو واسه بازی هایی که نسخه 2 دارن بدن :D



بازی هایی که قراره به زودی پچ بدن:

View attachment 312470
این FSR مثل DLSS مخصوص AMD هست؟
چون من 3060 دارم و راستش خیلی از این چیزا اطلاعاتی ندارم
 
این FSR مثل DLSS مخصوص AMD هست؟
چون من 3060 دارم و راستش خیلی از این چیزا اطلاعاتی ندارم
آره یه جورایی با این فرق که "مخصوص AMD" نیست :D جفتشون برای Upscaling هستن، یعنی رزولوشن پایین تر از مانیتور رو رندر میگیرن بعد Upscale میکنن به رزولوشن مورد نظر، اینطوری فریم بیشتر میگیری ولی خوب یکم کیفیت تصویر میاد پایین

DLSS نیاز به Tensor Core های Nvidia داره واسه همین فقط روی سری 2000 به بالای Nvidia کار میکنه

ولی FSR رو روی iGPU های اینتل هم میشه فعال کرد :D
 
ویدیو DF در مورد فریم جنریشن FSR3 اومد:



لیتنسی با آنتی لگ و بدونش:
1696614820751.png


نظر کلیش اینه که مثل لانچ DLSS مشکلاتی داره اما سورپرایز شده که AMD چطور به همچین تکنولوژی دست پیدا کرده که تونسته بدون نیاز به سخت افزار نتیجه خیلی مشابه به رقیب بگیره.
 
آخرین ویرایش:
برسی FSR 3 توسط HW

.

به طور کلی عملکرد FG ئه FSR به DLSS 3 انویدیا نزدیک هست، ولی یک سری مشکلات و محدودیت‌هایی داره، اول اینکه حتما باید Supter resulotion فعال باشه که این خودش باعث کاهش کیفیت تصویر تو رزولوشن‌ها پایین میتونه بشه. مشکل دیگه اینه که VRR رو کلا غیر فعال میکنه که اگه بازی با فریم نزدیک به رفرش ریت مانیتور اجرا نشه، خروجی به شدت پارگی تصویر پیدا میکنه که استفاده ازش اصلا توجیهی نداره.
و در نهایت هم میگه که FSR FG هنوز کامل نیست و کلا استفاده ازش رو توصیه نمیکنه
البته این بحث FG بخاطر لیتنسی که اضافه میکنم در خیلی از مواقع تفاوتی تو روان بودن بازی ها ایجاد نمیکنه، با وجود اینکه عدد فریم ریت مثلا دو براره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or